abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:36:06 #1
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65070726
M'n vriend en ik gaan binnenkort samenwonen in een huisje wat eerst een huurhuis was. Dit betekent dat er veel aan gedaan moet worden, maar dat is iets wat we helemaal niet erg vinden. Nu was het wel even schrikken toen we de trap zagen in dit huis, zoiets hadden we nog nooit gezien! We willen deze trap dan ook opknappen. Nu hebben wij wel gehoord over traprenovatie van Upstairs en dergelijke, maar daar hebben wij gewoonweg het geld niet voor(heb gehoord dat de kosten hiervan oplopen tot ong 3000 eurie). Heeft er iemand ideetjes wat we met de trap kunnen doen? Vloerbedekking erover heen, daar ben ik niet zo weg van.. Misschien tegeltjes verven?

A smile is the prettiest thing you can wear!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:36:55 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65070756

Wat een lelijke trap he!!!
Lang leve mij! *O*
pi_65070779
[img ]http://huis.bcvormekaor.nl/trap1.JPG[/img]

Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65070783
Tja wat moet ik hier van zeggen.

[ Bericht 40% gewijzigd door geelkuikentje op 15-01-2009 14:39:06 (Link naar plaatjes verwijderd) ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 14:37:41 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65070784
TS, haal je spaties eens weg bij de [img] tags.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:37:53 #6
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65070797
Verf alle verticale delen als bierblikjes...
Lang leve mij! *O*
pi_65070807
oeps dat was te duur!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65070812
Oei, die is wel écht spuuglelijk. . Ik zou 'm in zijn geheel verven, zowel de tegeltjes als het houtwerk. Alles in dezelfde kleur, dat geeft wat meer rust want er zit al best veel structuur in (zowel hout als tegels).
That's quite enough, thank you.
pi_65070842
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:37 schreef Echo99 het volgende:
Verf alle verticale delen als bierblikjes...
Zit net heinekenflesjes te typen, maar blikjes zijn misschien beter ja
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65070869
Het is een verdomde lelijke trap en eerlijk gezegt heen idee wat je eraan kunt doen behalve de tegels en het hout wegslopen en hopen dat er steen onder zit.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:39:50 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65070892

OMG die trap, nu maak je me wel heel nieuwsgierig naar de rest van het huis
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65070945
Eerlijk is idd eerlijk; ik dacht daar heb je weer zo'n zeurmuts, wat kan er nou zo erg zijn aan een trap?

Maar mijn respect gaat uit naar dit topic. Wat een godvergeten lelijk ding
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:41:24 #13
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65070964
de houten balkjes die je ziet, die gaan we er zowieso uithalen want daar zitten er een aantal van los en zorgt ervoor dat de trede een stuk smaller is.. als je dan over de trap loopt stoot je er steeds tegenaan.. en het is natuurlijk oerlelijk.. we weten alleen niet goed wat we met de tegeltjes aanmoeten omdat we dus niet weten wat eronder zit..
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:42:47 #14
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65071024
er was vorig jaar een verkiezing voor de lelijkste trap van nederland... jammer dat we toen ons huisje nog niet hadden.. anders hadden we denk ik wel kans gemaakt
pi_65071050
Iets waar je tegels overheen kan doen in ieder geval.

Zal je wel wat mee kunnen lijkt me dan? Maar ik ben bepaald geen klusser. Ik rotzooi hooguit wat mee voor de slapstick.
pi_65071187
En de foto's van de rest van het huis? Daar ben ik nu ook benieuwd naar
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:06 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65071257
Kun je onder de trap komen (kelderkast of zo?)? Dan kun je misschien inschatten waar de trap van gemaakt is. Zal toch normaal gesproken wel gewoon hout zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:22 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65071271
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat.

En mijn serieuze tip voor de trap: Bouw een lift.
Lang leve mij! *O*
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:48:27 #19
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_65071275
die wedstrijd hadden jullie met gemak gewonnen

Ik zou de plankjes eraf slopen, tegeltjes los tikken, en nieuw aanbrengen. Je zou ook cement erover heen kunnen laten smeren, zo'n dun laagje, dat is vrij goedkoop.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:12 #20
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65071304
Ik zou de tegeltjes (voorzichtig) verwijderen en dan de lijmlaag wegschuren.
Is een precies werkje, want je wilt niet dat je trap ongelijk wordt.
Eventueel hout dat met de tegeltjes meekomt weer vullen met twee componenten houtvuller
Daarna een leuk marmoleum ofzo er op.
Trek voor dat klusje maar een aantal dagen uit. Een trap schuren is een rot klus
pi_65071307
Oei zeg, dat doet pijn aan je ogen!

Ik zou sowieso die 'boomstammetjes' wegslopen, en pak eens een beitel om te kijken wat er onder die tegeltjes zit! Waarschijnlijk hebben ze afwerklatjes om de originele trede geplaatst, en de ruimte binnenin betegeld. Te gruwelijk voor woorden. Al zijn leven zit daar de originele traptrede onder!

Met heel veel geduld, en een zware schuurmachine kun je dat waarschijnlijk wel weer toonbaar maken, en geschikt om over te schilderen in een kleur naar wens!
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:51:03 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_65071389
ws zit hier gewoon een houten trap onder hoor. Die maffe halve paaltjes losmaken, toplaag met die tegeltjes eruit en dan is het verder aan jou.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_65071453
Ik zit de foto's nog eens te bekijken, en het is wérkelijk te banaal voor woorden. Ik kan me niet herinneren ooit iets afschuwelijkers aanschouwd te hebben.

Het is zó lelijk, dat het bijna een kunstvorm op zich is!
pi_65071579

Dit is echt de lelijkste trap die ik ooit heb mogen aanschouwen.

Eigenlijk is iedere verandering die je er op aanbrengt een verbetering.
Kan je die treden niet wegwerken met spaanplaat, en dan een lik verf eroverheen?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_65071604
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou het er gewoon afhalen en hopen dat er iets onder zit waardoor je dus minder kosten heb.

Ik weet zeker dat je zou winnen, want zo oerlelijk is de lelijkste trap van nederland niet eens

http://www.delelijkstetrap.nl/
pi_65071671
Wat zit er voor ruimte onder de trap? Een gewone nieuwe trap bestellen is ook geen idee?
Upstairs is idd duur mar daar zit ook veel uren een, een standaard trap erin laten zetten is mogelijk een stuk goedkoperderder.
Ik denk dat de tegels op de originele trap zijn geplakt. Het wordt dus een kwestie van lelijke paaltjes weghalen, lijst om tegels verwijderen, tegels losbikken (gaat ws. best makkelijk).
Vervolgens trap schuren en dan opnieuw verven of na het tegelverwijderen toch vloerbedekking erop, dat dempt ook direct het geluid goed en is imo helemaal niet lelijk als je het door een vloerbedekkinglegger laat doen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:05:41 #27
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65072038
onder de trap zit een trapkast en het toilet.. dus een nieuwe trap daar begin ik liever niet aan..

@ deetch: ik ben allergisch voor huisstofmijt dus er komt geen vloerbedekking in mijn huis
pi_65072437
Ik dacht toen ik de TT zag: nou, dat zalwel meevallen, toch? Hoe lelijk kan een trap zijn....nou, heeel erg lelijk Ongelofelijk!

Wat eraan te doen? Ik ga er even over denken...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65072572
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Eerlijk is idd eerlijk; ik dacht daar heb je weer zo'n zeurmuts, wat kan er nou zo erg zijn aan een trap?

Maar mijn respect gaat uit naar dit topic. Wat een godvergeten lelijk ding
Mijn excuus aan TS, ik dacht hetzelfde.
En het is inderdaad erg. Ik moet eerst even bijkomen van die foto's en dan kan ik misschien wat tips bedenken, maar nu nog even niet.
-
pi_65072586
lama
pi_65072655
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik denk zoiets.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:20:01 #32
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65072664
Hoe bedénken mensen dat zoiets mooi is/kan zijn?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_65072719
oh wat errug !! dit is by far de lillekste inderdaad.
Zou je nog mee kunnen doen aan de wedstrijd?
Ik hoop voor jullie dat de rest een beetje meevalt... als in schrootjes en plafonds.

Zoals hierboven men al schreef: strippen - kaalmaken en misschien valt het dan een beetje mee wat je aantreft.
Dat je het kunt opvullen met 2 componenten spul en schilderen ?

Ziet de rest van het huis er ook zo uit?
En huurders moeten het toch altijd "schoon" in oorspronkelijke staat opleveren ?

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Succes !
pi_65072777
zeker tvp!
Everyone is entitled to My opinion.
pi_65072888
Er moet onder tegeltjes gewoon hout zitten en achter de paaltjes ook. Gewoon voleldig strippen dus, latjes er af. Indien nodig, als wat je eronder aantreft echt heel slecht is, kun je eea nog bedeken met platen hout. Schuren, schilderen en klaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65073049
Volgens mij ziet het er best tof uit als je heel de trap gewoon zoals ie nu is met tegeltjes en gekke paaltjes wit verft, gewoon heel dat ding.

Ik denk dat het vooral de uitstraling van dat hout samen met die foute tegeltjes is die je aan een soort foute ouderwetse keuken in een trapvorm doen denken

Maar dat de patronen van tegeltjes en paaltjes best leuk kunnen zijn als alles superwit is

(Als het mijn trap was zou ik zelfs in zn geheel knalroze of mintgroen verven haha, of wit met een schuin vlak aan kleur erover in een creatieve bui.)
pi_65073064
Ik ben er weer. Glaasje water gehad, tabletje genomen dus ik kan er weer tegen

Het is een kwestie van veel geld uitgeven en weinig moeite doen, of met weinig geld beginnen en er heel veel tijd insteken.
Helemaal strippen lijkt voor de hand te liggen maar je weet niet wat je tegenkomt. Voor je het weet ben je veroordeeld tot echt hoge kosten.
Ik zou idd beginnen met het weghalen van de boomstammetjes en dan maar hopen dat je de stootborden nog toonbaar kunt maken.
De treden met de tegeltjes zijn wel lelijk maar zien er zo op t oog wel redelijk degelijk uit. Goedkoopste is overschilderen maar het blijft dan wel een betegelde idiote trap.
Je zou ook kunnen kiezen voor een laag dun materiaal wat je op de tegels lijmt.
Bijvoorbeeld vinyl en dan de lijst schilderen in een kleur die het een toonbaar geheel maakt.
Eventueel een dunne plaat MDF zou ook kunnen en dan deze indezelfde kleur als het houtwerk schilderen.
-
pi_65073126
Veel mensen hier willen de trap compleet kaalstrippen en weer tot een normaal iets omtoveren, maar je mag toch nog best iets speciaals erin houden
pi_65073180
Of de paaltjes weg zoals je vanplan bent, alles wit doen maar de tegelvlakken in een andere kleur egaal verven
pi_65073938
hahaha, ik schoot echt in de lach! wat een oerlelijk ding is dat zeg!
ik zou gewoon een compleet nieuwe trap laten plaatsen.
deze trap zou ik op marktplaats zetten, en kijken of er een gek op af komt! je zou maar net op zoek zijn naar zo'n trap.....
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:56 #41
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65073946
zou dat goed gaan, tegeltjes verven? heb gehoord dat het wel kan.. maar je loopt er natuurlijk wel over en ik weet niet of het dan daartegen kan?

De rest van het huis is niet zo erg als deze trap hoor dat is voornamelijk schilderwerk.. de vorige bewoners vonden het namelijk wel mooi om de deurposten groen, rood, blauw en bruin te doen en zo ook de radiatoren :|
pi_65074101
Ik heb geen verstand van tegels verven of wat dan ook kan alleen maar met ideeen komen, haha

EDIT: met google is er wel wat over te vinden. Vaak zijn het mensen die hun badkamertegels verven willen en dan gaat het om nogal een vochtige ruimte, dus denk ik dat er wat extra's bij komt kijken. Je hebt sowieso speciale tegelverf.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:06 #43
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_65074336
ik zou hem zo laten....wat een toptrap.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:16:01 #44
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65074999
Wow waar vind je zoiets,
Persoonlijk zou ik zeggen geheel kaal maken wellicht kun je hem opnieuw met hout bekleden of met laminaat (klost wel) of met linoneum OID.
Maar eerst geheel kaal maken.

Kost veel tijd maar dan krijg je ook wat . Een trap waar je jaren met plezier tegen aankijkt
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:19:14 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65075150
Godsamme wat een gedrocht
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65075343
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:55 schreef gebruikersnaam het volgende:

Dit is echt de lelijkste trap die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Inderdaad. Ik zou hem eruit slopen en een nieuwe plaatsen (indien voldoende geld).
pi_65075487
Waarom geen mdfplaatjes tegen die boomstammetjes aan die je verft of behangt en dan aflakt? Over die tegeltjes zou ik gewoon een stuk zeil plakken hoor. Vt wonen heeft Novilon in de collectie met mooie en rustige prints en vaak worden er wel stukken op Marktplaats aangeboden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_65075659
Voor het lelijkste gebouw(deel) wat ik ooit in mijn leven gezien heb. Heel fijn om te weten dat ik niks lelijkers tegen kan komen.

Ook mijn devies: helemaal kaalstrippen, alles wat eraf komt ritueel verbranden, nieuwe bekleding erop (eiken is wel mooi, maar dat moet in je interieur passen) en afronden met Slachtofferhulp.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:31:31 #49
81894 godigita
Trollercoaster
pi_65075740
Oh shit, wat een trap. Is alles eraf slopen geen optie? die balkjes zien eruit alsof ze een platte achterkant hebben en ergens op zijn geplakt.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:34:49 #50
230788 n8n
Pragmatisch
pi_65075894
Zo lelijk dat het té mooi is om te wijzigen, ik zou het dus echt zo laten.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')