meestal als ze willen nadenken en geen contact even willen, dan is het eigenlijk al over... stel je daar maar op in is mijn advies... nogmaals het is geven en nemen en als zij jouw gevoelens onzin vind, houdt zij weinig tot geen rekening met jou. Enige oplossing zou zijn,erover praten en tot een compromis komen...quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef resque het volgende:
[..]
precies! een relatie is geven en nemen! Als jij moeite hebt met het vele uitgaan, mag ze daar best rekening mee houden en wellicht keertje minder uitgaan dan dat ze eigenlijk doet. Uiteraard mag jij daarentegen niet beslissen wanneer ze wel en niet uitgaat, maar gewoon een samenspel van geven en nemen... Als dat al niet kan, dan denk ik sowieso niet dat deze relatie een goede relatie kan blijven...
ik vroeg naar zijn leeftijd, omdat een 21 jarige nog in een andere fase zit in het leven dan bijvoorbeeld iemand van bijna 30. (hoeft niet natuurlijk)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:28 schreef dompertje het volgende:
[..]
![]()
Is het wel gelijkaardig tussen jullie,hoe zit het met jouw vrijheid in de relatie ?
Heb jij de behoefte om uit tegaan zonder haar en zo ja hoe gaat zij er dan mee om?Krijg jij ook smsjes van meiden?
Rekening houden met elkaar zal toch moeten,heeft niks met leeftijd te maken maar met respect voor elkaar
I beg to differ... juist mannen zijn blind en doof als het om dingen gaat die ze verkeerd gedaan hebben. ja, knokken en vervolgens samen een beirtje drinken, dat is makkelijk! Juist bespreken wat er is gebeurd en er iets aan veranderen (en dat kan óf je gedrag zijn óf je relatie met degene die last heeft van dat gedrag) kost energie en moeite en innerlijke kracht!quote:Op maandag 2 februari 2009 23:09 schreef thestoryofus2009 het volgende:
mannen zijn misschien ook koppig maar als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt dan zullen ze hun fouten inzien.
Helaas... It's not the end of the world! succes met de situatie gast!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Thunder0x het volgende:
Ik ging minder uit dan voorheen, als ik uit wil dan vind ze dat totaal geen probleem en dat juicht ze ook alleen maar toe. Zou ik ook doen.. want ik doe het niet zo vaak als haar 1x per 2 maanden ofzo vind ik genoeg.
Ik krijg geen smsjes van anderen meisjes in het begin was dat wel eens zo en toen vroeg ze ook gelijk wie is dat etc of als ik op hyves een krabbel krijg van wie is dat etc etc. Dus wat dat betreft is ze zoals mij.
Maar bij mij is er totaal geen aanleiding voor wantrouwen omdat er nooit dingen zijn gebeurd die haar dat gevoel zou moeten geven.
Ene kant vind ik ook wel dat ze gelijk heeft dat ze gewoon moet uit kunnen gaan wanneer ze dat wil en hoe vaak, dat zie ik nu ook wel in.. serieus... Ze zegt ook ik doe daar echt helemaal niets en ga gewoon om te ontspannen en plezier te maken met mn vriendinnen en meer niet. En dat geloof ik nu ook wel ik ben nu ook op het punt dat ik haar gewoon 100% vertrouw en dat iedereen wel eens fouten maakt. Maar dat is te laat nu
Zoiets blijft altijd een moeilijke keus.. Als je je gevoelens niet had geuit, was ze in de veronderstelling geweest dat je niks meer met haar had gewild.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Merziyas het volgende:
[..]
anderhalf uur aan de telefoon gehangen, mijn gevoelens uitgelegd, verteld waarom ik denk dat de problemen die we gehad hadden in het vervolg niet meer zullen voorkomen, meerdere malen gevraagd om mij een laatste kans te geven om het te bewijzen en haar vertrouwen terug te winnen maar nee, ze bleef bij haar beslissing en ik maakte het haar alleen maar moeilijker. Ze was vastberaden, ze wilde ons geen kans meer geven... Ik moet haar dus vergeten, msschien stom om het zo snel op deze manier mijn gevoelens aan haar duidelijk te maken, maar ik heb in ieder geval geprobeerd, nu weet ik zeker dat de kans dat het goed komt niet aanwezig is. I should get over it.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:40 schreef mspoez het volgende:
[..]
I beg to differ... juist mannen zijn blind en doof als het om dingen gaat die ze verkeerd gedaan hebben. ja, knokken en vervolgens samen een beirtje drinken, dat is makkelijk! Juist bespreken wat er is gebeurd en er iets aan veranderen (en dat kan óf je gedrag zijn óf je relatie met degene die last heeft van dat gedrag) kost energie en moeite en innerlijke kracht!
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:11 schreef dompertje het volgende:
[..]
Ja,helaas vaak waar ,ook merk ik dan mannen vaak een enorme ego hebben als ze opbouwende kritiek krijgen
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.quote:
Uiteraard kan hij haar niet tegenhouden, maar een beetje rekening houden met iemand(je vriend) zn gevoelens kan toch wel? En niet zo'n ultimatum stellen van, ik beslis dat wel zelf, daar kan je toch over praten en tot een overeenkomst komen zou je denken? zucht... relaties!!!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.
En natuurlijk heeft ze de vrijheid om over haar leven en doen en laten te beschikken.
Nadat ze dus zei dat het genoeg voor dr was besefte ik mij dat ook eigenlijk en opende dat mijn ogen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik dat niet kan veranderen en moet ermee leven. Misschien ben ik wel te aardig of ook niet maar als mij die keuze of uberhaupt het verzoek zou komen zou ik die direct inwilligen omdat haar gevoelens veel belangerijker zijn voor me.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk (sorry) dat je vriendin wel een beetje gelijk heeft.. Ze gaat kennelijk graag uit. Dat verander je toch niet. En het argument 'als je van me houdt, dan zou je dat doen' is erg dubieus. Je kunt dat uitleggen als emotionele chantage.
En natuurlijk heeft ze de vrijheid om over haar leven en doen en laten te beschikken.
sterkte!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:41 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Nadat ze dus zei dat het genoeg voor dr was besefte ik mij dat ook eigenlijk en opende dat mijn ogen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik dat niet kan veranderen en moet ermee leven. Misschien ben ik wel te aardig of ook niet maar als mij die keuze of uberhaupt het verzoek zou komen zou ik die direct inwilligen omdat haar gevoelens veel belangerijker zijn voor me.
Ik ga bv graag naar het stadion om mijn club te zien voetballen in het weekend, zij zegt stel dat ik zeg dat je minder vaak daarheen moet gaan omdat ik het er moeilijk mee heb dan doe je dat toch ook niet?
Toen zei ik zonder enige twijfel dat ik dat direct zou doen, en dat wou ze dus niet geloven.
Maargoed ik heb mn beslissing gemaakt, ik bel haar vanavond en wil het nu weten. Weet ze het niet dan trek ik mijn conclusies daaruit en geef ik het op.
Ik meld mij morgen weer met het resultaat goed of slecht![]()
'slecht' van je om haar smsjes te lezen. Men zal altijd ontkennen dat er iemand anders in het spel is, het zijn toch maar ontschuldige smsjes? Uiteraard sta jij nergens voor open, dat moet je eerst weer verwerken, voordat je verder kan. Je vriendin is al een poosje bezig met het loslaten, vergeten van jou. Daarom kan ze ook sneller weer verder met iemand anders. En wees blij dat je niemand meer tegenkomt die is zoals haar... Wie wil er nou een overspelig iemand hebben? Ik niet!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:13 schreef Edwinuss het volgende:
Bah, wat haat ik liefde op dit moment.
Toch maar even kijken op de hyves van haar nieuwe vriend, want dat vermoeden had ik namelijk. Het liep al een tijdje, we hadden afgesproken om elkaar een periode niet te zien, maar wel trouw aan elkaar te blijven.
Na die periode zagen we elkaar weer, het ging goed. Tot ik het op een moment niet meer vertrouwde, toen heb ik iets gedaan wat eigenlijk niet kan, en dat was haar smsjes gelezen.
Allemaal smsjes van een gast. En dat was in de periode dat wij pauze zouden houden. Dit natuurlijk nagevraagd, en uiteraard alles ontkent.
Mevrouw heeft al die tijd tegen mij gelogen, en op dit moment heeft ze een relatie met hem. Wat ben ik ontzettend gekrenkt, had nooit verwacht dat iemand mij zoveel pijn zou kunnen doen. Ik heb natuurlijk ook mijn aandeel in het geheel, maar ik zal nooit vreemdgaan.
Baal hiervan, ik ben mezelf er ook van bewust dat ik NOOIT meer iemand zal tegen komen zoals haar. Ben ook ontzettend bang dat ik op dit moment nergens voor open sta..
Iemand trouwens een tip voor mij om dit gevoel en deze gedachten weg te krijgen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |