3500 toeren bij 200 km/hquote:Op zondag 7 juni 2009 12:47 schreef Heib het volgende:
"And now for something completely different .......... "
[ afbeelding ]
Kia pro_cee'd 2.0 crdi x-ecutive
Ja.. en nu een Flatout youtube filmpje of op zijn minst een ECHTE topsnelheid kiek!quote:Op zondag 21 juni 2009 17:56 schreef Coupe het volgende:
Altijd gewone auto's met hoge snelheid op de teller.
Dacht laat ik het eens precies andersom doen![]()
[ afbeelding ]
Rij er in Nederland gemiddeld 1 op 16 à 17 mee. Zo op de autobahn verbruikt ie wel meer, maar ja dan ben je er ook wel weer snel.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:42 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
3500 toeren bij 200 km/hniet slecht, zal wel super zuinig rijden verder?
Die heb ik nog wel ergens met een Ferarri F430, die zit om en nabij de 320 toen moesten we remmen voor een weg versmalling.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:21 schreef armano het volgende:
[..]
Ja.. en nu een Flatout youtube filmpje of op zijn minst een ECHTE topsnelheid kiek!
Ff serieus he...
het zelfde blok in een golf 3 gehad.. daar 1 keer 235 mee gereden.. maar hij klom nog wel in toeren toen ik van het gas af moest.. dus een vermoeden dat (er van uit gaande van zelfde tellerafwijking) hij in de golf 3 sneller is?! :S vreemd... zou denken dat de ibiza sneller is!quote:Op maandag 8 juni 2009 03:10 schreef Cupra16v het volgende:
[ afbeelding ]
2.0 16V ABF in een Ibiza Cupra.
Desondanks kapotte Lambdasonde toch rap zat nog, zit nu een werkende in heb 232 gehaald(binnenkort foto ervan).
zal wel lichter zijn he...dan loopt ie harderquote:het zelfde blok in een golf 3 gehad.. daar 1 keer 235 mee gereden.. maar hij klom nog wel in toeren toen ik van het gas af moest.. dus een vermoeden dat (er van uit gaande van zelfde tellerafwijking) hij in de golf 3 sneller is?! :S vreemd... zou denken dat de ibiza sneller is!
Ja gewicht is ook zo'n doorslaggevende factor in topsnelheidquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:48 schreef Koning_Paupermans het volgende:
[..]
zal wel lichter zijn he...dan loopt ie harder
Maak jij die filmpjes altijd zelf? En zo ja, wat doe je precies dat je in al die auto's kunt rijden?quote:
Inderdaad. Aangezien het hier gaat om dezelfde motorisering, hetzelfde vermogen, heeft een auto die minder gewicht hoeft mee te zeulen, een hogere topsnelheid.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:37 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja gewicht is ook zo'n doorslaggevende factor in topsnelheid
Yup, die filmpjes zijn (bijna) allemaal zelf gemaakt. En ik heb vrij goede contacten, dus vandaar dat ik ook veel verschillende auto's kan rijden, voorts rij ik zelf ook in iets leuks.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:55 schreef Impry het volgende:
[..]
Maak jij die filmpjes altijd zelf? En zo ja, wat doe je precies dat je in al die auto's kunt rijden?Gewoon nieuwsgierigheid.
quote:Op maandag 22 juni 2009 00:26 schreef Marvelous het volgende:
[..]
het zelfde blok in een golf 3 gehad.. daar 1 keer 235 mee gereden.. maar hij klom nog wel in toeren toen ik van het gas af moest.. dus een vermoeden dat (er van uit gaande van zelfde tellerafwijking) hij in de golf 3 sneller is?! :S vreemd... zou denken dat de ibiza sneller is!
Lekkere tellerafwijking dan aangezien ie volgens de specs maar 216 haalt (meer lijkt me ook niet haalbaar voor een 150pk)...quote:Op zondag 12 juli 2009 17:20 schreef Cupra16v het volgende:
[..]
Ibiza is ook sneller, maar dat is ook te verwaarlozen. Heb van 't weekend ook de 235 aangetikt, maar vind ik hard zat in een karretje van 1020kg. Vooral met de tussensprints merk je toch dat je een rap autotje heb!
Sarcamse is ook niet aan je besteed blijkbaarquote:Op zondag 5 juli 2009 12:42 schreef Koning_Paupermans het volgende:
[..]
Inderdaad. Aangezien het hier gaat om dezelfde motorisering, hetzelfde vermogen, heeft een auto die minder gewicht hoeft mee te zeulen, een hogere topsnelheid.
een diesel vloeren met maar 180km op de tellerquote:
Ik zou ook van m'n nieuwe auto wel willen weten wat 'ie top loopt... maar daar zou ik inderdaad wel 2.000km mee wachtenquote:Op maandag 13 juli 2009 14:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een diesel vloeren met maar 180km op de teller![]()
leuk voor de eerste eigenaar van die wagen
De eigenaar is toevallig een ingenieur bij BMW, en zoals werd gezegd is inrijden tegenwoordig niet meer zo belangrijk als het vroeger was. Sterker nog, om de motor optimaal in te rijden is het het beste om verschillende snelheden (dus ook niet de hele tijd volgas) en toerentallen te rijden. Dat heeft hij mij zelf gezegd, en toen met de 325d op pad gestuurd, en ik mag ervan uitgaan dat hij weet waarover ie het heeft (anders zou ie zijn baan heel rap kwijt zijn).quote:Op maandag 13 juli 2009 14:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een diesel vloeren met maar 180km op de teller![]()
leuk voor de eerste eigenaar van die wagen
Dat heb ik totaal niet meegekregen, wat was er daar aan de hand?quote:Op maandag 13 juli 2009 23:35 schreef Athmozz het volgende:
ach langs de andere kant, je wil niet weten wat de Volvo XC90's die in september - oktober 2008 in Gent geproduceerd zijn meegemaakt hebben als "quality control".
Volgens mij is er van elke geproduceerde wagen gewoonweg 25.000km levensduur afgegaan
Als ik het goed zie is het een 5-serie Diesel, maar wat voor eentje is het precies?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:37 schreef Houzer het volgende:
Vorig jaar Oktober in Duitsland op de A3 richting Frankfurt, kon ik bijna toppen.
[ afbeelding ]
Duidelijk een 535d...quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een 5-serie Diesel, maar wat voor eentje is het precies?
Zijn dat Mijlen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:50 schreef 68Chevelle het volgende:
hardste dat ik tot nu toe gegaan ben, er zit nog meer in, maar ff gefaseerd opbouwen
[ afbeelding ]
Nope, kilometers, maar ik ga er bijna niet mee de snelweg opquote:
Het gaat hier om een 535D inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een 5-serie Diesel, maar wat voor eentje is het precies?
Waaraan kan jij dan zien dat het om een 535d gaat, en niet om bijv. een 530d?quote:
quote:Dude, kijk alsjeblieft nog even je natuurkunde van de lagere school nog even na! Gewicht heeft geen invloed op de topsnelheid, alleen op de tijd die je erover doet om op die topsnelheid te komen.....damn....
FAILquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:24 schreef Koning_Paupermans het volgende:
[..]
indeed. stationwagen zal in principe altijd nét een paar km minder hard lopen dan de sedan uitvoering, simpelweg omdat de stationwagen doorgaans meer kg weegt.
kleine kanttekening bij vermogen;
de 'nieuwe' R versies hebben 300 pk
je hebt ook de T5, die heeft slechts 250 pk
dan heb je nog de ouwe volvo's, in de varianten T5, en T5R en R. met respectievelijk iets van 225, 240 en 250 pk o.i.d.
FAILquote:Op woensdag 6 mei 2009 00:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tenzij je power mist om nog te versnellen door het extra gewicht, dan kom je gewoon niet hoger.
Epic FAILquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:23 schreef Koning_Paupermans het volgende:
[..]
Zoals repeat ook aangeeft.
Door het hogere gewicht is er meer kracht nodig om dezelfde topsnelheid te bewerkstelligen, dude
het was je misschien opgevallen dat er allerlei verschillende vergelijkingen worden gemaakt, dus fail roepen gaat niet echt meer op lieve schat, doch leuk dat je het doet, beter had je uitgelegd met je slimme brein hoe de vork wél in de steel zit, maar óók daarvoor is dit topic níetquote:
zelfs ik mijn mijn onkundigheid zie dat het een fotoshop is, en wel van dermate kwaliteit dat je beter tijd had kunnen steken in het inserteren van allerhande voorwerpen in een meisjequote:
Serieus?quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:24 schreef von_Preussen het volgende:
Eens, deze photoshop is wel historisch slecht.
Ja in het begin wel, maar filmpjes zijn handiger, zet je beeld stop later, heb je een 'foto'.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:58 schreef Strani het volgende:
Zal misschien vaker gezegd zijn..maar klopt het nou dat sommigen van jullie met snelheden van boven de 200 kilometer per uur, nog rustig de tijd nemen om een foto te maken van het metertje?
Juist ja..en waar doen jullie dit zoal..op een circuit of zo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:59 schreef Koning_Paupermans het volgende:
[..]
Ja in het begin wel, maar filmpjes zijn handiger, zet je beeld stop later, heb je een 'foto'.
Hoezo?
Ik zelden, ga je zo lastig flatout.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist ja..en waar doen jullie dit zoal..op een circuit of zo?
fotonaam... en wat er op te teller staat heeft geen hol met je topsnelheid te makenquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waaraan kan jij dan zien dat het om een 535d gaat, en niet om bijv. een 530d?
Btw, die loopt de teller wel 260, dus er had nog wat ingezeten (mits je de ruimte had).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |