abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:31:38 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64800441
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 40

De niet-meer babies en bijna-peuters

25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong

Laatste post:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Zal ik em ff dichtgooien, dan?

Eli heeft een nw record qua hoeveelheid eten per dag. In het negatieve...
Ontbijt, lunch, 2 bekers melk, een sopestengel en 2 mini rijstewafeltjes was gister de score van de hele dag

Kies ( wat een grote bobbels vormen die kiezen. echt zielig ) + wrs. sprong is geen goede combi

DF< wellicht dat Chris ook last heeft van een sprong. Eet hij inmiddels beter?

[ Bericht 47% gewijzigd door Lois op 19-01-2009 12:55:29 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:37:25 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64800586
Naar zijn die kiezen he Davinia. Bij Sasha was het op het laatst echt zo'n paarz-zwarte bobbel bijna.
pi_64800886
pff hierook tanden/sprongetje of gewoon FASEEEEEE.
meneer slaapt ineens weer regelmatig belabberd, vannacht was het voor de 2e nacht op rij raak.
En vanochtend zo tegendraads en sjacherijnig dat we dus de tram misten en ik de trein naar een afspraak en de volgende trein kwam niet opdagen. Nou die afspraak heb ik dus maar afgezegd. Ik werk wel thuis vandaag. En Pepijn mag de leidsters van de opvang vervelen met zijn ochtendhumeur.
pi_64800928
Heb er eergisteren een broertje bijgekregen..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64800968
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
pi_64801403
Davinia, naar zeg die kiezen....
En Pepijn met z'n ochtendhumeur, heeft ie dat vaker?

Gister met Meike de sneeuw in geweest, tekenen met een stok, sneeuwballen stuk gooien...
(meike noemt het een kesjbal)
Was erg leuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64801484
nee eigenlijk nauwelijks, maar meneer heeft van de afgelopen 4 nachten er 3 lopen spoken en heeft dus gewoon net als mama een slaaptekort. Tsja daar word je niet gezelliger op.
pi_64801514
Arme Eli. Kan me voorstellen dat je dan geen trek hebt. Bij Linde merk ik minder van de kiezen dan van haar tanden. Lijkt wel of ze van tanden veel meer last heeft. Kiezen zijn er steeds ineens gewoon

Linde eet de laatste dagen trouwens ook verschrikkelijk slecht. Zal wel een fase zijn. Ach en anders heeft ze nog genoeg baby-spekkies om op te teren

Leukz eg karin sneeuwballen gooien! Hier helaas geen sneeuw, alleen maar stomme gladheid
pi_64801965
Haha lang leve de babyspekkies, toch wel handig in de niet-willen-eten-fase.

Meike eet heel wisselend, tis maar net wat er op het menu staat. Broccoli is ze dol op, net als boerenkool, maar gister hadden we bietjes, en dan neemt ze 3 happen en vraagt dan om "lees!" (vlees)
Geven jullie vlees gelijk bij de groente of apart?
Wij geven altijd eerst aardappels met groente en daarna pas vlees. Ben bang dat ze zich anders zat eet in vlees en dan helemaal geen groente meer eet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:25:38 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64801990
Die van mij (bijna 2) had met oud-en-nieuw een "oliebom"

"hmmm lekker oliebom"
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_64802859
Hahah een oliebom!

Karin wij eten bijna nooit aardappels, vlees en groente, maar als we dat eten, krijgt ze alles in 1 keer op haar bordje. Ze krijgt dan gewoon heel weinig vlees en als ze goed eet, kan ze halverwege nog iets krijgen bijvoorbeeld.
pi_64806412
Arme Eli, dat klinkt naar. Hopelijk zijn ze snel door!
En pepijn met een ochtendhumeurtje. Hopelijk is hij vanmiddag gezelliger. En slaapt hij vannacht beter.

Als wij al het vlees er direct bijleggen, dan gaat hier ook eerst het vlees op. Dus meestal leggen we af en toe een hapje vlees erbij.
Hij zit nu in zo'n dwarse fase. Hij eet eerst best een paar hapjes van het gewone eten. Maar daarna wil er alleen nog maar lekkers in. De rest wordt weggesmeten. Dus vlees en toetje gaan er makkelijk in. Groente en aardappels/pasta/rijst vliegt rond

Chris begint weer redelijk te eten. Geen hap meer dan hij zelf wil, dus nog halve porties. Maar als het lekker is, dan eet hij wel goed Dus gewoon koppigheid, ipv ziekte.. Zijn babyspekkies raakt hij zo wel hard kwijt. De gewichtcurve zal volgende keer wel netjes binnen de lijntjes vallen
Hij sliep vannacht in ieder geval wel weer lekker. Gisteren na het eten even wezen sleeen. Er rond kwart over 8 naar bed. Vanochtend rond half 7 drie huiltjes. En daarna was het kwart voor 9 feest met een vrolijke koter
pi_64806874
grappig al die vleesetertjes, hier dus echt geen vleeseter. meneer heeft het tot ruim een jaar helemaal niet gegeten.
Nu eten we ook echt niet dagelijks vlees hier, maar hij vind het ook gewoon niet lekker, spuugt het nog steeds vaak gewoon uit.heel soms gaat er wat meer naar binnen.

Vis, kaas en vegetarische burgers daarentegen Dat krijg ik hier niet aangesleept...
Ach mijn zelfgemaakte linzenburgers vlogen ook naar binnen, nou daar mag hij wat mij betreft op leven, hihi.
pi_64808297
Ik geef het vlees (een klein stukje) gewoon tegelijk met de aardappels en de groente. Het gaat vaak wel het eerste op, behalve als we wortels eten, dan zijn die blijkbaar lekkerder dan al het andere op haar bord.
Gisteren boerenkool, maar dat kan haar toch niet zo bekoren, de worst wel trouwens ;-).
Ik kan hoog of laag springen als mevrouw heeft bedacht dat ze niet hoeft dan krijg ik het er toch niet in. Ze krijgt niet iets anders als ze slecht eet.
Kaas is hier ook een van de favorieten, ze eet dat graag eerst van haar brood voordat ze het brood opeet .
Kiezen heb ik hier nog niet kunnen ontdekken, wel bobbels en hobbels, maar tot nu toe lijkt ze er weinig last van te hebben *afklopt*.
Fake it till you make it...
pi_64811428
Wat gaan dit topic snel tegenwoordig.

Vervelend hoor, kiezen. Hopelijk komen ze snel door.

Fijn dat het met Chris weer wat beter gaat.
En over het eten. Het is echt de leeftijd hoor. Damian wilde op die leeftijd alleen maar kip, want dat was lekker. Groente en rijst kreeg je er dan niet in. Hij wist de kip er ook precies uit te pikken. Of alleen maar hapjes van papa en mama willen, terwijl wat op zijn bordje lag precies hetzelfde was. Ze kunnen af en toe zo dwars zijn. Gelukkig gaat het ook weer over.
pi_64815492
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef p_iglet het volgende:
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
ahzo, dankje.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:10:33 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64826626
Eli eet heel weinig vlees.
Kan het niet echt waarderen.

Ik voel me best schuldig. We waren thuis, eli niet lekker, dronk wat, kotste wat, kreeg een soepstengel en dronk nog wat water, kotste nog wat, en stonk daarna erg zuur. heel erg zuur. ach, zal de kots wel zijn.
breng ik hem naar bed (1,5 uur later), bleek hij ook gepoept te hebben! helemaal rood! echt heel zielig
gelukkig heeft hij me niet uit wraak ondergeplast

Bah, nou maar hopen dat het snel beter wordt. dit stinkt en is zielig.
vanavond dus maar een fles friso gegeven en zo naar bed.

maar verder issie heel lief.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64827631
Davinia, dat heb ik met Meike ook weleens gehad. Zij maar huilen toen ik haar van de fiets aftilde, en ze wilde niet zitten.... vond het maar vaag...tot ik haar luier afdeed!
Flinke laag sudocreme, en de volgende dag nog flink smeren, en toen was het over.
Maar sneu is het wel.
pi_64830097
Davinia, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je dan ruikt.
Hopelijk voelt hij zich gauw beter!

Vinden jullie kindjes het uit bad gaan ook zo'n drama? Ik probeer haar vantevoren te waarschuwen, eerder liet ik het bad vast leeglopen, maar dat was brullen. Dus nu ga ik na het waarschuwen met haar de spulletjes uit bad halen en dan moet ze zelf. Maar het blijft brullen, ik denk dat ze er het liefst de hele dag in zou blijven zitten... Iemand nog een goed idee?
Niet meer in bad doen, zou kunnen maar ze vind het wel erg fijn. Morgen gaan we lekker zwemmen .
pi_64830697
Oeh, davinia, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt.. Gelukkig doet een cremepje, en wat lekker eten+knuffels een hoop goed

Chris wordt na een poosje onrustig in bad, dan is het geen probleem om hem eruit te halen. Maar dat duurt soms wel een tijdje. Hij gaat ook niet zovaak in bad (meer onder de douche, en droog huidje). Dus als hij gaat, mag hij gerust een 20-30 minuten spetteren.

Hier lijken de driftbuien zich verder te ontwikkelen. Het is nu nog wel grappig om te zien, maar in de supermarkt zouden het hele leuke scenes kunnen worden
En hij is echt sterk, als ik hem in de houtgreep probeer te houden (testje om te kijken of hij daar stil van werd, not), dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden. Voorlopig laten we hem maar lekker uitbrullen op de vloer/box. Maar het eigen willetje is zich duidelijk aan het ontwikkelen
pi_64831057
DF, ik denk dat ik ook maar eens ga proberen om haar wat langer te laten zitten (ik hou de tijd nooit bij, maar ik denk dat ze er zo wel 15-20 minuten in zit), misschien wordt ze het dan toch zat. Onder de douche doen we eigenlijk bijna nooit. Heel soms met ons mee, maar ze vindt het lekkerder als ze haar eigen gangetje kan gaan in haar bad. Ik badder om de dag of soms zit er nog een dag tussen.
pi_64833870
Aah zielig Davinia, hopelijk is het snel over.

Nijna, ik denk dat je daar weinig aan kan doen.
Damian gaat dan onder de douche maar die is er ook met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als ik hem zijn gang zou laten staan staat hij er rustig een uur onder. (ik heb het wel eens uitgeprobeerd! )
En dan nog brullend er onderuit komen. Gelukkig duurt het niet lang, is dat bij Mirte wel zo?
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:49:21 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64834587
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:26 schreef Deepfreeze het volgende:
dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden.
Ik blijf zo verschrikkelijk lachen om die uitdrukking. Ondanks dat hij hier ook zijn intrede heeft gedaan moet ik altijd stiekem lachen omdat ik in mijn hoofd "banaaaaaan" hoor .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64840813
Piglet, is pepijn vandaag vrolijker?

Ik lach niet om bananen om 2.13
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op. En op ons schouder was het goed. En we konden echt niks geks vinden. Hij keek ook echt boos uit zijn ogen, heel raar, bijna eng. Uiteindelijk toch maar laten brullen, want hij wil het liefst bij ons in bed, maar dan slapen wij niet meer. Hij moet ook leren dat hij in zijn ledikantje moet slapen. En vanochtend rond half 7 ben ik maar met hem opgestaan. Heel helder en veel te wakker. Nu ligt hij er net weer in, en het is stil. Dus hopelijk slaapt hij het drama van vannacht zo weg.

We lijken ook van het avondflesje melk af te zijn. Gisteren heeft Chris rond 7 uur nog een flesje thee met melk gehad, en pas drie kwartier later ging hij naar bed. En hij is zonder mopperen gaan slapen. Dus dan krijgt hij voortaan thee, als wij ook thee drinken 's avonds.
pi_64841029
jeetje Deepfreeze, overdag is het nog enigzins te handelen, maar snachts....niet grappig.
Hopelijk blijft het bij deze ene nachtelijke bananensessie.

Nijna, Meike mag altijd zelf de stop uit het bad doen, en na het bad krijgt ze altijd haar speen en lievelingsknuf, daar doet ze alles voor. Ik ben vaak wat in de badkamer aan het rommelen als ze in bad zit, even wc schoonmaken, dingetjes opruimen enz, dan heeft madam lekker de tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')