abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:59:20 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65076939
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat lijkt meer op een complottheorie.
Met welk doel dan?
[..]
Daar hebben we het vaak genoeg over gehad.

Geld verdienen: Farmaceutische industrie: Alternatieve drugs en middelen om van deze specifieke drug af te komen.

Politiek: Aandacht afleiden van echte problemen. Stemmen trekken door makkelijk scoren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65077441
quote:
Dat lijkt meer op een complottheorie.
Met welk doel dan?
Gezondheid als doel op zich. Net zoals met eten, dus het roken terugdringen. Alleen dan achterbaks via de meerookleugen.
quote:
Volgens mij is de volksvertegenwoordiging een afspiegeling van de maatschappij.
Nee hoor.
quote:
Het feit dat ze maar ééns in de 4 jaar gekozen worden isoleert ze hopelijk enigszins van de waan van de dag.
Tegen de tijd dat ze op de lijst komen zitten ze al een hele tijd in hun kaasstolp te echo-en.
quote:
Volgens mij hebben ze wel iets beters te doen dan mensen te pesten 'omdat het kan'.
Ze willen altijd iets doen, ze moeten er wat mee. Mensen gaan dood, help, we moeten beleid maken. Gewoon een poliltieke reflex.
quote:
Er is gewoon een cultuuromslag gaande in de houding jegens het roken.
Die is al wel geweest, nu is roken een kwestie van individuele levensstijl.
quote:
Het is niet vreemd dat de politiek dat overneemt.
Waren ze maar zo passief.
quote:
Tsja... je kunt het er niet mee eens zijn, maar het betekent wel dat meer dan de helft van de mensen zich volgens jou vergissen. En niet alleen in Nederland; ook in Europa, Amerika, Canada... in een groot aantal landen is een democratische meerderheid het er mee eens.
Nogal snel om die als 'achterlijk' te bestempelen, omdat ze het niet met jou eens zijn.
Er zijn nou eenmaal meer achterlijke mensen dan mensen die kunnen nadenken. Gooi daar egoisme en een nare menselijke eigenschap als bemoeiziekte doorheen en je hebt je meerderheid.
quote:
Het doel... algemene ontmoediging van het roken. Niet volledig verbieden (dat maakt alleen maar een onbeheersbare illegale markt), maar wel in de marge drukken.
Waarom? We hebben het hier toch over volwassenen? Nee, daar ga ik niks constructiefs voor verzinnen, dan maar rookanarchie.
quote:
Uiteindelijk wordt roken iets dat je alleen voor jezelf thuis of buiten kunt doen, maar niet waar anderen bij zijn die daar tegen zijn.
Dat is het al. Als je erbij gaat zitten ben je er niet tegen.
quote:
Reden is dat veel mensen wél geloven in de schadelijkheid van roken, en steeds minder accepteren dat ze daarmee geconfronteerd moeten worden.
Ik zei toch dat de meerderheid achterlijk is en niet zelf nadenkt. Nu lever je zelf het bewijs. Van mij hoeft niemand mee te roken, als het zo is als jij het zegt dan zijn er zat rookvrije horecagelegenheden, en is overheidsingrijpen dus nergens voor nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65077589
quote:

Volgens mij is de volksvertegenwoordiging een afspiegeling van de maatschappij.
Onder welke steen woon jij dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:37:25 #54
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65080521
tvp
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65084728
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geld verdienen: Farmaceutische industrie: Alternatieve drugs en middelen om van deze specifieke drug af te komen.
Politiek: Aandacht afleiden van echte problemen. Stemmen trekken door makkelijk scoren.
Snijdt geen hout (as usual).
Ten eerste is de tabaksindustrie ook een industrie. Als er echt een industriëel complot is zal de geheime wereldregering, bestaande uit industriëlen, toch niet toestaan dat de ene industrie winst gaat maken doordat de andere ten onder gaat. De tabaksindustrie heeft ook lobbies, en daarbij heeft de farma-industrie echt wel andere inkomsten naast merkloze nicotine-pleisters

De Poletiek Leidt de aandag af van egte probleme. Ja hoor, daarom jagen ze ook een hoop mensen tegen zich in het harnas. Als ze geen problemen willen, zoeken ze wel de weg van de minste weerstand. Bliksemafleiders zijn er genoeg: Europa, klimaat, gascrisis, Antillen, buitenlanders, voetbal, crimmimaliteit; levert veel minder weerstand op en daarvoor hoef je echt geen rookverbod te orchestreren.

De wereld draait niet om jou. De mannekes en vrouwkes in Den Haag zijn echt niet 24/7 bezig om jou het leven zuur te maken. Je zou willen dat je zo belangrijk bent dat de hele politiek in negatieve zin om jou en je vrienden draait - ben je niet.
pi_65085122
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Gezondheid als doel op zich. Net zoals met eten, dus het roken terugdringen. Alleen dan achterbaks via de meerookleugen.
Gezondheid als doel op zich... waarom niet? Tenslotte wordt er ook tegen vet gestreden. Het lijkt wel alsof niemand meer dood mag
'meerookleugen' is stemmingmakerij, en niet nodig.
quote:
Tegen de tijd dat ze op de lijst komen zitten ze al een hele tijd in hun kaasstolp te echo-en.
Ze willen altijd iets doen, ze moeten er wat mee. Mensen gaan dood, help, we moeten beleid maken. Gewoon een poliltieke reflex.
Yep, dat is wat ze doen.
Elke keer als er uit een onderzoek de meest toegepaste doodsoorzaak naar boven komt, worden dáár de pijlen op gericht - alsof er daardoor minder mensen doodgaan. Er gaan natuurlijk nooit minder mensen dood. Hooguit later. Maar nooit minder
quote:
Die is al wel geweest, nu is roken een kwestie van individuele levensstijl.
Waarom? We hebben het hier toch over volwassenen? Nee, daar ga ik niks constructiefs voor verzinnen, dan maar rookanarchie.
Tsja... ben ik het ergens mee eens. Zolang het individueel blijft.
Ik geloof ook niet dat er ooit een totaalverbod op roken komt. Lijkt me ook niet nodig.
quote:
Van mij hoeft niemand mee te roken, als het zo is als jij het zegt dan zijn er zat rookvrije horecagelegenheden, en is overheidsingrijpen dus nergens voor nodig.
Mee eens, maar de vraag is hoe je het realiseert. Als er 'niemand hoeft mee te roken' op de manier van papierversnipperaar, betekent dat dat ze moeten opzouten als ze niet mee willen roken. En als ik lekker sarcastisch wil zijn zg ik dat er momenteel inderdaad zat rookvrije horecagelegenheden zijn
pi_65085838
tvp
pi_65086019
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:57 schreef bloodymary het volgende:
tvp
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:37:37 #59
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65090279
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een buitengewoon interessante theorie weer.
Ik hecht er alleen nul en generlei waarde aan.
Life is what you make it.
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:43:16 #60
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65090533
Kan me er best iets bij voorstellen, niet rokers worden ouder, meer kwalen. En de farmaceutische industrie zal daar vast wel een pil voor hebben.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:41:19 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65092837
rokers sterven eerder mar hebben op jongere leeftijd weer meer kwalen. De fabrikant van de zuurstofflesjes spint ook garen bij een hoog aantal COPD-patienten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:00:09 #62
pi_65093511
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:41 schreef MikeyMo het volgende:
rokers sterven eerder mar hebben op jongere leeftijd weer meer kwalen. De fabrikant van de zuurstofflesjes spint ook garen bij een hoog aantal COPD-patienten
Vast, maar dat zijn er relatief weinig. De gezondheidsschade van roken valt wel mee. Maar iedereen die gezond leeft en niet onder een auto komt word oud en levert als bejaarde vele malen meer geld op dan die paar ademhappers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:08:10 #63
pi_65093767
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef mgerben het volgende:

[..]

Snijdt geen hout (as usual).
Ten eerste is de tabaksindustrie ook een industrie. Als er echt een industriëel complot is zal de geheime wereldregering, bestaande uit industriëlen, toch niet toestaan dat de ene industrie winst gaat maken doordat de andere ten onder gaat. De tabaksindustrie heeft ook lobbies, en daarbij heeft de farma-industrie echt wel andere inkomsten naast merkloze nicotine-pleisters
Niemand heeft het over een geheime wereld regering. Het gaat puur om het economische principe, propaganda/reclame en de werking van "democratie"
quote:
De Poletiek Leidt de aandag af van egte probleme. Ja hoor, daarom jagen ze ook een hoop mensen tegen zich in het harnas.
Dat doen ze ook.
quote:
Als ze geen problemen willen, zoeken ze wel de weg van de minste weerstand. Bliksemafleiders zijn er genoeg: Europa, klimaat, gascrisis, Antillen, buitenlanders, voetbal, crimmimaliteit; levert veel minder weerstand op en daarvoor hoef je echt geen rookverbod te orchestreren.
Criminaliteit is veel moeilijker op te lossen. Dat is namelijk al verboden. Een probleem echt oplossen is vele malen moeilijker dan een wetje ondertekenen. En dat wetje kan je wel stemmen opleveren, echte maatregelen nemen niet. Iedereen was voor de anti-rook wet, maar nu het gehandhaafd moet worden en het allemaal niet zo makkelijk gaat verliest de wet snel aan populariteit. Daarom moet je als politicus ook geen tijd verspillen aan echte moeilijkheden. Je kan veel beter zelf iets verzinnen (Pas op! Moslims! of Pas op! Rook!) en daar makkelijk mee scoren.
quote:
De wereld draait niet om jou. De mannekes en vrouwkes in Den Haag zijn echt niet 24/7 bezig om jou het leven zuur te maken. Je zou willen dat je zo belangrijk bent dat de hele politiek in negatieve zin om jou en je vrienden draait - ben je niet.
Het leven draait ook niet om politici of anti-rokers.
pi_65094247
Moet je eens oude films bekijken, die staan blauw van de rook, met allemaal meerokers ook nog, die generatie is oud geworden, want ik spreek van de 20ste eeuw.

Dat je nu opgescheept zit met miljoenen saggerijnige bejaarde agressieve niet-rokers is te danken aan dit beleid en daar komen er nog meer van.

Een tevreden roker is geen onruststoker was de reklame-slogan in de jaren 50, en sindsdien is er iig HIER geen oorlog meer uitgebroken.

Mijn opa werd 90 MET pijp. En die rokers die eerder dood gingen waren toch al saggerijnen, mag je blij wezen daarvan verlost te zijn..DUH!
pi_65094782
quote:
VVD: geen rookverbod tijdens carnaval
Nederland - door Redactie op 16-01-2009 @ 00:14
Tijdens het carnaval moet het rookverbod in de horeca opgeschort worden. VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra lanceerde dit naar eigen zeggen ludieke idee gisteravond in het tv-programma Pauw & Witteman.

In zijn ogen is het rookverbod tijdens carnaval niet te handhaven. In de ene kroeg zal dan wel straffeloos gerookt mogen worden, terwijl een andere zich keurig aan het verbod houdt. Dit leidt tot oneerlijke concurrentie.

De VVD is überhaupt tegenstander van het rookverbod. Deze zou nadelig uitpakken voor kleine kroegen, die geen rookruimte kunnen inrichten. Bovendien zouden cafés er zelf voor moeten kunnen kiezen of roken er mag of niet.
O ja, ook de SP voelt toch wel iets voor het beschermen van de kroegen zonder personeel aldus van Bommel in dezelfde uitzending.
pi_65094906
Belachelijk dat er vanwege carnaval mogelijk word toegegeven aan de rokers. Een strenger beleid is nodig om het te handhaven niet nu beginnen door het te legaliseren tijdens carnaval, dat zou zomaar het begin van het einde van het rookverbod kunnen beteken waarna nederland en de nederlandse regering zichzelf belachelijk maken aangezien ze een goed haalbaar beleid niet uit kunnen voeren.
pi_65094996
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef Niek. het volgende:
Belachelijk dat er vanwege carnaval mogelijk word toegegeven aan de rokers. Een strenger beleid is nodig om het te handhaven niet nu beginnen door het te legaliseren tijdens carnaval, dat zou zomaar het begin van het einde van het rookverbod kunnen beteken waarna nederland en de nederlandse regering zichzelf belachelijk maken aangezien ze een goed haalbaar beleid niet uit kunnen voeren.
Ik hoop het van harte, schijt aan die amerika-overgewaaide-gezondheidsgekte, ik steun de Havana.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:07:42 #68
pi_65094998
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:02 schreef Niek. het volgende:
Alle regeringen maken zich belachelijk met het verbieden van drugsgebruik en andere vormen van persoonlijke beslissingen.
pi_65095037
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle regeringen maken zich belachelijk met het verbieden van drugsgebruik en andere vormen van persoonlijke beslissingen.
Maar die beslissing gaat niet om de persoon zelf maar om de mensen om je heen. Dat jij je dood paft is minder erg dan het feit dat je door te roken mensen laat meeroken die daar niet op zitten te wachten.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:16:35 #70
pi_65095126
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:10 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar die beslissing gaat niet om de persoon zelf maar om de mensen om je heen. Dat jij je dood paft is minder erg dan het feit dat je door te roken mensen laat meeroken die daar niet op zitten te wachten.
De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen. En als meeroken idd schadelijk is is gescheiden rook/niet-rook horeca een uitstekende oplossing.
pi_65095198
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:10 schreef Niek. het volgende:

[..]

dat is zo betrekkelijk, echt hoor, de enige meerokers die er ECHT last van hebben zijn de astma-patienten, en daar zijn er niet zoveel van.. de anderen die gaan kuchen zijn joekels van aanstellers en saggerijnen en net-gestopte-debielen.
pi_65097067
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen. En als meeroken idd schadelijk is is gescheiden rook/niet-rook horeca een uitstekende oplossing.
Waarom doen ze dit dan:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)oek_meeroken_in_Azie

Gescheiden horeca is geen oplossing, wie bepaalt waar je wel en niet mag roken? Of moeten ze dat zelf doen zodat ze het weer allemaal toelaten omdat je dan toch de meeste mensen trekt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 07:54:50 #73
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65097202
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:27 schreef Euridice het volgende:

Een tevreden roker is geen onruststoker was de reklame-slogan in de jaren 50, en sindsdien is er iig HIER geen oorlog meer uitgebroken.

Van alle stupide redenen die je aanvoert spant deze toch wel de kroon.
Geloof je dit ook echt of had je gewoon zin om je eigen geloofwaardigheid eens flink te ondergraven?
Life is what you make it.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 08:32:12 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65097575
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:55 schreef Sybesma het volgende:

[..]

O ja, ook de SP voelt toch wel iets voor het beschermen van de kroegen zonder personeel aldus van Bommel in dezelfde uitzending.
Maar nog niet veel. Die VVD knakker kwam weer met het riedeltje aan over oppervlakte en dan de duitsland-spanje-belgie vergelijking
[..]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:05:35 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65098073
het is trouwens best grappig om af en toe een pro-rookverbod reactie te plaatsen op HierMaghetWel... dan krijg je echt van die hele zure rokersreacties terug
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')