quote:NEEDE/EIBERGEN - ; Een bus van de Achterhoekse vervoersmaatschappij Syntus heeft gistermorgen tegen negen uur tussen Eibergen en Neede zijn dubbele linkerachterwiel verloren.
De tien passagiers kwamen met de schrik vrij. "De chauffeur voelde het gebeuren en wist de bus gelukkig veilig in een parkeerhaven tot stilstand te brengen", zegt Syntuswoordvoerder Ton Boelens. De gestrande passagiers zijn met een andere bus opgehaald. Volgens Boelens zijn de wielen waarschijnlijk finaal afgebroken. Syntus stelt een technisch onderzoek in. foto Jelle Boesveld
Dat is meteen de schoppenaas van het OV-netwerk in Groningen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, dat gebeurde op de Grote Markt recht voor het terras van de 3 Gezusters
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienstquote:[..BeveRwijkeR..]
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.
Wel als degene met de lapo het niet doet...quote:Op zondag 11 januari 2009 04:06 schreef NoBody122 het volgende:
Erasmo komt alleen maar in deze reeks om een nieuw topic te openen als het vorige vol is?
[..]
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienst
quote:Tzummarum: politie houdt verdachte aan voor vernieling en zware mishandeling
De politie heeft zondagochtend vroeg op de Kleasterwei een 18-jarige inwoner van Tzummarum aangehouden op verdenking van vernieling en zware mishandeling. Eerder die avond hadden surveillerende agenten al een melding gekregen dat er een ruit van een borrelbus was ingegooid. Toen ze ter plaatse gingen troffen ze geen bijzonderheden aan. Omstreeks 04.30 kwam er wederom een melding dat er in Tzummarum een ruit van een borrelbus was ingegooid. De surveillerende agenten besloten om vervolgens naar Berlikum te rijden, het startpunt van de borrelbus. Toen de bus eenmaal in Tzummarum arriveerde, zagen de agenten op De Kade een jongen uit de bosjes komen. Hij had iets in zijn had en wilde dit richting de bus gooien. De agenten stapten direct uit en gingen achter de jongen aan. Uiteindelijk kon de 18-jarige in de tuin van een woning aan de Kleasterwei worden aangehouden. Hij werd overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten. De buschauffeur heeft aangifte gedaan.
iets met die plattelandsnamen en mijn ontbrekende verbazing...quote:
quote:Op zondag 11 januari 2009 13:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
iets met die plattelandsnamen Tzumarrum en mijn ontbrekende verbazing...
Een mes? Dan valt het wel mee.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:49 schreef Ofyles2 het volgende:
In Almere is het ook niet leuk rijden als je met een mes wordt bedreigd en dan ook nog eens je geldbuidel moet afgeven.
Almere, een stad van twee uitersten: de ambiance van een dorp gecombineerd met de problemen van een metropool.
Ze moeten in Almere de boel maar eens goed schoonvegen dan.. Net als in andere steden met serieuze overlast, overigens.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een mes? Dan valt het wel mee.
Mijn pa heeft een tijdje bij Cxx Joure gewerkt en hij had een collega die afkosit was uit Almere en die had al drie keer in de loop van een pistool gekeken.
Ik zou me kunnen aanbieden, maar ik heb betere dingen te doen.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze moeten in Almere de boel maar eens goed schoonvegen dan.. Net als in andere steden met serieuze overlast, overigens.
Laat maar eens een paar undercover agenten meerijden op de bus, die op dergelijke momenten in actie komen en de crimineel meteen af kunnen voeren
Ik zag vanmorgen dat er op Alkmaar garage ook nog een 2300 Berkhofje stond. Ik neem aan datquote:Op zondag 11 januari 2009 04:06 schreef NoBody122 het volgende:
Erasmo komt alleen maar in deze reeks om een nieuw topic te openen als het vorige vol is?
[..]
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienst![]()
Als hooligan?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou me kunnen aanbieden, maar ik heb betere dingen te doen.
Dat dus, al langere tijd trouwens.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dat er op Alkmaar garage ook nog een 2300 Berkhofje stond. Ik neem aan dat
die aangehouden wordt als reserve. Misschien dat Fryslân ook een gebrek aan wagens heeft?
Hoe laat ben jij op die bus gestapt in Alkmaar? Ik heb die bus nml ook meegehad naar Alkmaar en die maakte idd een behoorlijk geluid. Als ik, net komende van een afslag, vol gas aan het optrekken was met die bus en daarbij onder de snelweg door kwam dan trilde m'n zijraampje eroverquote:Afgelopen zondag vanuit Alkmaar Integro 2926 met een lekke of afgebroken uitlaat (en geen lijn film, iets
met 2 pincodes waarvan 1 onbekend). Het ding klonk uitermate fruitig, een Lion's City CNG was er niks bij.
Vanmorgen op lijntje 98 een 84xx Ambassador (met grote AIRCO), ook zonder lijnfilm.
Er rijdt er idd ook een paar van rond in NH-N. Ik dacht dat men daar alleen maar 12m-Citaro's en Amba's zou krijgenquote:De Mannekes zijn volgens mij ook nog steeds niet uitgereisd: Had oa de 8845 eerder dit jaar al in Alkmaar
gespot en had afgelopen zondag op lijntje 98 opeens 8836 die ik vorig jaar al eens in Beverwijk heb zien
langskomen. De 888x (bestemming Cxx Zeeland) had ik ook eerder al op Bolsward stalling gezien.
Des te vreemder dat je dan tussendoor sommige ex-Hermes 8000 bussen weer terug in oplegquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[.bussen tekort.]
Dat dus, al langere tijd trouwens.
half-elf.quote:[.Integro 2926.]
Hoe laat ben jij op die bus gestapt in Alkmaar?
Is inderdaad een tikkeltje lastig om als sjoof de pokke herrie die jouw eigen bus maakt te horen zoals de 'buitenstaander' (pun intended) dat ook hoort. Omdat ie een beetje verscholen achter een rijtje MAN's en Ambassador's gebufferd stond had ik het eerst niet door en stond enigszins verbaasd vergeefs om me heen te kijken wat voor Amerikaans truck monster er nu weer de stationsweg af kwam denderen, zo'n enorme brul galmde er over het stationsplein toen ie 'm starte.quote:Ik heb die bus nml ook meegehad naar Alkmaar en die maakte idd een behoorlijk geluid. Als ik, net komende van een afslag, vol gas aan het optrekken was met die bus en daarbij onder de snelweg door kwam dan trilde m'n zijraampje erover
Dan zijn die gas bussen duidelijk iets voor jouw.quote:Ik hou er wel van
Lijkt wel wat op het verhaal van die andere Integro die op 351 reed en later ook regelmatig op 350 werd ingezet.quote:Overigens weet ik de bij die bus horende pincode wel, maar lijn 350 staat er gewoon in zijn geheel niet in. Daarom had ik er dus maar iets compleet randoms voorgetoverd
Ik heb dat geloof ik zelf nog gemeld hier.quote:[.MAN 88xx.]
Er rijdt er idd ook een paar van rond in NH-N.
De MANnekes zijn voor lijntje 167 naar Beverwijk (Haarlem IJmond), deels omdat het LION's CITY's zijnquote:Ik dacht dat men daar alleen maar 12m-Citaro's en Amba's zou krijgen![]()
En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Is er ook niet eens een gelede Citaro van Arriva geweest die dat had in Groningen? Lag het achterwiel er ook af.
In de metro welteverstaan. Als de deuren dichtgaan: medelanders naar binnen trekken om te voorkomen dat ze de deuren tegenhouden, laatkomers tegenhouden.quote:
Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.
Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauzequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauze
Bring in the explosives!quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
Zag bij de userfoto's op NU dat er ook weer een GVB Jonckheer in de hens heeft gestaan in Amsterdam. Dat is al de zoveelste daar
De bussjoofs overschrijden toch de 80.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik hoorde overigens van de Leeuwarder sjoof op 350 dat de 350 Qliners weer 80km bussen gaan worden.
Prachtig gewoon, die fantastische samenwerking tussen Connexxion NH-N en Connexxion N&ZW-Fryslân.
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De bussjoofs overschrijden toch de 80.
Het is echt geen rocket science, hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het probleem is dat als je gewoon netjes 80-87 rijdt, je in het stuk van N-H vet veel vertraging oploopt en dat kost weer pauze
Het heeft allemaal te maken met capaciteitsproblemen, met name natuurlijk op vrijdagen en zondagen, als de halve studentenwereld de afsluitdijk oversteekt per QLiner.. In een 100 KM/u-bus mogen geen mensen staan en dat is op drukke ritten wél nodig als je iedereen mee wilt nemen.
Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.quote:Momenteel rijden er dan touringcars mee, maar dat is ook geen goedkoop grapje natuurlijk![]()
Moet het wel een Brave Hendrik zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-Hquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het is echt geen rocket science, hoor.
Vroeger reden er op 97 ook al extra ritten (97 sneldienst) en ook wel gelede wagens.
En het is nog niet zo heel lang geleden dat er in het weekend een extra Snelbus (132) reed voor de eilanders.
[..]
Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.
Het probleem is gewoon dat Connexxion te gierig is om die extra passagiers te laten lopen naar bv een
particuliere ondernemer maar ook te gierig is om zodanig te investeren dat ze ze zelf mee kunnen nemen.
Als je de Friese passagiers in een sneldienst stopt kunnen de Integro's álle ritten normaal en volgens ongewijzigde dienstregeliing uitvoeren. Je zou daarvoor een reserve bus kunnen inzetten. Geen Wayfarer nodig, alleen dagkaarten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-H![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Nu alleen nog even schrijven, dat spul.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:53 schreef J_TM het volgende:
Nieuw; http://nl.wikipedia.org/wiki/nzh-busmaterieel
Weer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
Ik kwam idd ook een 23xx tegen op lijn 97. Viel me meteen op dat het 'lettertype' van de filmkast enigszins afwijkt van de 24xx/25xx/26xx Alliances, net een stukje groter ofzoquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
2300 Alliance's hebben een 'Hermes' kop. Zo te zien hebben ze een ouderwets blokjes display.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik kwam idd ook een 23xx tegen op lijn 97. Viel me meteen op dat het 'lettertype' van de filmkast enigszins afwijkt van de 24xx/25xx/26xx Alliances, net een stukje groter ofzo
Waarschijnlijk was dat dan de 2301
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:53 schreef J_TM het volgende:
Nieuw; http://nl.wikipedia.org/wiki/nzh-busmaterieel
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:40 schreef J_TM het volgende:
[..]
Herstel, http://nl.wikipedia.org/wiki/NZH-busmaterieel
B91's zijn niet bepaald stadsbussen. Dat zijn de B90'squote:[bewerk] Alliance bussen (B91)
[bewerk] Stadsbussen
[bewerk] 2000/2100-en (DAF/Den Oudsten)
[bewerk] Tweedehands Alliances
[bewerk] Ex-Midnet-bussen
[bewerk] 2100-en (DAF/Den Oudsten)
[bewerk] Premierbussen
[bewerk] 2100-en (DAF/Berkhof)
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
2300 Alliance's hebben een 'Hermes' kop. Zo te zien hebben ze een ouderwets blokjes display.
Bij groot lettertype zijn de letters breder en passen de langere namen niet op het display.
Gnittoo natuurlijk.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vandaag reed de 2301 weer rond, op o.a. lijn 71. Een collega had hem helemaal speciaal tussen 2 andere bussen uit geprutst vanmiddagNog een fanboy dus.
Daar waren we toch allang uit?! Nou nog bij wie 'ie gereden heeft en dan is het verhaaltje rond.quote:Overigens weet ik inmiddels, dat die stadsbus van rijschool B. Knol voorheen in Duitsland heeft rondgereden![]()
Dat zijn dan dus die 'stadsbussen', ook 'tweedehands'. Mag je er dan ook wel bijzetten op Wiki.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:32 schreef J_TM het volgende:
@Beef; die ex-Midnet-bussen begonnen in 1993 bij CN op de Hilversumse stadslijnen.
Alliance B96's. (Met nog steeds schuifluiken, zo te zien)quote:Drie jaar later werden ze overbodig gemaakt door de komst van de 1200-en
quote:en aan de NZH verkocht voor dienst in Hoofddorp en op Schiphol. Geen idee trouwens of ze daarbij ook matrixfilms hebben gekregen.
quote:Er vonden in die tijd meer transfers plaats m.b.t. de ex-CN-bussen;
Vertaling?quote:zo gingen de oudste (non-facelift) wagens,
quote:de overgebleven geledes 7957...7976 en de 9225..9273 naar Midnet.
Als je van retro houdt.quote:Op zondag 18 januari 2009 11:47 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Zijn erg mooie wagens, de Alliance's uit de 2300 serie.
quote:Hier (in Zoetermeer) rijdt er helaas nog maar eentje van rond, namelijk de 2323.
Er reden 2 jaar geleden wel een hoop andere wagens uit de 2300 serie in de regio, maar dat was als vervanging toen omdat de vaste bussen voorzien werden van InfoXX.
Dat was dus een bus die ingezet werd voor het pendelvervoer tijdens de open dagen van de vliegbasis Leeuwardenquote:Op zondag 18 januari 2009 15:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Juijn Rossum ook aktief in Fryslân?
Klopt.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was dus een bus die ingezet werd voor het pendelvervoer tijdens de open dagen van de vliegbasis Leeuwarden
Joh, was je zó vèr uit koers? Het is winter, hoor.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:54 schreef Willy84 het volgende:
Zag vrijdag in Sneek
De MANnnekes zijn heel gevarieerd qua uitstraling.quote:een XX bus waar het "voor U" logo er heel onvakkundig vanaf was gehaald.
quote:Op zondag 18 januari 2009 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stond je soms naast Maurits te fotograferen?
Foto is op vrijwel dezelfde plek genomen inderdaad, scheelt zo'n 30 meter, maar ik heb hem niet gezien... Bus reed een paar keer per uur langs die plek natuurlijk...quote:
Herken ik daar een stukje Stiens, waar 72 langs komt?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt.
[ afbeelding ]
Ik ben zef met deze bus naar de open dag van de Luchtmacht 2008 gegaan. Zelfs bussen van Jan Hofstra werden ingezet overigens....
[..]
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
Zegt niet zo veel. Zelfs bussen by Womy worden nog wel eens terug gehuurd.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
Wow, 4 van de 400 (plus of min een paar honderd).quote:Op maandag 19 januari 2009 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, Zeeland. Zijn 2 8100 amba's en 2 8300 Amba's.
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:16 schreef J_TM het volgende:
Between 1989 and 1991 CN pimped over 200 DAF/Den Oudsten buses,
Rot op, J_TM. Dat was niet wat ik vroeg.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:16 schreef J_TM het volgende:
Op verzoek van Beef;
Van:quote:
Geinig.. Vanmiddag zo rond 15:40 was er even een 84xx Amba op Leeuwarden CSquote:Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
Erg subtielquote:Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Rot op, J_TM. Dat was niet wat ik vroeg.
[..]
Met Airco en zonder lijnfilm?quote:Op maandag 19 januari 2009 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geinig.. Vanmiddag zo rond 15:40 was er even een 84xx Amba op Leeuwarden CS
Goh. En dat overkomt je anders nooit? Gnittoo zeker weer.quote:Die werd aan de stadsdienst-kant geparkeerd door een ondersteunend medewerker. Daarna heb ik die Amba niet meer gezien, dus hoe dat nou zat
Ja hè.quote:[..]
Erg subtiel![]()
Klopt De ZOS in Stiens, aan het Noarderfjild.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Herken ik daar een stukje Stiens, waar 72 langs komt?
gnittoo heeft lekker 2 weekjes vrijquote:Die werd aan de stadsdienst-kant geparkeerd door een ondersteunend medewerker. Daarna heb ik die Amba niet meer gezien, dus hoe dat nou zat
Goh. En dat overkomt je anders nooit? Gnittoo zeker weer.
We zagen vandaag weer een mongloide buschauffeur cruisen, lijn 72, hier in Cornjum, heb ik dus ten onrechte tegen mijn vriendin gezegd "Hey, dat was gnittoo van fok"quote:Op maandag 19 januari 2009 22:47 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gnittoo heeft lekker 2 weekjes vrij
Dat zou jij toch wel uit je hoofd moeten weten allemaalquote:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Gnittoo 2 weekjes vakantie heeftquote:[..]
Goh. En dat overkomt je anders nooit? Gnittoo zeker weer.
Nee.quote:[..]
Ja hè.
Klopt, ik hou van retro.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:37 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Klopt, ik hou van retro.
Alleen zijn er daar veel meer van dan die paar wagens van Midnet met dat retro interieur.quote:Ik vind bussen van Den Oudsten gewoon hele mooie wagens.
Klopt, want dat is de enige die ik tot nog toe gezien hebquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:46 schreef NoBody122 het volgende:
[.84xx Amba.]
Dat zou jij toch wel uit je hoofd moeten weten allemaal
Bron: De Telegraafquote:Boetes voor Arriva en Connexxion
AMSTERDAM - Vervoersbedrijven Arriva en Connexxion hebben een boete gekregen van de Stadsregio Amsterdam, zo werd dinsdag bekend. Vrijdag bleek al dat het GVB een bonus van ruim een miljoen euro krijgt.
Arriva, onder meer verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in de regio Waterland, moet bijna 25.000 euro betalen over de eerste helft van 2008. Het heeft volgens de Stadsregio niet voldaan aan de eisen die gelden op het gebied van punctualiteit en het functioneren van informatieschermen in de bussen in deze regio.
Voor Connexxion valt de boete een stuk hoger uit. Het bedrijf heeft volgens de Stadsregio in Amstelland en de Meerlanden onvoldoende goed werk geleverd. Zo was bijvoorbeeld sprake van een hoge rituitval en onvoldoende stiptheid. Ook had Connexxion niet genoeg vervangend vervoer geregeld tijdens de staking op Schiphol Sternet, aldus de Stadsregio. De boete bedraagt 462.530 euro over de eerste helft van 2008.
Connexxion krijgt voor het vervoer in de regio Zaanstreek eveneens een rekening gepresenteerd. Hoewel in deze regio een aanzienlijke vooruitgang te zien was ten opzichte van de voorgaande periode, meende de Stadsregio dat een boete van 14.750 euro op zijn plaats is omdat het toch nog schortte aan punctualiteit en het functioneren van de telematica.
[.]
quote:Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Rot op, J_TM.
Zeg nou 's gewoon wat je bedoeld in plaats van al die nummertjes onzin.
DAF/Den Oudsten is volkomen nietszeggend.
Dikke zoen.quote:
Maar dan staat er wel DO of Alliance bij. En in de regel gaat 't dan om wagens die nog rijdenquote:Denk je niet dat dit hele topic volstaat met nummertjes onzin (2300-en, 8000-en)
Nietszeggend? In welk donker hol heb jij de laatste jaren gebivakkeerd.quote:en nietszeggende termen als Fryskers, Amba's
Huh?quote:Alli's
quote:etc. etc.
Dus er zat niet zo'n verhoging op, zoals dat bij bijv. de 1851 en de VDL demobus wel het geval is/was. Geen airco, dusquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Klopt, want dat is de enige die ik tot nog toe gezien hebDe vraag was nu of jij die ook gezien hebt.
Zo ja, dan is het waarschijnlijk een eenling. Zo nee, dan zijn er waarschijnlijk meer van.
Als je op Busfoto kijkt dan zul je zien dat er wagens met en zonder airco in die serie zitten.
Dus?
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
In welk donker hol heb jij de laatste jaren gebivakkeerd.
[..]
Dan kunnen we dus constateren dus dat dat geen eenling is dus maar dat er dus meer van die serie dus uit verschillende streken dus in Fryslân rondrijden dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dus er zat niet zo'n verhoging op, zoals dat bij bijv. de 1851 en de VDL demobus wel het geval is/was. Geen airco, dus
Dus.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:12 schreef J_TM het volgende:
[..]
O.a. dit donker hol; dat Amba's Ambassadeuren zijn, Fryskers in Friesland rijden en er straks alleen nog maar lagevloerbussen mogen rijden wist ik allemaal niet.
Goed idee, lijkt me inderdaad hard nodig.quote:Hoog tijd voor een inhaalsoefening.
Dat dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus constateren dus dat dat geen eenling is dus maar dat er dus meer van die serie dus uit verschillende streken dus in Fryslân rondrijden dus.
Oké dan ...
Schiphol pet??quote:Op maandag 19 januari 2009 19:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En met Schiphol pet:
[ afbeelding ]
En een ZORRO 'masker'
Foto's: Busfoto.nl
quote:ALMERE - Alle stadsbussen van Connexxion krijgen half gesloten cabines voor chauffeurs. Dat hebben de gemeente Almere en busmaatschappij Connexxion dinsdagmiddag afgesproken naar aanleiding van het hoge aantal incidenten in bussen. Zaterdagavond legden de buschauffeurs hun werk neer vanwege de toename van bedreigende situaties.
Fysiek onbereikbaar
De plaatsing van de cabines wordt bekostigd door de gemeente en Connexxion samen. In een half gesloten cabine is de chauffeur fysiek niet bereikbaar voor het publiek maar kan hij wel contact met het publiek hebben.
Naast de plaatsing van de cabines worden medewerkers van Veiligheid Informatie en Controle (VIC’s) meer gespreid over de dag ingezet. Er komen intensievere controles waarbij niet alleen naar het vervoerbewijs wordt gevraagd, maar ook gecontroleerd wordt op het bezit van onder meer een geldig legitimatiebewijs en drugs.
Veiligheid op de wegen
Op de vrijliggende Almeerse busbanen zal de politie ook meer te zien zijn. De gemeente gaat samen met buschauffeurs bekijken of er plekken zijn die qua veiligheid verbeterd kunnen worden, door bijvoorbeeld struiken te snoeien of extra verlichting aan te brengen.
Ook roept burgemeester Annemarie Jorritsma de burgers op vervoerbewijzen zoveel mogelijk in de voorverkoop te kopen. "Net als in de winkels moet er eigenlijk geen geld in de bus aanwezig zijn zodat het geen zin heeft om de chauffeur te bedreigen of te beroven."
Er staat Schiphol in de petquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
quote
En met Schiphol pet:
[ afbeelding ]
En een ZORRO 'masker
/quote
Schiphol pet??
Je hebt gelijk. Mijn fout.quote:Dat is gewoon een grote filmkast, die hadden Gado en DVM ook.
Dacht 't niet. Het is een 'gepimpt' standaard Den Oudsten/Hainje/VanHool front.quote:En de officiele benaming van dit ding is een Den Oudsten Daf MB200 met half KLM-front.
Niet noodzakelijkerwijs een hoge pet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:47 schreef J_TM het volgende:
Een half KLM-front (hybride front) wil zeggen de filmkast van de hogepetbussen
quote:en de (Leyland-achtige) grille van de latere KLM-bussen en semitoers.
Misschien helpt 't als je even een andere opzet?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:06 schreef Gnittoo het volgende:
dit gaat mij allemaal wat boven de pet.
Precies dezelfde lijnen waarop de 8451 reed in de Rijn-/Bollenstreek.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!
Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Deze dan maar doen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!
Die heeft toch echt een (witte) airco.quote:Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Klopt, en volgens mij is de 8451 afkomstig uit de eerste serie Amba's met airco.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Die heeft toch echt een (witte) airco.
Las het ja. Dat zijn giga aantallenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:36 schreef J_TM het volgende:
Duizend Ambassadeuren bij Connexxion; en nog eens duizend daarbuiten.
Zijn dat nou wel of niet half-KLM front bussen en zo niet, welke zijn 't dan wel?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:32 schreef J_TM het volgende:
Die door Arriva gehuurde ex-NWH-bussen .....
Dan is het dus eigenlijk 6658-6655 en 6638-6635, toch?quote:Het pimpen van Centraal Nederlanders begon trouwens in 1986 met de semitoers 6655-6658 en 6635-6638 (achteruitnummering);
'k Zou zo zeggen, leef je uit.quote:Hoe zouden de Leylands eruit hebben gezien als ook zij in aanmerking waren gekomen voor een grote beurt ?
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Las het ja. Dat zijn giga aantallen.
Dan zijn die Arriva 3816 (inclusief die bus van Coulant) en Midnet 3928 van hierboven 't ook.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:59 schreef J_TM het volgende:
Het zijn inderdaad halve-KLM-front-bussen, ook wel hybride front genoemd.
Met de kwast J_TM, met de kwast (en een schaar). Neem lekker een teken programma en leef je uit.quote:Misschien hadden de Leylands een KLM-grille gekregen, een grote pet, een grijsgroen interieur, zwarte raampartij en .... bla bla bla.
De gemeente neemt aan dat iets volkomen vanzelfsprekends als 'vanzelfsprekend' geen speciale aandacht behoeft. De provincie geeft de gemeente nu daarvan de schuld. Hadden ze maar beter op moeten letten hoe ze genaaid zou kunnen worden. Wat zal de gemeente blij zijn dat de provincie tegenwoordig het openbaar vervoer in Alkmaar regelt.quote:Wachtruimte is en blijft dicht
ALKMAAR - De sinds half december gesloten wachtruimte bij het busstation van Alkmaar gaat voorlopig niet meer open. Ondanks een regen van klachten van reizigers.
Ondanks de Alkmaarse raadspolitiek die in ruime meerderheid wil dat het wachtlokaal weer opengaat.
Dat willen de partijen bereiken door de provincie Noord-Holland te benaderen. De provincie nam bij de aanbesteding van het openbaar vervoer de openstelling van een centrale wacht ruimte niet in het eisenpakket op. De concessie werd uiteindelijk gegund aan Connexxion, die het openhouden van de wachtruimtes in Noord-Holland Noord had geschrapt om tot een scherpe prijs te kunnen komen. De wachtruimte is een kostenpost voor de vervoersmaatschappij.
Half december ging de deur van de wachtruimte op slot. Het regende gelijk klachtenl. Connexxion maakte duidelijk dat heropening van de wachtruimte in Alkmaar alleen mogelijk is als de provincie voor de kosten opdraait.
De Alkmaarse gemeenteraad gaf vervolgens het college opdracht nog eens met de provincie te gaan praten over de wachtruimte. Een motie met die strekking van D66 -mede ondertekend door de SP- werd met uitzondering van de eenmansfractie van de Christenunie door alle partijen gesteund.
Volgens de Alkmaarse politiek is een centrale wachtruimte bij het busstation een vanzelfsprekende voorziening.
De provincie Noord-Holland heeft nog niets van de gemeente Alkmaar gehoord, hoewel de motie al op 8 januari door een raadsmeerderheid werd aangenomen. Maar de provincie blijft evengoed van mening dat 'nut en noodzaak' van een wachtruimte niet zijn aangetoond omdat er op het busplein voldoende beschutting is voor de wachtende buspassagier, aldus provinciewoordvoerster Katja Greven. Zij wijst er bovendien op dat de eisen bij de aanbesteding van het open-baar vervoer ook in overleg met de gemeente Alkmaar zijn opgesteld.
4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is erquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.
Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is er![]()
Een dieseltank op de plaats waar 2 mensen horen te kunen zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Alexxxxx het volgende:
waarom?
Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, als er maar veel deuren in zitten.
Nee inderdaad, helaas...quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.
Of een APTS.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee inderdaad, helaas...
Dan maar een tram, daar zitten pas veel deuren in![]()
Ook goed, niet opgevallen dan; je zit in een Frysker ook zo laag héquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Deze dan maar doen?![]()
[ afbeelding ]
[..]
Die heeft toch echt een (witte) airco.
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:48 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
ik wist niet dat ze nog gemaakt werden.
Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.
Je meent hetquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.
Prijs de Heer, het is een wonder.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:29 schreef JDude het volgende:
De busverbinding die ik met enige regelmaat neem is ruim 75% goedkoper geworden.
Geloof dat ik die bus met een witte airco vandaag in het voorbijgaan ook heb gespot, evenals die 2300-Alliance.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Dat lijntje was kennelijk niet belangrijk genoeg om in het dienstregeling boekje te worden opgenomen.quote:
Bij mij is het juist andersom. Ik moest even wennen aan de Lion's City T, maar de latere series hebben wel meer comfort.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk.
Overigens staat de Lion's City T's bij mij nu bovenaan op het lijstje van minst favoriete bussen, nog boven de Amba.
Weet je wel zeker dat je de T bedoelt en niet de TÜ? En zo ja, welke maatschappij heeft er dan nieuwere T's?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. Ik moest even wennen aan de Lion's City T, maar de latere series hebben wel meer comfort.
De laatste 'wat'?quote:Wat VDL Berkhof de laatste bouwde was bagger, al zit er verbetering in bij de Amba's.
Schijnt een favoriet plekje te zijn voor die bussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Kwam vandaag in Lopik ook nog wat leuks tegen
[ afbeelding ]
Was je jarig, Alex?quote:BIRTHDAY PARTY!!
Alle jarige Manebrug Members van Januari ontvangen een speciale VIP-uitnodiging voor het goedkoopste verjaardagsfeestje ooit! Gratis entree met 6 vrienden en een kan bier of sangria voor maar 1 munt!!
Nee, mijn broer heeft een Daf 66 coupe gekocht in Lopik, en die bus staat vlak naast het postkantoor aldaarquote:Op zondag 25 januari 2009 00:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Schijnt een favoriet plekje te zijn voor die bussen.
[..]
Was je jarig, Alex?
Joh, reden er toen ook al Pouw-Alliances?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:55 schreef J_TM het volgende:
@Alex; zo'n Pouw-Alliance kwam ik in de Midnet-periode tegen op lijn 120.
quote:Afgelopen vrijdag zag ik een beschilderde soortgenoot bij Buikslotermeerplein; hij is eigendom van jongerencentrum de Buzz.
Bij Pouw vandaan, natuurlijk.quote:Waar ie vandaan komt is niet bekend.
Huh? Ze hebben 'm echt toch al veel langer.quote:Specificaties van deze Den oudsten Alliance intercity (BD-TT-94)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-01-2009 (4 dagen geleden)
Datum aanvang tenaamstelling: 21-01-2009 (4 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-05-1996 (12 jaar, 8 maanden, 15 dagen geleden)
Datum eerste toelating: 10-05-1996 (12 jaar, 8 maanden, 15 dagen geleden)
Handelsbenaming: ALLIANCE INTERCITY
Ik maak geen busdeuren, ik zit op de afdeling goederenontvangstquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:45 schreef BeefRWijker het volgende:
Kanonne, wat is 't stil hier.
Zo Alex, hoeveel busdeuren heb je vandaag gemaakt?
En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd![]()
Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben.
Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.quote:Ze hebben er 6 van die dingen en als je niet hoeft te tanken kun je de dienstregeling rijden met
5 stuks maar dan staan ze ook geen moment stil. Dertig ritten per dag, per wagen. Ik schat zo
maar 's dat er dan wel 's een keer een verkeerd kleurtje op 360 gereden zal hebben, vandaag.
Ik had het overigens over 'die rooien' en over 360 Alkmaar-HeerHugowaard, waar die 'rooien' thuishoren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.
[..]
Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.
Arme man toch, die vestigingmanager. Wat jammer nou dat je die kut chauffeurs niet weg kunt sturen, hè.quote:
Manager Connexxion opgestapt
door Marjolein van der Gaag
Arnhem - De grote problemen bij Connexxion in de regio Arnhem hebben vestigingmanager Fred Blok de das omgedaan.
De directie van het openbaar vervoerbedrijf heeft besloten de manager uit zijn functie te ontheffen. Arnhemse buschauffeurs, die eind vorig jaar uit onvrede met het beleid dreigden met stakingen, reageren opgelucht. „We moeten wachten wat er nu gebeurt, maar we zijn voorzichtig optimistisch”, aldus Lutz Kai Kressin namens de chauffeurs.
De grote onvrede bij de Arnhemse busbestuurders bereikte enkele maanden geleden een hoogtepunt toen in twee weken tijd meerdere bussen met stenen werden bekogeld. Daarbij raakte zelfs een meisje, dat in de bus zat, gewond.
Voor de buschauffeurs was op dat moment de maat vol. Zij eisten het aftreden van het management, dat hun veiligheid niet serieus zou nemen. Ook beschuldigden zij de leidinggevenden van intimidatiepraktijken. Zo zouden mensen zich niet durven ziek te melden uit angst ontslagen te worden.
Met het vertrek van Blok hopen de buschauffeurs dat het grootste deel van het probleem is opgelost. „Maar we vertrouwen de zaak nog niet helemaal, want we weten nog niet wie ervoor in de plaats komt. Bovendien hadden we gewild dat ook de twee andere leden van het managementteam zouden vertrekken”, zegt Kressin.
Connexxion zelf stelt te betreuren dat het zo is gelopen. „Voor de vestigingmanager zijn de afgelopen maanden heel zwaar geweest. Er is puur op de man gespeeld. Daarom hebben we besloten hem een andere functie binnen Connexxion aan te bieden. We weten dat het een prima manager is. Dat heeft hij op andere plekken binnen het bedrijf al laten zien”, aldus woordvoerder Herman Opmeer.
Hij vergelijkt de situatie met die van oud-Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek. „Ook die heeft in het verleden bewezen een uitstekende coach te zijn. Maar als het niet meer werkt binnen een groep dan moet je verstandig zijn. Vandaar deze beslissing.”
Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Chauffeurs zijn geen kostenpost, maar een inkomstenbron, wanneer gaan bedrijven dat toch eens begrijpen?
Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizenquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizen![]()
Ik vind het veel te lekker om zelf te rijdenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Het moet wel een kwelling zijn voor de passagiers. De sjoof rijdt constant 80-90 km/h en dan hoor je de banden overduidelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd
Hopen dat het niet zo erg is als in Arnhem. Daar werd laatst een vestigingsmanager de wacht aangezegd vanwege onrust onder het rijdend personeel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.
Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv
Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden
quote:[quote]Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor.
Ik kijk wel mooi uit.quote:Net als jij overigens.
Dat kan ook korter:quote:Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv
Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.quote:Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden![]()
quote:Wurk bussjauffeurs net sûn
De wurkomstannichheden fan bussjauffeurs binne net goed. Dat docht bliken út in enkête fan fakbûn FNV. Neffens it fakbûn binne de omstannichheden min foar de sûnens en feiligens fan de sjauffeurs.
Mei de nije bussen fan ´e lêste jierren is it wurkplak fan ´e sjauffeur der earder minder as better op wurden. Neffens FNV-Bondgenoten is dat min foar de feiligens op ´e dyk en de sûnens fan ´e sjauffeurs. It syktefersom yn ´e beropsgroep is heech.
It fakbûn wol mei busbouwers en ferfiersbedriuwen om tafel om de wurkomstannichheden te ferbetterjen. Yn in protokol soene de easken fêstlein wurde moatten. Slagget dat net, dan siket FNV kontakt mei de arbeidsynspeksje, Verkeer en Waterstaat en sille se besykje fia de polityk druk út te oefenjen. Qbuzz en Connexxion sizze beiden iepen te stean foar suggestjes. De wurkomstannichheden fan de sjauffeurs binne wichtich, mar it is net mooglik om mei alle persoanlike winsken fan de sjauffeurs rekken te hâlden.
Stekwurden: bussjauffeurs, fakbûn, FNV, sûnens, feiligens, Fryslân.
Bussjauffeur Binne Sjonger
Besjoch ús reportaazje
Dossier: Iepenbier ferfier
Ziende blind en horende doof, zoals het een goed vestigingmanager betaamd?quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier in Lw is het heerlijk rustig hoor. Sprak gisteren de vestigingsmanager nog.
quote:Morgen trouwens kick off Gratis OV Transferia in Leeuwarden, irgendwo op de Nieuwestad.
Dat moet je ook zeker doen als je zelf moet rijdenquote:
Briljant.quote:
Hij noemt de Frysker in het TV-stuk alleen op het laatst even als voorbeeld, vanwege de versnellingspook-bak, waar je met je knieën tegenaan komt, wat bij sommige sjoofs voor pijnlijke knieën zorgt. Zelf heb ik er eigenlijk maar weinig last van, maar dat zou zomaar eens kunnen komen omdat ik jong ben en er dus nog niet zo gevoelig voor benquote:[..]
Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 03:39 schreef NoBody122 het volgende:
Buschauffeur gooit eigen ruit in
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk
Vandaag in ieder geval wel in jouw dorp, onder mijn professionele (zie volgende quote) begeleidingquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
En, stopte hij bij de manege van Wergea die niet in Wergea staat, meneer de postbode?
Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamenquote:Op zondag 1 februari 2009 14:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
[*knip*]
Chauffeurs hier in het noorden rijden doorgaans een stuk professioneler.
Kon je dat paaltje nou echt niet met rust laten, jôh?quote:
Maurits V.?quote:spotter gespot
[ afbeelding ]
Dat vondt mijn buschauffeuse zaterdag ochtend op lijntje B'wijk-Alkmaar ook al, (met haar wollen handschoentjes aan).quote:Op zondag 1 februari 2009 14:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk![]()
Met 'vandaag' doelde ik op afgelopen zondag; het 'kwaad' was dus al geschiedquote:Op maandag 2 februari 2009 12:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zalk ff groot licht geven als ik lijn 72 tegenkom
Zitten ze wel, maar anders dan bij sommige vervoerders kunnen ze zo af en toe bij GVU op bepaalde lijnen wél plannen (en op genoeg andere lijnen nietquote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met 'vandaag' doelde ik op afgelopen zondag; het 'kwaad' was dus al geschied
Vandaag (in dit geval dus wél maandag) een aantal enkelgelede van Hool's als reiziger uitgeprobeerd in Utrecht (lijnen 37 en 38). Dit in verband met mijn afstudeerstage aldaar, die tot eind juni gaat duren. Grappig dat de stoelen in een aantal van die geledes met Cxx-bekleding uitgevoerd zijn
Jammer dat die dubbelgeledes niet op de genoemde lijnen zitten trouwens, althans niet op de momenten dat ik ze zag
Was gister ook al zo. Begint zo langzamerhand een dagelijks verschijnsel te worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend een gelede Alkmaarse Citaro in Leeuwarden op lijn 350 gezien.
quote:"Een woordvoerder van Connexxion liet weten dat het ongeluk vrijwel geen gevolgen heeft voor de dienstregeling tussen Amsterdam en IJmuiden-Velsen."
'Woordvoerder bij Connexxion', ook een vak.quote:Welkom bij Connexxion
Spitsboten Fast Flying Ferry uit de vaart
In verband met een aanvaring is de spitsboot van de Fast Flying Ferry voor de rest van de week uit de vaart.
Inderdaad. Zo zat er afgelopen zondag ook weer een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was gister ook al zo. Begint zo langzamerhand een dagelijks verschijnsel te worden.
Wat gaan ze de volgende keer inzetten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo zat er afgelopen zondag ook weer een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350
Of zoiets in de strekking. De bussen kunnen dan zonder meer overgenomen worden door een andere exploitant.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:00 schreef Cothen het volgende:
Waarom zijn de Qbuzzbussen in Rotterdam eigenlijk grijs?
Klopt mijn idee dat het te maken heeft met de concessie die 2012 overgaat naar de RET en de bussen dus zonder al te veel verfwerk mee overkunnen naar de RET?
Connexxion trok zich terug vanwege de onzekere arbeidsvoorwaarden. Dat was een vlugge beslissing ten tijde van de actieweken van de bussjoofs.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom hebben ze dan in godsnaam de consessie willen hebben?
ehm.. ze zijn meer ZWART dan wit..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mag hopen dat Qbuzz zijn bussen regelmatig schoonmaakt. Arriva en GVB zijn te gierig om elke dag de schoonmakers eropaf te sturen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat gaan ze de volgende keer inzetten?
Dijkliner.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
alleen tja.. dan kan de naam frysker niet meer natuurlijk.. hm
bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die slaan het stuk naar Bolsward en Den Oever over?
moeten ze um wel aan XX geven.. met als eis.. 5 min dienst regeling en kleine busjesquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Wel als ze de concessiehouders van het nut van de lijndienst kunnen overtuigen
doen ze nu ook alquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet wel lukken, mits ze Drachten overslaan
Daar heb ik nu het antwoord al op, want die volgende keer was vandaag al; om 20:00 vertrok er een groene Alliance (busnummer niet gezien, waarschijnlijk 24xx, het was iig niet de 2301) richting Alkmaarquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat gaan ze de volgende keer inzetten?
De peuter-speelplaats is weer open.quote:
Zou best wel eens heel normaal kunnen worden, vrees ik. Ik zag dat Qliner 2907 nu ineens een strippenkaarten plankje heeft gekregen. Ik heb nog nooit een Qliner sjoof strippenkaarten zien verkopen dus het zou me niet verbazen als er binnen-kort zo nu en dan ook blauwe bussen op streekhaltes zullen verschijnen.quote:[.what next.]
Daar heb ik nu het antwoord al op, want die volgende keer was vandaag al; om 20:00 vertrok er een groene Alliance (busnummer niet gezien, waarschijnlijk 24xx, het was iig niet de 2301) richting Alkmaar![]()
de 8027 is gespot in uithoornquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:20 schreef NoBody122 het volgende:
Overigens vraag ik me af waar ze die 8004, 8015 en 8027 nu gelaten hebben; definitief van het Friese wegennet verwijderd? Ik heb ze in ieder geval alweer een tijdje niet gezien
hm Qlineren met strippenkaarten.. klinkt opzich niet on aardigquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De peuter-speelplaats is weer open.![]()
[..]
Zou best wel eens heel normaal kunnen worden, vrees ik. Ik zag dat Qliner 2907 nu ineens een strippenkaarten plankje heeft gekregen. Ik heb nog nooit een Qliner sjoof strippenkaarten zien verkopen dus het zou me niet verbazen als er binnen-kort zo nu en dan ook blauwe bussen op streekhaltes zullen verschijnen.
Doe ik al bijna weer 2 jaar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm Qlineren met strippenkaarten.. klinkt op zich niet on aardig![]()
Connexxion is raar bezig; had dan die ouwe 24xx'en, die er nu (weer) bij zijn gekomen, daarheen gestuurd ipv allemaal moeilijk te doen. Ook met die vreemde Amba's; eerst de 8451, daarna de 8665 (wellicht nu nog) en jij had het nu laatst over een gele Amba (zoals die hier in Utrecht rondrijden)quote:
Interliner. Op Qliner heeft 't volgens mij altijd gemogen maar met restricties.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:59 schreef NoBody122 het volgende:
Klopt, 20 strippen is de bovengrens
Er is ook een tijd geweest, dat je niet met strippen mocht reizen in de QLiner.
Merkwaardig dat 't me nu dan pas opvalt. Hij zat op de plek waar ze normaliter de 100km/u sticker hebben geplakt.quote:Overigens zijn er, al sinds ik voor Cxx rijd, meerdere Integro's uitgerust met strippenplankhouder, het is niets vreemds dus
Zou me niet eens echt verbazen als ze daar vandaan kwamen.quote:[..]
Connexxion is raar bezig; had dan die ouwe 24xx'en, die er nu (weer) bij zijn gekomen, daarheen gestuurd ipv allemaal moeilijk te doen.
En 88xx-en die over en weer de afsluitdijk oversteken.quote:Ook met die vreemde Amba's; eerst de 8451, daarna de 8665 (wellicht nu nog) en jij had het nu laatst over een gele Amba (zoals die hier in Utrecht rondrijden)
Alle slechte nieuws gaat tegenwoordig over CXX.quote:-WAT- is Cxx allemaal aan het doen!
Is niet waar hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:19 schreef BeefRWijker het volgende:
Alle slechte nieuws gaat tegenwoordig over CXX.
Ze hebben 't waarschijnlijk opgegeven om de schone schijn op te houden.
2014, de "Piet Adema" ?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
er rijd intussen een kubus rond met oranje achterkant
En gisteren zag ik de 8027 op lijn 82 (IJmuiden-Amsterdam). Hij logeert nu tijdelijk in de Waarderpolder.quote:
Een roetbraker op een gas lijntje, ze zijn inderdaad de schaamte voorbij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En gisteren zag ik de 8027 op lijn 82 (IJmuiden-Amsterdam). Hij logeert nu tijdelijk in de Waarderpolder.
Moet Connexxion daar geen 3000 euro toeslag voor betalen? Ik vind het wel raar dat Connexxion wel moet dokken als een aardgasbus op bijvoorbeeld lijn 176 wordt ingezet, maar ik hoor niets over de inzet van dieselbussen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een roetbraker op een gas lijntje, ze zijn inderdaad de schaamte voorbij.
EHH? Wietze was het iig niet, die had ik wel herkend...quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bij nader inzien zal 't waarschijnlijk Alex z'n grote vriend geweest zijn.
Voor zo lang 't duurt:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag op een foto op OViB dat de 8004 ook in Noord-Holland zit nu
quote:
Die is met absoluut niemand te verwisselen?quote:die had ik wel herkend...
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:53 schreef NoBody122 het volgende:
Nee, nu zie ik het; het is mijn andere homie
Groetjes,
Alex @ work
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Er is dus weer een 23xx bij.. Vage shit
Ik mag morgenochtend even een paar ritjes met een gelede bus door Camminghaburen toeren
Bring them, dan zullen we zienquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]heb ik jou dan op de foto gezet een paar uur geleden?
![]()
Ik zag inderdaad wederom een rood/zwarte/grijze/whatever Citaro van Alkmaar op 350 zitten. Vanaf nu rijdt er trouwens op zondag ook permanent een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350quote:ook een nieuwe gelede citaro op 350 op de foto gezet
Zo te zien is dat gewoon een 'legale' 12meter. Die bus ben ik trouwens ook nog wel tegengekomen vanmiddagquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm dat mag niet hoor, een 12meter op lijn 22. Maandag maar even aankaarten op kantoor
Doe dan voor nu eerst maar tijdstip en locatie van de betreffende fotoquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik laad mijn foto's morgen pas op, omdat ik dan de foto's van de puzzelrit van de Lada Club waar ik morgen aan mee ga doen er ook bij heb.
De gelede Citaro moest wachten op een Volvo van Qbuzz bij de passagiersuitlaatplek op station Leeuwarden, tussen drie en vier uur vanmiddag...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo te zien is dat gewoon een 'legale' 12meter. Die bus ben ik trouwens ook nog wel tegengekomen vanmiddag
[..]
Doe dan voor nu eerst maar tijdstip en locatie van de betreffende foto
Naja op een 100% Frysker lijn is het natuurlijk niet de bedoeling om daar met een 12meter te gaan rijden. Maar goed eind maart gaat er weer een hoop veranderen ook kwa matinzet dus dat zal weer de nodige paniek met zich meebrengen hierquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo te zien is dat gewoon een 'legale' 12meter. Die bus ben ik trouwens ook nog wel tegengekomen vanmiddag
[..]
Dat ben ik dus niet geweest, ik had hem namelijk tussen 10:20 en 12:20. Tegen 15:00 was ik na een buswissel alweer met een gewone Maxx-bus rondjes door Camminghaburen aan het rijdenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De gelede Citaro moest wachten op een Volvo van Qbuzz bij de passagiersuitlaatplek op station Leeuwarden, tussen drie en vier uur vanmiddag...
Als er nog een paar ritten op lijn 22 moet worden ingepast, kan het voor Connexxion praktischer en daarmee ook goedkoper zijn om die ritten aan eigen chauffeurs te geven, die verder in hun dienst andere lijnen hebben. Om daar dan weer buswissels bij in te plannen voor zo'n enkel ritje; tjaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Naja op een 100% Frysker lijn is het natuurlijk niet de bedoeling om daar met een 12meter te gaan rijden. Maar goed eind maart gaat er weer een hoop veranderen ook kwa matinzet dus dat zal weer de nodige paniek met zich meebrengen hier
Verkeerde topic, J_TM.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:45 schreef J_TM het volgende:
Gisteren in Wageningen geweest; de 2765 gezien en de 2297, een leeftijdgenoot van de Amsterdammers 101-155 met wie hij het MZ-matrixtype deelt. Ook Ambassadeur 8697 en een Utrechtse soortgenoot (nummer niet gezien) kwamen voorbij.
Euih, nee, sorry, dankzij mn vriendin. Die moest heel nodig pissen, deed dat op het station,en ipv voor dat stinkhok te wachten ben ik ff bussen op de foto gaan zettenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet geweest, ik had hem namelijk tussen 10:20 en 12:20. Tegen 15:00 was ik na een buswissel alweer met een gewone Maxx-bus rondjes door Camminghaburen aan het rijden
Maar nu heb je dankzij mij dus wel weer een apartigheid bij Cxx kunnen fotograferen
Mja die wijzigingen gaan nog behoorlijk wat stof doen opwaaien ja. Maar goed het was wel te verwachten natuurlijk...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Naja op een 100% Frysker lijn is het natuurlijk niet de bedoeling om daar met een 12meter te gaan rijden. Maar goed eind maart gaat er weer een hoop veranderen ook kwa matinzet dus dat zal weer de nodige paniek met zich meebrengen hier
Nou, maak je borst maar nat.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:46 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Mja die wijzigingen gaan nog behoorlijk wat stof doen opwaaien ja.
Jup, onontkoombaar.quote:Maar goed het was wel te verwachten natuurlijk...
Dan tenminste dankzij mij -en- je vriendin, zonder mij had je immers nog altijd die Citaro niet op dat moment, op die lijn kunnen kiekenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Euih, nee, sorry, dankzij mn vriendin. Die moest heel nodig pissen, deed dat op het station,en ipv voor dat stinkhok te wachten ben ik ff bussen op de foto gaan zettenHeb ook wat reguliere Maxx Fryskers om die tijd op de foto gezet
Post ze morgen wel even.
Das waarquote:Op zondag 8 februari 2009 00:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan tenminste dankzij mij -en- je vriendin, zonder mij had je immers nog altijd die Citaro niet op dat moment, op die lijn kunnen kieken
Altijd leukquote:
Kan goed kloppen, da's dan de chauffeur na mij geweest die net z'n eerste rondje 3 had gehadquote:Op zondag 8 februari 2009 13:59 schreef JeePee83 het volgende:
Zou kunnen. Om 12.55 ongeveer zag ik wel een gelede binnenkomen op lijn 3.
Ah, mijn grote held. En wanneeer ga je je chef nou 's uitkafferen over die Citaro's op lijn 350?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm dat mag niet hoor, een 12meter op lijn 22. Maandag maar even aankaarten op kantoor![]()
Fryslân, het nieuwe putje van Connexxion. Het afbouwen van de concessie is in volle gang.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Er is dus weer een 23xx bij.. Vage shit
Ik kan me nog herinneren toen de eerste Amba's in 2003 in de Zaanstreek begonnen te rijden. Toen vond ik die busjes nog redelijk snel optrekken.quote:
Gelede Citaro's zijn lief.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ah, mijn grote held. En wanneeer ga je je chef nou 's uitkafferen over die Citaro's op lijn 350?
Het is een SCHANDE !!!!
Die nieuwe O530LE Ü Citaros zijn wel 'lief' met hun uitgebouwdequote:
quote:
Zegt onze huis narcist.quote:Bevertje moet niet zo zeuren![]()
Hebben die Alkmaarse Ambas eerder in de Zaanstreek gereden dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren toen de eerste Amba's in 2003 in de Zaanstreek begonnen te rijden. Toen vond ik die busjes nog redelijk snel optrekken.
Merkwaardig, de 1758 was december 2007 nl ook al eens XX-groen.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:56 schreef Cothen het volgende:
He grappig, de 1757/1758 reden tot december in een wit jasje hier op de 40/41/43/241 rond Utrecht en op de 180 naar Gouda
hmmm, eens kijken of ik me dan niet vergis met andere 175X-enquote:Op maandag 9 februari 2009 12:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Merkwaardig, de 1758 was december 2007 nl ook al eens XX-groen.
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
quote:
Op lijn 157 nog wel, 't moet ook niet gekker worden. Stelletje heiligschenders.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:38 schreef J_TM het volgende:
Gisteren de 1750 op lijn 157 gezien.
Ja dat valt ook wel heel erg op hè, zo'n Ambassador tussen al die Ambassador's.quote:Ambassasdor City Leiden is het terrein van de 8400-en en 8500-en.
Beef == grappig. Dat had Alex je toch al verteld, jij ongelovige Thomas.quote:PS, wie heeft Beef eigenlijk wijsgemaakt dat ie grappig is ?
De Connexxion 2304 staat nu onder Ben Vos, Alkmaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:06 schreef J_TM het volgende:
Op OV Boskoop staat onder het kopje Amsterdam & Almere een foto van de 2304 op Sternetlijn 199.
Ja, en ook nog te herkennen aan een CCTV-systeem dat nog niet uitgebouwd is.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hebben die Alkmaarse Ambas eerder in de Zaanstreek gereden dan?
Nou, en een succes dat het was:quote:Op maandag 9 februari 2009 18:31 schreef TommyGun het volgende:
Phileas opnieuw in gebruik genomen
Na een uitvoerige testperiode rijden er vanaf zaterdag 7 februari aanstaande weer Phileasvoertuigen op de lijnen 401 en 402. Om de nieuwe ingebruikname van de Phileas een feestelijk tintje te geven, worden de reizigers op de lijnen 401 Station- Airport en 402 Station- Veldhoven Zonderwijk/'t Look op die dag gratis vervoerd. Dat gratis vervoer wordt aangeboden door APTS (de bouwer van de Phileas) en het SRE.
Wat was de reden om ze na anderhalf jaar al door te schuiven naar Alkmaar?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, en ook nog te herkennen aan een CCTV-systeem dat nog niet uitgebouwd is.
Gaan ze dat dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie kan me vertellen waar de APTSsen nog meer gaan rijden?
Instroom nieuw materieel nadat Connexxion de Zaanstreek behield. Dus nieuwere Amba's in de serie 8380-8408.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat was de reden om ze na anderhalf jaar al door te schuiven naar Alkmaar?
En waarom dan dezelfde type bus weer ingevoerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |