Winnaars? In welk opzicht?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Meki het volgende:
De Palestijnse burgers zijn de winnaars van deze verschikkelijke afslachting van de Israelische barbaarse duivels.
Zo rustig zijn ze gebleven. Als ik een van mijn dierbaren had verloren in een oorlog was ik helemaal gek geworden.
Je ziet het meestal bij vrouwen.. die hun emoties niet buiten gedwang kunnen houden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Winnaars? In welk opzicht?
Ik zag vanavond een reportage op de Belgische tv, die een Gazaanse familie vokgde. Dat zag er niet bepaald uit als winnaars.
En die gekte? Ik vrees dat die nog wel komt.
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.
Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Wat heeft Israël volgens jou bereikt dan?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.
Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:19 schreef Meki het volgende:
[..]
....
Palestijnen verdienen mij 100 % en hebben speciale plaats in mijn hart.
Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:13 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat dit offensief direct tegen de burgers van Gaza was?
Als dit het geval was, zoals in de 2WO, dan zouden er met zo'n slordige 3000 missies vele malen meer burgerdoden zijn gevallen.
de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagenquote:Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Verluste het volgende:
[..]
De PLO had dat ook in zijn handvest, maar Israël erkende toen wel de PLO als gesprekspartner. Dankzij de reputatie van Arafat. Dat wel.
Ze komen erwel bovenopquote:Op zondag 18 januari 2009 00:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.
Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef moussie het volgende:
[..]
de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagen
http://www.cidi.nl/news/2005/180105a.html
dus op zich is het best vreemd, een partij die een militante vleugel heeft die met zijn zelfmoordaanslagen heel wat meer slachtoffers heeft gemaakt dan die rakettenregen van Hamas kan wel in het parlement zitten maar Hamas niet ?
Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.
Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Wat hebben ze dan bereikt? Ze hebben zich willen revancheren voor het falen van het IDF in Zuid-Libanon. De wereld is getoond dat ze onbarmhartig gewelddadig kunnen zijn (een doelstelling volgens het IDF), maar verder?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.
Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
Verdeel en heers.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.![]()
Je vergeet dat het leven in de grensdistricten volledig wordt ontregelt door 4 of 5 keer per dag naar een schuilkelder te moeten snellen. (ze hebben 15 seconde)
Dat vergalt toch ook je leven, en dat er niet veel doden vallen kan je Israel niet verwijten.
Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Oh, denk je dan werkelijk dat mensen de Israelische propaganda blijven geloven? Persoonlijk heb ik niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde intelligentie van de mensen, maar dit soort opzichtige propaganda zal iemand toch wel door hebben?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!quote:Op zondag 18 januari 2009 00:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.
Nou, nee. De oorlog op zich wellicht, de acties van oorlogvoerende partijen niet per se.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:45 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!
Terrorisme.quote:Hoe noem je dan de raketbeschieting van Hamas?
quote:Op zondag 18 januari 2009 00:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.
Vertel eens, hoe hoog is het aantal verkeersdoden in de Gaza strip?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Als Israel een paar honderd miljoen gestopt had in meer stoplichten en verkeersagenten waren er nu veel minder Israeliers dood en geen enkele Palestijn.
Wat een kutopmerking!quote:Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze komen erwel bovenop
Alleen Qatar heeft 250 miljoen euro toegezegd via hulp.
Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou mee?
Onder controle houden, dat klinkt niet erg fris.
Ja, hallo. Gezien vanuit een enkel individu, ja, maar met x individuen en y raketten, hoef jij maar net dat individu te zijn dat de kansen slecht heeft. Hoe dan ook: maakt niet uit, daarom dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:48 schreef voyeur het volgende: het risico van acht ongeleide raketten per dag op een vrij groot gebied is klein
Dat is niet gek aangezien Hams de enige partij is die een beetje om die mensen geeft en zo nu en dan voor hun rechten op komt.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.
Dankquote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Als Israel een paar honderd miljoen gestopt had in meer stoplichten en verkeersagenten waren er nu veel minder Israeliers dood en geen enkele Palestijn.
Staat een land dan niet in zijn recht om tegen terrorisme op te treden?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, nee. De oorlog op zich wellicht, de acties van oorlogvoerende partijen niet per se.
[..]
Terrorisme.
Door zelf de terrorist uit te hangen?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Staat een land dan niet in zijn recht om tegen terrorisme op te treden?
Ja, dat wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar op datzelfde moment loopt jouw individu x een tig grotere kans om door een auto geschept te worden. Dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, hallo. Gezien vanuit een enkel individu, ja, maar met x individuen en y raketten, hoef jij maar net dat individu te zijn dat de kansen slecht heeft. Hoe dan ook: maakt niet uit, daarom dus.
Volgens de veiligheidsdienst van Israël: "During the six-month truce between Israel and Gaza which ended in December, some 361 rockets and 303 mortar shells were launched at Israel. This marks an average of a rocket and a mortar shell a day over the course of the cease-fire period."quote:Op zondag 18 januari 2009 00:53 schreef Chadi het volgende:
Hoeveel raketten zijn er door Hamas op Israel afgeschoten tijdens de wapenstilstand?
Draai het om en dan snap je dat er daarom misschien maar zo weinig doden vallen. En die foto was van een niet-ontplofte raket zeker? Ik heb ook halve verdiepingen weggeblazen gezien. Die mensen die daar woonden zaten gelukkig in een schuilkelder.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
In je recht staan betekent niet dat alle genomen beslissingen gerechtvaardigd zijn. (Sowieso gaat dit conflict wel wat dieper dan 'Israël reageert op terrorisme'.)quote:Op zondag 18 januari 2009 00:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OKquote:Op zondag 18 januari 2009 00:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.
Tis er überhaupt nog maar de enige partijquote:Op zondag 18 januari 2009 00:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is niet gek aangezien Hams de enige partij is die een beetje om die mensen geeft en zo nu en dan voor hun rechten op komt.
Natuurlijk mag een land dat. Alleen met de beperking dat het optreden een duidellijke relatie moet hebben tot het ondergane terrorisme EN dat het qua geweld het oorspronkelijke probleem niet overschaduwt EN dat je enige effecitviteit mag verwachten.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Zeker, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
In je recht staan betekent niet dat alle genomen beslissingen gerechtvaardigd zijn. (Sowieso gaat dit conflict wel wat dieper dan 'Israël reageert op terrorisme'.)
Is wat jij nastreeft geen utopie?quote:Op zondag 18 januari 2009 01:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Natuurlijk mag een land dat. Alleen met de beperking dat het optreden een duidellijke relatie moet hebben tot het ondergane terrorisme EN dat het qua geweld het oorspronkelijke probleem niet overschaduwt EN dat je enige effecitviteit mag verwachten.
Voor mijn part noem je het versluierend taalgebruik. Ik vind het wel een handige term in deze (het betreft hier tenslotte een militaire operatie).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet een dergelijke 'operatie' (versluierend taalgebruik) uitvoeren. Je moet je beperken tot redelijker middelen als bijv. het terugvuren als er een raket gelanceerd wordt. Niet een compleet land in puin gooien. Je weet dan dat je zeer veel slachtoffers maakt; dat is geen 'collateral damage', maar te voorzien menselijk leed.
en hoe zit het met gewoon afweergeschut aan de grens .. die dingen gewoon uit de lucht knallen ..quote:Op zondag 18 januari 2009 01:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor mijn part noem je het versluierend taalgebruik. Ik vind het wel een handige term in deze (het betreft hier tenslotte een militaire operatie).
Hoe stel jij je dat dan voor, terugvuren als zo´n raket gelanceerd wordt? Mag Israel gebruik maken van normale raketten, of mag het niet meer zijn dan een Qassamraket, of gaat het hier zelfs om gericht geweervuur (volgens mij is dat erg moeilijk zonder Gaza binnen te dringen, wat toch ook niet zomaar kan)? En als dat allemaal niks helpt (heel voorstelbaar in zo'n dichtbevolkte stad als Gaza - grote kans dat je het doel niet raakt), wat dan? Geen enkel land kan dergelijke raketbeschietingen eindeloos accepteren lijkt mij zo, je hebt toch de primaire plicht je eigen burgers te beschermen...
Waarom jodentruken? Nederland staat door de geschiedenis heen ook bekend om zulke dingen, lees de geschiedenis eens over de eenheid met Belgie bijv.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:37 schreef Py het volgende:
[..]
Ja ook dat is sneu. En dan zeggen dat het geen nieuwe zijn want het zijn die van Gaza.
Ik ben wel fel tegen Hamas maar dat wil niet zeggen dat ik die jodentruken niet zie
Ik heb al vele malen gezegd dat Israel zich best mag verdedigen. Je kunt gewoon een artillerie opstellen en terugvuren op de lanceerplaatsen. Dat kan je van buiten de Gaza strip doen. Het is technisch niet moeilijk om vrijwel direkt te weten waarvan raketlanceringen en mortierbeschietingen plaats vinden.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor mijn part noem je het versluierend taalgebruik. Ik vind het wel een handige term in deze (het betreft hier tenslotte een militaire operatie).
Hoe stel jij je dat dan voor, terugvuren als zo´n raket gelanceerd wordt? Mag Israel gebruik maken van normale raketten, of mag het niet meer zijn dan een Qassamraket, of gaat het hier zelfs om gericht geweervuur (volgens mij is dat erg moeilijk zonder Gaza binnen te dringen, wat toch ook niet zomaar kan)? En als dat allemaal niks helpt (heel voorstelbaar in zo'n dichtbevolkte stad als Gaza - grote kans dat je het doel niet raakt), wat dan? Geen enkel land kan dergelijke raketbeschietingen eindeloos accepteren lijkt mij zo, je hebt toch de primaire plicht je eigen burgers te beschermen...
Het is geen utopie, maar een streven van het ontwikkelde deel van de wereldbevolking. Het heeft tot volkenrechterllijke afspraken geleid, het was de achtergrond om de VN op te richten en is het richtsnoer van wat we beschaafde naties noemen.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:21 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is wat jij nastreeft geen utopie?
Heb jij ooit zo'n oorlog meegemaakt?
Meestal gaan in iedere oorlog, wel of niet terecht, alle remmen los.
Maar wie zegt dat ze dat nu niet doen? Ik zie het verschil niet met deze actie, het resultaat is hetzelfde. Jankende meki'squote:Op zondag 18 januari 2009 01:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik heb al vele malen gezegd dat Israel zich best mag verdedigen. Je kunt gewoon een artillerie opstellen en terugvuren op de lanceerplaatsen. Dat kan je van buiten de Gaza strip doen. Het is technisch niet moeilijk om vrijwel direkt te weten waarvan raketlanceringen en mortierbeschietingen plaats vinden.
Je raakt het doel, maar vanzelfsprekend zal er dan echte ' collateral damage' zijn. Edoch die is dan inderdaad proportioneel en adequaat. Doe dat bij elke lancering en omwonenden zullen niet blij zijn met lanceerinstallaties in hun achtertuin. Doel bereikt met een veel kleiner aantal slachtoffers,.
Ik snap ook niet waarom dat niet kan/gebeurd..quote:Op zondag 18 januari 2009 01:36 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoe zit het met gewoon afweergeschut aan de grens .. die dingen gewoon uit de lucht knallen ..
of denk ik nou te simpel ?
Je doelt op een patriot raketafweer, lijkt me niet dat je die inzet bij dit soort kleine snelle projectielen aangezien een patriot raket meer bedoelt is voor zwaardere en gevaarlijkere raketten.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom dat niet kan/gebeurd..
Zoiets als de patriot raket idd, maar dan een mini-uitvoering daarvan. Zou toch best kunnen?quote:Op zondag 18 januari 2009 01:58 schreef Sargon het volgende:
[..]
Je doelt op een patriot raketafweer, lijkt me niet dat je die inzet bij dit soort kleine snelle projectielen aangezien een patriot raket meer bedoelt is voor zwaardere en gevaarlijkere raketten.
Ja zou kunnen, effectiever is het natuurlijk om de gast achter de raket om te leggen.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zoiets als de patriot raket idd, maar dan een mini-uitvoering daarvan. Zou toch best kunnen?
Dat betwijfel ik.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:14 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, effectiever is het natuurlijk om de gast achter de raket om te leggen.
ALs iemand sneeuwballen gooit ga je toch ook niet met kleine patriot sneeuwballetjes klungelen om die te onderscheppen.quote:
ja dat blijkt, dat proberen ze dus al hoeveel jaar ?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:14 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, effectiever is het natuurlijk om de gast achter de raket om te leggen.
Naja er werd net om een alternatief gevraagd en dat is dus raketten uit de lucht schietenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:25 schreef moussie het volgende:
[..]
ja dat blijkt, dat proberen ze dus al hoeveel jaar ?
Dat klopt, maar vroeger toen ik weleens een sneeuwballengevecht hield, en er kwam een sneeuwbal richting m'n hoofd kwam dan ontweek ik die of ik probeerde hem te vangen (hé onderscheppen!)quote:Op zondag 18 januari 2009 02:20 schreef Sargon het volgende:
[..]
ALs iemand sneeuwballen gooit ga je toch ook niet met kleine patriot sneeuwballetjes klungelen om die te onderscheppen.
probeer jij maar een kassam raket met je blote handen te vangenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat klopt, maar vroeger toen ik weleens een sneeuwballengevecht hield, en er kwam een sneeuwbal richting m'n hoofd kwam dan ontweek ik die of ik probeerde hem te vangen (hé onderscheppen!)
