abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:15:18 #101
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977014
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:14 schreef Gizmo12 het volgende:

[..]

-edit- weg
Oke. Bedankt voor je constructieve bijdrage.

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 10:57:22 ]
pi_64977069
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind twee zaken opvallend:
1) het komt het leger ongetwijfeld wel goed uit dat er geen joodse nederzettingen meer zijn in Gaza.
Ongetwijfeld.
quote:
2) de absolute overkill van de huidige aanval ten opzichte van de Hamasraketten.
Vind je? Voor oorlogshandelingen vind ik het reuze meevallen (een paar honderd doden is niks gegeven de vuurkracht die ingezet kan worden). Dan kun je uiteraard van mening verschillen over of het terecht is te reageren op de aanvallen van Hamas, maar als je reageert (en effectief wilt zijn) blijft er niet veel anders over dan deze reactie.
quote:
Verder heeft Israel eerst de doorgangen geblokkeerd en is Hamas daarna (weer) begonnen met raketbeschietingen.
Vergeef me dat ik Hamas ervan verdenk altijd uit te zijn geweest op de vernietiging van Israel (het staat nota bene zelfs in hun handvest). Als ik Israel was zou ik ook wantrouwend zijn.
quote:
Ik geloof niet zozeer in vooropgezette complotten, maar wel in handig gebruik maken van mogelijkheden en in het uitlokken van vijandelijkheden (een casus belli creëren). En vooral in dat uitlokken waren de Israeli's in het verleden heel handig.
Ik denk eerlijk gezegd dat Israel helemaal niet zo blij is met deze oorlog; ze hebben weinig te winnen en veel te verliezen.
quote:
En verdacht? Ach, ik denk alleen dat Israel het inpikken van heel Palestina weliswaar niet als artikel 1 in de grondwet heeft staan, maar dat dit wel het einddoel is van alle regeringen.
Ik denk wat anders.
pi_64977100
-edit- spiegelpost

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 10:58:09 ]
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_64977135
-edit- quote verwijderd

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 10:58:49 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:21:34 #105
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64977142
-edit- quote verwijderd

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 10:59:23 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:21:45 #106
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977147
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:19 schreef Kentoet het volgende:

[..]

-edit- weg
-edit-reactie op quote ook maar verwijderd

[ Bericht 46% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 11:00:19 ]
pi_64977188
-edit- + note+note

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 11:01:03 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:24:24 #108
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977193
-edit- Niet doen

[ Bericht 76% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 11:01:42 ]
pi_64977199
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Verplaats je eens in de schoenen van Israël, deze blokkade is zeker omstreden maar geheel onlogisch is het natuurlijk niet. Ik kan je één ding wel verzekeren, hoe meer agressie Hamas terug projecteert hoe meer ze haar eigen glazen ingooit. Uiteindelijk zit Israël er niet mee dat de gazastrook is afgesloten (hoe cru dat ook mag klinken!). Vandaar dat ik het ook ongelofelijk stom vindt hoe Hamas handelt, het is een verloren strijd.
Hamas heeft de tijd he... Ze rekenen niet op een overwinning in een paar jaar, maar hebben helaas een horizon van generaties. Dat maakt het ook zo moeilijk onderhandelen met zulke religieuze fanatici.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:25:26 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977207
-edit- niet op reageren

[ Bericht 86% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 11:02:15 ]
pi_64977214
-edit- troll/flame + note

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 11:03:01 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:25:54 #112
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977217
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hamas heeft de tijd he... Ze rekenen niet op een overwinning in een paar jaar, maar hebben helaas een horizon van generaties. Dat maakt het ook zo moeilijk onderhandelen met zulke religieuze fanatici.
Helaas voor Hamas geef ik ze niet een paar generaties meer.
pi_64977228
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef damsco het volgende:

[..]

Hamas is en blijft een terroristische organisatie welke simpelweg geëlimineerd dient te worden. Dit is natuurlijk een persoonlijk gevoel, maar hier sta ik dan ook achter (indien jij ander inzicht hierin hebt respecteer ik dat ook trouwens).

Over het landjepik verhaal: dat is nou juist het trieste in deze hele zaak. Er is nou juist geen bewijs dat het het land is van de Palestijnen. De claim van de Palestijnen dat het land hun toebehoord is onjuist, en wordt door velen onderzoekers ook afgewezen. Het Palestijns/Israëlische gebied zoals wij die nu kennen bestaat immers pas sinds het Britse mandaat. Tijdens het Ottomaanserijk omvatte het zelfs meerdere provincies welke ook Jordanië, Syrië en Libanon omvatten.

Ik vind het daarom ook altijd zo frappant dat dergelijke argumenten gebruikt worden, gezien dit namelijk helemaal niet het geval is.
Sja, de Duitsers beschouwden onze verzetshelden ook als terroristen. Volgens Golda Meir is Israel gebaseerd op terroristische acties. Je hebt duidelijk last van een overmaat aan haat. (Maar dat is prima hoor.)

Ik heb die discussie eergisteren ook al gevoerd. Ik denk dat ik eens een bestandje ga maken van steeds dezelfde argumenten met de bijbehorende antwoorden.
Deze korte versie dan maar: vanaf 1850 is er een toeloop van immigranten naar het gebied. In 1850 wonen er in de provincie Jeruzalem meer joden dan andere bevolkingsgroepen, maar in heel Palestina zijn er veel minder joden: pakweg een procent of 5. Rond 1915 zijn er pakweg 10 % joden. In de tussentijd zijn er dus joden, maar ook moslims naar het gebied gekomen. Rond 1935 is het aandeel joden al 33 %.
De joden komen uit Europa, de Arabieren komen uit andere delen van het Ottomaanse Rijk. Als we zien hoe in Nederland met ruim 5 % moslims al wordt gesproken van een tsunami van de islam, kun je je wel voorstellen hoe de toestroom van zionistiche Europese joden ervaren is.
Frictie is het gevolg: de massamoord van Hebron werd niet gedfreven door moordlust jegens joden, maar door ergernis jegens de ingekomen Europese joden die Hebron wilden opeisen. Athans volgens de Joodse ooggetuigen.

Het gebied heet al een aardig lange tijd Palestina. Volgens sommigen noemden de Romeinen het zo om de joden te pesten. Maar in mijn jeugd (jaren 50) heb ik geleerd dat het Palestina of het Heilige Land heette.
Palestijnen waren moslim, christen of jood. Nu de joden zich Israeli noemen, en de christenen (vrijwel) afwezig zijn, zijn alle resterende Palestijnen moslim. Een volkomen rechtmatige term dus.
Oh, en dat landjepik heeft niet eens te maken met de naam, maar met de eigendomsmacht, niet eens met het eigendomsrecht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64977231
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Helaas voor Hamas geef ik ze niet een paar generaties meer.
Ik hoop het van harte, maar religieuze idioterie is vaak erg hardnekkig, helaas.
pi_64977306
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:26 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, het frustreert je omdat ik met argumenten kom die gebaseerd zijn op feiten. Is lastig iets tegenin te brengen he.
Welke feiten, het enige wat je inbrengt heeft de Israelische ambassade doorgegeven aan NOS en RTL4 en alle dagbladen. dat is pure propoganda.

Kijk Al Jazeera voor de feitelijke items
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64977320
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:11 schreef damsco het volgende:
Waarom zou Israël trouwens moeten samenwerken met een vijand? Ook dat kun je je zelf eens afvragen. Niemand kan Israël hiertoe verplichten natuurlijk.
Bedoel je met vijand Egypte of Hamas? (gezien de snelheid van dit topic is dat niet duidelijk.)
Egypte is geen vijand meer: het plooit zich naar de (onredelijke) Israelische wensen.
Hamas kan als vijand wordengezien. Tja, als je vrede wilt, zul je met je vijanden moeten overleggen, want met je vrienden heb je al vrede.
Niemand kan Israel hiertoe verplichten, zelfs de VSvA niet. Helaas niet. Maar we kunnen het Isael wel moeilijk maken.
Geen afluistersoftware meer importeren, bijvoorbeeld.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64977352
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit, dat Israel nu Gaza aanvalt vanwege de raketten van Hamas. Dat is niet zo.
Plannen voor een dergelijke grootscheepse aanval moeten lang van te voren gemaakt worden. Alleen al het aanleggen van voorraden bommen en brandstof en voedsel kost tijd.
Hamas is tot bestuur gekozen d.m.v. opvallend correct verlopen verkiezingen. Prompt wordt door Israel gezegd, dat het niet met Hamas wil praten. Fatah probeert illegaal de macht in Gaza over te nemen en Hamas verweert zich daartegen. Er is gerotzooi tussen Hamas en Israel en er komt een soort bestand.
Israel schendt dat, door de doorgangen af te sluiten, niet alleen voor bommen en granaten (wat begrijpelijk zou zijn) maar ook voor levensmiddelenm, medicijnen, brandstof en andere goederen. DAARNA heeft Hamas de beschietingen met raketten hervat.
Dat heeft niks te maken met het minder goed hebben dan je buurman, dat heeft te maken met schendingen van een bestand en uithongeren van een bevolking.
Niet alleen Israel, ook de Palestijnen hebben recht op veiligheid.

En dat de Palestijnse burgerslachtoffers mede door toedoen van Hamas vallen, is Israelische draaikonterij en kromspraak.
Israël heeft nog nooit gesprekken gevoerd met Hamas. Hamas wordt door Israël beschouwd als terroristische organisatie en dit standpunt is zowel voor de Palestijnse verkiezingen als er na hetzelfde gebleven.
Fatah weigerde orders van de regering op te volgen en Hamas en Fatah konden het niet eens worden over een samen te vormen regering (er was geen enkele andere Palestijnse factie die met Hamas wilde samenwerken en samen een regering vormen). Toen er op 15 december 2006 (25 januari waren de verkiezingen gehouden) nog steeds geen regering was gevormd, riep Abbas nieuwe verkiezingen uit. Hamas was tegen deze vervroegde verkiezingen en noemde dit een coup door Abbas en de Palestijnse burgeroorlog is een feit.

De 'rotzooi' refereert waarschijnlijk naar de ontvoering van Shalit, dat op Israëlisch grondgebied plaatsvond. Dit werd gevolgd door een Israëlische operatie de ontvoerde soldaat vrij te krijgen. Eind november 2006 werd deze operatie beëindigd met een staakt het vuren en insuccesvolle diplomatieke bemiddelingen de soldaat vrij te krijgen. De beschietingen vanuit Gaza echter niet. Deze werden begin 2007 op haar beurt door Israël beantwoord.
Uiteindelijk komt er dan in juni weer een staakt het vuren. Het aantal beschietingen van Hamas vermindert aanzienlijk, maar uit cijfers van de V.N. blijkt dat hoewel in mei 300 raketten werden afgevuurd in juli rond de 20, in augustus rond de 30 en in september rond de 10 werden afgevuurd.
De Israëlische reactie is dat de grenzen maar zeer gedeeltelijk open gaan, omdat de raketbeschietingen nooit helemaal stoppen.

En dat het draaikonterij en kromspraak is; ik weet het niet. Wat heeft Hamas nu werkelijk gedaan om de Palestijnse burgers zoveel mogelijk te beschermen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 01:38:58 #118
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64977355
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef damsco het volgende:

[..]

Hamas is en blijft een terroristische organisatie welke simpelweg geëlimineerd dient te worden. Dit is natuurlijk een persoonlijk gevoel, maar hier sta ik dan ook achter (indien jij ander inzicht hierin hebt respecteer ik dat ook trouwens).

Over het landjepik verhaal: dat is nou juist het trieste in deze hele zaak. Er is nou juist geen bewijs dat het het land is van de Palestijnen. De claim van de Palestijnen dat het land hun toebehoord is onjuist, en wordt door velen onderzoekers ook afgewezen. Het Palestijns/Israëlische gebied zoals wij die nu kennen bestaat immers pas sinds het Britse mandaat. Tijdens het Ottomaanserijk omvatte het zelfs meerdere provincies welke ook Jordanië, Syrië en Libanon omvatten.

Ik vind het daarom ook altijd zo frappant dat dergelijke argumenten gebruikt worden, gezien dit namelijk helemaal niet het geval is.
quote:
"Let us not ignore the truth among ourselves. Politically we are the aggressors and they defend themselves. The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country." - David Ben Gurion
De Palestijnen woonden er en dat geeft hen het recht. In elke nieuwe staat die er gevormd zou worden hadden zij als eerste voor burgerschap in aanmerking moeten komen.

In plaats daarvan zijn ze grotendeel verdreven en de meesten leven al decenia in vluchtenlingenkampen. In plaats daarvan kregen migranten uit Europa, Rusland en de rest van de wereld burgerschap boven hen. In plaats daarvan kan nog steeds iedere jood een Israelisch paspoort krijgen terwijl Palestijnen statenloos zijn.

Er is geen landjepik? Kijk eens naar de kaart, een de sluipende annexatie van steeds meer land dat gezuiverd van Palestijnen aan Israel wordt toegevoegd. Geisoleerde enclaves op de West Bank en een kuststrookje dat Gaza heet is alles wat er nog rest. Tachtig procent van de bewoners uit Gaza bestaat uit vluchtelingen en nakomelingen van de vluchtelingen die uit Israel verdreven zijn.

Het plaatsje Sderot is de afgelopen weken constant in het nieuws geweest om als justificatie te dienen voor de moordpartij in Gaza. Niet één keer, nergens, wordt erbij verteld dat het Sderot vroeger Najd heette en een Palestijns dorp was. Dat het etnisch gezuiverd is en daarna ingenomen door "kolonisten".

Vertel me alsjeblieft welke "velen onderzoekers" de Palestijnse claim op hun eigen geboortegrond en die van hun voorouders afwijzen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 01:39:15 #119
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64977358
- op quote ipv edit geklikt-
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:39:23 #120
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977362
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sja, de Duitsers beschouwden onze verzetshelden ook als terroristen. Volgens Golda Meir is Israel gebaseerd op terroristische acties. Je hebt duidelijk last van een overmaat aan haat. (Maar dat is prima hoor.)

Ik heb die discussie eergisteren ook al gevoerd. Ik denk dat ik eens een bestandje ga maken van steeds dezelfde argumenten met de bijbehorende antwoorden.
Deze korte versie dan maar: vanaf 1850 is er een toeloop van immigranten naar het gebied. In 1850 wonen er in de provincie Jeruzalem meer joden dan andere bevolkingsgroepen, maar in heel Palestina zijn er veel minder joden: pakweg een procent of 5. Rond 1915 zijn er pakweg 10 % joden. In de tussentijd zijn er dus joden, maar ook moslims naar het gebied gekomen. Rond 1935 is het aandeel joden al 33 %.
De joden komen uit Europa, de Arabieren komen uit andere delen van het Ottomaanse Rijk. Als we zien hoe in Nederland met ruim 5 % moslims al wordt gesproken van een tsunami van de islam, kun je je wel voorstellen hoe de toestroom van zionistiche Europese joden ervaren is.
Frictie is het gevolg: de massamoord van Hebron werd niet gedfreven door moordlust jegens joden, maar door ergernis jegens de ingekomen Europese joden die Hebron wilden opeisen. Athans volgens de Joodse ooggetuigen.

Het gebied heet al een aardig lange tijd Palestina. Volgens sommigen noemden de Romeinen het zo om de joden te pesten. Maar in mijn jeugd (jaren 50) heb ik geleerd dat het Palestina of het Heilige Land heette.
Palestijnen waren moslim, christen of jood. Nu de joden zich Israeli noemen, en de christenen (vrijwel) afwezig zijn, zijn alle resterende Palestijnen moslim. Een volkomen rechtmatige term dus.
Oh, en dat landjepik heeft niet eens te maken met de naam, maar met de eigendomsmacht, niet eens met het eigendomsrecht.
Allereerst, ik voeg mij net in de discussie. Een verwijzing naar vorige posts is ook goed, dit om herhaling van jouw kant te voorkomen (en de bijbehorende frustratie).

Hoewel ik je kennis van materie op prijs stel heb ik toch enkele opmerkingen. De migranten zijn op legale wijze het land binnen gekomen, dit kun je hen dan ook niet kwalijk nemen. Immers, zij hebben net zoveel in dat land als ieder anders. Het probleem is natuurlijk wat recenter, het gebied viel onder Brits mandaat na capitulatie van het Ottomaanserijk door de Britten. In de tijd van het Britse mandaat is de VN zich ermee gaan bemoeien, wat opzich begrijpelijk is gezien het feit dat het onder Brits mandaat viel. De rest van het verhaal is bekend, er kwam een burgeroorlog enzovoort.

Israël is gesticht door de VN, waaronder ook de Groot Brittannië valt. De bevolking was het echter hier niet mee eens, maar dat is natuurlijk niet de schuld van Israël.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:39:59 #121
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977371
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bedoel je met vijand Egypte of Hamas? (gezien de snelheid van dit topic is dat niet duidelijk.)
Egypte is geen vijand meer: het plooit zich naar de (onredelijke) Israelische wensen.
Hamas kan als vijand wordengezien. Tja, als je vrede wilt, zul je met je vijanden moeten overleggen, want met je vrienden heb je al vrede.
Niemand kan Israel hiertoe verplichten, zelfs de VSvA niet. Helaas niet. Maar we kunnen het Isael wel moeilijk maken.
Geen afluistersoftware meer importeren, bijvoorbeeld.
Ik doelde inderdaad op Hamas.
pi_64977471
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind twee zaken opvallend:
1) het komt het leger ongetwijfeld wel goed uit dat er geen joodse nederzettingen meer zijn in Gaza.
2) de absolute overkill van de huidige aanval ten opzichte van de Hamasraketten.

Verder heeft Israel eerst de doorgangen geblokkeerd en is Hamas daarna (weer) begonnen met raketbeschietingen.

Ik geloof niet zozeer in vooropgezette complotten, maar wel in handig gebruik maken van mogelijkheden en in het uitlokken van vijandelijkheden (een casus belli creëren). En vooral in dat uitlokken waren de Israeli's in het verleden heel handig.

En verdacht? Ach, ik denk alleen dat Israel het inpikken van heel Palestina weliswaar niet als artikel 1 in de grondwet heeft staan, maar dat dit wel het einddoel is van alle regeringen.
De militaire strategie van het IDF en het IAF ontwikkelt zich natuurlijk met de tijd en met de conlicten mee. Uit de oorlog met Hezbollah zijn de nodige lessen geleerd, net zoals de operatie om Shalit vrij te krijgen dat ook heeft gedaan.
Wat uit de eerste dagen van het conflict gebleken is (en nu nog steeds blijkt) is dat er geen heldere militaire doelen zijn geformuleerd. Dit is een verandering van de oorlog met Hezbollah waar de doelstelling was de Hezbollah te vernietigen of in elk geval boven een bepaalde breedtegraad te verdrijven. ook in het Israël Gaza conflict van 2006 was de doelstelling klip en klaar; de vrijlating van Shalit.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 01:52:43 #123
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64977506
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat uit de eerste dagen van het conflict gebleken is (en nu nog steeds blijkt) is dat er geen heldere militaire doelen zijn geformuleerd.
Ze kijken wel uit om duidelijk uit te spreken welke doelen ze hebben. Als ze niet gehaald worden ligt hun eigen politieke hoofd op het hakblok.
pi_64977514
Zou me niets verbazen als Israel aan fase 3 is begonnen.
Echt enorm zware gevechten in Gaza stad nu. Veel bombardementen, veel schoten, veel lawaai, veel rook etc etc..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64977521
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:39 schreef damsco het volgende:

[..]

Allereerst, ik voeg mij net in de discussie. Een verwijzing naar vorige posts is ook goed, dit om herhaling van jouw kant te voorkomen (en de bijbehorende frustratie).

Hoewel ik je kennis van materie op prijs stel heb ik toch enkele opmerkingen. De migranten zijn op legale wijze het land binnen gekomen, dit kun je hen dan ook niet kwalijk nemen. Immers, zij hebben net zoveel in dat land als ieder anders. Het probleem is natuurlijk wat recenter, het gebied viel onder Brits mandaat na capitulatie van het Ottomaanserijk door de Britten. In de tijd van het Britse mandaat is de VN zich ermee gaan bemoeien, wat opzich begrijpelijk is gezien het feit dat het onder Brits mandaat viel. De rest van het verhaal is bekend, er kwam een burgeroorlog enzovoort.

Israël is gesticht door de VN, waaronder ook de Groot Brittannië valt. De bevolking was het echter hier niet mee eens, maar dat is natuurlijk niet de schuld van Israël.
OK, je voegt je pas in de discussie. Maar je claimt een kennis, die je blijkbaar niet hebt. Dàt is vervelend.

Ja, die migranten zijn op de toen legale wijze binnengekomen (mogen we aannemen). Hen neem ik ook niks kwalijk. En hun nazaten ook niet.
De periode na 1900 en vooral het interbellum zijn cruciaal, naar mijn idee. Je maakt je er wat eenvoudig vanaf.

Israel is gesticht door Israel, niet door de VN. En de grenzen waren toch wel aardig krapper dan de grenzen die Israel nu meent te kunnen hanteren.
pi_64977527
Ze zijn ook laf echt laf
gaan ze in de nachten vechten..

maar mannen zijn ze niet
achterlijke barbaren die Israeli's komen enkel alleen met tanks en wapens tegen een onschuldig volk
pi_64977536
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze kijken wel uit om duidelijk uit te spreken welke doelen ze hebben. Als ze niet gehaald worden ligt hun eigen politieke hoofd op het hakblok.
De verwijzingen naar de aankomende verkiezingen voor de Knesset werden al in de eerste week gemaakt. Ogenschijnlijk spelen de verkiezingen een rol in de militaire en politieke beslissingen hieromtrent.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 01:56:32 #128
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64977537
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:54 schreef venomsnake het volgende:
Echt enorm zware gevechten in Gaza stad nu. Veel bombardementen, veel schoten, veel lawaai, veel rook etc etc..
Waar kijk je?

Ramattan is uit de lucht gehaald toch?
pi_64977543
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waar kijk je?

Ramattan is uit de lucht gehaald toch?
Al Jazeera Arabisch.
Oa te zien via livestation.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64977546
Al Jazeera
pi_64977557
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:39 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik doelde inderdaad op Hamas.
Nou, dan moet Israel praten met een vijand, en Hamas ook.
En uiteindelijk zullen ze moeten samenwerken.
Er zit niks anders op.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 02:00:36 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64977572
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Al Jazeera Arabisch.
Oa te zien via livestation.
Ok. Bij mij blijft die op "connected" staan en er komt verder geen beeld. Straks nog maar eens proberen.
pi_64977575
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De militaire strategie van het IDF en het IAF ontwikkelt zich natuurlijk met de tijd en met de conlicten mee. Uit de oorlog met Hezbollah zijn de nodige lessen geleerd, net zoals de operatie om Shalit vrij te krijgen dat ook heeft gedaan.
Wat uit de eerste dagen van het conflict gebleken is (en nu nog steeds blijkt) is dat er geen heldere militaire doelen zijn geformuleerd. Dit is een verandering van de oorlog met Hezbollah waar de doelstelling was de Hezbollah te vernietigen of in elk geval boven een bepaalde breedtegraad te verdrijven. ook in het Israël Gaza conflict van 2006 was de doelstelling klip en klaar; de vrijlating van Shalit.
Te laat, ik ga slapen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:01:01 #134
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64977578
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, je voegt je pas in de discussie. Maar je claimt een kennis, die je blijkbaar niet hebt. Dàt is vervelend.

Ja, die migranten zijn op de toen legale wijze binnengekomen (mogen we aannemen). Hen neem ik ook niks kwalijk. En hun nazaten ook niet.
De periode na 1900 en vooral het interbellum zijn cruciaal, naar mijn idee. Je maakt je er wat eenvoudig vanaf.

Israel is gesticht door Israel, niet door de VN. En de grenzen waren toch wel aardig krapper dan de grenzen die Israel nu meent te kunnen hanteren.
Ik claim nergens de waarheid in pacht te hebben, evenmin als jij deze hebt. Als er op een goede, inhoudelijke manier wordt gediscussieerd worden non argumenten en inzichtsverschillen vanzelf herkent. Tot zover even een disclaimer met betrekking tot het verwijt van jou aan mijn adres.

Dat de grenzen zijn uitgebreid is een reactie op de zesdaagse oorlog onder andere. Ik zie dit meer als een sanctie van Israëls kant. Israël heeft laten zien dat landen welke vrede willen hun desbetreffende soevereine gebied terug krijgen (zie Egypte).
pi_64977584
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 02:00 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ok. Bij mij blijft die op "connected" staan en er komt verder geen beeld. Straks nog maar eens proberen.
Gewoon nog eens proberen, doet het prima hier.

http://www.livestation.com/channels/43.asx?a=false&b=&ip=217.123.89.47&s=1231807793&e=1231809593&h=e8bd5cf1ee3ef59dfb99482af2dcbfad
pi_64977657
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 02:01 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik claim nergens de waarheid in pacht te hebben, evenmin als jij deze hebt. Als er op een goede, inhoudelijke manier wordt gediscussieerd worden non argumenten en inzichtsverschillen vanzelf herkent. Tot zover even een disclaimer met betrekking tot het verwijt van jou aan mijn adres.

Dat de grenzen zijn uitgebreid is een reactie op de zesdaagse oorlog onder andere. Ik zie dit meer als een sanctie van Israëls kant. Israël heeft laten zien dat landen welke vrede willen hun desbetreffende soevereine gebied terug krijgen (zie Egypte).
Volgens mij gaat het hem om de Aliyah in het begin van de ontstaansgeschiedenis van Israël en de al of niet legitieme immigratie van Joden naar Palestina.
pi_64977667
  • 03:10 U.S. arms shipment to Israel canceled due to Gaza conflict (Reuters)
  • 02:39 UN says garbage truck in Lebanon did not contain explosives (Reuters)
  • 02:32 Human Rights Watch: IDF phosphorous bombs in Gaza violate int`l law (Haaretz)
  • 02:04 Prosecutors to appeal court decision sentencing Madoff to house arrest (Reuters)
  • 01:34 Rice: U.S. thought UN Gaza ceasefire resolution was `premature` (Haaretz)
  • 01:04 Sources: Hamas to reject Egypt`s Gaza peace proposal (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 02:18:14 #138
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_64977695
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 01:54 schreef venomsnake het volgende:
    Net iemand uit Gaza aan de lijn (die man stond op breken imo) en die zei dat het nu erger is dan ooit. Ook constant bommen en geweervuur op de achtergrond.
    pi_64977710
    Het is echt verschikkelijk op dit moment. Achter elkaar bommen, non stop geweervuur etc. Af en toe hoor je de sirenes van de ambulances. Het is één dikke lichtshow.
    pi_64977720
    Maar de haan kraait nog steeds .

[ Bericht 26% gewijzigd door venomsnake op 13-01-2009 02:31:06 ]
      † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 02:48:20 #141
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_64977827
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 02:25 schreef venomsnake het volgende:
    Maar de haan kraait nog steeds [ afbeelding ].

pi_64977902
    Gruwelijke beelden.. Veel fosfor midden in de stad gewoon.
    Het blijft maar bommen regenen.

Ik vrees dat er veel doden gevallen zijn vannacht.

Ik hoor het morgen wel. Eerst slapen..

† In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 03:44:00 #143
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_64977940
    Het gaat nog steeds aan de lopende band.

Net iets wat ik nog nooit eerder heb gezien. Tussen de fosfor granaten door een granaat (?) die langzaam naar de grond ging. Alsof ie aan een parachutje hing ofzo. Langzaam naar de grond met een opvallend rookspoor erachteraan en eenmaal neergekomen gaf het een flits, een fel licht voor een seconde of 15. Alsof ze aan de grond grote schijnwerpers aan hadden gedaan. Na die plusminus 15 sec gaat het ook even plotseling weer uit.

Inmiddels drie van gezien.

(en het zijn geen lichtkogels oid, ik weet hoe die eruit zien. het zijn duidelijk soort van bommen, je hoort ook de ontploffing)
    pi_64978012
    ...........>>>>>>>>> damsco...Het doet me zeer aan het hart als ik zie wat Israel allemaal uitspookt... Erg hart verscheurnd... Iedereen zit opgesloten ""GETTO"" in Gaza... als ratten in de val. Ze ""joden"" lappen alle regels aan hun laars... ERG LAF... Typisch JOODS..???? Ze kunnen allses weat kromis recht praten... OOk bespeur ik veel sensuur op de Nederlandse TV zenders... soms komt er summier wat reeel s door.. maar overwegend PRO JOODS getint..... erg ERGERLIJK vind ik dat maar ik mag aannemen dat de meeste beetje verstandige mensen hier wel door heen prikken.... gelukkig maar... de meeste mensen in de wereld zien ook wel wat israel uitvreet.... samen met BUSH....Als je de gesschiedenis terug bekijkt zie je toch een rode draad........ WAAROM..???? EGYPTENAREN ""faraos"" en de ROMEINEN en de SPANJAARDEN en FRANSEN en ook de POLEN en de RUSSEN en later ook nog eens de duitsers ""vroeger"" ...Hebben de joden grootendeels verdreven / vervolgt.. en nu alweer bijna voor 100 jaar deze tragedie met de PALESTIJNEN.... wat moet ik als mens daar nou van denken. Is het joodse volk gedoemd tot ellende en verdraaiing van woorden en historie..???? hellaas heb ik geen enkele begrip voor Israel.... Israel wil hetzelfde doen wat Amerika heeft gedaan voor de INDIANEN... nl ...uitroeien en verhongeren en vernietigen van alle volkeren ...... nl...het veroveren van alle pallestijnse / syrische / Iraakse / jordaanse gebieden........ Het Stichten van het Joodse koninkrijk met behulp van america. Daarom is er in het midden oosten nooit vrede....... Israel wil alle opties voor zichzelf open houden tot het stichten van deze staat.... zo is het in het joodse geloof.... voorbestemdt...... Dus IOsrael heeft geen belang in vrede maar ongebrijdelde excusses om te escaleren en om alles krom te praten en dat in de schoenen te schuiven van 1 van deze landen.... zodat israel in aktie kan komen met hun politieke spelletjes... om alles daar te smoren in klein houden van de regio daar............. DAAR WORDT IK ALS MENS ERG DROEVIG EN MOEDELOOS VAN...ARME WERELD..........daarom zijn al lange tijd geleden alle indianen uitgeroeidt en alle bizons afgeschoten door de zogeheten americaanse KOLONISTEN genaamd COWBOYS........ KAN HET nog triester...?? ja kijk maar naar nu ......de geschiedenis lijkt zich te herhalen.... de joodse KOLLONISTEN VAN israel....... Ik scheer niet iedereen over een kam je hebt goeie en slechte mensen ...sorry
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 04:38:27 #145
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64978042
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:20 schreef Meki het volgende:
    Fosfor

http://cache.daylife.com/imageserve/0d6CdSK8uX214/610x.jpg
    Loay Soboh, a 10-year-old Palestinian boy, waves at Shifa hospital in Gaza before his transfer to Saudi Arabia for treatment January 12, 2009. According to doctors, Soboh lost his eyes in an Israeli air strike.
    dat komt echt niet van fosfor
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_64978088
    Reuters Cameraman killed by an Isreali Tank while filming the Tank

http://www.theync.com/med(...)ile-filming-the-tank
      dinsdag 13 januari 2009 @ 05:30:02 #147
    199823 TheZapster
    Don't hassel The Hoff
    pi_64978097
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze zijn niet bang voor rakketen of tanks
    Het enige waarvoor ze bang zijn is Allah, voor jullie god.
    Ze zijn niet als Israeliers die laf en angst in hun lichamen bezitten.
    en dat maakt de Palestijnen sterk

Heb je ook wat te zeggen over die tientallen duizenden doden die in Afrika vallen door moslim stammen of klim je alleen in je toetsenbord als er moslim doden vallen door joden?
      † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 05:47:49 #148
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_64978108
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 04:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee dat is eerder door scherven en ander materiaal dat is ingeslagen.

Fosfor veroorzaakt brandwonden.

Palestinian Akram Abu Roka is treated for burns at Nasser Hospital in Khan Younis in the southern Gaza Strip, Sunday, Jan. 11, 2009. The hospital's chief doctor said the injuries might have been caused by munitions containing white phosphorus. Human Rights Watch said Sunday that Israel's military has fired artillery shells packed with the incendiary agent over populated areas of Gaza, putting civilians at risk. [bron]
      dinsdag 13 januari 2009 @ 05:50:25 #149
    199823 TheZapster
    Don't hassel The Hoff
    pi_64978112
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 05:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee dat is eerder door scherven en ander materiaal dat is ingeslagen.

Fosfor veroorzaakt brandwonden.

[ afbeelding ]

-blabla-
    Pijnlijk

Tja moeten ze maar niet stemmen voor een terroristische groepering.
    pi_64978121
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 05:50 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Pijnlijk

Op die manier kan je de regering van elk land wel afdoen als "terroristische groepering".

Laffe manier van redeneren.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 06:06:19 #151
    199823 TheZapster
    Don't hassel The Hoff
    pi_64978124
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:03 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Op die manier kan je de regering van elk land wel afdoen als "terroristische groepering".

Laffe manier van redeneren.
    Vertel mij maar eens waarom hamas geen terroristische groepering genoemd mag worden
    pi_64978140
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:06 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Vertel mij maar eens waarom hamas geen terroristische groepering genoemd mag worden
    Dat mag best.
    Het is alleen dat stellen dat de mensen in de Gaza strip ergens wel of niet op hadden moeten stemmen nogal verwerpelijk is. Dat maken die mensen namelijk zelf wel uit, daar hebben jij, Israel en ik niets mee te maken.

De propagandamachine van de USA heeft zelfs Joe the Plumber nodig om een beetje support te kweken voor dit offensief tegen de burgers van de Gazastrook. Prutsers.

ASHKELON, Israel (AP) -- Joe the Plumber called on President-elect Barack Obama on Monday to help Israel in its campaign against Hamas.

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/ML_ISRAEL_JOE_THE_PLUMBER?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT
    pi_64978195
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat mag best.
    Het is alleen dat stellen dat de mensen in de Gaza strip ergens wel of niet op hadden moeten stemmen nogal verwerpelijk is. Dat maken die mensen namelijk zelf wel uit, daar hebben jij, Israel en ik niets mee te maken.
    De bewoners van Gaza hebben een vrije keus voor Hamas gemaakt, de partij die Jihad als de enige oplossing van de Palestijnse problematiek zit. Bij de volgende verkiezingen zullen we zien of Hamas nog andere partijen toestaat of die van hoge daken afsmijt zoals Fatah leden.
    pi_64978252
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:46 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De bewoners van Gaza hebben een vrije keus voor Hamas gemaakt, de partij die Jihad als de enige oplossing van de Palestijnse problematiek zit. Bij de volgende verkiezingen zullen we zien of Hamas nog andere partijen toestaat of die van hoge daken afsmijt zoals Fatah leden.
    Afgezien van de mate van "vrijheid" waarmee Hamas aan de macht is gekomen... jij stelt dus dat het uitmoorden van een burgerbevolking door Israel goed te praten is met de keuze van regering door de inwoners van het Gaza gebied? En dat de bewoners van het Gaza gebied geen vrijheid behoren te hebben om te kiezen voor whatever-zij willen?

Waar die mensen ook voor gekozen hebben, het is geenszins een gegronde redenering voor de mate van oppressie en criminaliteit die Israel in dat gebied tentoonspreidt.
    pi_64978282
    http://i43.tinypic.com/2cxxd9t.jpg

Palestinians are reflected in a puddle of blood mixed with water after an Israeli air strike in Gaza January 12, 2009.

http://www.reuters.com/ar(...)53R720090113?sp=true

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 10:17:25 ]
    pi_64978287
    Hamas wil een jihad en nu is er een jihad. Een die tegen een veel sterkere vijand wordt uitgevochten in de eigen Palestijnse steden. Het is niet helemaal wat Hamas voorspiegelde nog in hun jubileum voor de strijd begon met een huilende Israelische soldaat die op zijn knieen om genade smeekt, maar het is wel het platform waarop de verkiezing gewonnen is.
    pi_64978478
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 07:06 schreef CeeJee het volgende:
    Hamas wil een jihad en nu is er een jihad. Een die tegen een veel sterkere vijand wordt uitgevochten in de eigen Palestijnse steden. Het is niet helemaal wat Hamas voorspiegelde nog in hun jubileum voor de strijd begon met een huilende Israelische soldaat die op zijn knieen om genade smeekt, maar het is wel het platform waarop de verkiezing gewonnen is.
    Als dat jouw manier is om goed te praten wat het Israelische leger daar uitspookt, fine.
    pi_64978519
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 07:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als dat jouw manier is om goed te praten wat het Israelische leger daar uitspookt, fine.
    Oorlog in bebouwd gebied tegen een vijand die in burgerkleding vecht en overal booby traps neerlegt. Hoe vaak is dat minder erg geweest voor degenen in wiens stad er gevochten wordt ?

Het Israelische leger met al hun tanks, bommen en straaljagers doen het onvoostelbaar slecht in vergelijking met bijvoorbeeld die 12 gasten in Mumbai met een paar duizend euro aan wapens. Maar die waren er dan ook wel uit om zoveel mogelijk burgers te doden.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 07:51:35 #159
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_64978528
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:44 schreef Meki het volgende:

Israelische Joden dansen op 900 doden en 4400 gewonden.
    Mooi he,

Hoeveel moslims dansten ook alweer toen de twin towers instortte???
    NOU?
    Trotse papa van Eden
    pi_64978602
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 07:51 schreef B4CO het volgende:

[..]

Mooi he,

Hoeveel moslims dansten ook alweer toen de twin towers instortte???
    NOU?
    Wat me nog wel bijstaat zijn die 4 of 5 joden die in NYC stonden te dansen op een busje met een videocamera.
    pi_64978619
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 05:19 schreef Salvad0R het volgende:

Vaker gebeurt. Vanuit zo'n tank zie je echt niet of iemand een camera of een antitank wapen vast heeft. Je ziet iemand wat op je richten en je moet binnen een paar seconde een beslissing nemen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:07:50 #162
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_64978620
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 07:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er is m.i. op dit moment geen enkel 'goed' excuus voor het trachten te rechtvaardigen waar Israel op dit moment mee bezig is. O.a. de wapens die Israel inzet is ver buiten proporties.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:11:32 #163
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_64978643
    quote:

Heavy beelden.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
    pi_64978656
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:11 schreef yavanna het volgende:

[..]

Heavy beelden.
    Veel tieten op die site
    pi_64978766
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Vaker gebeurt. Vanuit zo'n tank zie je echt niet of iemand een camera of een antitank wapen vast heeft. Je ziet iemand wat op je richten en je moet binnen een paar seconde een beslissing nemen.
    Oh je bedoelt dat ene filmpje waar iemand naar een Israelische tank zwaait en een granaat terug ontvangt?

http://www.liveleak.com/view?i=e92_1214912466

Het zijn voornamelijk correspondenten die Israel in actie filmen, die "toevallig" door friendly fire worden geraakt.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:26:41 #166
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_64978783
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Verluste het volgende:
    Hamas gebruikt nu etalagepoppen in hamas-uniform die exploderen zodra erop geschoten wordt in huizen om die elitetroepen een verrassing te geven. Best wel inventief moet ik toegeven.
    Waarom hoor ik je nu niet gillen dat dit verboden is door Geneve?

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 13-01-2009 08:47:25 ]
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_64978789
    India has more people with IQ's over 120 than the total population of the USA

lulz
    pi_64978897
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:26 schreef SicSicSics het volgende:
    Waarom hoor ik he nu niet gillen dat dit verboden is door Geneve?
    Ach, dat lukt 1x. En vervolgens schieten ze eerst een tankgrenaat in dat huis. Waarna de Palastijnen weer huilie huilie kunnen doen over burgerslachtoffers.

Maar goed, Israel kan voorlopig zijn gang nog wel even gaan. Na 2 weken is Gaza nu weer van de voorpagina af, en houdt de pers zich bezig met belangrijkere zaken als schaatsen.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:37:53 #169
    116015 SicSicSics
    pi_64978930
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:25 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh je bedoelt dat ene filmpje waar iemand naar een Israelische tank zwaait en een granaat terug ontvangt?

http://www.liveleak.com/view?i=e92_1214912466

Het zijn voornamelijk correspondenten die Israel in actie filmen, die "toevallig" door friendly fire worden geraakt.
    En dan vragen sommige mensen nog waarom er geen journalisten naar binnen mogen omdat Israël de veiligheid niet kan garanderen...

Het is inderdaad niet goed dat Israel schiet op alles wat beweegt, maar als je hebt geleerd (The hard way.) dat alles wat beweegt op jou kan schieten, zou ik ook best zenuwachtig zijn met mijn 'trigger finger'.

Sowieso; stenen gooien naar soldaten, zwaaien naar tanks, hebben die lui niets beters te doen?
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:44:17 #170
    116015 SicSicSics
    pi_64979029
    quote:

Je bedoelt door een Air-Strike op 16 April vorig jaar?
    quote:
    Reuters cameraman killed in Gaza
    (01:58) Report

Apr 16 - An Israeli airstrike in Gaza killed Reuters cameraman Fadel Shana and two Palestinian civilians.

23 year old Fadel Shana was covering violence in the enclave when the explosion killed him and two bystanders, local residents said.

Reuters soundman Wafa Abu Mizyed, also in his 20s, was being treated for shock and slight injuries. Video from the camera captures the moment an Israeli tank fires a shell towards a vehicle bearing "TV" and "Press" markings.

An Israeli military spokeswoman said she had no information on an air strike on a vehicle in the area of central Gaza where the incident took place in late afternoon.

Reuters Editor-in-Chief David Schlesinger called for an investigation into the incident.

Susan Flory reports.

SOUNDBITE: David Schlesinger, Reuters Editor-in-Chief
    Als je al niet eens dit soort bronnen kan checken...

Of je hebt wel gelijk...

Dan vind ik het weer best slordig van Reuters zelf...
    Fine, fuck you then!
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:48:14 #171
    39631 GoeRoe86
    Libera eas de ore leonis!
    pi_64979123
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 04:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat maakt Meki en de zijnen niet uit. Fosfor is het modewoord van deze oorlog.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 09:26:47 #173
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_64979764
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:07 schreef yavanna het volgende:

[..]

Er is m.i. op dit moment geen enkel 'goed' excuus voor het trachten te rechtvaardigen waar Israel op dit moment mee bezig is. O.a. de wapens die Israel inzet is ver buiten proporties.
    Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.Dan zien die Palestijnen ook eens wat dat aanricht aan angst etc.

En dan praten: "Nu weten jullie wat jullie aanrichten; is dat nou wat jullie willen?"
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
      dinsdag 13 januari 2009 @ 09:28:45 #174
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_64979803
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Afgezien van de mate van "vrijheid" waarmee Hamas aan de macht is gekomen... jij stelt dus dat het uitmoorden van een burgerbevolking door Israel goed te praten is met de keuze van regering door de inwoners van het Gaza gebied? En dat de bewoners van het Gaza gebied geen vrijheid behoren te hebben om te kiezen voor whatever-zij willen?

Waar die mensen ook voor gekozen hebben, het is geenszins een gegronde redenering voor de mate van oppressie en criminaliteit die Israel in dat gebied tentoonspreidt.
    Ben je het met me eens dat de duizend (als dat waar is) burgerslachtoffers er eigenlijk wat weinig zijn, als je ziet wat voor wapentuig de Israëli's hebben?

Zeker als je 't vergelijkt (de opmerking werd al eerder gemaakt) met die terroristen in India een paar maanden geleden?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 09:38:43 #175
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_64980004
    pi_64980580
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 05:50 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Pijnlijk

.

Dus mag je als Isreal maar oorlogsmidaden gaan plegen, want dat is wat ze doen als je witte fosfor op woonwijken gaat gooien.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:09:21 #177
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_64980708
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:04 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.

Dus mag je als Isreal maar oorlogsmidaden gaan plegen, want dat is wat ze doen als je witte fosfor op woonwijken gaat gooien.
    Officieel niet, maar het grenst er wel aan.
    Het probleem zal wel zijn dat ze gewoon geen andere manier hebben om een rookgordijn te leggen
    En hun devies is "eerst jezelf beschermen (rookgordijn), dan burgers". Lekker krom
    Maar ik zal eens ophouden er excuses voor aan te dragen.
    pi_64980743
    Als ze slim zijn gebruiken ze die wapens gewoon niet. Scheelt een hoop gezeik.

Anyway, de laatste headlines:

• 10:59 Jordan denies report that gunmen shot at Border Police along border (Reuters)
  • 10:43 Iran arrests 4 Iranians accused of involvement in U.S.-backed coup plot (Reuters)
  • 10:26 Bush agrees to Obama entreaty for $350 billion in financial system bailout funds (AP)
  • 10:19 4 Qassam rockets hit near southern town of Ofakim; no casualties reported (Haaretz)
  • 10:16 IDF officer critically wounded in explosion in Gaza booby-trapped house (Haaretz)
  • 09:59 Russian State TV: Russia restarts pumping gas to Europe (AP)
  • 09:56 IDF troops in fierce fighting with militants on outskirts of Gaza City (DPA)
  • 09:12 Gunmen open fire at IDF patrol along Israel-Jordan border (AP)
  • 09:06 Four rockets fired from Gaza strike western Negev; no casualties (Israel Radio)
  • 08:34 IDF soldier moderately wounded in Gaza ground op (Israel Radio)
  • 08:26 Qassam rocket hits near Sderot; no casualties reported (Channel 10)
  • 08:14 IDF to hold `humanitarian` cease-fire Tuesday from 9-12 A.M. (Israel Radio)
  • 08:13 Min. Sheetrit: Hamas in Gaza ready for cease-fire (Israel Radio)
  • 07:36 Price of oil falls to near $37 a barrel on gloomy demand outlook (AP)
  • 07:21 UN chief Ban Ki-moon to embark on Mideast tour to press for Gaza cease-fire (AP)
  • 06:11 3 IDF troops lightly wounded during patrol in Kiryat Arba (Army Radio)
  • 05:16 America-Israel Cultural Foundation in danger of closing after Madoff losses (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_64980870
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:11 schreef venomsnake het volgende:
    Er zal toch gezeik zijn, tenzij ze hun troepen met alleen met stokken uitrusten zodat Hamas ze allemaal neer kan schieten. Sinds Jeningrad hebben de Israeli's hun les wel geleerd, zie ook de Volkskrant headline uit die tijd met de quote 'Dit Is Erger Dan Hiroshima' prominent op de voorpagina.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:27:37 #180
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_64981171
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Omdat Israel die dan platbombardeert?
    Dan kunnen ze beter helemaal niets meer bouwen .
    Tell the folks back home, this is the promised land calling
    And the poor boy is on the line
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29:07 #181
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_64981231
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze zijn niet bang voor rakketen of tanks
    Ik ben ook niet bang voor rakketen. Dat neemt niet weg dat ze de burgerbevolking best een schuilplaats mogen bieden, als ze toch zo bouwlustig zijn.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:30:53 #182
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_64981291
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:11 schreef venomsnake het volgende:

Anyway, de laatste headlines:

• 10:59 Jordan denies report that gunmen shot at Border Police along border (Reuters)
  • Verwachtte ik al. Konden ook geen Jordaanse troepen zijn, bijna.
    quote:
  • 10:43 Iran arrests 4 Iranians accused of involvement in U.S.-backed coup plot (Reuters)
  • quote:
  • 10:26 Bush agrees to Obama entreaty for $350 billion in financial system bailout funds (AP)
  • 10:19 4 Qassam rockets hit near southern town of Ofakim; no casualties reported (Haaretz)
  • 10:16 IDF officer critically wounded in explosion in Gaza booby-trapped house (Haaretz)
  • Fucking savages...
    quote:
  • 09:59 Russian State TV: Russia restarts pumping gas to Europe (AP)
  • 09:56 IDF troops in fierce fighting with militants on outskirts of Gaza City (DPA)
  • 09:12 Gunmen open fire at IDF patrol along Israel-Jordan border (AP)
  • 09:06 Four rockets fired from Gaza strike western Negev; no casualties (Israel Radio)
  • 08:34 IDF soldier moderately wounded in Gaza ground op (Israel Radio)
  • 08:26 Qassam rocket hits near Sderot; no casualties reported (Channel 10)
  • 08:14 IDF to hold `humanitarian` cease-fire Tuesday from 9-12 A.M. (Israel Radio)
  • 08:13 Min. Sheetrit: Hamas in Gaza ready for cease-fire (Israel Radio)
  • 07:36 Price of oil falls to near $37 a barrel on gloomy demand outlook (AP)
  • Excellent! (Moet nog steeds tanken, maar ik zal maar ff een paar dagen wachten nog)
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:33:18 #183
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_64981360
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe hadden ze dat moeten doen, als Israel de doorgangen afsluit?
    Kennelijk zijn ze heel wel in staat andere voorzieningen in te richten.
    pi_64981431
    Ik ga me ergeren aan het posten van die overdaad aan gruwelijke plaatjes. Ik vind het werkelijk niet normaal dat sommige users er een overdaad van posten. Je punt is met één plaatje ook wel gemaakt en zo lijkt het bijna op iets heel anders
    Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
    pi_64981493
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:44 #186
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_64981539
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 01:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Verplaats je eens in de schoenen van Israël, deze blokkade is zeker omstreden maar geheel onlogisch is het natuurlijk niet. Ik kan je één ding wel verzekeren, hoe meer agressie Hamas terug projecteert hoe meer ze haar eigen glazen ingooit. Uiteindelijk zit Israël er niet mee dat de gazastrook is afgesloten (hoe cru dat ook mag klinken!). Vandaar dat ik het ook ongelofelijk stom vindt hoe Hamas handelt, het is een verloren strijd.
    En jij ziet nooit de dingen vanuit de gemiddelde Palestijn wiens familie al generaties lang opgesloten zit. Dat is jouw probleem
    Dasvidanja
    pi_64981573
    edit, wrong topic
      Donald Duck held dinsdag 13 januari 2009 @ 10:41:36 #188
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_64981626
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:35 schreef Waterwereld het volgende:
    Ik ga me ergeren aan het posten van die overdaad aan gruwelijke plaatjes. Ik vind het werkelijk niet normaal dat sommige users er een overdaad van posten. Je punt is met één plaatje ook wel gemaakt en zo lijkt het bijna op iets heel anders
    Dat kan 2 dingen betekenen. 1: gewoon pure sensatiezucht. Er wel over zeuren, van o wat zielig, maar het stiekem toch allemaal heel spannend vinden. Of 2: het is om het gebrek aan vermogen tot daadwerkelijke discussie te verhullen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:42:56 #189
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_64981663
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 01:26 schreef Kees22 het volgende:
    Hoe komt dat ook alweer?
    pi_64981719
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:35 schreef Waterwereld het volgende:
    Ik denk dat die plaatjes wel tekenend zijn voor wat daar op dit moment aan de gang is.
    Zolang de gruwelijke plaatjes in links gepost worden ben je nog niet gedwongen om te kijken.

WIL je niet kijken, doe het dan ook gewoon niet.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:49 #191
    116015 SicSicSics
    pi_64981784
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:33 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Kennelijk zijn ze heel wel in staat andere voorzieningen in te richten.

Prioriteiten stellen...
    Fine, fuck you then!
      dinsdag 13 januari 2009 @ 10:50:27 #192
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_64981923
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:27 schreef Salvad0R het volgende:
    India has more people with IQ's over 120 than the total population of the USA

lulz
    India heeft dan ook iets meer inwoners dan de Verenigde Staten.
    pi_64982063
    quote:
    Leaflets may counter 'war crime' claims

The leaflets that the IAF has dropped over Gaza during Operation Cast Iron warning civilians of impending air strikes and ground movements could help the army argue that it has not committed war crimes in Gaza, said Amos Guiora, an expert on international law, operational counterterrorism and the Middle East.

The former commander of the IDF's school of military law and 19-year veteran of the Judge Advocate General Corps told The Jerusalem Post Monday that by dropping warning brochures, the IDF was "perceived as making an effort to reduce collateral damage," a condition required by international law.

After doing so, the IDF still must prove that the sites targeted were in fact combatant targets, such as public buildings used as arms depots.

The comments came a day after Attorney-General Menahem Mazuz warned that Israel was preparing for a wave of international lawsuits related to Operation Cast Iron.
    Jerusalem Post
    quote:
    Discrepancies over number of Palestinian civilian deaths

The IDF and Palestinian Ministry of Health both put the Palestinian death toll since the start of Operation Cast Lead at just over 900 as of Monday evening. Thirteen Israelis have been killed in the 17 days of conflict, 10 of them soldiers.

However, there were marked differences in the Israeli and Palestinian breakdown of the Palestinian dead. The Palestinian figures indicated that 292 children and 75 women were among the civilian dead; the UN's humanitarian coordinator, which cited these figures, did not give a figure for male civilian fatalities. The IDF, by contrast, estimated the entire Palestinian civilian death toll at some 250.

Based on intelligence and information obtained by the Gaza Coordination and Liaison Administration, the IDF said it had established that at least 400 of the dead were known Hamas operatives, and that it believed 250 of the remaining 500 fatalities were also Hamas operatives.
    Bron
    pi_64982360
    pi_64983037
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 10:39 schreef Verluste het volgende:

[..]

En jij ziet nooit de dingen vanuit de gemiddelde Palestijn wiens familie al generaties lang opgesloten zit. Dat is jouw probleem
    Ze waren vrij maar goed dat wisten ze ook weer te verpesten.
    pi_64983198
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:44 schreef Meki het volgende:

Israelische Joden dansen op 900 doden en 4400 gewonden.
    Dit stond er trouwens bij:
    quote:
    Jewish folk dance at the conclusion of the pro-Israel rally at the State Capitol in Denver on January 11. A simultaneous demonstration by a pro-Palestine contingent was in progress across the street
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_64983292
    pi_64983461
    De impact van dit conflict wordt door de (internationale) media overdreven. Met alle gevolgen van dien. De allochtonen in NL vereenzelven zich met de Palestijnen waardoor zij in razend tempo radicaliseren. De houding van onze regering geeft hen daarnaast weer een reden om ons land extra te haten. Integratie doet in een week tijd weer tien stappen terug.

Ben benieuwd waar dit alles toe gaat leiden.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_64983694
    Wat mij enorm verbaast is de afschuwelijke onwetendheid van figuren als Meki, die dan vervolgens lekker Israël beginnen te haten. Ligt het aan hun gedeelde religie met de Palestijnen of aan het nieuws wat ze kijken? Ik begrijp dat Al Jazeera een gerespecteerd nieuwsmedium is maar damn! Objectief zijn ze niet.

Dus, nogmaals, waar komt die afschuwelijke onwetendheid vandaan?
    pi_64983697
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
    De impact van dit conflict wordt door de (internationale) media overdreven. Met alle gevolgen van dien. De allochtonen in NL vereenzelven zich met de Palestijnen waardoor zij in razend tempo radicaliseren. De houding van onze regering geeft hen daarnaast weer een reden om ons land extra te haten. Integratie doet in een week tijd weer tien stappen terug.

Ben benieuwd waar dit alles toe gaat leiden.
    Ja dat is inderdaad ongelooflijk. Rariteiten als iman van de Ven dreigen alweer met Jihad etc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')