Het is geen schande maar het is de waarheid en de realiteitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:22 schreef damsco het volgende:
[..]
Het is een grove schande dat Hamas met het Nederlandse verzet wordt vergeleken. Hamas lijkt meer op de nazi's, welke Rotterdam en haar burgers aanviel. Het Nederlandse verzet illumineerde geen Duitse burgers, maar politieke figuren of personen welke samenwerkte met de bezetter.
De Palestijnen sterk?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze zijn niet bang voor rakketen of tanks
Het enige waarvoor ze bang zijn is Allah, voor jullie god.
Ze zijn niet als Israeliers die laf en angst in hun lichamen bezitten.
en dat maakt de Palestijnen sterk
Dat is wel waar... Het is een feit van algemene bekendheid dat de rijen zich sluiten in geval van een (al dan niet vermeende) dreiging van buiten. Dat wil echter nog niet zeggen dat deze dreiging er niet is (en vice versa natuurlijk).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die laatste zin: niet echt. In het congres van de VSvA was er indertijd één (1) persoon die tegen de oorlog tegen Irak stemde: een zwarte vrouw.
In dit soort omstandigheden zijn mensen slecht in staat om zich onafhankelijk op te stellen en zelf helder te blijven nadenken en navoelen.
Dan nog zal uitsluitsel de situatie alleen maar erger maken, niet?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De kracht van de democratie ligt niet alleen gelegen in het geven van rechten voor politieke vertegenwoordiging aan minderheden, maar ook in de verplichting zich te verdedigen tegen degenen die gebruik wil maken van zijn vrijheden om haar te vernietigen.
Vervang Brazilië met Hamas en Andorra met Israël.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Palestijnen sterk?
Het is een beetje Brazilie tegen Andorra als je het zou zien als een voetbalwedstrijd. Brazilie is tientallen malen beter en speelt mooi voetbal, Andorra probeert met vuil spel de schade beperkt te houden, maar wordt getrakteerd op een genante nederlaag.
Yeah right, Andorra verslaat Brazilie en Andorra speelt mooi voetbal en Brazilie vuil spel. Get real.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:30 schreef Verluste het volgende:
[..]
Vervang Brazilië met Hamas en Andorra met Israël.
Zover ik vernomen heb heeft Hamas dergelijke preventieve maatregelen nooit genomen. Iets wat natuurlijk niet geheel verstandig is wanneer je 1200 raketten in een jaar op Israël afschiet.quote:
Als dat zo is: lekker belangrijk. Daar maken die lui het zelf naar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dan nog zal uitsluitsel de situatie alleen maar erger maken, niet?
Jij bent toch een groot voorstander van anti-semitische incidenten?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:31 schreef Meki het volgende:
Anti-semitische incidenten zijn volstrekt verwerpelijk,
maar Minister Livni is wel de laatste die daarover een beklag zou moeten doen.
Nou ontkracht jeje argument,. beetjequote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yeah right, Andorra verslaat Brazilie en Andorra speelt mooi voetbal en Brazilie vuil spel. Get real.
De rakketten komen ook niet zomaar op Israel hequote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:31 schreef damsco het volgende:
[..]
Zover ik vernomen heb heeft Hamas dergelijke preventieve maatregelen nooit genomen. Iets wat natuurlijk niet geheel verstandig is wanneer je 1200 raketten in een jaar op Israël afschiet.
Over het fosfor verhaal: een grove schande inderdaad. Israël moet dergelijke wapens niet gebruiken, en dit zou wel degelijk een staartje mogen krijgen. Ook Israël treft schuld, wat niet wegneemt dat ik Hamas vele malen verwerpelijker vind dan Israël.
Een vergelijking is niet hetzelfde als een argument. Misschien kun je beter huiswerk gaan maken i.p.v. hier vunzige anti-semitische praatjes af te steken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:32 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nou ontkracht jeje argument,. beetje
Natuurlijk, van vuurkracht moeten ze het niet hebben. Het is daarom ook aannemelijk dat ze ook op andere gebieden inventief zijn (gebruiken van moskee/school/ambulance etc). Dat is de enige manier waarop het overwicht van Israel enigszins geneutraliseerd kan worden (+ goed voor de PR mocht Israel toch terugschieten). Zou ik ook doen als ik strateeg was van Hamas.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Verluste het volgende:
Hamas gebruikt nu etalagepoppen in hamas-uniform die exploderen zodra erop geschoten wordt in huizen om die elitetroepen een verrassing te geven. Best wel inventief moet ik toegeven.
Breng geen verschikkelijke woorden in mijn mond.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent toch een groot voorstander van anti-semitische incidenten?
Je gaat ervan uit, dat Israel nu Gaza aanvalt vanwege de raketten van Hamas. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar als je even een kritische zelfreflectie doet. Had Hamas niet beter het geld wat ze ontvangen hebben kunnen stoppen in het verbeteren van de leefsituatie van haar burgers in plaats van het stoppen in wapens? Had Hamas niet beter al haar energie kunnen stoppen in haar burgers zelf?
Je kunt Israël niet de schuld geven van het falen van de Palestijnse leefomstandigheden. De Palestijnen hebben een eigen regering, met een eigen budget. Dit kun je niet in de schoenen van Israël schuiven.
Je hebt nooit het recht om burgerdoelen te bestoken, ook niet als je het minder goed hebt dan je buurman. Indien je verzet wil plegen val je militairen en overheidsinstellingen aan, geen burgerdoelen (noot vooraf: kom niet aan met het argument dat Israël dit ook doet. Dit is pure anti Israël propaganda en kun jij ook niet hard maken. Er zit nog steeds een verschil tussen moedwillig een burger doden en een oorlogslachtoffer welke mede door toedoen van Hamas vallen. Indien gewenst kan ik hier de discussie met je over aan gaan).
Ik constateer slechts op basis van al je anti-semitische geblaat op dit forum.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Breng geen verschikkelijke woorden in mijn mond.
Missie failed ga terug naar CIDI jij.
Dan is het des te kwalijker dat Hamas haar burgers dit laat aandoen. Als je weet dat je tegen een reus vecht, dan ga je toch niet juist raketten afvoeren en burgers bestoken? Israël kan er toch ook weinig aan doen dat ze sterker zijn (Godzijdank!)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:30 schreef Verluste het volgende:
[..]
Vervang Brazilië met Hamas en Andorra met Israël.
Hoe hadden ze dat moeten doen, als Israel de doorgangen afsluit?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:21 schreef Sam_Spade het volgende:
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom Hamas geen schuilkelders of dergelijke voorzieningen bouwt?
Jij bent de laast samen met jou geliefde minister Livni die zulke dingen mogen zeggenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik constateer slechts op basis van al je anti-semitische geblaat op dit forum.
Jij zou d´r stiekem best wel doppen volgens mij!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij bent de laast samen met jou geliefde minister Livni die zulke dingen mogen zeggen
Je vergelijking gaat nogal mank: het begint ermee, dat iemand het huis en de grond afpakt van de kleine persoon A.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:34 schreef damsco het volgende:
[..]
Dan is het des te kwalijker dat Hamas haar burgers dit laat aandoen. Als je weet dat je tegen een reus vecht, dan ga je toch niet juist raketten afvoeren en burgers bestoken? Israël kan er toch ook weinig aan doen dat ze sterker zijn (Godzijdank!)
Zie het als een gevecht tussen twee personen. Persoon A is klein en slaat persoon B, welke groot en sterk is, 200 keer. Vervolgens slaat persoon B persoon A neer, maar krijgt het verwijt onrechtmatig te vechten. Compleet onjuist natuurlijk, gezien persoon A gewoon zich had in te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |