abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65477590
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

dat komt door de manier waarop dit soort berichten vaak in de nederlandse pers staan:
[..]

Inhoudelijk klopt het, maar het zet je op het verkeerde been. De frontpage van Fok! doet het vaak, maar vandaag de NOS ook.
[ afbeelding ]

Ik vind het vreemd, want er is een duidelijke volgorde geweest.

Vandaag hebben een aantal palestijnen een israelische grenspatrouille aangevallen. Israel heeft daarop gereageerd.
Hoezo zet dit je op het verkeerde been? Kun je niet lezen dan?
1) Er is een bermbom of iets dergelijks ontploft, waarbij een Israelische soldaat gedood werd en drie gewond raakten.
2) Daarop volgde een vuurgevecht, waarbij een Palestijnse boer gedood werd.
3) Daarna werd er door een helicopter een Palestijnse brommer- of motorrijder van zijn fiets geschoten.

Dus volgens Teletekst is de stand nu 1 dode en 3 gewonde soldaten tegen 2 gedode burgers.

Dus dat medium (enkelvoud van media!) geeft de volgorde duidelijk aan.

Eerder werd er al gepost, dat het volgens Al-Jazeer niet helemaal duidelijk was, om wat voor explosief het nou eigenlijk ging. Maar dat hebben de Israeli's misschien niet geweten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 28 januari 2009 @ 01:27:42 #182
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_65478228
quote:
interressante lezing van Alan Hart,
thanks for posting...

mooi citaat van Hart:
Dont blame the Jews who live among you,
for what hardcore zionists, a minority, are doing in isreal/Palestine
Huig
pi_65478455
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:27 schreef Orwell het volgende:

[..]

interressante lezing van Alan Hart,
thanks for posting...

mooi citaat van Hart:
Dont blame the Jews who live among you,
for what hardcore zionists, a minority, are doing in isreal/Palestine
Oh, maar ik geef mijn vrienden hier ook niet de schuld van de wandaden van Israel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 28 januari 2009 @ 05:56:39 #184
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65479799
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Meki het volgende:
"Israëlische soldaten streden in naam van Bijbel"

[b]Het rabbinaat van het Israëlische leger (IDF) heeft tijdens Cast Lead, het recente moordende offensief in de Gazastrook, de soldaten een brochure bezorgd waarin zij, in naam van de Bijbel, gevraagd worden "geen mededogen" te tonen jegens de "vijanden van Israël". Dat meldde de Israëlische mensenrechtenorganisatie Yesh Din.

Nee die kwalla hakkebar schreeuwende angsthazen die in naam van dat heilige kladblok de "strijd" aan gaan ... die zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 28-01-2009 07:03:03 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 05:58:08 #185
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65479801
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ook deze strijders verscholen zich niet achter of tussen de bevolking, maar ik leegstaande huizen.
Wel slordig trouwens om je spullen achter te laten en wat vreemd dat de rechtmatige bewoners ze niet gevonden hadden. Een raketwerper naast je dressoir herken je toch wel, dacht ik zo.

Ze gedragen zich niet erg netjes, nee. Maar wat is nu het punt dat je wilt maken?
Dat je niet leest..
Ze hebben die huizen verkracht voor hun "strijd" .. ongeacht of de bewoners er waren of niet ze hebben burger huizen bezet om vanuit burger huizen het vuur te openen !
Wat de f##$ maakt het uit of er burgers binnen zijn ... o.a jij liep hoog van de toren te blazen dat Israël huizen van burgers vernietigde zonder reden !
En geen woord over het CFR ... terwijl ik duidelijk de link post van de officiële website !
En jij maar wauwelen dat het een complot blaat betrof.. hé
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:54:48 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65482426
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo zet dit je op het verkeerde been? Kun je niet lezen dan?
1) Er is een bermbom of iets dergelijks ontploft, waarbij een Israelische soldaat gedood werd en drie gewond raakten.
2) Daarop volgde een vuurgevecht, waarbij een Palestijnse boer gedood werd.
3) Daarna werd er door een helicopter een Palestijnse brommer- of motorrijder van zijn fiets geschoten.

Dus volgens Teletekst is de stand nu 1 dode en 3 gewonde soldaten tegen 2 gedode burgers.

Dus dat medium (enkelvoud van media!) geeft de volgorde duidelijk aan.

Eerder werd er al gepost, dat het volgens Al-Jazeer niet helemaal duidelijk was, om wat voor explosief het nou eigenlijk ging. Maar dat hebben de Israeli's misschien niet geweten.
Het bericht opent met: "Bij een Israelische luchtaanval is een Palestijn omgekomen.." om pas helemaal aan het eind te vermelden dat het een reactie was op een Palestijnse aanval. Dat is nogal suggestief. Mensen eerst twee paragrafen lang woede laten opbouwen tegen Israel zodat ze dat die Palestijnse aanval niet zo erg meer lijkt.

Dat is nogal anti-Israelisch te noemen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65482476
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De stand.
pi_65482800
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:01 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat Hamas achter deze aanslag zit?
Hamas onkent, en de strijd tussen Hamas en Fatah is weer volledig ontbrand.

Ik zeg niet dat het zo is, maar dat Fatah achter deze aanslag zit, is niet uitgesloten.
Ik vind Hamas ook verantwoordelijk als een van hun bondgenoten zich niet kan inhouden. Zij hebben immers de controle over Gaza en de meeste invloed om het staakt het vuren van hun zijde intact te houden.

Ik weet niet in hoeverre het plausibel is dat al Fatah in de Gazastrook bewapend is met toestemming van Hamas? Hooguit Al-Aqsa; daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar dat is dan een bondgenoot.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65482914
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ze staan toch quitte: een Israelische soldaat dood en een Palestijnse boer dood.
Dit http://www.nytimes.com/2009/01/28/world/middleeast/28mideast.html?_r=1&ref=world artikel heeft als kop: Two killed!
De Israëli zijn meen ik dinsdag weer uit de Gaza terug getrokken.
Ik bedoelde ook dat telkens wanneer Palestijnse militanten een aanslag pleegt de Israëlische regering voorgenomen had dit hard zou beantwoorden.
Militanten hebben met een bermbom een aanslag gepleegd op een grenspatrouille, waarna de Israëlische regering die belofte heeft ingelost.
pi_65483141
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hamas had de verkiezingen gewonnen, weet je nog? Eerlijke verkiezingen.
De Hamas regering bestaat ruim anderhalf jaar niet meer. De legitieme vertegenwoordiging van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit. De legitieme vertegenwoordiging wordt niet verkregen via een coup.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:22:18 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65483237
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Hamas regering bestaat ruim anderhalf jaar niet meer. De legitieme vertegenwoordiging van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit. De legitieme vertegenwoordiging wordt niet verkregen via een coup.
Luister nou even want je begrijpt het niet. Ze zijn democratisch verkozen, punt. Democratisch verkozen zijn geeft je bepaalde rechten. Dat het CDA niet VVDers van flatgebouwen gooit, D66ers martelt en raketten afvuurt op Duitsland komt gewoon omdat het watjes zijn, want die rechten hebben ze natuurlijk wel. Ze zijn immers democratisch verkozen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65483456
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Luister nou even want je begrijpt het niet. Ze zijn democratisch verkozen, punt. Democratisch verkozen zijn geeft je bepaalde rechten. Dat het CDA niet VVDers van flatgebouwen gooit, D66ers martelt en raketten afvuurt op Duitsland komt gewoon omdat het watjes zijn, want die rechten hebben ze natuurlijk wel. Ze zijn immers democratisch verkozen.
Na de coup van 2007 kun je er niets democratisch meer in terugvinden. Het begon democratisch, maar dat is het allang niet meer.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65483462
quote:

[..]

Het is een beetje een mantra geworden heb ik de indruk.
pi_65483672
quote:
Gaza rocket hits Negev; IAF strikes Hamas tunnels after soldier killed A rocket fired by militants in Gaza struck the western Negev on Wednesday morning, adding impetus to flare-up in violence that threatened to rupture a shaky cease-fire in the coastal strip.

No one was wounded in the rocket attack, which came shortly after Israel Air Force warplanes pounded smuggling tunnels under Gaza's border with Egypt.
quote:
Top UN official blasts Hamas for 'cynical' use of civilian facilities

United Nations Humanitarian Affairs Chief John Holmes blasted Hamas Tuesday for its "cynical" use of civilian facilities during recent hostilities in the Gaza Strip.

"The reckless and cynical use of civilian installations by Hamas and indiscriminate firing of rockets against civilian populations are clear violations of international humanitarian law," Holmes told the UN Security Council.
quote:
Hamas captives tell Shin Bet: We used Gaza mosques to hide arms, for training

The Shin Bet security service released details Tuesday regarding its interrogation of two Hamas men who were arrested by the Israel Defense Forces during the Gaza military campaign, including the militants' use of mosques for weapon caches and military training.

There are more than 20 terrorists currently being held in Israel from the Gaza operation.

One of those is Ramzi Abed-Rabo, a 30-year-old Hamas member from Jabalya. The Shin Bet indicated he admitted under questioning that he used to watch IDF movements from his house and report about them to Hamas. He also told his interrogators about the location of Hamas weapon storage sites, in tunnels, in the homes of activists, and in citrus groves and mosques.
quote:
Hamas tried to hijack ambulances during Gaza war

"After the first week, at night time, there was a call for a house in Jabaliya. I got to the house and there was lots of shooting and explosions all around," he said.

Because of the urgency of the call, Mr Shriteh said there was no time to arrange his movements with the IDF.

"I knew the Israelis were watching me because I could see the red laser beam in the ambulance and on me, on my body," he said.

Getting out of the ambulance and entering the house, he saw there were three Hamas fighters taking cover inside. One half of the building had already been destroyed.

"They were very scared, and very nervous … They dropped their weapons and ordered me to get them out, to put them in the ambulance and take them away. I refused, because if the IDF sees me doing this I am finished, I cannot pick up any more wounded people.

"And then one of the fighters picked up a gun and held it to my head, to force me. I still refused, and then they allowed me to leave."
pi_65487218
quote:

[..]

Luister nou even want je begrijpt het niet. Ze zijn democratisch verkozen, punt. Democratisch verkozen zijn geeft je bepaalde rechten.
Idd, ze zijn democratisch verkozen en ja, dat geeft je bepaalde rechten. Gek genoeg worden die in Israël niet erkent, daar dealt men blijkbaar liever met een corrupte bende die bij één van hun zelfmoordaanslagen in schoolbussen of op markten voor meer doden heeft gezorgd dan alle raketten vanuit Gaza bij elkaar, want hé, die hebben Israël wel erkent
quote:
Dat het CDA niet VVDers van flatgebouwen gooit, D66ers martelt en raketten afvuurt op Duitsland komt gewoon omdat het watjes zijn, want die rechten hebben ze natuurlijk wel. Ze zijn immers democratisch verkozen.
Wat een onzinvergelijking, zo 1 op 1, je zou het eerder kunnen vergelijken met wat wij hebben gedaan met colabotoren tijdens en na wo2
pleased to meet you
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:42:32 #196
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65488038
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Idd, ze zijn democratisch verkozen en ja, dat geeft je bepaalde rechten. Gek genoeg worden die in Israël niet erkent, daar dealt men blijkbaar liever met een corrupte bende die bij één van hun zelfmoordaanslagen in schoolbussen of op markten voor meer doden heeft gezorgd dan alle raketten vanuit Gaza bij elkaar, want hé, die hebben Israël wel erkent
[..]
Je doet net alsof het erkennen van Israel niets uitmaakt, terwijl het juist het belangrijkste punt is, en de hoofdreden dat israel niet met Hamas onderhandelt.

En doe aub niet alsof die engeltjes van Hamas nog nooit een zelfmoordaanslag hebben gepleegd.
quote:
Wat een onzinvergelijking, zo 1 op 1, je zou het eerder kunnen vergelijken met wat wij hebben gedaan met colabotoren tijdens en na wo2
Wat een complete onzin. Fatah is geen bondgenoot van Israel, Fatah onderhandelt met Israel over vrede. En als je over vrede wil onderhandelen dan is dat voor Hamas reden je van een flatgebouw te gooien.

Ik ga niet vaak voor de persoonlijke aanval, maar wat ben je een walgelijk persoon met je Hamas goedpraten. En ja, ik weet dat je niet letterlijk zegt dat je Hamas toejuicht, maar het komt wel heel duidelijk naar voren. Dingen als Fatah collaboratoren noemen bv. En ja, nu ga je aankomen met dat Fatah Israel heeft ingelicht over waar Hamas leden wonen. Maar dat is meer dan een jaar nadat Hamas Fatah aanviel, niet daarvoor.

Lees je eens in over hoe Hamas Palestijnen behandelt. Maar nee, het gaat niet om Palestijnen, het gaat om haat tegen Israel, en iedereen die maar Israel haat is goed, onafhankelijk van hoe die de Palestijnen behandelt. Als je om Palestijnen zou geven dan zou je niet zo pro Hamas zijn.

oh, ik vergeet helemaal: ze zijn democratisch gekozen, dus hebben ze recht op alles wat ze doen.

Ik gebruik deze niet vaak, maar jij kan hem een aantal keer van me krijgen:
pi_65490693
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:20 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Wanneer heeft Fatah zelfmoordaanslagen gedaan? Dat was Hamas. De zelfmoordaanslagen zijn pas na de Oslo-akkoorden begonnen, toen Fatah het geweld had afgezworen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_65492858
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je doet net alsof het erkennen van Israel niets uitmaakt, terwijl het juist het belangrijkste punt is, en de hoofdreden dat israel niet met Hamas onderhandelt.
Je weet dat Hamas Israël wil erkennen zodra ze zich terugtrekken achter de grenzen van 1967, je weet ook dat er bij iedere nieuwe onderhandelingsronde met weer een andere gesprekspartner de situatie van dat moment als uitgangspunt wordt genomen, of te wel de grenzen zijn weer een stukje opgerekt ?
quote:
En doe aub niet alsof die engeltjes van Hamas nog nooit een zelfmoordaanslag hebben gepleegd.
Stukken minder dan Fatah zover ik weet, en daar ging het toch om bij Cast Lead, de raketten van Hamas ?
Maar anyway, het punt dat ik probeerde te maken is dat het blijkbaar niet/een stuk minder uitmaakt hoeveel doden er vallen, waar het om gaat is de erkenning van de staat Israël met de grenzen van nu, en dat bevestig je dus
quote:
Wat een complete onzin. Fatah is geen bondgenoot van Israel, Fatah onderhandelt met Israel over vrede.
Daar denken veel Palestijnen blijkbaar anders over .. die vragen zich bvb af hoe het nou toch kan dat een dode zijn land verkoopt in NY, welke medewerker van het Fatah-bestuur heeft zijn stempel op die papieren gezet
quote:
En als je over vrede wil onderhandelen dan is dat voor Hamas reden je van een flatgebouw te gooien.
Als je net hebt uitgevonden dat je opa die al 50 jaar dood is het stukje grond waarop jij woont heeft verkocht met behulp van die ambtenaar van de PA verderop, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen
quote:
Ik ga niet vaak voor de persoonlijke aanval, maar wat ben je een walgelijk persoon met je Hamas goedpraten. En ja, ik weet dat je niet letterlijk zegt dat je Hamas toejuicht, maar het komt wel heel duidelijk naar voren. Dingen als Fatah collaboratoren noemen bv. En ja, nu ga je aankomen met dat Fatah Israel heeft ingelicht over waar Hamas leden wonen. Maar dat is meer dan een jaar nadat Hamas Fatah aanviel, niet daarvoor.

Lees je eens in over hoe Hamas Palestijnen behandelt. Maar nee, het gaat niet om Palestijnen, het gaat om haat tegen Israel, en iedereen die maar Israel haat is goed, onafhankelijk van hoe die de Palestijnen behandelt. Als je om Palestijnen zou geven dan zou je niet zo pro Hamas zijn.

oh, ik vergeet helemaal: ze zijn democratisch gekozen, dus hebben ze recht op alles wat ze doen.

Ik gebruik deze niet vaak, maar jij kan hem een aantal keer van me krijgen:
Ik ben dus absoluut niet pro-Hamas, ik constateer alleen dat zij de gevoelens van een groot gedeelte van de bevolking daar vertolken, anders hadden ze de verkiezingen niet gewonnen immers .. en dat die eerlijk zijn geweest weten we ..
Dus ja, ik vind het nogal gek dat Hamas weg gezet wordt als 'de slechterik', ze zijn niet beter of slechter of gruwelijker dan Fatah, ze weigeren alleen Israël te erkennen met de huidige grenzen.

Ik bedoel maar, het is niet dat Fatah gestopt is met aanslagen plegen na de erkenning van Israël, niet waar ? En wat zou er gebeurt zijn als men wel met Hamas had gepraat, ook zonder erkenning, net zoals destijds in Oslo ? Zou dat nou echt zo erg zijn geweest ?
Is het niet accepteren van die uitslag niet juist een bevestiging voor extremisten dat die hele democratie maar een lachertje is, als er iemand wint die je niet bevalt diskwalificeer je hem gewoon (zelf al heb je hem eerst zelf overgehaald om mee te doen), olie op het 'heilige' vuur ?
pleased to meet you
pi_65493228
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef moussie het volgende:

Ik ben dus absoluut niet pro-Hamas, ik constateer alleen dat zij de gevoelens van een groot gedeelte van de bevolking daar vertolken, anders hadden ze de verkiezingen niet gewonnen immers .. en dat die eerlijk zijn geweest weten we ..
Dus ja, ik vind het nogal gek dat Hamas weg gezet wordt als 'de slechterik', ze zijn niet beter of slechter of gruwelijker dan Fatah, ze weigeren alleen Israël te erkennen met de huidige grenzen.
EN ZE BOMBARDEREN ISRAËLISCHE BURGERS MET RAKETTEN EN MORTIERGRANATEN.

Deze discussie heb je alláng verloren, Moussie. Dat je je er zo aan vastklampt ligt hopelijk aan koppigheid en niet aan jodenhaat.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:58:58 #200
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65493570
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Je weet dat Hamas Israël wil erkennen zodra ze zich terugtrekken achter de grenzen van 1967, je weet ook dat er bij iedere nieuwe onderhandelingsronde met weer een andere gesprekspartner de situatie van dat moment als uitgangspunt wordt genomen, of te wel de grenzen zijn weer een stukje opgerekt ?
[..]
Dat zou groot nieuws zijn. Voor zover ik weet biedt Hamas een wapenstilstand aan als Israel zich terugtrekt achter de grenzen van 1967.
quote:
Stukken minder dan Fatah zover ik weet, en daar ging het toch om bij Cast Lead, de raketten van Hamas ?
Maar anyway, het punt dat ik probeerde te maken is dat het blijkbaar niet/een stuk minder uitmaakt hoeveel doden er vallen, waar het om gaat is de erkenning van de staat Israël met de grenzen van nu, en dat bevestig je dus
[..]
Hoeveel zelfmoordaanslagen heeft Fatah de afgelopen drie jaar gepleegd? Het gaat erom dat Hamas eindeloos raketten afvuurt op Israel.
quote:
Daar denken veel Palestijnen blijkbaar anders over .. die vragen zich bvb af hoe het nou toch kan dat een dode zijn land verkoopt in NY, welke medewerker van het Fatah-bestuur heeft zijn stempel op die papieren gezet
[..]

Als je net hebt uitgevonden dat je opa die al 50 jaar dood is het stukje grond waarop jij woont heeft verkocht met behulp van die ambtenaar van de PA verderop, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen
[..]
Ja, Fatah is corrupt. Nee, dat maakt Hamas niet ineens aanvaardbaar.
quote:
En ze vuren constant raketten af op Israel. dat jij het kennelijk prima zou vinden als jouw buurman constant raketten op jou afvuurt is jouw zaak, Israel heeft elk recht zich te verdedigen.
quote:
Ik bedoel maar, het is niet dat Fatah gestopt is met aanslagen plegen na de erkenning van Israël, niet waar ? En wat zou er gebeurt zijn als men wel met Hamas had gepraat, ook zonder erkenning, net zoals destijds in Oslo ? Zou dat nou echt zo erg zijn geweest ?
Is het niet accepteren van die uitslag niet juist een bevestiging voor extremisten dat die hele democratie maar een lachertje is, als er iemand wint die je niet bevalt diskwalificeer je hem gewoon (zelf al heb je hem eerst zelf overgehaald om mee te doen), olie op het 'heilige' vuur ?
Die uitslag wordt wel geaccepteerd, maar het constant afvuren van raketten gecombineerd met de uitgesproken doelstelling Israel te vernietigen wordt niet geaccepteerd. Gek he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')