abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65287888
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 41

De niet-meer babies en bijna-peuters:

***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:50 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Nee maar dan heb je het wel geprobeerd
Er komen alleen maar irritaties van als er niets gezegd wordt vind ik dan. En daarbij moet een kind dat ook leren.

Het 'excuus' dan leren ze voor zichzelf opkomen ben ik ook niet zo voor hoor. Dat leren ze nog op tientallen andere manieren waar jij niet bij bent. Bijv als ze naar school gaan enzo......
Ik vind het dan zo... als gemakzucht klinken
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:27 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt nog voor de reacties op floortjes vlekjes ... Ze had de dagen erna koorts maar is nu weer beter gelukkig.

Nu heb ik de griep en voelde me zo beroerd dat ik mijn ouders gebeld heb, die zijn 2 dagen hier geweest en hebben Floortje nu meegenomen naar brabant voor 2 dagen...
Voor het eerst zonder mijn meisje 'zo lang'...
Vind er niks aan, maar voel me zo beroerd dat het ook wel heel fijn is... Even lekker in bed en op de bank onder een dekentje heel de dag... en uitslapen zo lang als nodig is...
Ziek zijn en mama zijn kan niet zo goed samen

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 11-02-2009 20:03:36 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:35:37 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_65288103
Ik snap het Ik vond het heerlijk om toen ik ziek was bij mijn ouders te zitten. Ik werd vertroeteld, mijn mams zorgde ervoor dat Ruben niets te kort kwam en ik was toch bij Ruben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65288125
Beterschap DeLiedje!
Saartje
pi_65288269
Dank je...

BE of een ander modje, wil iemand even het linkje naar het vorige topic in de OP zetten? Mn hoofd werkt even niet meer mee...

Zou er trouwens niet ook in deze OP iets moeten staan over wat die sterretjes bij sommige namen betekenen? Van een papa en mama die elkaar via Fok! kennen?

edit: toch gelukt, even douchen helpt

[ Bericht 21% gewijzigd door DeLiedje op 21-01-2009 17:19:28 ]
pi_65288614
DeLiedje, beterschap!

Ben zelf ook ziek momenteel (nja op zn einde gelukkig) dus weet wat het is met 2 kinders
Zaterdag hele dag thuis gehad, zondag nam mn moeder ze mee en nu brengt ze ze de hele week al naar school/creche, haalt ze, neemt ze mee, brengt Damian tegen bedtijd naar huis en laat Wesley bij hun slapen. Heb ik geen wereldouders
En ben er zo blij mee want 1 dag beroerd met 2 kids vond ik al best wat...

Oh ja of Damian nog erbij past in de OP 22-10-2007
pi_65289136
Ik heb Damian erbij gezet, aangezien ik de TS was dit keer, kon ik hem nog aanpassen , klopt het zo? Of is er ook een Fok-papa die erbij moet?
pi_65289218
Ah dankje wel, hij klopt zo, papa fokt niet
pi_65289547
DeLiedje, beterschap!

Wij gaan zo lekker pannenkoekjes eten .
Fake it till you make it...
pi_65294081
Morgen komen ook opa en oma, zodat ik kan uitzieken.
Vandaag waren ze naar het kdv en morgen ook, maar als mijn ouders er zijn, dan hoef ik ze niet op te halen, eten te geven etc etc...

Wat een takkegriep heerst er toch !

En hier hebben de pannekoeken ook heerlijk gesmaakt. Ze eten ze keurig met een vorkje en dan continu "mmmmm" zeggen in allerlei toonhoogtes.
pi_65294507
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Wat een takkegriep heerst er toch !
* DeLiedje is het eens

Wat een lieve opa's en/of oma's overal!
pi_65294611
Nou zeg! Ik heb geluk dat mijn man in de achtertuin werkt en erg flexibel is, anders had ik een heel groot probleem gehad de afgelopen weken!

Mijn meisje ligt in een enorme afgrond te slapen Haar bed is helemaal laag gezet omdat ze nu toch wel heel wat pogingen te optrekken aan het ondernemen is. Nu kan ik haar geen kusje op haar hoofd meer geven als ze ligt te slapen
Saartje
pi_65294745
pfff beterschap voor alle zieke dreumesjes en zieke mama's

Pepijn heeft weer wat nieuws, die klimt gewoon zijn commode af. Beentjes eerst en hoppa, die laatste 40 cm springt hij wel ff
Erg handig met verschonen, dat was al een ramp, maar is nu helemaal niet meer te doen.
En dan net zo'n heerlijke overal lekkende tandjesluier
pi_65294792
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou zeg! Ik heb geluk dat mijn man in de achtertuin werkt en erg flexibel is, anders had ik een heel groot probleem gehad de afgelopen weken!
Je man werkt in de achtertuin ?
pi_65294908
Wij wonen op het werk
pepijn maak het je moeder toch eens niet zo lastig knul!
Saartje
pi_65295733
Pepijn is een echte klauterkabouter... poeh P_iglet...
pi_65296181
Tjonge Pepijn, dat wordt een circusklantje zo te horen.

DeLiedje, beterschap! Niks aan zonder je meissie, maar ook wel zo praktisch dat je nu even niet hoeft te zorgen, en lekker even aan jezelf kunt denken.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65299750
Zo pepijn.. Tijd voor circusschool

Ziek zijn is niet leuk.. Beterschap voor alle moeder, vaders en kindjes!!

Hier Chris vanmiddag weer naar het KDV.. Het afscheid lijkt nu goed te gaan. Even beteuterd kijken, maar niet meer huilen. Alleen nu nog het spelen. Hij kijkt nog veel rond, echt de kat uit de boom kijken... Heeft hij niet van een vreemde
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:42:50 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65300181
P_iglet, even een heropvoeding voordat het zaterdag is?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65301878
hehe dat ging jij toch doen zaterdag dat opvoeden
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:32:36 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_65306695
Ruben schijnt zijn plas op te kunnen houden volgens Bert. Zijn luier was vanochtend zo vol dat er niets meer in kon, dus toen de luier af was ging hij plassen (ofzoiets )
Lijkt mij meer op een gevalletje grotere luiers gebruiken 's nachts
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:40:04 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65307977
P_iglet!

We waren gister babyzwemmen, dus na afloop omkleden in de grote verkleedkamer, want daar zijn ook twee "commodes". eli op de commode, een andere mevrouw staat zich af te drogen, en ineens gaat eli toch een potje staan staren! echt terwijl de andere mevrouw de bovenkant afdoogt en poogt een bh aan te doen! ze zegt nog wel "ja, daar komt de melk vandaan, he?"
ik schaamde me dood!

kijk, dat hij bij mij mijn shirtjes uit verband trekt, shirtje omhoog duwt en heel precies knijpt ( ) is 1 ding. naar andere vrouwen staren is toch wat minder

ahum, hoeven we ons ook niet meer af te vragen wat meneer later het interessantste van zn as. vriendinnen gaat vinden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65318788
Hmm Eli is geen billenman dus Lekker he als ze zo ongegeneerd kunnen staren...

De kappersafspraak gaat niet door. Linde slaapt nog. Dus maar naar dinsdag verzet... Gelukkig geen probleem bij de kapper.

O ja Linde heeft iets nieuws ontdekt: mama slaan Laten we zeggen dat het laatste woord daarover nog niet gesproken is
pi_65339988
Karin, jullie waren onlangs naar Rabbit hill geweest toch?
Leuk kinder-park? Wij zijn aan het kijken voor een weekendje weg met zn drietjes + schoonouders.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:39:23 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_65341299
Wij gaan 's nachts toch maar over op een nog grotere maat luiers

Vanochtend was Rubens hele bed nat. Ondanks dat ik hem een andere luier had aangedaan!

Maatje 5 voor 's nachts dan maar (want ergens vertrouw ik niet dat zo'n optrekbroekje maat 4 dit allemaal op gaat vangen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65341477
Maarten heeft al een tijd nr5. Kreeg ook elke nacht een natte broek met nr4.

Is het bij jullie ook zo'n strijd om een neus schoon te maken?
Sinds hij verkouden is geweest is het haast niet meer te doen. Hij heeft er een hekel aan gekregen.

Gisterochtend toen hij wakker werd was het ineens "papa, papa, mama, mama" vanuit z'n kamertje
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:44:36 #26
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65341510
Troel, ik bemerk ook wel eens problemen, juist bij die broekjes! Op de een of andere manier nemen die minder op dan een gewone luier, lijkt wel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65341576
Neusje poetsen vind ze niet echt leuk nee, maar ze soort van snuit wel als je een zakdoekje voorhoud

Over een kwartiertje ongeveer is ze er weer! Ik heb haar zo gemist!!
pi_65341604
Leuk he Ardenlyn als ze je echt gaan roepen

Ik dacht altijd dat het gezegde 'ik ben 2 en ik zeg nee was' maar Linde maakt er 'ik ben anderhalf en ik zeg nee' van Alles wat ik vraag is gewoon meteen 'nee!' om vervolgens toch de beker met sap te willen en daar dan weer boos om te worden. Pfff heel vermoeiend zo. Nou ja ik zal het maar positief bekijken: als ze er eerder mee begint, is ze er ook weer snel vanaf toch?
pi_65341622
Maatje 5 al... Mirte draagt overdag nog maat 4, maar ik denk dat we daarvan gaan opmaken wat we nog hebben, ze voelt de laatste dagen iets te regelmatig wat klammig aan wat mij betreft...
Voor de nacht 4+ en die houden het nog .

Ardenlyn, neus poetsen is ook hier geen hobby. Met natte doekjes redelijk te doen vaak...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:47:58 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_65341645
Nouja, het ging een tijd goed met babydry 4. Vannacht dus een active fit geprobeerd (bij de nummers 3 kon daar veel meer in dan bij de babydry), maar dat was dus ook niet geslaagd. Broekjes hebben we wel, maar gebruiken we eigenlijk maar af en toe.

Maarja, hij is echt nog lang niet het gewicht van het maximum van die luiers en de vorige serie had hij ook veel langer aan dan verwacht, dus als hij nu al naar 5 moet, dan zitten we straks echt met een hele bende luiers over (Lees, een aantal dozen met drie verpakkingen)

Voor overdag is 4 natuurlijk nog wel goed hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65341675
Linde is anderhalf, maar die redt het nog met gemak met een 4 maxi plus van kruidvat
pi_65342028
1-2 maand geleden nog de nr4 van de LIDL. Chris zit nu ook in maatje 4+ van C1000, .. Dat gaat prima. Chris is opzich wel groot, maar heeft redelijk smalle heupen, dus ik denk dat nr 5 van zijn billen zou vallen En qua nattigheid heeft hij hier ook genoeg aan.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:15:56 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_65342694
Nou, daar ben ik dus bang voor met de volgende maat luiers. Ruben is nog steeds 9 kilo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65343229
Meike heeft ook al tijden snachts een nr 5 aan. (van Lidl....)
Overdag een kruidvat 4+

Nijna, Rabbit hill is heel leuk voor kids.
Wij hadden een 8 pers. huisje, dus Meike had haar eigen kamertje.
Meike vond de ballenbak helemaal het einde, er zit een leuk zwembad bij.
Speeltuintjes, dierenweide, heuvel met konijnen, denk dat wij er nog wel een keertje weer naar toe gaan.

Deliedje, geniet maar lekker van je meisje dan!

Wij hadden vanmorgen een niks-doen ochtendje, en wel omdat we opgesloten zaten in huis. Mijn huissleutels liggen nog in de auto, maar mijn vriend heeft vanmorgen de deur op slot gedraaid, dus we kunnen niet weg. Nu is het toch pet-weer, dus dat geeft niks.
Heb voor Meike haar laatste kraamkado maar eens van stal gehaald, een groot poppenhuis van Duplo. Echt zo geweldig. Meike is helemaal weg van de wc, alle poppetjes moeten steeds op de wc.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65349841
Klinkt goed dat Rabbit Hill. Lief gaat maandag even vrij regelen en dan ga ik wat boeken!

Gaaf zeg Meike die zo met de poppetjes op de wc bezig is hahaha.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:18:10 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65369853
Ardenlyn, eli moest een tijd niets hebben van neusschoonmaken, maar het is bijgetrokken.
al word je er zelf ook efficienter en sneller in

meike nu nog een kraamkao uitpakken! geschikt kado was dat dan
pi_65381681
Ik hoop dat het beter zal worden zijn neus schoonmaken maar hij tuit ook nog eens z'n lippen dat hij zijn neusgaten afdekt (klinkt raar maar hoop dat jullie het snappen )

Hij kan nu helemaal zelf op z'n auto en er ook weer vanaf stappen
  zondag 25 januari 2009 @ 22:51:57 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65402729
Zoooo even bijkomen hier. Wat een weekend! Anna heeft het ons vandaag gelukkig niet te moeilijk gemaakt, nadat we vannacht pas om half vier ons bed in rolden na het verjaardagsfeestje van J. Ze werd om negen uur wakker en ging en om half twee weer in tot half zes (en wij dus ook.... )

Gistermiddag was Pepijn bij ons en het was heel gezellig! Anna en hij hebben samen pannekoeken gegeten, gespeeld en geravot. Daarna zijn ze lekker gaan slapen. Pepijn tot iets over vieren en we hebben samen nog even gecheckt of Anna al wakker was. Nee dus. Toen hebben we samen maar Bert en Ernie gekeken en een mooi schilderij voor papa en mama gemaakt. Toen Anna om half zes ook besloot om wakker te worden, was ze Pepijn kwijt... Ja, Anna, die was allang weer naar papa toe!
pi_65402893
Pepijn heeft het spelen bij Anna erg leuk gevonden~!

En papa en mama vinden het schilderij ook prachtig
  zondag 25 januari 2009 @ 23:32:58 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65404332
Even een kleine check:
Is jullie kind net zo slim als de mijne?

Enneh Jesper veel plezier bij de peuters!
pi_65410252
Eli, het gaat makkelijker zonder slab ertussen hoor

Anna, slaapkoppie. Was het zo gezellig met Pepijn?!

Mirte staat steeds langer even los, ze is weer een stuk fitter en heeft dus blijkbaar weer energie over om dingen te oefenen . Het ochtendslaapje lijken we ook weer kwijt te zijn, dus volgens mij zit ze weer beter in haar vel.
pi_65412045
Eli Maar je hebt een goed excuus, aan je outfit te zien was je gewoon nog niet helemaal wakker

Fijn dat Mirte weer lekker zichzelf is Nijna. Is toch altijd veel leuker en gezelliger!
pi_65412399
Eli
  maandag 26 januari 2009 @ 11:21:24 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65413601
Volgens mij staat 'ie gewoon echt nog met zijn ogen dicht te slapen!
pi_65414450
goeiemorgen Eli, lekker geslapen

Nijna, fijn dat het beter gaat met Mirte..
Chris lijkt ook steeds meer los te gaan staan, en af en toe een klein stapje te maken. Nog 3 weken, dan moet hij eigenlijk zo'n beetje kunnen lopen (voor de dreumesgroep op het KDV )
pi_65422302
DF, ze kunnen een hoop in 3 weken hoor...
  maandag 26 januari 2009 @ 18:41:25 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65428529
DF, vandaag 10 dagen geleden ging Sasha voor het eerst zelf los staan midden in de kamer en deed zijn eerste stapjes. Nu loopt hij de hele kamer door.
Dus idd, wat Nijna zegt, het kan hard gaan hoor, in 3 weken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 januari 2009 @ 19:23:31 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65430052
Eli
Een staande Mirte
en sacha die de kamer al doorwandeld

t gaat hard met jullie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65431847
Damian heeft wat nieuws

Ik las er met een half oog laatst hier ook iets over maar ik had toen gelukkig niet met die situatie te maken dacht ik nog....

Meneertje kan namelijk ineens heeeeeel driftig en boos worden als hij zn zin niet krijgt. En dan gaat hij dus heel hard met zn hoofd ergens tegen aan bonken. Op de creche had hij dat al gedaan vertelde de leidster toen ik hem kwam halen maar eenmaal thuis hebben we het zelf mogen meemaken. Keihard met zn koppie op de grond, achter mekaar als je niet uitkijkt! Of op de tafel, net wat voor handen is.

Nou vind ik het dus ook een moeilijke situatie want opzich kan ik me best sterk houden als een kind probeert op vervelende wijze zijn zin te krijgen. Zeuren/janken/bleren?
Maar ja, ik wil ook niet dat ie dalijk met een hersenschudding of half bebloed hoofdje rondhupst.
Daarbij trok mn ma geloof ik half wit weg bij de gedachte dat zij thuis plavuizen heeft dus das ook geen geruststellend idee.

Hoe hebben degene die dit hebben meegemaakt gereageerd? Er aan toe geven of toch proberen hem te laten gaan tot het ophoudt? En hoelang duurde deze faaaaaase dan?
  maandag 26 januari 2009 @ 20:40:13 #50
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_65432891
Jesper komt hier afscheid nemen (niet dat het zo'n drukke poster was ;-))

Ik ga morgen (als ik de tijd kan vinden) wat verjaardagsfoto in het fototopic plaatsen. Het was iig super! Mijn mannetje alweer twee! Wat gaat het hard. (geeft niks, het wordt steeds leuker vind ik)

Dag allemaal!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')