abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:36:06 #1
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65070726
M'n vriend en ik gaan binnenkort samenwonen in een huisje wat eerst een huurhuis was. Dit betekent dat er veel aan gedaan moet worden, maar dat is iets wat we helemaal niet erg vinden. Nu was het wel even schrikken toen we de trap zagen in dit huis, zoiets hadden we nog nooit gezien! We willen deze trap dan ook opknappen. Nu hebben wij wel gehoord over traprenovatie van Upstairs en dergelijke, maar daar hebben wij gewoonweg het geld niet voor(heb gehoord dat de kosten hiervan oplopen tot ong 3000 eurie). Heeft er iemand ideetjes wat we met de trap kunnen doen? Vloerbedekking erover heen, daar ben ik niet zo weg van.. Misschien tegeltjes verven?

A smile is the prettiest thing you can wear!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:36:55 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65070756

Wat een lelijke trap he!!!
Lang leve mij! *O*
pi_65070779
[img ]http://huis.bcvormekaor.nl/trap1.JPG[/img]

Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65070783
Tja wat moet ik hier van zeggen.

[ Bericht 40% gewijzigd door geelkuikentje op 15-01-2009 14:39:06 (Link naar plaatjes verwijderd) ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 14:37:41 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65070784
TS, haal je spaties eens weg bij de [img] tags.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:37:53 #6
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65070797
Verf alle verticale delen als bierblikjes...
Lang leve mij! *O*
pi_65070807
oeps dat was te duur!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65070812
Oei, die is wel écht spuuglelijk. . Ik zou 'm in zijn geheel verven, zowel de tegeltjes als het houtwerk. Alles in dezelfde kleur, dat geeft wat meer rust want er zit al best veel structuur in (zowel hout als tegels).
That's quite enough, thank you.
pi_65070842
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:37 schreef Echo99 het volgende:
Verf alle verticale delen als bierblikjes...
Zit net heinekenflesjes te typen, maar blikjes zijn misschien beter ja
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65070869
Het is een verdomde lelijke trap en eerlijk gezegt heen idee wat je eraan kunt doen behalve de tegels en het hout wegslopen en hopen dat er steen onder zit.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:39:50 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65070892

OMG die trap, nu maak je me wel heel nieuwsgierig naar de rest van het huis
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65070945
Eerlijk is idd eerlijk; ik dacht daar heb je weer zo'n zeurmuts, wat kan er nou zo erg zijn aan een trap?

Maar mijn respect gaat uit naar dit topic. Wat een godvergeten lelijk ding
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:41:24 #13
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65070964
de houten balkjes die je ziet, die gaan we er zowieso uithalen want daar zitten er een aantal van los en zorgt ervoor dat de trede een stuk smaller is.. als je dan over de trap loopt stoot je er steeds tegenaan.. en het is natuurlijk oerlelijk.. we weten alleen niet goed wat we met de tegeltjes aanmoeten omdat we dus niet weten wat eronder zit..
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:42:47 #14
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65071024
er was vorig jaar een verkiezing voor de lelijkste trap van nederland... jammer dat we toen ons huisje nog niet hadden.. anders hadden we denk ik wel kans gemaakt
pi_65071050
Iets waar je tegels overheen kan doen in ieder geval.

Zal je wel wat mee kunnen lijkt me dan? Maar ik ben bepaald geen klusser. Ik rotzooi hooguit wat mee voor de slapstick.
pi_65071187
En de foto's van de rest van het huis? Daar ben ik nu ook benieuwd naar
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:06 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65071257
Kun je onder de trap komen (kelderkast of zo?)? Dan kun je misschien inschatten waar de trap van gemaakt is. Zal toch normaal gesproken wel gewoon hout zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:22 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65071271
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat.

En mijn serieuze tip voor de trap: Bouw een lift.
Lang leve mij! *O*
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:27 #19
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_65071275
die wedstrijd hadden jullie met gemak gewonnen

Ik zou de plankjes eraf slopen, tegeltjes los tikken, en nieuw aanbrengen. Je zou ook cement erover heen kunnen laten smeren, zo'n dun laagje, dat is vrij goedkoop.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:12 #20
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65071304
Ik zou de tegeltjes (voorzichtig) verwijderen en dan de lijmlaag wegschuren.
Is een precies werkje, want je wilt niet dat je trap ongelijk wordt.
Eventueel hout dat met de tegeltjes meekomt weer vullen met twee componenten houtvuller
Daarna een leuk marmoleum ofzo er op.
Trek voor dat klusje maar een aantal dagen uit. Een trap schuren is een rot klus
pi_65071307
Oei zeg, dat doet pijn aan je ogen!

Ik zou sowieso die 'boomstammetjes' wegslopen, en pak eens een beitel om te kijken wat er onder die tegeltjes zit! Waarschijnlijk hebben ze afwerklatjes om de originele trede geplaatst, en de ruimte binnenin betegeld. Te gruwelijk voor woorden. Al zijn leven zit daar de originele traptrede onder!

Met heel veel geduld, en een zware schuurmachine kun je dat waarschijnlijk wel weer toonbaar maken, en geschikt om over te schilderen in een kleur naar wens!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:51:03 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_65071389
ws zit hier gewoon een houten trap onder hoor. Die maffe halve paaltjes losmaken, toplaag met die tegeltjes eruit en dan is het verder aan jou.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_65071453
Ik zit de foto's nog eens te bekijken, en het is wérkelijk te banaal voor woorden. Ik kan me niet herinneren ooit iets afschuwelijkers aanschouwd te hebben.

Het is zó lelijk, dat het bijna een kunstvorm op zich is!
pi_65071579

Dit is echt de lelijkste trap die ik ooit heb mogen aanschouwen.

Eigenlijk is iedere verandering die je er op aanbrengt een verbetering.
Kan je die treden niet wegwerken met spaanplaat, en dan een lik verf eroverheen?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_65071604
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou het er gewoon afhalen en hopen dat er iets onder zit waardoor je dus minder kosten heb.

Ik weet zeker dat je zou winnen, want zo oerlelijk is de lelijkste trap van nederland niet eens

http://www.delelijkstetrap.nl/
pi_65071671
Wat zit er voor ruimte onder de trap? Een gewone nieuwe trap bestellen is ook geen idee?
Upstairs is idd duur mar daar zit ook veel uren een, een standaard trap erin laten zetten is mogelijk een stuk goedkoperderder.
Ik denk dat de tegels op de originele trap zijn geplakt. Het wordt dus een kwestie van lelijke paaltjes weghalen, lijst om tegels verwijderen, tegels losbikken (gaat ws. best makkelijk).
Vervolgens trap schuren en dan opnieuw verven of na het tegelverwijderen toch vloerbedekking erop, dat dempt ook direct het geluid goed en is imo helemaal niet lelijk als je het door een vloerbedekkinglegger laat doen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:05:41 #27
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65072038
onder de trap zit een trapkast en het toilet.. dus een nieuwe trap daar begin ik liever niet aan..

@ deetch: ik ben allergisch voor huisstofmijt dus er komt geen vloerbedekking in mijn huis
pi_65072437
Ik dacht toen ik de TT zag: nou, dat zalwel meevallen, toch? Hoe lelijk kan een trap zijn....nou, heeel erg lelijk Ongelofelijk!

Wat eraan te doen? Ik ga er even over denken...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65072572
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Eerlijk is idd eerlijk; ik dacht daar heb je weer zo'n zeurmuts, wat kan er nou zo erg zijn aan een trap?

Maar mijn respect gaat uit naar dit topic. Wat een godvergeten lelijk ding
Mijn excuus aan TS, ik dacht hetzelfde.
En het is inderdaad erg. Ik moet eerst even bijkomen van die foto's en dan kan ik misschien wat tips bedenken, maar nu nog even niet.
-
pi_65072586
lama
pi_65072655
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik denk zoiets.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:20:01 #32
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65072664
Hoe bedénken mensen dat zoiets mooi is/kan zijn?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_65072719
oh wat errug !! dit is by far de lillekste inderdaad.
Zou je nog mee kunnen doen aan de wedstrijd?
Ik hoop voor jullie dat de rest een beetje meevalt... als in schrootjes en plafonds.

Zoals hierboven men al schreef: strippen - kaalmaken en misschien valt het dan een beetje mee wat je aantreft.
Dat je het kunt opvullen met 2 componenten spul en schilderen ?

Ziet de rest van het huis er ook zo uit?
En huurders moeten het toch altijd "schoon" in oorspronkelijke staat opleveren ?

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Succes !
pi_65072777
zeker tvp!
Everyone is entitled to My opinion.
pi_65072888
Er moet onder tegeltjes gewoon hout zitten en achter de paaltjes ook. Gewoon voleldig strippen dus, latjes er af. Indien nodig, als wat je eronder aantreft echt heel slecht is, kun je eea nog bedeken met platen hout. Schuren, schilderen en klaar.
pi_65073049
Volgens mij ziet het er best tof uit als je heel de trap gewoon zoals ie nu is met tegeltjes en gekke paaltjes wit verft, gewoon heel dat ding.

Ik denk dat het vooral de uitstraling van dat hout samen met die foute tegeltjes is die je aan een soort foute ouderwetse keuken in een trapvorm doen denken

Maar dat de patronen van tegeltjes en paaltjes best leuk kunnen zijn als alles superwit is

(Als het mijn trap was zou ik zelfs in zn geheel knalroze of mintgroen verven haha, of wit met een schuin vlak aan kleur erover in een creatieve bui.)
pi_65073064
Ik ben er weer. Glaasje water gehad, tabletje genomen dus ik kan er weer tegen

Het is een kwestie van veel geld uitgeven en weinig moeite doen, of met weinig geld beginnen en er heel veel tijd insteken.
Helemaal strippen lijkt voor de hand te liggen maar je weet niet wat je tegenkomt. Voor je het weet ben je veroordeeld tot echt hoge kosten.
Ik zou idd beginnen met het weghalen van de boomstammetjes en dan maar hopen dat je de stootborden nog toonbaar kunt maken.
De treden met de tegeltjes zijn wel lelijk maar zien er zo op t oog wel redelijk degelijk uit. Goedkoopste is overschilderen maar het blijft dan wel een betegelde idiote trap.
Je zou ook kunnen kiezen voor een laag dun materiaal wat je op de tegels lijmt.
Bijvoorbeeld vinyl en dan de lijst schilderen in een kleur die het een toonbaar geheel maakt.
Eventueel een dunne plaat MDF zou ook kunnen en dan deze indezelfde kleur als het houtwerk schilderen.
-
pi_65073126
Veel mensen hier willen de trap compleet kaalstrippen en weer tot een normaal iets omtoveren, maar je mag toch nog best iets speciaals erin houden
pi_65073180
Of de paaltjes weg zoals je vanplan bent, alles wit doen maar de tegelvlakken in een andere kleur egaal verven
pi_65073938
hahaha, ik schoot echt in de lach! wat een oerlelijk ding is dat zeg!
ik zou gewoon een compleet nieuwe trap laten plaatsen.
deze trap zou ik op marktplaats zetten, en kijken of er een gek op af komt! je zou maar net op zoek zijn naar zo'n trap.....
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:56 #41
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65073946
zou dat goed gaan, tegeltjes verven? heb gehoord dat het wel kan.. maar je loopt er natuurlijk wel over en ik weet niet of het dan daartegen kan?

De rest van het huis is niet zo erg als deze trap hoor dat is voornamelijk schilderwerk.. de vorige bewoners vonden het namelijk wel mooi om de deurposten groen, rood, blauw en bruin te doen en zo ook de radiatoren :|
pi_65074101
Ik heb geen verstand van tegels verven of wat dan ook kan alleen maar met ideeen komen, haha

EDIT: met google is er wel wat over te vinden. Vaak zijn het mensen die hun badkamertegels verven willen en dan gaat het om nogal een vochtige ruimte, dus denk ik dat er wat extra's bij komt kijken. Je hebt sowieso speciale tegelverf.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:06 #43
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_65074336
ik zou hem zo laten....wat een toptrap.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:16:01 #44
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65074999
Wow waar vind je zoiets,
Persoonlijk zou ik zeggen geheel kaal maken wellicht kun je hem opnieuw met hout bekleden of met laminaat (klost wel) of met linoneum OID.
Maar eerst geheel kaal maken.

Kost veel tijd maar dan krijg je ook wat . Een trap waar je jaren met plezier tegen aankijkt
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:19:14 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65075150
Godsamme wat een gedrocht
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65075343
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:55 schreef gebruikersnaam het volgende:

Dit is echt de lelijkste trap die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Inderdaad. Ik zou hem eruit slopen en een nieuwe plaatsen (indien voldoende geld).
pi_65075487
Waarom geen mdfplaatjes tegen die boomstammetjes aan die je verft of behangt en dan aflakt? Over die tegeltjes zou ik gewoon een stuk zeil plakken hoor. Vt wonen heeft Novilon in de collectie met mooie en rustige prints en vaak worden er wel stukken op Marktplaats aangeboden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_65075659
Voor het lelijkste gebouw(deel) wat ik ooit in mijn leven gezien heb. Heel fijn om te weten dat ik niks lelijkers tegen kan komen.

Ook mijn devies: helemaal kaalstrippen, alles wat eraf komt ritueel verbranden, nieuwe bekleding erop (eiken is wel mooi, maar dat moet in je interieur passen) en afronden met Slachtofferhulp.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:31:31 #49
81894 godigita
Trollercoaster
pi_65075740
Oh shit, wat een trap. Is alles eraf slopen geen optie? die balkjes zien eruit alsof ze een platte achterkant hebben en ergens op zijn geplakt.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:34:49 #50
230788 n8n
Pragmatisch
pi_65075894
Zo lelijk dat het té mooi is om te wijzigen, ik zou het dus echt zo laten.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:35:34 #51
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65075934
de trap er helemaal uitslopen zijn we niet echt van plan..
De balkjes zijn inderdaad vlak aan de achterkant en zijn tegen het stootbord geplakt/geschroef/gespijkerd.. dus die kunnen we er gemakkelijk eraf halen.. ik weet alleen niet hoe ze het precies met die tegeltjes hebben gedaan..
heeft er iemand wel eens gehoord van steentapijt.. heb ergens op een site weleens gezien dat ze dat ook op de treden van een trap toepassen.. iemand ooit gezien of ervaring mee?
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:04:01 #52
81894 godigita
Trollercoaster
pi_65077163
Dat bedoelde ik ook, niet de hele trap slopen, maar die handel eraf halen. Dan vraag ik me af wat eronder zit, d.w.z. of je dat kunt schuren en verven oid. Ik heb ook mensen hier leuke dingen zien doen met behang tegen de stootborden.
pi_65077306
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:35 schreef xEvelinex het volgende:
de trap er helemaal uitslopen zijn we niet echt van plan..
De balkjes zijn inderdaad vlak aan de achterkant en zijn tegen het stootbord geplakt/geschroef/gespijkerd.. dus die kunnen we er gemakkelijk eraf halen.. ik weet alleen niet hoe ze het precies met die tegeltjes hebben gedaan..
heeft er iemand wel eens gehoord van steentapijt.. heb ergens op een site weleens gezien dat ze dat ook op de treden van een trap toepassen.. iemand ooit gezien of ervaring mee?
Siergrind. Dure oplossing, wel mooi. Daarmee is je blikjeseffect nog niet opgelost. Kijk maar eens op epoxy.nl of zo.
pi_65079251
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:51 schreef xEvelinex het volgende:
zou dat goed gaan, tegeltjes verven? heb gehoord dat het wel kan.. maar je loopt er natuurlijk wel over en ik weet niet of het dan daartegen kan?

De rest van het huis is niet zo erg als deze trap hoor dat is voornamelijk schilderwerk.. de vorige bewoners vonden het namelijk wel mooi om de deurposten groen, rood, blauw en bruin te doen en zo ook de radiatoren :|
Neuh, dat loop je in no-time weer kaal.

Zeker als je last hebt van huisstofmijt wil je zo min mogelijk hoeken, kieren en gaten hebben waar zich stof kan verzamelen. Ik zou de tegeltjes er af bikken, en kijken of je met schuren en plamuren de trap geschikt krijgt om te schilderen met een slijtvaste verf.

Ook kun je overwegen de trap door een stoffeerder te laten bekleden met Novilon (uiteraard na verwijdering van boomstammetjes en tegeltjes).
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:08:01 #55
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65079644
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:26 schreef Cyan het volgende:
Waarom geen mdfplaatjes tegen die boomstammetjes aan die je verft of behangt en dan aflakt? Over die tegeltjes zou ik gewoon een stuk zeil plakken hoor. Vt wonen heeft Novilon in de collectie met mooie en rustige prints en vaak worden er wel stukken op Marktplaats aangeboden.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook de makkelijkste/snelste/goedkoopste oplossing.
Maar op zich ben je al een heel eind als je de paaltjes en de tegeltjes er af sloopt. Ziet er uit of dat makkelijk kan.

OMG wat is dit lelijk zeg, eigenlijk is alles wat je er aan doet goed
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65079846
Alles eraf slopen, veel plamuren, nog meer plamuren, schuren, plamuren, schuren.. en schuren. Dan om en nabij 4 keer verven, dan transparante traplak erover en als laatste nog even 200 blauwe ledjes erop schroeven en twee infrarood sensors maken.... Dan krijg je een mooie trap De trap in mijn huur huis was mint groen geverfd en daaroverheen zatten van die losse stukken vloerbedekking geplakt met enorm hardnekkige lijm. Al met al was het heel veeel werk maar ik ben erg blij met het resultaat.

Wie gaat slapen om te vergeten wordt de volgende ochtend wreed verstoord wakker......
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:24:22 #57
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65082224
wow dat is wel vet met die led verlichting, kan je dat dan goed wegwerken zodat je geen draden enzo meer ziet? en als je er dan over loopt gaan die lichtjes aan?
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:28:12 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65082371
Ik ben gewoon sprakeloos TS als ik dit zie. Is dit via een woningbouw? En moeten die dit niet oplossen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65083048
Mjah, ik ben de enige maar ik vind de tegeltjes wel wat hebben...
De boomstammetjes moeten gaan.
Maar ik zou de trap dus wit verven (het hout en NIET de tegels) en dan op de muur een retro behang hangen met dat groen erin die terug komt in de trap.
Hoe retro wil je het hebben!?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_65083426
Pfoe, zelfs in de tijd dat deze trap "gepimpt" is, moet het lelijk zijn geweest. Dit valt gewoon niet goed te praten als "ouderwets", dit is gewoon een extreme vorm van lelijkheid.

Zoals meerdere mensen al zeiden in het topic zou ik 'm gewoon helemaal kaalstrippen. Begin met een trede om te kijken of dat een beetje te doen is. Anders kun je nog altijd overwegen om alleen de stootborden te verwijderen, linoleum o.i.d. over de treden plakken, en de rest wit verven.

Als verwijderen van alle ellende goed te doen is, zou ik de trap helemaal kaalmaken en daarna verven of bekleden.

Verschrikkelijk trouwens, die LED verlichting! Zo maak je van je huis net een ruimteschip.

[ Bericht 14% gewijzigd door Syytön op 15-01-2009 20:56:34 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:49:40 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65085524
Toffe trap
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65085903
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:15 schreef AArt het volgende:
Alles eraf slopen, veel plamuren, nog meer plamuren, schuren, plamuren, schuren.. en schuren. Dan om en nabij 4 keer verven, dan transparante traplak erover en als laatste nog even 200 blauwe ledjes erop schroeven en twee infrarood sensors maken.... Dan krijg je een mooie trap De trap in mijn huur huis was mint groen geverfd en daaroverheen zatten van die losse stukken vloerbedekking geplakt met enorm hardnekkige lijm. Al met al was het heel veeel werk maar ik ben erg blij met het resultaat.

Als ik ooit nog eens een huis koop.
pi_65089562
tvp
pi_65090417
Die tegels kan je hendig verfen met tegelverf.

zie: Tegelverf; ervaringen gevraagd
bouwadvies: tegelverf
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65090525
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:15 schreef AArt het volgende:

Kan je daar meer over vertellen(PM)? Ik heb misschien ook wel interesse in zn trap
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65090889
Het is wel een stille trap,je moet immers op je tenen naar boven met die kleine treetjes,naar beneden zou ik met een glijbaan of brandweerpaal doen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:20:34 #67
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65092070
Als je van plan bent om alleen de 'stammetjes' er uit te halen en de tegeltjes wilt laten zitten zou ik even kijken hoe het zit met dat randje dat voor de tegels langs loopt. Steunt dat niet op die 'stammetjes'? Als dat zo is denk ik dat dat randje niet sterk genoeg is om te laten zitten en dan moet het er ook af om de trap veilig te houden. Het gevolg is natuurlijk wel dat je de 'afwerking' van de tegeltjes kwijt bent.

Als je de tegeltjes wilt verfen zou ik de bovenste laag iig met parket lak oid doen, anders slijt het het zo weer af.

Persoonlijk zou ik de hele trap strippen en hopen dat de trap er onder nog te redden is. Maar veel lelijker dan dit kan het toch niet worden. Desnoods laat je het een jaartje (paar jaar) onafgewerkt of afgewerkt met een noodoplossing als een simpel likje verf of wat hardboard op de treden en spaar je ondertussen voor de echte traprenovatie.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:02:13 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_65101682
Voor die stammetjes zou ik hout timmeren zodat die stammetjes niet meer zichtbaar zijn, die tegels moet je er gewoon uittrekken en ook een stuk (hard)hout voor terugplaatsen. Daarna tegelen / vloerbedekkingen of verven

Maar mijn god wat is dat LELIJK zeg zo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 11:30:06 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65102688
jeetje wat een afschuwelijke trap.
hoe mooi moet het huis dan wel niet zijn dat je het toch genomen hebt?
want als ik zo'n trap zou zien, had ik niet eens verder gekeken
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:51:32 #70
45722 Dromer
pi_65103517
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
Voor die stammetjes zou ik hout timmeren zodat die stammetjes niet meer zichtbaar zijn,
Dan houd je dus helemaal geen treden meer over.
pi_65103746
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:36 schreef xEvelinex het volgende:
M'n vriend en ik gaan binnenkort samenwonen in een huisje wat eerst een huurhuis was. Dit betekent dat er veel aan gedaan moet worden, maar dat is iets wat we helemaal niet erg vinden. Nu was het wel even schrikken toen we de trap zagen in dit huis, zoiets hadden we nog nooit gezien! We willen deze trap dan ook opknappen. Nu hebben wij wel gehoord over traprenovatie van Upstairs en dergelijke, maar daar hebben wij gewoonweg het geld niet voor(heb gehoord dat de kosten hiervan oplopen tot ong 3000 eurie). Heeft er iemand ideetjes wat we met de trap kunnen doen? Vloerbedekking erover heen, daar ben ik niet zo weg van.. Misschien tegeltjes verven?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Euries bestaan niet, Euro's wel.
pi_65103847
Heerlijk, zo'n klus. Dan heb je echt resultaat van je werk!
Ik heb (nog) geen goede ideeën, maar wens jullie veel succes!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:02:01 #73
45722 Dromer
pi_65103924
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het woord komt vanzelf in het woordenboek als zoveel mensen het blijven gebruiken.
Helaas maar waar.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 12:03:11 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65103958
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

mijn schoonvader heeft het altijd over uro
pi_65104032
Iedereen is benieuwd naar de rest van het huis
pi_65104452
Wat zou het kosten om de trap helemaal met mdf platen af te werken en dan te schilderen? Misschien is dat een optie, al kan ik me voorstellen dat zoveel mdf niet goedkoop is.
***Levi was here***
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:21:00 #77
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_65106504
*proest* wat een vreselijke graftrap is dat..
Kan je die bruine bierblikjes er tussen uit halen of niet? Dat zou al een hoop schelen lijkt me.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:30:59 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65106891
Jeetje...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:20:17 #79
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_65113499
siergrind op de treden, de halve rondjes ervan af, nieuw betimmeren en aflakken.
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:54:50 #80
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_65114696
Ge-wel-dig! TVP!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_65118248
Wat een vre-se-lijk lelijke trap

pi_65118631
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:44 schreef Oblivion het volgende:
Mjah, ik ben de enige maar ik vind de tegeltjes wel wat hebben...
De boomstammetjes moeten gaan.
Maar ik zou de trap dus wit verven (het hout en NIET de tegels) en dan op de muur een retro behang hangen met dat groen erin die terug komt in de trap.
Hoe retro wil je het hebben!?
Vond jij schrootjes niet ook wat hebben?
pi_65124422
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:51 schreef xEvelinex het volgende:

Lijkt me dat verf gaat slijten, moet dus regelmatig opnieuw gebeuren. Maar er zijn meer mensen met geverfde trappen, dus het moet kunnen.

Wat al eerder gezegd is: eronder moet gewoon een houten trap zitten. Tegels en hout eraf slopen. Als je mazzel hebt is het eronder niet al te lelijk (het is al snel minder lelijk dan dit trouwens). Als je pech hebt kun je waarschijnlijk wel iets doen met MDF-platen.
pi_65134709
bij de bouwmarkt hebben ze tegenwoordig ook de spullen die ze bij upstairs gebruiken, uiteraard moet je het dan zelf doen maar als je een beetje handig bent moet dat wel lukken... dan ben je voor zo'n 600 euro klaar...
pi_65134786
Echt een onwaarschijnlijk lelijk ding, maar dat had je gelukkig zelf ook al door. Waarschijnlijk krijg je af en toe nog post voor ene S. Wonder ofzo.
Maar een beetje verf doet wonderen. Misschien proberen op 1 of andere manier hout op die tegeltjes te doen.
pi_65136312
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:09 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Vond jij schrootjes niet ook wat hebben?

Ligt er wel aan wat voor schrootjes...
Dus niet alles!
pi_65136517
I'm with Oblivion!

Die gekke ronde paaltjes bij de stootborden moeten natuurlijk weg, maar daarna schilder je al het houtwerk mooi roomwit. En dat samen met die groene tegeltjes, hartstikke leuk juist!

Echt, probeer er eens doorheen te kijken! Wellicht past het ook goed bij de rest van je huis .

Als je het echt niks niks niks vindt, dan is de enige optie alles eruit slopen. Dikke kans dat er inderdaad gewoon een standaardtrap onder vandaan komt. Nou, dat is wat werk, maar best te doen. Ik zou geen zeil of mdf over de tegels gaan plakken.
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:36:49 #88
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_65136627
Strippen kijken wat eronder zit valt dat tegen dan gewoon de trap laten voorzien van tapijt. Dan heb je het voorlopig op de meest goedkopen manier opgelosten dan kan je later altijd nog gaan voor een renovatie.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:35:42 #89
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_65138012
Heel veel sterkte met die trap.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 12:41:31 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65138151
Jemig... ik had van alles verwacht maar niet zo'n trap
Ik zou alles eraf halen en dan kijken wat er overblijft/onder vandaan komt.

Sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:11:57 #91
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65140736
Auw, mijn ogen wat doe je!

Wat een lelijke trap! Inderdaad gewoon eens bij een van de treden beginnen met het wegbikken van die tegels. Misschien zijn die wel gewoon vastgelijmd en kan je daarna een tapijtje o.i.d. laten leggen.
Life is what you make it.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:22:41 #92
3498 Barb
Graduated Fool
pi_65141007
Boomstammetjes verwijderen, trap wit schilderen en de muur ernaast schilderen in de kleur van de tegels op de trap.

Laat je wel even het eindresultaat zien? Of beter nog: open een klustopic als je aan de slag gaat. Zo'n project is leuk om te volgen, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_65147650
Die boomstammetjes zijn zo apart dat het bijna wel wat heeft Jammer van die tegels erbij...

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken én naar de rest van je huis
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 19:07:32 #94
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65148996
maar waar ik nou nieuwsgierig naar ben: ziet de rest van het huis er ook zo "apart" uit?
pi_65155256
deze kan zo ik het funda topic
pi_65156633
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:42 schreef xEvelinex het volgende:
er was vorig jaar een verkiezing voor de lelijkste trap van nederland... jammer dat we toen ons huisje nog niet hadden.. anders hadden we denk ik wel kans gemaakt
Ik durf te wedden dat de uitslag herzien wordt. En dan gaat de beker naar jullie!

pi_65158193
Ik had zo'n lelijke trap niet eens kunnen bedenken als iemand me had gevraagd wat ik me zou voorstellen bij de lelijkste trap ter wereld.

De hamvraag is: WIE woonde daar en heeft die trap verzonnen?
pi_65159882
Ik vraag me nog steeds af hoe de rest van het huis eruit ziet
pi_65159972
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:45 schreef Isegrim het volgende:
Ik had zo'n lelijke trap niet eens kunnen bedenken als iemand me had gevraagd wat ik me zou voorstellen bij de lelijkste trap ter wereld.

De hamvraag is: WIE woonde daar en heeft die trap verzonnen?
Diegene verdient de Nobelprijs voor de wansmaak van de vorige eeuw
pi_65160720
wat een wansmaak.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 18 januari 2009 @ 09:13:26 #101
238327 Zegt
Dat zeg ik toch!
pi_65163684
Eerlijk gezegd vind ik het wel wat hebben, wat precies is er zo lelijk aan?
  zondag 18 januari 2009 @ 09:14:18 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65163686
PROEST!

Wat een gruwelijk lelijke trap, ik moest echt lachen toen ik 'm zag.
Huilen dan.
pi_65163699
Misschien is dit wat voor jullie
http://www.renostairs.nl/index.php?p=aanbiedingen
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 18 januari 2009 @ 09:42:58 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65163792
Wie haalt het nu in zijn hoofd om zoiets te doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65164086
Een rechte vuren trap kost 300 euro. Ik zou het wel weten!
pi_65168417
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:24 schreef xEvelinex het volgende:
wow dat is wel vet met die led verlichting, kan je dat dan goed wegwerken zodat je geen draden enzo meer ziet? en als je er dan over loopt gaan die lichtjes aan?
Ja vet man, net zo vet als je boomstamtrap

Ik snap niet dat mensen een huis kopen en het willen opknappen, maar totaal geen verstand van klussen hebben , deze trap opknappen is geen lastige klus als je wat kluservaring hebt, maarja... als ik hier al lees dat je led verlichting in een trap vet vind ben ik bang dat het nooit wat zal worden.

Schakel maar wat familie of vrienden in voor hulp. Voor ongeveer 600 euro heb je weer een prima trap, kan goedkoper, maar dan heb je over een paar jaar weer ellende (zoals met mdf gaan werken).

[ Bericht 15% gewijzigd door Darkenrahl op 18-01-2009 14:54:09 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 14:10:24 #107
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65169913
Wat een verschrikkelijk ding. Echt een leuk topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 januari 2009 @ 21:17:13 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65186779
Ik vind de trap wel leuk eigenlijk en zou 'm gewoon zo houden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65192407
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een afknapper zeg, een vrouw die dat mooi vind.

Maar die tegeltjes. Als je daar al iets aan doet zal het er al snel beter uitzien met wat verf.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:08:07 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65198021
Ik moet gewoon elke dag even in dit topic kijken en me verbazen over de lelijkheid
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 19 januari 2009 @ 11:26:46 #111
45722 Dromer
pi_65201583
quote:
*kruisteken maakt*
pi_65201761
quote:
Vast en zeker een vrouw? Misschien een duitser, want duitsers hebben vaak ook zo'n ontzettende lelijke smaak.
pi_65202037
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:31 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Vast en zeker een vrouw? Misschien een duitser, want duitsers hebben vaak ook zo'n ontzettende lelijke smaak.
Engelsen hebben ook zo'n gruwelijke smaak, kan ook nog.

Bij mij thuis is het trouwens manlief die bij dit soort dingen niet ziet dat het afzichtelijk is.
***Levi was here***
pi_65202270
Je zou de tegeltjes kunnen verven met tegelverf inderdaad. Ik denk dat als heel de trap bijv. cremekleurig is, incl de leuning e.d., dat het er meteen al een heel stuk anders uit ziet.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:56:51 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65202619
TS Heb je er al aan gedacht om die boomstammetjes eraf te halen?
KuikenGuppy
  maandag 19 januari 2009 @ 17:19:47 #116
67385 ROG
Go on, say it.
pi_65214779
Holy fuck.

Je moet wel héél optimistisch zijn wil je door zo'n trap heenkijken bij aankoop van een (net zo lelijk?) huis..

Succes TS, we wachten met smart op de nieuwe foto's!
pi_65237522
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:46 schreef Tammeh het volgende:
Je zou de tegeltjes kunnen verven met tegelverf inderdaad. Ik denk dat als heel de trap bijv. cremekleurig is, incl de leuning e.d., dat het er meteen al een heel stuk anders uit ziet.
Tegelverf kan je niet gebruiken op tegels waarop je loopt, zeker niet voor een trap waar je steeds op hetzelfde stuk loopt. Het slijt dan best snel. Daarnaast blijf je het lelijke tegelmotief zien.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:20:35 #118
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65254144
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:55 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Tegelverf kan je niet gebruiken op tegels waarop je loopt, zeker niet voor een trap waar je steeds op hetzelfde stuk loopt. Het slijt dan best snel. Daarnaast blijf je het lelijke tegelmotief zien.
Eerst verf die geschikt is voor op tegels en dan parketlak iod er over heen. Maar die naadjes blijf je idd zien dan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:22:13 #119
148823 znarch
ondertitel
pi_65254191
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_65256571
Overtegelen zou ik niet doen. Als je daar met natte schoenen op loopt (of nate voeten) heb je de kans dat je uitglijd. En dat is nooit fijn, maar op een trap al helemaal niet.
pi_65260351
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:26 schreef ParanoidEv het volgende:
Overtegelen zou ik niet doen. Als je daar met natte schoenen op loopt (of nate voeten) heb je de kans dat je uitglijd. En dat is nooit fijn, maar op een trap al helemaal niet.
Vloertegels kan je ook ruw kopen, heb ik hier in de badkamer liggen, kan je niet op uitglijden met natte voeten, maar ik vind het al niet super staan in mijn badkamer (is gezet door vorige eigenaar en ben te lui om het eruit te halen omdat dat nogal veel werk is), maar op een trap is het helemaal lelijk omdat het grote tegels zijn.

Overtegelen kan volgens mij alleen met kleine tegeltjes (mozaiek tegels is wel een leuk idee), maar daar kan je inderdaad weer op uitglijden.

Het blijft zoiezo bagger, welke gek doet er nu tegels op zijn trap? Net of tegelen zo'n leuke klus is dat je denkt: he, ik pak de trap ook nog even mee
pi_65284219
Waar blijft die update!
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:54:04 #123
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65286691
* Niara wacht met spanning op een goede afloop
pi_65318229
Gewoon alles weg slopen, schuren plamuren schuren plamuren en dan is bedenken wat je er mee kunt !!

Marre hoe staat het er nu mee ??
pi_65380415
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:52 schreef BuupWerk het volgende:
Gewoon alles weg slopen, schuren plamuren schuren plamuren en dan is bedenken wat je er mee kunt !!

Dacht je nu echt dat hij iets gedaan had? Als je al op fok dit moet plaatsen dan weet ik genoegt. Geen doorpakkers, geen verstand van klussen en over 2 jaar klaagt meneer er nog over.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:21:54 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_65380520
Ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen
  zondag 25 januari 2009 @ 13:26:08 #127
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_65382462
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:52 schreef BuupWerk het volgende:

dat dacht ik ook toen ik de foto zag... hoe moeilijk kan het zijn?
gewoon rigoreus die rotzooi er afslopen.
onder die troep zit heeeel waarschijnlijk een gewone mooie trap..

de oplossingen zoals tegels schilderen enz. die verder in dit topic gegeven wordt zijn geen goede oplossingen want dan blijft het een lelijke trap.
© www.driekeerniks.be
pi_65442935
Idd. Alles eraf slopen. Flink kaalschuren/branden/afbijten en dan opnieuw in de lak. Zit gewoon een fatsoenlijke trap onder lijkt mij.
pi_65560535
Ben benieuwd naar de rest v.d. woning
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 11:44:05 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65561131
benieuwd of we nog een update krijgen
ts is na de op niet meer op fok geweest
pi_65569500
Jemig! Dat is inderdaad echt een volslagen bizarre trap! Hahaha, en dan ook echt helemaal van top tot teen voorzien van houten schrootjes en tegels ;-)

Het hout zou ik schilderen, en dan de tegeltjes zo laten. Als je het hout lichtblauw of gebroken wt schildert oogt het een beetje Spaans, dat is best leuk. deel vooral je voor en na foto's op mijn weblog!
Hoe wonen de sterren? Kijk binnen bij hen en bij anderen en laat je inspireren.
www.checkmyhome.wordpress.com
pi_65569536
het adres staat in mn signature trouwens ;-)
Hoe wonen de sterren? Kijk binnen bij hen en bij anderen en laat je inspireren.
www.checkmyhome.wordpress.com
pi_65585437
wat zegt de woningstichting er van? Ik kan me niet voorstellen dat de vorige bewoners een dergelijke trap gewoon mogen laten zitten.
pi_65603739
my eyes!
zoiets verzin je toch niet?
maar waarschijnlijk hebben jullie het gekocht, als je tenminste zegt, dat het voorheen een huurhuis was?
Ik zou de hele boel er uit slopen. Het ziet er uit alsof dit inderdaad boven op een trap gemaakt is. Is het ook niet onwijs gehorig, een trap met tegels?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:42:04 #135
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65603853

Hoe krijgen mensen het verzonnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:59:49 #136
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65604500
OMG! Zoiets heb ik nog nooit gezien! Dat is wel heeeeeel apart..
Heel veel succes ermee, ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.
pi_65604561
Waar blijft de updeet .
pi_65624987
Wat een verschrikkelijke trap..... hij is zo lelijk dat hij er bijna mooi van wordt.

Tegelverf kan ik je ten zeerste afraden.... ik heb mijn badkamer er mee geschilderd en daar komt het naar beneden bladderen ondanks dat ik nog de dure grondverf en zo er bij gekocht heb..... Dus het lijkt me dat het op een trap al helemaal geen lang leven beschoren is.

Mijn advies is dan ook net zo als de anderen hier; sloop de tegels en de houte paaltjes er af en zie wat er overblijft. Lelijker zal ie er niet op worden in ieder geval.

Succes! Ben benieuwd wat je er van maakt....
pi_65625211
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:01 schreef Anne het volgende:
Waar blijft de updeet .
Denk dat TS van de trap gevallen is.
***Levi was here***
  zondag 1 februari 2009 @ 19:21:06 #140
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65632820
Hallo iedereen,

Bedankt voor alle reacties en tips!
Ik ben niet van de trap gevallen hoor haha
We zijn ontzettend druk geweest met het regelen van alles rondom het huisje, maar het ziet er naar uit dat we vrijdag de sleutel gaan krijgen Dit is dus ook de reden dat we nog geen update hebben, want we hebben natuurlijk nog niets kunnen doen!
Ik zal een paar foto's van ons huisje posten, kunnen jullie nog even lachen
En binnenkort natuurlijk weer een update.
  zondag 1 februari 2009 @ 19:34:20 #141
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65633168
Onze geweldig mooie badkamer, die er dus als eerste uitvliegt

Foto genomen vanuit halverwege de tuin

Onze keuken, gelukkig helemaal netjes

De woonkamer, met de verschrikkelijke steenstrips!

zondag 1 februari 2009 @ 21:48:19 #142
45722 Dromer
pi_65638000
Schrootjes in de badkamer.... tja
pi_65645553
Stoel in de badkamer, die zou ik zeker laten zitten.
pi_65645602
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:10 schreef powiesowie het volgende:
Stoel in de badkamer, die zou ik zeker laten zitten.
Precies, bespaart je over veertig jaar weer wat werk.
  maandag 2 februari 2009 @ 07:29:38 #145
242867 zjanzjies
Dat was ik nie
pi_65645627
Oei, daar heb je aardig wat werk aan, maar je kan er nu wel je droomhuis van maken.

Heel veel succes met al het klussen
pi_65645661
Voices tell me I'm the shit.
pi_65649160
damn druk hoor
  maandag 2 februari 2009 @ 12:48:44 #148
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_65652765
vind die trap wel erg KOEL !!
pi_65654352
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:34 schreef xEvelinex het volgende:
Onze geweldig mooie badkamer, die er dus als eerste uitvliegt
[ afbeelding ]

Foto genomen vanuit halverwege de tuin
[ afbeelding ]

Onze keuken, gelukkig helemaal netjes
[ afbeelding ]

De woonkamer, met de verschrikkelijke steenstrips!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Succes met het sloopwerk. Slopen is leuk .
Keuken ziet er inderdaad wel goed uit, de rest heb je nog wel wat werk aan. Rare mensen hebben daar gewoond.
Fijn dat je niet van de trap gevallen bent.
***Levi was here***
  maandag 2 februari 2009 @ 13:53:49 #150
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65654990
die steen strips ...... oei dat gaat een heel hoop werk kosten

zou gewoon kunststof schoten er voor zetten.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_65655029
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:53 schreef RAVW het volgende:

is dat niet een beetje van de regen in de drup?
  maandag 2 februari 2009 @ 13:59:33 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65655176
Die keuken vind ik ook niet echt fantastisch hoor.
Succes, TS .
KuikenGuppy
pi_65656075
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:35 schreef Levitation het volgende:

[..]

Keuken ziet er inderdaad wel goed uit, de rest heb je nog wel wat werk aan. Rare mensen hebben daar gewoond.
Raar?
Gewoon oude mensen die waarschijnlijk al 30 jaar niets meer aan het huis hebben gedaan. Kom je vaak genoeg tegen, dit soort huizen waar oude mensen jaren in hebben gewoond.

De keuken vind ik er trouwens niet echt geweldig uitzien, echt zo'n emotieloze jaren '90 keuken.
  maandag 2 februari 2009 @ 14:54:14 #154
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65656947
Respect. Dat is echt de lelijkste trap die ik ooit heb gezien
Primum non nocere
pi_65658537
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:29 schreef Syytön het volgende:

[..]

Raar?
Gewoon oude mensen die waarschijnlijk al 30 jaar niets meer aan het huis hebben gedaan. Kom je vaak genoeg tegen, dit soort huizen waar oude mensen jaren in hebben gewoond.

De keuken vind ik er trouwens niet echt geweldig uitzien, echt zo'n emotieloze jaren '90 keuken.
Keuken is een standaard woningbouw keuken, heel normaal in een huurhuis. Niet spectaculair en als je zelf een keuken koopt, koop je iets mooiers, maar zo'n keuken is wel gewoon functioneel.

De rest was ook 30 jaar geleden niet echt een teken van smaak.
***Levi was here***
pi_65659654
Leuk zeg, het lijkt mijn huisje wel. Zelfde soort badkamer , zelfde steenstrips aan de muur , alleen de trap was al gestript dus iets minder lelijk.

Tip voor als je de steenstrips wilt verwijderen, doe dat als allereerste want het stoft als de ziekte.
Gereedschap: breekijzer 80 cm lang, zware hamer (1 kg), boorhamer als het goed vast zit, veiligheidsbril, oordoppen (ook als je allen handgereedschap gebruikt ivm metaalgeluid), stofkapjes.

Vervolgens als je rechtshandig bent van rechts naar links werken en vanuit het midden schuin naar boven en naar beneden.
Supra Groningam Nihil
pi_65659698
Oh ik zou dat zeepbakje in e badkamer wel houden, is wel grappig vintage. de rest moet er natuurlijk uit.
Supra Groningam Nihil
pi_65661805
Kun je niet beter over die steenstrips heen stucen? Lijkt mij minder werk. Moeten ze wel goed vast zitten.
***Levi was here***
pi_65661862
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:53 schreef RAVW het volgende:

goed gereedschap. beukt t er zo af!
pi_65677415
waarom schroef je geen nieuwe beplating op de trap en dan schilderen dan ben je klaar.
succes
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:29:08 #161
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65682105
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:18 schreef zwaan12 het volgende:
waarom schroef je geen nieuwe beplating op de trap en dan schilderen dan ben je klaar.
succes
Denk dat de traptreden dan te klein worden. Dan heb je wel een mooie trap maar kan je m niet gebruiken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:01:10 #162
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65711059
Heel erg bedankt voor alle tips! We weten nu een beetje wat we willen gaan doen met de trap. Waarschijnlijk alles strippen, daarna netjes licht schilderen en we hebben mooie "halve maantjes" gezien voor op de treden:

En aangezien we vrijdag de sleutel krijgen, leek het me leuk om alvast een klustopic te openen zodat iedereen het kan volgen
Dus dat ga zo doen
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:01:27 #163
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65747759
Dat is wel slim, als de trap dan toch erg beschadigd is kun je dat mooi 'wegwerken' met die 'halve maantjes' Succes met klussen
pi_65766563
Goeie oplossing inderdaad. Voor weinig knap je 'm toch netjes op.:)
pi_66262750
Wie heeft dat in vredesnaam verzonnen? Veel sterkte met opknappen!
pi_66271461
Damn, ik kan er m'n ogen niet vanaf houden, wat is die trap oerlelijk! Ik ben wel zeer nieuwsgierig naar het eindresultaat straks, laat je nog fotootjes zien?
  donderdag 2 april 2009 @ 15:17:02 #167
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_67646738
hoe is het met die trap...na 41 dagen ?!?!
  donderdag 2 april 2009 @ 15:32:28 #168
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_67647245
Ja, ik ben ook benieuwd
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:47:52 #169
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_67786881
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:17 schreef BuupWerk het volgende:
hoe is het met die trap...na 41 dagen ?!?!
De balkjes zijn er gelijk afgegaan en er staat al een deel in de grondverf Met het erafslopen van de tegeltjes wachten we nog even tot de werklui klaar zijn met stucen en tegelen boven.
Voor foto's : Het toekomstige paleisje van xEvelinex!
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:55:34 #170
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67789058
Volgens mij zijn de vorige buren naar Zwitserland verhuisd gezien hun smaak
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_67792178
Ik zou heel dat ding strippen en maar hopen dat de ondergrond fatsoenlijk en egaal is. Zo niet, zelf egaal maken.

Onze trap was ook de hel toen we dit huis kochten vorig jaar. Wij hebben uiteindelijk wel besloten om een trap van upstairs erin te hangen. Qua uren valt het wel mee. Ze waren er om half 8 en om half 2 waren ze weer weg en de trap zat er prima in (ben er nog steeds heel blij mee). Kost een bom duiten (wij waren 2700 euro kwijt) maar dan heb je ook iets waar je jaaaaaaren plezier van hebt.

Maar ik zou eerst proberen te strippen, misschien ziet de trap er onder deze laag toch fatsoenlijk uit en kun je er iets van maken. Das waarschijnlijk het voordeligste.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:21:47 #172
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_68239335
Ik dacht: hoe erg kan het zijn?

Nou, heel erg dus. Wat een gedrocht
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:39:43 #173
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_69680597
Er is nieuws!!
We zijn de trap aan het slopen geweest vorige week en deze week al begonnen met het opknappen, zie de foto's hieronder. Bij de eerste paar treden gingen de tegeltjes er goed af, daarna ging het toch wat lastiger . De treden zijn ook een beetje beschadigd op de plekken waar de voegen zaten. We zijn nu aan het plamuren geslagen en hebben tegen de stootborden nieuwe plaatjes gedaan, ziet er echt al stukken beter uit vind ik!

Treden geschuurd:

Beschadigingen:

Nu nog zonder nieuwe stootborden:

Met de nieuwe stootborden en geplamuurd:

Deze week in de grondverf zetten, dan zal het er wel heel anders uitzien denk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 juni 2009 @ 21:43:11 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69680754
Zo, wat een verschil
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 21:46:20 #175
5428 crew  miss_sly
pi_69680897
Zo, het is even werk, maar het is inderdaad nu al een enorme verbetering!
Ben benieuwd hoe het is als het af is
pi_69683523
Goed bezig!
pi_69683972
Da's een hele verbetering! Maarja, veel slechter kon het ook niet.
pi_69690227
tvp vanavond foto's checken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 09:13:52 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_69691350
wauw, de trap krijgt een transformatie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:30:28 #180
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69691697
dat ziet er veelbelovend uit
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:11:54 #181
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:52:03 #182
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_69704737
vanavond gaat de eerste laag grondverf erop!
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:57:47 #184
86793 wwwer
The one and only
pi_69705002
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:41 schreef xEvelinex het volgende:
de houten balkjes die je ziet, die gaan we er zowieso uithalen want daar zitten er een aantal van los en zorgt ervoor dat de trede een stuk smaller is.. als je dan over de trap loopt stoot je er steeds tegenaan.. en het is natuurlijk oerlelijk.. we weten alleen niet goed wat we met de tegeltjes aanmoeten omdat we dus niet weten wat eronder zit..
Dit had je aankoopmakelaar moeten uitzoeken... dan had je het geweten

Maar wat je nu gaat doen ziet er netjes uit
Graaauuww?
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:00:55 #185
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_69705154
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:57 schreef wwwer het volgende:

[..]

Dit had je aankoopmakelaar moeten uitzoeken... dan had je het geweten

Maar wat je nu gaat doen ziet er netjes uit
Das lastig, als je geen aankoopmakelaar hebt
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:03:27 #186
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_69705261
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:55 schreef styliste het volgende:
ziet er al goed uit! Hoe is het met de rest van het huis?
Vanavond probeer ik nieuwe foto's in mijn andere forum te zetten, maar het begint al aardig op te schieten. Alleen wel jammer dat mijn vriend erg druk is met zijn werk en ik het druk heb met school en stage
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:08:28 #187
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_69721715
De trap staat helemaal in de grondverf!
Hopelijk vinden jullie hem net zo mooi als ik

pi_69721915
Áls jij het maar mooi vindt !

Grapje : wat een mooi resultaat nu al.
pi_69722427
Volgens mij kan je je alsnog weer inschrijven bij http://www.delelijkstetrap.nl/ Er is nu een categorie Juni 2009.
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:26:23 #190
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69722611
Wat een verschil!!! Hulde!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:23:56 #191
81894 godigita
Trollercoaster
pi_69729740
Ziet er strak uit!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:56:35 #192
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_69738116
Wat een enorm verschil!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69753328
Goh! Ik had gedacht "dat wordt niks met de trap".

Maar nu is het wel maar gewoon een normale standaard trap . Niet meer zo bijzonder!
Wel mooier uiteraard!
pi_69758139
Goed werk zeg!
pi_69781699
indrukwekkend geklust hoor, misschien ga ik mijn trap dan ook toch maar niet bevloerbedekken maar helemaal opknappen.
Supra Groningam Nihil
pi_69781843
> 15000 views !!!

Had je dat al gezien Eveline ?
pi_69781993
Nice hoor!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85948929
Heb je ook foto's van het resultaat mét de Micostep trapmatjes?
pi_85991941
Lekker oude post :)

Maar ik was benieuwd hoe ze die stootborden had gemaakt...

Heb geprobeerd PM te sturen, maar dat lukte niet...
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:08:26 #200
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_86018974
He wat leuk dat jullie m'n topic weer hebben gevonden :) Ik heb wel foto's met die Micostep trapmatjes, maar staan helaas niet op deze computer. Zal even kijken of ik ze deze week er nog op kan zetten. (Bevallen trouwens heel goed! Dempt het geluid en nog steeds niet uitgegleden :))
Voor de stootborden hebben we eerst het oude stootbord opgemeten en hebben toen bij de bouwmarkt een plaat gekocht (volgens mij van dat dunne triplex, maar dat weet mn vriend beter dan ik) en die plaat hebben we gelijk daar op maat laten zagen (was bij de Formido). Thuis bij sommige nog iets af moeten vijlen en daarna in de grondverf gezet. Daarna vastgekit en afgekit en meegeschuurd en geverfd met de rest van de trap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')