quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:48 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ze tonen Star Wars al niet vanwege voetbal,, dus een beetje televisiespektakel mag wel weer eens...
Ik heb er kennis van genomen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben serieus aan het trollen .
Van Vietnam tot Irak zijn er campagnes geweest voor oorlogsslachtoffers. Nooit geen probleem voor de BBC.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef damian5700 het volgende:
Een lijst van twee voorbeelden waarin jij en patroon ziet, vind ik niet bepaald overtuigend.
Dan wil de BBC dus niet laten zien dat er slachtoffers zijn van geweld door Israel? Heet dat tegenwoordig anti-Israel te zijnquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Van Vietnam tot Irak zijn er campagnes geweest voor oorlogsslachtoffers. Nooit geen probleem voor de BBC.
Maar beide campagnes waar het slachtoffers van Israels oorlogen betreft worden "toevallig" afgewezen.
De BBC heeft de schijn tegen. Zelf denk ik niet dat de BBC pro of anti-Israëlisch is. in tegenstelling tot Amerikaanse nieuwszenders.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan wil de BBC dus niet laten zien dat er slachtoffers zijn van geweld door Israel? Heet dat tegenwoordig anti-Israel te zijn
Dat is wel twee keer een tegenstelling in een vrij vast patroon van berichtgeving van het nieuws.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan wil de BBC dus niet laten zien dat er slachtoffers zijn van geweld door Israel? Heet dat tegenwoordig anti-Israel te zijn
Het is me onduidelijk waarom je jezelf kwelt met aperte misvattingen. Over het algemeen is moussie zeer goed op de hoogte van de geschiedenis en er zelf nauw bij betrokken. Zoals je weet, noa bene! Ze is een goed geïnformeerde en correct aansprekende gesprekspartner, waarvan ik me niet kan herinneren dat ze scheldt of kwaadspreekt. Goed, haar taalgebruik hapert af en toe, maar dat is heel normaal op FOK! en is een tic van mij persoonlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef Viajero het volgende:
[k ga niet vaak voor de persoonlijke aanval, maar wat ben je een walgelijk persoon met je Hamas goedpraten. En ja, ik weet dat je niet letterlijk zegt dat je Hamas toejuicht, maar het komt wel heel duidelijk naar voren. Dingen als Fatah collaboratoren noemen bv. En ja, nu ga je aankomen met dat Fatah Israel heeft ingelicht over waar Hamas leden wonen. Maar dat is meer dan een jaar nadat Hamas Fatah aanviel, niet daarvoor.
Lees je eens in over hoe Hamas Palestijnen behandelt. Maar nee, het gaat niet om Palestijnen, het gaat om haat tegen Israel, en iedereen die maar Israel haat is goed, onafhankelijk van hoe die de Palestijnen behandelt. Als je om Palestijnen zou geven dan zou je niet zo pro Hamas zijn.
oh, ik vergeet helemaal: ze zijn democratisch gekozen, dus hebben ze recht op alles wat ze doen.
Ik gebruik deze niet vaak, maar jij kan hem een aantal keer van me krijgen:![]()
![]()
![]()
Vanwaar dat "hopelijk koppigheid en geen jodenhaat"? Is koppigheid een beter motief dan wat jij aanziet voor jodenhaat?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
EN ZE BOMBARDEREN ISRAËLISCHE BURGERS MET RAKETTEN EN MORTIERGRANATEN.
Deze discussie heb je alláng verloren, Moussie. Dat je je er zo aan vastklampt ligt hopelijk aan koppigheid en niet aan jodenhaat.
quote:Daniel Shek.
Frankrijk heeft Daniel Shek, de Israëlische ambassadeur in Parijs, op het matje geroepen nadat de Franse consul Alain Rémy in Jeruzalem meer dan zes uur geblokkeerd zat aan de grensovergang tussen Israël en Gaza in Erez. Er werden ook schoten afgevuurd in de richting van het konvooi van Rémy, die met verschillende medewerkers naar Gaza getrokken was om de situatie te evalueren.
Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Israëlische ambassadeur in Frankrijk nu geconvoceerd om te protesteren tegen het "onaanvaardbare incident" en om hem om uitleg te vragen. Het is al de tweede keer op enkele dagen tijd dat er sprake is van een incident tussen de consul en de Israëlische autoriteiten. Vrijdag nog weigerde de Israëlische grenspolitie gedurende meer dan drie uur om de consul door te laten aan een controlepunt. (belga/svm)
Since Muhammad and successor imperial Arab armies had also once conquered much of the region (occupying and settling much of it), they saw themselves as the sole legitimate heirs to the Turks.quote:Marokko breidt lijst met verboden kindernamen uit
woensdag 28 januari 2009 09:37
Marokkaanse ouders in Nederland hebben voortaan nog minder keuze bij het kiezen van een naam voor hun pasgeboren kind: de Marokkaanse regering heeft een nieuwe, uitgebreide lijst met 'geschikte kindernamen' gestuurd aan Nederlandse gemeenten.
Bijgewerkte lijst
'Wij verbieden Berbernamen omdat zij in tegenspraak zijn met de identiteit en omdat ze de deur openen voor verspreiding van betekenisloze namen,' zegt Idris Bajdi van het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen Trouw.
Voor Berbers is het besluit het zoveelste bewijs dat Marokko af wil van de Berbertaal en -cultuur.
Een beleid dat volgens critici al jaren aan de gang is om Marokko, uiteindelijk, volledig te arabiseren. Berberactivisten in Marokko reageerden daarom als gestoken.
In een reactie aan de Arabische nieuwsdienst Al-Arabiya zei vooraanstaand activist Ali Khadawi dat dit ’een schande is voor Marokko’ en mensenrechtenactivist Rabeia al Zuheiri spreekt van „een brede vorm van discriminatie, van marginalisatie van Berbergebieden tot het verbieden van Berbernamen”.
bron.
Dit heeft niks met dit topic te maken, modjes edit svp.quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:44 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Since Muhammad and successor imperial Arab armies had also once conquered much of the region (occupying and settling much of it), they saw themselves as the sole legitimate heirs to the Turks.
We're still living with the results of this mindset today.
The majority Berbers' language and culture have been largely "outlawed" in North Africa.
A reading of the Kurdish nationalist Ismet Cherif Vanly's book, The Syrian 'Mein Kampf' Against the Kurds (Amsterdam 1968), is instructive as well.
Two million Black African Sudanese have been killed, maimed, enslaved, and such resisting this forced Arabization; and nothing further needs to be said regarding similar attitudes Arabs have had regarding the mere thought of kilab yahud Jews--half of whom were refugees themselves from Arab/Muslim lands--having any such political rights in the Dar al-Islam.
None other than the eminent Arab historian, Philip Hitti, had this to say about the matter in his History of the Arabs: "This bipartite (Arab) division of the world into an abode of peace and an abode of war finds parallel in the communistic theory of Soviet Russia."
Yet the problem is even worse than it first appears.
Berbers and Kurds, for example, had largely been converted to Islam.
They're Muslims...It turns out that that was still not enough.
Those same Arabs who propagandize today about "racist Zionists" saw/see themselves as the only fit rulers in the region....even over fellow, but non-Arab, Muslims.
While the blacks of southern Sudan are largely Christian, the Muslim blacks of the Darfur region have also been victims of the Arab north as well.
This truly racist attitude helped to lead to the Abbasid Revolution and the uprising of the non-Arab (particularly Iranian) Mawali populations centuries earlier.
And it had subsequent implications for the largely ethnic divide between Sunni and Shia Islam as well.
When, in 1922, the British divided the original land of the Mandate for Palestine they received on April 25, 1920 so that all of the territory east of the Jordan River was excluded from the Jews (an act Emir Abdullah attributed to Allah in his memoirs) -- 80% of the total area-- a story has it that Jabotinsky remained silent. Many, including the British, expected "otherwise," to say the least. Later, when he was asked why he did not speak up after Colonial Secretary Churchill's machinations, he explained that he wanted to prove the same point that Ehud Barak's offer at Camp David and Taba seventy-eight years later did: It didn't matter to Arabs how big a Jewish State was. Any Israel, regardless of size, would not be tolerated.
Zeg staat die naam van jou wel in de nieuwste lijst van de Marokkaanse Koning Meki anders kun je maar beter je naam wijzigen mocht je eerdaags (gedwongen) terug naar huis gaan anders kom je er als Berber met berber naam niet meer in.
Ps free Palestina ? Dat is net zo iets dubieus als Free Holland from the Arabs want we weten allemaal wie er in Palestina wonen en de baas zijn en nooit meer weg gaan omdat ze er horen !!
quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:37 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dit heeft niks met dit topic te maken, modjes edit svp.
Toch redelijk relevante dingen voor dit topic, misschien niet direct Hamas gerelateerd maar wel over het conflict Israel-Palestina en het conflicht Islam-niet-Islam w.o. ook Joden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 07:44 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Two million Black African Sudanese have been killed, maimed, enslaved, and such resisting this forced Arabization; and nothing further needs to be said regarding similar attitudes Arabs have had regarding the mere thought of kilab yahud Jews--half of whom were refugees themselves from Arab/Muslim lands--having any such political rights in the Dar al-Islam.
[..]
Yet the problem is even worse than it first appears.
Berbers and Kurds, for example, had largely been converted to Islam.
They're Muslims...It turns out that that was still not enough.
Those same Arabs who propagandize today about "racist Zionists" saw/see themselves as the only fit rulers in the region....even over fellow, but non-Arab, Muslims.
[..]
This truly racist attitude helped to lead to the Abbasid Revolution and the uprising of the non-Arab (particularly Iranian) Mawali populations centuries earlier.
And it had subsequent implications for the largely ethnic divide between Sunni and Shia Islam as well.
When, in 1922, the British divided the original land of the Mandate for Palestine they received on April 25, 1920 so that all of the territory east of the Jordan River was excluded from the Jews (an act Emir Abdullah attributed to Allah in his memoirs) -- 80% of the total area-- a story has it that Jabotinsky remained silent. Many, including the British, expected "otherwise," to say the least. Later, when he was asked why he did not speak up after Colonial Secretary Churchill's machinations, he explained that he wanted to prove the same point that Ehud Barak's offer at Camp David and Taba seventy-eight years later did: It didn't matter to Arabs how big a Jewish State was. Any Israel, regardless of size, would not be tolerated.
[..]
Ps free Palestina ? Dat is net zo iets dubieus als Free Holland from the Arabs want we weten allemaal wie er in Palestina wonen en de baas zijn en nooit meer weg gaan omdat ze er horen !!
quote:Palestinians: 8 wounded in IAF strike in southern Gaza Strip
Eight Palestinians were reported wounded in the southern Gaza Strip Thursday when the IAF struck a motorbike in the town of Khan Yunis. Among the wounded were several children.
The strike targeted 25-year-old Mahmoud Hamdan Samiri, a Khan Yunis resident involved in the terrorist cell behind Tuesday's attack at the Kissufim crossing. In the attack, a roadside bomb killed one IDF soldier and wounded three others.
The air strike followed the firing of a Kassam rocket which on Thursday morning fell in an open area near the town of Sderot.
No one was wounded in the rocket attack and no damage was reported. It was the second rocket fired into Israel since the end of Operation Cast Lead eleven days ago.
quote:Hamas: We will accept long-term truce if Gaza borders opened
Senior Hamas officials are indicating a willingness to negotiate a deal for a long-term truce with Israel as long as the borders of Gaza are opened to the rest of the world.
"We want to be part of the international community," Hamas leader Ghazi Hamad told The Associated Press this week at the Gaza-Egypt border, where he was coordinating Arab aid shipments. "I think Hamas has no interest now to increase the number of crises in Gaza or to challenge the world."
Hamas is trying hard to flex its muscles in the aftermath of Israel's three-week-long offensive in the Gaza Strip, doling out cash, vowing revenge and declaring victory over "Zionist aggression."
But AP interviews with Hamad and two other Hamas leaders in the war-ravaged territory they rule suggest some of that might be more bluster than reality - and the group may be ready for some serious deal making.
Wow, en dat na mijn aanval op Moussie van gisteren..quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
Ik wou effe zeggen dat ik van Damian en Viajero hou, beiden discussiëren zeer beschaafd en goed.
Het gewraakte citaat:quote:Sp.a neemt afstand van Anciaux na uitspraak over Gaza en Dendermonde
Sp.a-voorzitter Caroline Gennez laat weten dat haar partij zich distantieert van de uitspraken van haar partijgenoot en Vlaams minister Bert Anciaux over Gaza en het drama in Dendermonde. Eerder deed ook de federale regering dat bij monde van minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht.
Boze reactie Israëlische ambassade
De Israëlische ambassade in Brussel haalde ook al zwaar uit naar Anciaux. "Hij demoniseert Israël en brengt het conflict naar de straten van de Belgische steden. Dit was een roekeloze uitspraak, zeker gezien het geweld tegen joden na het conflict in Gaza. Het is een belediging voor de families van de slachtoffers in Dendermonde en voor de joodse staat", klinkt het keihard op de Israëlische ambassade in Brussel.
quote:"Hier gaat het over 15 slachtoffers, waarvan 14 kindjes. Het choqueert ons allemaal. Ik moest ook denken aan de honderden dode kinderen in de Gazastrook, ook bewust door een agressor omgebracht en zonder dat die agressor opgepakt werd" www.bertanciaux.be
quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
Ik wou effe zeggen dat ik van Damian en Viajero hou, beiden discussiëren zeer beschaafd en goed.
Als je jezelf die standaard aanmeet wordt je daarna gemeten, zo vreemd is dat toch niet ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:23 schreef Viajero het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel topics vol zouden lopen als Israel een lijst met goedgekeurde Joodse namen invoert. Als een Arabisch-Israelisch kind ineens niet meer Mohamed mag heten maar iets als Chaim of Yitzhak moet kiezen. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dan apartheid zouden lopen roepen.
Dit is het zoveelste bewijs dat Israel de hoogste standaard moet houden en Arabische landen kunnen doen wat ze willen zonder serieuze kritiek van "mensenrechtenverdedigers".
Ik begrijp de bedenkingen ook helemaal niet bij de beschouwing dat Hamas een terroristische organisatie is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je jezelf die standaard aanmeet wordt je daarna gemeten, zo vreemd is dat toch niet ?
Klopt, maar er staat ook behoorlijk wat onzin tussen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:18 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Wannabee mod
.
Er staat toch duidelijk ook:
[..]
Toch redelijk relevante dingen voor dit topic, misschien niet direct Hamas gerelateerd maar wel over het conflict Israel-Palestina en het conflicht Islam-niet-Islam w.o. ook Joden.
huh .. en nou nog eens in het gewoon Nederlandsquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp de bedenkingen ook helemaal niet bij de beschouwing dat Hamas en terroristische organisatie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |