Uiteraard, het zal je verbazen wat je allemaal nog meer bij 200km/h kan doen. Zolang je je blik maar op de weg blijft houden, is het geen probleem om ook te eten / drinken, de navi / muziek te bedienen, te telefoneren etc. etc.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:00 schreef Strani het volgende:
Zal misschien vaker gezegd zijn..maar klopt het nou dat sommigen van jullie met snelheden van boven de 200 kilometer per uur, nog rustig de tijd nemen om een foto te maken van het metertje?
Ik heb verschillende wegen, o.a. de Duitse Autobahn, de nederlandse snelweg en een lokale (rechte) provinciale weg.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist ja..en waar doen jullie dit zoal..op een circuit of zo?
Natuurlijk kan je heel veel, maar je concentratie zal ongetwijfeld verminderen wanneer je je bezighoudt met dat soort dingen. Zodra jij met 200+ km ergens tegenaan knalt mag ik hopen dat het geen andere auto was, of een toevallige voetganger.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard, het zal je verbazen wat je allemaal nog meer bij 200km/h kan doen. Zolang je je blik maar op de weg blijft houden, is het geen probleem om ook te eten / drinken, de navi / muziek te bedienen, te telefoneren etc. etc.
[..]
Ik heb verschillende wegen, o.a. de Duitse Autobahn, de nederlandse snelweg en een lokale (rechte) provinciale weg.
Bij die van mn pa vond ik het ook tegenvallen. Met 210 km/u was het op.quote:
Tuurlijk valt het voor een 3-Liter motor tegen, maar daarvoor heb je ook de Cw-waarde van een openstaande koelkast. Trouwens liep deze Q7 wel 225/230km/h op de teller (is eentje uit 2009).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:06 schreef Lennox het volgende:
[..]
Bij die van mn pa vond ik het ook tegenvallen. Met 210 km/u was het op.
Dat is natuurlijk zo. Tevens is het ook een behoorlijk gewicht wat hij in gang moet zetten. Alleen in tussenacceleratie is het redelijk te doen. Tot de 180/190 loopt hij ook in één ruk door.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk valt het voor een 3-Liter motor tegen, maar daarvoor heb je ook de Cw-waarde van een openstaande koelkast.
Je kunt niet alles anticiperen. Neem nou een provinciale weg, zou zomaar ineens een hert over kunnen steken..jij knalt er tegen aan, om vervolgens met een gezamelijke snelheid van 250 frontaal op een gezinsauto te klappen. Daar zit je dan, met je foto's op Fok!.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
Het voordeel is dan dat je ook goed dood bent, en niet invalide ofzo, dus eigenlijk bestaat er bij dit soort weggedrag enkel voordelen.
Ik maak me er meer zorgen om dat ik in de badkamer op m'n smoel ga, en daarbij in een rolstoel terecht kom. Dat ik nu jarenlang veilig heb gedouched, hoeft niet te betekenen dat het altijd goed gaat.![]()
Je hebt natuurlijk gelijk dat het rijden van dit soort snelheden hogere risico's met zich meebrengt, maar zolang je niet één of andere domme proleet bent die alleen maar volgas gaat (stopwoordje: anticiperen), dan kan je de risico's wel zodanig minimeren dat het overgebleven restrisico erg klein is.
Maar als je met 120 een hert en vervolgens een tegenligger kopt ben je net zo dood.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Je kunt niet alles anticiperen. Neem nou een provinciale weg, zou zomaar ineens een hert over kunnen steken..jij knalt er tegen aan, om vervolgens met een gezamelijke snelheid van 250 frontaal op een gezinsauto te klappen. Daar zit je dan, met je foto's op Fok!.
Ik ben echt niet iemand die mensen graag hun lol ontneemt maar gezien we het hier hebben over de veiligheid van andere weggebruikers (en eventueel hun familie's) kon ik het toch niet laten wat kritiek te leveren. Ik neem ook aan dat ik zeker niet de enige ben die er zo over denkt..maar de meesten kijken nooit in PTA.
Ten eerste moet je ook niet harder gaan dan 100 op zo'n weg. (tenzij de regels in Nederland weer veranderd zijn en het nu minder is).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als je met 120 een hert en vervolgens een tegenligger kopt ben je net zo dood.
Met dat soort drogredenaties kan je alles wel goedkeuren. Wat jullie doen ìs al illegaal. Ik wil niets nieuws verbieden, ik herinner er alleen aan dat wat jullie doen allang niet mag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
Wil je dan ook vliegtuigen verbieden?
Want die kunnen ook in de problemen komen, en op de grond (theoretisch) slachtoffers maken (is al vaker gebeurd).
Geen moraalridders hier, alleen stoere kiekjes!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Met dat soort drogredenaties kan je alles wel goedkeuren. Wat jullie doen ìs al illegaal. Ik wil niets nieuws verbieden, ik herinner er alleen aan dat wat jullie doen allang niet mag.
Met 100 km per uur op een provinciale weg is de kans op ongelukken aanzienlijk kleiner. Zodoende ligt daar dan ook de grens van wat wel mag, en wat niet.
Edit: Overigens is vliegverkeer een stuk belangrijker voor de maatschappij dan jouw illegale hobby.
Typisch, een beetje kritiek en men kapt het op zo'n manier af.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:07 schreef Koning_Paupermans het volgende:
Je begon leuk strani, nu begin je echter te ijlen. Niet meer posten hier dus.
Nja lieve schat, 1 dit is een liefhebbers van snelheid topic dus geen anti 2 posten van plaatjes is de bedoeling en dus geen discussies 3 kritiek is prima,ik zeg toch ook, je begon prima, maar vervolgens lobby'en dat het hele topic verboden zou moeten worden gaat te veur, je draaft deurrr, zo ging het bijna 70 jaar geleden ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Typisch, een beetje kritiek en men kapt het op zo'n manier af.
Je voet zo lang mogelijk op het gaspedaal houden alleen is niet zo bijzonder (alhoewel veel mensen daar nu ook het lef niet voor hebben, of helemaal hyper worden omdat ze de 200km/h hebben aangetikt).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:27 schreef Strani het volgende:
Je voet zo lang mogelijk op een gaspedaal houden, daar is niets stoers aan. En een moraalridder is iemand die anderen mensen bekritiseert op gedrag waar niemand verder last van hebt. Zolang jullie voor een hobby de levens van anderen op het spel zetten, mag daar rustig wat over gezegd worden.
Het verbaast me dat Fok! dit topic sowieso toestaat.
idd. opel astra hiero. vanaf de 60KM/h is de afwijking 10. 50 is wel nog 48 in het echt, maar 70==60 en 130==120 dus.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Cybje het volgende:
[..]
Tellerafwijkingen zijn vrij raar. Mijn Corvette heeft geen tellerafwijking (ja 1 km/u met GPS rond de 200). Dus als ik dan 235 rijd, rijd ik harder dan sommige auto's die 250 aangeven.
Opel heeft dat altijd zo erg ook. Als ik in een Opel ga karren, moet ik eerst even de GPS erbij pakken om de snelheid te bekijken. Soms kun je 130 rijden op de teller, terwijl je in het echt dan een stukje onder de 120 zit. Daarom rijden sommige mensen ook consequent 45 in de stad ... bedankt Opel en vergelijkbaren!
mo·raal·rid·der (de ~ (m.))quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:27 schreef Strani het volgende:
Je voet zo lang mogelijk op een gaspedaal houden, daar is niets stoers aan. En een moraalridder is iemand die anderen mensen bekritiseert op gedrag waar niemand verder last van hebt. Zolang jullie voor een hobby de levens van anderen op het spel zetten, mag daar rustig wat over gezegd worden.
Het verbaast me dat Fok! dit topic sowieso toestaat.
335i vind ik niet echt een sjohnniebak....over 10 jaar maybe...quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:39 schreef Koning_Paupermans het volgende:
In ieder geval na het tunen een sjohnniebak. Dus ik pas bijdeze.
Ik pasquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:47 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb alleen geen camera achtig iets. dus ik zoek een vrijwilliger om t filmpje te maken als ik een flat out run ga doen. Ik hoor wel wie en keer een 280+ run wil meemaken.
Damn... knap hou hij 'm houdt bij die snelheid! Overigens lijkt het echt out of the blue te komen... op het filmpje kun je het wegdek niet zien maar het zou goed kunnen dat daar iets gelegen heeft...een auto breekt immers niet zomaar uit! Banden enzo zijn ook okay want die checkt ie daarna meteen. En zo belachelijk hard reed ie niet eens...quote:
Wel hoor ... en dit is geen Autobahn maar ergens in Portugal. Zal wel iets van zand of stof geweest zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Damn... knap hou hij 'm houdt bij die snelheid! Overigens lijkt het echt out of the blue te komen... op het filmpje kun je het wegdek niet zien maar het zou goed kunnen dat daar iets gelegen heeft...een auto breekt immers niet zomaar uit! Banden enzo zijn ook okay want die checkt ie daarna meteen. En zo belachelijk hard reed ie niet eens...
Doe ff niet zo wijs omdat er 1 moron in de comments zegt dat het in Portugal is...quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel hoor ... en dit is geen Autobahn maar ergens in Portugal. Zal wel iets van zand of stof geweest zijn.
Ik vond het al een erg smal, kronkelig driebaans-stuk voor ongelimiteerd Duits asfalt.
Gewoon een sukkel met veel geluk dus.
Als je de verkeersborden bekijkt, dan zul je je realiseren dat het iig geen Duitse verkeersborden zijn, en zodoende het filmpje ook zeer zeker niet in Duitsland is opgenomen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:51 schreef Sloper het volgende:
[..]
Doe ff niet zo wijs omdat er 1 moron in de comments zegt dat het in Portugal is...![]()
Filmpje is al hartstikke oud, en is wél op de Autobahn opgenomen (check de verkeersborden). Kerel reed iets van 170 en door olie op de weg spinde hij. Na hem zijn nog een aantal auto's gecrashed.
Hij had een camera gemonteerd omdat hij op weg was naar een circuitdag. Vandaar ook zijn zeer snelle reactie, aangezien hij een ervaren circuitrijder was. Dit was namelijk echt geen luck, elke willekeurige automobilist had deze bak de vangrail ingereden....
Een bmw 135iquote:
Ach welnee een chippie flashen wordt niemand slechter van toch?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:39 schreef Koning_Paupermans het volgende:
In ieder geval na het tunen een sjohnniebak. Dus ik pas bijdeze.
Dan heb je de begrenzing er af laten halen neem ik aan... anders loopt een 135i (coupé dus) standaard 250?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Een bmw 135i
Ik ben echter niet gegaan gisteren.
De avond ervoor ging mun motor van de stuurbekrachtiging stuk, dus donderdag stond ie keurig bij de garage. Nu doe ik t na mn vakantie.
Nog geen cameramannen ??
Dame mag ook
Uiteraard standaard 250... gentleman's agreement he!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan heb je de begrenzing er af laten halen neem ik aan... anders loopt een 135i (coupé dus) standaard 250?
mja ze zeggen 250, maar hij doet zo'n 270 op de teller origineel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan heb je de begrenzing er af laten halen neem ik aan... anders loopt een 135i (coupé dus) standaard 250?
Is die teller wel een beetje nauwkeurig, flinke snelheid nog met een 1.1 motortje.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:03 schreef cofi het volgende:
[ afbeelding ]
Citroen AX 1.1
Let vooral op het rode lampje
Nee, klopt helemaal niets van. Hij ging nog harder, maar geen foto van gemaakt, wilde niet het blokje vast laten lopen.. Zal wel ongeveer 150 echte kilometers geweest zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef rene90 het volgende:
[..]
Is die teller wel een beetje nauwkeurig, flinke snelheid nog met een 1.1 motortje.
OK DAN!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:08 schreef Sloper het volgende:
[..]
Geen moraalridders hier, alleen stoere kiekjes!
Hmmm en dan de noodstop...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:24 schreef druppelkut het volgende:
[ afbeelding ]
Met 28 ton lading in de 8ste versnelling naar beneden rijdend in de Beneluxtunnel.
waarom? Dan frommelt hij gewoon de file op die ervoor staat, zo belangrijk is dat niet hoor, als ze maar niet van de CC af moetenquote:
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom? Dan frommelt hij gewoon de file op die ervoor staat, zo belangrijk is dat niet hoor, als ze maar niet van de CC af moeten
ok, correctie, zij...quote:
Heb ik ook altijd in de Liefkenshoektunnel, naar beneden met 110km/h en 35 ton (Ja, ik weet het, overbeladen) beton erop. Als ik de kans krijg zal ik wel een kiekje maken...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:24 schreef druppelkut het volgende:
[ afbeelding ]
Met 28 ton lading in de 8ste versnelling naar beneden rijdend in de Beneluxtunnel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |