quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kon ik me ook al indenken voordat men met dit plan kwam.![]()
Maar nee toen moesten echt overal poortjes komen zoals we ook in het aangehaalde stuk zien want het verhoogde de veiligheid, en was daarom een gegronde extra reden om die ov chipknip en poortejs wel door te zetten.
Je hoeft niet dom te zijn of te trollen om te zien dat jij geen antwoord geeft op simpele vragen als waarom de reisgegevens interessant zijn voor o.a. taxi's. Of waarom de NS gegevens gaat delen met de concurentie. Of waarom een overheids instelling wel de reisgegevens mag hebben en een private instelling niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:21 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij bent of dom of aan het trollen, veel plezier en geluk verder, de groeten.
Je hoeft het niet eens te zijn, maar sommige mensen zijn niet bezig met discussieren, dat heeft weinig zin op een forum. Overigens, als je de OP leest, zou je hopelijk begrijpen dat privacy slechts een onderdeel is van de OV-chipkaart, misschien dat je de andere punten wel kan zien?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:
Hehe... lachen, een discussie voeren met mensen die het allemaal met je eens zijn. Alleen mag dit topic dan meteen door naar 'Truth' of hoe dat forum tegenwoordig heet.
Wat een bullshit. Wie ben jij om te bepalen dat je hier alleen mag posten als je vind dat de privacy wordt geschondenquote:Het onderdeel privacy wordt door sommigen niet als probleem ervaren. Aan die users: blijf buiten deze reeks, jullie voegen niets toe aan het onderwerp zelf,
Ik stel jou normale vragen. Daar geef jij geen antwoord op maar verwijst naar een andere, oudere post van jou.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je hoeft het niet eens te zijn, maar sommige mensen zijn niet bezig met discussieren, dat heeft weinig zin op een forum. Overigens, als je de OP leest, zou je hopelijk begrijpen dat privacy slechts een onderdeel is van de OV-chipkaart, misschien dat je de andere punten wel kan zien?
Eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef snowgoon het volgende:
Wat een bullshit. Wie ben jij om te bepalen dat je hier alleen mag posten als je vind dat de privacy wordt geschonden
En zo denk ik er ook over.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ter aanvulling: iedereen mag hier posten. Het is niet zo dat iemand kan gaan bepalen dat mensen met een andere mening niet welkom zijn in een topic. Discussie moet mogelijk zijn en blijven. Is trouwens geen vrijbrief om te gaan trollen.
Nou verbaas ons dan ook maar eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:22 schreef snowgoon het volgende:
Ik stel jou normale vragen. Daar geef jij geen antwoord op maar verwijst naar een andere, oudere post van jou.
Zelfs zonder een geavanceerde ovchipknip zijn er problemen over de kosten. En wat dan weer frappant om te constateren is in dat chaotische verhaal is dat de gemeente de veolia de schuld geeft, deze vervolgens weer wijst naar de provincie, en zo gaan ze een rondje verantwoordelijkheid afschuiven spelen.quote:http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/inboxtilburgstad/4379227/Tarief-bussen-stoort-partijen.ece
Tarief bussen stoort partijen
door Hans Rube. woensdag 21 januari 2009 | 03:48 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 21 januari 2009 | 04:20
Tekstgrootte
TILBURG - Het nieuwe tarievenstelsel voor het busvervoer in Midden-Brabant heeft tot op heden talloze reizigers in verwarring gebracht.
Dat stelt de Tilburgse gemeenteraad, daarin bijgevallen door busonderneming Veolia.
"Ons is door de provincie, en de PvdA in het bijzonder, goedkoper openbaar vervoer beloofd. Het is echter alleen maar duurder en chaotischer geworden", aldus LST-raadslid Hans Smolders.
Raadsbreed komt de Tilburgse politiek nu in actie. In een gezamenlijk opgestelde verklaring roepen de politieke partijen het college op de provincie te dwingen een einde aan de chaos te maken. Daarnaast "moet het doel zijn ook de incidentele reiziger zo spoedig mogelijk voor een laag tarief te laten reizen", aldus de Tilburgse raad.
Piet van den Bosch, commercieel manager van Veolia Transport Brabant, begrijpt de boosheid van de Tilburgse raad ten volle.
"Ook ons personeel staat onder een geweldige druk. De provincie zou zorgen voor communicatie en organisatie. Op veel plaatsen zijn geen strippenkaarten te koop en de voorlichtingsboekjes deugen niet. Reizigers komen met verkeerde en te dure kaartjes." Afgelopen maandag heeft Veolia met de provincie afgesproken dat die folders herschreven worden.
Grootste probleem is dat absoluut onduidelijk is welke tarieven reizigers vanaf 1 januari dienen te betalen. Tilburg kende voorheen bijvoorbeeld de goedkope piekbus, op koopavonden en in de weekeinden. Die is komen te vervallen.
Volgens de Tilburgse raad is, ondanks de belofte van de provincie, het openbaar vervoer per bus in de regio Midden-Brabant alleen maar duurder geworden.
"Een dagkaart kost nu 3 euro, goedkope strippen moet je per kaart van 45 stuks kopen. Geen buspropaganda", aldus de raad.
Gratis bestaat niet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:58 schreef Doezelhaar het volgende:
Laten we het openbaar vervoer gratis maken voor een ieder! Zou een hoop schelen...
Waarom zu dat niet wenselijk zijn, hoeveel kost bijvoorbeeld al die amdinistratie bijhouden en het verstrekken van subsidies voor die zogenaamd verzelfstandigde en vervoersbedrijven.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:29 schreef huhggh het volgende:
Gratis bestaat niet.
De belastingbetaler draait daar dan 100% voor op, en dat is niet wenselijk.
Een antwoord daarop heb ik al diverse malen gegeven. Ik weet ook niet waarom ze dat doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou verbaas ons dan ook maar eens.
Wat is de meerwaarde voor de NS dat men reisgegevens voor 7 jaar niet geanomiseerd gaan bijhouden.
In de ontwikkelingsfase is het een verrot pasje. Straks als het allemaal goed werkt zal het een prima systeem zijn. Veel sneller dan je kaartje in een automaat stoppen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:52 schreef Doezelhaar het volgende:
Ben tegen het systeem van de OV-chipkaart. Werkt het nu al wel waterdicht trouwens? Nog paar dagen en dan kan je de 'gouwe ouwe' strippenkaart niet meer gebruiken in de metro van Rotterdam. Heb tijdje in Japan gewoond en daar hebben ze nog gewoon een systeem met kaartjes automaat waarbij je vervolgens je kaartje in een poortje stopt, je doorloopt en vervolgens je geknipte kaartje aan de andere kant er uit pakt. Prima systeem! Waarom moeten wij dan weer zo'n verrot pasje invoeren? Dat het waarschijnlijk ook nog gaat begeven als je hem tegen je telefoon aanhoud voor een al te lange tijd (magnetische velden etc...).
Toegegeven, het systeem in Japan zou hier misbruikgevoelig zijn. De samenleving daar is gewoon stukken netter dan hier. Hier zou men over die poortjes heenspringen, rottuig.
Met meer asfalt los je files effectiever op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zu dat niet wenselijk zijn, hoeveel kost bijvoorbeeld al die amdinistratie bijhouden en het verstrekken van subsidies voor die zogenaamd verzelfstandigde en vervoersbedrijven.
Het is wel makkelijk gezegd dat dat niet wenselijk is.
Hoeveel externaliteiten veroorzaakt het normale verkeer. We horen de vervoerdersorganisaties klagen dat de files wel miljarden per jaar kosten in nederland, wanneer door gratis OV die verdwijnen hebben hun bijv. minder kosten.
Met meer asfalt creer je op den duur alleen maar meer files. Dat hebben we allang gezien in het verleden. Wanneer er ergens extra asfalt is bijgelegd gaan er ook weer meer mensen de weg op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:18 schreef huhggh het volgende:
Met meer asfalt los je files effectiever op.
Maar iets zegt mij dat je daar toevallig dan weer GEEN oor naar hebt.
Inderdaade. De gegevens die de NS opslaat zijn veel minder een bedreiging dan weten waar jij woont.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:24 schreef Freeflyer het volgende:
@ snowgoon.
Leuk dat je mijn gegevens er even bij gehaald hebt.
Het verschil tussen wat jij er bij haalde en wat de NS wenst op te slaan (al dan niet gedeeltelijk verplicht) is een groot verschil natuurlijk en niet te vergelijken.
Een van de verschillen is dat ik zelf bepaal wat ik af wens te staan. MIjn geboortedatum staat hier bijvoorbeeld niet opgeslagen.
Over de waarde van mijn reis gegevens kan ik duidelijk zijn. ONBETAALBAAR!
En nee, ik doe niet aan een persoonlijke credit card, heb geen airmiles of AH bonus kaart of wat voor loyaliteitsprogramma dan ook. GSM gebruik ik wel alleen staat die op naam van het bedrijf net zoals de credit card.
Die opmerking van de belastingdienst is ook zo eentje. Ik trek dat soort kosten niet eens af want de belastingdienst heeft net zo weinig te maken met die gegevens dan de NS. (Is de NS overigens geheel geprivatiseerd of heeft de overheid nog een belang?)
OK dat antwoord heb je al vaker gebruikt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een antwoord daarop heb ik al diverse malen gegeven. Ik weet ook niet waarom ze dat doen.
Ga jij nu dan antwoord op de vragen geven die ook in die post stonden?
Nee je legt het WEER verkeerd uit. Omdat ik geen bedreiging, last of hinder zie in het opslaan van die gegevens heb ik er geen bezwaar tegen dat ze dat doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
OK dat antwoord heb je al vaker gebruikt.
Volgens mij is je geheugen niet zo geod, ja ik ben ook aan het zeuren maar die antwoorden heb ik dus ook al lang gegeven.
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #5
Omdat je niet weet waarom de NS die gegevens gaat bijhouden is dat een valide reden om er daarom toch maar mee in te stemmen.
En dat weet je omdat.. ?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In de ontwikkelingsfase is het een verrot pasje. Straks als het allemaal goed werkt zal het een prima systeem zijn. Veel sneller dan je kaartje in een automaat stoppen.
Sommige mensen zijn er dubbel in, maar velen ook niet, niet iedereen geeft alles bloot. Maar omdat sommige alles bloot geven zou het opeens gelegitimeerd moeten zijn om maar alles van iedereen bij te gaan houden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:44 schreef HiZ het volgende:
Ik ben dus tegen dat hele privacy gezeur omdat het ondertussen elke verandering tegenhoudt. Daarnaast zijn mensen er ook waanzinnig dubbel in. Ze kunnen jarenlang op het ene forum klagen over het feit dat de NS weet welke trein ze hebben genomen, terwijl ze in een ander forum hun hele sexuele leven blootleggen voor de hele wereld.
In Londen werken ze met dezelfde type kaart en dat gaat gewoon goed.quote:
Ow , dus ik leg het verkeerd uit.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:43 schreef snowgoon het volgende:
Nee je legt het WEER verkeerd uit. Omdat ik geen bedreiging, last of hinder zie in het opslaan van die gegevens heb ik er geen bezwaar tegen dat ze dat doen.
Alleen die vraag over de belastingdienst is al eens eerder gesteld en half beantwoord. Dus nogmaals dan maar, welk nut hebben de reisgegevens voor taxi bedrijven?
Waarom vertrouw je een bank wel veel meer persoonlijke gegevens toe en de NS niet?
Dan heb je pech. Er veranderd wel degelijk wat. En als je dat zo wereldschokkend vind dan is aan jou de keuze of je dat product blijft gebruiken of niet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn er dubbel in, maar velen ook niet, niet iedereen geeft alles bloot. Maar omdat sommige alles bloot geven zou het opeens gelegitimeerd moeten zijn om maar alles van iedereen bij te gaan houden.
En zoals ik al vaker gezegd heb het is voor de NS een kwestie van 1 tabel toe te voegen aan de database om de gegvens te anominiseren. Waarom is de opt-out mogelijkheid er niet. (zoals het epd wel heeft)
En dat argument dat je dan een wegwerpkaart moet kopen daar ben ik wel klaar mee. Want ik wil graag met dezelfde voorwaarden zoals ik nu al reis kunnen blijven reizen. Dat is toch niet teveel wat ik graag wil dat er aan mijn vervoer en de opslag van gegeven gewoon iet s veranderd waneer deze kaart ingevoerd zal gaan worden.
Jouw bank weet wanneer jij je salaris krijgt, waar dat vandaan komt, wanneer en waar je geld pint, welke winkels je bezoekt, je adres, leeftijd, vanalles. Veel meer en commercieel belangrijkere gegevens dan wanneer je waar in en uit een trein bent gestapt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow , dus ik leg het verkeerd uit.![]()
Over taxibedrijven heb ik het niet gehad.
En welke persoonlijke gegevens heeft een bank van mij, alleen als ik er voor kies om met pin te betalen is een bedrag en een tijdstip te traceren. Daar betaal ik niets extra's voor. Wanneer ik naar een coffeeshop ga betaal ik ook altijd cash. Noem mij paranoide, maar sommige dingen hoeven banken totaal niet van me te weten.
Leuke annecdote, de zoontjes van de directeur hier zijn niet al te snugger, en waren een keer met hun door hun ouders beheerde rekeningen naar een coffeeshop gegaan en hadden daar met pin betaald. Dat was dus einde van hun extra toelage's
Het type kaart zal ook heus wel gaan werken, maar gaat de kaart nog wel functioneren door de vele diverserse functionaliteiten die we in nederland erop in willen bouwen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Londen werken ze met dezelfde type kaart en dat gaat gewoon goed.
Daarbij hoef je niet te mikken of je kaartje goed in de automaat gaat maar kun je gewoon de kaart over een lezer halen zonder dat het contact maakt.
Ik beweer ook helemaal niet dat het moeilijk is, ik beweer dat het sneller is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het type kaart zal ook heus wel gaan werken, maar gaat de kaart nog wel functioneren door de vele diverserse functionaliteiten die we in nederland erop in willen bouwen.
En dat mikken of een kaartje geod in een automaat komt. Zelfs een ziekte van parkinsons patient kan het nog voor elkaar krijgen om in parijs zo'n smal kartonnen kaartje in een automaat te duwen, dat er aan de andere kant weer uit komt.
Dus het OV hoeft niet meer openbaar makkelijk laag drempelig toegankelijk blijven. Leuk nog meer verkeer op de weg, meer files erbijquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:
Dan heb je pech. Er veranderd wel degelijk wat. En als je dat zo wereldschokkend vind dan is aan jou de keuze of je dat product blijft gebruiken of niet.
55 euro per jaar om buiten de spits met korting te reizen vind jij nog steerd niets.quote:Het is ook wel een beetje naief om te verwachten dat de strippenkaart voor altijd zou blijven en het is ook wel erg egoistisch om te eisen dat jij (grote) korting krijgt zonder daar voor iets terug te geven.
Naar mijn mening wordt het OV juist makkelijk en laag drempelig door dit nieuwe systeem.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het OV hoeft niet meer openbaar makkelijk laag drempelig toegankelijk blijven. Leuk nog meer verkeer op de weg, meer files erbij![]()
[..]
55 euro per jaar om buiten de spits met korting te reizen vind jij nog steerd niets.![]()
Verder zijn er geen anonieme abbonementen meer verkrijgbaar, dat is natuurlijk totale waanzin.
En dan mij betichten van egoisme, omdat ik mijn eingen gevens wil beschermen.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef snowgoon het volgende:
In Londen werken ze met dezelfde type kaart en dat gaat gewoon goed.
Daarbij hoef je niet te mikken of je kaartje goed in de automaat gaat maar kun je gewoon de kaart over een lezer halen zonder dat het contact maakt.
Dan mag je ons zeggen waar we weer dat sneller zijn uit je brij aan onzin operkerkingen hadden moeten halen dat het sneller zou zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:
Ik beweer ook helemaal niet dat het moeilijk is, ik beweer dat het sneller is.
Dat is toch simpel zelf te bedenken? Taxibedrijven willen kosten zo laag mogelijk houden. Kosten voor zo'n bedrijf zijn voornamelijk personeel en onderhoud aan auto's.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jouw bank weet wanneer jij je salaris krijgt, waar dat vandaan komt, wanneer en waar je geld pint, welke winkels je bezoekt, je adres, leeftijd, vanalles. Veel meer en commercieel belangrijkere gegevens dan wanneer je waar in en uit een trein bent gestapt.
Dus jij weet ook niet waarom de reisgegevens nutting kunnen zijn voor taxi bedrijven. Jammer.
Ja 55 euro per jaar betalen is niks , wat leg ik daar verkerd aan uit.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef snowgoon het volgende:
Ik beticht je van egoisme omdat je WEL korting wil maar daar NIKS tegenover wil stellen, je legt mijn woorden WEER verkeerd uit.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Dan mag je ons zeggen waar we weer dat sneller zijn uit je brij aan onzin operkerkingen hadden moeten halen dat het sneller zou zijn.![]()
Dat is gewoon weer een volgende verzonnen argument. Net zoals je veel meer dingen aan neemt en denkt die later toch niet zo blijken te zijn.![]()
De kaartjes door de apparaten in parijs halen scheelt totaal niets aan snelheid met contactloze kaarten.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In de ontwikkelingsfase is het een verrot pasje. Straks als het allemaal goed werkt zal het een prima systeem zijn. Veel sneller dan je kaartje in een automaat stoppen.
Dus dan kijkt men alleen maar naar aantalen reizigers die uit een station komen, niet naar namen en waar die persoon allemaal is geweest.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is toch simpel zelf te bedenken? Taxibedrijven willen kosten zo laag mogelijk houden. Kosten voor zo'n bedrijf zijn voornamelijk personeel en onderhoud aan auto's.
Reisgegevens zijn nuttig om inzicht te krijgen in hoeveel potentiele klanten per station beschikbaar zijn.
Indien je weet hoeveel ritten je personeel aflegt kun je uitrekenen hoeveel procent van de potentiele klanten een taxi neemt. Indien dat percentage op een station te laag ligt zou je dus met een lager tarief kunnen proberen om meer mensen te lokken.
Indien je weet dat tussen x en x+1 uur op een bepaald station het potentieel aantal klanten 0 is zou een taxibedrijf dus kunnen beslissen om voor dat moment niemand in te huren en kosten te drukken ipv iemand wel op het station te hebben staan.
Die dingen zijn nu ook al te bepalen hoor. Maar met deze info zal het makkelijker worden.
En zo zijn er wel meer verschillen tussen Nederland en Londen. De basis is dezelfde kaart die zonder contact te maken met de lezer jou toegang geeft tot het OV.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef wdn het volgende:
snowgoon: in London werkt men met dezelfde kaart MAAR de persoonlijke gegevens zijn niet beschikbaar voor de OV maatschappijen. De OV maatschappij weet alleen de globale aantallen en niet dat 1 specifiek persoon 1 specifiek traject aflegt. De gegevens van de persoon die een kaart koopt komen namelijk alleen bij de bank waar je een rekening hebt lopen terecht.
De mifare kaart die in Nederland wordt gebruikt is niet bedoeld voor registratie. Dan moet je de nieuwere versie daarvan hebben.
Jups. Ja nou kijk. Ik vind ook dat het onzinnig is om voor zoiets te betalen. Maar ik zie ook geen enkele andere reden om dit te willen registreren dan om deze gegevens te verkopen aan anderen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus dan kijkt men alleen maar naar aantalen reizigers die uit een station komen, niet naar namen en waar die persoon allemaal is geweest.
Zoals je zegt, dat kunnen ze nu ook al weten. Laat de chauffeur die nu al staat te wachten tellen hoeveel mensen er naar buiten komen. Lijkt me niet iets waar ze de NS voor gaan betalen om die gegevens te krijgen.
De NS mag deze gegevens overigens niet verkopen zonder jouw toestemming. Is bepaald in overleg met het CBPquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Jups. Ja nou kijk. Ik vind ook dat het onzinnig is om voor zoiets te betalen. Maar ik zie ook geen enkele andere reden om dit te willen registreren dan om deze gegevens te verkopen aan anderen.
En dan kom je uit op het probleem van de meeste mensen: registratie heb ik geen enkel probleem mee als er een noodzaak toe is. Kijk dat een bank mijn gegevens moet weten kan ik inkomen.Anders wordt mijn rekening iedere maand leeggeplunderd door jan en alleman.
Maar er is niemand die duidelijk kan maken waarom de OV maatschappijen die moeten weten. Globaal zie ik nog wel in maar waarom tot op de persoon nauwkeurig!?
En dan vind ik dat privacy zwaarder weegt dan die registratie.
Jawel moet een bank wel weten. Voor het geval je achteraf komt klagen dat jij dat niet bent geweest bij die pinautomaatquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De NS mag deze gegevens overigens niet verkopen zonder jouw toestemming. Is bepaald in overleg met het CBP
http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081111_ovchip_dm.shtml?refer=true&theme=green
Ik vraag me af hoeveel mensen in deze discussie dat hebben gelezen, ik denk maar weinig.
De bank hoeft toch ook niet te weten waar en wanneer jij gepind hebt, de bank hoeft alleen maar te controleren dat jij het bent.
De banken zouden er ook voor kunnen kiezen om die gegevens 2/3 maanden te bewaren en in die twee maanden kun jij bezwaar maken. Dat doen ze ook niet, ik kan mij gegevens van vorig jaar nog terugzien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Jawel moet een bank wel weten. Voor het geval je achteraf komt klagen dat jij dat niet bent geweest bij die pinautomaat![]()
En de NS mag deze gegevens wel verkopen. Beperkt dat wel![]()
Maar ik mag hopen dat (zoals ik hierboven aanneem) dat verkopen van die gegevens met globale aantallen gaat (taxi bedrijf krijg te horen: tussen 13:00 en 14:00 komen 49210 personen uit dit station en tussen 14:00 en 15:00 zijn dat er 39438).
'direct marketing' is iets anders: dat is het verkopen van je database aan personen die daarna jou bestoken met reclame.
Een ruime meerderheid ziet dus wel de voordelen van bijhouden van reisgegevens en daar de dienstverlening op aanpassen.quote:Gegevens over voorkeurstraject en voorkeursstation kunnen worden gebruikt voor service- en
dienstverlening aan de klant over bijvoorbeeld wijzigingen op stations en trajecten. Uit
onderzoek is gebleken dat 85% respectievelijk 79 % van de klanten deze vorm van
dienstverlening op prijs stelt.
Het hoeft nog niet eens verkocht te worden, maar de NS kan ook met op het onzalige idee komen om wanneer je vaker dan 3* per jaar hetzelfde traject reist met gerichte (partner) aanbiedingen te komen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:49 schreef wdn het volgende:
'direct marketing' is iets anders: dat is het verkopen van je database aan personen die daarna jou bestoken met reclame.
Bizarre uitspraak waarbij ik ook graag de vraagstelling die aan de basis van die uitspraak ligt zou hebben willen zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:59 schreef snowgoon het volgende:
Deze uitspraak had ik nog niet gelezen:
Dat haal jij uit dat stukje leuk he dat ik daar wat andes uit haal.quote:Een ruime meerderheid ziet dus wel de voordelen van bijhouden van reisgegevens en daar de dienstverlening op aanpassen.
Zeg dan ook meteen wat jij er uit haalt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bizarre uitspraak waarbij ik ook graag de vraagstelling die aan de basis van die uitspraak ligt zou hebben willen zien.
Want als de vraagstelling zou zijn zou u meteen op de NS_site ook de vertragingen van het door u opgevraagde traject willen zien, dan kan dat onderzoek net zo goed voor deze percantage's gebruikt zijn.
[..]
Dat haal jij uit dat stukje leuk he dat ik daar wat andes uit haal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |