quote:EXCLUSIEF -
Nadat de spelers van Feyenoord woensdag aangaven onder geen beding verder te willen met hun trainer Gertjan Verbeek, heeft de selectie ook geen vertrouwen meer in technisch directeur Peter Bosz (foto). Reden hiervoor is dat Bosz zijn trainer tot het einde toe is blijven steunen, terwijl de selectie al meerderde malen aangaf geen heil meer te zien in een verdere samenwerking met Verbeek.
In een gesprek tussen de spelersgroep, Bosz en Verbeek, legde de technisch directeur woensdag wederom de schuld voor de ontstane kloof tussen de trainer en zijn spelers bij de selectie. Dit was voor de selectie de bekende druppel. De spelers stapten naar algemeen directeur Eric Gudde, waarna het ontslag van Verbeek wereldkundig werd. (BV/ SvH)
Hetzelfde voor Aad de M.quote:
en Frenk Rquote:
quote:EXCLUSIEF - Nadat de spelers van Feyenoord woensdag aangaven onder geen beding verder te willen met hun trainer Gertjan Verbeek, heeft de selectie ook geen vertrouwen meer in technisch directeur Peter Bosz (foto). Reden hiervoor is dat Bosz zijn trainer tot het einde toe is blijven steunen, terwijl de selectie al meerderde malen aangaf geen heil meer te zien in een verdere samenwerking met Verbeek.
In een gesprek tussen de spelersgroep, Bosz en Verbeek, legde de technisch directeur woensdag wederom de schuld voor de ontstane kloof tussen de trainer en zijn spelers bij de selectie. Dit was voor de selectie de bekende druppel. De spelers stapten naar algemeen directeur Eric Gudde, waarna het ontslag van Verbeek wereldkundig werd. (BV/ SvH)
hofland is er wel zo eentje.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef Prik0 het volgende:
Wie zouden eigenlijk de leiders in de selectie van Feyenoord zijn? Gio en Makaay? Kan me bijna niet voorstellen dat zij zo laf zijn.
quote:
Kluivertquote:
Stelletje debielen zijn 'tquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Die selectie van Feyenoord heeft wel behoorlijke hoogmoedswaanzin.
Volgens de media is Hofland naar voren geschoven door de groep samen met gio.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef Prik0 het volgende:
Wie zouden eigenlijk de leiders in de selectie van Feyenoord zijn? Gio en Makaay? Kan me bijna niet voorstellen dat zij zo laf zijn.
Die krijgen ze niet weg bij NECquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef ericajax het volgende:
AD: 'Feyenoord wil Been direct halen'
Triest als het gebeurd.
Zoals ik in het vorige deel al aangaf, lijkt Been mij juist de beste man. En hij heeft een Feyenoordhart, dus het is niet uit te sluiten dat hij wel degelijk wil!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef ericajax het volgende:
Triest als het gebeurd.
idd. op gia en makaay na moet iedereen zich nog maar zien te bewijzen!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Die selectie van Feyenoord heeft wel behoorlijke hoogmoedswaanzin.
Been neemt de telefoon opquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef ericajax het volgende:
Triest als het gebeurd.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Been neemt de telefoon op
Mario hier
Hoi Mario hier Peter Bosz, wil je NU komen?wat denk je zelf Peter, wij moeten nog Europees, dat kan ik de komende jaren bij Feyenoord wel vergeten....... dus succes met je zoektocht
tuut tuut tuut
Inderdaad, wat zeiken zij nou op Verbeek, stel prutsersquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:27 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Stelletje debielen zijn 't
Ik zou als Bosz ook mijn conclusies trekken. Niet eens zozeer vanwege de kritiek die de supporters op je hebben, maar als de selectie je zo langs je heen gaat, kan je ook niet werken.quote:
Bosz kiest juist voor Verbeek.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef BAAZ. het volgende:
Lomp van Bosz dat hij kiest voor de zeer matige (lees:slechte) spelersgroep en niet voor Verbeek. Het laatste stukje kwaliteit is nu verloren bij Feyenoord.
dat moet hij wel, hij heeft die selectie samengesteldquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef BAAZ. het volgende:
Lomp van Bosz dat hij kiest voor de zeer matige (lees:slechte) spelersgroep en niet voor Verbeek. Het laatste stukje kwaliteit is nu verloren bij Feyenoord.
Sowieso al niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef NatteBever het volgende:
Ben benieuwd op welke plek ze terecht komen aan het eind van het seizoen, ik zie dit niet meer goedkomen dit jaar.
Als Nijmegenaar hoop ik natuurlijk dat Been niet gaat. Maar ALS hij dat wel doet dan moeten er wel een aantal dingen gebeuren. Spelers als Hofland moeten ze er gewoon uitbonjouren en dan Been met de talentvolle jonge spelers iets moois laten bouwen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:27 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zoals ik in het vorige deel al aangaf, lijkt Been mij juist de beste man. En hij heeft een Feyenoordhart, dus het is niet uit te sluiten dat hij wel degelijk wil!
Iedereen zit dit topic te F5'enquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:32 schreef venomsnake het volgende:
FOK gaat ook zo sloom als dikke poep door een trechter ineens.
Ja laat ze zelf maar de rotzooi opruimenquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:35 schreef Colplay het volgende:
Timmer en Gio als speler/coach. Waarschijnlijk vinden de spelers dit zelf de beste oplossing.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:33 schreef Rikketik het volgende:
Lijkt me overigens wel tof om iemand als Verbeek de laan uit te sturen.
- 'Gert-Jan, je bent ontslagen.'
+ 'Ja, hier kan ik dus niets mee. Je kan me vinden in het krachthonk als er iets is.'
- ''
Timmer: Ja ik hoor eigenlijk in het krachthonk te zitten nu maar die ouwe kan de pot op... ZUIPUHHHHquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:34 schreef BB-boy het volgende:
Die misselijke spelers gaat het meteen vieren ook
[ afbeelding ]
Samen met John van Loen voor de persconferenties.quote:
Dit seizoen is sowieso al verloren. Ik denk dat ze ook niet met een interim moeten gaan werken, maar met iemand die er de komende jaren (hopelijk) kan staan. Dan kan de nieuwe trainer dit seizoen goed kijken welke spelers hij volgend jaar nog bij de selectie wil hebben en kan men proberen de rest van de zomer te verkopen. En hopelijk vinden ze ergens een potje met geld om de selectie te versterken dan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:32 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als Nijmegenaar hoop ik natuurlijk dat Been niet gaat. Maar ALS hij dat wel doet dan moeten er wel een aantal dingen gebeuren. Spelers als Hofland moeten ze er gewoon uitbonjouren en dan Been met de talentvolle jonge spelers iets moois laten bouwen.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:34 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
"De spelers moeten verdomme luisteren!~Naar mij zullen ze dat"
Die hebben ze net weggestuurd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:41 schreef DaMart het volgende:
Dit seizoen is sowieso al verloren. Ik denk dat ze ook niet met een interim moeten gaan werken, maar met iemand die er de komende jaren (hopelijk) kan staan. Dan kan de nieuwe trainer dit seizoen goed kijken welke spelers hij volgend jaar nog bij de selectie wil hebben en kan men proberen de rest van de zomer te verkopen. En hopelijk vinden ze ergens een potje met geld om de selectie te versterken dan.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
Ook vertrouwen Peter Bosz opgezegd
De spelersgroep van Feyenoord zegt ook geen vertrouwen meer te hebben in technisch directeur Peter Bosz. Eerder vanmiddag werd trainer Gertjan Verbeek al op aandringen van de selectie op straat gezet.
Het vertrouwen zou ontbreken omdat Bosz de trainer tot het einde toe is blijven steunen, terwijl de selectie al een paar keer had aangegeven geen heil meer te zien in een verdere samenwerking met Verbeek, meldt Sportweek.nl.
Schuld
Bosz gaf vanmiddag – tijdens een gesprek tussen de spelersgroep, hemzelf en Verbeek - de selectie de schuld voor de ontstane kloof tussen de trainer en de spelers. Voor de selectie was dit reden genoeg om naar algemeen directeur Eric Gudde te stappen, waarna het ontslag van Verbeek wereldkundig werd.
http://www.spitsnieuws.nl(...)peter_bosz_opge.html
Hahaha je had komiek moeten worden!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:43 schreef rival het volgende:
waarom noemen ze een kleuterklasje trouwens spelersgroep?
Ja, en dat is zonde. Maar nu ze zonder trainer zitten, zou ik ook niet voor een tussenoplossing gaan, maar voor een structurele.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:43 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Die hebben ze net weggestuurd.
Seth Gaaikema draait zich om in z'n graf.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hahaha je had komiek moeten worden!
Degraderen zal wel niet, maar het linkerrijtje is een vrij lastige opgave geworden zo (voor zover het dat nog niet wasquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:44 schreef poehej het volgende:
Dit zou nog wel eens een zwarte pagina in het boek van Feijenoord kunnen worden.. Als ze veel mazzel hebben kunnen ze misschien nog "redelijk" eindigen, met een beetje pech kakken ze helemaal in en degraderen ze. Ik voorspel eerder dat laatste dan het eerste..
Lachwekkend hequote:Op woensdag 14 januari 2009 15:44 schreef BertMaalderink het volgende:
Wel bizar dat een spelersgroep, waarvan de helft over maximaal twee jaar met pensioen is, even het hele beleid van een club op de schop denkt te kunnen nemen. En dat het dan ook nog lukt.
Heeft de Nederlandse staat financiële problemen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, en dat is zonde. Maar nu ze zonder trainer zitten, zou ik ook niet voor een tussenoplossing gaan, maar voor een structurele.
Wel apart trouwens, dat het weer een Verbeek is die wordt weggestuurd halverwege een seizoen waarin het absoluut niet draait en de hoofdsponsor financiële problemen heeft.
W Bos aan het roer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:47 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heeft de Nederlands staat financiële problemen?
GVD Netsplitter, morgen half 4 bij de poort!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
Ik had nooit maar dan ook nooit m'n oude Feijenoord jas moeten weg gooien....
Het is allemaal mijn schuld besef ik nu....
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
"Er is niets aan de hand bij Feyenoord en de nieuwe trainer zal ons naar Europees voetbal loodsen!"
Fortis wel, eerder dit seizoen!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:47 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heeft de Nederlands staat financiële problemen?
LEO!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:49 schreef marcodej het volgende:
Been gaat op dit moment echt niet naar Feyenoord. Hij heeft het hartstikke goed daar in Nijmegen.
Ik zie Don Leo wel terugkeren!Die heeft het sowieso niet zo naar zn zin in Polen dacht ik...
Ah ze hebben een nieuwe perschef zie ik. De spelers hebben het vertrouwen in de oude perschef opgezegdquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
"Er is niets aan de hand bij Feyenoord en de nieuwe trainer zal ons naar Europees voetbal loodsen!"
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Feyenoord: Verbeek nog niet ontslagen
ROTTERDAM - Feyenoord heeft woensdagmiddag tegengesproken dat trainer Gertjan Verbeek is ontslagen. ,,Op dit moment ontken ik dat Gertjan Verbeek ontslagen is, maar dat kan elk moment anders zijn'', aldus hoofd communicatie Raymond Salomon. ,,We zijn nog in gesprek.''
Woensdag vonden in De Kuip gesprekken plaats tussen coach en spelers, spelers en directie en coach en directie. Een aantal spelers, onder wie Roy Makaay en aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, wilde woensdag geen commentaar geven. Zij stapten in hun auto en reden weg zodra ze journalisten ontwaarden.
Salomon kon niet aangeven hoe lang het nog zou duren eer er duidelijkheid is. ,,De gesprekken kunnen nog uren duren, maar het kan ook met een paar minuten afgelopen zijn. Ik weet alleen dat de uitkomst nu nog niet zo is als in de media wordt gesteld.''
Zou wat zijn, als de media voor hun beurt gepraat hebben. Al vrees ik het ergste voor Verbeek!quote:
Inderdaad, genieten dit soort nieuws. Om het kwartier nieuwe updates, lekker f5'en, heerlijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:53 schreef Riro het volgende:
Mooi om te volgen als 'buitenstander', maar het zal je club zijn zeg
Ik ruik een schadevergoeding.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou wat zijn, als de media voor hun beurt gepraat hebben. Al vrees ik het ergste voor Verbeek!
Nee dat is lekker, heb je een lege bestuurskamerquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:55 schreef Rikketik het volgende:
Misschien voor de grap eens de vedetten in het bestuur plaats laten nemen en Bosz en Gudde in hun plaats opstellen in de volgende wedstrijd.
quote:
Ik blijf het de mooiste voetbalfoto van het afgelopen jaar vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Wij staan nog steeds achter onze trainer........"
Nee, daar zitten die vedetten dan dus. Ze hebben vandaag al een zeker 'talent' getoond voor het managen van een club.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:58 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Nee dat is lekker, heb je een lege bestuurskamer
check die greene (quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik blijf het de mooiste voetbalfoto van het afgelopen jaar vinden.
Waarom opstappen, en zo al zijn rechten opgeven? Verbeek is ook niet weggelopen voor de moeilijkheden, dus hoeft hij nu ook niet op te stappen omdat Feyenoord hem niet meer moet. Laat Feyenoord hem maar lekker een oprotpremie betalen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Zeer merkwaardig. Gesprekken met Verbeek zijn nog volop aan de gang, blijkt nu. En toch ligt al op straat dat hij weggaat bij Feyenoord. Zegt iets over de cultuur bij de club.
Ik deel de opmerking dat er niets meer te redden valt. De sfeer is nu dusdanig verziekt dat zowel Verbeek als Bosz moeten opstappen, in het belang van de club.
zeker nuquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik blijf het de mooiste voetbalfoto van het afgelopen jaar vinden.
Het zou wel enorm smerig zijn als blijkt dat (een) speler(s) dit naar buiten hebben gebracht terwijl de gesprekken nog aan de gang zijn, puur om de boel te saboterenquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
De sfeer is nu dusdanig verziekt dat zowel Verbeek als Bosz moeten opstappen, in het belang van de club.
Ja, maar ik doelde op de vedetten dus eigenlijk. Naast Makaay en v. Bronckie kan ik er geen noemen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nee, daar zitten die vedetten dan dus. Ze hebben vandaag al een zeker 'talent' getoond voor het managen van een club.
De hele groep kijkt zo van:" WTF, ik kan niet meerquote:
Hofland, Timmer, Lucius, Landzaat (leeft die nog?), etc.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:02 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Ja, maar ik doelde op de vedetten dus eigenlijk. Naast Makaay en v. Bronckie kan ik er geen noemen?
Vedetten..quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:03 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Hofland, Timmer, Lucius, Landzaat (leeft die nog?), etc.
De waterlanders glinsteren al in de ogen bij Hofland.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De hele groep kijkt zo van:" WTF, ik kan niet meer. "
En Verbeek die als een echte generaal voorop loopt.
Geweldige foto!
Spelers lekken naar de pers, niets is zeker, Verbeek is NOG niet ontslagen. Het is echt één grote pleuriszooi bij Feyenoord. Het zit daar zo fout, ongelofelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Zeer merkwaardig. Gesprekken met Verbeek zijn nog volop aan de gang, blijkt nu. En toch ligt al op straat dat hij weggaat bij Feyenoord. Zegt iets over de cultuur bij de club.
Ik deel de opmerking dat er niets meer te redden valt. De sfeer is nu dusdanig verziekt dat zowel Verbeek als Bosz moeten opstappen, in het belang van de club.
Dat denk ik niet eigenlijk. Die man is wel wat gewend.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:03 schreef Adamo144 het volgende:
oh man dit is echt beter dan een soap, om dit moment zit verbeek gewoon te zweten in een bestuurskamer.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ah ze hebben een nieuwe perschef zie ik. De spelers hebben het vertrouwen in de oude perschef opgezegd
Waarom zou hij zitten zweten? Volgens mij kan het Verbeek echt weinig schelen als hij er op deze manier wordt uitgewerkt, hij heeft in deze weinig fout gedaan. Ik vind het een misselijke actie van de spelersgroep en ben erg benieuwd of naar buiten komt wie nou precies voorp is gegaan in dit hele proces.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:03 schreef Adamo144 het volgende:
oh man dit is echt beter dan een soap, om dit moment zit verbeek gewoon te zweten in een bestuurskamer.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef BB-boy het volgende:
http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-465173
Voor die tijd hebben ze allang het vertrouwen in de supporters opgezegd en mag er niemand meer de Kuip in.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ben overigens ook heel benieuwd naar wat de reactie van Het Legioen zal zijn... 90 minuten uitfluiten lijkt me wel een mooi gebaar
Gewoon een wedstrijd massaal niet komen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ben overigens ook heel benieuwd naar wat de reactie van Het Legioen zal zijn... 90 minuten uitfluiten lijkt me wel een mooi gebaar
Dat lukte al aardig de afgelopen seizoenenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:09 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Gewoon een wedstrijd massaal niet komen.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Voor die tijd hebben ze allang het vertrouwen in de supporters opgezegd en mag er niemand meer de Kuip in.
"We hebben geen vertrouwen in SC Heerenveen, we hebben liever dat ze opstappen."quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Voor die tijd hebben ze allang het vertrouwen in de supporters opgezegd en mag er niemand meer de Kuip in.
[..]
[..]
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
"We hebben geen vertrouwen in SC Heerenveen, we hebben liever dat ze opstappen."
Check eerst even de feiten voordat je onzin gaat verkondigenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:09 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat lukte al aardig de afgelopen seizoenen
Die arme jochies...quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:04 schreef Voltreffer het volgende:
Vraag me af hoe spelers als Wijnaldum en Fer dit beleven. Moet toch vreemd zijn?
En vandaag nog bij het Sportjournaalquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Publicatiedatum: 13-1-2009, dat was gister nog gewoon he
[..]
reactie van de weekquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
quote:
quote:
Huil niet manquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:11 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Check eerst even de feiten voordat je onzin gaat verkondigen
Nee je bent de eerstequote:Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef DrDentz het volgende:
Leuk plaatje bovenaan deze pagina, als dat nog niet gezegd is
http://www.rtl.nl/(/actue(...)eyenoord_verbeek.xmlquote:Diverse media melden dat Gertjan Verbeek weggaat bij Feyenoord, maar de Rotterdamse voetbalclub ontkent dat.
Vertrouwen
Diverse media melden het vertrek van de trainer. De spelersgroep zou geen vertrouwen meer hebben in Verbeek. Ook vielen de resultaten in de eerste seizoenshelft tegen. Het AD heeft zelfs de gewenste opvolger van Verbeek al genoemd: Mario Been. De oud-speler van Feyenoord is nu trainer van NEC.
Heerenveen
Verbeek is iets meer dan een half jaar in dienst bij Feyenoord. Daarvoor was hij enkele seizoenen een succesvolle trainer van Heerenveen.
Eigenlijk zouden ze een standbeeld van Verbeek in die pose voor de Kuip moeten zetten.quote:
Neequote:Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Espabilado het volgende:
'Selectie zegt vertrouwen in Bosz op'
'Bestuur Feyenoord stapt op'
'Selectie Feyenoord verlaat club'
'Feyenoord na 100 jaar opgeheven'
'Sparta Rotterdam neemt Kuip over'
Komende headlines?
De spelers hebben al het vertrouwen in Bosz opgezegd:quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Espabilado het volgende:
'Selectie zegt vertrouwen in Bosz op'
'Bestuur Feyenoord stapt op'
'Selectie Feyenoord verlaat club'
'Feyenoord na 100 jaar opgeheven'
'Sparta Rotterdam neemt Kuip over'
Komende headlines?
quote:Spelers eisen opstappen Bosz
De spelersgroep van Feyenoord heeft woensdag niet alleen laten weten absoluut niet verder te willen met trainer Verbeek; ook heeft de selectie meegedeeld geen vertrouwen meer te hebben in technisch directeur Peter Bosz. Zij vinden het onbegrijpelijk dat de beleidsbepaler zijn trainer tot het laatst is blijven steunen, terwijl zij zelf meermaals aangaven niet meer verder te willen met de keuzeheer uit Deventer, aldus Sportweek.
In een gesprek tussen de voetballers van Feyenoord, Verbeek en Bosz, gaf de laatstgenoemde wederom aan dat de kloof tussen trainer en zijn spelers was ontstaan door de spelersgroep. Hierop stapten de spelers naar algemeen directeur Eric Gudde, waarna het ontslag van Verbeek onafwendbaar was.
Bosz is toch binnen een week weg, de supporters zullen niet minder eisen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:31 schreef Mr.Mills het volgende:
Tering die spelersgroep. Dat ze voetballen voor hun geld en zich niet bezighouden met de technisch manager. Wat een trieste zooi
.
Verbeek zou ontslagen zijn, werd later tegengesproken, verhaal gaat dat de selectie vertrek heeft geeist van Verbeek, geen draagkracht meer, selectie eist nu ook vertrek van Bosz, heel FOK ligt de hele middag al in een deuk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:41 schreef SCH het volgende:
Ik lees het pas net, kan iemand het even samenvatten?
Kan iemand niet gewoon het vertrek van de hele selectie eisen dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Verbeek zou ontslagen zijn, werd later tegengesproken, verhaal gaat dat de selectie vertrek heeft geeist van Verbeek, geen draagkracht meer, selectie eist nu ook vertrek van Bosz, heel FOK ligt de hele middag al in een deuk.
edit: laat maar dat Feyenoord ontkent staat al in jouw verhaaltjequote:Op woensdag 14 januari 2009 16:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Verbeek zou ontslagen zijn, werd later tegengesproken, verhaal gaat dat de selectie vertrek heeft geeist van Verbeek, geen draagkracht meer, selectie eist nu ook vertrek van Bosz, heel FOK ligt de hele middag al in een deuk.
Ze sturen gewoon hun sterkste man het veld uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:39 schreef Urquhart het volgende:
Wat een beleid daar
Of een andere trainer wel met dat zooitje kan omgaan
quote:Feyenoord spreekt de berichten tegen. "Op dit moment ontken ik dat Gertjan Verbeek is ontslagen,maar dat kan elk moment anders zijn",verklaarde hoofd communicatie Raymond Salomon."We zijn nog in gesprek."
Dan zeg ik mijn vertrouwen in de spelersgroep op.quote:
Het is echt bizar als je nu op jullie site kijkt en dan dat stuk leest over de nieuwjaarsreceptie en de visie van Gudde. Waarin hij het consistente beleid prijst en dus juist het doorzetten van de ingezette koers als het wat tegen zit. Daar houden ze zich goed aan danquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:53 schreef Staanplaats het volgende:
Mijn mening in Feyenoord-topic:
Dit is het meest slechte wat kan gebeuren voor een club die in opbouw is..
Een gedeelte van spelersgroep moet echt heel diep de hand in eigen boezem steken. Verbeek is in z'n rug gestoken door z'n eigen ploeg, de gehele eerste seizoenshelft hebben bepaalde spelers gewoon verzaakt. Dat is gewoon onder geen beding te tolereren, ook niet als je het niet eens bent met de trainer. Als je contributie betaalt om te mogen voetballen is het een ander verhaal, maar van jongens die een paar ton onstrijken mag je een professionele benadering verwachten.
Ook het moment van ontslag /opstappen snap ik niet, had dit dan gedaan voor de winterstop. Dan had de nieuwe trainer nog 'iets' kunnen bouwen. Maarja welke trainer wil nog stappen in de slangenkuil die Feijenoord heet. Misschien huilies als Timmer, Hofland en Lucius zelf maar voor de groep staan, die weten het toch allemaal zo goed...
Hij liegt nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:56 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Zelfs de persvoorlichter is een prutser
topsportklimaat hehquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is echt bizar als je nu op jullie site kijkt en dan dat stuk leest over de nieuwkaarsreceptie en de visie van Gudde. Waarin hij het consistente beleid prijst en dus juist het doorzetten van de ingezette koers als het wat tegen zit. Daar houden ze zich goed aan dan
royal sadness iddquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:03 schreef Itisbanging het volgende:
NEt eventjes een live-stream van Radio Rijnmond meegepikt en daar wist dhr Schelvis te melden:
- Verbeek weg (+ jaarsalaris)
- Bosz kan niet blijven zitten (= binnen 24u weg)
- Been heeft NEE gezegd tegen feyenoord
- Spelersgroep wilt... JAJA... De Kromme (zelfde instelling namelijk)![]()
![]()
Ik zie weinig tot geen reacties ten faveure van de spelersgroep, dus je bent niet de enige. Heb zelden gezien dat iedereen eigenlijk zo eensgezind is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:03 schreef Zwansen het volgende:
Zuur voor Verbeek. Gun ik hem echt niet.
quote:Feyenoord verbreekt samenwerking met Verbeek
Gertjan Verbeek is niet langer meer de trainer van Feyenoord. De 46-jarige oefenmeester is woensdag door de Rotterdamse clubleiding ontslagen.
Verbeek is slachtoffer geworden van de slechte resultaten van Feyenoord. De ploeg bezet halverwege het seizoen de twaalfde plaats in de Eredivisie en slaagde er niet in te overwinteren in het UEFA Cup-toernooi. Dat die beroerde prestaties gestalte kregen in het jaar (2008) dat de club zijn honderdjarig bestaan vierde, maakt de sportieve crisis nóg schrijnender.
Bovendien genoot Verbeek steeds minder steun vanuit de spelersgroep. Dat kwam vorige week pijnlijk aan het licht tijdens het mislukte trainingskamp van de Rotterdammers in het Turkse Belek. Binnen de selectie werden achter de rug van de Verbeek om geintjes gemaakt over diens positie en over zijn bijdrage aan tactische trainingen.
Ze zijn aan het vergaderen hoe ze het naar buiten gaan brengen hoor ik net op de radio.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:12 schreef ErikT het volgende:
Maar wacht ff, hij is dus nog niet echt ontslagen?
Dan hoop ik van harte dat ze er ipv van Verbeek een aantal spelers uitmikken.
Ik denk niet dat er nog een Verbeek gaat komen in de Kuipquote:Feyenoord won onder leiding van de woensdag ontslagen trainer Gertjan Verbeek maar acht van zijn 26 officiële wedstrijden. Slechts één keer eerder in de Rotterdamse clubhistorie lag het aantal zeges nóg lager na de eerste 26 wedstrijden in een seizoen.
Dat was in de jaargang 1989/90, toen Feyenoord getraind werd door Pim Verbeek. Na de eerste 26 wedstrijden hadden de Rotterdammers maar zes overwinningen behaald, tegen negen gelijke spelen en elf nederlagen.
Haha dit meen je niet! Vooral dat van de Kromme dan!quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:03 schreef Itisbanging het volgende:
NEt eventjes een live-stream van Radio Rijnmond meegepikt en daar wist dhr Schelvis te melden:
- Verbeek weg (+ jaarsalaris)
- Bosz kan niet blijven zitten (= binnen 24u weg)
- Been heeft NEE gezegd tegen feyenoord
- Spelersgroep wilt... JAJA... De Kromme (zelfde instelling namelijk)![]()
![]()
Echt he, ik quote:quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is echt bizar als je nu op jullie site kijkt en dan dat stuk leest over de nieuwjaarsreceptie en de visie van Gudde. Waarin hij het consistente beleid prijst en dus juist het doorzetten van de ingezette koers als het wat tegen zit. Daar houden ze zich goed aan dan
quote:Feyenoord wil herstel bereiken door duidelijk de ingezette route te blijven volgen, bijvoorbeeld door vast te houden aan het ingezette beleid om een topsportklimaat te creëren. Gudde: ‘We geloven daar heilig in, omdat het goed doordacht is, wat buitenstaanders daar ook van vinden, en omdat consistent beleid per saldo altijd meer loont dan een wispelturig zig-zag beleid.’
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er nog een Verbeek gaat komen in de Kuip
als Verbeek ontslagen is door de RvC dan kan diezelfde raad niet anders dan ook Bosz wegsturen aangezien deze verantwoordelijk voor hem is toch? Ben heel benieuwd hoe het é.é.a. uitpakt...quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:14 schreef SCH het volgende:
Als dit waar is kan peter bosz niet meer blijven, hij zou solidair moeten zijn met verbeek.
quote:
Staat er al heel de dag. Site kan grote aantal bezoekers niet aan denk ik. Heel veel Feyenoord sites zijn op dit moment onbereikbaar.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Laat me raden, ze zijn een nieuwsbericht aan het plaatsen op feyenoord.nl
Maak Rene Froger trainerquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:21 schreef Adamo144 het volgende:
wel leuk en aardig allemaal maar Feyenoord heeft toch geen cent, maar dan ook geen CENT te makken??
Als Verbeek echt weg moet staat er wel iemand op om te dokken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:21 schreef Adamo144 het volgende:
wel leuk en aardig allemaal maar Feyenoord heeft toch geen cent, maar dan ook geen CENT te makken??
Ja precies dat stukje wilde ik dus eerst ook quoten, echt ongelooflijk. alleen deed de site het toen weer eens niet.quote:
Alsof Jol naar Feyenoord komtquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:22 schreef Kwezel het volgende:
Martin Jol :wacht in Nederland nog altijd op zijn eerste grote club, maar trainde in het buitenland wel al Tottenham Hotspur en momenteel Hamburger SV. De naam van Jol valt regelmatig in het geruchtencircuit en mag inmiddels vanwege zijn status worden gerekend tot een van de kandidaten om Verbeek op te volgen.
Businessclub wil financieel bijspringenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:22 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Als Verbeek echt weg moet staat er wel iemand op om te dokken.
tsja telegraaf hequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:32 schreef R_B het volgende:
Wie verzint dat nou, jol mogelijk naar feyenoord...
Die kans (op dit moment) is ongeveer net zo groot als dat de palestijnen vrede sluiten met israel
Die is er dus niet....
t is feyenoord hequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:35 schreef koningdavid het volgende:
Feyenoord moet toch wel iemand achter de hand hebben? Anders ga je Verbeek nu toch niet ontslaan?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:35 schreef koningdavid het volgende:
Feyenoord moet toch wel iemand achter de hand hebben? Anders ga je Verbeek nu toch niet ontslaan?
Feyenoord oet wel vaker ondoordachte dingen hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:35 schreef koningdavid het volgende:
nopquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:38 schreef ub40_bboy het volgende:
![]()
Feyenoord degradeert binnen 3 jaar.
![]()
ja ze willen een gewichtig iemand aanstellen vertelden zequote:
als speler én als trainer de klassieke top 3 gehad dan, wat een clubhoertjequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:41 schreef koningdavid het volgende:
Nieuwe coach gaat Ronald Koeman worden trouwens.
Dan is hij echt de ultieme clubhoer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:41 schreef koningdavid het volgende:
Was ie als speler toch al?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:43 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dan is hij echt de ultieme clubhoer.
bron?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:41 schreef koningdavid het volgende:
Geen. Dat denk ik gewoon...quote:
Denk het ook wel, maar hij is ook genoeg sportman om hier vreselijk van te balen volgens mij.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat Verbeek wel opgelucht is trouwens.
quote:'Verbeek stapte zelf op bij Feyenoord'
Niet Feyenoord, maar trainer Gertjan Verbeek zelf heeft de samenwerking woensdag beëindigd. Dit meldt RTV Rijnmond op zijn website. De regio-omroep stelt dat de club dit zelf heeft medegedeeld.
Woensdagmiddag werd door andere media bekendgemaakt dat de Rotterdamse club de 46-jarige Verbeek de laan uitstuurde. Daarbij zou Verbeek een jaarsalaris meekrijgen. De oefenmeester trad pas afgelopen zomer in dienst van de club uit Rotterdam-Zuid. Slechte resultaten en een verstoorde relatie met de spelersgroep zouden de aanleiding voor het ontslag van Verbeek zijn.
Feyenoord zelf liet weten dat er nog geen sprake is van een definitief besluit. Wel vond er woensdagmiddag volgens de club een overleg plaats, een definitieve beslissing zou echter nog niet genomen zijn.
Bron: fr12.nlquote:Radio Rijnmond meldt zojuist dat Mario Been 'nee' heeft gezegd tegen Feyenoord. De coach van NEC liet eerder op de dag weten in het AD nog niet te zijn benaderd. Vanuit de spelersgroep zou Willem van Hanegem de ideale kandidaat zijn.
Volgens Rijnmond heeft de spelersgroep aangegeven Van Hanegem als coach te willen. De oud-Feyenoorder liet gisteren nog weten nog niet te stoppen met zijn werkzaamheden als trainer. Na zijn ontslag bij FC Utrecht kwam hij daarmee voor het eerst weer in de media.
Feyenoord heeft het ontslagbericht nog altijd niet bevestigd. Volgens Rijnmond wil de leiding dat Verbeek zelf opstapt, zodat het bestuur geen gezichtsverlies lijdt. Verbeek krijgt wel één jaarsalaris mee.
quote:Volgens Radio Rijnmond lijkt het erop dat met Gertjan Verbeek ook Wim Jansen bij Feyenoord vertrekt. De technisch adviseur van Feyenoord werd begin dit seizoen ook assistent van Verbeek. [reageer]
Persoonlijk gun ik het hem ook niet, en de manier waarop is natuurlijk belachelijk. Maar het kan zijn dat het gewoon de verkeerde persoon op de verkeerde plek is. Aan al die blessures heeft Verbeek misschien zelf ook wel schuld.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:03 schreef Zwansen het volgende:
Zuur voor Verbeek. Gun ik hem echt niet.
Nu moeten de spelers het maar laten zien. Niet dat ze dat kunnen, maar ok.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:03 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Denk het ook wel, maar hij is ook genoeg sportman om hier vreselijk van te balen volgens mij.
Lijkt me eerlijk gezegd ook logischer dan ontslag, gezien de financiën.quote:
Mario Been zal zich nu wel kapot piekeren:"Wat zal ik doen, trouw zijn aan NEC die me een kans geef toen ik geen zak aardappelen meer waard was? Of de trein pakken die misschien maar één keer in je leven langs komt?"quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:26 schreef ericajax het volgende:
Triest als het gebeurd.
Dan hoeft ie niet over zijn linkerbeen meer gepasseerd te worden. Ik zeg: verbetering!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Hofland stelt zich straks nog beschikbaar als algemeen directeur
die trein komt heus nog wel voorbij hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mario Been zal zich nu wel kapot piekeren:"Wat zal ik doen, trouw zijn aan NEC die me een kans geef toen ik geen zak aardappelen meer waard was? Of de trein pakken die misschien maar één keer in je leven langs komt?"²
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:33 schreef Rikketik het volgende:
Lijkt me overigens wel tof om iemand als Verbeek de laan uit te sturen.
- 'Gert-Jan, je bent ontslagen.'
+ 'Ja, hier kan ik dus niets mee. Je kan me vinden in het krachthonk als er iets is.'
- ''
Been schijnt al nee gezegd te hebbenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mario Been zal zich nu wel kapot piekeren:"Wat zal ik doen, trouw zijn aan NEC die me een kans geef toen ik geen zak aardappelen meer waard was? Of de trein pakken die misschien maar één keer in je leven langs komt?"²
quote:Massaal steun voor Verbeek op internet
ROTTERDAM - Het vertrek van trainer Gertjan Verbeek bij Feyenoord is bij het fanatieke legioen slecht gevallen. Op de websites van onder meer RTV Rijnmond, AD, Sportwereld en De Telegraaf spreken de fans er woensdag schande van. Volgens hen kan Verbeek blijven, maar moeten technisch directeur Peter Bosz en de oudere spelers die moeite hebben met de aanpak van de trainer, heel snel ,,oppleuren''.
,,Volgevreten miljonairs schaam jezelf, prestatie nul. Ik walg dat deze spelers zich Feyenoorder noemen'', aldus een Rotterdammer op de site van RTV Rijnmond.
,,Nog nooit zo'n zooitje meegemaakt bij mijn club. Gooi die grote jongens er lekker uit, zoals Hofland, Makaay, Lucius etc, want die zijn hier verantwoordelijk voor. Ik vond Verbeek een prima trainer!. En hoe lang mag die Bosz eigenlijk blijven zitten'', stelde een supporter op de site van Sportwereld.
,,Jammer Gertjan, ik had het je zo gegund, maar in m'n achterhoofd wist ik dat dit niet eenvoudig zou zijn. Jij bent NIET mislukt, Feyenoord is mislukt'', meldt een criticus op de site van De Telegraaf.
(ANP)
Er zit een hoop gajes in die selectie. Met hun lijntjes naar het AD en ijdele Hugo Borst. Ik vind het achterbakse spelers. Echt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Een ontspoorde trein waar hij nog net op kan springen om hem proberen weer op de rails te krijgen. Volgend jaar is het weer precies hetzelfde gezeik, tenzij er een geldschieter komt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Been die komt nog wel naar Feyenoord wanneer het weer wat beter gaat. Het gaat toch OOIT weer goed komen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef sjimz het volgende:
Vind het niet meer dan logisch dat Been nee heeft gezegd. Behalve clubliefde valt er op dit moment echt geen eer te behalen.
Zonde voor Verbeek maar dit kon natuurlijk niet lang stand houden.
Schandalig dat alleen de traditionele kranten genoemd worden en niet de gezaghebbend reacties van deskundige Fok!ersquote:
Tuurlijk komt het ooit wel weer goed.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:34 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
Been die komt nog wel naar Feyenoord wanneer het weer wat beter gaat. Het gaat toch OOIT weer goed komen?
Ik sluit nog steeds niet uit dat hij nu toch komt, hoor. Natuurlijk is bij NEC beter nu, maar Feyenoord is toch zijn droomclub. En ik zou nu ook keihard ontkennen, des te beter kun je eventuele onderhandelingen ingaan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:34 schreef Blauwjongetje het volgende:
[..]
Been die komt nog wel naar Feyenoord wanneer het weer wat beter gaat. Het gaat toch OOIT weer goed komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |