quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat niet om het land, het gaat om de persoon. Er zijn ook congresleden die zijn ingezworen op de Koran in de VS, omdat dat hun persoonlijke geloof was.
In geval van Obama zou ik het erg vervelend vinden, omdat het zou betekenen dat hij de hele campagne en in zijn boeken gelogen heeft. Hij zweert overigens op[/i[], niet [i]aan. Zijn trouw is aan de grondwet en het Amerikaanse volk.
Oh, daarom is er pas 1 Katholieke president geweest en werd hij bijna niet gekozen door dat feit...quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:39 schreef werkeend het volgende:
Amerika heeft een defacto staatsreligie, en dat is de Katholieke Kerk
Om wat iemand anders zegt zie jij Obama als een mix? Dat slaat nergens op. Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Menelikboy het volgende:
kijk dan maar naar deze Radicale Imam die zegt dat Obama al eerder trouw heeft gezworen aan Allah en daaromee bedoelt hij dus de Koranitische God!!
Obama Must Convert To Islam, Or Else.....
Omdat geloof niet een erfelijke ziekte is. Hij is zelfverklaard Christen, gaat al meer dan 20 jaar naar dezelfde Christelijke kerk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Zie je zelfs dat wist ik niet !! Dus stel waarom zou Obama als half bloed;Christen Moslim dat niet doen?
Is Pipo de Clown een Jedi?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:
Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?
Nogmaals ze zweren niet trouwe aan het boek, ze zweren trouw aan de grondwet en het volk, op een bijbel, koran, talmud of hun eer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb liever dat staatshoofden trouw zweren aan de staat die zijn dienen ipv een religieus boek.
Pipo de clown is tenmiste wel gek in zijn kop om de trekker over te halen die jij op je avator hebt gezet en richten op ongelovigen!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Om wat iemand anders zegt zie jij Obama als een mix? Dat slaat nergens op. Als pipo de clown op Youtube zegt dat Balkenende een Jedi is, geloof jij dat dan ook?
Niet om de laatste plaats omdat Obama zelf heeft aangegeven zijn eed aan de grondwet af te leggen op dezelfde bijbel die Lincoln heeft gebruikt bij zijn inauguratie!?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Zie je zelfs dat wist ik niet !! Dus stel waarom zou Obama als half bloed;Christen Moslim dat niet doen?
Een Republikeinse Bijbel dusquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet om de laatste plaats omdat Obama zelf heeft aangegeven zijn eed aan de grondwet af te leggen op dezelfde bijbel die Lincoln heeft gebruikt bij zijn inauguratie!?
Dat geeft niet, de Republikeinen waren toen nog een erg goede partij.quote:
Komt ooit wel weer goed hopelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:47 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat geeft niet, de Republikeinen waren toen nog een erg goede partij.
Hij wordt president, geen paus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Omdat ik zelf ook gelovig ben en dit land wereld merendeels die op hem hebben gestemd ook zijn.
Zoals ik al zei zijn er ook congresleden die bijvoorbeeld op de Koran of Talmud hebben gezworen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de president-elect zelf mag bepalen of hij een bijbel of iets anders wil gebruiken bij het afleggen van de eed.
Echter, het is natuurlijk totaal not done in christelijk Amerika om geen bijbel te gebruiken. Dus de bijbel is gewoon een vast gegeven.
Precies, het gebruik van de Bijbel is een persoonlijke keuze. En het is een traditie. Het is ook niet zo raar dat hij de bijbel van Lincoln wil gebruiken. Lincoln komt uit dezelfde staat als Obama (nou ja, die hij vertegenwoordigt) en wordt nog altijd gezien als de bevrijder van de zwarte slaven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de president-elect zelf mag bepalen of hij een bijbel of iets anders wil gebruiken bij het afleggen van de eed.
Echter, het is natuurlijk totaal not done in christelijk Amerika om geen bijbel te gebruiken. Dus de bijbel is gewoon een vast gegeven.
Dit is ook een keer ter sprake gekomen in een aflevering van The West Wing waar gekozen President Bartlet (Martin Sheen) de eed af moet leggen, maar niet zijn gewenste bijbel kan krijgen.
Hij grapt desnoods de eed af te leggen op een editie van Sports Illustrated, wat in theorie ook nog mogelijk blijkt te zijn, omdat nergens staat dat het een bijbel moet zijn.
idd, de grondslag van Amerika is Christelijk, (net als hier trouwens) dus het zou nergens op slaan om het bij de Koran te zweren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:42 schreef Roi het volgende:
Dat zou nergens op slaan. Amerika is een Christelijk land.
Dat zou je eigenlijk Obama zelf moeten vragen uiteraard. Wat hij precies gelooft weet niemand hier op fok, denk ik of Obama moet ook een fok-accountje hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:06 schreef charleen het volgende:
ehm, sorry, maar ik snap het denk ik niet, waar gelooft hij in dan?
Ik neem even voor het gemak aan dat dit topic en jouw posts niet serieus zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef Menelikboy het volgende:
[..]
Ik lees het idd ook nergens, waarom dan die ophef, tjee, laat die man lekker, al zou die willen zweren op de donald duckquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zou je eigenlijk Obama zelf moeten vragen uiteraard. Wat hij precies gelooft weet niemand hier op fok, denk ik of Obama moet ook een fok-accountje hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |