Dat zal, maar een luchtoorlog, zonder grondoorlog, wat wilt men dan bereiken?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor een luchtoorlog heb je veel minder manschappen nodig dan voor een grondoorlog.
Ik denk dat bepaalde delen van Iran wel plat gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:14 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zal, maar een luchtoorlog, zonder grondoorlog, wat wilt men dan bereiken?
Vertel eerst maar even wie de vijand in jouw ogen zal zijn, daarna kunnen we gaan discuseren of opzich zelfstaande luchtoorlog enige nut heeft.
Hoe kom jij daarbij? Want Obama heeft deze week aangegeven een open dialoog te willen aangaan, daarbij te willen praten over het onderwerp kernenergie voor Iran, mits Iran haar plannen voor een atoombom zullen laten varen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk dat bepaalde delen van Iran wel plat gaan.
Tuurlijk moet hij dat wel aangeven, hij kan niet zomaar bommen gaan gooien, want dan krijgt hij scheve gezichten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe kom jij daarbij? Want Obama heeft deze week aangegeven een open dialoog te willen aangaan, daarbij te willen praten over het onderwerp kernenergie voor Iran, mits Iran haar plannen voor een atoombom zullen laten varen.
Iran heeft daarop gezegd dat men zeer bereid is om dat dialoog aan te gaan.
Zijn er gisteren dingen gebeurt dat Obama radicaal zijn beleid heeft gewijzigd dan?
Dat lijkt me niet, hij was op dat moment nog geen president. Welke stappen, behalve een oproep tot een wapenstilstand, welke hij daadwerkelijk heeft gedaan, had hij moeten doen dan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:20 schreef JohnDope het volgende:
Obama was achter de schermen eerst ingelicht voordat Israel een oorlog met Gaza begon.
Als hij echt anders was geweest, had hij toen stappen kunnen ondernemen.
Dat kan, de kans bestaat idd dat hij de hele wereld voor de gek houd, maar waarom zou hij zo omslachtig aan het werk gaan, als hij echt oorlog wilt hebben, dan hoeft hij enkel de "Bush-retoriek" te herhalen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk moet hij dat wel aangeven, hij kan niet zomaar bommen gaan gooien, want dan krijgt hij scheve gezichten.
Hij moet het volk rustig en langzaam paaien. Hij moet gewoon veel Change blijven roepen en heel weinig Change doen, dan is iedereen tevreden in deze wereld.
Formeel gezien was hij nog geen president. Obama had verder niks moeten doen, want alles dat Israel doet is goed in de ogen van Amerika.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, hij was op dat moment nog geen president. Welke stappen, behalve een oproep tot een wapenstilstand, welke hij daadwerkelijk heeft gedaan, had hij moeten doen dan?
Zit jij nu niet gewoon dingen te verzinnen, omdat je eigenlijk een beetje fantaseerd over een nieuwe oorlog?Want daar lijkt het wel op, gebaseerd op de realiteit lijken jouw uitspraken iig niet.
Politiek gezien is het niet wijs om het geintje van Bush te herhalen, dat kan pas over een paar jaar herhaald worden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat kan, de kans bestaat idd dat hij de hele wereld voor de gek houd, maar waarom zou hij zo omslachtig aan het werk gaan, als hij echt oorlog wilt hebben, dan hoeft hij enkel de "Bush-retoriek" te herhalen.
Als Obama in de functie van president iets had willen doen, had hij dat ook kunnen doen, dat mandaat heeft hij nou eenmaal.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:32 schreef JohnDope het volgende:
Formeel gezien was hij nog geen president. Obama had verder niks moeten doen, want alles dat Israel doet is goed in de ogen van Amerika.
Het zal dat jij die mening hebt, maar diplomatie is toch echt het enige wat we hebben, willen we conflicten kunnen oplossen. Na wapengekletter gaan "de leiders" altijd praten...en dan is het pas dat een conflict echt wordt opgelost...dat is altijd zo gegaan.quote:Oproepen tot wapenstilstand vind ik overigens iets voor blanke politiek correcte figuren, die eeuwig en altijd de easy way out kiezen.
Tja, dat is een leuke theorie, maar niks wijst er op dit moment op dat Obama op een gegeven moment Iran wilt invallen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Politiek gezien is het niet wijs om het geintje van Bush te herhalen, dat kan pas over een paar jaar herhaald worden.
Nu zal Amerika met echt iets moeten komen en dat is in zake Iran niet zo moeilijk, want iran is met kernzaken bezig voor energie en Amerika zou dat bijvoorbeeld zo kunnen draaien dat ze bezig zijn met een bom.
Tuurlijk komt er een moment van praten, maar het is gewoon heel erg storend en veel te makkelijk dat die blanke politici altijd vanaf de zijlijn hun ego staan te pimpen door te zeggen dat men moet stoppen met schieten, terwijl er op dat moment soldaten, strijders en burgers aan flarden worden geschoten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:42 schreef Semisane het volgende:
[..]
Als Obama in de functie van president iets had willen doen, had hij dat ook kunnen doen, dat mandaat heeft hij nou eenmaal.
Of _alle_ Amerikanen nu achter Israel stonden tijdens het laatste conflict weet ik niet, maar feit is dat er ook vanuit Amerika de roep kwam om te stoppen, hoewel dat idd een aantal dagen later was dan Europa.
[..]
Het zal dat jij die mening hebt, maar diplomatie is toch echt het enige wat we hebben, willen we conflicten kunnen oplossen. Na wapengekletter gaan "de leiders" altijd praten...en dan is het pas dat een conflict echt wordt opgelost...dat is altijd zo gegaan.
Hoe dan ook, heeft Obama toch echt die oproep gedaan.
De oproep tot een staaktvuren komt enkel maar uit de bezorgheid [/i]omdat[/i] er burgers en soldaten aan flarden geschoten worden en komt enkel doordat men aan het schieten is, niet omdat die blanke politici aan de zijlijn hun ego aan het pimpen zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef JohnDope het volgende:
Tuurlijk komt er een moment van praten, maar het is gewoon heel erg storend en veel te makkelijk dat die blanke politici altijd vanaf de zijlijn hun ego staan te pimpen door te zeggen dat men moet stoppen met schieten, terwijl er op dat moment soldaten, strijders en burgers aan flarden worden geschoten.
Dat geloof je toch nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
De oproep tot een staaktvuren komt enkel maar uit de bezorgheid [/i]omdat[/i] er burgers en soldaten aan flarden geschoten worden en komt enkel doordat men aan het schieten is, niet omdat die blanke politici aan de zijlijn hun ego aan het pimpen zijn.
Niemand die luistert naar die blanke politici, dus het conflict gaat gewoon door.quote:Ik denk dat het voor de gemiddelde persoon, die aan flarden wordt geschoten, irritanter is dat men blijft doorschieten, dan dat er blanke politici roepen om een wapenstilstand.
Ik vind oorlog helemaal niet leuk, maar die blanke politici vinden het wel aangenaam om over al die dode en gewonde mensen hun rug, hun eigen ego op te krikken.quote:Of bedoel jij dat je eigenlijk vind dat oorlogjes leuk zijn en dat je graag zou zien dat men in alle rust elkaar aan puin kan schieten, terwijl de rest van de wereld een potje bingo gaat spelen? Want dat kan natuurlijk ook en dan begrijp ik meteen je hang naar militair in grijpen een stuk beter.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef Party_P het volgende:
Dat is dan weer het enige nadeel aan Obama. Hij is gelovig
Dat mensen aan flarden worden geschoten, omdat iemand anders schiet? Ja wel hoor, dat geloof ik graag, jij niet dan?quote:
Welk conflict? Dat in Israel? Wellicht...maar moet men dan maar verder niks zeggen?quote:Niemand die luistert naar die blanke politici, dus het conflict gaat gewoon door.
Ah...dus het is hoe dan ook de schuld van die blanke politici? Bedoel je dat? Want dan zijn we wel klaar lijkt me?quote:Ik vind oorlog helemaal niet leuk, maar die blanke politici vinden het wel aangenaam om over al die dode en gewonde mensen hun rug, hun eigen ego op te krikken.
Ik heb ook zoiets gehoord. Osama zou dan vice-president worden!quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:43 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het wordt steeds gekker he daar!
Ik hoor namelijk geruchten dat hij van plan is omdat te doen...
De wet van conflict: Hoe meer mensen hun mening geven over een conflict, hoe groter de kans wordt dat het conflict escaleert.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat mensen aan flarden worden geschoten, omdat iemand anders schiet? Ja wel hoor, dat geloof ik graag, jij niet dan?
En of een politici nou uit bezorgdheid een oproep doet voor een wapenstilstand of uit een egostreel-drang, wat maakt het uit? Als de uitkomst uit eindelijk een wapenstilstand is, is het me verder om het even.
[..]
Dat ze hun klep houden of dat ze hun woorden omzetten in daden.quote:Welk conflict? Dat in Israel? Wellicht...maar moet men dan maar verder niks zeggen?Wat wil je dan dat die blanke politici doen?
[..]
De wet van conflict?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De wet van conflict: Hoe meer mensen hun mening geven over een conflict, hoe groter de kans wordt dat het conflict escaleert.
Welke daden? Dat ze ook mee gaan doen in een conflict? Lijkt me avenrechts te werken als je nou juist wilt dat een conflict ten einde komt.quote:Dat ze hun klep houden of dat ze hun woorden omzetten in daden.
Nee, dat is ook om je over te schamen, hoewel je dan ook kan stellen dat geen enkel anderAfrikaans land een poot uitsteekt.quote:Als je bijvoorbeeld kijkt naar het conflict in Darfur, daar hebben de blanke wijze *proest* mannen ook veel te veel over het conflict gezegd, maar hun handen laten wapperen..... Ho maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |