Ik hoorde Olmert net, en ik denk als Hamas ook maar 1 raket vuurt dat het afgelopen is met Gaza.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:42 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, juist Hamas is nu aan zet.
Hamas zit in een spagaat, nu stoppen is gezicht verlies, doorgaan is verlies van de publieke opinie.
Als je het vorig topic doorleest kan je concluderen dat geloof oorzakelijk niks ermee te maken heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:11 schreef Py het volgende:
[..]
Als je naar toen kijkt: ooit woonden er joden en christenen in Jeruzalem, hun heilige plek. Profeet Mohammed van de Islam komt 800 jaar later op zijn paard en begint op de heilige berg een moskee te bouwen: "Zo, nu is het ook een heilige plek van ons."
En nu? 1200 jaar later: zie handvest Hamas, zie beweegredenen van de joodse kolonisten die de nederzettingen stichten, zie de uitspraken van Ahmedinejad, zie enz. enz. enz.
Die raketten zijn pure terreur, zuiver terrorisme. Ook helemaal niet aardig. Het is en blijft echter Olmert, minister-president van Israël, die dit collectief straffen van, deze massaslachting onder de bevolking bevolen heeft. Het is een misdadiger, en zo dient hij ook verder te leven, in een perfecte wereld.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het is Hamas die opdracht heeft gegeven om in 2008 alleen al zo'n 3000 raketten richting Israel te schieten.
Niet geleid, dus kunnen op ieder burgerdoel vallen.
Dat er niet veel doden vallen maakt niet uit, het gaat om het idee. Het leven in die steden is ook totaal ontregeld. Sterker nog, zomaar raketten afvuren op burgerdoelen is ook een oorlogsmisdaad.
idd, wat nu denk ik krijgt is de echte fase 3 .. het leven blijven ontregelen door iedere raket meteen zwaar af te straffen en als dat niet werkt, Hamas houd zich stil, als fail-safe is de opening van Rafah gekoppeld aan controle door Fatah en de kans dat dat gaat werken is uitermate kleinquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:42 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, juist Hamas is nu aan zet.
Hamas zit in een spagaat, nu stoppen is gezicht verlies, doorgaan is verlies van de publieke opinie.
Ik dacht het zelfdequote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:43 schreef moussie het volgende:
[..]
beetje inconsequent .. dat is nou echt wel een understatement waar je U tegen zegt .. eerst aandringen op meedoen, en toen waren ze dus ook al een terroristische organisatie en dan dit ?
Ik zag toevallig een paar dagen terug te luisteren naar de persconferentie van Bush, voor de uitslag bekend werd .. heel loflied op de democratie, power to the people who tell their leaders where they go wrong ..
Ga jij stoppen als jou buurman je hele familie vermoordt ?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:40 schreef Specularium het volgende:
Kan Israel wel (tijdelijk) stoppen, maar stopt Hamas ook?
Wil je jouw samenvatting geven?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als je het vorig topic doorleest kan je concluderen dat geloof oorzakelijk niks ermee te maken heeft.
Oh, dat is wel leuk. Zoiets als Bush en Al Gore?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:53 schreef Monidique het volgende:
Hamas had trouwens maar net iets meer stemmen dan Fatah. Alleen district-gebeuren, ofzo, ik weet niet...
Mwoch..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat is wel leuk. Zoiets als Bush en Al Gore?
http://en.wikipedia.org/w(...)ative_election,_2006quote:Final results show that Hamas won the election, with 74 seats to the ruling-Fatah's 45, providing Hamas with the majority of the 132 available seats and the ability to form a majority government on their own.
Of the Electoral Lists, Hamas received 44.45% and Fatah 41.43%[1] and of the Electoral Districts, Hamas party candidates received 41.73% and Fatah party candidates received 36.96%.[2]
Dat bedoel ik, het wordt spannend hoe Hamas hier mee omgaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:48 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, wat nu denk ik krijgt is de echte fase 3 .. het leven blijven ontregelen door iedere raket meteen zwaar af te straffen en als dat niet werkt, Hamas houd zich stil, als fail-safe is de opening van Rafah gekoppeld aan controle door Fatah en de kans dat dat gaat werken is uitermate klein
Nou ja, massaslachtig is weer wat tever, men past wel op dat ze hun zorgvuldig internationale goodwill niet verlizen, het is wel afknijping van 1,3 miljoen Palestijnen. Schieten op dichtbevolkt gebied met krachtige bommen, fosfor (ook als het in rookgranaten zit) en artillerie is ook zeer dubieus en leidt vrijwel zeker tot collateral damage. Verantwoordelijk gaat het IDF echt niet te werk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die raketten zijn pure terreur, zuiver terrorisme. Ook helemaal niet aardig. Het is en blijft echter Olmert, minister-president van Israël, die dit collectief straffen van, deze massaslachting onder de bevolking bevolen heeft. Het is een misdadiger, en zo dient hij ook verder te leven, in een perfecte wereld.
Religie heeft er wel mee te maken, maar niet oorzakelijk. Het wordt voornamelijk gebruikt als middel. Lees ook maar eens Karen Armstrong anders.quote:
en op zich diep treurig hoe men die uitslag zo snel mogelijk naast zich neer heeft gelegd .. alsof het feit dat je meedoet op zich niet al boekdelen spreekt over je bereidheid tot pratenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik dacht het zelfdeIk had zijn gezicht wel eens willen zien toen hij de uitslag hoorde
Ook als Israelisch burger zou ik me toch flink bekocht voelen als je een paar honderd miljoen stopt in een aanval op Gaza om raketaanvallen te stoppen en ontdekt dat het niets opgeleverd heeft. Er zijn meen ik 10 Israelische soldaten omgekomen in twee weken om te zorgen dat er niet weer 7 doden vallen in acht jaar Hamas beschietingen. Slechte ruil, zelfs als je even vergeet dat het meer dan duizend Palestijnen het leven heeft gekost, iets van 1,4 miljard schade aan de Gaza-strook en een zwaar verslechterd imago in de wereld als prijs had.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die raketten zijn pure terreur, zuiver terrorisme. Ook helemaal niet aardig. Het is en blijft echter Olmert, minister-president van Israël, die dit collectief straffen van, deze massaslachting onder de bevolking bevolen heeft. Het is een misdadiger, en zo dient hij ook verder te leven, in een perfecte wereld.
De PLO had dat ook in zijn handvest, maar Israël erkende toen wel de PLO als gesprekspartner. Dankzij de reputatie van Arafat. Dat wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:04 schreef moussie het volgende:
[..]
en op zich diep treurig hoe men die uitslag zo snel mogelijk naast zich neer heeft gelegd .. alsof het feit dat je meedoet op zich niet al boekdelen spreekt over je bereidheid tot praten
en oh ja, voor er weer zo'n stukkie Hamas handvest langs komt, die van Fatah is ondanks herhaald aandringen ook nog steeds niet verandert
Article 12. Complete liberation of Palestine, and the eradication of the Zionist occupation state - economically, politically, militarily and culturally.
Mannetjes achter schermen die aan de touwtjes trekken hè?quote:Op zondag 18 januari 2009 00:02 schreef Verluste het volgende:
[..]
Religie heeft er wel mee te maken, maar niet oorzakelijk. Het wordt voornamelijk gebruikt als middel. Lees ook maar eens Karen Armstrong anders.
Ik ben het eens dat geloof een belangrijk motief was voor het bestaan van de staat Israël, maar dat geloof in dit conflict op de gazastrook géén oorzaak is van hiervoorgenoemde.
Denk je nu werkelijk dat dit offensief direct tegen de burgers van Gaza was?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |