Dat beweer ik ook niet. Dus wat wil je nu dat ik met deze Wiki-wijsheid ga doen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het grootste deel der bevolking is Christelijk, maar Amerika kent geen staatskerk of een speciale wettelijke positie voor Christenen of het Christendom.
Oftewel: zou iemand zo goed willen zijn van ''aan'' ''op'' te maken?quote:
Niets, ik geef het ter aanvulling. Ik zeg niet dat jij het fout hebt, ik voeg er een (hopelijk verduidelijkende) opmerking aan toe, dat de VS niet zo is ingericht als b.v. Denemarken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Dus wat wil je nu dat ik met deze Wiki-wijsheid ga doen?
Was het niet volgens islamitisch gebruik verboden of tegen de tradities om met rechts gebaren te maken tijdens speeches? Ik kan me herinneren dat er van zoiets sprake zou zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Menelikboy het volgende:
kijk dan maar naar deze Radicale Imam die zegt dat Obama al eerder trouw heeft gezworen aan Allah en daaromee bedoelt hij dus de Koranitische God!!
Obama Must Convert To Islam, Or Else.....
Alleen al om z'n opmerking over de Byzantijnse keizer vind ik hem een malloot.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Menelikboy het volgende:
kijk dan maar naar deze Radicale Imam die zegt dat Obama al eerder trouw heeft gezworen aan Allah en daaromee bedoelt hij dus de Koranitische God!!
Ja vertelt dat maar tegen die Radicale stomme Mullahquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Was het niet volgens islamitisch gebruik verboden of tegen de tradities om met rechts gebaren te maken tijdens speeches? Ik kan me herinneren dat er van zoiets sprake zou zijn.
Een respectloze uiting, volgens mij.
Maar de moslims zien dat wel zo.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:51 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Alleen al om z'n opmerking over de Byzantijnse keizer vind ik hem een malloot.
Ik had eigenlijk gehoopt dat jij daarover wat meer kon zeggen. Ik acht jou wel zo radicaal dat jij hierover meer kan vertellen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:52 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ja vertelt dat maar tegen die Radicale stomme Mullah
Wie, Obama? Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:58 schreef Menelikboy het volgende:
Hij is gewoon een mix tussen christelijk en islamitisch
Wat ben jij? Onverwrikbaar Christelijk?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:58 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Maar de moslims zien dat wel zo.
Hij is gewoon een mix tussen christelijk en islamitisch
Ik lees de bijbel... en probeer Jahushau zo goed mogelijk te volgen ik eigen mezelf geen naam toe.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:13 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Wat ben jij? Onverwrikbaar Christelijk?
Ook al een veroveringsoorlog gepland?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:23 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ik lees de bijbel... en probeer Jahushau zo goed mogelijk te volgen ik eigen mezelf geen naam toe.
1,5% IIRC. Vrij weinig i.v.m. de rest van de wereld:quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wonen aardig wat moslims ook hoor.
Pff waar slaat dat dan weer op ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook al een veroveringsoorlog gepland?
Maar waarom stel je zo'n belang in de geloofsovertuiging van de president?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:23 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ik lees de bijbel... en probeer Jahushau zo goed mogelijk te volgen ik eigen mezelf geen naam toe.
Omdat ik zelf ook gelovig ben en dit land wereld merendeels die op hem hebben gestemd ook zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Maar waarom stel je zo'n belang in de geloofsovertuiging van de president?
Er zijn dus serieus mensen die naar de rechter zijn gestapt om een paar woorden uit een eed te schrappen. En 1 van de argumenten was dat er concrete schade zou ontstaan.quote:God welkom bij inauguratie Obama
Uitgegeven: 16 januari 2009 07:11
Laatst gewijzigd: 16 januari 2009 08:51
WASHINGTON - Er mag gebeden worden dinsdag bij de inauguratie van Barack Obama, en de nieuwe president mag zijn eedaflegging afsluiten met de traditionele woorden: ''So help me God.'' (Zo helpe mij God.) Dit heeft een rechter in Washington donderdag in kort geding beslist.
De klacht was ingediend door de Amerikaanse Humanistische Vereniging. De religieuze elementen van de ceremonie schenden volgens de humanisten het beginsel van de scheiding van kerk en staat.
Ook zouden atheïsten en polytheïsten van het presidentiële ambt worden vervreemd "als de regering hen vertelt dat monotheïsme de voorkeursreligie is in dit land".
Onafhankelijk
Maar volgens de rechter is de Presidential Inaugural Committee dat de ceremonie organiseert, onafhankelijk en geen regeringsinstelling. Ook zouden de klagers niet hebben aangetoond dat er concrete 'schade' dreigt als bij de inauguratie wordt gebeden en Obama de religieuze toevoeging bij de eedformule gebruikt.
je gaat wel zien dinsdagquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef Flashwin het volgende:
menikelboy je heb gelik man wahhaha die Obama is opeens moslim viese flash voor amerika
quote:
Hij zweert trouw aan de Amerikaanse Grondwet, onzintopic dus.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Mijn vraag is aan jullie:
Wat zouden jullie ervan vinden als hij ook opeens trouw zweert aan de Koran?
Het gaat niet om het land, het gaat om de persoon. Er zijn ook congresleden die zijn ingezworen op de Koran in de VS, omdat dat hun persoonlijke geloof was.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:42 schreef Roi het volgende:
Dat zou nergens op slaan. Amerika is een Christelijk land.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat niet om het land, het gaat om de persoon. Er zijn ook congresleden die zijn ingezworen op de Koran in de VS, omdat dat hun persoonlijke geloof was.
In geval van Obama zou ik het erg vervelend vinden, omdat het zou betekenen dat hij de hele campagne en in zijn boeken gelogen heeft. Hij zweert overigens op[/i[], niet [i]aan. Zijn trouw is aan de grondwet en het Amerikaanse volk.
Oh, daarom is er pas 1 Katholieke president geweest en werd hij bijna niet gekozen door dat feit...quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:39 schreef werkeend het volgende:
Amerika heeft een defacto staatsreligie, en dat is de Katholieke Kerk
Om wat iemand anders zegt zie jij Obama als een mix? Dat slaat nergens op. Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Menelikboy het volgende:
Omdat geloof niet een erfelijke ziekte is. Hij is zelfverklaard Christen, gaat al meer dan 20 jaar naar dezelfde Christelijke kerk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Zie je zelfs dat wist ik niet !! Dus stel waarom zou Obama als half bloed;Christen Moslim dat niet doen?
Is Pipo de Clown een Jedi?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:
Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?
Nogmaals ze zweren niet trouwe aan het boek, ze zweren trouw aan de grondwet en het volk, op een bijbel, koran, talmud of hun eer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb liever dat staatshoofden trouw zweren aan de staat die zijn dienen ipv een religieus boek.
Pipo de clown is tenmiste wel gek in zijn kop om de trekker over te halen die jij op je avator hebt gezet en richten op ongelovigen!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Om wat iemand anders zegt zie jij Obama als een mix? Dat slaat nergens op. Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?
Niet om de laatste plaats omdat Obama zelf heeft aangegeven zijn eed aan de grondwet af te leggen op dezelfde bijbel die Lincoln heeft gebruikt bij zijn inauguratie!?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Zie je zelfs dat wist ik niet !! Dus stel waarom zou Obama als half bloed;Christen Moslim dat niet doen?
Een Republikeinse Bijbel dusquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet om de laatste plaats omdat Obama zelf heeft aangegeven zijn eed aan de grondwet af te leggen op dezelfde bijbel die Lincoln heeft gebruikt bij zijn inauguratie!?
Dat geeft niet, de Republikeinen waren toen nog een erg goede partij.quote:
Komt ooit wel weer goed hopelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat geeft niet, de Republikeinen waren toen nog een erg goede partij.
Hij wordt president, geen paus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Omdat ik zelf ook gelovig ben en dit land wereld merendeels die op hem hebben gestemd ook zijn.
Zoals ik al zei zijn er ook congresleden die bijvoorbeeld op de Koran of Talmud hebben gezworen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de president-elect zelf mag bepalen of hij een bijbel of iets anders wil gebruiken bij het afleggen van de eed.
Echter, het is natuurlijk totaal not done in christelijk Amerika om geen bijbel te gebruiken. Dus de bijbel is gewoon een vast gegeven.
Precies, het gebruik van de Bijbel is een persoonlijke keuze. En het is een traditie. Het is ook niet zo raar dat hij de bijbel van Lincoln wil gebruiken. Lincoln komt uit dezelfde staat als Obama (nou ja, die hij vertegenwoordigt) en wordt nog altijd gezien als de bevrijder van de zwarte slaven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de president-elect zelf mag bepalen of hij een bijbel of iets anders wil gebruiken bij het afleggen van de eed.
Echter, het is natuurlijk totaal not done in christelijk Amerika om geen bijbel te gebruiken. Dus de bijbel is gewoon een vast gegeven.
Dit is ook een keer ter sprake gekomen in een aflevering van The West Wing waar gekozen President Bartlet (Martin Sheen) de eed af moet leggen, maar niet zijn gewenste bijbel kan krijgen.
Hij grapt desnoods de eed af te leggen op een editie van Sports Illustrated, wat in theorie ook nog mogelijk blijkt te zijn, omdat nergens staat dat het een bijbel moet zijn.
idd, de grondslag van Amerika is Christelijk, (net als hier trouwens) dus het zou nergens op slaan om het bij de Koran te zweren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:42 schreef Roi het volgende:
Dat zou nergens op slaan. Amerika is een Christelijk land.
Dat zou je eigenlijk Obama zelf moeten vragen uiteraard. Wat hij precies gelooft weet niemand hier op fok, denk ik of Obama moet ook een fok-accountje hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:06 schreef charleen het volgende:
ehm, sorry, maar ik snap het denk ik niet, waar gelooft hij in dan?
Ik neem even voor het gemak aan dat dit topic en jouw posts niet serieus zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ik lees het idd ook nergens, waarom dan die ophef, tjee, laat die man lekker, al zou die willen zweren op de donald duckquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zou je eigenlijk Obama zelf moeten vragen uiteraard. Wat hij precies gelooft weet niemand hier op fok, denk ik of Obama moet ook een fok-accountje hebben.
hahahahquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:47 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Verschillende bronnen, maar let maar op je gaat zien hahahah..
Nee.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Was het niet volgens islamitisch gebruik verboden of tegen de tradities om met rechts gebaren te maken tijdens speeches? Ik kan me herinneren dat er van zoiets sprake zou zijn.
Een respectloze uiting, volgens mij.
En er was dan ook ophef om die Koran, uit gebruikelijke rechts-treurige hoek.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zoals ik al zei zijn er ook congresleden die bijvoorbeeld op de Koran of Talmud hebben gezworen.
Die bij z'n inauguratie het verzameld werk van Darwin aan de vlammen prijsgeeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:28 schreef Man-E-Faces het volgende:
Maar het is mijn mening dat Obama moet oprotten en plaats moet maken voor Ron Paul.
Kun je wel lezen? Het is "op" de Bijbel, niet "aan" de Bijbel. Hij zweert trouw "aan" Amerika en verder niets. Dus je vraag is volkomen doelloos.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Wie is we?quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:37 schreef Man-E-Faces het volgende:
We waren toch nin ene fervent atheist en tegen alle religies omdat ze zoveel ellende veroorzaakten? Nu is iedereen wel pro obama?
sukkeeelssssss....
Jawel, ik kan me wel zoiets herinneren.quote:
In principe is daar niks mis mee: je moet zweren op iets dat heel belangrijk voor je is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Het hele idee van dat 'zweren op' is dat het een primitief bijgeloof is dat je 'niet kan liegen als je er iets belangrijks bij betrekt. Vroeger zweerde je op het graf van je moeder. Het idee was dat wie daar niet serieus mee was een doodzonde beging.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:05 schreef charleen het volgende:
[..]
Ik lees het idd ook nergens, waarom dan die ophef, tjee, laat die man lekker, al zou die willen zweren op de donald duck. Zolang die zijn werk maar naar behoren gaat doen!
Het lijkt er af en toe wel op, ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:17 schreef voyeur het volgende:
edit: en dat zonder Kees zijn post gelezen te hebben; soulbrothers ik zweer het je.
Tja zo'n brullende klaploper, daar kopen we ook niet veel voor met z'n Byzantijnse rijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Menelikboy het volgende:
Ja, er waren vreemde versprekingen, zag ik toevallig.quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:15 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het hele idee van dat 'zweren op' is dat het een primitief bijgeloof is dat je 'niet kan liegen als je er iets belangrijks bij betrekt. Vroeger zweerde je op het graf van je moeder. Het idee was dat wie daar niet serieus mee was een doodzonde beging.
Als een moslim dus zou zweren op de bijbel zou dat zoiets zijn als zweren op het graf van je onechte vader; het zou je eed ondermijnen. Afdwingen dat mensen op de bijbel zweren is en blijft dus een domme gewoonte, daar het juist die mensen die daar niets mee hebben de ruimte laat om te liegen. Christelijk zelfbedrog.
Overigens heeft Obama de eed verkeerd afgelegd omdat opperrechter Robers in de war raakte, dus hij kan er sowieso wel onderuit als hij later voor een nog hogere rechter staat
"we" (bahalve ik dus) zijn de Obama-lovers. En al die atheisten daartussen, die zg. nuchtere hollanders, die in ene in de rij stonden voor Obama's "Change"..quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie is we?
En moeten die we iedereen die gelovig is maar haten?
BNW is een paar forums verder.quote:Op donderdag 22 januari 2009 02:29 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
"we" (bahalve ik dus) zijn de Obama-lovers. En al die atheisten daartussen, die zg. nuchtere hollanders, die in ene in de rij stonden voor Obama's "Change"..
En TS probeert ook aan te geven dat alles wat moslim is slecht is, dat is duidelijk. Mensen die dat soort berichten verspreiden zijn een gevaar voor de samenleveing, want als je een hele bevolkingsgroep non stop als slecht probeert neer te zetten dan begin je wel heel erg te lijken op iemand die we allemaal kennen uit de geschiedenisboeken, maar waar blijkbaar zeer veel mensen (veelal met een IQ van onder de 100) niet al te veel van hebben geleerd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:46 schreef Iblis het volgende:
Een vals gerucht dat inspeelt op de vooroordelen en afkeer jegens moslims die heerst onder een deel van de Amerikaanse bevolking.
Dat zielige verhaal kennen we onderhand wel weer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:40 schreef F_N het volgende:
En TS probeert ook aan te geven dat alles wat moslim is slecht is, dat is duidelijk. Mensen die dat soort berichten verspreiden zijn een gevaar voor de samenleveing, want als je een hele bevolkingsgroep non stop als slecht probeert neer te zetten dan begin je wel heel erg te lijken op iemand die we allemaal kennen uit de geschiedenisboeken, maar waar blijkbaar zeer veel mensen (veelal met een IQ van onder de 100) niet al te veel van hebben geleerd.
En dat moet ook regelmatig herhaald worden omdat mensen het blijken te 'vergeten'.quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat zielige verhaal kennen we onderhand wel weer.
TS?quote:
Wat een grote onzin is het om "de geschiedenisboeken erbij te moeten halen" als er kritiek is op de Islam.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:44 schreef Barbaaf het volgende:
En dat moet ook regelmatig herhaald worden omdat mensen het blijken te 'vergeten'.
Het is links en het is geen islamitische gebruik.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel, ik kan me wel zoiets herinneren.
Ik heb het ooit een paar jaar geleden gehoord en onlangs nog (eind november 2008) toen de VRT en Netwerk dvd's toegezonden kregen met daarop bedreigingen van ogenschijnlijke moslimmilitanten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is links en het is geen islamitische gebruik.
Als je in de VS zweert op de Bijbel, dan doe je een oath. Als je dat niet doet, dan ‘affirm’ je. Hoover heeft dit b.v. gedaan omdat Quakers niet willen zweren op de Bijbel. De vertaling ‘eed’ voor ‘oath’ is zo gek niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Zoals al vaker gezegd; je mag zweren op wat je wilt. Als je hier in Nederland zweert op de Bijbel of de Koran of welk ander religieus boek ook, dan doe je een GELOFTE (géén eed! Hoewel dat wel continu in de krant staat...). Wanneer je op de Grondwet zweert, dan doe je een EED.
Het is geen religieus gebruik, in de zin van dat de Islam daar ook maar iets over zegt. Het zit zo: Moslims eten met rechts (iets wat wel een religieus gebruik is) en vegen hun reet af met links (vanwege het feit dat je met rechts eet), ergo zwaaien met de linkerhand kan in sommige islamitische gebieden gezien worden als een belediging.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het ooit een paar jaar geleden gehoord en onlangs nog (eind november 2008) toen de VRT en Netwerk dvd's toegezonden kregen met daarop bedreigingen van ogenschijnlijke moslimmilitanten.
In een anlayse van deze dvd's werd de authenticiteit mede in twijfel getrokken vanwege de handgebaren van de personen in die clip, kan ik me herinneren.
Het is mogelijk, afgaande op jouw bewering, geen gebruik uit een religieus islamitische context, maar het is wel iets waar moslims rekening mee houden.
Misschien iets cultureels?
Bedankt voor de toelichting.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen religieus gebruik, in de zin van dat de Islam daar ook maar iets over zegt. Het zit zo: Moslims eten met rechts (iets wat wel een religieus gebruik is) en vegen hun reet af met links (vanwege het feit dat je met rechts eet), ergo zwaaien met de linkerhand kan in sommige islamitische gebieden gezien worden als een belediging.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:15 schreef voyeur het volgende:
Overigens heeft Obama de eed verkeerd afgelegd omdat opperrechter Robers in de war raakte, dus hij kan er sowieso wel onderuit als hij later voor een nog hogere rechter staat
Bronquote:WASHINGTON - Barack Obama nam de verrassende beslissing om zijn presidentiële eed voor de twee keer af te leggen, nadat voorzitter John Roberts van het Amerikaans Hooggerechtshof bij de eerste eedaflegging een aantal woorden in foute volgorde voorlas.
De maatregel was eerder uit voorzorg dan noodzakelijk. De presidentiële eed staat ingeschreven in de grondwet en die werd dinsdag niet helemaal juist voorgelezen door de voorzitter van het Hooggerechtshof. Daarom nam Obama de beslissing de eedaflegging opnieuw te doen.
quote:The article reports that article 10 of the U.S. constitution directs that the president-elect shall take an oath or affirmation to be inaugurated as president. The president-elect swears that he will faithfully execute the office of President of the United States and will to the best of his ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United Slates. While taking the oath he keeps his left hand on the Bible for the duration of the oath and the right hand slightly raised
Jaar: 2006
In: World Almanac & Book of Facts
Nummering: (2006) (01 01), pag. 588 (1/8)
quote:US Constitution
Before he enter on the Execution of his Office, he shall
take the following Oath or Affirmation:—‘‘I do solemnly swear
(or affirm) that I will faithfully execute the Office of President
of the United States, and will to the best of my Ability, preserve,
protect and defend the Constitution of the United
States.’’
Er staat in de originele grondwet niets over een bijbel... En het is dus ook niet verplicht.quote:No Bible for second oath
BBC Justin Webb 22 Jan 09, 03:05 PM GMT
Sorry to go on about religiosity - and I read with interest those who disagreed with me, and each other, on this - but surely the fact that President Obama swore his second oath without using a Bible tells us something hugely important? Something that will cheer those (including plenty of religious folk) who think the church-state balance has become skewed in recent years.
Obama and Roberts knew perfectly well that you don't need a Bible to become president - there have been oaths taken without one in the past - but in the Bush White House you can bet they would have found one for the second swearing in. Even if they had had to send out to CVS (Boots!).
In the Obama White House it was no big deal. Religious beliefs for him are essentially private.
If the second oath was legally the one that counts then one can say he was sworn into office without using a holy book.
Omdat Obama de President Elect was, werd hij automatisch president op 20 januari om 12:00 uur.quote:Twentieth amendment
SECTION 1. The terms of the President and Vice President
shall end at noon on the 20th day of January, and the terms
of Senators and Representatives at noon on the 3d day of January,
of the years in which such terms would have ended if this
article had not been ratified; and the terms of their successors
shall then begin.
Zelfs na de moord op JFK is er dus een bijbel gevonden...quote:Lyndon B. Johnson took his oath upon a missal, a Catholic liturgical book. Sworn in aboard Air Force One after John F. Kennedy's assassination in 1963, Johnson used a copy found on a side table in the president's airplane bedroom.
Een missaal is geen bijbel.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Het is volgens het Witte Huis slechts om juridische misverstanden te voorkomen... Maar het is wel bijzonder ja.
Het zonder bijbel afleggen van de gelofte is niet vaak voorgekomen.
[..]
Zelfs na de moord op JFK is er dus een bijbel gevonden...
Het is weer voer voor de BNW-ers.
Alsof hij door een dergelijke formaliteit opeens geen volwaardig president zou zijnquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Dat is dan wel bijzonder: in het openbaar zweert hij op de bijbel van Lincoln en vergist de rechter zich in het voorzeggen, voor de zekerheid legt hij een gelofte af volgens de juiste formule en zonder bijbel.
Slim of sluw?
Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar als die formatliteit in de grondwet staat, kan zij zijn presidentschap en met name de erkenning daarvan, wel degelijk aantasten.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:28 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alsof hij door een dergelijke formaliteit opeens geen volwaardig president zou zijn
Dat zegt inderdaad dat hij iemand is die even van zijn stuk raakt als de eed die hij ingestudeerd had en moest opzeggen voor miljoenen mensen hem verkeerd wordt voorgezegd. Gek joh.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:18 schreef JohnDope het volgende:
En dat Obama op moment suprême (tijdens die eed) begon te hakkelen, zegt ook wel genoeg.
Of is Obama gewoon een stuk dommer dan Bush?
Ik denk dat zijn rol in de VS dan is uitgespeeld.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Wat voor veranderingen verwacht jij dan? Persoonlijk voorzie ik weinig change. Het enige dat verandert is de mentaliteit van de Amerikanen. In plaats van een cynische houding jegens de regering is de bevolking nu hoopvol voor de toekomst.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:10 schreef JohnDope het volgende:
Obama gaat zich zeker weten ontpoppen tot een hardliner, want hij is echt niet het mietje zoals de linkse media hem had afgeschilderd.
En die "Change" gaat er ook zeker weten komen, alleen met die "Change" zal de linksekerk in Nederland alles behalve blij zijn. Ik verheug mij nu al op dat moment![]()
Ghehe oepsquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Het is volgens het Witte Huis slechts om juridische misverstanden te voorkomen... Maar het is wel bijzonder ja.
Het zonder bijbel afleggen van de gelofte is niet vaak voorgekomen.
[..]
Zelfs na de moord op JFK is er dus een bijbel gevonden...
Het is weer voer voor de BNW-ers.
Ik denk dat Obama wel een nieuwe oorlog gaat stichten.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor veranderingen verwacht jij dan? Persoonlijk voorzie ik weinig change. Het enige dat verandert is de mentaliteit van de Amerikanen. In plaats van een cynische houding jegens de regering is de bevolking nu hoopvol voor de toekomst.
Obama kan zo vaakl change roepen als hij wil, feit blijft echter dat de VS zich in een lastig parket heeft gebracht met Irak, de war on terror en de kredietcrisis. Obama kan (op korte termijn) geen enkele verandering doorvoeren.
Daar heeft het Amerikaanse leger op dit moment geen eens de capaciteiten voor.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk dat Obama wel een nieuwe oorlog gaat stichten.
Voor een luchtoorlog heb je veel minder manschappen nodig dan voor een grondoorlog.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:08 schreef Semisane het volgende:
[..]
Daar heeft het Amerikaanse leger op dit moment geen eens de capaciteiten voor.Ze kunnen nu al nauwelijks fatsoenlijk de twee bestaande conflicten faciliteren.
Nog een oorlog zou betekenen dat men over zou moeten gaan op een "oorlogeconomie", want anders lukt het toch echt niet.
En daarbij, wie wilt Obama dan gaan aanvallen?
Dat zal, maar een luchtoorlog, zonder grondoorlog, wat wilt men dan bereiken?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor een luchtoorlog heb je veel minder manschappen nodig dan voor een grondoorlog.
Ik denk dat bepaalde delen van Iran wel plat gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:14 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zal, maar een luchtoorlog, zonder grondoorlog, wat wilt men dan bereiken?
Vertel eerst maar even wie de vijand in jouw ogen zal zijn, daarna kunnen we gaan discuseren of opzich zelfstaande luchtoorlog enige nut heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |