abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65287888
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 41

De niet-meer babies en bijna-peuters:

***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:50 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Nee maar dan heb je het wel geprobeerd
Er komen alleen maar irritaties van als er niets gezegd wordt vind ik dan. En daarbij moet een kind dat ook leren.

Het 'excuus' dan leren ze voor zichzelf opkomen ben ik ook niet zo voor hoor. Dat leren ze nog op tientallen andere manieren waar jij niet bij bent. Bijv als ze naar school gaan enzo......
Ik vind het dan zo... als gemakzucht klinken
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:27 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt nog voor de reacties op floortjes vlekjes ... Ze had de dagen erna koorts maar is nu weer beter gelukkig.

Nu heb ik de griep en voelde me zo beroerd dat ik mijn ouders gebeld heb, die zijn 2 dagen hier geweest en hebben Floortje nu meegenomen naar brabant voor 2 dagen...
Voor het eerst zonder mijn meisje 'zo lang'...
Vind er niks aan, maar voel me zo beroerd dat het ook wel heel fijn is... Even lekker in bed en op de bank onder een dekentje heel de dag... en uitslapen zo lang als nodig is...
Ziek zijn en mama zijn kan niet zo goed samen

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 11-02-2009 20:03:36 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:35:37 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_65288103
Ik snap het Ik vond het heerlijk om toen ik ziek was bij mijn ouders te zitten. Ik werd vertroeteld, mijn mams zorgde ervoor dat Ruben niets te kort kwam en ik was toch bij Ruben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65288125
Beterschap DeLiedje!
Saartje
pi_65288269
Dank je...

BE of een ander modje, wil iemand even het linkje naar het vorige topic in de OP zetten? Mn hoofd werkt even niet meer mee...

Zou er trouwens niet ook in deze OP iets moeten staan over wat die sterretjes bij sommige namen betekenen? Van een papa en mama die elkaar via Fok! kennen?

edit: toch gelukt, even douchen helpt

[ Bericht 21% gewijzigd door DeLiedje op 21-01-2009 17:19:28 ]
pi_65288614
DeLiedje, beterschap!

Ben zelf ook ziek momenteel (nja op zn einde gelukkig) dus weet wat het is met 2 kinders
Zaterdag hele dag thuis gehad, zondag nam mn moeder ze mee en nu brengt ze ze de hele week al naar school/creche, haalt ze, neemt ze mee, brengt Damian tegen bedtijd naar huis en laat Wesley bij hun slapen. Heb ik geen wereldouders
En ben er zo blij mee want 1 dag beroerd met 2 kids vond ik al best wat...

Oh ja of Damian nog erbij past in de OP 22-10-2007
pi_65289136
Ik heb Damian erbij gezet, aangezien ik de TS was dit keer, kon ik hem nog aanpassen , klopt het zo? Of is er ook een Fok-papa die erbij moet?
pi_65289218
Ah dankje wel, hij klopt zo, papa fokt niet
pi_65289547
DeLiedje, beterschap!

Wij gaan zo lekker pannenkoekjes eten .
Fake it till you make it...
pi_65294081
Morgen komen ook opa en oma, zodat ik kan uitzieken.
Vandaag waren ze naar het kdv en morgen ook, maar als mijn ouders er zijn, dan hoef ik ze niet op te halen, eten te geven etc etc...

Wat een takkegriep heerst er toch !

En hier hebben de pannekoeken ook heerlijk gesmaakt. Ze eten ze keurig met een vorkje en dan continu "mmmmm" zeggen in allerlei toonhoogtes.
pi_65294507
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Wat een takkegriep heerst er toch !
* DeLiedje is het eens

Wat een lieve opa's en/of oma's overal!
pi_65294611
Nou zeg! Ik heb geluk dat mijn man in de achtertuin werkt en erg flexibel is, anders had ik een heel groot probleem gehad de afgelopen weken!

Mijn meisje ligt in een enorme afgrond te slapen Haar bed is helemaal laag gezet omdat ze nu toch wel heel wat pogingen te optrekken aan het ondernemen is. Nu kan ik haar geen kusje op haar hoofd meer geven als ze ligt te slapen
Saartje
pi_65294745
pfff beterschap voor alle zieke dreumesjes en zieke mama's

Pepijn heeft weer wat nieuws, die klimt gewoon zijn commode af. Beentjes eerst en hoppa, die laatste 40 cm springt hij wel ff
Erg handig met verschonen, dat was al een ramp, maar is nu helemaal niet meer te doen.
En dan net zo'n heerlijke overal lekkende tandjesluier
pi_65294792
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou zeg! Ik heb geluk dat mijn man in de achtertuin werkt en erg flexibel is, anders had ik een heel groot probleem gehad de afgelopen weken!
Je man werkt in de achtertuin ?
pi_65294908
Wij wonen op het werk
pepijn maak het je moeder toch eens niet zo lastig knul!
Saartje
pi_65295733
Pepijn is een echte klauterkabouter... poeh P_iglet...
pi_65296181
Tjonge Pepijn, dat wordt een circusklantje zo te horen.

DeLiedje, beterschap! Niks aan zonder je meissie, maar ook wel zo praktisch dat je nu even niet hoeft te zorgen, en lekker even aan jezelf kunt denken.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65299750
Zo pepijn.. Tijd voor circusschool

Ziek zijn is niet leuk.. Beterschap voor alle moeder, vaders en kindjes!!

Hier Chris vanmiddag weer naar het KDV.. Het afscheid lijkt nu goed te gaan. Even beteuterd kijken, maar niet meer huilen. Alleen nu nog het spelen. Hij kijkt nog veel rond, echt de kat uit de boom kijken... Heeft hij niet van een vreemde
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:42:50 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65300181
P_iglet, even een heropvoeding voordat het zaterdag is?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65301878
hehe dat ging jij toch doen zaterdag dat opvoeden
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:32:36 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_65306695
Ruben schijnt zijn plas op te kunnen houden volgens Bert. Zijn luier was vanochtend zo vol dat er niets meer in kon, dus toen de luier af was ging hij plassen (ofzoiets )
Lijkt mij meer op een gevalletje grotere luiers gebruiken 's nachts
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:40:04 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65307977
P_iglet!

We waren gister babyzwemmen, dus na afloop omkleden in de grote verkleedkamer, want daar zijn ook twee "commodes". eli op de commode, een andere mevrouw staat zich af te drogen, en ineens gaat eli toch een potje staan staren! echt terwijl de andere mevrouw de bovenkant afdoogt en poogt een bh aan te doen! ze zegt nog wel "ja, daar komt de melk vandaan, he?"
ik schaamde me dood!

kijk, dat hij bij mij mijn shirtjes uit verband trekt, shirtje omhoog duwt en heel precies knijpt ( ) is 1 ding. naar andere vrouwen staren is toch wat minder

ahum, hoeven we ons ook niet meer af te vragen wat meneer later het interessantste van zn as. vriendinnen gaat vinden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65318788
Hmm Eli is geen billenman dus Lekker he als ze zo ongegeneerd kunnen staren...

De kappersafspraak gaat niet door. Linde slaapt nog. Dus maar naar dinsdag verzet... Gelukkig geen probleem bij de kapper.

O ja Linde heeft iets nieuws ontdekt: mama slaan Laten we zeggen dat het laatste woord daarover nog niet gesproken is
pi_65339988
Karin, jullie waren onlangs naar Rabbit hill geweest toch?
Leuk kinder-park? Wij zijn aan het kijken voor een weekendje weg met zn drietjes + schoonouders.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:39:23 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_65341299
Wij gaan 's nachts toch maar over op een nog grotere maat luiers

Vanochtend was Rubens hele bed nat. Ondanks dat ik hem een andere luier had aangedaan!

Maatje 5 voor 's nachts dan maar (want ergens vertrouw ik niet dat zo'n optrekbroekje maat 4 dit allemaal op gaat vangen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65341477
Maarten heeft al een tijd nr5. Kreeg ook elke nacht een natte broek met nr4.

Is het bij jullie ook zo'n strijd om een neus schoon te maken?
Sinds hij verkouden is geweest is het haast niet meer te doen. Hij heeft er een hekel aan gekregen.

Gisterochtend toen hij wakker werd was het ineens "papa, papa, mama, mama" vanuit z'n kamertje
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:44:36 #26
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65341510
Troel, ik bemerk ook wel eens problemen, juist bij die broekjes! Op de een of andere manier nemen die minder op dan een gewone luier, lijkt wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65341576
Neusje poetsen vind ze niet echt leuk nee, maar ze soort van snuit wel als je een zakdoekje voorhoud

Over een kwartiertje ongeveer is ze er weer! Ik heb haar zo gemist!!
pi_65341604
Leuk he Ardenlyn als ze je echt gaan roepen

Ik dacht altijd dat het gezegde 'ik ben 2 en ik zeg nee was' maar Linde maakt er 'ik ben anderhalf en ik zeg nee' van Alles wat ik vraag is gewoon meteen 'nee!' om vervolgens toch de beker met sap te willen en daar dan weer boos om te worden. Pfff heel vermoeiend zo. Nou ja ik zal het maar positief bekijken: als ze er eerder mee begint, is ze er ook weer snel vanaf toch?
pi_65341622
Maatje 5 al... Mirte draagt overdag nog maat 4, maar ik denk dat we daarvan gaan opmaken wat we nog hebben, ze voelt de laatste dagen iets te regelmatig wat klammig aan wat mij betreft...
Voor de nacht 4+ en die houden het nog .

Ardenlyn, neus poetsen is ook hier geen hobby. Met natte doekjes redelijk te doen vaak...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:47:58 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_65341645
Nouja, het ging een tijd goed met babydry 4. Vannacht dus een active fit geprobeerd (bij de nummers 3 kon daar veel meer in dan bij de babydry), maar dat was dus ook niet geslaagd. Broekjes hebben we wel, maar gebruiken we eigenlijk maar af en toe.

Maarja, hij is echt nog lang niet het gewicht van het maximum van die luiers en de vorige serie had hij ook veel langer aan dan verwacht, dus als hij nu al naar 5 moet, dan zitten we straks echt met een hele bende luiers over (Lees, een aantal dozen met drie verpakkingen)

Voor overdag is 4 natuurlijk nog wel goed hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65341675
Linde is anderhalf, maar die redt het nog met gemak met een 4 maxi plus van kruidvat
pi_65342028
1-2 maand geleden nog de nr4 van de LIDL. Chris zit nu ook in maatje 4+ van C1000, .. Dat gaat prima. Chris is opzich wel groot, maar heeft redelijk smalle heupen, dus ik denk dat nr 5 van zijn billen zou vallen En qua nattigheid heeft hij hier ook genoeg aan.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:15:56 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_65342694
Nou, daar ben ik dus bang voor met de volgende maat luiers. Ruben is nog steeds 9 kilo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65343229
Meike heeft ook al tijden snachts een nr 5 aan. (van Lidl....)
Overdag een kruidvat 4+

Nijna, Rabbit hill is heel leuk voor kids.
Wij hadden een 8 pers. huisje, dus Meike had haar eigen kamertje.
Meike vond de ballenbak helemaal het einde, er zit een leuk zwembad bij.
Speeltuintjes, dierenweide, heuvel met konijnen, denk dat wij er nog wel een keertje weer naar toe gaan.

Deliedje, geniet maar lekker van je meisje dan!

Wij hadden vanmorgen een niks-doen ochtendje, en wel omdat we opgesloten zaten in huis. Mijn huissleutels liggen nog in de auto, maar mijn vriend heeft vanmorgen de deur op slot gedraaid, dus we kunnen niet weg. Nu is het toch pet-weer, dus dat geeft niks.
Heb voor Meike haar laatste kraamkado maar eens van stal gehaald, een groot poppenhuis van Duplo. Echt zo geweldig. Meike is helemaal weg van de wc, alle poppetjes moeten steeds op de wc.
pi_65349841
Klinkt goed dat Rabbit Hill. Lief gaat maandag even vrij regelen en dan ga ik wat boeken!

Gaaf zeg Meike die zo met de poppetjes op de wc bezig is hahaha.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:18:10 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65369853
Ardenlyn, eli moest een tijd niets hebben van neusschoonmaken, maar het is bijgetrokken.
al word je er zelf ook efficienter en sneller in

meike nu nog een kraamkao uitpakken! geschikt kado was dat dan
pi_65381681
Ik hoop dat het beter zal worden zijn neus schoonmaken maar hij tuit ook nog eens z'n lippen dat hij zijn neusgaten afdekt (klinkt raar maar hoop dat jullie het snappen )

Hij kan nu helemaal zelf op z'n auto en er ook weer vanaf stappen
  zondag 25 januari 2009 @ 22:51:57 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65402729
Zoooo even bijkomen hier. Wat een weekend! Anna heeft het ons vandaag gelukkig niet te moeilijk gemaakt, nadat we vannacht pas om half vier ons bed in rolden na het verjaardagsfeestje van J. Ze werd om negen uur wakker en ging en om half twee weer in tot half zes (en wij dus ook.... )

Gistermiddag was Pepijn bij ons en het was heel gezellig! Anna en hij hebben samen pannekoeken gegeten, gespeeld en geravot. Daarna zijn ze lekker gaan slapen. Pepijn tot iets over vieren en we hebben samen nog even gecheckt of Anna al wakker was. Nee dus. Toen hebben we samen maar Bert en Ernie gekeken en een mooi schilderij voor papa en mama gemaakt. Toen Anna om half zes ook besloot om wakker te worden, was ze Pepijn kwijt... Ja, Anna, die was allang weer naar papa toe!
pi_65402893
Pepijn heeft het spelen bij Anna erg leuk gevonden~!

En papa en mama vinden het schilderij ook prachtig
  zondag 25 januari 2009 @ 23:32:58 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65404332
Even een kleine check:
Is jullie kind net zo slim als de mijne?

Enneh Jesper veel plezier bij de peuters!
pi_65410252
Eli, het gaat makkelijker zonder slab ertussen hoor

Anna, slaapkoppie. Was het zo gezellig met Pepijn?!

Mirte staat steeds langer even los, ze is weer een stuk fitter en heeft dus blijkbaar weer energie over om dingen te oefenen . Het ochtendslaapje lijken we ook weer kwijt te zijn, dus volgens mij zit ze weer beter in haar vel.
pi_65412045
Eli Maar je hebt een goed excuus, aan je outfit te zien was je gewoon nog niet helemaal wakker

Fijn dat Mirte weer lekker zichzelf is Nijna. Is toch altijd veel leuker en gezelliger!
pi_65412399
Eli
  maandag 26 januari 2009 @ 11:21:24 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65413601
Volgens mij staat 'ie gewoon echt nog met zijn ogen dicht te slapen!
pi_65414450
goeiemorgen Eli, lekker geslapen

Nijna, fijn dat het beter gaat met Mirte..
Chris lijkt ook steeds meer los te gaan staan, en af en toe een klein stapje te maken. Nog 3 weken, dan moet hij eigenlijk zo'n beetje kunnen lopen (voor de dreumesgroep op het KDV )
pi_65422302
DF, ze kunnen een hoop in 3 weken hoor...
  maandag 26 januari 2009 @ 18:41:25 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65428529
DF, vandaag 10 dagen geleden ging Sasha voor het eerst zelf los staan midden in de kamer en deed zijn eerste stapjes. Nu loopt hij de hele kamer door.
Dus idd, wat Nijna zegt, het kan hard gaan hoor, in 3 weken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 januari 2009 @ 19:23:31 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65430052
Eli
Een staande Mirte
en sacha die de kamer al doorwandeld

t gaat hard met jullie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65431847
Damian heeft wat nieuws

Ik las er met een half oog laatst hier ook iets over maar ik had toen gelukkig niet met die situatie te maken dacht ik nog....

Meneertje kan namelijk ineens heeeeeel driftig en boos worden als hij zn zin niet krijgt. En dan gaat hij dus heel hard met zn hoofd ergens tegen aan bonken. Op de creche had hij dat al gedaan vertelde de leidster toen ik hem kwam halen maar eenmaal thuis hebben we het zelf mogen meemaken. Keihard met zn koppie op de grond, achter mekaar als je niet uitkijkt! Of op de tafel, net wat voor handen is.

Nou vind ik het dus ook een moeilijke situatie want opzich kan ik me best sterk houden als een kind probeert op vervelende wijze zijn zin te krijgen. Zeuren/janken/bleren?
Maar ja, ik wil ook niet dat ie dalijk met een hersenschudding of half bebloed hoofdje rondhupst.
Daarbij trok mn ma geloof ik half wit weg bij de gedachte dat zij thuis plavuizen heeft dus das ook geen geruststellend idee.

Hoe hebben degene die dit hebben meegemaakt gereageerd? Er aan toe geven of toch proberen hem te laten gaan tot het ophoudt? En hoelang duurde deze faaaaaase dan?
  maandag 26 januari 2009 @ 20:40:13 #50
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65432891
Jesper komt hier afscheid nemen (niet dat het zo'n drukke poster was ;-))

Ik ga morgen (als ik de tijd kan vinden) wat verjaardagsfoto in het fototopic plaatsen. Het was iig super! Mijn mannetje alweer twee! Wat gaat het hard. (geeft niks, het wordt steeds leuker vind ik)

Dag allemaal!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_65433132
Miffy ! Tot ziens in mei !

Ik heb Pien haar haar geknipt en het is mislukt
Morgen naar de huisarts (oor van Pien laten checken) en de kapper, dat wordt gezellig !
pi_65433611
Dag Jesper en Miffy .

KP, oeps!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:43:23 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65435710
K_P foto?
pi_65437247
Dag Jesper

Oepsie KP.. En bij Floor durfde je niet meer?

TDB, Chris heeft het ook gedaan. Dat hoofdbonken. Het is even heel heftig geweest, maar met negeren trok het ook snel weer weg..
Als hij ging bonken, dan lieten we hem gewoon gaan. Soms hield het snel op, andere keren deed het echt pijn. Dan lieten we hem nog even huilen (half minuutje/minuutje) en troosten hem dan. Hij doet het nu nog wel eens, maar veel minder dan een paar weken terug.
En ik moet bekennen dat ik ook weleens mijn hand tussen zijn hoofd en vloer heb gedaan, om drama te voorkomen. Hier trouwens nooit blauwe plekken op zijn koppie gezien. Dus echt heel hard doet hij het ook niet. Chris probeert het eerst ook zachtjes uit, en daarna pas harder..
pi_65437735
Thnx voor je reactie. Ja het is zo dubbel he, je wil niet toegeven maar ook niet dat ze zich bezeren, Voor zover mogelijk zal ik dan toch proberen om hem in de eerste instantie te laten gaan....
pi_65451840
Klopt, we geinden hier ook weleens dat we maar eens een kussen op zijn voorhoofd moesten plakken.
pi_65460412
Ik rij sinds vandaag met zo'n veiligheidshelmpje op als we op de fiets zitten (eh Damian dan ) misschien die in huis ook maar ophouden
pi_65461049
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:46 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Miffy ! Tot ziens in mei !

Ik heb Pien haar haar geknipt en het is mislukt
Morgen naar de huisarts (oor van Pien laten checken) en de kapper, dat wordt gezellig !
K_P je hebt toch niet in Pien's oor geknipt he? Of is knippen en orendokter toevallig?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:43:33 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65474139
Ik wilde even afscheid komen nemen, mijn lieve kindje wordt morgen al weer twee en is al een echte peuter met babbels en een hele persoonlijkheid !

Tot over een tijdje allemaal!

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65474850
Dag Dean en Vivi . Wat een kerel is hij al Vief
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:00:25 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65474899
Dag jochie met je prachtige bruine ogen!
Tot in het andere topic. En tot zaterdag.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:26 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_65474939
Dag Dean! Dag Viev!

En veel plezier zaterdag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65474947
Dean.... gewoon een lekker ding!
Dag ventje, heel veel plezier op je verjaardag!!!
En ook Vivi, veel plezier morgen.
Heb je dan ook het kinderfeestje?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:02:10 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65474968
Zaterdag is zijn feestje!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:57:39 #65
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65486389
Dean, van harte met je verjaardag en veel plezier bij de peutertjes!
pi_65488784
Dean, alweer 2 jaar!! Gefeliciteerd en veel plezier bij de puber-peuters
pi_65497005
Gefeliciteerd Dean en Vivi jij natuurlijk ook! Gewoon al weer een peuter.
Tot over een maandje.
pi_65499886
Is Dean alweer 2???? Wat gaat de tijd snel
Gefeliciteerd
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 21:39:59 #69
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65508024
Babbels en persoonlijkheid, heel herkenbaar

Lieve Dean en mamaDean van harte gefeliciteerd met (alweer) een mijlpaal. Tot over een week in het andere topic
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_65519139
Gefeliciteerd Vivi en Dean!

Maarten ging gisteren een paar keer door de knieen en zelf weer omhoog
En hij deed 1 stapje
Zo lief om te zien.

Wil nog naar de winkel maar tis veul te koud
Misschien vanmiddag.
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:01:44 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65519184
Dat was bij Sasha het beginnetje hoor Ardenlyn! Tof!
pi_65520890
Cool Ardenlyn.
Ik zette Mirte vanmorgen naast haar bed en ze bleef een hele tijd stevig en los staan! Echt gaaf.
Aan 1 hand lopen doet ze nu ook harder, ik ben benieuwd wanneer we het eerste losse stapje mogen zien . Ze is zo leuk en ze kan zo boevig kijken, hahaha
pi_65533032
Ah allemaal kindjes die eerste stapjes gaan zetten

Ik ben vanmorgen op kraambezoek geweest bij een jongetje van 3 weken oud *rammel* Echt zo lief. En ik mocht 'm heel lang vasthouden Lag ie gewoon bij me te slapen *zuuuuucht*

Zijn er hier trouwens meer kindjes die in plaats van te huilen als je ze naar de opvang toe brengt, juist gaan huilen als je ze ophaalt? Zodra we binnenkomen begint Linde te huilen. Ze is meestal 1 van de eersten die opgehaald wordt en vaak zijn ze dan nog aan het knippen/plakken/kleuren/voorlezen etc. En ze wil dan gewoon ECHT niet mee. Voel me dan altijd zo een stomme mama. Blijkbaar is het daar veel leuker dan bij ons thuis
pi_65537577
Ohhh dat voelt naar maar het zal echt puur te maken hebben met knippen en knutsellen
pi_65544598
Leuk Ardenlyn! Die eerste wiebelstapjes.....!

Stiemie, dat is niet zo leuk dan, dat ze niet mee wil naar huis. Ruk je haar dan te abrupt weg daar? Misschien even wachten tot ze klaar zijn met het verhaaltje, of nog eventjes laten verven.... tenminste als je daar tijd voor hebt. Kan me ook voorstellen dat je graag naar huis wilt na een dag werken....

Met Meike gaat het prima, op een lekke neus na dan. Zakdoeken zijn niet aan te slepen.
Ze telt uit zichzelf tot 10! Of ze legt dingen op een rijtje en gaat ze dan tellen.
Verder speelt ze niet echt op het moment. Ze wil vooral veel dingen samen doen, en helpen met vanalles.
Ze pakt me zo de vaatwasser uit, en ruimt alles op de goede plek op haha. Handig hoor.
Ik probeer haar wel regelmatig aan het spelen te krijgen, maar niet echt met resultaat. Zijn er mama's die dit herkennen?
Ze kletst er wel lekker op los, ze lag deze week op de commode en zegt ineens: mama? Jij lief!
Aaaahw smelt!
Toen papa haar deze week ophaalde vroeg hij of ze meeging naar huis. Waarop Meike "nee" antwoordde. "ik dacht het wel..."zei mijn vriend.... En Meike: "ik dacht het niet"

Vandaag is ze bij oma achterover van de stoel afgevallen. Ze zat bovenop haar tripptrapp stoel, en kieperde achterover, met haar hoofd tegen de verwarming. Ze huilde wel meteen. Was ontzettend overstuur. Later was er niks meer aan te merken, ze heeft ook goed gegeten. Maar oma was er wel heel erg van geschrokken, die had er hoofdpijn van.... Ik maak Meike toch maar even een keer wakker straks, even kijken of ze goed reageert. want het was toch een hele harde smak.
pi_65546922
Karin we laten Linde meestal nog even een minuutje of 10 spelen als we haar ophalen. De opvang is vlakbij huis dus we hebben geen haast. Als ze naar een verhaaltje luistert of met bv een puzzel bezig is, wacht ik altijd tot ze er klaar mee is, maar dan nog is het de laatste tijd echt brullen als ze meemoet. Zodra haar jas dan in beeld komt, gaat ze huilen

Jeetje klinkt wel eng hoor die klapper die Meike gemaakt heeft. Ik zou haar dan ook even wakker maken voor de zekerheid. En zelf spelen is hier wisselend een succes. De ene keer speelt ze gerust een half uurtje zelf met nopper en de andere dag is ze zwaan-kleef-aan. Maar helpen is hier ook favoriet hoor. Alle kleren in de wasmand stoppen en boodschappen onder uit de bugaboo halen en naar de keuken brengen. O ja en tellen begint Linde ook mee. Ze kan al tot drie!
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:13:41 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65547586
Bah, wat een nare klap heeft ze gemaakt zeg. Kan me voorstellen dat je toch even wil checken strakjes.
pi_65548789
Ai Meike
pi_65557108
Karin hoe is het nu met Meike?
pi_65559965
Devin kom hier ook weer eens binnenvallen
Vele topics gemist, ik ben nogal in de weer met een zware zwangerschap. Devin is dus ook regelmatig buiten de deur (bij de oma's) omdat ik niet goed genoeg voor hem kan zorgen
Of ik lig bij mijn ouders op de bank terwijl mijn moeder voor hem zorgt. Krijg ik er toch nog wat van mee en dan komt hij ook af en toe even bij me liggen. Vorige week ben ik een paar dagen opgenomen geweest in het zh (uitgedroogd) en vond hij de bezoekjes aan mij wel leuk, maar bij mij op bed zitten wilde hij niet. Hij vond het infuus, dat een paar keer hard begon te piepen toen hij er was doodeng!

Voor de rest gaan het prima met mijn ventje. Hij kletst steeds meer, kleurt hele vellen papier vol met z'n krijtjes, danst graag (incl. zwieren met de armpjes) en heeft ontdekt dat rondjes om je as draaien heel leuk is
We moeten goed opletten wat we doen, hij imiteert vrijwel alles en wil vaak ook dat wij hem na doen. Hij kan dan heel dwingend zijn! De laatste tijd is hij vaak ook baldadig, gaat hij expres zijn koekje verkruimelen, op de tv slaan, de boekenkast leegmaaien, drinken morsen etc. Puur om reactie uit te lokken, kijken hoe ver die kan gaan.
Het is een heerlijk jochie maar ik mis hem zo! Zelfs als ik bij hem ben ben ik er niet 100% omdat ik me zo ziek voel de hele tijd en te verzwakt ben om druk te spelen of met hem naar buiten te gaan...
Nou ja, ik krijg hulp dus hij komt iig niks tekort, maar het steekt wel enorm.
.... met gevoel voor drama....
pi_65560697
Kersjes je bent er weer! Wat fijn om weer wat van je te lezen zeg!

Pff klinkt zwaar zeg zo. Gelukkig krijg je hulp en probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten als je bij Devin bent. Al begrijp ik heel goed dat het steekt Hoe lang ben je nu zwanger? Is er hoop dat het in de loop van de zwangerschap beter zal gaan? Of niet? Devin klinkt in ieder geval als een lekker ondeugend ventje
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:20:07 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65562409
Sasha viel vanmorgen in de wagen in slaap, ruim 2 uur voor hij normaal gaat slapen, maar hij ligt nu dus al 2 uur te tukken in de wagen. 1 uur buiten en hier thuis al een uur! Ik ben benieuwd hoe de rest van de middag gaat, want van 14.30/15.00 tot 19.00 gaat wel, maar als hij nu zometeen al wakker wordt kan het wel eens krap gaan worden.
pi_65563806
Buitenlucht maakt moe he BE . Slaapt hij nog?

Wij kwamen teru van zwemmen, toen ik t dorp hier inreed was ze nog wakker, amper 3 minuten later, thuis was ze in dromenland. Op de bank nog even gelegen, want ik kreeg haar niet echt wakker. Ja met een half oog verstoord kijken en weer verder tukken...
Maar ze was na een half uurtje wel zelf wakker. Inmiddels zit er een broodje in en ik hoop dat ze zo in bed nog even gaat slapen. Ze zit wel moe te doen... maar of ze het ook echt is....
pi_65564557
Karin, hoe is het vandaag met Meike?

Kersjes, wat een heftige periode zo. Hopelijk trekt die misselijkheid toch snel weg, en kun je meer genieten van de zwangerschap&dreumes!

Ik ben gisteren naar een kruipgroep hier in de buurt geweest. En dat was erg gezellig. Lekker 2 uurtjes in het buurthuis spelen. Er waren naast Chris nog 3 andere dreumessen, 2 geen maand ouder dan Chris en een van bijna 2. En ook nog eens leuke moeders.
We hebben gisteren met zijn allen appelmoes gemaakt En Chris heeft zijn buikje helemaal rond gegeten. Geen wonder dat hij de grootste van het stel was. Volgende week is er een thema slapen, en 2 weken daarna staat een zwemuitje gepland. Best leuk om zo met Chris buiten de deur bezig te zijn.
Doen jullie vaak dingen buitenshuis met de kids? Vaak komen we niet verder dan een rondje wandelen en naar de super.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:14:29 #85
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65566272
Hoe snel kwamen bij jullie de tandjes door? Hier gaat het maar achter elkaar door lijkt wel. Zijn er net boven 4 tanden door, zie ik onder alweer een wit streepje wat ik nog niet eerder gezien heb. Na hoeveel tanden krijg je weer een soort van rustfase?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:19:43 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_65566479
Dat is per kind anders denk ik k_i_m, als ik bedenk dat Ruben echt heel raar gaat met zijn tandvolgorde Er is niet echt een peil op te trekken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65566945
Met Meike gaat het prima, ze was er niet echt van gecharmeerd dat we haar wakker maakten gisteravond.
Als ik haar op de commode leg zegt ze nog wel "au hoof" maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
Ze is in ieder geval goed te spreken!

Kim, Meike begon heel laat met tanden, op haar 1e verjaardag had ze er 2 geloof ik. En daarna kwamen ze in razend tempo tegelijk.

DF, klinkt wel leuk die kruipgroep. Wij hebben ook niet echt veel uitstapjes hoor. Af en toe een keer naar Ballorig of op visite, en uiteraard de dierentuin (hoewel dat ook alweer een tijd geleden is....veel te koud)
Het zou voor Meike wel heel goed zijn, om bij een groepje van het een of ander te zitten. Hier in de stad is ook wel moeder en kindgym, peuterzwemmen enz. Maar deze mama wil ook niet zoveel verplichtingen hebben op haar vrije dag....
pi_65567198
Kim, hier gaat het vaak per 2 of 4. En daarna weer even rust. Het laatste drama waren 4 kiezen in december. Dan heb je dus een maandlang een periode van slecht eten (naast oorontstekingen, griep en buikgriep )
Maar het is nu alweer een maand rustig.

Karin, ik zit nu 2a3 dagen in de week alleen thuis met Chris. Dat scheelt misschien. Hij gaat nu 1,5 (binnenkort2) dagen naar het KDV. Maar dan houden we dinsdag, donderdag en de helft van de vrijdagen over. Nu dus donderdagochtend die kruipgroep. En misschien dat ik dinsdag wel ga guppyzwemmen. Maar ik twijfel of zoveel "gedoe" wel goed is. Maarja, we worden soms ook gaar van dat op elkaars lip zitten..
pi_65571464
DF, ik probeer eens in de week te gaan zwemmen met Mirte en verder de gebruikelijke uitjes naar de super .

k_i_m, volgens mij verschilt het per kind. Ik zie al weken een streepje onder, maar doorkomen ho maar.
pi_65573323
Wat een eigenwijsje is Meike. Je kan wel merken dat ze echt een eigen karakter heeft.
Het klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik vind dat eigenwijze wel wat hebben. Moet vaak moeite doen om mijn lach in te houden.
En fijn dat alles goed gaat na zo'n flinke val.

Deepfreeze, dat klinkt leuk. Ik heb helaas nog niet zo'n groep kunnen ontdekken.

Ik ben trouwens wel blij om te lezen dat jullie ook niet altijd zoveel ondernemen met je kinderen.
Ik vind het zo lastig met dit weer en ik heb het ook zo druk dat het er gewoon vaak niet van komt.
Wij wandelen wel naar de supermarkt, gaan naar het strand om vogels en schelpen te zoeken, samen winkelen, zwemmen, of naar het speelcircus (hetzelfde als ballorig.) Ik probeer in huis wel wat 'speciale' dingen te doen om het gezellig te houden en dat lukt nu Damian ouder is wel steeds vaker.

Verder valt er hier weinig te melden. Buiten dat Damian net een paar dagen beter was en nu wéér ziek is.
De 3de keer in krap 1.5 maand. Deze keer heeft hij vlekjes/uitslag en wat koorts. Het lijkt de 5de ziekte te zijn. Nouja, zijn we daar ook meteen van af. Ik hoop dat ik snel weer een blij en gelukkig kind heb.
pi_65605843
Ik zat net een formuliertje in te vullen voor de nieuwe creche waar Damian maandag heen gaat. Stond er: is het kind ingeėnt? Zo nee, dan kunnen wij hem niet plaatsen.

Ik dacht dat dat er eigenlijk helemaal niet toe deed? Mogen ze je kind weigeren als het niet is ingeėnt?
Niet dat dat mijn probleem is, ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

Overigens heeft de kleine afgelopen woensdag een week geleden die BMRprik gehad en is vandaag inderdaad niet lekker geworden. Verhoging/koorts en net wat overgegeven. 10e dag na de inenting dus. Maar ja ook heerst er van alles dus er is weinig van te zeggen maar het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben...arm ventje
pi_65606703
Ik denk dat kindjes wel geweigerd mogen worden als het om de gezondheid van de andere kindjes gaat. Een ongeent kindje met de mazelen kan makkelijk een baby aansteken die nog niet de BMR heeft gehad. Dus om dat te voorkomen kan ik me voorstellen dat ze kindjes mogen weigeren.
Heb nog even snel gezocht, maar kan het op onze KDV papieren niet vinden..

En hopelijk is Damian snel weer beter!!
pi_65607459
Dank je, ik hoop ook dat het van korte duur is!

Ja ik dacht namelijk wel eens gelezen te hebben dat ze om die reden dus juist niet geweigerd mochten worden dus was ff benieuwd hoe het nu zat
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:48:42 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65607725
Het wordt bij ons ook gevraagd, maar er stond niet bij of daar consequenties aan zaten.
Ik kan me voorstellen dat ze daar niet echt blij mee zijn idd, maar of ze er iets tegen 'mogen' doen weet ik eigenlijk niet.

Ik doe niets extra's met Sasha op dit moment. Een kruipgroep zou ik nooit bedacht hebben, maar is best een goed idee. Ik heb toevallig net een paar keer een dag achter de rug dat ik denk 'wat moeten we nou de hele dag met elkaar'. Ik wandel dan wel met hem, zeker een uurtje ofzo, maar meer dan dat niet. Af en toe eens met een vriendin afspreken ofzo. Zwemmen is hier alleen op dagen dat ik dus werk en 's avonds dus dat geld niet als iets leuks doen op een van de andere dagen.

Heb je zelf gewoon een buurthuis gebeld Davinia?
pi_65610156

Ik kwam het foldertje van deze kruipgroep (het heet nu ontmoetingsgroep "gezond opvoeden" ivm subsidie ) tegen in de supermarkt. Maar op ons CB ligt ook een foldertje van een aantal kruipgroepen in de buurt.
Hier zijn de meeste kruipgroepen in buurthuizen of speeltuingebouwen. En dan begeleid door iemand van welzijnswerk.

Ik ben trouwens allang blij dat ik niet de enige moeder ben met dit soort loze dagen.
  zondag 1 februari 2009 @ 00:22:43 #96
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65612737
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
Het wordt bij ons ook gevraagd, maar er stond niet bij of daar consequenties aan zaten.
Ik kan me voorstellen dat ze daar niet echt blij mee zijn idd, maar of ze er iets tegen 'mogen' doen weet ik eigenlijk niet.

Ik doe niets extra's met Sasha op dit moment. Een kruipgroep zou ik nooit bedacht hebben, maar is best een goed idee. Ik heb toevallig net een paar keer een dag achter de rug dat ik denk 'wat moeten we nou de hele dag met elkaar'. Ik wandel dan wel met hem, zeker een uurtje ofzo, maar meer dan dat niet. Af en toe eens met een vriendin afspreken ofzo. Zwemmen is hier alleen op dagen dat ik dus werk en 's avonds dus dat geld niet als iets leuks doen op een van de andere dagen.

Heb je zelf gewoon een buurthuis gebeld Davinia?

Volgens mij was de vraag van Karin, toch?

Wij doen trouwens iedere woensdag aan babyzwemmen, en verder niet echt iets bijzonders. soms spelen in de tuin, of naar tunfun of zo, maar verder niet echt.

Hopelijk wordt damian snel beter
Afgelopen donderdag en vrijdag was eli tot bloedens toe stuk in zijn luiergebied. heel zielig. dus nu steeds open laten bij het badderen, en het lijkt een beetje te genezen, en de hoektand bobbels komen snel op.
maar ik kan nu niet zelf een peopbroek verschonen, want het doet echt pijn en dan gaat hij heel hard schoppen. heb al een paar rake klappen tegen mijn kaak gehad
we wachten semi-rustig af...

verder gaat het prima hier!

eli begint al woorden te combineren:
met de jas aan bij de voordeur: appel oto => open buiten => de deur moet open, dan kan ik naar buiten
en
Bij het traphekje voor de keuken: appel abbe => open hebben => het hekje moet open, want ik wil dat eten hebben.

Goed, he?

Ben helemaal trots
  zondag 1 februari 2009 @ 09:27:59 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65615974
Nog een andere D, het was Deepfreeze! Sorry!
pi_65616161
Kruipgroep oid, hebben ze volgens mij niet hier. Klinkt wel leuk.

Eli, wat goed van jou!

Mirte heeft ontdekt dat ze kan sturen met de loopauto. De loopkar is uit de picture, maar die stuurt volgens mij een stuk lastiger. Maar met die auto lukt het wel! En racen dat ze doet... . Net ook een hele harde BOENK toen ze omviel, maar het verdriet was al snel over en ze ging weer verder oefenen
pi_65618258
Ik was al eens eerder naar een kruipgroep geweest, maar dat was veel minder leuk. Echt allemaal moeder van 30+, die elkaar kenden uit de wijk, en dus helemaal niet opstonden voor een 26-jarige studente. En daar werd ook niks georganiseerd, gewoon 2 uur samen beppen. Leuk voor hun, maar echt niet mijn soort dames. Deze groep heeft dus jongere moeders met kinderen van ongeveer 1,5. Wel precies mijn straatje..

Chris heeft tegenwoordig een maffe manier van sturen op zijn loopbakfiets.. Je tilt het ding gewoon op aan het stuur, Het hele gevaarte gaat de lucht in, en dan kun je het makkelijk een stukje draaien..
Met de loopwagen is dat ook zo, hij tilt dat halve gevaarte zo op om het te draaien.

Maf kind, wel zware dingen tillen al staand, maar nog niet los durven staan/lopen

En hij is druk aan het oefenen met de woordje hap en (h)ebbe(n)..
Knap van Eli dat hij al woordjes combineerd!
pi_65655317
Kp heb je een foto van Piens haar
Hoe is het met haat oortje?

Hier gaat alles goed! We zijn allemaal behoorlijk ziek geweest bah .... Maar we zijn er weer!

Jet heeft nu kledingmaat 92 en ik ben driftig op zoek naar een zomerjasje, maar welke maat moet ik dan nemen? 98 Is al zo groot
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 2 februari 2009 @ 14:38:18 #101
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65656346
Neem maat 98.
pi_65656514
Zou ik ook doen Beaker.
Meike zit ook in 92, maar heb toevallig vorige week nog wat shirts voor dr gekocht.
Het verschilt natuurlijk ook hoe het uitvalt, heb haar ook een tuniekje gekocht bij Hema, in 98/104
Die kan ze prima aanhebben. Mouwen even 1 keer omrollen, maar dat vind ik niet erg.

Meike is helemaal idolaat van mijn broer. Zo leuk voor hem.
Gister heeft ze de hele tijd bij hem gezeten, en steeds moest hij mee vanalles ophalen.
Zo grappig. "oom unnee!!!" (hij heet dus rene)
pi_65656610
Jeetje is Linde dan zo'n ukkie? Die draagt nog met gemak maat 80/86 (van hema wel groter, maar dat valt klein)
pi_65656895
De pummels bij mij hebben ook al 98 en inderdaad HEMA 98/104...

Pien is ziekig. Vanochtend even naar de HAP geweest en haar trommelvliezen zijn rood enzo. Verder liters snot/slijm. Beetje hangerig/koortsig.

Floor is echt mega gezellig en gezond. Die dartelt er vrolijk tussendoor.
pi_65656986
hmm beterschap voor Pien dan. De eerste keer dat ze ziek zijn niet delen? Flauw hoor....;-)
pi_65657081
De vorige x (ergens in november) was eerst Pien naar de HAP en kwam terug met een kuurtje. 2 weken later was Floor aan de beurt. Wij hadden toen gedurende een maand zieke flenzen, kan me goed herinneren dat ik dat echt zwaar vond en ook lang vond duren.

Dan maar tegelijkertijd.
pi_65659658
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Stiemie het volgende:
Jeetje is Linde dan zo'n ukkie? Die draagt nog met gemak maat 80/86 (van hema wel groter, maar dat valt klein)
Mijn ukkie draagt nog broeken maat 74 (goed ze worden wat kort) en qua shirtjes gaan we nu naar 80 toe...
Winterjasje heeft ze maat 80, ik heb geen idee wat ik voor de zomer moet hebben voor een maat... ik vermoed 86... dan...
pi_65660143
Oh ik hoor net dat mijn broertje weer naar Amerika gaat dus ik ga me vanavond eens flink te buiten aan Gap denk ik
  maandag 2 februari 2009 @ 18:21:47 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65664595
Hallo allemaal!

Lekker internetten vanuit Frankrijk, ik koop geen ski-pas, dus maar flink wat Internet minuten!

Balen K_P dat Pien ziek is, hopelijk gaat het aan Floor voorbij.

Het is hier heel erg leuk! Anna vindt de sneeuw fantastisch en vermaakt zich wel met al die aandacht van de 8 vrienden waarmee we zijn! In het fototopic staan wat foto's!
pi_65666194
Maat 98 dat hebben wij over een jaar of 3 wel
Hier maat 74 (spijker)broeken, maat 80 joggingbroekken en maat 74/80/86 shirtjes.
En nog steeds lieve maatje 20 voetjes
pi_65667742
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:07 schreef p_iglet het volgende:
Maat 98 dat hebben wij over een jaar of 3 wel
Hier maat 74 (spijker)broeken, maat 80 joggingbroekken en maat 74/80/86 shirtjes.
En nog steeds lieve maatje 20 voetjes
Ah Yara heeft Pepijn ingehaald Je doet wel lang met je kinderkleding zo hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65674135
Pien: beterschap!!

Het lijkt alsof de meeste zieke kindjes al weer beter zijn? Het was hier in december zo'n ziekenboeg..

Chris zit nu netjes in 86. Af en toe nog een broek in 80,vooral vanwege de smalle heupjes, en soms een 92 die wat gekrompen is En schoenmaat 22..
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe groot hij bij de volgende CB controle is, heb het idee dat hij qua gewicht (eindelijk) minder hard gaat dan zijn lengte.

Vandaag heeft hij voor het eerst gewend op de dreumesgroep van het KDV. Daar mag hij over 2 weekje naartoe, maar vandaag al een uurtje. En hij houd zich goed staande. Hij speelde rustig, en ging gewoon door met zijn eigen ding. Ze vonden hem leuk en lief Hij kan qua formaat ook prima daarnaartoe. En ze verwachten dat hij de uitdaging daar wel kan gebruiken. Dus eens kijken hoe snel hij kan lopen, tot 10 tellen, en op het toilet plassen
  maandag 2 februari 2009 @ 22:26:20 #113
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65675067
Pepijn maat 20 voetjes? En ik vind die 21 van Floortje al zo schattig

(ik vind hema trouwens erg groot vallen altijd... en daar heeft ze nogal wat van )

Heb van de week haar eerste echte schoentjes gekocht (bruine laarsjes ) want ze loopt zo goed ondertussen...

En wat gaat het toch snel... en wat kunnen ze veel...
In 2 dagen tijd leerde ze 2 dingen: Zelf rechtop gaan staan ergens midden in de kamer en klimmen....

Resultaat: Kindje stónd ineens op de salontafel heel de middag
Edit... Ze kroop dus steeds weer en weer op de tafel... ik heb haar heus niet heel de middag erop laten staan

[ Bericht 5% gewijzigd door DeLiedje op 02-02-2009 22:32:39 ]
pi_65676483
Hihi die Floortje!
pi_65687878
Beterschap voor Pien.

Ondeugende Floortje.
Wat gaat ze snel trouwens.

Chris naar de dreumesgroep, van welke leeftijd is dat precies? Zo te zien kan hij dat ook prima aan, ondanks dat hij nog niet loopt.
Ik vraag me wel af, merkte Chris nou ook dat hij in een groep met oudere kindjes zat? LIjkt me leuk om zo'n overgang te zien.

Damian is weer beter. Hij heeft de vijfde ziekte gehad, en ik zelf ook.
Damian draagt qua kleding van 92 tot 98. Het verschilt erg per merk en zelfs van 1 bepaald merk kan het soms verschillend zijn. Damian heeft bijvoorbeeld 2 broeken van de H&M in maat 92. 1 is echt te kort geworden en de ander is nog een stuk te lang. Zo ook met 2 broeken van de WE. Wij passen tegenwoordig eerst alle kleding bij Damian voor we het kopen.
pi_65689494
Floortje En wat is ze snel!

De dreumesgroep is van 1,5 tot 2,5. Ze hebben hier 3 lagen, baby's tot 1,5, dan de dreumessen, en de peuters van 2,5 tot 4. En in elke groep hebben ze andere aandachtspunten.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het precies ging. Mijn vriend heeft hem opgehaald, dus niet alles in detail gehoord. Maar zoals ik het hoorde, ging hij stug door met spelen en zijn eigen ding doen. Net zoals bij de baby's. Maar een uurtje zegt ook nog niet zoveel. Over een hele dag zullen er wel meer confrontaties komen met de andere kindjes. Dus dan zal hij het wel merken
Morgen breng en haal ik hem zelf, dus dan kan ik even om het hoekje van de deur gluren om te kijken hoe het gaat
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:49:36 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65690535
Floortje, heel goed!

DF, ben je nu weer aan de studie, nu Chris op het kdv is?
Heb jij eigenlijk al een brief gehad van het CB voor de 18 mnd controle?

appelsap, ben je daar dan niet heel erg beroerd van geweest? op volwassen leeftijd een kinderziekte krijgen?

We hebben vanochtend onze eerste openbare janksessie gehad...
meneer wenste niet op de groep naar binnen te gaan en bleef voor de deur zitten mokken. dus ik heb net zo vriendelijk de deur open gehouden en genegeerd tot hij kwam.
ik ben ook eigenwijs
toen hij kwam heb ik hem wel heel veel knuffels en kusjes gegeven ter beloning dat hij kwam.

ga me er niet druk over maken of opwinden waar hij bij is, maar irritant is het wel.
ik ben bijna een half uur gbeleven om hem semi-rustig af te kunnen leveren.
hij is echt niet lekker in orde, maar dan hoeft hij nogniet aan te gaan lopen stellen, toch?
ik ben een beetje bang als ik nu toegeef dat ik straks nogmaals de strijd aan moet en het dus verwarrend is. waarom gaf ik eerst wel toe en dan opeens niet meer? of ben ik dan te streng? wat vinden jullie?

eli ziet er trouwens niet meer uit als een vruchtbare vrouwtjesbaviaan, e.e.a. is weer redelijk rustig, gelukkig. nu de rest nog...
pi_65691133
Davinia, ik ben inderdaad weer aan de studie.. En ik heb de gang ook te pakken nu ik elke week in ieder geval 1,5 dag heb. Plus wat avonduren/weekend en om de week een vrijdag. Gisteren nog een voortgangsgesprek gehad van mijn opdracht, en mijn begeleider was tevreden. Dus ik ook

Goed dat je het zegt van die brief.. Ga er even achteraan bellen...
(Edit: CB kan ik alleen 's ochtends bellen)

Lastig zo'n situatie. Chris loopt nog niet, dus die pakken we op, en geven we over aan de leidster. Soms is hij nog wel sip. Maar dan laten we de leidsters hem troosten. Als we blijven om te troosten, moet je alsnog een half uur later een huilend kind achterlaten.. En Chris kruipt ook lekker tegen de leidsters aan, als wij uit het zicht zijn. Dat is voor onszelf wel een fijn idee.
Hoe pikken de leidster zoiets bij jullie dan op?
pi_65691316
Ik heb pas 1 keer gehad dat ik Jen aan de leidster wilde geven en dat ze begon te huilen. Prima, ik blijf toch altijd nog even praten en neem overal lekker de tijd voor. Dus ik heb haar gewoon weer overgenomen en met haar op de arm heb ik de spulletjes voor die dag in haar mandje gelegd, de tas weggezet en toen we weer bij de leidster kwamen en ik gaf haar weer over was het wel goed. Dikke kus en tot vanmiddag.

Ik geef er dus wel aan toe... Maar goed, ik heb alle tijd, ik hoef pas om half 10 op mn werk te zijn... Jen breng ik rond 8 uur en dan ga ik naar mn werk, dan ben ik ook vroeg weer thuis. Flexibele tijden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65691389
Davinia, ik ben flink ziek geweest de laatste dagen, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het daar van komt. Ik heb er namelijk ook griep bij gehad.

Fijn dat de billen van Eli weer redelijk rustig zijn.
Wat zielig zo'n openbare huilsessie.
Zelfs zou ik kijken naar wat voor gevoel je er bij hebt. Heb je het idee dat Eli zich echt aanstelt of is hij wat prikkelbaar omdat hij nog steeds niet helemaal de echte vrolijke Eli is?
Je moet voor jezelf bekijken wat je toegeven vindt.
Wat wij doen.
Als Damian zich aanstelt besteden wij er niet veel tijd aan. Wij zijn in zo'n geval gewoon streng en zeggen tegen Damian: Damian, jij gaat nu met de kindjes spelen en mama/papa gaat weg. Wij nemen op een normale manier afscheid, ongeacht wat hij doet.
Maar als hij niet helemaal lekker is, dan geven wij het wel wat meer tijd. Dan heeft hij die tijd met ons ook echt even nodig om tot rust te komen en uit zo'n bui te komen.

Nog even een toevoeging: Bij Damian is deze situatie nog maar 1 keer voorgekomen op het KDV.
Maar je kan het natuurlijk ook in andere situaties toepassen want bij ons gaat het op dit moment om het uit bed komen in de avond.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:17:52 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65691468
Meestal ben ik ook zo weg, hoor. jankend of niet. maar nu was hij echt wel een beetje over zijn toeren van de aanstelactie in de gang, dus dat gaat me dan te ver. en zijn lievelingsleidster was er niet, dus toch ff gebleven.

(hij is gister ook bij PR op schoot in slaap gevallen... zal vanavond wel ff foto plaatsen)

ik heb op een gegeven moment de leidster geroepen, gezegd dat ik weg wilde en dat eli ging janken als ik op zou staan (hij zat eerst op de bank op schoot, daarna op schoot op de grond, daarna dwars op schoot op de grond, daarna naast me op de grond, toen ik op de bank en eli op de grond)
dus toen pakte de leidster hem op na een korte kus en is met hem (al krijsend) naar de keuken gelopen en ben ik hard de ruimte uitgelopen zonder om te kijken... (ze heeft hem wrs gepaaid met een stukje appel)

maar dit ritueel gaan we niet herhalen, als het aan mij ligt.
bij een normale krijsactie zijn ze heel goed. overpakken, kleine kus, omdraaien en samen naar ander speelgoed of de babies in de box of de tuin kijken.

maar ik ben gewoon een beetje bezorgd dat ik mss te streng voor hem ben.
je weet gewoon niet waarom hij zo vervelend is. hij is echt beroerd, maar of het van (hoek)tanden komt of iets anders? kweet t niet.
en waar trek je dan de grens van zieligheid?
altijd streng is wel simpeler, maar mss minder lief of zo...
urg.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:26:21 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_65691781
Ik snap het dilemma. Ik ben heel blij dat ik zelf dat probleem nog niet gehad heb

(zegt ze terwijl Ruben in zijn campingbedje beneden ligt te slapen omdat ie zoveel koorts heeft en ze het eng vindt hem boven weg te leggen terwijl ze zelf beneden bezig is )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:56:38 #123
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65692914
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:22 schreef appelsap het volgende:

Ondeugende Floortje.
Wat gaat ze snel trouwens.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Floortje En wat is ze snel!
Ik heb er eigenlijk helemaal geen benul van wat 'snel' is... Ze is loopt sinds de week voor ze 13 maanden werd... Is dat snel?

En Floortje huilt wel vaak bij het wegbrengen... Maar dat is dan over nog voor ik bij de uitgang ben...

Nu even naar de HA, ze zit al een tijdje onder de droge plekjes en het worden er steeds meer... Niets wat ik zelf probeer helpt (tijdje wel smeren... tijdje niets smeren... geen zeep in badje... enz...) dus misschien weet de HA iets...
pi_65693382
Ik geloof dat 13 maanden zo'n beetje gemiddeld is.. Maar ja, Hier een jochie van bijna 18 maanden die niet los wil lopen... Dus dan is 13 maanden wel vlot
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:11:53 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_65693492
Tussen de 14 en 16 maanden gemiddeld las ik laatst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65693819
Ja, DeLiedje volgens mij is dat best vlug. Ze was amper een jaar.
En daarbij heb ik bij Floortje nog altijd het idee van een klein meisje, maar het is al een hele meid en daar verbaas ik me nog wel eens over. Heb ik bij meerdere dreumesjes hier.
Wat zielig dat ze zo vaak huilt. Is het ook snel weer over?

Davinia, niet teveel piekeren hoor. Je zal heus niet altijd streng hoeven zijn.
Soms duurt het gewoon even voor je doorhebt welke mate van zieligheid het is. Zeker als je kind nog niet duidelijk kan aangeven waar het last van heeft. Dan ķs dat ook lastig.
Ik denk dat je niet kan voorkomen dat je een keer te streng bent, dat overkomt ons vast allemaal wel eens.
En volgens mij ben jij een hele lieve moeder en weet je dat stiekem zelf ook wel, maar maak jij je gewoon teveel zorgen. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld en ik kan verder alleen nog maar zeggen: Vertrouw op je gevoel. Je vindt daar dan vanzelf je weg wel in.

Beterschap voor Ruben.
pi_65694104
Jen staat nu los, maar begint dan te piepen dat ze het eng vindt.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 18:36:52 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65701372
Milo gaat afscheid nemen van dit topic. Vandaag is hij 2 jaar geworden. Dag allemaal, tot in het volgende topic

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 februari 2009 @ 18:38:41 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65701444
jeetje Milo al 2
gefeliciteerd Slaapmeisje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65702309
Milo gefeliciteerd met je verjaardag. Ook alweer zo'n grote jongen aan het worden! Tot over een half jaartje
pi_65706420
Dag Milo, van harte met je verjaardag!

Mirte is haar "ik ben het er niet mee eens en ik wil mn zin hebben"- brul aan het trainen...
Je eigen brood is niet lekker, je wilt dat van papa of mama en krijgt het niet, DRAMA...
Je mag de trap niet op van mama en die zet je in de kamer neer, DRAMA... ze ging zowat over haar nek.
Maar als ze het wel naar haar zin heeft kan ze lekker spelen en ze gaat zich nu ook verstoppen (bij de bank staan en door haar knieėn tot ze je niet meer kan zien). Los staan doet ze soms zelf, maar lopen los daar waagt ze zich nog niet aan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:24 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65706986
Doei Milo Van harte met je verjaardag!

We zijn net op kraamvisite geweest bij "Nemo". Als je iets hoorde rammelen, het waren mijn eierstokken

En wat is Eli dan al groot! tsja, 10kg zwaarder en 35 cm groter, details, details
Maar hij was wel steeds aan het mopperen en morren... Ach, gaat ook wel weer over F.....

Klinkt goed, Nijna gaat ze er ook al bij liggen slaan en schoppen?
Wat doen jullie als standje drama aangaat?
pi_65707479
Heerlijk zo'n standje drama. Zo'n minimensje dat zo ontzettend boos kan worden

Hier is papa vanavond in de weer geweest met de schaar.. Chris heeft nu weer een kort koppie. Hij heeft nog niet zo'n dik bos haar, dus het is eventjes de oren vrij en hier en daar wat wilde plukken. Te weinig haar om mee naar de kapper te gaan.. En gelukkig durft papa, en ziet het er ook nog netjes uit..

En Chris heeft vanavond de broccoli aangevallen.. Maf kind. Er lag vis, aardappels uit de oven en broccoli. Hij heeft een paar aardappels gehad, amper vis, en alle broccoli van zijn bord, restjes van mijn bord en het restje uit de pan opgepeuzeld. Ik dacht dat kinderen groente niet lusten
pi_65707553
Davinia, liggen inderdaad... je heel dramatisch op de grond laten zakken, het slaan en schoppen heb ik nog niet gesignaleerd... . Ik probeer het maar te negeren (maar dat vind ik nog best lastig soms).

DF, mijn kind lust inderdaad geen groente . Nou ja, lust niet... ze moet er niet zoveel van hebben.
En steeds als ik denk dat ik nu weet wat ze wel en niet eet, doet ze het toch weer anders.
Ze is best kieskeurig, hoeft geen aardappel (maar als het dan van papa's bord komt weer wel... ), soms is ze dol op vlees en soms raakt ze het niet eens aan.
Vanavond heeft ze de stukjes paprika en kip nauwkeurig tussen de stukjes wrap uit zitten vissen. Om vervolgens toch de stukjes wrap op te gaan eten... . Het zal wel goed komen, ze slaapt lekker door en heeft genoeg energie dus te kort komt ze vast niet.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:07:59 #135
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65707823
Nijna, Floortje kan ook echt zo hard huilen totdat ze er van moet kokhalzen (voor haar middag-slaapje kan echt iedereen, haar papa, haar oma, opa, tante, op het kdv enz. haar naar bed brengen, behalve ik... Van mij pikt ze het gewoon niét... 'ik wil bij jou blijven mama' is het dan, 'bij jou in je armen in slaap vallen maar NIET in mijn bedje... zo alleenig'. Als ik haar dan even gewoon laat huilen in haar bedje, gaat ze er echt van kokhalzen...

Appelsap... Het is in mijn ogen ook nog zo'n klein meisje
En met lopen enzo is ze dan misschien snel, maar bijvoorbeeld echte woordjes maken doet ze nog niet... Ze brabbelt echt hele zinnen heel de dag, met zo'n gezichtje en handgebaren erbij alsof ze het echt meent allemaal , maar verder als tik-tak en bal komt ze nog niet (ja mama, papa, ja-ja en bah natuurlijk )

Dag Milo... ook al weer twee, jeetje! Gefeliciteerd nog!
pi_65708105
Milo alweer 2~! gefeliciteerd kleine grote man, en we zien je snel in het peutertopic

Als ik mijn Meike hoor praten dan hoort ze ook wel in het peutertopic thuis
Aan tafel, ik pak vlees... Meike: " vragen....mama??? mag vlees????"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:14:43 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65708242
Sasha gaat ook steeds beter lopen, kletst de hele dag de oren van je hoofd , maar er zit nog niks verstaanbaars bij. Papa en soms mama, maar ook niet altijd of per sé bewust.
Gisteren stond hij ons wel te roepen. Althans, daar leek het op, en toen F. naar hem toe liep ging hij helemaal glunderen en weglopen achter de tafel om te laten zien wat hij bedoelde.
pi_65708751
al die kleintjes die zo snel zijn
mijn nichtje (die is dus 2 dagen ouder dan Floortje) stond in Thailand voor t eerst hehe, althans uit zichzelf. Maar dat was meer uit noodzaak denk ik Ze wilde niet in het campingbedje zitten bij het zwembad
Maar als ze zit dan trekt ze zich op aan je handen en dan doet ze wel stapjes. Gaat al steeds beter

En ze kan in de manenschijn En ze zegt mijn naam (soort van).
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:26:53 #139
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65708929
BE, wat lief

Floortje lag zondag op haar buik op de grond onder de bank te kijken (doet ze wel vaker als ze iets kwijt is, zo grappig ). Ik lag óp de bank want had al dagen last van bijholteontsteking (niét fijn!! ). Ze zag blijkbaar iets liggen wat ze wilde hebben en riep 'mama mama mama'.. Maar ik trok het dus echt niet om voorover op de grond te gaan hangen om onder de bank te kijken (mn hoofd bonkte al genoeg zonder dat ik bewoog zeg maar )... Ik zei zo van 'dat kan mama nu even echt niet schat, sorrie...'

Zij: 'papa papa papa'

dinsdag 3 februari 2009 @ 21:32:00 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65709223
Ow, dat is echt lief ook!
pi_65709337
ahw Floortje
pi_65720249
Pien is ziek
40 graden koorts gisteravond, overgeven, hoesten..

Zometeen de HAP bellen. Hopelijk kan Floor naar het kdv vandaag. Alhoewel ik daar erg over twijfel.
Mijn vriend kan de ochtend thuisblijven, want ik moet echt even wat dingen doen op school. En oma maar voor morgen en vrijdag regelen. , dan ga je met zo;n k*t gevoel naar je werk...
pi_65720898
Beterschap KP.
Zo ga je idd niet lekker weg
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:42:54 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65721117
He wat naar KP...
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:49:57 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_65721217
Pien dus ook al

Ruben had vandaag vanochtend weer 36.4 Hij was ook een stuk vrolijker volgens Bert, maar hij heeft toch nog echt de halve nacht lopen spoken (ik heb er gelukkig niets van gemerkt, ik ben in slaap gevallen en werd vanochtend van de wekker wakker).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65723204
K_P beterschap voor je flensje Da's inderdaad heel naar om dan weg te gaan, maar wel fijn als je weet dat ze lekker bij je vriend/ oma zijn.

Linde was gisteravond helemaal niet lekker. Uiteindelijk pas na een zetpil in slaap gevallen. Waarschijnlijk tandenpijn. Vanmorgen was er helemaal niks aan de hand dus ze is gewoon naar de opvang gegaan.
Davinia wij hebben totaal geen ervaring met een huilend kind bij de opvang achterlaten. Helaas wel met het huilende kind bij het ophalen Vorige keer had ik een banaan voor haar meegenomen en de liefde van Linde gaat blijkbaar door de maag want het afscheid ging een stuk soepeler. Behalve dan dat ze op de terugweg iedereen haar banaan wilde geven met het commando 'UIT!' Hij moest dus duidelijk opengemaakt worden

O ja helaas wel ervaring met een driftbui in de tram. Gisteren had ze zo'n rond ding gekregen dat je om moet draaien en dan komt er een dierengeluid uit. Een koe in dit geval. Nu is Linde gek op koeien dus dat kwam mooi uit. Wij samen in de tram. Linde heftig loeien met dat ding. Totdat ze doorhad dat ie leuk de hele tram door ging rollen als ze 'm liet vallen Dus kreeg ze 'm terug met de waarschuwing dat ik 'm de volgende keer in de tas zou doen. Nog geen 2 seconden later lag ie weer op de grond. Dus hup in de tas. Daarna heeft de hele tram zo'n 15 minuten kunnen genieten van hard en non-stop "KOE! DIE! KOE! LINNE! DIE! KOE!". Ik ben maar uit het raam naar buiten gaan kijken want met iets anders afleiden was ook geen optie
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:14:29 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65723296
Oh jee stiemie! Wat een pittig ding zeg!
pi_65724508
Ze is inderdaad nogal ehm.. volhoudend zeg maar. Maar volgens haar vader heeft ze dat niet van hem dus we zijn aan elkaar gewaagd

Ze kan ook gerust zo'n 25 minuten boos in de gang blijven zitten als ze ergens boos om is en niet de huiskamer in wil omdat ze bijvoorbeeld eerst een bellenblaas uit haar kamer wil hebben Ach ze komt dan vanzelf wel weer eens naar binnen denk ik dan maar.

Overigens waren zowel ik als mijn medepassagiers erg opgelucht toen we onze bestemming hadden bereikt en uitstapten
pi_65725558
Wat is Pepijn ook een uk. Maarten zal wel een monster lijken als ik hem ernaast zou zetten.

Pien beterschap!!

Hier is de laatste dagen ALLES papa
Ik ben papa, Maarten zelf is papa, eten is papa enz.
Wijzen naar de lamp "papa"
Soms zit hij op de grond en dan "papa" en ondertussen ja knikken

Zover wij nu zien is sinds vorige week vrijdag/zaterdag EINDELIJK die sprong/fase voorbij
Heeft wel iets van 6 a 7 weken geduurd
Slecht eten, slechter slapen, heel kort slapen, jengelig en piepen enz enz enz.

Alleen nu is hij druk geworden ineens niet normaal. Bewegen, nog meer drukke geluiden en dan vooral na het avondeten.
Kan het niet precies uitleggen maar kan weer duidelijk zien dat hij weer wat anders is.
Ook is hij nu veel "stouter" geworden
Als ik bv zijn vinger uit z'n mond haal tijdens het eten (hij gaat dan spelen met eten enz) dan daarna soms toch even weer gauw die vinger erin.

Mag toch hopen dat die volgende sprong milder en korter is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2009 11:34:54 ]
pi_65729839
och Pien, beterschap!!

Zo stiemie, die heeft een lekker eigen willetje

grappig he ardelyn, ze veranderen steeds iets meer richting peuter, en er verdwijnt iets baby-igs.. Niet alleen qua kunnen, maar ook qua karakter..

Chris is weer op het KDV, afscheid koste een paar snikjes, maar het was alweer over toen ik op de gang liep. Hij was lekker een muziekboekje aan het lezen op schoot bij een leidster.. En vanmiddag gaat hij weer even bij de dreumessen spelen. Kijken of dat weer zo goed gaat.
En net bij de apotheek even een gif & EHBO wijzer gehaald. Kan nooit kwaad om in huis te hebben. En de verkoopster bleek anderhalf jaar geleden naast me gelegen te hebben in het ziekenhuis. Op de moeder-zonder-kind-kamer. Ik had haar echt niet herkend. Daar ging gelukkig ook alles goed..
pi_65730241
Ai Pien, da's wel hoge koorts, wat zeiden ze bij de HAP?

Stiemie, tjonge wat een klein draakje!!!Knap dat je het volgehouden hebt!

Ardenlyn, wat grappig dat gePAPA van Maarten!

Meike is nu net stil, ze ligt al een hele poos in bed, maar wil niet slapen.....
Gooien met knuffel (en vervolgens krijsen..."mama kannie bij!!! dirk pakku!" )
zingen "ei ei ei zijn zo blij" en hele verhalen aan het afsteken
Ben benieuwd hoe ze er nu bij ligt, maar durf niet te gaan kijken, straks slaapt ze nog niet, en dan heb ik de poppen mooi aan het dansen.

Vanmorgen had ze het ook alweer zo druk op haar manier. Ze heeft een theeservies, met lepeltjes erbij, en die was ze aan het verstoppen... in de brievenbus van de voordeur! Gelukkig krijgt ze de buitenste klep niet open, anders heb ik straks vanalles buiten liggen...
pi_65735979
Lol Meike, gekkie! Heeft ze nog geslapen Karin?
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:50:09 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65738730
Zo vond ik laatst mij schoenen buiten Karin... door het katteluik.

Zo lief, ik heb Sasha nu voor het eerst gewoon eten in stukjes gegeven. Dus worteltjes en aardappel en vis en hij zit te genieten joh! Leuk! . De vis is favoriet, maar dat verbaasde me niet eigenlijk. Dat was altijd wel te merken. Meestal prakte ik dan de groente en de aardappels en dan het vlees of vis ernaast. Maar dit gaat ook prima.
pi_65741579
Heerlijk zo'n smullende Sasha .
Je schoenen buiten BE... hihi.
pi_65742095
Heerlijk als ze zo eten BE
Maarten eet al een tijd op die manier en prakken doe ik al een tijd niet meer.
Gaat prima behalve harde groente doe ik in kleinere stukken.

Paar weekjes terug voor het eerst spruitjes (en ik vind ze zo goor ) en hij at ze op alsof hij ze al heel vaak gehad heeft

Gelukkig kan Maarten niet bij de brievenbus
pi_65747725
Jemig Stiemie, je hebt echt een volhoudertje. En wat goed dat je het zelf ook hebt volgehouden

Leuk Karin! Klinkt als Damian: Nijntje, ben je nou? Mamaaaa Nijntje zoekuhhh!

Schattig BE! Eet hij het met zijn handen of probeert hij het al echt op een vorkje te prikken?

Maarten aan de spruiten. Wat knap dat hij ze wegkrijgt.

Wij moesten vandaag naar het Consultatiebureau. De arts kon duidelijk merken dat hij bijna 2 is. Damian had nergens zin in en werkte totaal niet mee.
Voor zijn gewicht moeten we over een half jaar nog een keer extra terugkomen. Hij is het afgelopen jaar maar 300 gram aangekomen, dus dat willen ze even in de gaten houden.
pi_65756088
Hij heeft toch ook een lange periode slecht gegeten, Appelsap? Vind dat je daar trouwens erg ontspannen mee om leek te gaan! Knap !

Pien heeft oorontsteking. Zonder zetpil gaat de temp. richting 39,5. Floor is verkouden en verder niets, dus die gaat vandaag weer richting kdv. Mijn vriend is vanochtend thuis en rond 13.00 uur komt oma.
pi_65759786
Beterschap voor Pien!
pi_65759901
Hoelaat eten jullie eigenlijk tussen de middag als de kindjes thuis zijn?

Eerst deed Floortje nog 2x op een dag een slaapje, en dan aten we rond 12 uur boterhammetjes.
Nu doet ze meestal één langere slaap per dag maar dan is ze wel eerder moe...

Op het kdv eten ze om 11 uur zag ik, en daarna gaan de kindje een middagslaapje doen...
pi_65760384
Arme Pien, oorontsteking is geen pretje.
Bedankt K_P. Naast het slechte eten is hij ook veel ziek geweest dus ik maak me ook geen zorgen verder.

DeLiedje, als Damian thuis is eet hij in de middag rond 14.00 en daarna gaat hij naar bed. Op het KDV eten ze om 11.30 al.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:11:19 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65762267
Pien beterschap!
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:48:17 #162
14746 k_i_m
pi_65763222
Beterschap voor Pien d'r oor .

Is er hier iemand die gebruik maakt(e) van Nutrilon melk nummer 3? Ik zou me toch zo zweren dat het dikkere melk is. Ik kreeg bijna niks uit de speen (3) toen ik erin kneep . Maar ben ik nou gek of is het echt zo? Want het poeder is ook anders (veel lossere korrels)...
In my life
Why do I smile
pi_65763456
He get Pien, een echte oorontsteking! Veel beterschap!

Wij eten hier meestal rond half 12- 12 uur. Op het KDV eten ze om half 12, en daarna gaan ze naar bed.
We eten wat optijd, zodat Chris nog een beetje een goed humeur heeft bij het eten. En soms gebeurd het dat hij om 11 naar bed gaat, en dan rond 2 uur zijn boterhammen eet..

We zijn net weer naar de kruipgroep geweest. Gezellig gespeeld, en gepraat over slaapproblemen (valt hier wel mee gelukkig). Chris wil alleen niet zo goed met andere mensen spelen. Met mij wilde hij wel dansen op muziek, maar niet met de andere oppasdames. Maar dat zal misschien wel wennen als we er vaker heengaan.
En het KDV belde dat hij vanaf 16 februari woensdag ook de hele dag naar het KDV kan. Dus nog 1 keer zo'n rare halve dag, en dan gewoon lekker mee met de groep.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:03:36 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_65763662
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Beterschap voor Pien d'r oor .

Is er hier iemand die gebruik maakt(e) van Nutrilon melk nummer 3? Ik zou me toch zo zweren dat het dikkere melk is. Ik kreeg bijna niks uit de speen (3) toen ik erin kneep . Maar ben ik nou gek of is het echt zo? Want het poeder is ook anders (veel lossere korrels)...
Hier geen verschil. Is het pak wel goed afgesloten geweest (verzegeling niet verbroken toen je open maakte)? Hier komt het wel gewoon uit een drie speen van Avent (tegenwoordig uit een tuit, maar da's toch alweer anders). Heb je misschien een schepje teveel gedaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65763912
Haha BE, ik ben blij dat wij geen kat(tenluikje) hebben
En Meike ook al zo'n bijdehantje. Ik zie het Devin ook zo doen hoor!

K_P, beteschap voor je meisje.

DeLiedje, dat ligt er maar net aan hoe laat hij ontbeten heeft. Dat wisselt nogal, de ene keer heeft hij om 9 uur al een broodje op, de andere keer krijg ik er voor 10:30 niks in.
Tegenwoordig eet hij 's ochtends trouwens altijd mee met mijn beschuitjes jam, vindt 'ie zo lekker!

En maandag heeft hij shoarma met ons meegegeten. Voor hem had ik zelfgemaakte gehaktballetjes, aardappelpuree en worteltjes maar die wilde hij niet. Dus heeft hij gesmuld van de ahoarma, knoflooksaus, broodjes... en alle tomaatjes uit de salade
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:13:53 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65764009
Op het kdv eten ze om half 12 en dat probeer ik thuis ook wel een beetje aan te houden. Daarna gaat hij naar bed. Dat is zo rond 12.15 ongeveer. En dan tukt hij 2 uur door.

Ik vind het overigens wel heel vroeg, half 12, zelf eet ik liever om half 1, maar hij doet het wel heel goed op dit ritme, dus daar hou ik het dan maar even bij.
pi_65764276
hihi schema's, hier niet dus

Op het kdv eten ze geloof ik rond half12 en gaan daarna slapen.

Hier thuis is er geen pijl op te trekken, Pepijn gaat naar bed als hij moe is dat kan 11uur zijn maar ook pas om 15.00. Lunch is meestal voor het slapen, maar als hij vroeg slaapt ook wel erna.
Wanneer het ons uitkomt dus

Enige nadeel van zo vroeg lunchen op het kdv is dat ik een verschrikkelijk hongerig ventje ophaal rond 6en. Ik moet echt boterhammen ofzo meenemen, anders krijst ie de boel bij elkaar om etuh!!! tot we thuis zijn.
Om 11.30 3 boterhammen en om 15.00 een tuitbeker yoghurt en een soepstengel is niet genoeg om het tot 7 uur vol te houden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:25:16 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_65764368
P-iglet, dan zou ik gewoon op het kinderdagverblijf aangeven dat ze hem om half 6 nog een boterham geven ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:27:48 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65764452
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:22 schreef p_iglet het volgende:
hihi schema's, hier niet dus

Op het kdv eten ze geloof ik rond half12 en gaan daarna slapen.

Hier thuis is er geen pijl op te trekken, Pepijn gaat naar bed als hij moe is dat kan 11uur zijn maar ook pas om 15.00. Lunch is meestal voor het slapen, maar als hij vroeg slaapt ook wel erna.
Wanneer het ons uitkomt dus

Enige nadeel van zo vroeg lunchen op het kdv is dat ik een verschrikkelijk hongerig ventje ophaal rond 6en. Ik moet echt boterhammen ofzo meenemen, anders krijst ie de boel bij elkaar om etuh!!! tot we thuis zijn.
Om 11.30 3 boterhammen en om 15.00 een tuitbeker yoghurt en een soepstengel is niet genoeg om het tot 7 uur vol te houden.
Hier wordt ook half 12 gegeten en dan slapen.
Thuis probeer ik me eraan te houden, maar het wordt altijd later.

P_iglet, krijgen ze geen middag hapje meer? Eli krijgt altijd nog vlaflip rond 5 uur of zo.

Vanochtend, toen ik hem wegbracht vertelde ik dat eli aan de dunne was, krijg ik de respons:
" daar hoef je je geen zorgen over te make, het heerst hier " op een hele vrolijke noot.

Nou, ik word er niet vrolijk van als mijn kind niet lekker is, en dan kan het me niet schelen of het een kdv-virus is. dus dat is niet vrolijk
maar wegbrengen ging weer prima. beetje mopperen, maar toen vond hij zijn politieauto en was alles weer goed
pi_65764565
Ze geven na 5 uur niets te eten meer, alleen rond 5 uur een potje avondeten als je die meegeeft.

Ach per 1 maart kan hij een maand lang gratis warme middagmaaltijden krijgen
Apetito maaltijden Geen haar op mijn hoofd die er dus over denkt om Pepijn daar aan bloot te stellen.
Ze geven hem maar gewoon brood. En ik neem tot eind maart wel gewoon een boterham of eierkoek mee ofzo voor bij het ophalen.

Zal volgende week tijdens de rondleiding eens informeren hoe ze dat op de 24uurs opvang doen met eten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:40:47 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_65764833
Je helpt me er wel aan herinneren dat ik nog even contact op moet nemen over het luierbeleid. Ik kom er de laatste tijd te vaak achter dat hij bij het ophalen eigenlijk een overvolle luier aanheeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65765102
Ik probeer meestal zo rond 12 uur een broodje met Mirte te eten en daarna gaat ze dan naar bed.
Vanmorgen was het half 12, ze was zoooo hangerig en moe en ze is volgens mij als een blok in slaap gevallen... hoor haar niet.
pi_65765181
Ons kdv is dus erg vroeg met eten... Ze krijgen wel smiddags nog fruit en een keer drinken met wat erbij. Floortje gaat alleen maar middagen, dus zij eet zowiezo altijd eerst thuis met mij nog een boterhammetje.

Ik geef haar nu zo rond half 12 een boterham (2 dus) en ze krijgt er een kleine beker melk bij (warm, koud wil ze niet ). Daarna gaat ze dan slapen...

K_i_m, wij hebben heel even nr 3 gebruikt, maar ik vond het ook niet anders eigenlijk (wij gebruikten zelfs avent speen 2), het poeder zelf vond ik inderdaad wel anders, ik kreeg bij nr 3 kippenvel als ik het schepje erdoor haalde .
Ze krijgt nu gewone (halfvolle) melk...

Terwijl ik dit typ staat ze achter de gordijnen op het raam te bonken en naar de bouwvakkers hierachter (nieuwbouw ) te zwaaien en te roepen... Da-da!
pi_65765221
Floortje, allemaal Bob de Bouwers . Vriendelijk kind!
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:51:55 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65765249
Ik heb zelf ook gemerkt dat die Nutrilon 3 mek veel slechter oplost en vaak in de speen blijft hangen.

Pien, beterschap met je oortje. Dat is niet leuk, nee.

Anna ligt ook in haar bedje. We hebben net lekker frietjes gegeten op de piste in de zon! Mjammie!
pi_65765315
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef Memmel het volgende:
Ik heb zelf ook gemerkt dat die Nutrilon 3 mek veel slechter oplost en vaak in de speen blijft hangen.
Oh ja! Nu herinner ik me ineens dat wij ons dood ergerde aan de klonten... Dat floortje dan boos die fles losliet omdat de speen steeds verstopt zat...

Oh Memmel... Jaloers!!! Zowel op de piste, de frietjes en de zon!
pi_65765447
Hier ook geen problemen met die nr3 (2 maandjes gebruikt). Ook gewoon met de nr2 avent speen te drinken.. Misschien is er toch iets raars met het poeder gebeurd?

Hier eten ze het fruit al om 9.15. Dat is natuurlijk fijn voor de kindjes die er om 7.30 al zijn, en daarvoor dus ontbeten hebben. Maar Ik ben blij als Chris om 8 uur zijn boterham op heeft, en dan tegen half 9 daar is. Kan hij dus al snel aan het fruit. En 's middags bij het uit bed komen een beker yoghurt drank, en later nog sap met koekje/soepstengel. Maar we hebben hier ook niet echt reistijd (5-10 minuten), dus we zijn meestal half 6 wel thuis, en dan om 6 uur eten. Dat gaat vaak net. (en soms paai ik hem met rozijntjes tijdens het koken
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:21:19 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_65766332
Ruben toch weer koorts. Net belletje gehad van de opvang. 't Arme kind.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:42:55 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65767168
Beterschap voor alle zieke kindjes...
En Memmel heerlijk op vakantie... klinkt goed!
Lena drinkt 's ochtends nog wel nutrilon 3, nu uit een tuitbeker, lijkt minder te verstoppen. Ik heb me nooit zo beig gehouden met verschillende spenen, gewoon die bij de fles hoorde gebruikten wij.

Ze eet heel slecht op het moment, ik denk weer 's een sprong. Haar spraak gaat nl. ineens vooruit, ze zegt alles na. Luuke heeft eindelijk een naam gekregen; Koeka. En ze kijken er alletwee heel trots bij, de zussen. Verder is Lena lekker vrolijk en snotterig, en ze moppert wat, want ze moet wennen aan dr nieuwe ritme. Ik durf haar niet in bed te laten liggen als ik Luuk uit school haal, dus maakt ze 2 onderbroken slaapjes. En ze klimt O-ve-ral op. Als ze ergens niet bij kan schuift ze gewoon een stoel bij. M'n flapoor. Ik ben echt verliefd op d'r, het is echt een grapjas. Munne mooie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65767361
Piglet, dat is ook vrij karig inderdaad. Dan snap ik dat je een hongerig kind mee neemt.

Hier op het KDV krijgen ze om 9.00 fruit met sap en dan om 11.30 boterhammen.
's Middags rond 14.00 koek of fruit, dan rond 16.00 vla of yoghurt en alle kindjes die na half 6 nog over zijn, die krijgen avondeten als de ouders dat meegeven.

Klinkt heerlijk Memmel, veel plezier nog.

Ach Ruben toch nog niet helemaal beter.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:04:59 #181
14746 k_i_m
pi_65767884
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef Memmel het volgende:

Pien, beterschap met je oortje. Dat is niet leuk, nee.

Anna ligt ook in haar bedje. We hebben net lekker frietjes gegeten op de piste in de zon! Mjammie!
Ohja, dat zou ook nog kunnen. Ik had inderdaad ook het idee dat de speen verstopt was. Ik zal zo eens opletten bij het volgende flesje. En anders gaat gewoon de drie standen speen erop, dat gaat prima. Kan ik die ook nog eens gebruiken aangezien ze geen pap uit de fles wil .

Eigenlijk ook raar trouwens, dat die 3 melk maar voor twee maanden is en dat je daarna weer wat anders moet gebruiken .
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:09:35 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_65768058
Ruben heeft al nummer 3 sinds hij 10 maanden is en nu maken we het op. Maar het is toch tot 18 maanden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65768135
je hebt melk voor kindje vanaf 1 tm 3, ik denk dat kim die bedoeld voor na nummer 3. Jen krijgt de natuurlijke variant, ik heb er helemaal geen verstand van.
pi_65768527
Wij zijn op een gegeven moment gewone melk gaan geven.
Gaf Friso daarvoor en nr 3 was ook daarvan dikker dan nr 2...
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:36:40 #185
14746 k_i_m
pi_65769027
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:09 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft al nummer 3 sinds hij 10 maanden is en nu maken we het op. Maar het is toch tot 18 maanden?
Ik dacht op het pak gelezen te hebben dat het van 10-12 maanden was . Foutje bedankt!
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:37:52 #186
14746 k_i_m
pi_65769065
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:11 schreef Ticootje het volgende:
je hebt melk voor kindje vanaf 1 tm 3, ik denk dat kim die bedoeld voor na nummer 3. Jen krijgt de natuurlijke variant, ik heb er helemaal geen verstand van.
Bel de krant! Ticootje heeft ergens géén verstand van! .
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:40:20 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65769150
Als je het oplost in heel heet water (ik leng m altijd direct aan) helpt dat ook.
Weet iemand trouwens of het meer vult dan een gewone beker melk? Lena gebruikt het als 'ontbijt' nl. (Misschien is ze daarom zo klein, gewoon ondervoed. )
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:47:55 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_65769411
Er zitten meer vitamines en mineralen in, maar voor de rest is het volgens mij niet echt vullend (een en ander afhankelijk of je volle, halfvolle of magere melk gewend bent )

Maar het is een kwestie van vergelijken natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65771162
Wanneer zal Maarten ophouden met alles in zijn mond te stoppen of aan te likken?
Z'n stoel, doosjes van karton, folders, al z'n speelgoed, eigenlijk bijna alles.
pi_65774824
Haha, die Maarten toch Is hij het al die tijd blijven doen, alles in zijn mond?
Devin heeft het heeeeel lang niet gedaan en nu heel soms nog dat hij iets even aantikt met zijn tong, puur om te voelen.

Ruben, beterschap!
pi_65779751
Hmm, ardelyn, als hij een jaar of 18 is?

Troel, hoe gaat het nu met Ruben? In ieder geval beterschap!

Nog even een tandpasta vraagje. We gebruiken voor Chris peuter elmex en hebben eergisteren een nieuwe tube gehaald. Maar deze heeft een veel sterkere mentholsmaak. Ongeveer hetzelfde als de gewone elmex. Dus al met elmex gemailt, en ook een nieuwe gekocht. Maar die is ook zo sterk. Terwijl de oude tube heel neutraal was qua smaak. Was die eerste tube nou raar, of deze laatste 2? Gebruikt iemand hier ook die Elmex?
Van Elmex mag ik de tube opsturen en krijg ik een nieuwe, maar ben nieuwsgierig of ik Chris nou al een jaar heb gepoetst met rare tandpasta
pi_65784518
Wij hebben ook peuterelmex. Maar ik heb tot nu toe alleen van die kleine tubetjes gebruikt (bij een tandenborstel gehad en nog ergens bij). Laatste is bijna op en nu ligt er een grote tube, maar nog niet geproeft zelf...
Mirte vind het wel prima smaken geloof ik. En ik vind zelf de Elmex lekkerder van smaak dan die peutertandpasta met fruitsmaak. Ik vraag me af of ze dan later nog wel wennen aan de "gewone" tandpasta smaak... .
DF, moppert Chris erover of niet? Anders is het toch niet erg dat je hem daarmee poetst...?
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:54:13 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65784688
DF, wij hebben teletubbie prodent. kan je niet helpen, sorrie

Kersjes, ik vind het heel fijn dat je weer post hier dan voel je je dus iets beter! Houden zo!
pi_65788969
Kersjes !
pi_65789641
Nijna, maar ruikt hij wel sterk naar menthol? Dat deed die oude tube namelijk nauwelijks. En de nieuwe heel duidelijk.
Hij werkt niet echt mee met poetsen, maar dat is iets van langer, niet alleen de laatste 2 dagen. Dus het is moeilijk inschatten of hij het echt vies vind, of gewoon nog steeds koppig is/er kiesjes op komst zijn..

Kersjes, lukt het weer om wat van je mannetje te genieten?
pi_65790052
Ik dacht steeds dat het vanzelf over zou gaan alles in de mond stoppen maar blijkbaar had ik het verkeerd
Hij doet het gelukkig iets minder.
Vind het zo jammer al die tandafdrukjes in z'n speelgoed.
18 jaar pas!!!? Dus dan zie ik later zelfs tandafdrukken in z'n pc enz?

Hier gebruiken wij Etos en dan die zoete fruitsmaak.
Snap niet waarom het persee zoet moet zijn.
Welke tandpasta kan ik voor Maarten gebruiken die niet zoet is?

Ik hoop dat je je iets beter voelt Kersjes.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:12:45 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_65790250
Hier ook Elmex, maar geen overdreven muntgeur ofzo. Overigens poetsen wij meestal nog zonder tandpasta

Hier heeft Ruben af en toe vlagen van dingen in zijn mond stoppen, eigenlijk alleen als hij tandjes krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:14:42 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65818401
Ardenlyn, ik doe dat nog steeds.... Ik moet soms in dingen bijten hoor. (flexibel handvat van de tandenborstel, piepschuim, echt gruwelijk, maar het is sterker dan mij. ) Vroeger beet ik in het houtwerk van mijn bed, ik weet nog precies hoe dat voelt.
Mijn beide kinderen doen het trouwens niet.
pi_65819338
Lishe Ik doe dat ook Soms moet ik ook gewoon even in m`n kindjes bijten (wel zachtjes hoor!) en idd ook rare dingen zoals het handvat van een scheermesje enzo
Middelste deed het ook maar is er mee gestopt, jongste stopt ook alles in haar mond Ook mijn vingers, liefdesbeetjes
Saartje
  zaterdag 7 februari 2009 @ 08:37:18 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65823524
Tijn en Nienke stoppen ook alles in hun mond

Tandpasta weet ik niet. Ik heb nu BibaBoerderijpasta en hiervoor wel Elmex en die rook niet overdreven naar munt, maar je kon wel degelijk ruiken dat het tandpasta was. Maar ik weet niet hoe het nu is dus
Dus eigenlijk heb je hier niks aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65824355
Pien is weer naar de huisarts, ik zit hier met Floor ( en wat is dat overzichtelijk !) te wachten totdat ze terugkomt.
pi_65824396
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:14 schreef Lishe het volgende:
Ardenlyn, ik doe dat nog steeds.... Ik moet soms in dingen bijten hoor. (flexibel handvat van de tandenborstel, piepschuim, echt gruwelijk, maar het is sterker dan mij. ) Vroeger beet ik in het houtwerk van mijn bed, ik weet nog precies hoe dat voelt.
Mijn beide kinderen doen het trouwens niet.
Nog nooit iets gemerkt van die tick van je .
Gelukkig heb je mij nog nooit gebeten

Pien toch... beterschap!
pi_65824642
mmmm, tis gewoon uitzieken geblazen.
Heb zelf ook keel - en hoofdpijn, gaat lekker hier.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:23:44 #204
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65825005
K_P, dat gebeurt zeker niet vaak, dat je alleen bent met een van de meiden?

We hebben voor Devin Sensodyne tandpasta van Sesamstraat. Een lekker milde tandpasta met zachte mintsmaak voor 0 tot 5 jaar. Hij is er dol op! Sowieso is meneer fan van tandenpoetsen, hij doet het meerdere malen per dag en heeft 3 tandenborstels Zou het opvallen dat zijn opa tandarts is?

Jaja, het gaat gelukkig weer een stuk beter met me! Maandag ga ik ook weer aan het werk zelfs.
Met Devin gaat het wat minder, hij heeft erg last van tandjes. Overstroomde poepluiers, rode billen, veel gekwijl en gepiep... Zo sneu.
En hij heeft iets nieuws: hij slaat zichzelf op zijn hoofd, en hard ook! Krijgt hij zijn zin niet? Voelt hij zich onbegrepen? Maar vaak ook vanuit het niets is het met 2 handen ineens keihard op zijn hoofd meppen. En dan natuurlijk nog harder huilen omdat het zeer doet. We weten niet zo goed wat we er nou mee moeten. Negeren, handjes vastpakken, uitleggen, corrigeren... Lastig hoor, een dreumes wijsmaken dat hij dat niet moet doen!
pi_65826064
Devin

In piepschuim bijten Grappig om te lezen.
Ik bijt ook wel in Maarten en dan vooral die lekkere wangen van hem
Of z'n pas gewassen billen na het douchen.
Maar in andere dingen bijten doe ik niet Ik mag wel graag aan alles voelen
pi_65827706
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:23 schreef Kersjes het volgende:

En hij heeft iets nieuws: hij slaat zichzelf op zijn hoofd, en hard ook! Krijgt hij zijn zin niet? Voelt hij zich onbegrepen? Maar vaak ook vanuit het niets is het met 2 handen ineens keihard op zijn hoofd meppen. En dan natuurlijk nog harder huilen omdat het zeer doet. We weten niet zo goed wat we er nou mee moeten. Negeren, handjes vastpakken, uitleggen, corrigeren... Lastig hoor, een dreumes wijsmaken dat hij dat niet moet doen!
Zoiets postte ik laatst ook over Damian. Die bonkt keihard met zn hoofd op de grond als hij dus zn zin niet krijgt of ff niet lekker in zn vel zit. Ik probeer het voor zover mogelijk te negeren. Kijk hij moet zich natuurlijk niet echt bezeren maar ik wil dus ook niet te snel toegeven. Ik stond ook even zo te kijken van k*t wat moet ik hier nu weer mee aan....
Heeft nu ook een blauwe (inmiddels gelige) plek op zn voorhoofd. Ik denk toch dat het na verloop van tijd wel ophoudt als je er geen aandacht aan schenkt maar leuk is anders om je kindje zo te zien!!
pi_65828870
Wij komen net van de huisartsenpost. Damian heeft een longontsteking.
Ik had dinsdag hier nog gepost dat hij weer beter was, maar afgelopen week kwam de koorts toch steeds terug. Af en toe leek het beter te gaan maar sinds gisteravond is hij toch weer echt goed ziek.
Hij moet maar snel weer opknappen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:04:04 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65828994
ah bah appelsap, wat heftig zeg!! longontsteking mag ie wel gewoon thuis blijven? heeeel veel beterschap!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:35:21 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65829470
He bah Appelsap, dat is wel heel naar. Daar kan 'ie flink pijn van hebben.
Alle zieke kindjes een dikke kus!

Wij zijn ook weer terug in het land. Het was best leuk (afgezien van het iniemienie afbraak appartement waar ik toch een goed deel van de dag zat....) en Anna vond de sneeuw prachtig. Totdat haar handen te koud werden, dan was de lol er snel af. Maarja, ze vond wanten ook zooooo 2008, die doe je gewoon NIET aan als hippe dreumes.

De terugreis verliep ook voorspoedig. Anna was lekker rustig en zat een beetje te spelen. Op een gegeven moment hoorde ik haar persen en zei tegen J. even te stoppen, zodat we haar luier konden verschonen. Ik liep vrij opgewekt naar de babyverschoonruimte, luier en doekjes in mijn ene zak, hydrofiel in mijn andere zak. Ik leg Anna neer.......zo'n spuitbroek had ze in tijden niet gehad....omg..... Alles zat onder de poep! Broek vies, alles! Laat ik het zo zeggen: thuis had ik er geen billendoekje aan gespendeerd, dan was het gelijk enkele reis douche geweest. Maar goed, na een kwartier poetsen en schrobben was ze schoon en kon ze lekker haar combisleeper in en heeft ze geslapen tot de NL grens. Toen nog even wakker geweest en thuis gelijk weer haar bed in! Als het altijd zo zal gaan, gaan we vaker met de auto op vakantie!
pi_65832028
Beterschap voor Damian !! Hoe gaat het ?
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, Memmel !
pi_65834085
Holy smoke, longontsteking! Jemig, kuurtje gekregen denk ik? Poeh beterschap!

En ook voor Pien, die blijft ook maar kwakkelen he!
Wat vindt Floor daarvan dat zuslief ziek is?

Tot welke leeftijd moet je vit.D geven?
pi_65834165
Op het CB zeiden ze laatst tot 4 Karin.

Memmel, fijn dat Anna het zo goed gedaan heeft en dat jullie het leuk gehad hebben.

Damian mag gelukkig thuis blijven omdat hij nog redelijk 'fit' is.
Hij heeft nu inderdaad een kuur gekregen.
pi_65834383
Pien gaat de goede kant op.
Ze vonden elkaar totaal niet leuk vandaag. Vooral de ochtend was redelijk pittig. Ze zijn snotverkouden, op en af koortsig enzo, dus vooral hangen, spullen afpakken etc.

Maar goed, morgen weer een dag en hopelijk worden ze niet meer wakker vanavond, maar morgenvroeg weer fris en fruitig.
pi_65834434
Pff dat lijkt me zwaar, helemaal als je zelf ook nog eens ziek bent
Duik jij maar gauw je mandje in dan! * XXXKarinXXX stuurt pannekoekie zo naar bed
pi_65834498
Gelukkig hebben de flenzenmeiden een hele handige papa.
Die voor meisjes zorgt, moeders thee in bed brengt, boodschappen doet, ervoor zorgt dat alle siroopjes/pillen/snuivers/luiers aangevuld zijn.

*KP duikt bed in en zegt tot morgen!*
  zondag 8 februari 2009 @ 00:08:46 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65838935
Beterschap voor Damian!
pi_65859480
Damian beterschap! Longontsteking

Pien, Floor en KP ook beterschap hoor!

Kersjes fijn dat het weer beter gaat
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 8 februari 2009 @ 21:14:25 #218
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65861881
De eerste hoektand is zo goed als door!
Om dat te vieren heeft monsieur vanavond 1,5 pita met houmous en 3/4 portie shoarma naar binnen geschoven!

ben erg benieuwd wat de leidsters morgen zeggen van de poepbroeken die ongetwijfeld gaan komen
pi_65862690
Over 2,5 uur heb ik een echte dreumes. Weg baby.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:46:14 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65863004
Jeetje, ik lees het nu pas van Damian, wat sneu Appelsap! Is het vandaag al wat beter gegaan, nu hij antibiotica heeft?
  zondag 8 februari 2009 @ 22:25:57 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65864495
Nog maar anderhalf uur Tico!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:32:49 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65864786
Idd, nog maar eventjes! Spannend!
pi_65865107
zucht waarom worden baby's niet gewoon geboren met hun melkgebit?
het is hier compleet drama vanavond. Elke keer wordt meneer na 5-10 min stil weer krijsend wakker.
En d'r helpt geen dentinox, chamodent, paracetamol of borstvoeding tegen...
Dus nu maar ff heel onverantwoord Nick Jr kijken.
  maandag 9 februari 2009 @ 07:06:03 #224
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65870966
Hoi hoi,

wij komen ons ook maar even melden hier, afgelopen vrijdag is dennis 1 jaar geworden, hij was eigenlijk allang geen echte baby meer, maar nu is het toch wel echt.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65871396
ik heb officieel een dreumes. De verjaardag is al gevierd. Jen is enorm verwend. Heel veel bumba! Gister was ze nog steeds niet helemaal lekker. Bovendien was het te gezellig dus ze heeft maar 1 keer geslapen. Dus bedtijd was een klein drama. Maar dat was te verwachten. We hebben samen Jen naar bed gebracht, half uurtje met zn 3en op bed gelegen en toen viel ze wel in slaap. Vannacht ging gewoon wel goed.
Ze is gewoon 1 !!!
pi_65871476
Welkom Jennifer! Ook al 1 jaar
En Dennis ook!

Pepijn
Ik zie nu al tegen de hoektandjes en kiezen op als ik al die verhalen lees
Lijkt mij zo naar die pijn!
pi_65871478
Van harte, Tico !
pi_65871805
Dennis nog gefeliciteerd met je verjaardag
Jen, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

Heel veel beterschap voor Damian Pien En alle andere kindjes die een nodig hebben

@ piglet: omdat niet dan nog BV zou geven
Naar is dat, als niks helpt. Heeft hij van alle kiezen/tanden zo'n last?
@ardelyn: Chris had bij de tanden vrij veel last (niet eten, slecht slapen), maar bij de hoektanden weer amper. En de kiezen vielen ook wel mee

Dat kopstoten lijkt hier steeds beter te gaan. Chris ging gisteren in drama, ik zag zijn hoofd bewegen, maar voordat zijn hoofd ze grond raakte, hield hij op. En sloeg hij met zijn handjes op de grond.. Hij heeft dus door dat het pijn gaat doen, en het niet zo handig is om je hoofd tegen de vloer te slaan..
pi_65872005
Jennifer en Dennis, welkom! En van harte met jullie 1e verjaardag .

Hoe is het met Damian vandaag?
En Pien, al aan het opknappen?

Tandjesleed-kindjes
pi_65872086
Deepfreeze: heel blij om dat te lezen.
Ging er al vanuit dat hoektanden en kiezen heel erg pijn zullen doen maar het hoeft dus niet
  maandag 9 februari 2009 @ 09:33:39 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65872342
Dennis en Jennifer, van harte gefeliciteerd!!
hoe gaat het met dennis? Hij had toch een scheef hoofdje? Is dat helemaal rechtgetrokken?

DF, fijn dat Chris zo snel van begrip is

Ardenlyn, hier doet de hoektand wel duideiljk zeer en meneer heeft een kot lontje en is wat huilerig en gaat eerder naar bed, maar ik denk dat hij meer last heeft gehad que beroerdheid van zijn boventanden dan van deze hoektand. (tsja, en als je dri kiezen in drie weken krijgt 9waarvan 2 in 2 dagen, dan mag je ook een week goed van de kook zijn, maar dat is anders )

Appelsap, hoe is het met Damian?
pi_65872475
Nou inderdaad DaviniaHR dan mag je ook echt wel naar voelen.
Hoop echt voor Maarten dat hij er weinig tot geen last van zal hebben.

Maar we zullen zien.
Er moet nog 1 tandje doorkomen en dan zijn de witte bultjes eerst even weg.
Dan heeft hij 4 voortanden boven en onder netzo.
Heel ander gezicht met al die tandjes

We moeten onze eetstoelen de laatste tijd uit de woonkamer en keuken halen om te kunnen eten
Meneer is heerlijk aan het slepen soms.
pi_65873339
hier lijkt vandaag een goede dag te worden. Boterham ging weer naar binnen, fruit en zelfs limo. Ze is ook helemaal vrolijk.
pi_65873388
Jennifer gefeliciteerd! Maak er een superleuke dag van met iedereen. Je wordt maar 1 keer 1 jaar.
We zullen jullie missen in het babietjes topic.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 9 februari 2009 @ 10:25:40 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_65873429
B en M, gefeliciteerd met jullie grote meid!

Dennis ook welkom hier, hestria, nog gefeliciteerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65873503
Damian beterschap! Jeetje Appelsap wat zal jij geschrokken zijn. Is niet niks een longontsteking. Hoe gaat het nu met hem?

Jen en Dennis alweer 1 jaar! Gefeliciteerd

Hier ook tandengedoe Linksonder komt een kies door en die maakt nu een hele grote witte bobbel in haar tandvlees. Linde wordt vooral heel boos als ze iets lekkers wil eten en het doet zeer. Gaat ze heel boos naar dat koekje brullen. Alsof dat helpt... We houden er nu met eten maar gewoon rekening mee. Gisteren hutspot en vanavond risotto. Allbei lekker zacht naar binnen te slobberen
pi_65874145
Ik kom hier ook gewoon stuiteren
Chris is een grote neef geworden, van een klein jochie
pi_65875892
leuk DF
  maandag 9 februari 2009 @ 12:02:17 #239
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65876390
Jennifer en Dennis! Welkom bij de grote kleine dreumessen!
pi_65878096
Pien is weer ok. Inderdaad ook last van doorkomende kiezen, liters snot en poep.
Floor en Pien ijn samen niet ok. Die zijn al een paar dagen op de mopperstand. Maar als ik hun kleine ruzietjes wil begleiden, dan is het snel kusjes geven aan elkaar, want het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de dreumes nummer 1 op haar donder krijgt...
pi_65880723
Hoi Dennis en Jennifer, welkom bij de dreumesen!

Wij vertrekken alweer bijna hier.....

Meike denkt dat nu ze bijna 2 is ze geen middagslaap meer nodig heeft.
Gister niet geslapen tussen de middag (ja om 17.15 uur viel ze op schoot in slaap)
En nu ligt ze ook alweer een dik uur "MAMA" te roepen, speen te gooien, verhalen te vertellen....klein spook
  maandag 9 februari 2009 @ 23:28:40 #242
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65899403
Dennis en Jennifer

Hier ook een kies die half door is en een ondertandje erbij. Ze heeft er overdag weinig last van, alleen rond slaaptijd smiddags wat verhoging en hangerigheid, en s'avonds vaak even gillend wakker (en slaapt vrij snel weer in gelukkig).

En hier is het tijd om op te gaan voeden... Ze zit echt het liefst heel de dag in elke la en in elk kastje en boven op de tafel...
(het is een boefje, maar wel zo'n hele lieve , ik moet er stiekem steeds zo om lachen)

Hoe gaan/gingen jullie om met het 'Nee' leren?

Tips, behlave consequent zijn? schrijf je dat zo?
pi_65900500
Nee, het is behalve
Sorry, flauw
Saartje
pi_65903125
Volhouden jah
En soms wil het wel eens werken om Maarten bij speelgoed neer te zetten zodat hij datgene uit z'n hoofd zet wat hij wilde doen.
Ben er zelf heel vroeg mee begonnen dat hij aan bepaalde dingen niet mag zitten zoals kastjes, boekenkast enz maar merk nu wel dat hij stouter aan het worden is
Onze schattig ettertje
pi_65904543
Maneki

Ardenlyn, floortje wordt nu ook steeds boeviger... Is vast gewoon nieuwsgierigheid, maar ze moet t toch leren
(.... en daar ging ze weer de kast in )
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:57:10 #246
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65904895
dank julie voor de welkoms en felicitatie's.

@davina, zijn hoofdje is bijna helemaal recht, ziet nog een klein beetje een afplatting maar niet zo dat het hinderlijk/lelijk is.

Kan het nog steeds niet geloven hoe snel een jaar is gegaan. hij is gewoon van een hulpeloos klein babietje naar een dreumes gegaan. hij kan ondertussen al lopen, moet nog 2 tanden krijgen, kan zwaaien, kan kusjes geven, kan stoeien, kan de eerste treden van de trap opklimmen, kan redelijk zelf eten, kan zitten te brrrbrrr als ie met auto's speelt
en het mooiste hij begint te praten

mama, papa, tij, tijger onze poes daag, als ie zwaait lessssss, fles en tie, ondertussen aanwijzend wat ie wil hebben/zien/benoemen

oja en dat ontdeugend zijn kan ie ook heel goed, vooral als hij moe is
pi_65904959
Jen is vandaag weer wat beter. Gister knapte ze zowaar op en vandaag zit ze weer lekker op het kdv.

Ik heb niet bijgehouden hoevaak ik het bed en mezelf afgelopen dagen heb moeten verschonen. Kots, overal kots.

edit, een schoon bed is natuurlijk lekker, maar 2x per nacht is wat overdreven.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:10:51 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65905233
DeLiedje, wij zijn daar eigenlijk al een paar maanden mee bezig. Sasha mocht erg graag alle cd's uit het rekje halen enzo.
Wat wij deden was eerst een keer duidelijk nee. Dan een keer nee en zijn handjes eraf halen en na 3 keer nee pakte ik hem op en zette ik heb bij de box. De eerstvolgende keer weer nee zette ik hem gelijk bij de box en na 3 keer ging hij erin.
Dat hielp voor veel dingen, maar de cd'tjes en de telefoon zijn toch wel heel verleidelijk. Nu gaat hij dus na 1 keer meteen de box in en daar gaat hij dan gewoon heel lief zitten spelen.
En het is nu echt heel veel minder aan het worden. Ik kan goed merken dat hij het doet om aandacht te krijgen of als hij honger heeft bijvoorbeeld.

En ja, consequent zijn, heel consequent!
En ehm... sterkte, want het is veel lastiger om haar nu dingen af te leren dat dat het bijv. meteen niet mag, zoals die laatjes ofzo. Althans, dat bleek bij ons. Voor een nieuwe plant was 3 keer nee voldoende terwijl we dus nog steeds met die cd'tjes bezig zijn.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:46:17 #249
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65906237
Dat consequent zijn vind ik zo moeilijk. Die oooogjes.

Historische dag: Lena heeft vandaag al 4 keer gehuild, met tranen. Dat doet ze nooit. En ze heeft hele koude handjes en een snottebel steeds. Gewoon een verkouden, humeurig kind? Die koude handjes en het huilen vind ik zo raar eigenlijk, maar lijkt me geen reden om naar de huisarts te gaan, toch?
pi_65907257
Oeh, nee vindt Jen helemaal geen leuk woord. En al helemaal niet als ik haar inderdaad iets afpak of wegzet. Jeetje, drama! Ze is dan echt heel boos op me.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:29:09 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65907418
Sasha kan echt zo heel schalks kijken dan, beetje scheef mondje, echt om smoorverliefd op te worden. Oh, en als ik dan op sta gaat hij van me weg lopen, ook zo cute!

Lishe, het klinkt alsof ze gewoon een beetje ziekjes is. Kindjes kunnen ook een lagere temperatuur hebben dan he, koorts hoeft niet per se.
Ik weet van mezelf als je dan net aan verkouden bent dat je het dan ook echt wel koud kan hebben enzo. Extra shirtje of vestje aan doen?
pi_65907540
Wij hebben de box nooit als strafplek gebruikt. omdat je daar ook wel gewoon eens in wil zetten, zodat je je handen vrij hebt.

Het is nog niet nodig, maar ik ga voor de flexibele strafplek...ieder een badmat of zoiets....hahaha
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:35:12 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65907586
Ja, dat was dus ook mijn dilemma, maar aangezien hij niet gaat krijsen maar gewoon gaat spelen valt het tot nu toe nog wel mee.
En eigenlijk gaat hij er alleen nog maar 's ochtends in als we beneden komen en F. en ik ons brood gaan klaar maken. Verder speelt hij eig. altijd gewoon op de grond.
pi_65908008
Ik heb geen box meer staan. Puur omdat ik het ding alleen gebruikte om Jen dr speelgoed in te gooien, maar Jen zelf zat er nooit in. Jen gaat gewoon het hele huis door, en ik hou haar gewoon in de gaten. Verder hoor ik haar ook altijd bezig zijn, ze zit dan vaak op haar auto en dat hoor je dan ook. Op het moment dat ik geen getoeter meer hoor kijk ik vaak even of alles nog goed gaat.
pi_65909987
Dennis is dus ook eentje die druk gaat doen als hij moe is?
Hier echt een ramp. inplaats van dat Maarten rustig word gaat hij juist nog stouter doen!!
Overal aanzitten wat hij maar tegenkomt. Tis dan ook erg duidelijk wanneer hij naar bed moet
Ook onderweg naar boven aan allees zitten waar hij bij kan.
En op de commode onwijs druk zijn
Maar hij stort wel in elkaar daarna en slaapt dan goed

Ik ben er gauw mee gestopt om de box als strafplek te gebruiken omdat Maarten ging huilen als je hem er gewoon even in deed. Nu zet ik hem er heel soms in en als ik bv de stoomreiniger voor de vloer gebruik.
Met stofzuigen blijft hij op de grond.
Veel nee zeggen en ook

Hmmmzzzz maar straks verder gaan...maarten propt net zijn voeten in mijn voetenbad met pyamabroek en sokken

Edit: Zo ook weer klaar.
Weet niet meer wat ik wilde zeggen :d
Ga een bak koffie pakken

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 13:16:36 ]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:03:46 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_65910042
Hier is de box nooit als strafplek gebruikt. Hij kan er heerlijk in spelen en doet dat ook nog behoorlijk regelmatig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65911681
Lena, beterschap!

BE, ik doe dat inderdaad ook zo, 3 keer nee zeggen en haar handjes eraf halen, en als ze het dan weer doet pak ik haar op en zet ik haar in de woonkamer tegen de muur aan... Met haar snoetje naar de muur...
(ze blijft daar heus niet staan, en dat hoeft ook niet... als ze het maar snapt)
Je merkt nu na een paar dagen al dat dat effect heeft, als ik maar opsta om naar haar toe te komen, dan rent ze met een big smile de keuken uit...

De box staat hier al weer een tijd op zolder...

Ticootje, zo gauw het stķl is, dan is ze iets aan het uitvreten...
pi_65912349
Ja dat heb ik al heel goed door. Dan heeft ze de afstandsbediening ofzo...

Oh en ze gaat achter de katten aan.
pi_65912663
Ze hebben echt wel door als ze iets stouts doen
Soms is het vervelend maar meestal geniet ik er wel van dat zo'n klein ukkie al zo'n boef kan zijn.
Nu ook bij de prulle(n)bak (en dat mag niet!!) staat hij en roept al "BAH!"

In het begin ging Maarten wel achter de katten aan maar ik wilde dat niet.
Gewoon rustig aaien enz dat mag wel. Gaat erg goed behalve een paar vinden hem te druk.
Nu is het ook "aahhh" zeggen asl hij ze aan het aaien is
Hij weet ook dat knijpen enz absoluut niet mag en ook niet slaan.
pi_65912813
de katten maken zelf wel dat ze weg komen. De hond daarin tegen, die mag niet bij Jennifer komen en zij niet bij hem. Het is een schat, maar het blijft een dier.
pi_65912893
Groot gelijk met jullie hond.
M'n schoonmoeder heeft ook een hond en ik wil niet dat hij alleen met hem is. Ook al is dat ook zo'n schat van een beest
pi_65912948
Mijn kat viel in het begin Jen echt aan. Als ze dan zat te spelen vloog hij haar gewoon aan. Dat heeft ie geweten.
pi_65920120
Oh ja Ardenlyn, jullie hadden heel veel katten he? Ik weet nog dat jij een keer een buikfotoplaatste en ik vol verwondering vroeg hebben jullie 4!! katten... ?
Jij: nee... 8 ofzo?
pi_65920447
Ticootje:
Dat moeten ze hier ook niet flikken hoor
Maarten mag hun niet treiteren maar andersom netzo. Als 1 van de katten hier flikt om hem aan te vallen is het ruzie met mij.
Maar gelukkig nooit gebeurd.

DeLiedje:
jah klopt. Helaas is 1 heel ziek geworden en hebben wij hem in moeten laten slapen 2 maand voordat Maarten werd geboren Was en is nog steeds pijnlijk.
Nu nog 7 katten
Gaat echt onwijs super behalve dat sommige gaan janken als Maarten een tukkie doet
Hun gaan dus mooi naar hun kamer als Maarten gaat slapen.
pi_65923226
nee hoor, wij hebben 3 katten. ( weer) 1 is vorig jaar overleden, en 2 maanden later kwam er een ander aanlopen.

Hier ook de nee taktiek gedaan. Ik kom zover als ik haar handje weghaal en dan zakt ze in elkaar en is ze vreselijk boos.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:24:13 #266
14746 k_i_m
pi_65923383
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:50 schreef Ardenlyn het volgende:

Gaat echt onwijs super behalve dat sommige gaan janken als Maarten een tukkie doet
Hun gaan dus mooi naar hun kamer als Maarten gaat slapen.
Goh, siamees toevallig? .
In my life
Why do I smile
pi_65924036
mijn katten sluipen altijd sneaky de kamer op waar Jen ligt. De deur doe ik nooit helemaal dicht. De katten willen tegen de verwarming aan liggen.
pi_65924185
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:24 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Goh, siamees toevallig? .
Nee geen siamees. (allemaal europees korthaar)
Jij ook hetzelfde probleem?
Ongelofelijk irritant gaan janken. Bloed onder m'n nagels vandaag haast
Voor de rest echt schatten maar dat janken...OEHHH!!!
pi_65924256
mijn jongste is een duivel! Hij is zo ondeugend, zit mn andere katten enorm achterna. Krabt het behang van de muur. Pff, leuk katten.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:27:11 #270
14746 k_i_m
pi_65925972
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:44 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Nee geen siamees. (allemaal europees korthaar)
Jij ook hetzelfde probleem?
Ongelofelijk irritant gaan janken. Bloed onder m'n nagels vandaag haast
Voor de rest echt schatten maar dat janken...OEHHH!!!
Dit soort werk (niet mijn kat trouwens) en dan het liefst voor de deur van Lilah d'r kamer .

Alleen dan op het volume wat aan het eind van het filmpje gebruikt wordt . Lilah kan trouwens al heel schattig aaien, voordat ze zijn vel van zijn lijf trekt. Altijd al geweten dat de kat een masochist is .
In my life
Why do I smile
pi_65926127
oh, daar hoeft een kat geen siamees voor te zijn. Ik praat altijd met de jatten, dus die lullen echt de hele dag terug.
pi_65926336
Hier is het nog irritanter helaas. Alsof ze krols zijn maar 2 van de 3 etters zijn mannetjes.
En als ze nou gewoon heerlijk gaan racen, janken enz als hij wakker is.....maar NEE HOOR!!
Dan slapen ze.
Maar voor de rest leuke beesten hoor
(zou ze echt niet kwijt willen!! )

Lilah die pakt ze blijkbaar terug
pi_65938406
Er zit hier een kleine picasso op mn schoot te kleuren, handige kaartjesversiering trouwens .
We hadden laatst mn broertje en verjaardagskaart gestuurd, opgeleukt door Mirte, hij was helemaal enthousiast .
Geen huisdieren hier, behalve een kudde huisstofmijten waarschijnlijk en wat huis/tuin en keukenspinnen...
pi_65948928
Ik heb trouwens iets gevonden wat Jen lekker vindt om te drinken. Roosvisee.... Het kan zo simpel zijn.
pi_65960832
Wat is het rustig in dreumesland. Ook wel eens lekker, eigenlijk.
pi_65961763
pfff rustig?
doe mij een blikkie rust dan..

hier een combi van kiezen, enorme verkoudheid en alles willen leren en doen maar nog niet kunnen.

resulterend in een enorm druk spook wat 's nachts iedere 2 uur wakker is en overdag absoluut niet alleen kan spelen maar alleen maar mama wil hangen en met mama of papa wil puzzelen of boekjes lezen.

ow hij zegt ondertussen wel ijsbeer, pinguin, olifant, giraffe, lieveheersbeestje, papagaai en nog veel meer dieren (naja als je weet wat hij bedoeld dan herken je de woorden )
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:23:55 #277
80382 manny
30 is best veel
pi_65961938
*geeft blik rust*

Pien hangt ook veel aan mijn benen/armen/voeten en overige ledematen. Heul handig allemaal. Ook de boerderij van Little People op haar schoot en Pien op mijn schoot. En dan wil Floor graag springen. Met mij
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:57:27 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65963191
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:00 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat is het rustig in dreumesland. Ook wel eens lekker, eigenlijk.
Zo klinkt het net of er alleen maar drama- en huilverhalen gepost worden. Dat valt wel mee toch?

Ik wilde net een heel zwijmelverhaal gaan typen!
We waren vanavond even naar Ikea geweest en Sasha viel ong. en kwartiertje voor we thuis waren in de auto in slaap. En dan laat hij zich dus al slapend uitkleden (jas en broek), luier verschonen, pyjamabroek aan doen, slaapzakje aan doen. Dan dus een dikke kus en zo hup slapend zijn bedje in. Zo schattig, dat al slapend rekken en strekken op de commode.
Gewoon helemaal cute zeg maar.
pi_65963245
roosvisee is blijkbaar veel lekkerder uit de fles bij oma. Thuis hoeft ze het niet.
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:12:19 #280
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65963656
Bij oma is alles lekkerder. Zelfs andijvie, spruiten, witlof enzovoorts.
Ben blij dat K_P het een stuk rustiger ervaart dan Manny! Ik zie echt een beeld voor me dat K_P op de bank ligt en Pien en Floor pa als klimrek gebruiken.

En waarom moet die Little People boerderij idd altijd op schoot? Ik snap dat niet, onhandig groot ding. Maar het feest is pas compleet als dat apparaat op schoot staat...
pi_65964976
P_iglet, leuk al die woorden en ook dat ze steeds beter te herkennen zijn!

BE, wat lief .

Mirte "zingt mee" met het liedje "papa" van K3 (alleen het refrein, maar het klinkt wel schattig)
"papapa papapapa"
pi_65974163
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo klinkt het net of er alleen maar drama- en huilverhalen gepost worden. Dat valt wel mee toch?
Als ik een x schrijf dat rustig ook wel eens lekker is ?
Begrijp niet dat je dan het bovenstaande denkt....
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:28:17 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65974767
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 06:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Als ik een x schrijf dat rustig ook wel eens lekker is ?
Begrijp niet dat je dan het bovenstaande denkt....
Oh nou sorry.
Dan begreep ik je verkeerd. Kwam door de combinatie van heel veel zieke kindjes de afgelopen periode, de relatieve rust in dit topic en de toevoeging het 'is ook wel weer eens lekker'. Dat klinkt voor mij als een zinnetje dat je na een hele hectische periode schrijft.

Nogmaals mijn excuses dan. Mss had ik wat meer smilies neer moeten zetten want uit je reactie maak ik op dat je het echt heel vervelend vindt?
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:11:41 #284
14746 k_i_m
pi_65983287
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:12 schreef Memmel het volgende:

En waarom moet die Little People boerderij idd altijd op schoot? Ik snap dat niet, onhandig groot ding. Maar het feest is pas compleet als dat apparaat op schoot staat...
Oeh, die heb ik voor Lilah d'r eerste verjaardag gekocht! Wanneer gaan ze daar echt leuk mee spelen eigenlijk? (dus niet poppetjes door de kamer keilen en de boerderij afkluiven )
In my life
Why do I smile
pi_65984620
Jen speelt er al wel mee hoor. Deurtje open en dicht doen, beestjes eruit halen en in de hooibaal gooien.

Ze heeft nu ook een puzzel, dan vraag ik pak Bumba en dan pakt ze het juiste stukje en als ik vraag pak nu een Bumbalu, dan pakt ze weer het juiste stukje. Kan dat eigenlijk wel, of was het toeval?
pi_65984776
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:47 schreef Ticootje het volgende:
Jen speelt er al wel mee hoor. Deurtje open en dicht doen, beestjes eruit halen en in de hooibaal gooien.

Ze heeft nu ook een puzzel, dan vraag ik pak Bumba en dan pakt ze het juiste stukje en als ik vraag pak nu een Bumbalu, dan pakt ze weer het juiste stukje. Kan dat eigenlijk wel, of was het toeval?
Kan wel al hoor :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:21:09 ]
pi_65989368
Ja hoor Ticootje dat kan best. Je kon Linde een half jaar geleden ook best vragen om iets van speelgoed te pakken en dan begreep ze heel goed wat je bedoelde.

Iemand nog tips voor een meisje dat 'ik ben 2 en ik zeg nee' alvast uitprobeert met anderhalf Als ik voor elke nee die ik op een dag hoor een euro krijg kan ik zo mijn baan opzeggen.

Wil je wat drinken -> Nee en dan vervolgens hard huilen omdat je geen drinken krijgt
Alles is 'Nee' of 'Linne doen' En waag het niet om je ermee te bemoeien als ze iets zelf wil doen want dan begint ze te gillen... Dit is vast weer een fase toch Over een weekje ofzo kan ik haar toch gewoon weer lekker helpen haar jas aan te trekken zonder gegil?

O ja vanmorgen zag ze dat ik een heel klein rompertje uit de droger haalde (mijn eerste aanwinst voor haar broertje of zusje) en toen zei ze Baby
pi_65989496
Oh en dat zelluf doen... pff..

Gister eten gekookt en ik lekker geprakt voor Jen, mama helpen. NEEEEE dat was duidelijk niet de bedoeling, brullen! Maar zelf stukjes broccoli ging er goed in. Maar het resultaat was dus dat ze te weinig had gegeten en de rest van de nacht heel veel wilde drinken en ik hoorde haar maagje knorren. Dus dat is ook niet echt de bedoeling.

Moeilijk, want ik kan haar moeilijk voeren met een trechter en zelf eten gaat langzaam en op een gegeven moment heeft ze geen zin meer maar nog wel honger.
pi_65989594
Ticootje wij geven Linde daarom bij moeilijk te eten dingen gewoon geen bestek. Dan eet ze met haar handjes. Soms is ze zo in de ban van haar vorkje dat ze 20 minuten alleen maar wil prikken en eraf halen. En dan is inmiddels het eten koud en wil ze niet meer
pi_65989756
Nee Jen eet inderdaad ook met haar handjes. De lepel kan ze ook wel, maar dat gaat echt heel langzaam. Maar het was gister dus inderdaad met de handjes.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:09:39 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65989766
Ik zit er dan gewoon naast met een lepeltje/vorkje en stop er af en toe gewoon ook wat in en dat accepteert hij dan prima, zou dat bij jullie ook niet merken Ticootje? Gewoon ongemerkt terwijl zij heel druk bezig is met 'r bordje?
pi_65989870
Ja dat probeerde ik ook, en vaak lukt het ook wel. Maar gister weigerde ze elke vorm van hulp. Maar goed gister was M. er ook niet en ik was laat met eten omdat ik en laat uit mn werk was en nog boodschappen moest doen en toen moest koken. Hoe doen alleenstaande moeders dat??! Ik was gesloopt na het eten. Snel met Jen in bad en hup Jen op bed (wat gelukkig erg goed ging) en dan alles opruimen in huis en de was vouwen. Ik was blij toen ik op bed lag.
pi_65989926
Ik ben blij dat Maarten het geen drol uitmaakt of het eten warm of al koud is. Hij eet wel door.
Soms is hij druk en dan mag hij echt niet zelf gaan klooien met een vork. En dan is het miepen en niet meer willen eten.
Meestal zeg ik van "Tja dan niet...mama eet wel door hoor!"
Vaak gaat hij daarna wel weer eten.

Maarten zou ow zo graag met z'n handen willen eten maar hij gaat er dan mee spelen en overal overheen smeren. Ook over zichzelf en als bonus de katten
pi_65990041
Onze hond installeert zich ook vaak onder de stoel van Jen.

Nou ik ga er maar vanuit dat gister gewoon een rommel was. Dat beloofd wat als M. straks een week weg moet...
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:22:19 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65990287
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:11 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat probeerde ik ook, en vaak lukt het ook wel. Maar gister weigerde ze elke vorm van hulp. Maar goed gister was M. er ook niet en ik was laat met eten omdat ik en laat uit mn werk was en nog boodschappen moest doen en toen moest koken. Hoe doen alleenstaande moeders dat??! Ik was gesloopt na het eten. Snel met Jen in bad en hup Jen op bed (wat gelukkig erg goed ging) en dan alles opruimen in huis en de was vouwen. Ik was blij toen ik op bed lag.
Op dat soort dagen, dat de tijd echt krap is, krijgt hij van mij gewoon een potje.
Of ik kook iets vooruit, of haal wat uit de vriezer voor hem zeg maar.
En dat opruimen en die was doe ik dan gewoon lekker niet.
pi_65990410
Hahaha ja onze kat gaat ook al bij de tafel/achter de stokke zitten als we gaan eten

Ticootje als we iets eten dat veel zooi maakt (bv rijst) dan leg ik wat oude kranten onder haar stoel. Scheelt een hoop opruimwerk

En op de dagen dat we allebei werken maak ik vaak iets vooruit (bv lasagna die hoeft alleen even in de *ping* of ik maak alvast pastasaus/pesto, dan hoef je alleen nog pasta te koken) . 's Morgens aardappels en groenten al schoonmaken en klaarzetten is natuurlijk ook een optie. Dan ben je met 20 minuutjes klaar als je thuiskomt.

En de was wacht dan maar gewoon een dagje
pi_65991308
Hier zit ook altijd 1 kat onder zijn stoel Die weet dat er vaak wel iets valt. Alhoewel ze met een doperwt niet zo blij is.
pi_65997722
Ik heb ook een hele tijd een plastic tafelzeil onder de kinderstoel gelegd, totdat ze er bewust naast gingen gooien. Nu ruim ik aan het eind van de dag alle eetzooi op. 1x per dag dus.

En dat kat vermaakt zich prima met alle etensresten.
pi_66016817
Damian is weer helemaal beter! Hij is weer lekker ontdeugend en druk.
Nog 8 dagen en dan is hij al weer 2.
Damian is erg van de complimentjes en straf op dit moment.
Als ik iets goed doe, zoals hem lekker in bed stoppen zoals hij dat fijn vindt of zijn speelgoed opruimen, dan klapt hij in zijn handjes en zegt hij heel blij: zo ja! Goedzo mama.
En als zijn papa iets doet wat Damian niet leuk vindt, dan spreekt Damian hem streng toe. Hij zwaait dan met zijn vinger en zegt Papa nee! Bij mij doet hij dat gek genoeg niet.
We krijgen ook vaak te horen dat we lief en mooi zijn.
Erg schattig.

Over het eten..
Wij hebben laminaat en stofzuigen en dweilen vaak na het eten.
Gelukkig kan Damian tegenwoordig wel netjes eten.
En als we echt een drukke dag hebben en weinig tijd in de avond dan eet Damian vaak een boterham en wat fruit, dat eet hij vlot op en daar maak je hem ook nog gelukkiger mee dan groente.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:33:37 #300
156412 hestria
erg gastvrij
pi_66016980
hier heb ik eigenlijk nooit last met eten, meneer kan al zelf redelijk met een lepeltje eten, moet alleen opletten dat ie niet met zijn bord/bakje gaat gooien, voor de verder rest laat ik hem gewoon lekker klooien, hij kan een half uur bezig zijn om al het eten van zijn bord naar de tafel te brengen en dan weer terug, ondertussen eet hij gewoon af en toe een hapje en ik voer hem ook regelmatig tussendoor een lepeltje.
Als manlief een keer thuis is met eten dan is het hier juist een rommel, kennelijk is het feit dat papa er een keer bij is bijzonder genoeg om meteen al de tafelmanieren te negeren. Michelle eet haar bord niet meer leeg, of gaat met haar handen eten, en dennis loopt ook alleen maar te etteren.
pi_66018083
Wat fijn dan Damian weer betes is

Hier een een meisje dat helemaal niet zelf wil spelen Erg jammer dat het weer niet zo mee werkt, want normaal gesproken gaan we altijd even aan de wandel, fietsen of diertjes kijken maar nu
Natuurlijk is ze wel heel lief en vrolijk eigenlijk ook wel! Ze krijgt haar vier hoektanden door en ik denk dat ze daar ook behoorlijk last van heeft ....

Nu slaapt ze wel ff tot drie uur dus ik ga relaxen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')