Oh, dan is het wel ok om te dansen om onschuldige burgerslachtoffers?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:48 schreef Verluste het volgende:
[..]
Vind je het gek? Israël, de bezetter bestaat bij machte van de VS.
Snap je nou werkelijk niet waarom dit het geval is? Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt? Waarom denk je dat Israël de grens dichthoudt? Daarnaast is het nog altijd de beslissing van elk land opzich om haar grenzen open te stellen of niet, maar dat even terzijde.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Gaza is een concentratiekamp waar nu al 900 doden zijn gevallen
een hele complete volk wordt daar vastgehouden door terreur en rakketten van Israel.daardoor komen die rakketten.
Nee is een Pro-Israelische tour van deze weekquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jouw filmpje is ook van het verleden, Mek.
Elk filmpje is van het verleden of heb je weleens een film in de toekomst opgenomen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jouw filmpje is ook van het verleden, Mek.
Deze reactie was dan ook bedoeld om het even te reflecteren naar jouw beeld. Natuurlijk is het belachelijk, maar jij doet PRECIES hetzelfde. Hopelijk snap je nu waarom het belachelijk is. Het was namelijk precies de manier waarop jij de discussie aangaat, vol met zaken die er niet toedoen!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Video van het verleden erbij halen![]()
Zo laf ben je ook toch
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream3quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:44 schreef Wheelgunner het volgende:
Kan iemand trouwens nog even de link van de Gaza livestream doen?
Iedereen protesteert er ook tegen Egyptische schandaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Snap je nou werkelijk niet waarom dit het geval is? Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt? Waarom denk je dat Israël de grens dichthoudt? Daarnaast is het nog altijd de beslissing van elk land opzich om haar grenzen open te stellen of niet, maar dat even terzijde.
Ja, en Israel valt al sinds decennium en jaar Palestijnen aan en pikt grond in.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:38 schreef damsco het volgende:
[..]
Hamas valt al sinds jaar en dag Israël aan. Het argument dat Israël daarom al nooit een geldig reden kan hebben is al onjuist gezien dit al jaren speelt.
Over de democratie: ook een democratie is niet heilig. Via de democratische weg is namelijk ook Hitler verkozen. Keurt dit hierdoor direct het beleid van Hitler goed, nee natuurlijk niet.
Je laatste argument. Eens, ook de Palestijnen dienen veilig te kunnen leven. Iets wat echter onder Hamas niet mogelijk is, gezien de haat tegen Israël en de reacties hierop van Israël (of je het hier nou mee eens bent of niet, zo liggen de kaarten).
Ik doe het mischien wel hetzelfde maar ik haal geen beelden van 5 of 20 jaar terug van de tijd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:51 schreef damsco het volgende:
[..]
Deze reactie was dan ook bedoeld om het even te reflecteren naar jouw beeld. Natuurlijk is het belachelijk, maar jij doet PRECIES hetzelfde. Hopelijk snap je nu waarom het belachelijk is. Het was namelijk precies de manier waarop jij de discussie aangaat, vol met zaken die er niet toedoen!
Het gaat hier niet over een verbod van Arabische partijen, maar om de uitsluiting van deelname aan de aankomende verkiezingen van de Knesset. Bovendien kan deze beslissing nog worden aangevochten en gelet eerdere oordelen van het Israëlische Hooggerechtshof is het aannemelijk dat de beslissing van de Kiesraad door haar wordt vernietigd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dan nog zal uitsluitsel de situatie alleen maar erger maken, niet?
Niemand wil ze, dus dan maar een heel volk laten verhongeren. Nuja, iig hoeven er nu zo'n 1000 minder monden gevoed te worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Snap je nou werkelijk niet waarom dit het geval is? Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt? Waarom denk je dat Israël de grens dichthoudt? Daarnaast is het nog altijd de beslissing van elk land opzich om haar grenzen open te stellen of niet, maar dat even terzijde.
Ik vind twee zaken opvallend:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat weet ik, en het Israelische leger heeft dus vast ook al jarenlang plannen liggen voor een aanval op Gaza. Ze hebben meen ik zelfs een heel oefenterrein voor urban warfare in de Negev opgetrokken. Dat maakt de actie echter niet verdacht oid (iets wat Kees22 om mij onduidelijke redenen meent te moeten suggeren), dat is nu eenmaal de taak van een zichzelf respecterend leger.
Hamas is en blijft een terroristische organisatie welke simpelweg geëlimineerd dient te worden. Dit is natuurlijk een persoonlijk gevoel, maar hier sta ik dan ook achter (indien jij ander inzicht hierin hebt respecteer ik dat ook trouwens).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en Israel valt al sinds decennium en jaar Palestijnen aan en pikt grond in.
Er is geen enkele vergoeilijking te bedenken voor de huidige moord- en vernietigcampagne en al helemaal niet die luizige Hamas-raketten.
Ga je nou Hamas met Hitler vergelijken? Dan vind ik de vergelijking met het verzet toch beter.
Het volk van Gaza, grotendeels bestaande uit Palestijnen die verdreven zijn door de Israeli's heeft, op aandringen van Israel en de VSvA en gecontroleerd door (o.a.) Europese waarnemers, democratisch gekozen voor Hamas. Democratie is niet heilig, nee, maar het is wel uitermate hypocriet om eerst aan te dringen op vrije verkiezingen en dan de uitslag daarvan niet te respecteren. De gekozen partij is je gesprekspartner, of je het nou met zijn beleid of handvest eens bent of niet.
Spiegelargument: verwissel de woorden Hamas en Israel en het argument blijft even geldig.
Dus is er de noodzaak tot andere maatregelen dan grof geweld.
Maakt het tevens niet minder erg Meki. De woede die ik toen voelde voel ik nog steeds, maar ik heb het een plek kunnen geven. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik doe het mischien wel hetzelfde maar ik haal geen beelden van 5 of 20 jaar terug van de tijd.
Echter kun je dit niet hardmaken. En zolang dit het geval is kunnen wij hier wel heel lang over discussiëren maar uiteindelijk levert het toch niks op. Ik geloof namelijk niet in het uitlok verhaal, en toen ik het voor het eerst hoorde kwam het ook erg als anti Israël propaganda op mij over.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind twee zaken opvallend:
1) het komt het leger ongetwijfeld wel goed uit dat er geen joodse nederzettingen meer zijn in Gaza.
2) de absolute overkill van de huidige aanval ten opzichte van de Hamasraketten.
Verder heeft Israel eerst de doorgangen geblokkeerd en is Hamas daarna (weer) begonnen met raketbeschietingen.
Ik geloof niet zozeer in vooropgezette complotten, maar wel in handig gebruik maken van mogelijkheden en in het uitlokken van vijandelijkheden (een casus belli creëren). En vooral in dat uitlokken waren de Israeli's in het verleden heel handig.
En verdacht? Ach, ik denk alleen dat Israel het inpikken van heel Palestina weliswaar niet als artikel 1 in de grondwet heeft staan, maar dat dit wel het einddoel is van alle regeringen.
Een concentratiekamp waar sprake is van een bevolkingsexplosie. Tsjonge.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Gaza is een concentratiekamp waar nu al 900 doden zijn gevallen
een hele complete volk wordt daar vastgehouden door terreur en rakketten van Israel.daardoor komen die rakketten.
Egypte houdt de grens dicht omdat anders israel die grenspost dicht komt houden, dus uit angst voor trammelant. Als je een andere reden weet: vertel maar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:50 schreef damsco het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een concentratiekamp waar sprake is van een bevolkingsexplosie. Tsjonge.
Nee het lijkt me heel verstandig om hamas zo Israel in te laten trekken, ze willen toch een eigen staat, maar hebbe nstiekem wel Israelische hulp nodigquote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Egypte houdt de grens dicht omdat anders israel die grenspost dicht komt houden, dus uit angst voor trammelant. Als je een andere reden weet: vertel maar.
Israel houdt de grens dicht omdat .... ? Er wapens vanuit Israel naar Gaza gesmokkeld gaan worden? Wie zou die wapens moeten leveren???
Ik kan geen enkele reden bedenken dan pesterij.
En natuurlijk: elk land mag elk ander land discrimineren, zolang het maar niet meedoet aan die organisatie voor vrije wereldhandel. Maar Gaza heeft ook een kust, waar ook een vrije driemijlszone bij hoort en waar een haven was. Als Israel die blokkeert, is dat een illegale blokkade. Dat is dus geen vrije beslissing, maar een daad van agressie.
Verplaats je eens in de schoenen van Israël, deze blokkade is zeker omstreden maar geheel onlogisch is het natuurlijk niet. Ik kan je één ding wel verzekeren, hoe meer agressie Hamas terug projecteert hoe meer ze haar eigen glazen ingooit. Uiteindelijk zit Israël er niet mee dat de gazastrook is afgesloten (hoe cru dat ook mag klinken!). Vandaar dat ik het ook ongelofelijk stom vindt hoe Hamas handelt, het is een verloren strijd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Egypte houdt de grens dicht omdat anders israel die grenspost dicht komt houden, dus uit angst voor trammelant. Als je een andere reden weet: vertel maar.
Israel houdt de grens dicht omdat .... ? Er wapens vanuit Israel naar Gaza gesmokkeld gaan worden? Wie zou die wapens moeten leveren???
En natuurlijk: elk land mag elk ander land discrimineren, zolang het maar niet meedoet aan die organisatie voor vrije wereldhandel. Maar Gaza heeft ook een kust, waar ook een vrije driemijlszone bij hoort en waar een haven was. Als Israel die blokkeert, is dat een illegale blokkade. Dat is dus geen vrije beslissing, maar een daad van agressie.
Egypte houdt de grens dicht omdat ze gewoon geen zin hebben in al die Palestijnen. Het is hun probleem niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:07 schreef Kees22 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |