abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65159232
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Meki het volgende:
De Palestijnse burgers zijn de winnaars van deze verschikkelijke afslachting van de Israelische barbaarse duivels.

Zo rustig zijn ze gebleven. Als ik een van mijn dierbaren had verloren in een oorlog was ik helemaal gek geworden.
Winnaars? In welk opzicht?

Ik zag vanavond een reportage op de Belgische tv, die een Gazaanse familie volgde. Dat zag er niet bepaald uit als winnaars.

En die gekte? Ik vrees dat die nog wel komt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65159352
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Winnaars? In welk opzicht?

Ik zag vanavond een reportage op de Belgische tv, die een Gazaanse familie vokgde. Dat zag er niet bepaald uit als winnaars.

En die gekte? Ik vrees dat die nog wel komt.
Je ziet het meestal bij vrouwen.. die hun emoties niet buiten gedwang kunnen houden.
Maar de Palestijnse volk ... een vreedzame en een rustige volk die geteisterd worden door geen water geen elektrciteit en geen voedsel maar enkel rakkettenregen enkel.. en alsnog zo rustig blijven.. dan zijn deze mensen een recpectvolle volk van de hele wereldse natie.

Palestijnen verdienen mij 100 % en hebben speciale plaats in mijn hart.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:20:36 #104
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_65159402
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.

Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.

Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:21:49 #105
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65159444
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:

[..]

Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.

Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
Wat heeft Israël volgens jou bereikt dan?
Dasvidanja
  zondag 18 januari 2009 @ 00:22:06 #106
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65159458
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:19 schreef Meki het volgende:

[..]

....

Palestijnen verdienen mij 100 % en hebben speciale plaats in mijn hart.
Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.
Here we are now, entertain us.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:24:05 #107
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65159520
-edit- Userabash

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 04:45:41 ]
Dasvidanja
pi_65159540
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:13 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat dit offensief direct tegen de burgers van Gaza was?
Als dit het geval was, zoals in de 2WO, dan zouden er met zo'n slordige 3000 missies vele malen meer burgerdoden zijn gevallen.
Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.
pi_65159560
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Verluste het volgende:

[..]

De PLO had dat ook in zijn handvest, maar Israël erkende toen wel de PLO als gesprekspartner. Dankzij de reputatie van Arafat. Dat wel.
de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagen
http://www.cidi.nl/news/2005/180105a.html

dus op zich is het best vreemd, een partij die een militante vleugel heeft die met zijn zelfmoordaanslagen heel wat meer slachtoffers heeft gemaakt dan die rakettenregen van Hamas kan wel in het parlement zitten maar Hamas niet ?
pleased to meet you
pi_65159574
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:22 schreef voyeur het volgende:

[..]

Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.
Ze komen erwel bovenop
Alleen Qatar heeft 250 miljoen euro toegezegd via hulp.
pi_65159589
  zondag 18 januari 2009 @ 00:27:41 #112
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65159634
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef moussie het volgende:

[..]

de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagen
http://www.cidi.nl/news/2005/180105a.html

dus op zich is het best vreemd, een partij die een militante vleugel heeft die met zijn zelfmoordaanslagen heel wat meer slachtoffers heeft gemaakt dan die rakettenregen van Hamas kan wel in het parlement zitten maar Hamas niet ?
Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.
Dasvidanja
pi_65159667
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.

Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.
Je vergeet dat het leven in de grensdistricten volledig wordt ontregelt door 4 of 5 keer per dag naar een schuilkelder te moeten snellen. (ze hebben 15 seconde)

Dat vergalt toch ook je leven, en dat er niet veel doden vallen kan je Israel niet verwijten.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:29:03 #114
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65159669
quote:

[..]

Wat hebben ze dan bereikt? Ze hebben zich willen revancheren voor het falen van het IDF in Zuid-Libanon. De wereld is getoond dat ze onbarmhartig gewelddadig kunnen zijn (een doelstelling volgens het IDF), maar verder?

Keihard terugslaan is gelukt, maar effectief? Die raketten zijn er nóg en gaan nog steeds de grens over. Hams is er ook nog en er is nog geen spoor van bewijs dat de bevolking niet achter hen staat.

Al dat dit getoond heeft is dat zelfs een keiharde aanpak geen zin heeft en in hetzelfde moeras vastloopt. Israel heeft de Gaza strook ontruimd, nu vernietigd en opnieuw bezet. De wereld opinie zag het aan en zag dat Israel niet langer het zielige landje is dat zich moeizaam staande houdt in een wereld van vijanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 18-01-2009 00:36:52 ]
pi_65159694
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.
Verdeel en heers.
pi_65159846
http://www.islamway.com/gaza/gallery/

Honderden foto's van Gaza in een website.
Dit is echt verschikkelijk !!!
  zondag 18 januari 2009 @ 00:36:15 #117
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65159868
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.
Je vergeet dat het leven in de grensdistricten volledig wordt ontregelt door 4 of 5 keer per dag naar een schuilkelder te moeten snellen. (ze hebben 15 seconde)

Dat vergalt toch ook je leven, en dat er niet veel doden vallen kan je Israel niet verwijten.
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Als Israel een paar honderd miljoen gestopt had in meer stoplichten en verkeersagenten waren er nu veel minder Israeliers dood en geen enkele Palestijn.
pi_65159939
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.
pi_65160023
quote:

[..]

Oh, denk je dan werkelijk dat mensen de Israelische propaganda blijven geloven? Persoonlijk heb ik niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde intelligentie van de mensen, maar dit soort opzichtige propaganda zal iemand toch wel door hebben?
Of niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65160112
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.
Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!
Hoe noem je dan de raketbeschieting van Hamas?
Die zijn zeker en alleen op burgerdoelen gericht, is dat dan niet een collectieve straf?
pi_65160151
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:45 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!
Nou, nee. De oorlog op zich wellicht, de acties van oorlogvoerende partijen niet per se.
quote:
Hoe noem je dan de raketbeschieting van Hamas?
Terrorisme.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:48:14 #122
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65160172
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.

Dat houdt ze fit dan, want het risico van acht ongeleide raketten per dag op een vrij groot gebied is klein, zeker met dit verwoestend explosief karakter:

pi_65160200
quote:

[..]

Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Als Israel een paar honderd miljoen gestopt had in meer stoplichten en verkeersagenten waren er nu veel minder Israeliers dood en geen enkele Palestijn.
Vertel eens, hoe hoog is het aantal verkeersdoden in de Gaza strip?
pi_65160211
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze komen erwel bovenop
Alleen Qatar heeft 250 miljoen euro toegezegd via hulp.
Wat een kutopmerking!
Israel maakt voor 1,4 miljard schade en Qatar zegt voor 0,25 miljard hulp toe.
1) Waarom heeft Qatar geen militaire bescherming aangeboden?
2) Waarom worden van Israel geen herstelbetalingen verwacht?
pi_65160218
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:02 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nou mee?
Onder controle houden, dat klinkt niet erg fris.
Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65160247
Heeft israel nu alweer wat meer lebensraum ingepikt?
pi_65160251
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:48 schreef voyeur het volgende: het risico van acht ongeleide raketten per dag op een vrij groot gebied is klein
Ja, hallo. Gezien vanuit een enkel individu, ja, maar met x individuen en y raketten, hoef jij maar net dat individu te zijn dat de kansen slecht heeft. Hoe dan ook: maakt niet uit, daarom dus.
pi_65160275
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.
Dat is niet gek aangezien Hams de enige partij is die een beetje om die mensen geeft en zo nu en dan voor hun rechten op komt.
pi_65160302
Hoeveel raketten zijn er door Hamas op Israel afgeschoten tijdens de wapenstilstand?
pi_65160374
quote:

[..]

Dank
Ik heb al eerder beargumenteerd dat de Hamas-raketten amper schade aanrichtten en dus een harde repressie met een luchtaanval niet rechtvaardigden. Dank voor de cijfermatige onderbouwing daarvan.
pi_65160398
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, nee. De oorlog op zich wellicht, de acties van oorlogvoerende partijen niet per se.
[..]

Terrorisme.
Staat een land dan niet in zijn recht om tegen terrorisme op te treden?
pi_65160426
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Door zelf de terrorist uit te hangen?
pi_65160456
quote:

[..]

Ja, dat wel.
Maar als het eerst terrorisme opwekt, moet het ook niet mekkeren.
  zondag 18 januari 2009 @ 01:00:02 #134
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65160483
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, hallo. Gezien vanuit een enkel individu, ja, maar met x individuen en y raketten, hoef jij maar net dat individu te zijn dat de kansen slecht heeft. Hoe dan ook: maakt niet uit, daarom dus.
Maar op datzelfde moment loopt jouw individu x een tig grotere kans om door een auto geschept te worden. Dus.

Ik heb het al eerder gezegd, maar zal het herhalen: ik beschouw het afschieten van die raketten als terreur. De kracht van terreur is de angst, niet het aantal doden, maar het zou helpen als overheden daar wat realistischer mee omgingen. Het aantal doden door terreur in het Westen over pak 'm beet vijf jaar is waarschijnlijk nog ver onder de duizend totaal. De overvloedige consumptie van McDonalds produkten zal meer slachtoffers opgeleverd hebben. Tijd voor een 'war on burgers'
pi_65160498
Het "staakt het vuren " gaat nu dus in..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65160508
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:53 schreef Chadi het volgende:
Hoeveel raketten zijn er door Hamas op Israel afgeschoten tijdens de wapenstilstand?
Volgens de veiligheidsdienst van Israël: "During the six-month truce between Israel and Gaza which ended in December, some 361 rockets and 303 mortar shells were launched at Israel. This marks an average of a rocket and a mortar shell a day over the course of the cease-fire period."

Hoewel niet duidelijk is hoeveel er van Hamas zijn (ze probeerden het enigszins tegen te gaan) en hoe de verhoudingen liggen (ik las dat er twee of drie of tien ofzo in september en oktober waren afgeschoten).

En: "Palestinian militants in the Gaza Strip have fired some 565 rockets and 200 mortar shells at southern Israel since the Israel Defense Forces launched its offensive on the Hamas-ruled coastal territory on December 27, the Shin Bet announced on Tuesday. "
  zondag 18 januari 2009 @ 01:01:58 #137
188345 Py
op zich
pi_65160528
quote:

[..]

Draai het om en dan snap je dat er daarom misschien maar zo weinig doden vallen. En die foto was van een niet-ontplofte raket zeker? Ik heb ook halve verdiepingen weggeblazen gezien. Die mensen die daar woonden zaten gelukkig in een schuilkelder.
pi_65160548
quote:

[..]

In je recht staan betekent niet dat alle genomen beslissingen gerechtvaardigd zijn. (Sowieso gaat dit conflict wel wat dieper dan 'Israël reageert op terrorisme'.)
pi_65160549
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

OK het klonk zo beklemmend, of het slim is is een ander verhaal
  zondag 18 januari 2009 @ 01:04:29 #140
188345 Py
op zich
pi_65160597
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is niet gek aangezien Hams de enige partij is die een beetje om die mensen geeft en zo nu en dan voor hun rechten op komt.
Tis er überhaupt nog maar de enige partij
  zondag 18 januari 2009 @ 01:09:29 #141
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65160700
quote:

[..]

Natuurlijk mag een land dat. Alleen met de beperking dat het optreden een duidellijke relatie moet hebben tot het ondergane terrorisme EN dat het qua geweld het oorspronkelijke probleem niet overschaduwt EN dat je enige effecitviteit mag verwachten.
pi_65160765
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

In je recht staan betekent niet dat alle genomen beslissingen gerechtvaardigd zijn. (Sowieso gaat dit conflict wel wat dieper dan 'Israël reageert op terrorisme'.)
Zeker, daar heb je gelijk in.
pi_65160915
Kwartier geleden is het "staakt het vuren" in gegaan. Inmiddels al twee explosies na die tijd, en die drones vliegen ook nog steeds irritant boven Gaza stad.. (bron: Al Jazeera)
pi_65160948
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Natuurlijk mag een land dat. Alleen met de beperking dat het optreden een duidellijke relatie moet hebben tot het ondergane terrorisme EN dat het qua geweld het oorspronkelijke probleem niet overschaduwt EN dat je enige effecitviteit mag verwachten.
Is wat jij nastreeft geen utopie?
Heb jij ooit zo'n oorlog meegemaakt?

Meestal gaan in iedere oorlog, wel of niet terecht, alle remmen los.
pi_65161055
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet een dergelijke 'operatie' (versluierend taalgebruik) uitvoeren. Je moet je beperken tot redelijker middelen als bijv. het terugvuren als er een raket gelanceerd wordt. Niet een compleet land in puin gooien. Je weet dan dat je zeer veel slachtoffers maakt; dat is geen 'collateral damage', maar te voorzien menselijk leed.
Voor mijn part noem je het versluierend taalgebruik. Ik vind het wel een handige term in deze (het betreft hier tenslotte een militaire operatie).

Hoe stel jij je dat dan voor, terugvuren als zo´n raket gelanceerd wordt? Mag Israel gebruik maken van normale raketten, of mag het niet meer zijn dan een Qassamraket, of gaat het hier zelfs om gericht geweervuur (volgens mij is dat erg moeilijk zonder Gaza binnen te dringen, wat toch ook niet zomaar kan)? En als dat allemaal niks helpt (heel voorstelbaar in zo'n dichtbevolkte stad als Gaza - grote kans dat je het doel niet raakt), wat dan? Geen enkel land kan dergelijke raketbeschietingen eindeloos accepteren lijkt mij zo, je hebt toch de primaire plicht je eigen burgers te beschermen...
pi_65161202
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Voor mijn part noem je het versluierend taalgebruik. Ik vind het wel een handige term in deze (het betreft hier tenslotte een militaire operatie).

Hoe stel jij je dat dan voor, terugvuren als zo´n raket gelanceerd wordt? Mag Israel gebruik maken van normale raketten, of mag het niet meer zijn dan een Qassamraket, of gaat het hier zelfs om gericht geweervuur (volgens mij is dat erg moeilijk zonder Gaza binnen te dringen, wat toch ook niet zomaar kan)? En als dat allemaal niks helpt (heel voorstelbaar in zo'n dichtbevolkte stad als Gaza - grote kans dat je het doel niet raakt), wat dan? Geen enkel land kan dergelijke raketbeschietingen eindeloos accepteren lijkt mij zo, je hebt toch de primaire plicht je eigen burgers te beschermen...
en hoe zit het met gewoon afweergeschut aan de grens .. die dingen gewoon uit de lucht knallen ..

of denk ik nou te simpel ?
pleased to meet you
pi_65161235
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:37 schreef Py het volgende:

[..]

Ja ook dat is sneu. En dan zeggen dat het geen nieuwe zijn want het zijn die van Gaza.

Ik ben wel fel tegen Hamas maar dat wil niet zeggen dat ik die jodentruken niet zie
Waarom jodentruken? Nederland staat door de geschiedenis heen ook bekend om zulke dingen, lees de geschiedenis eens over de eenheid met Belgie bijv.
  zondag 18 januari 2009 @ 01:39:33 #148
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65161253
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb al vele malen gezegd dat Israel zich best mag verdedigen. Je kunt gewoon een artillerie opstellen en terugvuren op de lanceerplaatsen. Dat kan je van buiten de Gaza strip doen. Het is technisch niet moeilijk om vrijwel direkt te weten waarvan raketlanceringen en mortierbeschietingen plaats vinden.
Je raakt het doel, maar vanzelfsprekend zal er dan echte ' collateral damage' zijn. Edoch die is dan inderdaad proportioneel en adequaat. Doe dat bij elke lancering en omwonenden zullen niet blij zijn met lanceerinstallaties in hun achtertuin. Doel bereikt met een veel kleiner aantal slachtoffers,.
  zondag 18 januari 2009 @ 01:43:54 #149
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65161293
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:21 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Is wat jij nastreeft geen utopie?
Heb jij ooit zo'n oorlog meegemaakt?

Meestal gaan in iedere oorlog, wel of niet terecht, alle remmen los.
Het is geen utopie, maar een streven van het ontwikkelde deel van de wereldbevolking. Het heeft tot volkenrechterllijke afspraken geleid, het was de achtergrond om de VN op te richten en is het richtsnoer van wat we beschaafde naties noemen.

Het alle remmen los beginsel leidt ertoe dat als je verliest je in Den Haag eindigt als oorlogsmisdadiger.
pi_65161377

Foei!!
  zondag 18 januari 2009 @ 01:53:16 #151
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65161424
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:39 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik heb al vele malen gezegd dat Israel zich best mag verdedigen. Je kunt gewoon een artillerie opstellen en terugvuren op de lanceerplaatsen. Dat kan je van buiten de Gaza strip doen. Het is technisch niet moeilijk om vrijwel direkt te weten waarvan raketlanceringen en mortierbeschietingen plaats vinden.
Je raakt het doel, maar vanzelfsprekend zal er dan echte ' collateral damage' zijn. Edoch die is dan inderdaad proportioneel en adequaat. Doe dat bij elke lancering en omwonenden zullen niet blij zijn met lanceerinstallaties in hun achtertuin. Doel bereikt met een veel kleiner aantal slachtoffers,.
Maar wie zegt dat ze dat nu niet doen? Ik zie het verschil niet met deze actie, het resultaat is hetzelfde. Jankende meki's
pi_65161474
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:36 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe zit het met gewoon afweergeschut aan de grens .. die dingen gewoon uit de lucht knallen ..

of denk ik nou te simpel ?
Ik snap ook niet waarom dat niet kan/gebeurd..
  zondag 18 januari 2009 @ 01:58:10 #153
135430 Sargon
pi_65161500
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:56 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom dat niet kan/gebeurd..
Je doelt op een patriot raketafweer, lijkt me niet dat je die inzet bij dit soort kleine snelle projectielen aangezien een patriot raket meer bedoelt is voor zwaardere en gevaarlijkere raketten.
pi_65161628
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:58 schreef Sargon het volgende:

[..]

Je doelt op een patriot raketafweer, lijkt me niet dat je die inzet bij dit soort kleine snelle projectielen aangezien een patriot raket meer bedoelt is voor zwaardere en gevaarlijkere raketten.
Zoiets als de patriot raket idd, maar dan een mini-uitvoering daarvan. Zou toch best kunnen?
  zondag 18 januari 2009 @ 02:12:27 #155
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65161665
Als Israël echt zou slecht is, waar waren jullie als islamitische broeders dan? Gewoon een gewetensvraagje, omdat het kan.
  zondag 18 januari 2009 @ 02:14:06 #156
135430 Sargon
pi_65161686
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:09 schreef Radegast het volgende:

[..]

Zoiets als de patriot raket idd, maar dan een mini-uitvoering daarvan. Zou toch best kunnen?
Ja zou kunnen, effectiever is het natuurlijk om de gast achter de raket om te leggen.
pi_65161716
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:14 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, effectiever is het natuurlijk om de gast achter de raket om te leggen.
Dat betwijfel ik.
  zondag 18 januari 2009 @ 02:20:28 #158
135430 Sargon
pi_65161764
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:16 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
ALs iemand sneeuwballen gooit ga je toch ook niet met kleine patriot sneeuwballetjes klungelen om die te onderscheppen.
pi_65161831
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:14 schreef Sargon het volgende:

[..]

ja dat blijkt, dat proberen ze dus al hoeveel jaar ?
pleased to meet you
  zondag 18 januari 2009 @ 02:28:42 #160
135430 Sargon
pi_65161861
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:25 schreef moussie het volgende:

[..]

ja dat blijkt, dat proberen ze dus al hoeveel jaar ?
Naja er werd net om een alternatief gevraagd en dat is dus raketten uit de lucht schieten Dat is geen haalbaar alternatief.
pi_65161877
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:20 schreef Sargon het volgende:

[..]

ALs iemand sneeuwballen gooit ga je toch ook niet met kleine patriot sneeuwballetjes klungelen om die te onderscheppen.
Dat klopt, maar vroeger toen ik weleens een sneeuwballengevecht hield, en er kwam een sneeuwbal richting m'n hoofd kwam dan ontweek ik die of ik probeerde hem te vangen (hé onderscheppen!)
  zondag 18 januari 2009 @ 02:30:32 #162
135430 Sargon
pi_65161897
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:29 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat klopt, maar vroeger toen ik weleens een sneeuwballengevecht hield, en er kwam een sneeuwbal richting m'n hoofd kwam dan ontweek ik die of ik probeerde hem te vangen (hé onderscheppen!)
probeer jij maar een kassam raket met je blote handen te vangen
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:32:32 #163
230491 Zith
pls tip
pi_65161926
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:30 schreef Sargon het volgende:

[..]

probeer jij maar een kassam raket met je blote handen te vangen
Lol jij legt de link met sneeuwballen en als hij daarmee doorgaat probeer jij hem daarmee belachelijk te maken
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 18 januari 2009 @ 02:33:55 #164
135430 Sargon
pi_65161941
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Lol jij legt de link met sneeuwballen en als hij daarmee doorgaat probeer jij hem daarmee belachelijk te maken
Ik gebruikte duidelijk kleine sneeuwballetjes
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:34:35 #165
230491 Zith
pls tip
pi_65161952
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:28 schreef Sargon het volgende:

[..]

Naja er werd net om een alternatief gevraagd en dat is dus raketten uit de lucht schieten Dat is geen haalbaar alternatief.
Je hebt anders al lasers die voorwerpen zo klein als mortier granaten uit de lucht kunnen halen, ook meerdere tegelijk...

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 18 januari 2009 @ 02:36:39 #166
135430 Sargon
pi_65161980
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hebt anders al lasers die voorwerpen zo klein als mortier granaten uit de lucht kunnen halen, ook meerdere tegelijk...

Aah ok, als palestina die wil kopen voor Israel en de munitie levert dan is het midden oosten probleem opgelost.
  zondag 18 januari 2009 @ 02:37:12 #167
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65161984
quote:

[..]

Omdat Hamas raketten blijft schieten moet Israël zulke truckjes uithalen? Nou wordt die mooi. Oog om oog, tand om tand.
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:39:14 #168
230491 Zith
pls tip
pi_65162010
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Omdat Hamas raketten blijft schieten moet Israël zulke truckjes uithalen? Nou wordt die mooi. Oog om oog, tand om tand.
Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en vele miljoenen euro's meer kan verbrassen!

† In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:39:58 #169
230491 Zith
pls tip
pi_65162023
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:12 schreef damsco het volgende:
Als Israël echt zou slecht is, waar waren jullie als islamitische broeders dan? Gewoon een gewetensvraagje, omdat het kan.
ik moest lachen
  zondag 18 januari 2009 @ 02:40:24 #170
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162033
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:39 schreef Zith het volgende:

[..]

Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en miljoenen euro's kan verbrassen!

Hoor je daar Israël over klagen?
pi_65162041
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Waarom zou je je bevolking niet op deze wijze (veel beter) beschermen?
  zondag 18 januari 2009 @ 02:40:55 #172
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162042
quote:

[..]

ik moest lachen
Ik ben blij dat jij er nog om kan lachen, is er toch nog één
  zondag 18 januari 2009 @ 02:42:17 #173
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162068
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Omdat Gaza aanpakken beter is, daarom. En als het huidige offensief niet genoeg blijkt te zijn -edit-

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 12:53:10 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 02:43:12 #174
135430 Sargon
pi_65162080
quote:

[..]

en en zou het dan zijn. Neemt nog steeds niet weg dat Israel jet recht heeft zich te verdedigen en dus de bron aan te pakken.
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:43:15 #175
230491 Zith
pls tip
pi_65162082
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:36 schreef Sargon het volgende:

[..]

Aah ok, als palestina die wil kopen voor Israel en de munitie levert dan is het midden oosten probleem opgelost.
Munitie? Het is een laser.

En verder zou zo'n laser canon vele male goedkoper zijn, zeker long-term, zie het als een goede investering, behalve als je van bloed, soldaat- en burgerslachtoffers houdt, zoals vele fok-autisten.
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:45:15 #176
230491 Zith
pls tip
pi_65162110
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 12:53:56 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 02:45:20 #177
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162111
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Zith het volgende:

[..]

En verder zou zo'n laser canon vele male goedkoper zijn, zeker long-term, zie het als een goede investering, behalve als je van bloed, soldaat- en burgerslachtoffers houdt, zoals vele fok-autisten.
Ga naar het midden oosten en stel het voor, alsof je daarmee het conflict oplost. De bron van alle ellende blijft nog steeds bestaan, enkel haar aanvallen weer je (hopelijk) af.-edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 12:55:12 ]
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:46:24 #178
230491 Zith
pls tip
pi_65162127
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 18-01-2009 12:55:52 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 02:46:29 #179
135430 Sargon
pi_65162128
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja iedereen die Israel begrijpt is meteen een bloeddorstige autist

Verder prima als ze zo'n systeem zouden aanschaffen, Israel doet alles om haar burgers te beschermen.
  zondag 18 januari 2009 @ 02:47:22 #180
188345 Py
op zich
pi_65162139
quote:

[..]

Helaas heb je aan die dingen niets als je wilt voorkomen dat ze zich via allerlei oncontroleerbare tunnels kunnen volstoppen met wapentuig en echt een keer met iets serieus op je burgers gaan schieten.

Wel mooi ding verder
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:47:51 #181
230491 Zith
pls tip
pi_65162142
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:46 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ja iedereen die Israel begrijpt is meteen een bloeddorstige autist
Woorden in mijn mond leggen
quote:
Verder prima als ze zo'n systeem zouden aanschaffen, Israel doet alles om haar burgers te beschermen.
Inderdaad!
  zondag 18 januari 2009 @ 02:48:25 #182
135430 Sargon
pi_65162149
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2009 04:09:41 (Userbash) ]
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:48:57 #183
230491 Zith
pls tip
pi_65162153
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:47 schreef Py het volgende:

[..]

Helaas heb je aan die dingen niets als je wilt voorkomen dat ze zich via allerlei oncontroleerbare tunnels kunnen volstoppen met wapentuig en echt een keer met iets serieus op je burgers gaan schieten.

Wel mooi ding verder

Wat zou jij serieus noemen? Voor grotere projectielen heeft Israel nog wel wat beters.
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:49:27 #184
230491 Zith
pls tip
pi_65162159
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2009 04:10:00 ]
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 02:50:16 #185
230491 Zith
pls tip
pi_65162169
Maar we hebben wel allebei een latijns onderschrift!

Respect!
pi_65162178
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Sargon het volgende:

[..]

en en zou het dan zijn. Neemt nog steeds niet weg dat Israel jet recht heeft zich te verdedigen en dus de bron aan te pakken.
ze gaan zichzelf opheffen .. ?
pleased to meet you
  zondag 18 januari 2009 @ 02:52:18 #187
135430 Sargon
pi_65162190
ach ja je moet wat om 2:52 in het weekend
  zondag 18 januari 2009 @ 02:53:00 #188
135430 Sargon
pi_65162198
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee ze geven het land opgeleverd terug aan de Byzantijnen
  zondag 18 januari 2009 @ 02:53:43 #189
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162210
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Als het zo door gaat is er inderdaad geen gazastrook meer
pi_65162243
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef Sargon het volgende:

[..]

Nee ze geven het land opgeleverd terug aan de Byzantijnen
mooi zo, eindelijk terug bij de rechtmatige eigenaar
pleased to meet you
  zondag 18 januari 2009 @ 02:57:26 #191
188345 Py
op zich
pi_65162252
quote:

[..]

Ja als ze je tegen je schenen blijven schoppen dan koop je maar een paar scheenbeschermers.
  zondag 18 januari 2009 @ 02:59:08 #192
135430 Sargon
pi_65162270
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mooi zo, eindelijk terug bij de rechtmatige eigenaar
Anyhow, als dat jouw oplossing is dan moet je ook geen krokodillentranen laten dat Israel van zich afbijt.
  zondag 18 januari 2009 @ 03:02:43 #193
188345 Py
op zich
pi_65162302
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:48 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat zou jij serieus noemen? Voor grotere projectielen heeft Israel nog wel wat beters.
Ja daar schieten ze ook al jaren dagelijks mee op willekeurige islamitische woonwijken
pi_65162318
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef damsco het volgende:

[..]

Als het zo door gaat is er inderdaad geen gazastrook meer
als het zo door gaat zou er binnenkort wel eens heel wat meer niet meer kunnen bestaan .. besef jij dat niet ?

de eerste raketten zijn al afgeschoten, en hoe lang het de rest van de arabische wereld lukt om de deksel op de pan te houden, of anders gezegd hun bevolking onder de duim .. als dit verkeerd gaat escaleert het zo naar wo3, en dan zijn wij, met onze van hun olie afhankelijke maatschappij, helemaal nergens
pleased to meet you
  zondag 18 januari 2009 @ 03:04:47 #195
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_65162321
quote:

[..]

Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en vele miljoenen euro's meer kan verbrassen!

http://defense-update.com/news/MTHEL.htm

Dit ding wordt dus precies om deze reden door o.a. Israël ontwikkeld. Ze zijn er dus gewoon mee bezig, alleen is het nog slechts een prototype.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 18 januari 2009 @ 03:06:02 #196
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162336
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:57 schreef Py het volgende:

[..]

Ja als ze je tegen je schenen blijven schoppen dan koop je maar een paar scheenbeschermers.
Ook leuk het argument dat het verleden niet erbij moet worden gehaald, maar naar de recente historie moet worden gekeken. Het enige wat ik dan zie is een oliedomme bevolking welke haar eigen graf aan het graven is (en nee, dan bedoel ik niet Israël). Alsof we even alle zelfmoordaanslagen, raketbeschietingen en moordaanslagen op Israëlische burgers vergeten. Iedereen die hier bewondering en respect voor heeft is een beest. Een ding ben ik wel wijzer geworden na 48 topics, onderhandelen gaat het niet worden en ik begrijp meer en meer de onhandelbare situatie waar Israël inzit.
pi_65162344
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:59 schreef Sargon het volgende:

[..]

Anyhow, als dat jouw oplossing is dan moet je ook geen krokodillentranen laten dat Israel van zich afbijt.
poepoe .. Israël moet maar eens ophouden met die krokodillentranen omdat de heel wat recentere eigenaar van die grond van zich afbijt !!
pleased to meet you
pi_65162353
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

http://defense-update.com/news/MTHEL.htm

Dit ding wordt dus precies om deze reden door o.a. Israël ontwikkelt. Ze zijn er dus gewoon mee bezig, alleen is het nog slechts een prototype.
Goed dat ze er mee bezig zijn iig.
  zondag 18 januari 2009 @ 03:08:35 #199
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162361
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:04 schreef moussie het volgende:

[..]

als het zo door gaat zou er binnenkort wel eens heel wat meer niet meer kunnen bestaan .. besef jij dat niet ?

de eerste raketten zijn al afgeschoten, en hoe lang het de rest van de arabische wereld lukt om de deksel op de pan te houden, of anders gezegd hun bevolking onder de duim .. als dit verkeerd gaat escaleert het zo naar wo3, en dan zijn wij, met onze van hun olie afhankelijke maatschappij, helemaal nergens
Ik zet mijn principes niet aan de kant voor wat olie, in tegenstelling tot jij. Alsof wij geen reserves hebben, alsof er geen alternatieven zijn. Daarnaast hoeft er maar één oliebron te worden veroverd om genoeg olie te hebben om het even vol te houden.

Geloof me, hier is echt wel over nagedacht.
  zondag 18 januari 2009 @ 03:09:41 #200
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65162368
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:06 schreef moussie het volgende:

[..]

poepoe .. Israël moet maar eens ophouden met die krokodillentranen omdat de heel wat recentere eigenaar van die grond van zich afbijt !!
Israël doet helemaal geen huillie huillie. Het bijt juist van zich af, het zou Israël werkelijk een ene moer zijn wat types als Greta denken
pi_65162382
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:06 schreef damsco het volgende:

[..]

Ook leuk het argument dat het verleden niet erbij moet worden gehaald, maar naar de recente historie moet worden gekeken. Het enige wat ik dan zie is een oliedomme bevolking welke haar eigen graf aan het graven is (en nee, dan bedoel ik niet Israël). Alsof we even alle zelfmoordaanslagen, raketbeschietingen en moordaanslagen op Israëlische burgers vergeten. Iedereen die hier bewondering en respect voor heeft is een beest. Een ding ben ik wel wijzer geworden na 48 topics, onderhandelen gaat het niet worden en ik begrijp meer en meer de onhandelbare situatie waar Israël inzit.
ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaal
pleased to meet you
  zondag 18 januari 2009 @ 03:17:04 #202
188345 Py
op zich
pi_65162436
quote:
Op zondag 18 januari 2009 03:11 schreef moussie het volgende:

[..]

ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaal
Het was geen land. Het was een stukje Ottomaans Rijk. En die regio is verdeeld en Israel was daar 1 van de landen van geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')