Nee, dat weet een kind nog wel dat het Israël niet te doen is om burgerdoden. Of wel, aangezien hamas een militie is. Het gaat alleen om de manier waarop Israël bezig is.quote:
Winnaars? In welk opzicht?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Meki het volgende:
De Palestijnse burgers zijn de winnaars van deze verschikkelijke afslachting van de Israelische barbaarse duivels.
Zo rustig zijn ze gebleven. Als ik een van mijn dierbaren had verloren in een oorlog was ik helemaal gek geworden.
Je ziet het meestal bij vrouwen.. die hun emoties niet buiten gedwang kunnen houden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Winnaars? In welk opzicht?
Ik zag vanavond een reportage op de Belgische tv, die een Gazaanse familie vokgde. Dat zag er niet bepaald uit als winnaars.
En die gekte? Ik vrees dat die nog wel komt.
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.
Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Wat heeft Israël volgens jou bereikt dan?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.
Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:19 schreef Meki het volgende:
[..]
....
Palestijnen verdienen mij 100 % en hebben speciale plaats in mijn hart.
Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:13 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat dit offensief direct tegen de burgers van Gaza was?
Als dit het geval was, zoals in de 2WO, dan zouden er met zo'n slordige 3000 missies vele malen meer burgerdoden zijn gevallen.
de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagenquote:Op zondag 18 januari 2009 00:07 schreef Verluste het volgende:
[..]
De PLO had dat ook in zijn handvest, maar Israël erkende toen wel de PLO als gesprekspartner. Dankzij de reputatie van Arafat. Dat wel.
Ze komen erwel bovenopquote:Op zondag 18 januari 2009 00:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Misschien verdienen ze je Meki, maar heb meelij; die mensen hebben al weken van bombardementen achter de rug.
Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef moussie het volgende:
[..]
de aan Fatah verbonden Al-Aqsa Brigades zijn pas in 2005 gestopt met het plegen van aanslagen
http://www.cidi.nl/news/2005/180105a.html
dus op zich is het best vreemd, een partij die een militante vleugel heeft die met zijn zelfmoordaanslagen heel wat meer slachtoffers heeft gemaakt dan die rakettenregen van Hamas kan wel in het parlement zitten maar Hamas niet ?
Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.
Oh ja, en dat die raketbeschietingen gewoon doorgaan. Als dat de verkiezingscampagne was wil ik niet weten hoe het normale beleid gemaakt wordt
Wat hebben ze dan bereikt? Ze hebben zich willen revancheren voor het falen van het IDF in Zuid-Libanon. De wereld is getoond dat ze onbarmhartig gewelddadig kunnen zijn (een doelstelling volgens het IDF), maar verder?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Israel heeft nu net heel veel bereikt. En ze staan nog steeds in de startblokken om elke beweging van Hamas te blijven bombarderen of op andere maniere te stoppen.
En zover Israel ooit een media oorlog kan winnen hebben ze de media oorlog deze keer niet verloren en de media vakkundig uitenspel gezet.
Hamas, Hezbolla en alle andere partijen die als doel hebben de staat Israel te vernietigen kunnen zich de aankomende maanden weer eens achter de oren krabben en beseffen dat Israel niet meer stil blijft zitten maar kei hard en effectief terugslaat.
Verdeel en heers.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat is idd vreemd. Ik vraag me af waarom dat precies niet zo is.
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hier ga je weer, altijd maar doden met elkaar vergelijken. Dat deed je ook al met verkeersdoden.![]()
Je vergeet dat het leven in de grensdistricten volledig wordt ontregelt door 4 of 5 keer per dag naar een schuilkelder te moeten snellen. (ze hebben 15 seconde)
Dat vergalt toch ook je leven, en dat er niet veel doden vallen kan je Israel niet verwijten.
Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Oh, denk je dan werkelijk dat mensen de Israelische propaganda blijven geloven? Persoonlijk heb ik niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde intelligentie van de mensen, maar dit soort opzichtige propaganda zal iemand toch wel door hebben?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!quote:Op zondag 18 januari 2009 00:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Dit "offensief" (ook wel: oorlog genoemd, maar aanval mag ook) was bedoeld om de bevolking collectief te straffen voor het steunen en tolereren van Hamas. Het idee is dat een collectieve straf de burgers doet denken dat Hamas hun geen veiligheid biedt, en zich dus van hen afkeren. Het doel is niet om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, het doel is ook niet om onschuldige burgers te zoeken en ze te vermoorden, het doel is wel om de maatschappij van Gaza te treffen. Dat is collectief straffen, en of het nou gaat om moedwillig doden van specifieke burgers of niet, het blijft misdadig en immoreel.
Nou, nee. De oorlog op zich wellicht, de acties van oorlogvoerende partijen niet per se.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:45 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Please grow up, elke oorlog is misdadig en inmoreel!
Terrorisme.quote:Hoe noem je dan de raketbeschieting van Hamas?
quote:Op zondag 18 januari 2009 00:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat risico is dus zo klein omdat mensen naar de schuilkelders rennen.
Vertel eens, hoe hoog is het aantal verkeersdoden in de Gaza strip?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Vergelijken zorgt voor perspectief. Negen verkeersdoden per dag vergallen het openbare leven ook behoorlijk lijkt me. Eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom die mensen steeds naar die schuilkelders rennen. Met ongeveer een dode per jaar is het risico kleiner dan door de bliksem getroffen worden.
Als Israel een paar honderd miljoen gestopt had in meer stoplichten en verkeersagenten waren er nu veel minder Israeliers dood en geen enkele Palestijn.
Wat een kutopmerking!quote:Op zondag 18 januari 2009 00:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze komen erwel bovenop
Alleen Qatar heeft 250 miljoen euro toegezegd via hulp.
Daar bedoel ik gewoon mee dat Hamas een groep blijft waar veel mensen achter zullen staan. Dat mensen er dus niet tegen in opstand komen. Dat Hamas dus een politiek zwaargewicht blijft in Gaza.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou mee?
Onder controle houden, dat klinkt niet erg fris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |