Mja, ach, als het rustig is. Of je hebt een bijrijder.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:58 schreef Strani het volgende:
Zal misschien vaker gezegd zijn..maar klopt het nou dat sommigen van jullie met snelheden van boven de 200 kilometer per uur, nog rustig de tijd nemen om een foto te maken van het metertje?
Hoezo zou ik iets moeten gaan photoshoppen dan, ik film gewoon, en hoef daar vervolgens niets aan te veranderen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:54 schreef 12345678910 het volgende:
[..]
Serieus?
Laat eens zien wat jij kan.
Uiteraard, het zal je verbazen wat je allemaal nog meer bij 200km/h kan doen. Zolang je je blik maar op de weg blijft houden, is het geen probleem om ook te eten / drinken, de navi / muziek te bedienen, te telefoneren etc. etc.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:00 schreef Strani het volgende:
Zal misschien vaker gezegd zijn..maar klopt het nou dat sommigen van jullie met snelheden van boven de 200 kilometer per uur, nog rustig de tijd nemen om een foto te maken van het metertje?
Ik heb verschillende wegen, o.a. de Duitse Autobahn, de nederlandse snelweg en een lokale (rechte) provinciale weg.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist ja..en waar doen jullie dit zoal..op een circuit of zo?
Natuurlijk kan je heel veel, maar je concentratie zal ongetwijfeld verminderen wanneer je je bezighoudt met dat soort dingen. Zodra jij met 200+ km ergens tegenaan knalt mag ik hopen dat het geen andere auto was, of een toevallige voetganger.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard, het zal je verbazen wat je allemaal nog meer bij 200km/h kan doen. Zolang je je blik maar op de weg blijft houden, is het geen probleem om ook te eten / drinken, de navi / muziek te bedienen, te telefoneren etc. etc.
[..]
Ik heb verschillende wegen, o.a. de Duitse Autobahn, de nederlandse snelweg en een lokale (rechte) provinciale weg.
Bij die van mn pa vond ik het ook tegenvallen. Met 210 km/u was het op.quote:
Tuurlijk valt het voor een 3-Liter motor tegen, maar daarvoor heb je ook de Cw-waarde van een openstaande koelkast. Trouwens liep deze Q7 wel 225/230km/h op de teller (is eentje uit 2009).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:06 schreef Lennox het volgende:
[..]
Bij die van mn pa vond ik het ook tegenvallen. Met 210 km/u was het op.
Dat is natuurlijk zo. Tevens is het ook een behoorlijk gewicht wat hij in gang moet zetten. Alleen in tussenacceleratie is het redelijk te doen. Tot de 180/190 loopt hij ook in één ruk door.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk valt het voor een 3-Liter motor tegen, maar daarvoor heb je ook de Cw-waarde van een openstaande koelkast.
Je kunt niet alles anticiperen. Neem nou een provinciale weg, zou zomaar ineens een hert over kunnen steken..jij knalt er tegen aan, om vervolgens met een gezamelijke snelheid van 250 frontaal op een gezinsauto te klappen. Daar zit je dan, met je foto's op Fok!.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
Het voordeel is dan dat je ook goed dood bent, en niet invalide ofzo, dus eigenlijk bestaat er bij dit soort weggedrag enkel voordelen.
Ik maak me er meer zorgen om dat ik in de badkamer op m'n smoel ga, en daarbij in een rolstoel terecht kom. Dat ik nu jarenlang veilig heb gedouched, hoeft niet te betekenen dat het altijd goed gaat.![]()
Je hebt natuurlijk gelijk dat het rijden van dit soort snelheden hogere risico's met zich meebrengt, maar zolang je niet één of andere domme proleet bent die alleen maar volgas gaat (stopwoordje: anticiperen), dan kan je de risico's wel zodanig minimeren dat het overgebleven restrisico erg klein is.
Maar als je met 120 een hert en vervolgens een tegenligger kopt ben je net zo dood.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Je kunt niet alles anticiperen. Neem nou een provinciale weg, zou zomaar ineens een hert over kunnen steken..jij knalt er tegen aan, om vervolgens met een gezamelijke snelheid van 250 frontaal op een gezinsauto te klappen. Daar zit je dan, met je foto's op Fok!.
Ik ben echt niet iemand die mensen graag hun lol ontneemt maar gezien we het hier hebben over de veiligheid van andere weggebruikers (en eventueel hun familie's) kon ik het toch niet laten wat kritiek te leveren. Ik neem ook aan dat ik zeker niet de enige ben die er zo over denkt..maar de meesten kijken nooit in PTA.
Ten eerste moet je ook niet harder gaan dan 100 op zo'n weg. (tenzij de regels in Nederland weer veranderd zijn en het nu minder is).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als je met 120 een hert en vervolgens een tegenligger kopt ben je net zo dood.
Met dat soort drogredenaties kan je alles wel goedkeuren. Wat jullie doen ìs al illegaal. Ik wil niets nieuws verbieden, ik herinner er alleen aan dat wat jullie doen allang niet mag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
Wil je dan ook vliegtuigen verbieden?
Want die kunnen ook in de problemen komen, en op de grond (theoretisch) slachtoffers maken (is al vaker gebeurd).
Geen moraalridders hier, alleen stoere kiekjes!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Met dat soort drogredenaties kan je alles wel goedkeuren. Wat jullie doen ìs al illegaal. Ik wil niets nieuws verbieden, ik herinner er alleen aan dat wat jullie doen allang niet mag.
Met 100 km per uur op een provinciale weg is de kans op ongelukken aanzienlijk kleiner. Zodoende ligt daar dan ook de grens van wat wel mag, en wat niet.
Edit: Overigens is vliegverkeer een stuk belangrijker voor de maatschappij dan jouw illegale hobby.
Typisch, een beetje kritiek en men kapt het op zo'n manier af.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:07 schreef Koning_Paupermans het volgende:
Je begon leuk strani, nu begin je echter te ijlen. Niet meer posten hier dus.
Nja lieve schat, 1 dit is een liefhebbers van snelheid topic dus geen anti 2 posten van plaatjes is de bedoeling en dus geen discussies 3 kritiek is prima,ik zeg toch ook, je begon prima, maar vervolgens lobby'en dat het hele topic verboden zou moeten worden gaat te veur, je draaft deurrr, zo ging het bijna 70 jaar geleden ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Typisch, een beetje kritiek en men kapt het op zo'n manier af.
Je voet zo lang mogelijk op het gaspedaal houden alleen is niet zo bijzonder (alhoewel veel mensen daar nu ook het lef niet voor hebben, of helemaal hyper worden omdat ze de 200km/h hebben aangetikt).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:27 schreef Strani het volgende:
Je voet zo lang mogelijk op een gaspedaal houden, daar is niets stoers aan. En een moraalridder is iemand die anderen mensen bekritiseert op gedrag waar niemand verder last van hebt. Zolang jullie voor een hobby de levens van anderen op het spel zetten, mag daar rustig wat over gezegd worden.
Het verbaast me dat Fok! dit topic sowieso toestaat.
idd. opel astra hiero. vanaf de 60KM/h is de afwijking 10. 50 is wel nog 48 in het echt, maar 70==60 en 130==120 dus.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Cybje het volgende:
[..]
Tellerafwijkingen zijn vrij raar. Mijn Corvette heeft geen tellerafwijking (ja 1 km/u met GPS rond de 200). Dus als ik dan 235 rijd, rijd ik harder dan sommige auto's die 250 aangeven.
Opel heeft dat altijd zo erg ook. Als ik in een Opel ga karren, moet ik eerst even de GPS erbij pakken om de snelheid te bekijken. Soms kun je 130 rijden op de teller, terwijl je in het echt dan een stukje onder de 120 zit. Daarom rijden sommige mensen ook consequent 45 in de stad ... bedankt Opel en vergelijkbaren!
mo·raal·rid·der (de ~ (m.))quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:27 schreef Strani het volgende:
Je voet zo lang mogelijk op een gaspedaal houden, daar is niets stoers aan. En een moraalridder is iemand die anderen mensen bekritiseert op gedrag waar niemand verder last van hebt. Zolang jullie voor een hobby de levens van anderen op het spel zetten, mag daar rustig wat over gezegd worden.
Het verbaast me dat Fok! dit topic sowieso toestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |