quote:NEEDE/EIBERGEN - ; Een bus van de Achterhoekse vervoersmaatschappij Syntus heeft gistermorgen tegen negen uur tussen Eibergen en Neede zijn dubbele linkerachterwiel verloren.
De tien passagiers kwamen met de schrik vrij. "De chauffeur voelde het gebeuren en wist de bus gelukkig veilig in een parkeerhaven tot stilstand te brengen", zegt Syntuswoordvoerder Ton Boelens. De gestrande passagiers zijn met een andere bus opgehaald. Volgens Boelens zijn de wielen waarschijnlijk finaal afgebroken. Syntus stelt een technisch onderzoek in. foto Jelle Boesveld
Dat is meteen de schoppenaas van het OV-netwerk in Groningen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, dat gebeurde op de Grote Markt recht voor het terras van de 3 Gezusters
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienstquote:[..BeveRwijkeR..]
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.
Wel als degene met de lapo het niet doet...quote:Op zondag 11 januari 2009 04:06 schreef NoBody122 het volgende:
Erasmo komt alleen maar in deze reeks om een nieuw topic te openen als het vorige vol is?
[..]
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienst
quote:Tzummarum: politie houdt verdachte aan voor vernieling en zware mishandeling
De politie heeft zondagochtend vroeg op de Kleasterwei een 18-jarige inwoner van Tzummarum aangehouden op verdenking van vernieling en zware mishandeling. Eerder die avond hadden surveillerende agenten al een melding gekregen dat er een ruit van een borrelbus was ingegooid. Toen ze ter plaatse gingen troffen ze geen bijzonderheden aan. Omstreeks 04.30 kwam er wederom een melding dat er in Tzummarum een ruit van een borrelbus was ingegooid. De surveillerende agenten besloten om vervolgens naar Berlikum te rijden, het startpunt van de borrelbus. Toen de bus eenmaal in Tzummarum arriveerde, zagen de agenten op De Kade een jongen uit de bosjes komen. Hij had iets in zijn had en wilde dit richting de bus gooien. De agenten stapten direct uit en gingen achter de jongen aan. Uiteindelijk kon de 18-jarige in de tuin van een woning aan de Kleasterwei worden aangehouden. Hij werd overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten. De buschauffeur heeft aangifte gedaan.
iets met die plattelandsnamen en mijn ontbrekende verbazing...quote:
quote:Op zondag 11 januari 2009 13:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
iets met die plattelandsnamen Tzumarrum en mijn ontbrekende verbazing...
Een mes? Dan valt het wel mee.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:49 schreef Ofyles2 het volgende:
In Almere is het ook niet leuk rijden als je met een mes wordt bedreigd en dan ook nog eens je geldbuidel moet afgeven.
Almere, een stad van twee uitersten: de ambiance van een dorp gecombineerd met de problemen van een metropool.
Ze moeten in Almere de boel maar eens goed schoonvegen dan.. Net als in andere steden met serieuze overlast, overigens.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een mes? Dan valt het wel mee.
Mijn pa heeft een tijdje bij Cxx Joure gewerkt en hij had een collega die afkosit was uit Almere en die had al drie keer in de loop van een pistool gekeken.
Ik zou me kunnen aanbieden, maar ik heb betere dingen te doen.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze moeten in Almere de boel maar eens goed schoonvegen dan.. Net als in andere steden met serieuze overlast, overigens.
Laat maar eens een paar undercover agenten meerijden op de bus, die op dergelijke momenten in actie komen en de crimineel meteen af kunnen voeren
Ik zag vanmorgen dat er op Alkmaar garage ook nog een 2300 Berkhofje stond. Ik neem aan datquote:Op zondag 11 januari 2009 04:06 schreef NoBody122 het volgende:
Erasmo komt alleen maar in deze reeks om een nieuw topic te openen als het vorige vol is?
[..]
Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienst![]()
Als hooligan?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou me kunnen aanbieden, maar ik heb betere dingen te doen.
Dat dus, al langere tijd trouwens.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dat er op Alkmaar garage ook nog een 2300 Berkhofje stond. Ik neem aan dat
die aangehouden wordt als reserve. Misschien dat Fryslân ook een gebrek aan wagens heeft?
Hoe laat ben jij op die bus gestapt in Alkmaar? Ik heb die bus nml ook meegehad naar Alkmaar en die maakte idd een behoorlijk geluid. Als ik, net komende van een afslag, vol gas aan het optrekken was met die bus en daarbij onder de snelweg door kwam dan trilde m'n zijraampje eroverquote:Afgelopen zondag vanuit Alkmaar Integro 2926 met een lekke of afgebroken uitlaat (en geen lijn film, iets
met 2 pincodes waarvan 1 onbekend). Het ding klonk uitermate fruitig, een Lion's City CNG was er niks bij.
Vanmorgen op lijntje 98 een 84xx Ambassador (met grote AIRCO), ook zonder lijnfilm.
Er rijdt er idd ook een paar van rond in NH-N. Ik dacht dat men daar alleen maar 12m-Citaro's en Amba's zou krijgenquote:De Mannekes zijn volgens mij ook nog steeds niet uitgereisd: Had oa de 8845 eerder dit jaar al in Alkmaar
gespot en had afgelopen zondag op lijntje 98 opeens 8836 die ik vorig jaar al eens in Beverwijk heb zien
langskomen. De 888x (bestemming Cxx Zeeland) had ik ook eerder al op Bolsward stalling gezien.
Des te vreemder dat je dan tussendoor sommige ex-Hermes 8000 bussen weer terug in oplegquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[.bussen tekort.]
Dat dus, al langere tijd trouwens.
half-elf.quote:[.Integro 2926.]
Hoe laat ben jij op die bus gestapt in Alkmaar?
Is inderdaad een tikkeltje lastig om als sjoof de pokke herrie die jouw eigen bus maakt te horen zoals de 'buitenstaander' (pun intended) dat ook hoort. Omdat ie een beetje verscholen achter een rijtje MAN's en Ambassador's gebufferd stond had ik het eerst niet door en stond enigszins verbaasd vergeefs om me heen te kijken wat voor Amerikaans truck monster er nu weer de stationsweg af kwam denderen, zo'n enorme brul galmde er over het stationsplein toen ie 'm starte.quote:Ik heb die bus nml ook meegehad naar Alkmaar en die maakte idd een behoorlijk geluid. Als ik, net komende van een afslag, vol gas aan het optrekken was met die bus en daarbij onder de snelweg door kwam dan trilde m'n zijraampje erover
Dan zijn die gas bussen duidelijk iets voor jouw.quote:Ik hou er wel van
Lijkt wel wat op het verhaal van die andere Integro die op 351 reed en later ook regelmatig op 350 werd ingezet.quote:Overigens weet ik de bij die bus horende pincode wel, maar lijn 350 staat er gewoon in zijn geheel niet in. Daarom had ik er dus maar iets compleet randoms voorgetoverd
Ik heb dat geloof ik zelf nog gemeld hier.quote:[.MAN 88xx.]
Er rijdt er idd ook een paar van rond in NH-N.
De MANnekes zijn voor lijntje 167 naar Beverwijk (Haarlem IJmond), deels omdat het LION's CITY's zijnquote:Ik dacht dat men daar alleen maar 12m-Citaro's en Amba's zou krijgen![]()
En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Is er ook niet eens een gelede Citaro van Arriva geweest die dat had in Groningen? Lag het achterwiel er ook af.
In de metro welteverstaan. Als de deuren dichtgaan: medelanders naar binnen trekken om te voorkomen dat ze de deuren tegenhouden, laatkomers tegenhouden.quote:
Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.
Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauzequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauze
Bring in the explosives!quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
Zag bij de userfoto's op NU dat er ook weer een GVB Jonckheer in de hens heeft gestaan in Amsterdam. Dat is al de zoveelste daar
De bussjoofs overschrijden toch de 80.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik hoorde overigens van de Leeuwarder sjoof op 350 dat de 350 Qliners weer 80km bussen gaan worden.
Prachtig gewoon, die fantastische samenwerking tussen Connexxion NH-N en Connexxion N&ZW-Fryslân.
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De bussjoofs overschrijden toch de 80.
Het is echt geen rocket science, hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het probleem is dat als je gewoon netjes 80-87 rijdt, je in het stuk van N-H vet veel vertraging oploopt en dat kost weer pauze
Het heeft allemaal te maken met capaciteitsproblemen, met name natuurlijk op vrijdagen en zondagen, als de halve studentenwereld de afsluitdijk oversteekt per QLiner.. In een 100 KM/u-bus mogen geen mensen staan en dat is op drukke ritten wél nodig als je iedereen mee wilt nemen.
Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.quote:Momenteel rijden er dan touringcars mee, maar dat is ook geen goedkoop grapje natuurlijk![]()
Moet het wel een Brave Hendrik zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-Hquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het is echt geen rocket science, hoor.
Vroeger reden er op 97 ook al extra ritten (97 sneldienst) en ook wel gelede wagens.
En het is nog niet zo heel lang geleden dat er in het weekend een extra Snelbus (132) reed voor de eilanders.
[..]
Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.
Het probleem is gewoon dat Connexxion te gierig is om die extra passagiers te laten lopen naar bv een
particuliere ondernemer maar ook te gierig is om zodanig te investeren dat ze ze zelf mee kunnen nemen.
Als je de Friese passagiers in een sneldienst stopt kunnen de Integro's álle ritten normaal en volgens ongewijzigde dienstregeliing uitvoeren. Je zou daarvoor een reserve bus kunnen inzetten. Geen Wayfarer nodig, alleen dagkaarten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-H![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Nu alleen nog even schrijven, dat spul.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:53 schreef J_TM het volgende:
Nieuw; http://nl.wikipedia.org/wiki/nzh-busmaterieel
Weer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |