abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 14:38:18 #101
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65656346
Neem maat 98.
pi_65656514
Zou ik ook doen Beaker.
Meike zit ook in 92, maar heb toevallig vorige week nog wat shirts voor dr gekocht.
Het verschilt natuurlijk ook hoe het uitvalt, heb haar ook een tuniekje gekocht bij Hema, in 98/104
Die kan ze prima aanhebben. Mouwen even 1 keer omrollen, maar dat vind ik niet erg.

Meike is helemaal idolaat van mijn broer. Zo leuk voor hem.
Gister heeft ze de hele tijd bij hem gezeten, en steeds moest hij mee vanalles ophalen.
Zo grappig. "oom unnee!!!" (hij heet dus rene)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65656610
Jeetje is Linde dan zo'n ukkie? Die draagt nog met gemak maat 80/86 (van hema wel groter, maar dat valt klein)
pi_65656895
De pummels bij mij hebben ook al 98 en inderdaad HEMA 98/104...

Pien is ziekig. Vanochtend even naar de HAP geweest en haar trommelvliezen zijn rood enzo. Verder liters snot/slijm. Beetje hangerig/koortsig.

Floor is echt mega gezellig en gezond. Die dartelt er vrolijk tussendoor.
pi_65656986
hmm beterschap voor Pien dan. De eerste keer dat ze ziek zijn niet delen? Flauw hoor....;-)
pi_65657081
De vorige x (ergens in november) was eerst Pien naar de HAP en kwam terug met een kuurtje. 2 weken later was Floor aan de beurt. Wij hadden toen gedurende een maand zieke flenzen, kan me goed herinneren dat ik dat echt zwaar vond en ook lang vond duren.

Dan maar tegelijkertijd.
pi_65659658
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Stiemie het volgende:
Jeetje is Linde dan zo'n ukkie? Die draagt nog met gemak maat 80/86 (van hema wel groter, maar dat valt klein)
Mijn ukkie draagt nog broeken maat 74 (goed ze worden wat kort) en qua shirtjes gaan we nu naar 80 toe...
Winterjasje heeft ze maat 80, ik heb geen idee wat ik voor de zomer moet hebben voor een maat... ik vermoed 86... dan...
Fake it till you make it...
pi_65660143
Oh ik hoor net dat mijn broertje weer naar Amerika gaat dus ik ga me vanavond eens flink te buiten aan Gap denk ik
  maandag 2 februari 2009 @ 18:21:47 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65664595
Hallo allemaal!

Lekker internetten vanuit Frankrijk, ik koop geen ski-pas, dus maar flink wat Internet minuten!

Balen K_P dat Pien ziek is, hopelijk gaat het aan Floor voorbij.

Het is hier heel erg leuk! Anna vindt de sneeuw fantastisch en vermaakt zich wel met al die aandacht van de 8 vrienden waarmee we zijn! In het fototopic staan wat foto's!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65666194
Maat 98 dat hebben wij over een jaar of 3 wel
Hier maat 74 (spijker)broeken, maat 80 joggingbroekken en maat 74/80/86 shirtjes.
En nog steeds lieve maatje 20 voetjes
pi_65667742
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:07 schreef p_iglet het volgende:
Maat 98 dat hebben wij over een jaar of 3 wel
Hier maat 74 (spijker)broeken, maat 80 joggingbroekken en maat 74/80/86 shirtjes.
En nog steeds lieve maatje 20 voetjes
Ah Yara heeft Pepijn ingehaald Je doet wel lang met je kinderkleding zo hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65674135
Pien: beterschap!!

Het lijkt alsof de meeste zieke kindjes al weer beter zijn? Het was hier in december zo'n ziekenboeg..

Chris zit nu netjes in 86. Af en toe nog een broek in 80,vooral vanwege de smalle heupjes, en soms een 92 die wat gekrompen is En schoenmaat 22..
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe groot hij bij de volgende CB controle is, heb het idee dat hij qua gewicht (eindelijk) minder hard gaat dan zijn lengte.

Vandaag heeft hij voor het eerst gewend op de dreumesgroep van het KDV. Daar mag hij over 2 weekje naartoe, maar vandaag al een uurtje. En hij houd zich goed staande. Hij speelde rustig, en ging gewoon door met zijn eigen ding. Ze vonden hem leuk en lief Hij kan qua formaat ook prima daarnaartoe. En ze verwachten dat hij de uitdaging daar wel kan gebruiken. Dus eens kijken hoe snel hij kan lopen, tot 10 tellen, en op het toilet plassen
  maandag 2 februari 2009 @ 22:26:20 #113
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65675067
Pepijn maat 20 voetjes? En ik vind die 21 van Floortje al zo schattig

(ik vind hema trouwens erg groot vallen altijd... en daar heeft ze nogal wat van )

Heb van de week haar eerste echte schoentjes gekocht (bruine laarsjes ) want ze loopt zo goed ondertussen...

En wat gaat het toch snel... en wat kunnen ze veel...
In 2 dagen tijd leerde ze 2 dingen: Zelf rechtop gaan staan ergens midden in de kamer en klimmen....

Resultaat: Kindje stónd ineens op de salontafel heel de middag
Edit... Ze kroop dus steeds weer en weer op de tafel... ik heb haar heus niet heel de middag erop laten staan

[ Bericht 5% gewijzigd door DeLiedje op 02-02-2009 22:32:39 ]
pi_65676483
Hihi die Floortje!
pi_65687878
Beterschap voor Pien.

Ondeugende Floortje.
Wat gaat ze snel trouwens.

Chris naar de dreumesgroep, van welke leeftijd is dat precies? Zo te zien kan hij dat ook prima aan, ondanks dat hij nog niet loopt.
Ik vraag me wel af, merkte Chris nou ook dat hij in een groep met oudere kindjes zat? LIjkt me leuk om zo'n overgang te zien.

Damian is weer beter. Hij heeft de vijfde ziekte gehad, en ik zelf ook.
Damian draagt qua kleding van 92 tot 98. Het verschilt erg per merk en zelfs van 1 bepaald merk kan het soms verschillend zijn. Damian heeft bijvoorbeeld 2 broeken van de H&M in maat 92. 1 is echt te kort geworden en de ander is nog een stuk te lang. Zo ook met 2 broeken van de WE. Wij passen tegenwoordig eerst alle kleding bij Damian voor we het kopen.
pi_65689494
Floortje En wat is ze snel!

De dreumesgroep is van 1,5 tot 2,5. Ze hebben hier 3 lagen, baby's tot 1,5, dan de dreumessen, en de peuters van 2,5 tot 4. En in elke groep hebben ze andere aandachtspunten.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het precies ging. Mijn vriend heeft hem opgehaald, dus niet alles in detail gehoord. Maar zoals ik het hoorde, ging hij stug door met spelen en zijn eigen ding doen. Net zoals bij de baby's. Maar een uurtje zegt ook nog niet zoveel. Over een hele dag zullen er wel meer confrontaties komen met de andere kindjes. Dus dan zal hij het wel merken
Morgen breng en haal ik hem zelf, dus dan kan ik even om het hoekje van de deur gluren om te kijken hoe het gaat
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:49:36 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65690535
Floortje, heel goed!

DF, ben je nu weer aan de studie, nu Chris op het kdv is?
Heb jij eigenlijk al een brief gehad van het CB voor de 18 mnd controle?

appelsap, ben je daar dan niet heel erg beroerd van geweest? op volwassen leeftijd een kinderziekte krijgen?

We hebben vanochtend onze eerste openbare janksessie gehad...
meneer wenste niet op de groep naar binnen te gaan en bleef voor de deur zitten mokken. dus ik heb net zo vriendelijk de deur open gehouden en genegeerd tot hij kwam.
ik ben ook eigenwijs
toen hij kwam heb ik hem wel heel veel knuffels en kusjes gegeven ter beloning dat hij kwam.

ga me er niet druk over maken of opwinden waar hij bij is, maar irritant is het wel.
ik ben bijna een half uur gbeleven om hem semi-rustig af te kunnen leveren.
hij is echt niet lekker in orde, maar dan hoeft hij nogniet aan te gaan lopen stellen, toch?
ik ben een beetje bang als ik nu toegeef dat ik straks nogmaals de strijd aan moet en het dus verwarrend is. waarom gaf ik eerst wel toe en dan opeens niet meer? of ben ik dan te streng? wat vinden jullie?

eli ziet er trouwens niet meer uit als een vruchtbare vrouwtjesbaviaan, e.e.a. is weer redelijk rustig, gelukkig. nu de rest nog...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65691133
Davinia, ik ben inderdaad weer aan de studie.. En ik heb de gang ook te pakken nu ik elke week in ieder geval 1,5 dag heb. Plus wat avonduren/weekend en om de week een vrijdag. Gisteren nog een voortgangsgesprek gehad van mijn opdracht, en mijn begeleider was tevreden. Dus ik ook

Goed dat je het zegt van die brief.. Ga er even achteraan bellen...
(Edit: CB kan ik alleen 's ochtends bellen)

Lastig zo'n situatie. Chris loopt nog niet, dus die pakken we op, en geven we over aan de leidster. Soms is hij nog wel sip. Maar dan laten we de leidsters hem troosten. Als we blijven om te troosten, moet je alsnog een half uur later een huilend kind achterlaten.. En Chris kruipt ook lekker tegen de leidsters aan, als wij uit het zicht zijn. Dat is voor onszelf wel een fijn idee.
Hoe pikken de leidster zoiets bij jullie dan op?
pi_65691316
Ik heb pas 1 keer gehad dat ik Jen aan de leidster wilde geven en dat ze begon te huilen. Prima, ik blijf toch altijd nog even praten en neem overal lekker de tijd voor. Dus ik heb haar gewoon weer overgenomen en met haar op de arm heb ik de spulletjes voor die dag in haar mandje gelegd, de tas weggezet en toen we weer bij de leidster kwamen en ik gaf haar weer over was het wel goed. Dikke kus en tot vanmiddag.

Ik geef er dus wel aan toe... Maar goed, ik heb alle tijd, ik hoef pas om half 10 op mn werk te zijn... Jen breng ik rond 8 uur en dan ga ik naar mn werk, dan ben ik ook vroeg weer thuis. Flexibele tijden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65691389
Davinia, ik ben flink ziek geweest de laatste dagen, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het daar van komt. Ik heb er namelijk ook griep bij gehad.

Fijn dat de billen van Eli weer redelijk rustig zijn.
Wat zielig zo'n openbare huilsessie.
Zelfs zou ik kijken naar wat voor gevoel je er bij hebt. Heb je het idee dat Eli zich echt aanstelt of is hij wat prikkelbaar omdat hij nog steeds niet helemaal de echte vrolijke Eli is?
Je moet voor jezelf bekijken wat je toegeven vindt.
Wat wij doen.
Als Damian zich aanstelt besteden wij er niet veel tijd aan. Wij zijn in zo'n geval gewoon streng en zeggen tegen Damian: Damian, jij gaat nu met de kindjes spelen en mama/papa gaat weg. Wij nemen op een normale manier afscheid, ongeacht wat hij doet.
Maar als hij niet helemaal lekker is, dan geven wij het wel wat meer tijd. Dan heeft hij die tijd met ons ook echt even nodig om tot rust te komen en uit zo'n bui te komen.

Nog even een toevoeging: Bij Damian is deze situatie nog maar 1 keer voorgekomen op het KDV.
Maar je kan het natuurlijk ook in andere situaties toepassen want bij ons gaat het op dit moment om het uit bed komen in de avond.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:17:52 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65691468
Meestal ben ik ook zo weg, hoor. jankend of niet. maar nu was hij echt wel een beetje over zijn toeren van de aanstelactie in de gang, dus dat gaat me dan te ver. en zijn lievelingsleidster was er niet, dus toch ff gebleven.

(hij is gister ook bij PR op schoot in slaap gevallen... zal vanavond wel ff foto plaatsen)

ik heb op een gegeven moment de leidster geroepen, gezegd dat ik weg wilde en dat eli ging janken als ik op zou staan (hij zat eerst op de bank op schoot, daarna op schoot op de grond, daarna dwars op schoot op de grond, daarna naast me op de grond, toen ik op de bank en eli op de grond)
dus toen pakte de leidster hem op na een korte kus en is met hem (al krijsend) naar de keuken gelopen en ben ik hard de ruimte uitgelopen zonder om te kijken... (ze heeft hem wrs gepaaid met een stukje appel)

maar dit ritueel gaan we niet herhalen, als het aan mij ligt.
bij een normale krijsactie zijn ze heel goed. overpakken, kleine kus, omdraaien en samen naar ander speelgoed of de babies in de box of de tuin kijken.

maar ik ben gewoon een beetje bezorgd dat ik mss te streng voor hem ben.
je weet gewoon niet waarom hij zo vervelend is. hij is echt beroerd, maar of het van (hoek)tanden komt of iets anders? kweet t niet.
en waar trek je dan de grens van zieligheid?
altijd streng is wel simpeler, maar mss minder lief of zo...
urg.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:26:21 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_65691781
Ik snap het dilemma. Ik ben heel blij dat ik zelf dat probleem nog niet gehad heb

(zegt ze terwijl Ruben in zijn campingbedje beneden ligt te slapen omdat ie zoveel koorts heeft en ze het eng vindt hem boven weg te leggen terwijl ze zelf beneden bezig is )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:56:38 #123
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65692914
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:22 schreef appelsap het volgende:

Ondeugende Floortje.
Wat gaat ze snel trouwens.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Floortje En wat is ze snel!
Ik heb er eigenlijk helemaal geen benul van wat 'snel' is... Ze is loopt sinds de week voor ze 13 maanden werd... Is dat snel?

En Floortje huilt wel vaak bij het wegbrengen... Maar dat is dan over nog voor ik bij de uitgang ben...

Nu even naar de HA, ze zit al een tijdje onder de droge plekjes en het worden er steeds meer... Niets wat ik zelf probeer helpt (tijdje wel smeren... tijdje niets smeren... geen zeep in badje... enz...) dus misschien weet de HA iets...
pi_65693382
Ik geloof dat 13 maanden zo'n beetje gemiddeld is.. Maar ja, Hier een jochie van bijna 18 maanden die niet los wil lopen... Dus dan is 13 maanden wel vlot
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:11:53 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_65693492
Tussen de 14 en 16 maanden gemiddeld las ik laatst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65693819
Ja, DeLiedje volgens mij is dat best vlug. Ze was amper een jaar.
En daarbij heb ik bij Floortje nog altijd het idee van een klein meisje, maar het is al een hele meid en daar verbaas ik me nog wel eens over. Heb ik bij meerdere dreumesjes hier.
Wat zielig dat ze zo vaak huilt. Is het ook snel weer over?

Davinia, niet teveel piekeren hoor. Je zal heus niet altijd streng hoeven zijn.
Soms duurt het gewoon even voor je doorhebt welke mate van zieligheid het is. Zeker als je kind nog niet duidelijk kan aangeven waar het last van heeft. Dan ís dat ook lastig.
Ik denk dat je niet kan voorkomen dat je een keer te streng bent, dat overkomt ons vast allemaal wel eens.
En volgens mij ben jij een hele lieve moeder en weet je dat stiekem zelf ook wel, maar maak jij je gewoon teveel zorgen. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld en ik kan verder alleen nog maar zeggen: Vertrouw op je gevoel. Je vindt daar dan vanzelf je weg wel in.

Beterschap voor Ruben.
pi_65694104
Jen staat nu los, maar begint dan te piepen dat ze het eng vindt.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 18:36:52 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65701372
Milo gaat afscheid nemen van dit topic. Vandaag is hij 2 jaar geworden. Dag allemaal, tot in het volgende topic

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 februari 2009 @ 18:38:41 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65701444
jeetje Milo al 2
gefeliciteerd Slaapmeisje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65702309
Milo gefeliciteerd met je verjaardag. Ook alweer zo'n grote jongen aan het worden! Tot over een half jaartje
pi_65706420
Dag Milo, van harte met je verjaardag!

Mirte is haar "ik ben het er niet mee eens en ik wil mn zin hebben"- brul aan het trainen...
Je eigen brood is niet lekker, je wilt dat van papa of mama en krijgt het niet, DRAMA...
Je mag de trap niet op van mama en die zet je in de kamer neer, DRAMA... ze ging zowat over haar nek.
Maar als ze het wel naar haar zin heeft kan ze lekker spelen en ze gaat zich nu ook verstoppen (bij de bank staan en door haar knieën tot ze je niet meer kan zien). Los staan doet ze soms zelf, maar lopen los daar waagt ze zich nog niet aan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:24 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65706986
Doei Milo Van harte met je verjaardag!

We zijn net op kraamvisite geweest bij "Nemo". Als je iets hoorde rammelen, het waren mijn eierstokken

En wat is Eli dan al groot! tsja, 10kg zwaarder en 35 cm groter, details, details
Maar hij was wel steeds aan het mopperen en morren... Ach, gaat ook wel weer over F.....

Klinkt goed, Nijna gaat ze er ook al bij liggen slaan en schoppen?
Wat doen jullie als standje drama aangaat?
pi_65707479
Heerlijk zo'n standje drama. Zo'n minimensje dat zo ontzettend boos kan worden

Hier is papa vanavond in de weer geweest met de schaar.. Chris heeft nu weer een kort koppie. Hij heeft nog niet zo'n dik bos haar, dus het is eventjes de oren vrij en hier en daar wat wilde plukken. Te weinig haar om mee naar de kapper te gaan.. En gelukkig durft papa, en ziet het er ook nog netjes uit..

En Chris heeft vanavond de broccoli aangevallen.. Maf kind. Er lag vis, aardappels uit de oven en broccoli. Hij heeft een paar aardappels gehad, amper vis, en alle broccoli van zijn bord, restjes van mijn bord en het restje uit de pan opgepeuzeld. Ik dacht dat kinderen groente niet lusten
pi_65707553
Davinia, liggen inderdaad... je heel dramatisch op de grond laten zakken, het slaan en schoppen heb ik nog niet gesignaleerd... . Ik probeer het maar te negeren (maar dat vind ik nog best lastig soms).

DF, mijn kind lust inderdaad geen groente . Nou ja, lust niet... ze moet er niet zoveel van hebben.
En steeds als ik denk dat ik nu weet wat ze wel en niet eet, doet ze het toch weer anders.
Ze is best kieskeurig, hoeft geen aardappel (maar als het dan van papa's bord komt weer wel... ), soms is ze dol op vlees en soms raakt ze het niet eens aan.
Vanavond heeft ze de stukjes paprika en kip nauwkeurig tussen de stukjes wrap uit zitten vissen. Om vervolgens toch de stukjes wrap op te gaan eten... . Het zal wel goed komen, ze slaapt lekker door en heeft genoeg energie dus te kort komt ze vast niet.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:07:59 #135
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65707823
Nijna, Floortje kan ook echt zo hard huilen totdat ze er van moet kokhalzen (voor haar middag-slaapje kan echt iedereen, haar papa, haar oma, opa, tante, op het kdv enz. haar naar bed brengen, behalve ik... Van mij pikt ze het gewoon niét... 'ik wil bij jou blijven mama' is het dan, 'bij jou in je armen in slaap vallen maar NIET in mijn bedje... zo alleenig'. Als ik haar dan even gewoon laat huilen in haar bedje, gaat ze er echt van kokhalzen...

Appelsap... Het is in mijn ogen ook nog zo'n klein meisje
En met lopen enzo is ze dan misschien snel, maar bijvoorbeeld echte woordjes maken doet ze nog niet... Ze brabbelt echt hele zinnen heel de dag, met zo'n gezichtje en handgebaren erbij alsof ze het echt meent allemaal , maar verder als tik-tak en bal komt ze nog niet (ja mama, papa, ja-ja en bah natuurlijk )

Dag Milo... ook al weer twee, jeetje! Gefeliciteerd nog!
pi_65708105
Milo alweer 2~! gefeliciteerd kleine grote man, en we zien je snel in het peutertopic

Als ik mijn Meike hoor praten dan hoort ze ook wel in het peutertopic thuis
Aan tafel, ik pak vlees... Meike: " vragen....mama??? mag vlees????"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:14:43 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65708242
Sasha gaat ook steeds beter lopen, kletst de hele dag de oren van je hoofd , maar er zit nog niks verstaanbaars bij. Papa en soms mama, maar ook niet altijd of per sé bewust.
Gisteren stond hij ons wel te roepen. Althans, daar leek het op, en toen F. naar hem toe liep ging hij helemaal glunderen en weglopen achter de tafel om te laten zien wat hij bedoelde.
pi_65708751
al die kleintjes die zo snel zijn
mijn nichtje (die is dus 2 dagen ouder dan Floortje) stond in Thailand voor t eerst hehe, althans uit zichzelf. Maar dat was meer uit noodzaak denk ik Ze wilde niet in het campingbedje zitten bij het zwembad
Maar als ze zit dan trekt ze zich op aan je handen en dan doet ze wel stapjes. Gaat al steeds beter

En ze kan in de manenschijn En ze zegt mijn naam (soort van).
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:26:53 #139
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65708929
BE, wat lief

Floortje lag zondag op haar buik op de grond onder de bank te kijken (doet ze wel vaker als ze iets kwijt is, zo grappig ). Ik lag óp de bank want had al dagen last van bijholteontsteking (niét fijn!! ). Ze zag blijkbaar iets liggen wat ze wilde hebben en riep 'mama mama mama'.. Maar ik trok het dus echt niet om voorover op de grond te gaan hangen om onder de bank te kijken (mn hoofd bonkte al genoeg zonder dat ik bewoog zeg maar )... Ik zei zo van 'dat kan mama nu even echt niet schat, sorrie...'

Zij: 'papa papa papa'

dinsdag 3 februari 2009 @ 21:32:00 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65709223
Ow, dat is echt lief ook!
pi_65709337
ahw Floortje
pi_65720249
Pien is ziek
40 graden koorts gisteravond, overgeven, hoesten..

Zometeen de HAP bellen. Hopelijk kan Floor naar het kdv vandaag. Alhoewel ik daar erg over twijfel.
Mijn vriend kan de ochtend thuisblijven, want ik moet echt even wat dingen doen op school. En oma maar voor morgen en vrijdag regelen. , dan ga je met zo;n k*t gevoel naar je werk...
pi_65720898
Beterschap KP.
Zo ga je idd niet lekker weg
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:42:54 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65721117
He wat naar KP...
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:49:57 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_65721217
Pien dus ook al

Ruben had vandaag vanochtend weer 36.4 Hij was ook een stuk vrolijker volgens Bert, maar hij heeft toch nog echt de halve nacht lopen spoken (ik heb er gelukkig niets van gemerkt, ik ben in slaap gevallen en werd vanochtend van de wekker wakker).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65723204
K_P beterschap voor je flensje Da's inderdaad heel naar om dan weg te gaan, maar wel fijn als je weet dat ze lekker bij je vriend/ oma zijn.

Linde was gisteravond helemaal niet lekker. Uiteindelijk pas na een zetpil in slaap gevallen. Waarschijnlijk tandenpijn. Vanmorgen was er helemaal niks aan de hand dus ze is gewoon naar de opvang gegaan.
Davinia wij hebben totaal geen ervaring met een huilend kind bij de opvang achterlaten. Helaas wel met het huilende kind bij het ophalen Vorige keer had ik een banaan voor haar meegenomen en de liefde van Linde gaat blijkbaar door de maag want het afscheid ging een stuk soepeler. Behalve dan dat ze op de terugweg iedereen haar banaan wilde geven met het commando 'UIT!' Hij moest dus duidelijk opengemaakt worden

O ja helaas wel ervaring met een driftbui in de tram. Gisteren had ze zo'n rond ding gekregen dat je om moet draaien en dan komt er een dierengeluid uit. Een koe in dit geval. Nu is Linde gek op koeien dus dat kwam mooi uit. Wij samen in de tram. Linde heftig loeien met dat ding. Totdat ze doorhad dat ie leuk de hele tram door ging rollen als ze 'm liet vallen Dus kreeg ze 'm terug met de waarschuwing dat ik 'm de volgende keer in de tas zou doen. Nog geen 2 seconden later lag ie weer op de grond. Dus hup in de tas. Daarna heeft de hele tram zo'n 15 minuten kunnen genieten van hard en non-stop "KOE! DIE! KOE! LINNE! DIE! KOE!". Ik ben maar uit het raam naar buiten gaan kijken want met iets anders afleiden was ook geen optie
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:14:29 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65723296
Oh jee stiemie! Wat een pittig ding zeg!
pi_65724508
Ze is inderdaad nogal ehm.. volhoudend zeg maar. Maar volgens haar vader heeft ze dat niet van hem dus we zijn aan elkaar gewaagd

Ze kan ook gerust zo'n 25 minuten boos in de gang blijven zitten als ze ergens boos om is en niet de huiskamer in wil omdat ze bijvoorbeeld eerst een bellenblaas uit haar kamer wil hebben Ach ze komt dan vanzelf wel weer eens naar binnen denk ik dan maar.

Overigens waren zowel ik als mijn medepassagiers erg opgelucht toen we onze bestemming hadden bereikt en uitstapten
pi_65725558
Wat is Pepijn ook een uk. Maarten zal wel een monster lijken als ik hem ernaast zou zetten.

Pien beterschap!!

Hier is de laatste dagen ALLES papa
Ik ben papa, Maarten zelf is papa, eten is papa enz.
Wijzen naar de lamp "papa"
Soms zit hij op de grond en dan "papa" en ondertussen ja knikken

Zover wij nu zien is sinds vorige week vrijdag/zaterdag EINDELIJK die sprong/fase voorbij
Heeft wel iets van 6 a 7 weken geduurd
Slecht eten, slechter slapen, heel kort slapen, jengelig en piepen enz enz enz.

Alleen nu is hij druk geworden ineens niet normaal. Bewegen, nog meer drukke geluiden en dan vooral na het avondeten.
Kan het niet precies uitleggen maar kan weer duidelijk zien dat hij weer wat anders is.
Ook is hij nu veel "stouter" geworden
Als ik bv zijn vinger uit z'n mond haal tijdens het eten (hij gaat dan spelen met eten enz) dan daarna soms toch even weer gauw die vinger erin.

Mag toch hopen dat die volgende sprong milder en korter is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2009 11:34:54 ]
pi_65729839
och Pien, beterschap!!

Zo stiemie, die heeft een lekker eigen willetje

grappig he ardelyn, ze veranderen steeds iets meer richting peuter, en er verdwijnt iets baby-igs.. Niet alleen qua kunnen, maar ook qua karakter..

Chris is weer op het KDV, afscheid koste een paar snikjes, maar het was alweer over toen ik op de gang liep. Hij was lekker een muziekboekje aan het lezen op schoot bij een leidster.. En vanmiddag gaat hij weer even bij de dreumessen spelen. Kijken of dat weer zo goed gaat.
En net bij de apotheek even een gif & EHBO wijzer gehaald. Kan nooit kwaad om in huis te hebben. En de verkoopster bleek anderhalf jaar geleden naast me gelegen te hebben in het ziekenhuis. Op de moeder-zonder-kind-kamer. Ik had haar echt niet herkend. Daar ging gelukkig ook alles goed..
pi_65730241
Ai Pien, da's wel hoge koorts, wat zeiden ze bij de HAP?

Stiemie, tjonge wat een klein draakje!!!Knap dat je het volgehouden hebt!

Ardenlyn, wat grappig dat gePAPA van Maarten!

Meike is nu net stil, ze ligt al een hele poos in bed, maar wil niet slapen.....
Gooien met knuffel (en vervolgens krijsen..."mama kannie bij!!! dirk pakku!" )
zingen "ei ei ei zijn zo blij" en hele verhalen aan het afsteken
Ben benieuwd hoe ze er nu bij ligt, maar durf niet te gaan kijken, straks slaapt ze nog niet, en dan heb ik de poppen mooi aan het dansen.

Vanmorgen had ze het ook alweer zo druk op haar manier. Ze heeft een theeservies, met lepeltjes erbij, en die was ze aan het verstoppen... in de brievenbus van de voordeur! Gelukkig krijgt ze de buitenste klep niet open, anders heb ik straks vanalles buiten liggen...
pi_65735979
Lol Meike, gekkie! Heeft ze nog geslapen Karin?
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:50:09 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65738730
Zo vond ik laatst mij schoenen buiten Karin... door het katteluik.

Zo lief, ik heb Sasha nu voor het eerst gewoon eten in stukjes gegeven. Dus worteltjes en aardappel en vis en hij zit te genieten joh! Leuk! . De vis is favoriet, maar dat verbaasde me niet eigenlijk. Dat was altijd wel te merken. Meestal prakte ik dan de groente en de aardappels en dan het vlees of vis ernaast. Maar dit gaat ook prima.
pi_65741579
Heerlijk zo'n smullende Sasha .
Je schoenen buiten BE... hihi.
pi_65742095
Heerlijk als ze zo eten BE
Maarten eet al een tijd op die manier en prakken doe ik al een tijd niet meer.
Gaat prima behalve harde groente doe ik in kleinere stukken.

Paar weekjes terug voor het eerst spruitjes (en ik vind ze zo goor ) en hij at ze op alsof hij ze al heel vaak gehad heeft

Gelukkig kan Maarten niet bij de brievenbus
pi_65747725
Jemig Stiemie, je hebt echt een volhoudertje. En wat goed dat je het zelf ook hebt volgehouden

Leuk Karin! Klinkt als Damian: Nijntje, ben je nou? Mamaaaa Nijntje zoekuhhh!

Schattig BE! Eet hij het met zijn handen of probeert hij het al echt op een vorkje te prikken?

Maarten aan de spruiten. Wat knap dat hij ze wegkrijgt.

Wij moesten vandaag naar het Consultatiebureau. De arts kon duidelijk merken dat hij bijna 2 is. Damian had nergens zin in en werkte totaal niet mee.
Voor zijn gewicht moeten we over een half jaar nog een keer extra terugkomen. Hij is het afgelopen jaar maar 300 gram aangekomen, dus dat willen ze even in de gaten houden.
pi_65756088
Hij heeft toch ook een lange periode slecht gegeten, Appelsap? Vind dat je daar trouwens erg ontspannen mee om leek te gaan! Knap !

Pien heeft oorontsteking. Zonder zetpil gaat de temp. richting 39,5. Floor is verkouden en verder niets, dus die gaat vandaag weer richting kdv. Mijn vriend is vanochtend thuis en rond 13.00 uur komt oma.
pi_65759786
Beterschap voor Pien!
pi_65759901
Hoelaat eten jullie eigenlijk tussen de middag als de kindjes thuis zijn?

Eerst deed Floortje nog 2x op een dag een slaapje, en dan aten we rond 12 uur boterhammetjes.
Nu doet ze meestal één langere slaap per dag maar dan is ze wel eerder moe...

Op het kdv eten ze om 11 uur zag ik, en daarna gaan de kindje een middagslaapje doen...
pi_65760384
Arme Pien, oorontsteking is geen pretje.
Bedankt K_P. Naast het slechte eten is hij ook veel ziek geweest dus ik maak me ook geen zorgen verder.

DeLiedje, als Damian thuis is eet hij in de middag rond 14.00 en daarna gaat hij naar bed. Op het KDV eten ze om 11.30 al.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:11:19 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65762267
Pien beterschap!
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:48:17 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65763222
Beterschap voor Pien d'r oor .

Is er hier iemand die gebruik maakt(e) van Nutrilon melk nummer 3? Ik zou me toch zo zweren dat het dikkere melk is. Ik kreeg bijna niks uit de speen (3) toen ik erin kneep . Maar ben ik nou gek of is het echt zo? Want het poeder is ook anders (veel lossere korrels)...
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65763456
He get Pien, een echte oorontsteking! Veel beterschap!

Wij eten hier meestal rond half 12- 12 uur. Op het KDV eten ze om half 12, en daarna gaan ze naar bed.
We eten wat optijd, zodat Chris nog een beetje een goed humeur heeft bij het eten. En soms gebeurd het dat hij om 11 naar bed gaat, en dan rond 2 uur zijn boterhammen eet..

We zijn net weer naar de kruipgroep geweest. Gezellig gespeeld, en gepraat over slaapproblemen (valt hier wel mee gelukkig). Chris wil alleen niet zo goed met andere mensen spelen. Met mij wilde hij wel dansen op muziek, maar niet met de andere oppasdames. Maar dat zal misschien wel wennen als we er vaker heengaan.
En het KDV belde dat hij vanaf 16 februari woensdag ook de hele dag naar het KDV kan. Dus nog 1 keer zo'n rare halve dag, en dan gewoon lekker mee met de groep.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:03:36 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_65763662
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Beterschap voor Pien d'r oor .

Is er hier iemand die gebruik maakt(e) van Nutrilon melk nummer 3? Ik zou me toch zo zweren dat het dikkere melk is. Ik kreeg bijna niks uit de speen (3) toen ik erin kneep . Maar ben ik nou gek of is het echt zo? Want het poeder is ook anders (veel lossere korrels)...
Hier geen verschil. Is het pak wel goed afgesloten geweest (verzegeling niet verbroken toen je open maakte)? Hier komt het wel gewoon uit een drie speen van Avent (tegenwoordig uit een tuit, maar da's toch alweer anders). Heb je misschien een schepje teveel gedaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65763912
Haha BE, ik ben blij dat wij geen kat(tenluikje) hebben
En Meike ook al zo'n bijdehantje. Ik zie het Devin ook zo doen hoor!

K_P, beteschap voor je meisje.

DeLiedje, dat ligt er maar net aan hoe laat hij ontbeten heeft. Dat wisselt nogal, de ene keer heeft hij om 9 uur al een broodje op, de andere keer krijg ik er voor 10:30 niks in.
Tegenwoordig eet hij 's ochtends trouwens altijd mee met mijn beschuitjes jam, vindt 'ie zo lekker!

En maandag heeft hij shoarma met ons meegegeten. Voor hem had ik zelfgemaakte gehaktballetjes, aardappelpuree en worteltjes maar die wilde hij niet. Dus heeft hij gesmuld van de ahoarma, knoflooksaus, broodjes... en alle tomaatjes uit de salade
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:13:53 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65764009
Op het kdv eten ze om half 12 en dat probeer ik thuis ook wel een beetje aan te houden. Daarna gaat hij naar bed. Dat is zo rond 12.15 ongeveer. En dan tukt hij 2 uur door.

Ik vind het overigens wel heel vroeg, half 12, zelf eet ik liever om half 1, maar hij doet het wel heel goed op dit ritme, dus daar hou ik het dan maar even bij.
pi_65764276
hihi schema's, hier niet dus

Op het kdv eten ze geloof ik rond half12 en gaan daarna slapen.

Hier thuis is er geen pijl op te trekken, Pepijn gaat naar bed als hij moe is dat kan 11uur zijn maar ook pas om 15.00. Lunch is meestal voor het slapen, maar als hij vroeg slaapt ook wel erna.
Wanneer het ons uitkomt dus

Enige nadeel van zo vroeg lunchen op het kdv is dat ik een verschrikkelijk hongerig ventje ophaal rond 6en. Ik moet echt boterhammen ofzo meenemen, anders krijst ie de boel bij elkaar om etuh!!! tot we thuis zijn.
Om 11.30 3 boterhammen en om 15.00 een tuitbeker yoghurt en een soepstengel is niet genoeg om het tot 7 uur vol te houden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:25:16 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_65764368
P-iglet, dan zou ik gewoon op het kinderdagverblijf aangeven dat ze hem om half 6 nog een boterham geven ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:27:48 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65764452
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:22 schreef p_iglet het volgende:
hihi schema's, hier niet dus

Op het kdv eten ze geloof ik rond half12 en gaan daarna slapen.

Hier thuis is er geen pijl op te trekken, Pepijn gaat naar bed als hij moe is dat kan 11uur zijn maar ook pas om 15.00. Lunch is meestal voor het slapen, maar als hij vroeg slaapt ook wel erna.
Wanneer het ons uitkomt dus

Enige nadeel van zo vroeg lunchen op het kdv is dat ik een verschrikkelijk hongerig ventje ophaal rond 6en. Ik moet echt boterhammen ofzo meenemen, anders krijst ie de boel bij elkaar om etuh!!! tot we thuis zijn.
Om 11.30 3 boterhammen en om 15.00 een tuitbeker yoghurt en een soepstengel is niet genoeg om het tot 7 uur vol te houden.
Hier wordt ook half 12 gegeten en dan slapen.
Thuis probeer ik me eraan te houden, maar het wordt altijd later.

P_iglet, krijgen ze geen middag hapje meer? Eli krijgt altijd nog vlaflip rond 5 uur of zo.

Vanochtend, toen ik hem wegbracht vertelde ik dat eli aan de dunne was, krijg ik de respons:
" daar hoef je je geen zorgen over te make, het heerst hier " op een hele vrolijke noot.

Nou, ik word er niet vrolijk van als mijn kind niet lekker is, en dan kan het me niet schelen of het een kdv-virus is. dus dat is niet vrolijk
maar wegbrengen ging weer prima. beetje mopperen, maar toen vond hij zijn politieauto en was alles weer goed
pi_65764565
Ze geven na 5 uur niets te eten meer, alleen rond 5 uur een potje avondeten als je die meegeeft.

Ach per 1 maart kan hij een maand lang gratis warme middagmaaltijden krijgen
Apetito maaltijden Geen haar op mijn hoofd die er dus over denkt om Pepijn daar aan bloot te stellen.
Ze geven hem maar gewoon brood. En ik neem tot eind maart wel gewoon een boterham of eierkoek mee ofzo voor bij het ophalen.

Zal volgende week tijdens de rondleiding eens informeren hoe ze dat op de 24uurs opvang doen met eten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:40:47 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_65764833
Je helpt me er wel aan herinneren dat ik nog even contact op moet nemen over het luierbeleid. Ik kom er de laatste tijd te vaak achter dat hij bij het ophalen eigenlijk een overvolle luier aanheeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65765102
Ik probeer meestal zo rond 12 uur een broodje met Mirte te eten en daarna gaat ze dan naar bed.
Vanmorgen was het half 12, ze was zoooo hangerig en moe en ze is volgens mij als een blok in slaap gevallen... hoor haar niet.
pi_65765181
Ons kdv is dus erg vroeg met eten... Ze krijgen wel smiddags nog fruit en een keer drinken met wat erbij. Floortje gaat alleen maar middagen, dus zij eet zowiezo altijd eerst thuis met mij nog een boterhammetje.

Ik geef haar nu zo rond half 12 een boterham (2 dus) en ze krijgt er een kleine beker melk bij (warm, koud wil ze niet ). Daarna gaat ze dan slapen...

K_i_m, wij hebben heel even nr 3 gebruikt, maar ik vond het ook niet anders eigenlijk (wij gebruikten zelfs avent speen 2), het poeder zelf vond ik inderdaad wel anders, ik kreeg bij nr 3 kippenvel als ik het schepje erdoor haalde .
Ze krijgt nu gewone (halfvolle) melk...

Terwijl ik dit typ staat ze achter de gordijnen op het raam te bonken en naar de bouwvakkers hierachter (nieuwbouw ) te zwaaien en te roepen... Da-da!
pi_65765221
Floortje, allemaal Bob de Bouwers . Vriendelijk kind!
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:51:55 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65765249
Ik heb zelf ook gemerkt dat die Nutrilon 3 mek veel slechter oplost en vaak in de speen blijft hangen.

Pien, beterschap met je oortje. Dat is niet leuk, nee.

Anna ligt ook in haar bedje. We hebben net lekker frietjes gegeten op de piste in de zon! Mjammie!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65765315
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef Memmel het volgende:
Ik heb zelf ook gemerkt dat die Nutrilon 3 mek veel slechter oplost en vaak in de speen blijft hangen.
Oh ja! Nu herinner ik me ineens dat wij ons dood ergerde aan de klonten... Dat floortje dan boos die fles losliet omdat de speen steeds verstopt zat...

Oh Memmel... Jaloers!!! Zowel op de piste, de frietjes en de zon!
pi_65765447
Hier ook geen problemen met die nr3 (2 maandjes gebruikt). Ook gewoon met de nr2 avent speen te drinken.. Misschien is er toch iets raars met het poeder gebeurd?

Hier eten ze het fruit al om 9.15. Dat is natuurlijk fijn voor de kindjes die er om 7.30 al zijn, en daarvoor dus ontbeten hebben. Maar Ik ben blij als Chris om 8 uur zijn boterham op heeft, en dan tegen half 9 daar is. Kan hij dus al snel aan het fruit. En 's middags bij het uit bed komen een beker yoghurt drank, en later nog sap met koekje/soepstengel. Maar we hebben hier ook niet echt reistijd (5-10 minuten), dus we zijn meestal half 6 wel thuis, en dan om 6 uur eten. Dat gaat vaak net. (en soms paai ik hem met rozijntjes tijdens het koken
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:21:19 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_65766332
Ruben toch weer koorts. Net belletje gehad van de opvang. 't Arme kind.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:42:55 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65767168
Beterschap voor alle zieke kindjes...
En Memmel heerlijk op vakantie... klinkt goed!
Lena drinkt 's ochtends nog wel nutrilon 3, nu uit een tuitbeker, lijkt minder te verstoppen. Ik heb me nooit zo beig gehouden met verschillende spenen, gewoon die bij de fles hoorde gebruikten wij.

Ze eet heel slecht op het moment, ik denk weer 's een sprong. Haar spraak gaat nl. ineens vooruit, ze zegt alles na. Luuke heeft eindelijk een naam gekregen; Koeka. En ze kijken er alletwee heel trots bij, de zussen. Verder is Lena lekker vrolijk en snotterig, en ze moppert wat, want ze moet wennen aan dr nieuwe ritme. Ik durf haar niet in bed te laten liggen als ik Luuk uit school haal, dus maakt ze 2 onderbroken slaapjes. En ze klimt O-ve-ral op. Als ze ergens niet bij kan schuift ze gewoon een stoel bij. M'n flapoor. Ik ben echt verliefd op d'r, het is echt een grapjas. Munne mooie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65767361
Piglet, dat is ook vrij karig inderdaad. Dan snap ik dat je een hongerig kind mee neemt.

Hier op het KDV krijgen ze om 9.00 fruit met sap en dan om 11.30 boterhammen.
's Middags rond 14.00 koek of fruit, dan rond 16.00 vla of yoghurt en alle kindjes die na half 6 nog over zijn, die krijgen avondeten als de ouders dat meegeven.

Klinkt heerlijk Memmel, veel plezier nog.

Ach Ruben toch nog niet helemaal beter.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:04:59 #181
14746 k_i_m
pi_65767884
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef Memmel het volgende:

Pien, beterschap met je oortje. Dat is niet leuk, nee.

Anna ligt ook in haar bedje. We hebben net lekker frietjes gegeten op de piste in de zon! Mjammie!
Ohja, dat zou ook nog kunnen. Ik had inderdaad ook het idee dat de speen verstopt was. Ik zal zo eens opletten bij het volgende flesje. En anders gaat gewoon de drie standen speen erop, dat gaat prima. Kan ik die ook nog eens gebruiken aangezien ze geen pap uit de fles wil .

Eigenlijk ook raar trouwens, dat die 3 melk maar voor twee maanden is en dat je daarna weer wat anders moet gebruiken .
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:09:35 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_65768058
Ruben heeft al nummer 3 sinds hij 10 maanden is en nu maken we het op. Maar het is toch tot 18 maanden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65768135
je hebt melk voor kindje vanaf 1 tm 3, ik denk dat kim die bedoeld voor na nummer 3. Jen krijgt de natuurlijke variant, ik heb er helemaal geen verstand van.
pi_65768527
Wij zijn op een gegeven moment gewone melk gaan geven.
Gaf Friso daarvoor en nr 3 was ook daarvan dikker dan nr 2...
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:36:40 #185
14746 k_i_m
pi_65769027
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:09 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft al nummer 3 sinds hij 10 maanden is en nu maken we het op. Maar het is toch tot 18 maanden?
Ik dacht op het pak gelezen te hebben dat het van 10-12 maanden was . Foutje bedankt!
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:37:52 #186
14746 k_i_m
pi_65769065
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:11 schreef Ticootje het volgende:
je hebt melk voor kindje vanaf 1 tm 3, ik denk dat kim die bedoeld voor na nummer 3. Jen krijgt de natuurlijke variant, ik heb er helemaal geen verstand van.
Bel de krant! Ticootje heeft ergens géén verstand van! .
In my life
Why do I smile
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:40:20 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65769150
Als je het oplost in heel heet water (ik leng m altijd direct aan) helpt dat ook.
Weet iemand trouwens of het meer vult dan een gewone beker melk? Lena gebruikt het als 'ontbijt' nl. (Misschien is ze daarom zo klein, gewoon ondervoed. )
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:47:55 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_65769411
Er zitten meer vitamines en mineralen in, maar voor de rest is het volgens mij niet echt vullend (een en ander afhankelijk of je volle, halfvolle of magere melk gewend bent )

Maar het is een kwestie van vergelijken natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65771162
Wanneer zal Maarten ophouden met alles in zijn mond te stoppen of aan te likken?
Z'n stoel, doosjes van karton, folders, al z'n speelgoed, eigenlijk bijna alles.
pi_65774824
Haha, die Maarten toch Is hij het al die tijd blijven doen, alles in zijn mond?
Devin heeft het heeeeel lang niet gedaan en nu heel soms nog dat hij iets even aantikt met zijn tong, puur om te voelen.

Ruben, beterschap!
.... met gevoel voor drama....
pi_65779751
Hmm, ardelyn, als hij een jaar of 18 is?

Troel, hoe gaat het nu met Ruben? In ieder geval beterschap!

Nog even een tandpasta vraagje. We gebruiken voor Chris peuter elmex en hebben eergisteren een nieuwe tube gehaald. Maar deze heeft een veel sterkere mentholsmaak. Ongeveer hetzelfde als de gewone elmex. Dus al met elmex gemailt, en ook een nieuwe gekocht. Maar die is ook zo sterk. Terwijl de oude tube heel neutraal was qua smaak. Was die eerste tube nou raar, of deze laatste 2? Gebruikt iemand hier ook die Elmex?
Van Elmex mag ik de tube opsturen en krijg ik een nieuwe, maar ben nieuwsgierig of ik Chris nou al een jaar heb gepoetst met rare tandpasta
pi_65784518
Wij hebben ook peuterelmex. Maar ik heb tot nu toe alleen van die kleine tubetjes gebruikt (bij een tandenborstel gehad en nog ergens bij). Laatste is bijna op en nu ligt er een grote tube, maar nog niet geproeft zelf...
Mirte vind het wel prima smaken geloof ik. En ik vind zelf de Elmex lekkerder van smaak dan die peutertandpasta met fruitsmaak. Ik vraag me af of ze dan later nog wel wennen aan de "gewone" tandpasta smaak... .
DF, moppert Chris erover of niet? Anders is het toch niet erg dat je hem daarmee poetst...?
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:54:13 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65784688
DF, wij hebben teletubbie prodent. kan je niet helpen, sorrie

Kersjes, ik vind het heel fijn dat je weer post hier dan voel je je dus iets beter! Houden zo!
pi_65788969
Kersjes !
pi_65789641
Nijna, maar ruikt hij wel sterk naar menthol? Dat deed die oude tube namelijk nauwelijks. En de nieuwe heel duidelijk.
Hij werkt niet echt mee met poetsen, maar dat is iets van langer, niet alleen de laatste 2 dagen. Dus het is moeilijk inschatten of hij het echt vies vind, of gewoon nog steeds koppig is/er kiesjes op komst zijn..

Kersjes, lukt het weer om wat van je mannetje te genieten?
pi_65790052
Ik dacht steeds dat het vanzelf over zou gaan alles in de mond stoppen maar blijkbaar had ik het verkeerd
Hij doet het gelukkig iets minder.
Vind het zo jammer al die tandafdrukjes in z'n speelgoed.
18 jaar pas!!!? Dus dan zie ik later zelfs tandafdrukken in z'n pc enz?

Hier gebruiken wij Etos en dan die zoete fruitsmaak.
Snap niet waarom het persee zoet moet zijn.
Welke tandpasta kan ik voor Maarten gebruiken die niet zoet is?

Ik hoop dat je je iets beter voelt Kersjes.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:12:45 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_65790250
Hier ook Elmex, maar geen overdreven muntgeur ofzo. Overigens poetsen wij meestal nog zonder tandpasta

Hier heeft Ruben af en toe vlagen van dingen in zijn mond stoppen, eigenlijk alleen als hij tandjes krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:14:42 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65818401
Ardenlyn, ik doe dat nog steeds.... Ik moet soms in dingen bijten hoor. (flexibel handvat van de tandenborstel, piepschuim, echt gruwelijk, maar het is sterker dan mij. ) Vroeger beet ik in het houtwerk van mijn bed, ik weet nog precies hoe dat voelt.
Mijn beide kinderen doen het trouwens niet.
pi_65819338
Lishe Ik doe dat ook Soms moet ik ook gewoon even in m`n kindjes bijten (wel zachtjes hoor!) en idd ook rare dingen zoals het handvat van een scheermesje enzo
Middelste deed het ook maar is er mee gestopt, jongste stopt ook alles in haar mond Ook mijn vingers, liefdesbeetjes
Saartje
  zaterdag 7 februari 2009 @ 08:37:18 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65823524
Tijn en Nienke stoppen ook alles in hun mond

Tandpasta weet ik niet. Ik heb nu BibaBoerderijpasta en hiervoor wel Elmex en die rook niet overdreven naar munt, maar je kon wel degelijk ruiken dat het tandpasta was. Maar ik weet niet hoe het nu is dus
Dus eigenlijk heb je hier niks aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')