XXL hagelslag puur.. lekker!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Er was nog geen nieuwe geloof ik![]()
[ afbeelding ]
2 stuks
dank jequote:
Dat is erg lekker vorige week gegeten.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:34 schreef DarkElf het volgende:
vanavond receptje van de delicious maar ipv varken gebruik ik kip.
die heb ik net al in de marinade gezet (sojasuas, sinaasappelsap, knoflook, gember en honing) ... dan ben ik vanavond zo klaar.
Die kip Madras is echt jummiequote:Op maandag 19 januari 2009 18:47 schreef LastRequest het volgende:
Op aanraden van Moblo ga ik zo Kip Madras van Knorr maken... ben benieuwd
Nu cola light en 2 mandarijntjesss
Die heb je zelf gemaakt?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Pittige- en Toscaanse kipwraps, sperzieboontjes en aardappelpuree
Jes die Toscaanse maak ik vaker (van recept), pittige kip was geslaagd uitprobeersel. Kan ik vaker doen.. hou van pittigquote:
is idd erg lekkerquote:Op maandag 19 januari 2009 17:35 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dat is erg lekker vorige week gegeten.
Vanavond word het een tomatentaart met geitenkaas en erbij een salade met rucola en venkel! :d Ben erg benieuwd, er moet eigenlijk alleen de geitenkaas en de tomaten op de bodem maar ik ga er toch maar een ei-roommengseltje overheen doen, en daar dan verse Italiaanse kruiden doorheen...
http://www.deliciousmagazine.nl/receptdetail?action=viewrecipe&recipeid=2438&limit=0&t=15#topquote:Op maandag 19 januari 2009 21:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is idd erg lekker
Die tomatentaart klinkt ook lekker. Heb je daar een recept van of staat t in de delicious?
heb je recept voor mij?quote:Op maandag 19 januari 2009 20:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jes die Toscaanse maak ik vaker (van recept), pittige kip was geslaagd uitprobeersel. Kan ik vaker doen.. hou van pittig
Zal vast lekker geweest zijn, op het oorspronkelijke recept ziet het er ook lekker uitquote:Op maandag 19 januari 2009 21:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
http://www.deliciousmagazine.nl/receptdetail?action=viewrecipe&recipeid=2438&limit=0&t=15#top
heb er zelf een mengseltje van ei en room met verse Italiaanse kruiden overgedaan. Was echt heel lekker!En hij zag er prachtig uit, mooier als op t plaatje
heb de dubbele hoeveelheid deeg gebruikt want had alleen een grotere bakvorm
[ afbeelding ] Wel een erg slecht plaatje, telefoon...
Ik zou kiezen voor de pizzaquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een boterham met pindakaas en een glas ijsthee. Voor vanavond kan ik nog niet kiezen tussen een groententaart, pizza van broodmix, wortelsoep, hutspot, pasta met kaassaus of een frittata.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
Het toetje word denk ik geweldig want heb gisteren ook nog de banoffeepie-cheesecake uit de delicious van deze maand gemaakt!
[ afbeelding ]
receptquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Recept?
Ik vind zowel cheesecake als banoffee pie echt heerlijk
Vanavond gegrillde aubergine en paprika met een yoghurt/tahin/verse-kruidenprutje, en kikkererwten, als ik die kan vinden.
Ik ookquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:00 schreef Kuukske het volgende:
Vanavond spaghetti!. Lekker met gehakt en groenten.
Ah leuk! ik ben benieuwd hoe dat het smaakt zonder nog meer lactosequote:Op donderdag 22 januari 2009 10:05 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond maak ik tomaten-geitenkaastaart ..
Ja ik ookquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ah leuk! ik ben benieuwd hoe dat het smaakt zonder nog meer lactose
Wat zijn doperwtjes festini? Of ben je een komma vergeten en heb je 'n ijsje als toetje?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:14 schreef Sylvana het volgende:
cordonbleuvinken, aardappelpartjes en doperwtjes festini
doperwten uit blik met paprikastukjes en mais erdoor volgens mijquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat zijn doperwtjes festini? Of ben je een komma vergeten en heb je 'n ijsje als toetje?
Het was erg lekker en heel licht. Zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ah leuk! ik ben benieuwd hoe dat het smaakt zonder nog meer lactose
Woei! Mag ik 't recept?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:42 schreef DarkElf het volgende:
Voor toe is er een witte chocolade pannacotta in de maak met erbij verse frambozen
quote:
Heb ik je uitgenodigd dan om bij me te komen etenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef MaLo het volgende:
Vanavond witlof met ham en kaas uit de oven met gekookte aardappels erbij.
Waar doe je je pizza anders in? Toch niet in de frituur?quote:
Dat was ook mijn gedachtequote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waar doe je je pizza anders in? Toch niet in de frituur?
Je kunt ook pizza bestellen.... dan komt hij niet uit je ovenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waar doe je je pizza anders in? Toch niet in de frituur?
Ik ga zo eerns mijn restje currysoep opwarmen
Misschien een noob-vraagje hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef MaLo het volgende:
Vanavond witlof met ham en kaas uit de oven met gekookte aardappels erbij.
Als je de witlof van te voren kookt hoef je het natuurlijk niet zo lang te doen, maar tot de kaas gesmolten is ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Misschien een noob-vraagje hoor, bij mij was het lekker (voor het eerst gemaakt) maar 'hoort' de ham ook knapperig te worden
Ik had de stronken witlof gekookt (niet volledig), ham er omheen gedraaid, in de ovenschaal, aardappels en champions/paprika enzo eromheen en er bovenop kaasstrooisel. Maar tijdens het eten vroeg ik me af of het dus eigenlijk de bedoeling was dat de ham ook knapperig zou worden. Misschien heb ik er anders te veel omheen gelegd waardoor de ham niet genoeg blootlag
en hoe lang moet het eigenlijk in de oven? Ik heb 25 minuten op 200 graden gedaan![]()
ja klopt, ik had het ook niet helemaal gaar gekookt, het waren vrij dikke stronken dus is het in de oven goed gaar gewordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Als je de witlof van te voren kookt hoef je het natuurlijk niet zo lang te doen, maar tot de kaas gesmolten is ofzo.
Maar ik zou t gewoon rauw de oven in doen, en dan wel 15 a 20 minuutjes
Gelukkig plaats je het nadat je het op hebtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:53 schreef donleo het volgende:
ik heb net muskus rat gegeten.. Waanzin.
Smaak net als eend, met een vleugje van de wilde smaak van haas
[ afbeelding ]
Zolang het niet te knapperig is vind ik t wel lekker. Het moet niet keihard worden ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja klopt, ik had het ook niet helemaal gaar gekookt, het waren vrij dikke stronken dus is het in de oven goed gaar geworden. En je wat betreft de ham, jij een idee of het eigenlijk knapperig hoort te zijn?
Ik maak het altijd anders: witlof eventueel halveren in de lengte (als het dikke stronken zijn) en daar omheen achterham rollen. Daar omheen kaas rollen en dat in een ovenschaal leggen. Dan een bechamelsaus maken (roux + melk + nootmuskaat + peper/zout) en daar nog wat geraspte kaas in laten smelten. Saus bij de witlof. Over de ovenschaal nog wat extra geraspte kaas en wat panneermeel en dan de oven in!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:29 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Zolang het niet te knapperig is vind ik t wel lekker. Het moet niet keihard worden ofzo
De offers van het ouderschap.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:10 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochter gaat loopklossen maken op school van literblikken dus ik moet voor maandag verplicht twee keer blikvoer eten. Vanavond dus maar Unox Erwtensoep met stokbrood erbij.
ja vind t verschil ook minimaal hoor.. tis gewoon pie..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:14 schreef Bluezz het volgende:
Ja, was lekker, volgens ons was dit ook meer cottagepie, maar what's in a name he
Ja, het had eventjes geduurd voordat ik kon kiezen wat voor ijs het moest worden bij de applecrumble. Golfer zijn biologisch vanille ijs, Dude zei Limoenijs, krakkemieke zijn geen ijs, pfffffffff.quote:
dat klinkt heel lekker, ga je dat zelf maken?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:57 schreef PeRi het volgende:
Vanavond citroen-knoflook kip uit de oven met krokante korst,
Uhuh zelf, mn moeder maakt het al sinds ik miniperi wasquote:Op zondag 25 januari 2009 @ 13:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat klinkt heel lekker, ga je dat zelf maken?
receptje?
klinkt in ieder geval lekkerquote:Op zondag 25 januari 2009 14:15 schreef PeRi het volgende:
[..]
Uhuh zelf, mn moeder maakt het al sinds ik miniperi was. Beetje op gevoel dus, natte vingerwerk; don't sue me
.
kipdrumsticks (maar je kan pakken wat je lekker vindt) goed insmeren met flink wat vers citroensap en verse knoflook. Tijdje in laten trekken, daarna 45 tot 50 minuten in de oven op 180 graden. Wil je wat sappiger vlees hebben, hou je bij de 40 minuten en als je het wat droger wilt (vind ik lekker) doe je het wat langer (ik doe meestal 50 minuten) en daarna even de grill erop om het wat krokanter te krijgen.
Het is een beetje zelf beslissen en naar je eigen gevoel koken. Ligt maar net aan of je kipfilet pakt of drumsticks en hoe je oven is..
Heb je voor mij het recept van de porcinisaus CF? Ik had gister een kalfslapje met citroensaus, maar vond het errug tegenvallen.....quote:Op zondag 25 januari 2009 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
Gisteren lekker gekookt: vooraf crostini met peterseliepesto, geroosterde aubergine en feta, kalfslapjes met porcinisaus, en toe koffie/choco- creme brulee. En bij de koffie sinaasappel-chocoladecheesecake.
Vandaag een simpele doch smakelijke bietenrisotto
Hoe staat het met je ideetje van de wedstrijd btw?quote:
een kanzi appel? zijn die lekker?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:37 schreef Qwea het volgende:
Ik heb cake voorgebakken. Even geproeft natuurlijk
vanaaf boontjes, aardappels, slaatje, en een slavinkje. Toetje weet ik nog niet.
Nu jus, en een kanzi appel
Joah die zijn wel lekker. Maar niet zo lekker als de fuji. Ik had de verkeerde gepakt in de winkel. Ze zijn wel ontzettend groot, te groot voor mij. Ik krijg hem niet helemaal opquote:Op maandag 26 januari 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
[..]
een kanzi appel? zijn die lekker?
hier overigens ovenfrietjes en een tartaartje
verder pluk ik straks wel een keer een bak sla uit de koelkast als ik tijd heb
Ieuwquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:53 schreef Qwea het volgende:
Ik at zojuist zuurkool. Tot een debiel besloot over mn zuurkool te hoesten en daarbij de mond inhoud over mn eten uit te strooien
Ik eet straks wel met mn zus mee.
Dat dusquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Een glas lekkere koude witte wijn.
Welke kleuren tomatensaus ken je nog meer, dan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:45 schreef Sylvana het volgende:
pasta met gehakt, verschillende groenten en rode tomatensaus
Lol, das idd wel een beetje dubbelop jaquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Welke kleuren tomatensaus ken je nog meer, dan?
Vanavond eten bij een pastarestaurant. Het schijnt erg goed te zijn
Al weer aan de witlof? Lekker hequote:Op woensdag 28 januari 2009 20:48 schreef The_Hives het volgende:
net kip, aardappelen en gekookte witlof met een kaassausje gekookt
quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Al weer aan de witlof? Lekker he![]()
Vanavond macaroni gegeten bij mijn ouders. Nu chocoladepinda'sen een glas water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |