ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaalquote:Op zondag 18 januari 2009 03:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Ook leuk het argument dat het verleden niet erbij moet worden gehaald, maar naar de recente historie moet worden gekeken. Het enige wat ik dan zie is een oliedomme bevolking welke haar eigen graf aan het graven is (en nee, dan bedoel ik niet Israël). Alsof we even alle zelfmoordaanslagen, raketbeschietingen en moordaanslagen op Israëlische burgers vergeten. Iedereen die hier bewondering en respect voor heeft is een beest. Een ding ben ik wel wijzer geworden na 48 topics, onderhandelen gaat het niet worden en ik begrijp meer en meer de onhandelbare situatie waar Israël inzit.
Het was geen land. Het was een stukje Ottomaans Rijk. En die regio is verdeeld en Israel was daar 1 van de landen van geworden.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaal
Het was geen land, het was één van de gebieden die onder het Ottomaanse rijk vielen. Later opgedeeld, en ook de Palestijnen kregen een eigen gebied. Echter verspeelden ze deze kans door oorlog met Israël te voeren, in plaats vredig met hen samen te leven.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ben ik even blij dat jij nu leeft en niet 65 jaar geleden .. zo snel als jij verwacht dat een bevolking zich overlevert aan een bezetter die je land inpikt .. niet normaal
omg .. we zijn de gevolgen van de oliecrisis maar net te boven, en toen ging die kraan maar even dicht, te denken dat we sindsdien voldoende alternatieven hebben gevonden om het zonder te kunnen is wel erg optimistisch gedacht.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:08 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik zet mijn principes niet aan de kant voor wat olie, in tegenstelling tot jij. Alsof wij geen reserves hebben, alsof er geen alternatieven zijn. Daarnaast hoeft er maar één oliebron te worden veroverd om genoeg olie te hebben om het even vol te houden.
Geloof me, hier is echt wel over nagedacht.
Amerikanen onder andere ja. Maar ik sterf liever als een held, dan als een lafaard onder het juk van de Islam te moeten leven.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:23 schreef moussie het volgende:
[..]
omg .. we zijn de gevolgen van de oliecrisis maar net te boven, en toen ging die kraan maar even dicht, te denken dat we sindsdien voldoende alternatieven hebben gevonden om het zonder te kunnen is wel erg optimistisch gedacht.
maar ja, dat los jij op door eventjes een oliebron te veroveren .. toe maar ..
of zijn het de Amerikanen die die bron veroveren, en verdelen, en jij mag in je handen knijpen als je een druppel krijgt ?
Zij zijn evenzeer van ons afhankelijk, wij zijn hun afzetmarkt en hun inkomen ...quote:Op zondag 18 januari 2009 03:04 schreef moussie het volgende:
[..]
als het zo door gaat zou er binnenkort wel eens heel wat meer niet meer kunnen bestaan .. besef jij dat niet ?
de eerste raketten zijn al afgeschoten, en hoe lang het de rest van de arabische wereld lukt om de deksel op de pan te houden, of anders gezegd hun bevolking onder de duim .. als dit verkeerd gaat escaleert het zo naar wo3, en dan zijn wij, met onze van hun olie afhankelijke maatschappij, helemaal nergens
zoals ik eerder al zei, wat jammer nou dat ze raketten afschieten, anders zouden we hun bestaan helemaal kunnen ontkennen ..quote:Op zondag 18 januari 2009 03:17 schreef Py het volgende:
[..]
Het was geen land. Het was een stukje Ottomaans Rijk. En die regio is verdeeld en Israel was daar 1 van de landen van geworden.
Laat ons eerlijk zijn, de toekomst van gas en olie ligt niet in het Midden-Oosten maar in de zee. Voor de Afrikaanse kusten zijn bedrijven als Total nu al begonnen met het aanboren van de olievoorraden in de diepzee. Dat samen met de zoektocht naar alternatieve energie (Honda heeft nu al een doodnormale auto die perfect op waterstof kan rijden zoals een benzine/diesel auto nu !!!) zorgt ervoor dat de afhankelijkheid van het Midden-Oosten alleen maar zal afnemen ...quote:Op zondag 18 januari 2009 03:23 schreef moussie het volgende:
[..]
omg .. we zijn de gevolgen van de oliecrisis maar net te boven, en toen ging die kraan maar even dicht, te denken dat we sindsdien voldoende alternatieven hebben gevonden om het zonder te kunnen is wel erg optimistisch gedacht.
maar ja, dat los jij op door eventjes een oliebron te veroveren .. toe maar ..
of zijn het de Amerikanen die die bron veroveren, en verdelen, en jij mag in je handen knijpen als je een druppel krijgt ?
oh ja, zijn wij de enige klant voor hun olie ?quote:Op zondag 18 januari 2009 03:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zij zijn evenzeer van ons afhankelijk, wij zijn hun afzetmarkt en hun inkomen ...
Eh in elk geval veruit hun grootste ... Hypothetisch gezien , de dag dat het Westen geen olie van daar meer nodig zou hebben zijn ze failliet ...quote:Op zondag 18 januari 2009 03:35 schreef moussie het volgende:
[..]
oh ja, zijn wij de enige klant voor hun olie ?
Ze zijn ook helemaal niet weggejaagd. Er is alleen een joodse staat bij gekomen. En ze waren toen maar met zn 150.000-en.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:32 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei, wat jammer nou dat ze raketten afschieten, anders zouden we hun bestaan helemaal kunnen ontkennen ..
het is potverdorie het volk dat daar al die tijd heeft gewoond, in tegenstelling tot de Joden, die zaten verspreidt over de hele planeet ..
en klopt, al die landen bestonden niet, dit was hun eerste kennismaking met de westerse boekhouding .. en als de papieren niet kloppen besta je niet blijkbaar, heb je ineens geen recht meer op je geboortegrond
dat is lange allemaal termijn .. het gaat over nu, wat zou er gebeuren als de kraan nu dicht gaat, over een industrie die op dit moment nog steeds grotendeels afhankelijk is van olie .. of je die draaiende kan houden als je afhankelijk bent van olie uit peperdure diepzeeboringen, ik betwijfel het eerlijk gezegdquote:Op zondag 18 januari 2009 03:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Laat ons eerlijk zijn, de toekomst van gas en olie ligt niet in het Midden-Oosten maar in de zee. Voor de Afrikaanse kusten zijn bedrijven als Total nu al begonnen met het aanboren van de olievoorraden in de diepzee. Dat samen met de zoektocht naar alternatieve energie (Honda heeft nu al een doodnormale auto die perfect op waterstof kan rijden zoals een benzine/diesel auto nu !!!) zorgt ervoor dat de afhankelijkheid van het Midden-Oosten alleen maar zal afnemen ...
Ja , het is goedkoper om gewoon verder olie vanuit het Midden-Oosten te kopen , maar ze doen daar best niet al te lastig, want het is echt niet de enige manier ...
ze zijn niet weg gejaagd van hun geboortegrond .. ze leven voor de lol al tig jaar in vluchtelingenkampen her en der ?quote:Op zondag 18 januari 2009 03:37 schreef Py het volgende:
[..]
Ze zijn ook helemaal niet weggejaagd. Er is alleen een joodse staat bij gekomen. En ze waren toen maar met zn 150.000-en.
Het eenzijdig staakt-het-vuren is een excuus om geen onderhandeld staakt-het-vuren verdrag te hoeven tekenen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:35 schreef venomsnake het volgende:
Het is heel simpel. Zo lang Israel niet vertrokken is uit Gaza zal Hamas (en andere groepen) verzet blijven leveren. Zo lang Israel de grenzen dicht houdt, het luchtruim gesloten houdt de in en uitstroom van goederen onder controle wil houden zal Hamas (en andere groepen) verzet blijven leveren. Dit eenzijdige staakt een vuren is een grap, en dat weet Israel donders goed.
"Conditions have been created whereby the goals set at the launch of the operation have been more than fully achieved," Olmert said.quote:Isreal had gehoopt dat de bevolking van Gaza in opstand was gekomen tegen Hamas, maar dat is niet gebeurd (tot nu toe).. En als dat in de komende weken ook niet gaat gebeuren, en Hamas gewoon Gaza onder controle blijft houden heeft Isreal in mijn ogen gewoon (weer) een nederlaag geleden.
Je avatar strookt niet met je denkbeelden.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het eenzijdig staakt-het-vuren is een excuus om geen onderhandeld staakt-het-vuren verdrag te hoeven tekenen.
Ik durf ook te wedden dat het niks voor zal stellen. Het is holle rethoriek. Zelfs de troepen blijven in Gaza. Kom op, hoe achterlijk denken ze dat de wereld is.
[..]
"Conditions have been created whereby the goals set at the launch of the operation have been more than fully achieved," Olmert said.
Wat is er "fully achieved" behalve meer dan 1200 dood en vele duizenden gewond? Grote groepen dakloos gemaakt, compleet getraumatiseerd, wees en kinderloos gemaakt of verminkt voor het leven. De haat en wraakgevoelens bij massa's gevoed met de bommen, fosfor en tanks.
Wat voor zieke doelen had men als men zegt dat ze met deze slachtorgie bereikt zijn?
Want Hamas hebben ze alles behalve uitgeschakeld. Die zijn alleen maar versterkt.
A pointless war has led to a moral defeat for Israel
Plus het opnieuw aan de wereld laten zien wie hier de terroristen zijn.
quote:Op zondag 18 januari 2009 02:42 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat Gaza aanpakken beter is, daarom. En als het huidige offensief niet genoeg blijkt te zijn dan stel ik voor om voor eens en altijd af te reken met dat tuig daar.
Wat maakt het uit hoe het beestje heet. Ze zijn uit hun huizen getrapt, hun (meestal vruuchtbare) grond is ingenomen en ze worden steeds verder terug gedrongen. Volkomen logisch dat men dat terug wil.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:17 schreef Py het volgende:
[..]
Het was geen land. Het was een stukje Ottomaans Rijk. En die regio is verdeeld en Israel was daar 1 van de landen van geworden.
Precies, door niets te te tekenen, maar zelf te stoppen begaan ze niet dezelfde fout als in Libanon.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het eenzijdig staakt-het-vuren is een excuus om geen onderhandeld staakt-het-vuren verdrag te hoeven tekenen.
Dat zou je nog tegenvallen, ik denk dat zo'n 90% van de NL bevolking (en andere landen) nu denken, "zie je wel, Israel is gestopt en Hamas blijft maar door gaan".quote:Ik durf ook te wedden dat het niks voor zal stellen. Het is holle rethoriek. Zelfs de troepen blijven in Gaza. Kom op, hoe achterlijk denken ze dat de wereld is.
Nou, je kan nou niet zeggen dat Hamas onschonden uit de strijd is gekomen.quote:"Conditions have been created whereby the goals set at the launch of the operation have been more than fully achieved," Olmert said.
Wat is er "fully achieved" behalve meer dan 1200 dood en vele duizenden gewond? Grote groepen dakloos gemaakt, compleet getraumatiseerd, wees en kinderloos gemaakt of verminkt voor het leven. De haat en wraakgevoelens bij massa's gevoed met de bommen, fosfor en tanks.
Nee, Hamas hebben ze niet uitgeschakeld, dat kan ook niet, maar ze hebben wel flinke klappen gehad.quote:Wat voor zieke doelen had men als men zegt dat ze met deze slachtorgie bereikt zijn?
Want Hamas hebben ze alles behalve uitgeschakeld. Die zijn alleen maar versterkt.
Wat ik al eerder zei, dat zal je nog vies tegenvallen.quote:Plus het opnieuw aan de wereld laten zien wie hier de terroristen zijn.
Hahaha, die is wel goed. Iran wil gewoon dat Israel Gaza aan flarden blijft schieten in de hoop dat de internationale gemeenschap Israel de rug toekeert.quote:Op zondag 18 januari 2009 08:20 schreef venomsnake het volgende:09:18 Iran calls Gaza cease-fire a defeat for Israel (AP)
Mijn avatar is van een kaart van Boomerang die onder druk van joodse groepen oa. het Cidi uit de handel is genomen.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je avatar strookt niet met je denkbeelden.
1) net als alle andere islamitische landen staat Qatar zogenaamd machteloos. Ik stel zelf voor om alle tanks die bij islamitische landen te verkopen of te ruilen voor ambulances. Ze komen nooit in actie wanneer nodig is! Het goede wat Qatar heeft gedaan is politieke en economische relaties met israel te (tijdelijk) stoppen. Zo deed Mauritanie ook en een minister van Algerije meldde dat indien arabische landen willen dat olie export een tijdje stopt dan gaat Algerije meedoen. Vooral in de crisistijden is het een redelijke manier om druk uit te oefenen op sommige landen in Europa en de VS.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een kutopmerking!
Israel maakt voor 1,4 miljard schade en Qatar zegt voor 0,25 miljard hulp toe.
1) Waarom heeft Qatar geen militaire bescherming aangeboden?
2) Waarom worden van Israel geen herstelbetalingen verwacht?
Dat is een rare vraag aangezien Israel oorlog voerde.quote:Op zondag 18 januari 2009 09:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar nu een vraag voor jouw: Wat heeft Hamas bereikt in deze 3 weken?
We zullen zien. Ik denk dat er een omslagpunt is gekomen en Israel de zure vruchten nog wel gaat plukken.quote:Wat ik al eerder zei, dat zal je nog vies tegenvallen.
Dit is helaas zo waar en daar erger ik me langzamerhand steeds meer aan. Bijna niemand durft openlijk Israël af te vallen omdat ze bang zijn dat dat in het verkeerde keelgat schiet bij andere westerse politici. Als je nu ballen hebt, zoals Algerije, Venezuela, Qatar, Mauretanië, geef je een duidelijk signaal richting Israel.quote:Op zondag 18 januari 2009 09:51 schreef teletubbies het volgende:
[..]
2) Helaas is de wereld niet zo mooi, Israel heeft meer te zeggen dan de VS zelf. Het heeft sterke leger en enorme druk op politici in de VS en Europa. Mocht je minister zijn bijv. en kritiek uitoefenen op Israel dan ben je in no-time een antisemist en voordat je het weet is je politieke carriere al afgelopen.
Dan noem je idd een paar toplandenquote:Op zondag 18 januari 2009 10:42 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
Dit is helaas zo waar en daar erger ik me langzamerhand steeds meer aan. Bijna niemand durft openlijk Israël af te vallen omdat ze bang zijn dat dat in het verkeerde keelgat schiet bij andere westerse politici. Als je nu ballen hebt, zoals Algerije, Venezuela, Qatar, Mauretanië, geef je een duidelijk signaal richting Israel.
Amen to that brotherquote:Op zondag 18 januari 2009 10:45 schreef Wheelgunner het volgende:
En ohja, Palestijnse sjalen zijn het toppunt van hersenloze meeloperigheid. Als ik iemand daarmee zie oversteken rem ik net zo min als voor iemand met Che.
Pfff, anders ga je je even druk maken om iemand met een sjaaltje om.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:45 schreef Wheelgunner het volgende:
En ohja, Palestijnse sjalen zijn het toppunt van hersenloze meeloperigheid. Als ik iemand daarmee zie oversteken rem ik net zo min als voor iemand met Che.
Net zoals het verheerlijken van vuurwapens het toppunt is van hersenloze achterlijkheid?quote:Op zondag 18 januari 2009 10:45 schreef Wheelgunner het volgende:
OK, wat hebben ze dan bereikt na het negeren van resolutie 1860quote:Op zondag 18 januari 2009 10:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is een rare vraag aangezien Israel oorlog voerde.
Wie schiet dan die raketten af, marsmannetjes?quote:De Palestijnen, of het nu Hamas is of een andere groep, kunnen geen oorlog voeren want ze hebben geen leger.
Ja ze hebben overleefd, maar tegen welke prijs.quote:Ondanks dat de vraag onjuist is hebben ze wel wat bereikt de afgelopen weken. Ze hebben overleeft daar waar het Israels doel was ze uit te schakelen en hun status is aanzienelijk verhoogd. Hamas was voor het eerst vertegenwoordigd op een Arabische top bijvoorbeeld.
Ben ik geheel met je eens, ik heb net beelden gezien binnen Gaza, daar werd ik niet vrolijk van.quote:Maar zoals je wellicht al op kon maken uit mijn post vind ik het krankzinnig om over wat er bereikt is en behaalde strategische doelen te praten. Er is weer ontzettelijk veel leed veroorzaakt, dat is er bereikt. Een 400 kinderen dood die je niet weer tot leven kunt wekken.
We zullen zien.quote:We zullen zien. Ik denk dat er een omslagpunt is gekomen en Israel de zure vruchten nog wel gaat plukken.
Binnen de 'joodse/semitische' gemeenschap worden de kritische stemmen onderdrukt. Een voorbeeld ervan is bijv het huilen van een nieuws presentatrice Yonit Levy bij een israelische zender nadat ze nieuws gaf over wat er in Gaza gebeurt. Zij wordt ook beschuldigd nu voor 'anti-zionist' zijn: zie (http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/129430).quote:Op zondag 18 januari 2009 10:42 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
Dit is helaas zo waar en daar erger ik me langzamerhand steeds meer aan. Bijna niemand durft openlijk Israël af te vallen omdat ze bang zijn dat dat in het verkeerde keelgat schiet bij andere westerse politici. Als je nu ballen hebt, zoals Algerije, Venezuela, Qatar, Mauretanië, geef je een duidelijk signaal richting Israel.
Je kunt wel raden wat voor beschuldigingen hij zult krijgen...quote:SIR Gerald Kaufman, the veteran Labour MP, yesterday compared the actions of Israeli troops in Gaza to the Nazis who forced his family to flee Poland.
During a Commons debate on the fighting in Gaza, he urged the government to impose an arms embargo on Israel.
Sir Gerald, who was brought up as an orthodox Jew and Zionist, said: "My grandmother was ill in bed when the Nazis came to her home town a German soldier shot her dead in her bed.
"My grandmother did not die to provide cover for Israeli soldiers murdering Palestinian grandmothers in Gaza. The present Israeli government ruthlessly and cynically exploits the continuing guilt from gentiles over the slaughter of Jews in the Holocaust as justification for their murder of Palestinians."
He said the claim that many of the Palestinian victims were militants "was the reply of the Nazi" and added: "I suppose the Jews fighting for their lives in the Warsaw ghetto could have been dismissed as militants."
He accused the Israeli government of seeking "conquest" and added:
"They are not simply war criminals, they are fools."
Je plaatste gisteren nog een nieuwsbericht over kritische geluiden onder de Palestijnen.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:38 schreef Mylene het volgende:
Kritische geluiden binnen de Palestijnen. Die zou ik graag eens horen.
Nee, totaal niet. Dat is gewoon een leuke hobby.quote:Op zondag 18 januari 2009 11:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Net zoals het verheerlijken van vuurwapens het toppunt is van hersenloze achterlijkheid?
http://www.spitsnieuws.nl(...)_leven_begraven.htmlquote:'Palestijnen levend begraven'
Israël pleegde oorlogsmisdaden in het dorp Khuzaa in de Gazastrook. Dit schrijft een Palestijnse onderzoeker in The Observer.
Vuur
Volgens Palestijnse ooggetuigen probeerden Israëlische militairen met bulldozers huizen plat te walsen terwijl de bewoners er nog in waren. Ook werden burgers gedood die met witte vlaggen op de vlucht waren. Israëli's openden het vuur op een Palestijnse ambulance die een gewonde wilde ophalen. Tevens probeerden Israëlische bulldozers een groep Palestijnen in een kuil levend te begraven onder puin.
Beroep
Israël laat geen westerse journalisten toe in de Gazastrook; daarom deed The Observer een beroep op een Palestijnse medewerker. Zijn bevindingen komen overeen met eerdere beschuldigingen van de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem.
Als het dezelfde palestijnse journalist is die CNN heeft ingehuurdquote:Op zondag 18 januari 2009 12:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_leven_begraven.html
Niet dat ik spitsnieuws een betrouwbare bron vindt, maar als dit waar is dan is dit toch best ziek.
Die zijn dus slapper dan de Amerikaanse mortiergranaten die je in het filmpje zag.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:02 schreef Py het volgende:
[..]
Ja daar schieten ze ook al jaren dagelijks mee op willekeurige islamitische woonwijken
quote:Op zondag 18 januari 2009 12:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet dat ik spitsnieuws een betrouwbare bron vindt, maar als dit waar is dan is dit toch best ziek.
Je denkt dat Anne Frank de repressie die Israel op de Palastijnen uitvoert goed zou keuren?quote:Op zondag 18 januari 2009 07:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je avatar strookt niet met je denkbeelden.
Ik denk dat anne frank hier geen reet mee te maken heeft, wansmaak ditquote:Op zondag 18 januari 2009 13:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Je denkt dat Anne Frank de repressie die Israel op de Palastijnen uitvoert goed zou keuren?
Zulke berichten zijn wederom niks anders dan pure propagandaquote:Op zondag 18 januari 2009 12:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ja, hoe vaak het woord antisemiet hier in dit topic al gevallen is als iemand zorgen uit over de palastijnse bevolking... Tja...quote:Op zondag 18 januari 2009 12:33 schreef teletubbies het volgende:
[..]
Binnen de 'joodse/semitische' gemeenschap worden de kritische stemmen onderdrukt. Een voorbeeld ervan is bijv het huilen van een nieuws presentatrice Yonit Levy bij een israelische zender nadat ze nieuws gaf over wat er in Gaza gebeurt. Zij wordt ook beschuldigd nu voor 'anti-zionist' zijn: zie (http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/129430).
[ afbeelding ]
In Europa en vooral in de VS is de druk ook supergroot op zowel de media als op de politici. Met moeite kon je bijv stemmen horen als die van een britse politicus die o.a zei:
[..]
Je kunt wel raden wat voor beschuldigingen hij zult krijgen...
Zie hier de reden waarom Israël geen journalisten toelaat. Uiteraard kun je het nieuws niet of nauwelijks tegenhouden, maar je kunt nu wel zeggen: "Ja, maar dat is een onbetrouwbare bron, propaganda! Wie gelooft er nou een of andere Palestijn of Arabier of naïeve Europese hulpverlener? Kom eerst maar eens met deugdelijk bewijs."quote:Op zondag 18 januari 2009 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zulke berichten zijn wederom niks anders dan pure propaganda
Ik snap dan ook niet waarom die user het naar voren bracht, maar misschien moet je hem maar eens quoten en hem dit vertellen, of gebeurt dat niet omdat hij 'aan jouw kant' staat?quote:Op zondag 18 januari 2009 13:04 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ik denk dat anne frank hier geen reet mee te maken heeft, wansmaak dit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |