abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65494530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wanneer heeft Fatah zelfmoordaanslagen gedaan? Dat was Hamas. De zelfmoordaanslagen zijn pas na de Oslo-akkoorden begonnen, toen Fatah het geweld had afgezworen.
Fatah het geweld afgezworen .. ja ja .. dat zijn ze dan zeker vergeten door te geven aan hun martelaren brigade .. er staat me iets bij van een vrouwelijke terroriste ..

En dan nog, zelfs al zouden zowel Hamas als ook Fatah vanaf vandaag geen wapen meer aanraken, dan hebben we nog altijd de islamic jihad, die verantwoordelijk zijn voor de meeste aanslagen, en die zijn nog een paar graden erger
pleased to meet you
pi_65495106
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Fatah het geweld afgezworen .. ja ja .. dat zijn ze dan zeker vergeten door te geven aan hun martelaren brigade .. er staat me iets bij van een vrouwelijke terroriste ..

En dan nog, zelfs al zouden zowel Hamas als ook Fatah vanaf vandaag geen wapen meer aanraken, dan hebben we nog altijd de islamic jihad, die verantwoordelijk zijn voor de meeste aanslagen, en die zijn nog een paar graden erger
Toen Yasser Arafat nog leefde kon je, volgens mij, nog wel een punt maken dat het waarschijnlijk was dat de al Fatah leiding directe orders doorgaf aan de Brigade. Ik denk dat het nu erg onwaarschijnlijk is dat de Brigade in opdracht van Mahmoud Abbas opereert.
De Al-Aqsa martelaren Brigade is wel ontstaan als de gewapende tak van al Fatah, maar is ondertussen geëvolueerd met andere milities en hun bondgenootschap met Hamas (uiteraard met name in het recente conflict). Ik denk dat je rustig kan stellen dat het als een losse autonome onderdeel onder de paraplu van al Fatah valt, maar dat de al Fatah leiding geen enkele grip heeft op deze terroristische organisatie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65495905
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat zou groot nieuws zijn. Voor zover ik weet biedt Hamas een wapenstilstand aan als Israel zich terugtrekt achter de grenzen van 1967.
Ik heb toch meerdere keren gelezen dat dat werd gezien als 'eerste stap' ..
quote:
Hoeveel zelfmoordaanslagen heeft Fatah de afgelopen drie jaar gepleegd? Het gaat erom dat Hamas eindeloos raketten afvuurt op Israel.
2
quote:
Ja, Fatah is corrupt. Nee, dat maakt Hamas niet ineens aanvaardbaar.
Nee, maar wel begrijpelijk dat het volk liever met hun te maken heeft dan met een autoriteit die lak heeft aan de belangen van de bevolking, dat ze van de regen in de drup geraken is een ander verhaal
quote:
En ze vuren constant raketten af op Israel. dat jij het kennelijk prima zou vinden als jouw buurman constant raketten op jou afvuurt is jouw zaak, Israel heeft elk recht zich te verdedigen.
Je had dat rapport van Shin Bet gezien, van 2007 ?
En je bent bekend met de al lang woedende machtsstrijd tussen Hamas en de PIJ, voornamelijk in Gaza ?
quote:
Die uitslag wordt wel geaccepteerd, maar het constant afvuren van raketten gecombineerd met de uitgesproken doelstelling Israel te vernietigen wordt niet geaccepteerd. Gek he?
En dat los je dan op door niet te gaan praten met de politieke vleugel van Hamas, net zoals dat je wel praat met de politieke vleugel van Fatah, terwijl de militante vleugel nog steeds aanslagen pleegt ..
Vooral ook leuk omdat men weet dat ook de PIJ van die zelfbouw-pakketten de grens overstuurd, en aanslagen pleegt .. weet jij bvb zeker dat die bermbom daar is geplaatst door Hamas ?
pleased to meet you
pi_65496530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef moussie het volgende:

Ik heb toch meerdere keren gelezen dat dat werd gezien als 'eerste stap' ..
Een eerste stap van het erkennen van Israël door Hamas. Dat is voor mij ook nieuws. Waar heb je deze informatie precies vandaan?
pi_65496554
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:10 schreef damian5700 het volgende:
Abbas haalt uit naar Hamas
[RAMALLAH/GAZA (AP, REUTERS) - In de Gazastrook laaide het geweld op. De Palestijnse president laakte ondertussen scherp Hamas.
De Palestijnse president, Mahmoud Abbas, beschuldigde gisteren de leiders van Hamas ervan de zware vernielingen in de Gazastrook uitgelokt te hebben. Op een persconferentie zei Abbas dat Hamas vorig jaar een bestand met Israël had geschonden. Dat lokte een massale Israëlische aanval uit die aan ongeveer 1.300 mensen het leven kostte. Israël wilde beletten dat militanten van Hamas nog raketten afvuurden op het zuiden van het land.

Volgens Abbas zou de leider van Hamas, Khaled Meshaal, voor een rechtbank gedaagd kunnen worden omdat hij 'zijn volk naar vernietiging heeft geleid'. De president zei dat hij Hamas herhaaldelijk gewaarschuwd heeft het bestand niet te schenden, 'maar ze wilden niet luisteren'.]
Op woensdag 28 januari 2009 15:10 schreef damian5700 het volgende:
quote:
Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee.
Als nu zelfs Abbas de Hamas verantwoordelijk houd... dat stemt tot nadenken.

Misschien komt er eindelijk ruimte om een vredesakkoord te bewerkstelligen. Let's hope so.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_65496695
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Toen Yasser Arafat nog leefde kon je, volgens mij, nog wel een punt maken dat het waarschijnlijk was dat de al Fatah leiding directe orders doorgaf aan de Brigade. Ik denk dat het nu erg onwaarschijnlijk is dat de Brigade in opdracht van Mahmoud Abbas opereert.
De Al-Aqsa martelaren Brigade is wel ontstaan als de gewapende tak van al Fatah, maar is ondertussen geëvolueerd met andere milities en hun bondgenootschap met Hamas (uiteraard met name in het recente conflict). Ik denk dat je rustig kan stellen dat het als een losse autonome onderdeel onder de paraplu van al Fatah valt, maar dat de al Fatah leiding geen enkele grip heeft op deze terroristische organisatie.
Waarmee de nieuwe garde van Fatah, de tanzim, aangeeft niet eens te zijn met het beleid van Abbas, de martelaren hebben een nieuwe naam, al-Shaid Yasser Arafat Brigades en plegen aanslagen, en hoelang die oude, corrupte garde nog het scepter zwaait bij Fatah is ook nog maar afwachten
pleased to meet you
pi_65496786
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een eerste stap van het erkennen van Israël door Hamas. Dat is voor mij ook nieuws. Waar heb je deze informatie precies vandaan?
Interviews na de verkiezingen .. en dan dus in de context van : eerst terugtrekken tot achter de grenzen van 67, dan willen we er wel over denken
pleased to meet you
pi_65496888
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarmee de nieuwe garde van Fatah, de tanzim, aangeeft niet eens te zijn met het beleid van Abbas, de martelaren hebben een nieuwe naam, al-Shaid Yasser Arafat Brigades en plegen aanslagen, en hoelang die oude, corrupte garde nog het scepter zwaait bij Fatah is ook nog maar afwachten
Dat laat onverlet dat de situatie is zoals ze is. Als er sprake is van een machtsstrijd die gewonnen is door Tanzim en zij hun orders ontvangen van de al Fatah leiding dan is de verwevenheid evident.
Daar is geen sprake van. Of de al-Shaid Yasser Arafat Brigade hun orders ontvangt van Mahmoed Abbas is zeer onwaarschijnlijk.
pi_65496912
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Interviews na de verkiezingen .. en dan dus in de context van : eerst terugtrekken tot achter de grenzen van 67, dan willen we er wel over denken
Dus geen enkele garantie, geen enkele harde toezegging. Niets dus.
pi_65502100
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:14 schreef damian5700 het volgende:
Bibi is een havik met een no-nonsense policy, vind ik.
Het is maar wat je no-nonsense noemt. Agressief en onredelijk? Ja, dan is het no-nonsense. Echter, religieus-fanatisme, extremisme, nationalisme en quasi-fascisme is geen no-nonsense, dat is nonsense.
pi_65502307
quote:
Olmert to Mitchell: No Gaza crossings deal until Shalit issue resolved

Prime Minister Ehud Olmert told U.S. Middle East envoy George Mitchell Wednesday afternoon that the border crossings into the Gaza Strip will not reopen permanently unless the issue of captive Israel Defense Forces soldier Gilad Shalit is resolved.

Following their meeting, senior officials in Olmert's bureau said that Mitchell had announced upon arriving that he had come mainly to gather information regarding regional issues. "Mitchell did not exert any pressure nor did he convey a negative message during the meeting," the officials said.
pi_65502431
quote:
UN nuclear chief boycotts BBC over Gaza appeal

The head of the UN"s nuclear watchdog has cancelled planned interviews with the BBC in protest at the corporation's decision not to air an emergency appeal for Gaza on behalf of the Disasters Emergency Committee.

In a statement to the Guardian, Mohamed ElBaradei, a Nobel peace prize winner, unleashed a stinging denunciation of the BBC, deepening the damage already caused by the controversy.

The statement, from his office at the International Atomic Energy Agency (IAEA), said the BBC decision not to air the aid appeal for victims of the conflict "violates the rules of basic human decency which are there to help vulnerable people, irrespective of who is right or wrong".
pi_65503150
quote:
The Jerusalem Post today reports that, according to a newly released study by Peace Now, "the number of new structures in the West Bank settlements and outposts increased by 69 percent in 2008, compared to 2007" and "the settler population grew from 270,000 in 2007 to 285,000 in 2008." Earlier this week, the leading candidate to be Israel's next Prime Minister, Likud's Benjamin Netanyahu, said that while he "has no intention of building new settlements in the West Bank," he "would let Jewish settlements expand in the West Bank if he's elected prime minister."

When it comes to explanations about the Israeli/Palestinian conflict, Americans are typically inundated with reports about the indiscriminate, civilian-targeting violence engaged in by Palestinian religious fanatics and other extremists who oppose the very existence of Israel. But they hear little about their Israeli counterparts -- the religious extremists and radical nationalists who, with the tacit and sometimes active support of the Israeli Government and military (funded and armed by the U.S.), continue to take over more and more land in the West Bank, imposing ever-harsher and more oppressive conditions on West Bank Palestinians. All of that is making a two-state solution increasingly difficult to envision, if not close to impossible.

(...)

American diplomatic and financial pressure on Israel to halt the construction of West Bank settlements and ultimately dismantle them -- and to come to an agreement based roughly on the Arab League’s two-state proposal -- is the only hope that country has for long-term survival.

Instead, the U.S. has been behaving like the enabling spouse of an alcoholic, making endless excuses and paying the bills while indulging in a shared denial of reality. The self-styled friends of Israel in the Lobby and in Congress are may love the Jewish state, but they're helping the object of their affection to destroy herself.

Indeed. The very restrained efforts back in 1991 by Bush 41 and his then-Secretary of State Jim Baker to pressure Israel to cease settlement expansion in the West Bank (by conditioning further U.S. aid on its cessation) provoked the intense scorn of what Bush called "the power of the pro-Israel lobby," and to this day, Baker is despised and demonized as "anti-Israel" and even "anti-Semitic" by the allegedly "pro-Israel" Right in the U.S. because of that very mild attempt to use the massive amounts of American aid to influence Israeli actions. Yet imagine how much better off Israel would be (to say nothing of the U.S.) had Bush and Baker succeeded (rather than been thwarted) in those efforts.
http://www.salon.com/opin(...)0_minutes/index.html

Yep. Tijd dat het niet alleen 'Palestijnen moeten dit, voordat... Palestijnen moeten dat, voordat...' meer is, maar dat ook Israël behandeld wordt als elk ander land en gevraagd wordt voor rede en vrede te kiezen.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 19:57:21 #216
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65504025
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 02:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie over de BBC. [14.gif]

Zoiets verdient eigenlijk een topic an sich wil je goed tot de kern kunnen komen.

Mijn reactie: ja ik ben me bewust dat de BBC in het verleden meerdere malen onder vuur heeft gelegen vanwege de Israel/Palestina kwestie.

Ik ben me ook bewust dat in de groep van de grote, wereldwijde nieuwsstations de BBC een unieke positie heeft. Het is niet commercieel. Neem de grote Amerikaanse tegenhangers bijvoorbeeld, die zijn allemaal commercieel. Er is nog een aspect daaraan en dat is dat de grote wereldwijde media in de handen is van een klein select groepje mensen. De BBC kan niet gekocht worden en valt daar dus buiten.

Dat reputatie van de BBC als "kritisch" verbind ik met bovenstaande. En dus vind ik het ook logisch dat het een primair doelwit wordt van lobbygroepen. Men kan zich geen weg naar binnen kopen, althans niet legaal. Pressie is de enige manier om het beleid proberen te beinvloeden. (of je eigen mensen op sleutelposities krijgen maar laten we zo ver niet gaan)

Je haalt het Balen Rapport aan. Let op de formulering van de opdracht. Onderzoeken of er een "anti-Israeli bias" binnen de BBC bestaat. Dat is geen opdracht voor een onderzoek, dat is een bevestiging van een stelling proberen binnen te slepen.

Als je zou onderzoeken of er bij de NOS een pro-Mugabe bias bestaat geef ik je op een blaadje dat je er bevestiging voor zou kunnen vinden, al hoe onzinnig de bewering ook is.

De juiste formulering van een opdracht zou zijn of het conflict tussen Israel en Palestina evenwichtig wordt behandeld, of men feitelijk is en of die feiten kloppen, kortom hoe objectief men is.

Mijn mening is dat je dan een beeld zou krijgen dat er juist een pro-Israeli tendens bestaat bij de BBC en dat die de laatste jaren enorm is toegenomen.

Een voorbeeld is het woordgebruik waar dit stuk op ingaat: BBC's Pro-Israeli Bias

Een ander voorbeeld is het weglaten van de context. Zoals nu bij Gaza sterk het geval was. Alsof het conflict in december 2008 begon.

Of een eenzijdige voorgeschiedenis geven, zoals wel keer op keer de raketten van Hamas noemen, maar de jarenlange blokkade en de eerdere aanvallen van Israel op Gaza compleet weglaten.

Maar goed, we weten van mekaar waar we staan en wat mij betreft laten we het daarbij.
pi_65504628
Het Balen report is een intern onderzoek naar aanleiding van beschuldigingen van partijdigheid door de BBC.
Dat was het onderzoeksopdracht.
Geen idee waar jij het allemaal over hebt.
pi_65505285
quote:
Report: Massive Hezbollah attack against Israeli target in Europe thwarted

A massive terror attack against an Israeli target in Europe has been thwarted in recent weeks, Channel 2 quoted security officials as saying Wednesday.

The attack, linked to the Lebanese militia Hezbollah, was foiled thanks to intelligence sharing between Israel and an undisclosed European country.

Israeli officials believe that as the one year anniversary of the February 14 assassination of Hezbollah second-in-command Imad Mughniyeh approaches, attempts to attack Israeli targets around the world will intensify.
pi_65506456
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het bericht opent met: "Bij een Israelische luchtaanval is een Palestijn omgekomen.." om pas helemaal aan het eind te vermelden dat het een reactie was op een Palestijnse aanval. Dat is nogal suggestief. Mensen eerst twee paragrafen lang woede laten opbouwen tegen Israel zodat ze dat die Palestijnse aanval niet zo erg meer lijkt.

Dat is nogal anti-Israelisch te noemen.
Oh, bedoel je het zo? Ik ontleen aan Damian (zonder zijn toestemming) een berichtje, dat het omgekeerde doet:
quote:
Gaza rocket hits Negev; IAF strikes Hamas tunnels after soldier killed
A rocket fired by militants in Gaza struck the western Negev on Wednesday morning, adding impetus to flare-up in violence that threatened to rupture a shaky cease-fire in the coastal strip.

No one was wounded in the rocket attack, which came shortly after Israel Air Force warplanes pounded smuggling tunnels under Gaza's border with Egypt.
Was me niet eens opgevallen, volgens mij komt het echt heel vaak voor. In heel neutrale berichten, over verf en zo, heb ik het vaak gezien. Hoewel: dat was toen wel een stevige, principële richtingenstrijd!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65507843
quote:
Mashaal rejects Israeli truce conditions

The exiled leader of Hamas said Wednesday that Israel's conditions for a long-term truce with the group were "unacceptable."

Khaled Mashaal said Hamas would not accept that Israel open the Gaza border crossings only after Hamas releases captured IDF soldier Gilad Schalit.

Mashaal spoke from Doha, Qatar, where he is visiting to thank Qatar for its solidarity with Gazans during Operation Cast Lead 22-day offensive to rout out Hamas rockets. His remarks were aired on Al-Jazeera satellite television.

Prime Minister Ehud Olmert said earlier Wednesday that crossings with Gaza "will only open permanently" after the freeing Schalit.
pi_65508112
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus geen enkele garantie, geen enkele harde toezegging. Niets dus.
Alsof toezeggingen en/of afspraken zoveel betekenen, Israël houdt zich nog niet eens aan de afspraken die het maakt met Amerika en gaat doodleuk door met het bouwen op bezet gebied .. dus zo gek vind ik het niet dat er gezegd wordt dat men het eerst wil zien gebeuren voor men toezeggingen doet ..

Neem nou bvb dat verhaal van Bibi, natuurlijke groei van de nederzettingen wel toestaan, betekend dat in de praktijk dat de illegale uitbreidingen van nederzettingen niet meer ontruimd gaan worden, alweer tegen de afspraken in ?
pleased to meet you
pi_65508346
22:36 Qassam rocket fired from Gaza strikes Eshkol region, no injuries reported (Haaretz)
22:22 26-year-old lightly hurt as shots fired at his car in Bat-Yam (Army Radio)
21:57 Hamas rejects Israel`s Gaza truce conditions (AP)

Ze zijn weer terug bij af lijkt me.
Zijn dit incidenten, of laait de strijd gewoon weer op?
En wat heeft Hamas hiermee te winnen?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65508409
Nou ja, ze tonen Star Wars al niet vanwege voetbal, , dus een beetje televisiespektakel mag wel weer eens...
pi_65508859
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.salon.com/opin(...)0_minutes/index.html

Yep. Tijd dat het niet alleen 'Palestijnen moeten dit, voordat... Palestijnen moeten dat, voordat...' meer is, maar dat ook Israël behandeld wordt als elk ander land en gevraagd wordt voor rede en vrede te kiezen.
Dat is dus een vraag die ik in deze reeks herhaaldelijk heb gesteld, die nederzettingen op zich zijn al in strijd met internationaal recht (en we stonden erbij en we keken erna), en dan wordt er nog eens van dat extremistische volk in gezet, zijn dat nou echt handelingen van een volk dat vrede wil ?

Het enige antwoord dat ik kreeg was dat alleen een gek daar wil wonen, en dat zal dan grotendeels wel kloppen, maar waarom sta je dat toe, als regering zijnde, je bent toch gek als je die gekken toestaat midden in het kruitvat te gaan wonen .. of niet ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 21:59:57 #225
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65508861
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:15 schreef damian5700 het volgende:
Het Balen report is een intern onderzoek naar aanleiding van beschuldigingen van partijdigheid door de BBC.
Dat was het onderzoeksopdracht.
Geen idee waar jij het allemaal over hebt.
Ah ok. Maakt niet uit.

Wat er uit het onderzoek is gebleken is overigens nog steeds niet vrijgegeven. Dus je kunt het onmogelijk aandragen als argument voor je stelling. Wellicht wordt het onder het kleed gehouden omdat een nogal pro-Israel bias bleek? Niet aan gedacht zeker.

Een onderzoek van de Glasgow University is wel beschikbaar.

Bad News From Israel

Dat is vrij duidelijk in de conclusie.
pi_65508952
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Alsof toezeggingen en/of afspraken zoveel betekenen
Het zou de onderhandelingspositie van Hamas ten goed komen wanneer ze het Rode Kruis toegang zou verschaffen tot Shalit. In plaats daarvan overtreden zij het humanitair oorlogsrecht.
Bovendien heeft Israël signalen aangegeven daar meerdere gevangen voor wil ruilen.
De grens was overigens open voor tweehonderd vrachtwagens humanitaire hulp, maar de bomaanslag heeft de welwillendheid voor het openen van de grens gedecimeerd.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:11:43 #227
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65509318
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het zou de onderhandelingspositie van Hamas ten goed komen wanneer ze het Rode Kruis toegang zou verschaffen tot Shalit. In plaats daarvan overtreden zij het humanitair oorlogsrecht.
Bovendien heeft Israël signalen aangegeven daar meerdere gevangen voor wil ruilen.
De grens was overigens open voor tweehonderd vrachtwagens humanitaire hulp, maar de bomaanslag heeft de welwillendheid voor het openen van de grens gedecimeerd.
Ja want collectieve straf is heel gewoon.
pi_65509515
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ah ok. Maakt niet uit.

Wat er uit het onderzoek is gebleken is overigens nog steeds niet vrijgegeven. Dus je kunt het onmogelijk aandragen als argument voor je stelling. Wellicht wordt het onder het kleed gehouden omdat een nogal pro-Israel bias bleek? Niet aan gedacht zeker.

Een onderzoek van de Glasgow University is wel beschikbaar.

Bad News From Israel

Dat is vrij duidelijk in de conclusie.
Juist wel. Daar draait het hele punt om.

Ik vind het sowieso vreemd dat wanneer ik zeg, dat het vrij algemeen bekend is dat de BBC voor een heleboel Britten en mensen buiten het Verenigd Koninkrijk partijdig is mij moet verantwoorden en uit het relaas dat ik dan uiteen zet vervolgens wordt gezegd dat de formulering van het onderzoeksopdracht niet deugt.
Onbegrijpelijk.

Het is een beetje vergelijkbaar met de discussie over de PO in Nederland. Politiek rechts geörienteerde mensen vinden haar te links en links geörienteerde zullen deze bewering stelselmatig afdoen als achterdochtig en onzin.
Bij de BBC geldt hetzelfde, hoewel dat niet in dezelfde mate links-rechts verdeeld is, maar daar zijn door de jaren heen over de verslaggeving uit het Midden-Oosten meerdere klachten over anti-Israëlische partijdigheid als zodanig erkend. Je hebt die linkjes naar de onderzoeken kunnen zien. Dat is niet een sporadisch onderzoekje en dan gaat het ook niet over een klacht van een handjevol personen, maar doorlopend en veelvuldige klachten jaar in jaar uit.
Het laatste in deze schakering is een intern onderzoek, wederom over beschuldigingen van anti-Israëlische partijdigheid en nu probeert de Britse publieke omroep met belastinggeld de publicatie daarvan voor het publiek in de rechtszaal tegen te houden en heeft zij al gedreigd dat zij zover als het Europese Hof wil gaan.
Met de achtergrond die ik al heb geschetst, de opbouw van de organisatie, beschuldigingen van partijdigheid die meerder malen stand hielden na nader onderzoek en nu een intern rapport, dat de anti-Israëlische partijdigheid onderzocht, dat wordt tegengehouden door de leiding (er is een natuurlijke neiging te denken dat er iets te verbergen valt) is het evident dat er veel mensen niet aannemen dat de BBC objectief is.

Daarom is het ook wel jammer dat jij die columns niet nader hebt bestudeerd, want de reacties van posters op die artikelen die liegen er duidelijk niet over de partijdigheid van de BBC.
pi_65509810
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja want collectieve straf is heel gewoon.
Die raket- en mortierbeschietingen op burgers zijn inderdaad niet normaal.
pi_65509919
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die raket- en mortierbeschietingen op burgers zijn inderdaad niet normaal.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65510254
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:16 schreef damian5700 het volgende:

Ik vind het sowieso vreemd dat wanneer ik zeg, dat het vrij algemeen bekend is dat de BBC voor een heleboel Britten en mensen buiten het Verenigd Koninkrijk partijdig is mij moet verantwoorden
Partijdig én bevooroordeeld, en nee, dat heb jij niet aangetoond. Noch dat het zo is, noch dat dat algemeen bekend is.
quote:
Onbegrijpelijk.
De wereld begrijpt je niet, , en ze rijden allemaal op de verkeerde weghelft.

Maar het is natuurlijk al schokkend dat de BBC van mening is partijdig te zijn in een Israëlisch conflict als het aandacht zou vragen voor de slachtoffers ervan... Dát is natuurlijk wel een teken dat het bevooroordeeld is; bang voor het politiek-correctisme, dat aandacht voor Palestijnse slachtoffers en empathie met hen 'partijdig', 'pro-Palestijns' of zelfs 'antisemitisch' noemt.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:34:03 #232
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65510319
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daarom is het ook wel jammer dat jij die columns niet nader hebt bestudeerd, want de reacties van posters op die artikelen die liegen er duidelijk niet over de partijdigheid van de BBC.
Zoals ik al geschreven heb was ik niet geinteresseerd in tig links naar artikelen of columns. Die kan ik zelf ook zo vinden. en ik kan er ook zo tig plaatsen die het tegenovergestelde beschrijven. Inclusief reacties die er niet om liegen. Ik was geinteresseerd in jouw mening, met je eigen woorden.

De vergelijking met de NOS kan ik me deels wel in vinden. Het is geen commercieel bedrijf dus kan niet gekocht worden dus is onderheven aan pressie en lobby. Idem met de BBC.
Het is dan heel goed mogelijk dat de luidste kritiek slechts een indicatie is van welke lobby het meest actief en georganiseerd is. Sommige groepen zijn immers uitstekend bedreven in Hasbara.
pi_65510491
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Partijdig én bevooroordeeld, en nee, dat heb jij niet aangetoond. Noch dat het zo is, noch dat dat algemeen bekend is.
Als je het zo stelt valt het ook niet aan te tonen dat het algemeen bekend is dat de BBC neutraal en objectief is noch dat dit algemeen bekend is.
pi_65510520
Shock.
pi_65510649
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zoals ik al geschreven heb was ik niet geinteresseerd in tig links naar artikelen of columns. Die kan ik zelf ook zo vinden. en ik kan er ook zo tig plaatsen die het tegenovergestelde beschrijven. Inclusief reacties die er niet om liegen. Ik was geinteresseerd in jouw mening, met je eigen woorden.

De vergelijking met de NOS kan ik me deels wel in vinden. Het is geen commercieel bedrijf dus kan niet gekocht worden dus is onderheven aan pressie en lobby. Idem met de BBC.
Het is dan heel goed mogelijk dat de luidste kritiek slechts een indicatie is van welke lobby het meest actief en georganiseerd is. Sommige groepen zijn immers uitstekend bedreven in Hasbara.
Laat ik het dan extra uitgebreid op jouw eis zijn ingegaan en toch wel een zeer brede achtergrond heb weten te scheppen waarop de mening, dat de BBC anti-Israëlisch partijdig zou zijn, gebaseerd is.
pi_65510742
NWS [CENTRAAL] Onbegrijpelijke, lelijke, totaal irrelevante, niet echt indrukwekkende zinnen-reeks, ofzo, .
pi_65510800
Ga je nu weer trollen? Heb je niets beters te doen?
pi_65510944
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:45 schreef damian5700 het volgende:
Ga je nu weer trollen? heb je niets beters te doen?
Ik ben serieus. Het zou heel wat schelen als je begrijpelijke teksten zou schrijven, die duidelijk maken dat je tenminste een beetje een idee hebt wat het door jou geciteerde bericht als boodschap heeft. Gewoon een vriendelijke tip, het is echt niet gepast om dat zo persoonlijk op te vatten... zeker omdat mensen, denk ik, best wel eens het idee kunnen krijgen dat jij aan het trollen bent met je onbegrijpelijk taaltje en je gekunstelde woordenrealiteit. Nogmaals: gewoon een vriendelijke tip.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:49:41 #239
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65510970
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Laat ik het dan extra uitgebreid op jouw eis zijn ingegaan en toch wel een zeer brede achtergrond heb weten te scheppen waarop de mening, dat de BBC anti-Israëlisch partijdig zou zijn, gebaseerd is.
Ik ben het er niet mee eens. Hoeveel links wil je naar artikelen en columns die het tegendeel beweren?

en als je ze dan niet leest ga ik zeggen dat je ik het jammer vind. Zo van, het bewijs is geleverd, maar je wilt het gewoon niet zien.

Maar iets serieuzer, het weigeren van de Gaza spot is imo een teken van partijdigheid.

En nu blijkt dat in 2006 hetzelfde voor de slachtoffers in Libanon afgewezen is.

In de zeer korte lijst van afgewezen DEC campagnes lijkt zich een patroon te ontwikkelen.
pi_65511037
Een lijst van twee voorbeelden waarin jij en patroon ziet, vind ik niet bepaald overtuigend.
pi_65511047
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:48 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ze tonen Star Wars al niet vanwege voetbal, , dus een beetje televisiespektakel mag wel weer eens...
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65511186
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben serieus aan het trollen .
Ik heb er kennis van genomen.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:57:59 #243
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65511354
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef damian5700 het volgende:
Een lijst van twee voorbeelden waarin jij en patroon ziet, vind ik niet bepaald overtuigend.
Van Vietnam tot Irak zijn er campagnes geweest voor oorlogsslachtoffers. Nooit geen probleem voor de BBC.

Maar beide campagnes waar het slachtoffers van Israels oorlogen betreft worden "toevallig" afgewezen.
pi_65512048
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Van Vietnam tot Irak zijn er campagnes geweest voor oorlogsslachtoffers. Nooit geen probleem voor de BBC.

Maar beide campagnes waar het slachtoffers van Israels oorlogen betreft worden "toevallig" afgewezen.
Dan wil de BBC dus niet laten zien dat er slachtoffers zijn van geweld door Israel? Heet dat tegenwoordig anti-Israel te zijn
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:28:34 #245
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65512515
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan wil de BBC dus niet laten zien dat er slachtoffers zijn van geweld door Israel? Heet dat tegenwoordig anti-Israel te zijn
De BBC heeft de schijn tegen. Zelf denk ik niet dat de BBC pro of anti-Israëlisch is. in tegenstelling tot Amerikaanse nieuwszenders.
Dasvidanja
pi_65512605
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is wel twee keer een tegenstelling in een vrij vast patroon van berichtgeving van het nieuws.
Wat dit betreft is zo'n noodoproep dan ook niet het berichten van nieuwsfeiten, misschien dat daar een verklaring ligt.
pi_65512673
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef Viajero het volgende:

[k ga niet vaak voor de persoonlijke aanval, maar wat ben je een walgelijk persoon met je Hamas goedpraten. En ja, ik weet dat je niet letterlijk zegt dat je Hamas toejuicht, maar het komt wel heel duidelijk naar voren. Dingen als Fatah collaboratoren noemen bv. En ja, nu ga je aankomen met dat Fatah Israel heeft ingelicht over waar Hamas leden wonen. Maar dat is meer dan een jaar nadat Hamas Fatah aanviel, niet daarvoor.

Lees je eens in over hoe Hamas Palestijnen behandelt. Maar nee, het gaat niet om Palestijnen, het gaat om haat tegen Israel, en iedereen die maar Israel haat is goed, onafhankelijk van hoe die de Palestijnen behandelt. Als je om Palestijnen zou geven dan zou je niet zo pro Hamas zijn.

oh, ik vergeet helemaal: ze zijn democratisch gekozen, dus hebben ze recht op alles wat ze doen.

Ik gebruik deze niet vaak, maar jij kan hem een aantal keer van me krijgen:
Het is me onduidelijk waarom je jezelf kwelt met aperte misvattingen. Over het algemeen is moussie zeer goed op de hoogte van de geschiedenis en er zelf nauw bij betrokken. Zoals je weet, noa bene! Ze is een goed geïnformeerde en correct aansprekende gesprekspartner, waarvan ik me niet kan herinneren dat ze scheldt of kwaadspreekt. Goed, haar taalgebruik hapert af en toe, maar dat is heel normaal op FOK! en is een tic van mij persoonlijk.
Ik heb haar nog niet betrapt op goedpraten van Hamas of welke andere partij in het conflict dan ook.
Het doorgronden, en dus begrijpen, van wat er allemaal speelt betekent niet automatisch het goedkeuren van de processen of resultaten. En al helemaal niet het schoonpraten van een partij.
Van jou weet ik, dat je de nederzettingen afwijst en ik val je daar ook niet op aan, hoogstens op het gedogen ervan. Van moussie weet jij, dat ze niet pro-Hamas is. Dus val haar daar ook niet op aan.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

EN ZE BOMBARDEREN ISRAËLISCHE BURGERS MET RAKETTEN EN MORTIERGRANATEN.

Deze discussie heb je alláng verloren, Moussie. Dat je je er zo aan vastklampt ligt hopelijk aan koppigheid en niet aan jodenhaat.
Vanwaar dat "hopelijk koppigheid en geen jodenhaat"? Is koppigheid een beter motief dan wat jij aanziet voor jodenhaat?

En van dat bombarderen over en weer is er een aantal topics geleden een cartoon geplaatst. Niet grappig, wel heel goed uitbeeldend wat de werkelijke effecten zijn van de handelingen over en weer.

Overigens ben ik zelf van mening, dat wie van Israel houdt, Israels daden dient te veroordelen.
pi_65514476
Israel schiet op Franse consul

Franse consul beschoten in Gaza
quote:
Daniel Shek.
Frankrijk heeft Daniel Shek, de Israëlische ambassadeur in Parijs, op het matje geroepen nadat de Franse consul Alain Rémy in Jeruzalem meer dan zes uur geblokkeerd zat aan de grensovergang tussen Israël en Gaza in Erez. Er werden ook schoten afgevuurd in de richting van het konvooi van Rémy, die met verschillende medewerkers naar Gaza getrokken was om de situatie te evalueren.

Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Israëlische ambassadeur in Frankrijk nu geconvoceerd om te protesteren tegen het "onaanvaardbare incident" en om hem om uitleg te vragen. Het is al de tweede keer op enkele dagen tijd dat er sprake is van een incident tussen de consul en de Israëlische autoriteiten. Vrijdag nog weigerde de Israëlische grenspolitie gedurende meer dan drie uur om de consul door te laten aan een controlepunt. (belga/svm)
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 29 januari 2009 @ 07:44:28 #249
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65517004
quote:
Marokko breidt lijst met verboden kindernamen uit

woensdag 28 januari 2009 09:37

Marokkaanse ouders in Nederland hebben voortaan nog minder keuze bij het kiezen van een naam voor hun pasgeboren kind: de Marokkaanse regering heeft een nieuwe, uitgebreide lijst met 'geschikte kindernamen' gestuurd aan Nederlandse gemeenten.

Bijgewerkte lijst
'Wij verbieden Berbernamen omdat zij in tegenspraak zijn met de identiteit en omdat ze de deur openen voor verspreiding van betekenisloze namen,' zegt Idris Bajdi van het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen Trouw.

Voor Berbers is het besluit het zoveelste bewijs dat Marokko af wil van de Berbertaal en -cultuur.
Een beleid dat volgens critici al jaren aan de gang is om Marokko, uiteindelijk, volledig te arabiseren. Berberactivisten in Marokko reageerden daarom als gestoken.
In een reactie aan de Arabische nieuwsdienst Al-Arabiya zei vooraanstaand activist Ali Khadawi dat dit ’een schande is voor Marokko’ en mensenrechtenactivist Rabeia al Zuheiri spreekt van „een brede vorm van discriminatie, van marginalisatie van Berbergebieden tot het verbieden van Berbernamen”.

bron.
Since Muhammad and successor imperial Arab armies had also once conquered much of the region (occupying and settling much of it), they saw themselves as the sole legitimate heirs to the Turks.
We're still living with the results of this mindset today.
The majority Berbers' language and culture have been largely "outlawed" in North Africa.
A reading of the Kurdish nationalist Ismet Cherif Vanly's book, The Syrian 'Mein Kampf' Against the Kurds (Amsterdam 1968), is instructive as well.
Two million Black African Sudanese have been killed, maimed, enslaved, and such resisting this forced Arabization; and nothing further needs to be said regarding similar attitudes Arabs have had regarding the mere thought of kilab yahud Jews--half of whom were refugees themselves from Arab/Muslim lands--having any such political rights in the Dar al-Islam.

None other than the eminent Arab historian, Philip Hitti, had this to say about the matter in his History of the Arabs: "This bipartite (Arab) division of the world into an abode of peace and an abode of war finds parallel in the communistic theory of Soviet Russia."

Yet the problem is even worse than it first appears.

Berbers and Kurds, for example, had largely been converted to Islam.
They're Muslims...It turns out that that was still not enough.
Those same Arabs who propagandize today about "racist Zionists" saw/see themselves as the only fit rulers in the region....even over fellow, but non-Arab, Muslims.
While the blacks of southern Sudan are largely Christian, the Muslim blacks of the Darfur region have also been victims of the Arab north as well.
This truly racist attitude helped to lead to the Abbasid Revolution and the uprising of the non-Arab (particularly Iranian) Mawali populations centuries earlier.
And it had subsequent implications for the largely ethnic divide between Sunni and Shia Islam as well.

When, in 1922, the British divided the original land of the Mandate for Palestine they received on April 25, 1920 so that all of the territory east of the Jordan River was excluded from the Jews (an act Emir Abdullah attributed to Allah in his memoirs) -- 80% of the total area-- a story has it that Jabotinsky remained silent. Many, including the British, expected "otherwise," to say the least. Later, when he was asked why he did not speak up after Colonial Secretary Churchill's machinations, he explained that he wanted to prove the same point that Ehud Barak's offer at Camp David and Taba seventy-eight years later did: It didn't matter to Arabs how big a Jewish State was. Any Israel, regardless of size, would not be tolerated.

Zeg staat die naam van jou wel in de nieuwste lijst van de Marokkaanse Koning Meki anders kun je maar beter je naam wijzigen mocht je eerdaags (gedwongen) terug naar huis gaan anders kom je er als Berber met berber naam niet meer in .

Ps free Palestina ? Dat is net zo iets dubieus als Free Holland from the Arabs want we weten allemaal wie er in Palestina wonen en de baas zijn en nooit meer weg gaan omdat ze er horen !!

[ Bericht 15% gewijzigd door Tiesemans op 29-01-2009 08:03:23 ]
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:37:24 #250
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65520335
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 07:44 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Since Muhammad and successor imperial Arab armies had also once conquered much of the region (occupying and settling much of it), they saw themselves as the sole legitimate heirs to the Turks.
We're still living with the results of this mindset today.
The majority Berbers' language and culture have been largely "outlawed" in North Africa.
A reading of the Kurdish nationalist Ismet Cherif Vanly's book, The Syrian 'Mein Kampf' Against the Kurds (Amsterdam 1968), is instructive as well.
Two million Black African Sudanese have been killed, maimed, enslaved, and such resisting this forced Arabization; and nothing further needs to be said regarding similar attitudes Arabs have had regarding the mere thought of kilab yahud Jews--half of whom were refugees themselves from Arab/Muslim lands--having any such political rights in the Dar al-Islam.

None other than the eminent Arab historian, Philip Hitti, had this to say about the matter in his History of the Arabs: "This bipartite (Arab) division of the world into an abode of peace and an abode of war finds parallel in the communistic theory of Soviet Russia."

Those same Arabs who propagandize today about "racist Zionists" saw/see themselves as the only fit rulers in the region....even over fellow, but non-Arab, Muslims.
While the blacks of southern Sudan are largely Christian, the Muslim blacks of the Darfur region have also been victims of the Arab north as well.
This truly racist attitude helped to lead to the Abbasid Revolution and the uprising of the non-Arab (particularly Iranian) Mawali populations centuries earlier.
And it had subsequent implications for the largely ethnic divide between Sunni and Shia Islam as well.

When, in 1922, the British divided the original land of the Mandate for Palestine they received on April 25, 1920 so that all of the territory east of the Jordan River was excluded from the Jews (an act Emir Abdullah attributed to Allah in his memoirs) -- 80% of the total area-- a story has it that Jabotinsky remained silent. Many, including the British, expected "otherwise," to say the least. Later, when he was asked why he did not speak up after Colonial Secretary Churchill's machinations, he explained that he wanted to prove the same point that Ehud Barak's offer at Camp David and Taba seventy-eight years later did: It didn't matter to Arabs how big a Jewish State was. Any Israel, regardless of size, would not be tolerated.

Zeg staat die naam van jou wel in de nieuwste lijst van de Marokkaanse Koning Meki anders kun je maar beter je naam wijzigen mocht je eerdaags (gedwongen) terug naar huis gaan anders kom je er als Berber met berber naam niet meer in .

Ps free Palestina ? Dat is net zo iets dubieus als Free Holland from the Arabs want we weten allemaal wie er in Palestina wonen en de baas zijn en nooit meer weg gaan omdat ze er horen !!
Dit heeft niks met dit topic te maken, modjes edit svp.
Dasvidanja
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:18:31 #251
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65521647
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:37 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dit heeft niks met dit topic te maken, modjes edit svp.
Wannabee mod .

Er staat toch duidelijk ook:
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 07:44 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Toch redelijk relevante dingen voor dit topic, misschien niet direct Hamas gerelateerd maar wel over het conflict Israel-Palestina en het conflicht Islam-niet-Islam w.o. ook Joden.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:23:35 #252
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65521842
Ik ben benieuwd hoeveel topics vol zouden lopen als Israel een lijst met goedgekeurde Joodse namen invoert. Als een Arabisch-Israelisch kind ineens niet meer Mohamed mag heten maar iets als Chaim of Yitzhak moet kiezen. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dan apartheid zouden lopen roepen.

Dit is het zoveelste bewijs dat Israel de hoogste standaard moet houden en Arabische landen kunnen doen wat ze willen zonder serieuze kritiek van "mensenrechtenverdedigers".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65523205
quote:
Palestinians: 8 wounded in IAF strike in southern Gaza Strip

Eight Palestinians were reported wounded in the southern Gaza Strip Thursday when the IAF struck a motorbike in the town of Khan Yunis. Among the wounded were several children.

The strike targeted 25-year-old Mahmoud Hamdan Samiri, a Khan Yunis resident involved in the terrorist cell behind Tuesday's attack at the Kissufim crossing. In the attack, a roadside bomb killed one IDF soldier and wounded three others.

The air strike followed the firing of a Kassam rocket which on Thursday morning fell in an open area near the town of Sderot.

No one was wounded in the rocket attack and no damage was reported. It was the second rocket fired into Israel since the end of Operation Cast Lead eleven days ago.
quote:
Hamas: We will accept long-term truce if Gaza borders opened

Senior Hamas officials are indicating a willingness to negotiate a deal for a long-term truce with Israel as long as the borders of Gaza are opened to the rest of the world.

"We want to be part of the international community," Hamas leader Ghazi Hamad told The Associated Press this week at the Gaza-Egypt border, where he was coordinating Arab aid shipments. "I think Hamas has no interest now to increase the number of crises in Gaza or to challenge the world."

Hamas is trying hard to flex its muscles in the aftermath of Israel's three-week-long offensive in the Gaza Strip, doling out cash, vowing revenge and declaring victory over "Zionist aggression."

But AP interviews with Hamad and two other Hamas leaders in the war-ravaged territory they rule suggest some of that might be more bluster than reality - and the group may be ready for some serious deal making.
pi_65524951
Ik wou effe zeggen dat ik van Damian en Viajero hou, beiden discussiëren zeer beschaafd en goed.
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:07:41 #255
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65525863
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
Ik wou effe zeggen dat ik van Damian en Viajero hou, beiden discussiëren zeer beschaafd en goed.
Wow, en dat na mijn aanval op Moussie van gisteren..

Dank je wel!

Ik zou hierbij ook Kees22 en toch ook Moussie willen noemen. En Silktie, bedankt voor je "on location" bijdrages
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65525935
quote:
Sp.a neemt afstand van Anciaux na uitspraak over Gaza en Dendermonde

Sp.a-voorzitter Caroline Gennez laat weten dat haar partij zich distantieert van de uitspraken van haar partijgenoot en Vlaams minister Bert Anciaux over Gaza en het drama in Dendermonde. Eerder deed ook de federale regering dat bij monde van minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht.

Boze reactie Israëlische ambassade

De Israëlische ambassade in Brussel haalde ook al zwaar uit naar Anciaux. "Hij demoniseert Israël en brengt het conflict naar de straten van de Belgische steden. Dit was een roekeloze uitspraak, zeker gezien het geweld tegen joden na het conflict in Gaza. Het is een belediging voor de families van de slachtoffers in Dendermonde en voor de joodse staat", klinkt het keihard op de Israëlische ambassade in Brussel.
Het gewraakte citaat:
quote:
"Hier gaat het over 15 slachtoffers, waarvan 14 kindjes. Het choqueert ons allemaal. Ik moest ook denken aan de honderden dode kinderen in de Gazastrook, ook bewust door een agressor omgebracht en zonder dat die agressor opgepakt werd" www.bertanciaux.be
quote:
pi_65525944
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:23 schreef Viajero het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel topics vol zouden lopen als Israel een lijst met goedgekeurde Joodse namen invoert. Als een Arabisch-Israelisch kind ineens niet meer Mohamed mag heten maar iets als Chaim of Yitzhak moet kiezen. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dan apartheid zouden lopen roepen.

Dit is het zoveelste bewijs dat Israel de hoogste standaard moet houden en Arabische landen kunnen doen wat ze willen zonder serieuze kritiek van "mensenrechtenverdedigers".
Als je jezelf die standaard aanmeet wordt je daarna gemeten, zo vreemd is dat toch niet ?
pleased to meet you
pi_65526049
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je jezelf die standaard aanmeet wordt je daarna gemeten, zo vreemd is dat toch niet ?
Ik begrijp de bedenkingen ook helemaal niet bij de beschouwing dat Hamas een terroristische organisatie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 29-01-2009 14:16:35 ]
pi_65526050
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Wannabee mod .

Er staat toch duidelijk ook:
[..]

Toch redelijk relevante dingen voor dit topic, misschien niet direct Hamas gerelateerd maar wel over het conflict Israel-Palestina en het conflicht Islam-niet-Islam w.o. ook Joden.
Klopt, maar er staat ook behoorlijk wat onzin tussen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65526141
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp de bedenkingen ook helemaal niet bij de beschouwing dat Hamas en terroristische organisatie is.
huh .. en nou nog eens in het gewoon Nederlands
pleased to meet you
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:23:16 #261
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65526440
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

dat vind ik wel, om twee redenen:

- De Arabische landen adverteren zichzelf ook niet met "De brute dictatuur Syrie" of "De barbaarse kleptocratie Egypte". Officieel meten zij zich ook die standaard aan, de meeste hebben de Verklaring van de Rechten van de Mens getekend. Dan lijkt het mij dat we ze daar ook aan mogen houden.

- Zelfs als een land tegen de wereld zegt: wij doen lekker wat we zelf willen, inclusief martelen, moorden etc.
Is het dan ineens prima omdat ze het zeggen?
pi_65528371
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

dat vind ik wel, om twee redenen:

- De Arabische landen adverteren zichzelf ook niet met "De brute dictatuur Syrie" of "De barbaarse kleptocratie Egypte". Officieel meten zij zich ook die standaard aan, de meeste hebben de Verklaring van de Rechten van de Mens getekend. Dan lijkt het mij dat we ze daar ook aan mogen houden.
en die landen krijgen dan ook aan alle kanten kritiek, tenzij het economisch of geopolitiek beter uitkomt om de schendingen te negeren .. en daarmee doel ik oa op de militaire steun die SA van de States ontvangt
quote:
- Zelfs als een land tegen de wereld zegt: wij doen lekker wat we zelf willen, inclusief martelen, moorden etc.
Is het dan ineens prima omdat ze het zeggen?
nee, natuurlijk niet .. maar dit topic gaat over Israël en Gaza, niet over Darfur en wat de moslims daar doen, of over de Berbers, of .. ..
Als iedereen zijn eigen schendingen gaat goed praten met : ja maar hunnie doen het ook, dan kunnen we al die verdragen toch net zo goed meteen opdoeken ?

Wat dat aangaat ben ik btw heel blij met de nieuwe wind in Amerika, terug naar 'practice what you preach' ipv 'do as I say not as I do'
pleased to meet you
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:33:18 #263
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65529033
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:14 schreef moussie het volgende:

[..]

en die landen krijgen dan ook aan alle kanten kritiek, tenzij het economisch of geopolitiek beter uitkomt om de schendingen te negeren .. en daarmee doel ik oa op de militaire steun die SA van de States ontvangt
[..]
Niet van de media, niet van politici. Grote onzin wat je nu zegt. De US is inderdaad smerig bezig in KSA, maar dat neemt niet weg dat de aandacht voor Israel onevenredig is.
quote:
nee, natuurlijk niet .. maar dit topic gaat over Israël en Gaza, niet over Darfur en wat de moslims daar doen, of over de Berbers, of .. ..
Als iedereen zijn eigen schendingen gaat goed praten met : ja maar hunnie doen het ook, dan kunnen we al die verdragen toch net zo goed meteen opdoeken ?

Wat dat aangaat ben ik btw heel blij met de nieuwe wind in Amerika, terug naar 'practice what you preach' ipv 'do as I say not as I do'
Het is niet: hunnie doen het ook, het is: hunnie doen veel ergere dingen en niemand die er naar omkijkt. En dat is gewoon hypocrisie, helaas vaak vermengd met een behoorlijke scheut Jodenhaat.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:45:19 #264
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65529614
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Wannabee mod .

Neej, het hoort meer in het aparte topic thuis dat hierover gaat. Het conflict is zo universeel geworden dat je nu wel dingen hoort te scheiden van elkaar in meer relevant en 'minder relevant maar niet nuttig voor dit topic'.
Dasvidanja
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:47:24 #265
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65529704
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niet van de media, niet van politici. Grote onzin wat je nu zegt. De US is inderdaad smerig bezig in KSA, maar dat neemt niet weg dat de aandacht voor Israel onevenredig is.
[..]

Het is niet: hunnie doen het ook, het is: hunnie doen veel ergere dingen en niemand die er naar omkijkt. En dat is gewoon hypocrisie, helaas vaak vermengd met een behoorlijke scheut Jodenhaat.
En dat zal 'hunnie' ook over de andere 'hunnie' zeggen met een flinke scheut Arabieren en/of moslimhaat.
Dasvidanja
pi_65539833
Zo, valt er nog wat te trollen vandaag?
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 19:18:45 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65540207
quote:
Veolia looses 3,5 billion EUR contract in Sweden

Today the Stockholm community council in Sweden announced that the French company Veolia, which has been the current operator of the subway’s in Stockholm County for the past ten years lost the contract to the MTR-cooperation.

The contracts for the coming eight years are worth 3,5 Billion Euro and has been the biggest ongoing public contract procurement process in Europe.

Although the board for the Stockholm county’s public transportation (SL) ensured that the decision was based solely on commercial factors, the debate about Veolias involvement in a controversial tramway project in Jerusalem (Jerusalem light railway) has been intense in Swedish media.

The tramway connecting the Israeli west Jerusalem with illegal Israeli settlements on occupied Palestinian territory has triggered discussions about Veolia’s ethical policy. Public protests in Sweden against Veolia has brought the attention to the dilemma of operating public services when you at he same time are involved in politically controversial activities.

As late as the day before the decision the Stockholm community council received lists with thousands of signatories from people demanding the council to choose an operator who was associated with violations against international humanitarian law.

– This is clearly another sign of the importance for commercial actors not to have their brand associated to unethical behaviour, in the case of illegal settlements on occupied Palestinian territory we can already see a trend of international companies who are moving out their operations from settlements, says Joakim Wohlfeil at the Swedish development organization Diakonia.
quote:
Starbucks slashes jobs and stores

Coffeeshop giant Starbucks has announced it will cut around 6,700 jobs and shut 300 stores as it reported a 69% plunge in quarterly profit.
quote:
US academicians launch national campaign for Israel boycott

A group of American university professors has for the first time launched on last Thursday a national campaign calling for an academic and cultural boycott of Israel, following the boycott of Canada's Ontario's university workers committee.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:22:04 #268
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65540330
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

[..]

wtf heeft Starbucks ermee te maken? xD
Dasvidanja
pi_65540355
Nou, misschien dat cultureel en academisch Israël wel ophoudt met agressie en geweld en onderdrukking, . Trieste actie.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:23:28 #270
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65540400
Veolia heeft meer uren van mijn leven verpest dan welk ander bedrijf ter wereld
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 19:31:15 #271
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65540715
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:22 schreef Verluste het volgende:

[..]

wtf heeft Starbucks ermee te maken? xD
Howard Schultz, de CEO van Starbucks, is een hardline zionist. Onder andere heeft ie in 1998 een "Israel 50th Anniversary Friend of Zion Tribute Award" gekregen voor zijn dienst aan Israel > [bron]

Starbucks staat vrij bovenaan op het boycott lijstje > http://www.inminds.co.uk/boycott-starbucks.html
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:22 schreef Monidique het volgende:
Nou, misschien dat cultureel en academisch Israël wel ophoudt met agressie en geweld en onderdrukking, . Trieste actie.
Cultureel en academisch Zuid-Afrika sloegen ook niet persoonlijk schedeltjes in de townships in.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:47:59 #272
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65541448
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:22 schreef Monidique het volgende:
Inderdaad, al dat linkse gespuis dat in opiniestukken schrijft dat Israel minder agressief moet zijn. Al die liberale Joodse artiesten die optreden met Palestijnse artiesten en oproepen tot vrede. Het moet maar eens afgelopen zijn met die softies, boycotten zullen we ze!
pi_65545995
Ik wens alle mensen in dit filmpje toe wat men de ander toewenst:
pi_65547567
http://www.dumpert.nl/med(...)tasi_rene_danen.html

Hamasaanhangers zijn duidelijk vredelievende mensen.
pi_65547801
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef buachaille het volgende:

Echt heel erg

De ovens moeten weer open, dat mensen zo denken, best wel eng
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:18:19 #276
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_65547822
quote:
Turkish PM walks off stage over Gaza

DAVOS, Switzerland -- Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan stalked off the stage at the World Economic Forum red-faced after verbally sparring with Israeli President Shimon Peres over the fighting in Gaza.

The episode came Thursday after a lengthy debate about the recent fighting in Gaza that claimed about 1,300 Palestinian lives.

Erdogan was flustered after he tried to speak as the scheduled session was ending at the forum in Davos, Switzerland, asking the moderator, Washington Post columnist David Ignatius, to let him speak once more.

"Only a minute," Ignatius replied.

Erdogan said that "I remember two former prime ministers in your country who said they felt very happy when they were able to enter Palestine on tanks," he said in Turkish.

"I find it very sad that people applaud what you said. There have been many people killed. And I think that it is very wrong and it is not humanitarian," he said.

Ignatius said "We can't start the debate again. We just don't have time."

Erdogan said "Please let me finish." Ignatius responded "We really do need to get people to dinner."

The Turkish premier then said, "Thank you very much. Thank you very much. Thank you very much. I don't think I will come back to Davos after this."

The confrontation saw Peres and Ergodan raise their voice shouting - highly unusual at the elite gathering of corporate and world leaders, which is usually marked by learned consensus seeking and polite dialogue. It showed how emotions remain frayed over Israel's offensive against Hamas that ended less than two weeks ago.

The packed audience at the Ergodan and Peres session, which included President Obama's close adviser Valerie Jarrett, appeared stunned.

Afterward, forum founder Klaus Schwab huddled with Erdogan in a corner of the Congress Center. A press conference with both men was scheduled for 8:30 p.m. (1930 GMT)

"I have know Shimon Peres for many years and I also know Erdogan. I have never seen Shimon Peres so passionate as he was today. I think he felt Israel was being attacked by so many in the international community. He felt isolated," said former Norwegian Prime Minister Kjell Magne Bondevik said.

"I was very sad that Ergodan left. This was an expression of how difficult this situation is."

Amr Moussa, the former Egyptian foreign minister who now leads the Arab League, said Ergodan's action was understandable. "Mr. Ergodan said what he wanted to say and then he left. That's all. He was right." Of Israel, he said, "They don't listen."

Ergodan brushed past reporters outside the hall. His wife appeared upset. "All Peres said was a lie. It was unacceptable," she said, eyes glistening.

Earlier in the day, the leader of Israel's conservative Likud Party lambasted Iran for allegedly seeking nuclear weapons and supporting Hamas. Iran denies it has plans to obtain nuclear weapons, but Likud leader Benjamin Netanyahu insisted that it is in a race to make nuclear weapons, and that poses a greater danger to the world than the current economic crisis.

Erdogan held tenminste iemand die het durft ze zeggen
pi_65548897
quote:
Account of Israeli attack doesn't hold up to scrutiny

JABALYA, GAZA STRIP — Most people remember the headlines: Massacre Of Innocents As UN School Is Shelled; Israeli Strike Kills Dozens At UN School.

They heralded the tragic news of Jan. 6, when mortar shells fired by advancing Israeli forces killed 43 civilians in the Jabalya refugee camp in the Gaza Strip. The victims, it was reported, had taken refuge inside the Ibn Rushd Preparatory School for Boys, a facility run by the United Nations Relief and Works Agency.

The news shocked the world and was compared to the 1996 Israeli attack on a UN compound in Qana, Lebanon, in which more than 100 people seeking refuge were killed. It was certain to hasten the end of Israel's attack on Gaza, and would undoubtedly lead the list of allegations of war crimes committed by Israel.

There was just one problem: The story, as etched in people's minds, was not quite accurate.

Physical evidence and interviews with several eyewitnesses, including a teacher who was in the schoolyard at the time of the shelling, make it clear: While a few people were injured from shrapnel landing inside the white-and-blue-walled UNRWA compound, no one in the compound was killed. The 43 people who died in the incident were all outside, on the street, where all three mortar shells landed.

Stories of one or more shells landing inside the schoolyard were inaccurate.

While the killing of 43 civilians on the street may itself be grounds for investigation, it falls short of the act of shooting into a schoolyard crowded with refuge-seekers.

The teacher who was in the compound at the time of the shelling says he heard three loud blasts, one after the other, then a lot of screaming. "I ran in the direction of the screaming [inside the compound]," he said. "I could see some of the people had been injured, cut. I picked up one girl who was bleeding by her eye, and ran out on the street to get help."But when I got outside, it was crazy hell. There were bodies everywhere, people dead, injured, flesh everywhere."

The teacher, who refused to give his name because he said UNRWA had told the staff not to talk to the news media, was adamant: "Inside [the compound] there were 12 injured, but there were no dead."

"Three of my students were killed," he said. "But they were all outside."

Hazem Balousha, who runs an auto-body shop across the road from the UNRWA school, was down the street, just out of range of the shrapnel, when the three shells hit. He showed a reporter where they landed: one to the right of his shop, one to the left, and one right in front.

"There were only three," he said. "They were all out here on the road."

News of the tragedy travelled fast, with aid workers and medical staff quoted as saying the incident happened at the school, the UNRWA facility where people had sought refuge.

Soon it was presented that people in the school compound had been killed. Before long, there was worldwide outrage.

Sensing a public-relations nightmare, Israeli spokespeople quickly asserted that their forces had only returned fire from gunmen inside the school. (They even named two militants.) It was a statement from which they would later retreat, saying there were gunmen in the vicinity of the school.

No witnesses said they saw any gunmen. (If people had seen anyone firing a mortar from the middle of the street outside the school, they likely would not have continued to mill around.)

John Ging, UNRWA's operations director in Gaza, acknowledged in an interview this week that all three Israeli mortar shells landed outside the school and that "no one was killed in the school."

"I told the Israelis that none of the shells landed in the school," he said.

Why would he do that?

"Because they had told everyone they had returned fire from gunmen in the school. That wasn't true."

Mr. Ging blames the Israelis for the confusion over where the victims were killed. "They even came out with a video that purported to show gunmen in the schoolyard. But we had seen it before," he said, "in 2007."

The Israelis are the ones, he said, who got everyone thinking the deaths occurred inside the school.

"Look at my statements," he said. "I never said anyone was killed in the school. Our officials never made any such allegation."

Speaking from Shifa Hospital in Gaza City as the bodies were being brought in that night, an emotional Mr. Ging did say: "Those in the school were all families seeking refuge. ... There's nowhere safe in Gaza."

And in its daily bulletin, the World Health Organization reported: "On 6 January, 42 people were killed following an attack on a UNRWA school ..."

The UN's Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs got the location right, for a short while. Its daily bulletin cited "early reports" that "three artillery shells landed outside the UNRWA Jabalia Prep. C Girls School ..." However, its more comprehensive weekly report, published three days later, stated that "Israeli shelling directly hit two UNRWA schools ..." including the one at issue.

Such official wording helps explain the widespread news reports of the deaths in the school, but not why the UN agencies allowed the misconception to linger.

"I know no one was killed in the school," Mr. Ging said. "But 41 innocent people were killed in the street outside the school. Many of those people had taken refuge in the school and wandered out onto the street.

"The state of Israel still has to answer for that. What did they know and what care did they take?"
bron
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 23:00:40 #278
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65549666
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:18 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Erdogan held tenminste iemand die het durft ze zeggen
Peres kreeg 25 minuten spreektijd en Erdogan en anderen maar 8 tot 12 minuten. Erdogan voelde zich ook geschoffeerd door Peres door wat die zei wat direct naar Erdogan gericht was. Toen Peres klaar was mocht Erdogan niks terugzeggen. Hij eiste spreektijd, kreeg die hoegenaamd ook maar werd direct al aan zijn jas getrokken en onderbroken. Toen is hij opgestapt. Groot gelijk.

pi_65551430
Recep Tayyip Erdogan
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_65552662
Respect voor Erdogan
pi_65552826
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef buachaille het volgende:
Net zo even erg als doden verheerlijken in Gaza.
pi_65553361
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:43 schreef Mylene het volgende:

[...]While a few people were injured from shrapnel landing inside the white-and-blue-walled UNRWA compound, no one in the compound was killed. The 43 people who died in the incident were all outside, on the street, where all three mortar shells landed.

Stories of one or more shells landing inside the schoolyard were inaccurate.

John Ging, UNRWA's operations director in Gaza, acknowledged in an interview this week that all three Israeli mortar shells landed outside the school and that "no one was killed in the school."[...]

bron
Dit verhaal komt overeen met het artikel uit de NYT van 6 januari:
quote:
The Israeli Defense Forces said that their troops had fired several mortar shells near the school in response to mortar fire from the school compound.

“They shot back to save their own lives,” said Ilan Tal, an Israeli military spokesman and a brigadier general in the reserves. Among the dead, the military said in a statement, were “Hamas terrorist operatives and a mortar battery cell.”

The military identified two Hamas operatives, Imad Abu Asker and Hassan Abu Asker, as having been killed.

A young witness from Jabaliya, Ibrahim Amen, 16, said that he had seen one of the militants, whom he identified as Abu Khaled Abu Asker, in the area of the school right before the attack.

Ibrahim said he saw the militant after he answered calls for volunteers to pile sand around the camp “to help protect the resistance fighters.” Ibrahim went to pile sand near the school with his brother, Iyad, 20, who was then injured by the Israeli mortar fire. Bron
Ik lees hierin human shields en de bloederige beelden maakten het verhaal van het bestoken van een VN-school aannemelijk.
Ik vind het onvoorstelbaar cynisch en misdadig.

De eerste verklaring van de IDF na de roddel (lees: valse aantijging) die de wereld werd in geholpen was veel te gehaast uitgeroepen, vandaar dat de lezing bijgesteld moest worden:
quote:
Sensing a public-relations nightmare, Israeli spokespeople quickly asserted that their forces had only returned fire from gunmen inside the school. (They even named two militants.) It was a statement from which they would later retreat, saying there were gunmen in the vicinity of the school.
Door dit soort inaccurate berichtgeving is de woede over het conflict ontstoken in antisemitische sentimenten en dat vind ik een naar gevolg.
Dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
pi_65553510

Gaza . heden

Ein el-Helwa Refugee Camp, Lebanon

Dekwaneh Refugee Camp, Lebanon

Nahr Al-Barid Refugee Camp in Tarablus, Lebanon 1952

Jebaliya, Gaza 2009
pi_65553720
Erdogan .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65553822
quote:
U.S. envoy to UN calls on Israel to investigate Gaza war crimes claims

Israel must investigate allegations that its army violated international law during its three-week war against Hamas militants in the Gaza Strip, the new U.S. envoy to the United Nations said on Thursday.

"We expect Israel will meet its international obligations to investigate and we also call upon all members of the international community to refrain from politicizing these important issues," Ambassador Susan Rice said in her debut speech before the UN Security Council.

Rice said that Hamas had been guilty of violating international law "through its rocket attacks against Israeli civilians in southern Israel and the use of civilian facilities to provide protection for its terrorist attacks."

"There have also been numerous allegations made against Israel some of which are deliberately designed to inflame," she told the council during a meeting on international humanitarian law.
quote:
'Iran and Syria trying to replace PLO'

The Palestinian Authority on Thursday accused Iran and Syria of encouraging Hamas and other radical groups to establish a new leadership that would challenge the PLO's claim to be the "sole and legitimate" representative of the Palestinians.

The PA is an organ of the PLO.

The PA fears that the potential new leadership, which would be headed by Hamas chief Khaled Mashaal, would be recognized by several Islamic governments that are unhappy with President Mahmoud Abbas.

The PA is also worried because the idea of replacing the PLO is being backed by prominent Arab political analysts, newspaper editors and even veteran Fatah leader Farouk Kaddoumi.

Abbas, who met with US Middle East envoy George Mitchel in Ramallah, warned that any attempt to create an alternative leadership to the PLO would "consolidate divisions" among the Palestinians.

Mashaal on Wednesday surprised the PA by announcing that the current circumstances require the Palestinians to start thinking about the creation of a new leadership that would represent all Palestinians.

The PLO was no longer the legitimate representative of the Palestinians "because of its role in deepening divisions among the Palestinians," he said.

His declaration has won the backing of all the Damascus-based Palestinian groups, including Islamic Jihad and the Popular Front for the Liberation of Palestine-General Command headed by Ahmed Jibril.

Mashaal's statement has been interpreted by PA and Fatah officials in the West Bank as "the most serious challenge to the PLO since its founding.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:33:25 #286
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65556784
quote:
Behoud jij je "neutraliteit" aub ... Beetje mensen gaan lopen stoppen in voorkeur hokjes
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:37:22 #287
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65556876
Tsss mensen die hier ineens Erdogan een held gaan noemen...
- edit - há nee dan spoor je echt !

Beetje populair gaan doen op een internationale bijeenkomst.
Lekker trollen ten koste van Israël om zo zieltjes te winnen in Moslim land..
(Wat bewezen is want elke gefrustreerde anti jood heeft plots een nieuwe "held"
Simon had die Hitler snormans moeten aanspreken over het feit dat ze al die Koerden in de pan gehakt hebben zonder fatsoenlijke reden !
Moeten wijzen op het feit dat ze Noord Irak binnen vielen om oorlog te voeren tegenover amper bewapende "verzetstrijders".
Kortom goeie die wat zegt hé Erdogan ! - edit -
Nog een reden dus om die Islamitische Turken buiten de EU te houden en de Nationalistische Ataturk Turken te steunen in hun Coup !

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2009 13:40:59 (Flames verwijderd) ]
pi_65560714
Wat een gevolg van de Turkse opstelling kan zijn als de zienswijzen van de Turkse president nog scherper en ook bij herhaling worden door hem worden neergezet Turkije zijn rol als gematigde mediator zal verliezen.
Daar is de gehele regio niet bij gebaat als dat gebeurt.
pi_65560845
quote:
Gaza victims describe human shield use

Members of a Gaza family whose farm was turned into a "fortress" by Hamas fighters have reported that they were helpless to stop Hamas from using them as human shields.

They told the official Palestinian Authority daily newspaper that for years Hamas had used their property and homes as military installations from which the group would launch rockets into Israel, dig tunnels and store arms. According to the victims, those who tried to object were shot in the legs by Hamas operatives.

Palestinian Media Watch quoted the official Palestinian Authority daily, Al-Hayat al-Jadida as reporting on January 27, "The Abd Rabbo family kept quiet while Hamas fighters turned their farm in the Gaza strip into a fortress. Right now they are waiting for the aid promised by the [Hamas] movement after Israel bombed the farm and turned it into ruins."

According to the report, the hill on which the Abd Rabbo family lives overlooks Sderot, making it an ideal military position for Hamas fighters.

The Abd Rabbo family members emphasized to the paper that they were not Hamas activists and that they were still loyal to the Fatah movement, but that they had been unable to prevent the armed squads from entering their neighborhood at night.
pi_65560908
quote:
Palestinians call to ban BBC from Gaza

A large group of Palestinians has signed a petition calling to ban the BBC from operating in the Gaza Strip because of the broadcaster's refusal to air a charity appeal for the victims of Operation Cast Lead.
BBC studios

This was the first time that Palestinians called for boycotting the BBC - a station which they had regularly considered to be biased in favor of the Palestinians and Arabs.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:49:11 #291
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65561334
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:32 schreef damian5700 het volgende:
Wat een gevolg van de Turkse opstelling kan zijn als de zienswijzen van de Turkse president nog scherper en ook bij herhaling worden door hem worden neergezet Turkije zijn rol als gematigde mediator zal verliezen.
Daar is de gehele regio niet bij gebaat als dat gebeurt.
Ik denk juist dat dit hem geloofwaardiger maakt in de ogen van de Arabieren. Een mediator moet voor beide partijen aanvaardbaar zijn. En ik denk dat de Israelis dit ook wel door hebben. Ik hoop het in elk geval.
pi_65561523
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk juist dat dit hem geloofwaardiger maakt in de ogen van de Arabieren. Een mediator moet voor beide partijen aanvaardbaar zijn. En ik denk dat de Israelis dit ook wel door hebben. Ik hoop het in elk geval.
Erdogan was al aanvaardbaar voor Arabieren. Ik denk alleen dat wanneer de Turkse relatie met Israël snel verslechterd zij haar rol als bemiddelaar inruilt voor een belanghebbende partij.
Zover is het natuurlijk nog lang niet, maar de relatie is binnen een paar weken flink achteruit gegaan.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:21:46 #293
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65562453
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Erdogan was al aanvaardbaar voor Arabieren. Ik denk alleen dat wanneer de Turkse relatie met Israël snel verslechterd zij haar rol als bemiddelaar inruilt voor een belanghebbende partij.
Zover is het natuurlijk nog lang niet, maar de relatie is binnen een paar weken flink achteruit gegaan.
Wat wordt die belanghebbende partij dan denk je??
Dasvidanja
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:26:31 #294
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65566751
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Het is toch (helaas) vrij gangbaar dat huizen gebruikt worden gebruikt worden voor militaire doeleinden. Het IDF doet dat toch precies zo?
Here we are now, entertain us.
pi_65567635
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat wordt die belanghebbende partij dan denk je??
In maart zijn er lokale verkiezingen in Turkije. Het is bekend dat de achterban van de AKP partij voor een groot deel uit gelovige moslims bestaat en dat Erdogan vooral nu niet het contact met het volk (voor een grot deel zijn electoraat) wil verliezen.
AKP wil ook heel graag de islam sterker manifesteren in de Turkse samenleving. Islamitische solidariteit helpt bij die ambitie.
Ook Turkije heeft last van de wereldwijde economische en energiecrisis. Uit Iran wil men graag olie en gas en van Arabische landen investeringen, dus een al te westers signatuur uitdragen bemoeilijkt zulke zaken.
pi_65567753
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:26 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het is toch (helaas) vrij gangbaar dat huizen gebruikt worden gebruikt worden voor militaire doeleinden. Het IDF doet dat toch precies zo?
Ik heb al veel al dan niet valse beschuldigingen aan het adres van het IDF gehoord, maar nog niet dat ze huizen en gebouwen van Palestijnen gebruiken om vanuit te schieten op Hamas.

Het punt is dat Hamas bewust burgerdoelen gebruikt om aanvallen van Israel op burgers uit te lokken. Het is een strategie waar ze zelfs trots op zijn. Het is ook niet erg, want die burgers worden dan martelaren [sic]!
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65567866
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:26 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het gebruik van human shields door Hamas is vrij veelvuldig tegen gesproken door diverse deelnemers aan deze discussie, als zou het propaganda zijn.
In het artikel van Mylene, een paar post daarvoor, worden ook al aanwijzingen gepresenteerd die op het gebruik daarvan door Hamas aantonen.
Overigens is dat verhaal minder hysterisch en prominent wereldnieuws dan eerder, zoals nu blijkt, het valse beeld dat door een Israëlische beschieting van een VN-school 40 vluchtelingen zouden zijn gedood.
pi_65568010
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb al veel al dan niet valse beschuldigingen aan het adres van het IDF gehoord, maar nog niet dat ze huizen en gebouwen van Palestijnen gebruiken om vanuit te schieten op Hamas.

Het punt is dat Hamas bewust burgerdoelen gebruikt om aanvallen van Israel op burgers uit te lokken. Het is een strategie waar ze zelfs trots op zijn. Het is ook niet erg, want die burgers worden dan martelaren [sic]!
Dat heeft hij eerder wel degelijk aantoonbaar gemaakt, maar dan nog is er een verschil dat het IDF geen beschietingen initieert om bij een tegenreactie van Hamas burgerslachtoffers te veroorzaken die dan geëxploiteerd worden om de publieke opinie ermee te bespelen, zoals Hamas wel deze uiterst cynische en misdadige tactiek erop nahoudt.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:03:53 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65570262
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dit artikel in the Guardian stelt dat "Rovera has also collected evidence that the Israeli army holds Palestinian families prisoner in their own homes as human shields. "It's standard practice for Israeli soldiers to go into a house, lock up the family in a room on the ground floor and use the rest of the house as a military base, as a sniper's position. That is the absolute textbook case of human shields.

"It has been practised by the Israeli army for many years and they are doing it again in Gaza now," she said."
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:06:44 #301
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65570368
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat heeft hij eerder wel degelijk aantoonbaar gemaakt, maar dan nog is er een verschil dat het IDF geen beschietingen initieert om bij een tegenreactie van Hamas burgerslachtoffers te veroorzaken die dan geëxploiteerd worden om de publieke opinie ermee te bespelen, zoals Hamas wel deze uiterst cynische en misdadige tactiek erop nahoudt.
Merci, voor de erkenning dat het IDF dat deed. Nu nog aantoonbaar maken dat Hamas willens en wetens burgers inzette om burgerslachtoffers te veroorzaken. Ik heb het nog niet gezien, hoewel het natuurlijk best mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')