abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:35:34 #51
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65075934
de trap er helemaal uitslopen zijn we niet echt van plan..
De balkjes zijn inderdaad vlak aan de achterkant en zijn tegen het stootbord geplakt/geschroef/gespijkerd.. dus die kunnen we er gemakkelijk eraf halen.. ik weet alleen niet hoe ze het precies met die tegeltjes hebben gedaan..
heeft er iemand wel eens gehoord van steentapijt.. heb ergens op een site weleens gezien dat ze dat ook op de treden van een trap toepassen.. iemand ooit gezien of ervaring mee?
A smile is the prettiest thing you can wear!
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:04:01 #52
81894 godigita
Trollercoaster
pi_65077163
Dat bedoelde ik ook, niet de hele trap slopen, maar die handel eraf halen. Dan vraag ik me af wat eronder zit, d.w.z. of je dat kunt schuren en verven oid. Ik heb ook mensen hier leuke dingen zien doen met behang tegen de stootborden.
pi_65077306
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:35 schreef xEvelinex het volgende:
de trap er helemaal uitslopen zijn we niet echt van plan..
De balkjes zijn inderdaad vlak aan de achterkant en zijn tegen het stootbord geplakt/geschroef/gespijkerd.. dus die kunnen we er gemakkelijk eraf halen.. ik weet alleen niet hoe ze het precies met die tegeltjes hebben gedaan..
heeft er iemand wel eens gehoord van steentapijt.. heb ergens op een site weleens gezien dat ze dat ook op de treden van een trap toepassen.. iemand ooit gezien of ervaring mee?
Siergrind. Dure oplossing, wel mooi. Daarmee is je blikjeseffect nog niet opgelost. Kijk maar eens op epoxy.nl of zo.
That's quite enough, thank you.
pi_65079251
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:51 schreef xEvelinex het volgende:
zou dat goed gaan, tegeltjes verven? heb gehoord dat het wel kan.. maar je loopt er natuurlijk wel over en ik weet niet of het dan daartegen kan?

De rest van het huis is niet zo erg als deze trap hoor dat is voornamelijk schilderwerk.. de vorige bewoners vonden het namelijk wel mooi om de deurposten groen, rood, blauw en bruin te doen en zo ook de radiatoren :|
Neuh, dat loop je in no-time weer kaal.

Zeker als je last hebt van huisstofmijt wil je zo min mogelijk hoeken, kieren en gaten hebben waar zich stof kan verzamelen. Ik zou de tegeltjes er af bikken, en kijken of je met schuren en plamuren de trap geschikt krijgt om te schilderen met een slijtvaste verf.

Ook kun je overwegen de trap door een stoffeerder te laten bekleden met Novilon (uiteraard na verwijdering van boomstammetjes en tegeltjes).
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:08:01 #55
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65079644
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:26 schreef Cyan het volgende:
Waarom geen mdfplaatjes tegen die boomstammetjes aan die je verft of behangt en dan aflakt? Over die tegeltjes zou ik gewoon een stuk zeil plakken hoor. Vt wonen heeft Novilon in de collectie met mooie en rustige prints en vaak worden er wel stukken op Marktplaats aangeboden.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook de makkelijkste/snelste/goedkoopste oplossing.
Maar op zich ben je al een heel eind als je de paaltjes en de tegeltjes er af sloopt. Ziet er uit of dat makkelijk kan.

OMG wat is dit lelijk zeg, eigenlijk is alles wat je er aan doet goed
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65079846
Alles eraf slopen, veel plamuren, nog meer plamuren, schuren, plamuren, schuren.. en schuren. Dan om en nabij 4 keer verven, dan transparante traplak erover en als laatste nog even 200 blauwe ledjes erop schroeven en twee infrarood sensors maken.... Dan krijg je een mooie trap De trap in mijn huur huis was mint groen geverfd en daaroverheen zatten van die losse stukken vloerbedekking geplakt met enorm hardnekkige lijm. Al met al was het heel veeel werk maar ik ben erg blij met het resultaat.

Wie gaat slapen om te vergeten wordt de volgende ochtend wreed verstoord wakker......
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:24:22 #57
242005 xEvelinex
Druk aan het klussen!!
pi_65082224
wow dat is wel vet met die led verlichting, kan je dat dan goed wegwerken zodat je geen draden enzo meer ziet? en als je er dan over loopt gaan die lichtjes aan?
A smile is the prettiest thing you can wear!
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:28:12 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65082371
Ik ben gewoon sprakeloos TS als ik dit zie. Is dit via een woningbouw? En moeten die dit niet oplossen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65083048
Mjah, ik ben de enige maar ik vind de tegeltjes wel wat hebben...
De boomstammetjes moeten gaan.
Maar ik zou de trap dus wit verven (het hout en NIET de tegels) en dan op de muur een retro behang hangen met dat groen erin die terug komt in de trap.
Hoe retro wil je het hebben!?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_65083426
Pfoe, zelfs in de tijd dat deze trap "gepimpt" is, moet het lelijk zijn geweest. Dit valt gewoon niet goed te praten als "ouderwets", dit is gewoon een extreme vorm van lelijkheid.

Zoals meerdere mensen al zeiden in het topic zou ik 'm gewoon helemaal kaalstrippen. Begin met een trede om te kijken of dat een beetje te doen is. Anders kun je nog altijd overwegen om alleen de stootborden te verwijderen, linoleum o.i.d. over de treden plakken, en de rest wit verven.

Als verwijderen van alle ellende goed te doen is, zou ik de trap helemaal kaalmaken en daarna verven of bekleden.

Verschrikkelijk trouwens, die LED verlichting! Zo maak je van je huis net een ruimteschip.

[ Bericht 14% gewijzigd door Syytön op 15-01-2009 20:56:34 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:49:40 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65085524
Toffe trap
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65085903
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:15 schreef AArt het volgende:
Alles eraf slopen, veel plamuren, nog meer plamuren, schuren, plamuren, schuren.. en schuren. Dan om en nabij 4 keer verven, dan transparante traplak erover en als laatste nog even 200 blauwe ledjes erop schroeven en twee infrarood sensors maken.... Dan krijg je een mooie trap De trap in mijn huur huis was mint groen geverfd en daaroverheen zatten van die losse stukken vloerbedekking geplakt met enorm hardnekkige lijm. Al met al was het heel veeel werk maar ik ben erg blij met het resultaat.

Als ik ooit nog eens een huis koop.
That's quite enough, thank you.
pi_65089562
tvp
pi_65090417
Die tegels kan je hendig verfen met tegelverf.

zie: Tegelverf; ervaringen gevraagd
bouwadvies: tegelverf
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65090525
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:15 schreef AArt het volgende:

Kan je daar meer over vertellen(PM)? Ik heb misschien ook wel interesse in zn trap
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65090889
Het is wel een stille trap,je moet immers op je tenen naar boven met die kleine treetjes,naar beneden zou ik met een glijbaan of brandweerpaal doen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:20:34 #67
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65092070
Als je van plan bent om alleen de 'stammetjes' er uit te halen en de tegeltjes wilt laten zitten zou ik even kijken hoe het zit met dat randje dat voor de tegels langs loopt. Steunt dat niet op die 'stammetjes'? Als dat zo is denk ik dat dat randje niet sterk genoeg is om te laten zitten en dan moet het er ook af om de trap veilig te houden. Het gevolg is natuurlijk wel dat je de 'afwerking' van de tegeltjes kwijt bent.

Als je de tegeltjes wilt verfen zou ik de bovenste laag iig met parket lak oid doen, anders slijt het het zo weer af.

Persoonlijk zou ik de hele trap strippen en hopen dat de trap er onder nog te redden is. Maar veel lelijker dan dit kan het toch niet worden. Desnoods laat je het een jaartje (paar jaar) onafgewerkt of afgewerkt met een noodoplossing als een simpel likje verf of wat hardboard op de treden en spaar je ondertussen voor de echte traprenovatie.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:02:13 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_65101682
Voor die stammetjes zou ik hout timmeren zodat die stammetjes niet meer zichtbaar zijn, die tegels moet je er gewoon uittrekken en ook een stuk (hard)hout voor terugplaatsen. Daarna tegelen / vloerbedekkingen of verven

Maar mijn god wat is dat LELIJK zeg zo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 11:30:06 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65102688
jeetje wat een afschuwelijke trap.
hoe mooi moet het huis dan wel niet zijn dat je het toch genomen hebt?
want als ik zo'n trap zou zien, had ik niet eens verder gekeken
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:51:32 #70
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65103517
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
Voor die stammetjes zou ik hout timmeren zodat die stammetjes niet meer zichtbaar zijn,
Dan houd je dus helemaal geen treden meer over.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_65103746
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:36 schreef xEvelinex het volgende:
M'n vriend en ik gaan binnenkort samenwonen in een huisje wat eerst een huurhuis was. Dit betekent dat er veel aan gedaan moet worden, maar dat is iets wat we helemaal niet erg vinden. Nu was het wel even schrikken toen we de trap zagen in dit huis, zoiets hadden we nog nooit gezien! We willen deze trap dan ook opknappen. Nu hebben wij wel gehoord over traprenovatie van Upstairs en dergelijke, maar daar hebben wij gewoonweg het geld niet voor(heb gehoord dat de kosten hiervan oplopen tot ong 3000 eurie). Heeft er iemand ideetjes wat we met de trap kunnen doen? Vloerbedekking erover heen, daar ben ik niet zo weg van.. Misschien tegeltjes verven?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Euries bestaan niet, Euro's wel.
pi_65103847
Heerlijk, zo'n klus. Dan heb je echt resultaat van je werk!
Ik heb (nog) geen goede ideeën, maar wens jullie veel succes!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:02:01 #73
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65103924
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het woord komt vanzelf in het woordenboek als zoveel mensen het blijven gebruiken.
Helaas maar waar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 12:03:11 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65103958
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

mijn schoonvader heeft het altijd over uro
pi_65104032