Lol jij legt de link met sneeuwballen en als hij daarmee doorgaat probeer jij hem daarmee belachelijk te makenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:30 schreef Sargon het volgende:
[..]
probeer jij maar een kassam raket met je blote handen te vangen
Ik gebruikte duidelijk kleine sneeuwballetjesquote:Op zondag 18 januari 2009 02:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Lol jij legt de link met sneeuwballen en als hij daarmee doorgaat probeer jij hem daarmee belachelijk te maken
Je hebt anders al lasers die voorwerpen zo klein als mortier granaten uit de lucht kunnen halen, ook meerdere tegelijk...quote:Op zondag 18 januari 2009 02:28 schreef Sargon het volgende:
[..]
Naja er werd net om een alternatief gevraagd en dat is dus raketten uit de lucht schietenDat is geen haalbaar alternatief.
Aah ok, als palestina die wil kopen voor Israel en de munitie levert dan is het midden oosten probleem opgelost.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hebt anders al lasers die voorwerpen zo klein als mortier granaten uit de lucht kunnen halen, ook meerdere tegelijk...
Omdat Hamas raketten blijft schieten moet Israël zulke truckjes uithalen?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hebt anders al lasers die voorwerpen zo klein als mortier granaten uit de lucht kunnen halen, ook meerdere tegelijk...
Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en vele miljoenen euro's meer kan verbrassen!quote:Op zondag 18 januari 2009 02:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat Hamas raketten blijft schieten moet Israël zulke truckjes uithalen?Nou wordt die mooi. Oog om oog, tand om tand.
ik moest lachenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:12 schreef damsco het volgende:
Als Israël echt zou slecht is, waar waren jullie als islamitische broeders dan? Gewoon een gewetensvraagje, omdat het kan.
Hoor je daar Israël over klagen?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en miljoenen euro's kan verbrassen!
Waarom zou je je bevolking niet op deze wijze (veel beter) beschermen?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat Hamas raketten blijft schieten moet Israël zulke truckjes uithalen?Nou wordt die mooi. Oog om oog, tand om tand.
Omdat Gaza aanpakken beter is, daarom. En als het huidige offensief niet genoeg blijkt te zijn -edit-quote:Op zondag 18 januari 2009 02:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Waarom zou je je bevolking niet op deze wijze (veel beter) beschermen?
en en zou het dan zijn. Neemt nog steeds niet weg dat Israel jet recht heeft zich te verdedigen en dus de bron aan te pakken.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Munitie?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:36 schreef Sargon het volgende:
[..]
Aah ok, als palestina die wil kopen voor Israel en de munitie levert dan is het midden oosten probleem opgelost.
Ga naar het midden oosten en stel het voor, alsof je daarmee het conflict oplost. De bron van alle ellende blijft nog steeds bestaan, enkel haar aanvallen weer je (hopelijk) af.-edit-quote:Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Munitie?Het is een laser.
En verder zou zo'n laser canon vele male goedkoper zijn, zeker long-term, zie het als een goede investering, behalve als je van bloed, soldaat- en burgerslachtoffers houdt, zoals vele fok-autisten.
Ja iedereen die Israel begrijpt is meteen een bloeddorstige autistquote:Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Munitie?Het is een laser.
En verder zou zo'n laser canon vele male goedkoper zijn, zeker long-term, zie het als een goede investering, behalve als je van bloed, soldaat- en burgerslachtoffers houdt, zoals vele fok-autisten.
Helaas heb je aan die dingen niets als je wilt voorkomen dat ze zich via allerlei oncontroleerbare tunnels kunnen volstoppen met wapentuig en echt een keer met iets serieus op je burgers gaan schieten.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Woorden in mijn mond leggenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:46 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja iedereen die Israel begrijpt is meteen een bloeddorstige autist![]()
Inderdaad!quote:Verder prima als ze zo'n systeem zouden aanschaffen, Israel doet alles om haar burgers te beschermen.
quote:Op zondag 18 januari 2009 02:47 schreef Py het volgende:
[..]
Helaas heb je aan die dingen niets als je wilt voorkomen dat ze zich via allerlei oncontroleerbare tunnels kunnen volstoppen met wapentuig en echt een keer met iets serieus op je burgers gaan schieten.
Wel mooi ding verder
ze gaan zichzelf opheffen .. ?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:43 schreef Sargon het volgende:
[..]
en en zou het dan zijn. Neemt nog steeds niet weg dat Israel jet recht heeft zich te verdedigen en dus de bron aan te pakken.
mooi zo, eindelijk terug bij de rechtmatige eigenaarquote:Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef Sargon het volgende:
[..]
Nee ze geven het land opgeleverd terug aan de Byzantijnen
Ja als ze je tegen je schenen blijven schoppen dan koop je maar een paar scheenbeschermers.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Anyhow, als dat jouw oplossing is dan moet je ook geen krokodillentranen laten dat Israel van zich afbijt.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:56 schreef moussie het volgende:
[..]
mooi zo, eindelijk terug bij de rechtmatige eigenaar
Ja daar schieten ze ook al jaren dagelijks mee op willekeurige islamitische woonwijkenquote:Op zondag 18 januari 2009 02:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat zou jij serieus noemen? Voor grotere projectielen heeft Israel nog wel wat beters.
als het zo door gaat zou er binnenkort wel eens heel wat meer niet meer kunnen bestaan .. besef jij dat niet ?quote:Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef damsco het volgende:
[..]
Als het zo door gaat is er inderdaad geen gazastrook meer
http://defense-update.com/news/MTHEL.htmquote:Op zondag 18 januari 2009 02:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad! Waarom om de paar kilometer een laser neerzetten als je ook de levens van je eigen soldaten en vele miljoenen euro's meer kan verbrassen!
Ook leuk het argument dat het verleden niet erbij moet worden gehaald, maar naar de recente historie moet worden gekeken. Het enige wat ik dan zie is een oliedomme bevolking welke haar eigen graf aan het graven is (en nee, dan bedoel ik niet Israël). Alsof we even alle zelfmoordaanslagen, raketbeschietingen en moordaanslagen op Israëlische burgers vergeten. Iedereen die hier bewondering en respect voor heeft is een beest. Een ding ben ik wel wijzer geworden na 48 topics, onderhandelen gaat het niet worden en ik begrijp meer en meer de onhandelbare situatie waar Israël inzit.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:57 schreef Py het volgende:
[..]
Ja als ze je tegen je schenen blijven schoppen dan koop je maar een paar scheenbeschermers.
poepoe .. Israël moet maar eens ophouden met die krokodillentranen omdat de heel wat recentere eigenaar van die grond van zich afbijt !!quote:Op zondag 18 januari 2009 02:59 schreef Sargon het volgende:
[..]
Anyhow, als dat jouw oplossing is dan moet je ook geen krokodillentranen laten dat Israel van zich afbijt.
Goed dat ze er mee bezig zijn iig.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
http://defense-update.com/news/MTHEL.htm
Dit ding wordt dus precies om deze reden door o.a. Israël ontwikkelt. Ze zijn er dus gewoon mee bezig, alleen is het nog slechts een prototype.
Ik zet mijn principes niet aan de kant voor wat olie, in tegenstelling tot jij. Alsof wij geen reserves hebben, alsof er geen alternatieven zijn. Daarnaast hoeft er maar één oliebron te worden veroverd om genoeg olie te hebben om het even vol te houden.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:04 schreef moussie het volgende:
[..]
als het zo door gaat zou er binnenkort wel eens heel wat meer niet meer kunnen bestaan .. besef jij dat niet ?
de eerste raketten zijn al afgeschoten, en hoe lang het de rest van de arabische wereld lukt om de deksel op de pan te houden, of anders gezegd hun bevolking onder de duim .. als dit verkeerd gaat escaleert het zo naar wo3, en dan zijn wij, met onze van hun olie afhankelijke maatschappij, helemaal nergens
Israël doet helemaal geen huillie huillie. Het bijt juist van zich af, het zou Israël werkelijk een ene moer zijn wat types als Greta denkenquote:Op zondag 18 januari 2009 03:06 schreef moussie het volgende:
[..]
poepoe .. Israël moet maar eens ophouden met die krokodillentranen omdat de heel wat recentere eigenaar van die grond van zich afbijt !!
ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaalquote:Op zondag 18 januari 2009 03:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Ook leuk het argument dat het verleden niet erbij moet worden gehaald, maar naar de recente historie moet worden gekeken. Het enige wat ik dan zie is een oliedomme bevolking welke haar eigen graf aan het graven is (en nee, dan bedoel ik niet Israël). Alsof we even alle zelfmoordaanslagen, raketbeschietingen en moordaanslagen op Israëlische burgers vergeten. Iedereen die hier bewondering en respect voor heeft is een beest. Een ding ben ik wel wijzer geworden na 48 topics, onderhandelen gaat het niet worden en ik begrijp meer en meer de onhandelbare situatie waar Israël inzit.
Het was geen land. Het was een stukje Ottomaans Rijk. En die regio is verdeeld en Israel was daar 1 van de landen van geworden.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |