abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64997305
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Is er ook niet eens een gelede Citaro van Arriva geweest die dat had in Groningen? Lag het achterwiel er ook af.
En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.
Beef R. Wijker
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:05:03 #27
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65003079
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als hooligan?
In de metro welteverstaan. Als de deuren dichtgaan: medelanders naar binnen trekken om te voorkomen dat ze de deuren tegenhouden, laatkomers tegenhouden.

Nooit gevochten overigens, ze zijn bang voor me.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2009 @ 16:27:20 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65035023
Zag bij de userfoto's op NU dat er ook weer een GVB Jonckheer in de hens heeft gestaan in Amsterdam. Dat is al de zoveelste daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65037893
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:26 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land.
Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?
  Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 18:33:53 #30
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65040004
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen?
Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauze
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2009 @ 18:36:36 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65040111
Poort is er in Groningen erg bedreven in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65041671
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:33 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauze


Ik hoop dat ik snel die geschiftheidstest krijg, dan kan ik aan de opleiding beginnen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:49:19 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65043221
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
Zag bij de userfoto's op NU dat er ook weer een GVB Jonckheer in de hens heeft gestaan in Amsterdam. Dat is al de zoveelste daar
Bring in the explosives!
pi_65047296
Alkmaar, Jeroen Divendal, OVBoskoop (Voor zolang het duurt).



Drie Integro's ipv vier Volvo's op 350, dan krijg je dus dit.



Dit is er dus een van.
Zo uit Zoetermeer vandaan. Niks aangepast, geen 100km/u voor deze bussen dus.



Kennelijk zijn nog niet alle Fryskers ontfriesd.



Een Gas bussie in Alkmaar Helaas rijden ze maar een paar keer per dag.

[ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2009 21:32:59 ]
Beef R. Wijker
pi_65054278
Ik hoorde overigens van de Leeuwarder sjoof op 350 dat de 350 Qliners weer 80km bussen gaan worden.
Prachtig gewoon, die fantastische samenwerking tussen Connexxion NH-N en Connexxion N&ZW-Fryslân.
Beef R. Wijker
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:51:52 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65056456
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik hoorde overigens van de Leeuwarder sjoof op 350 dat de 350 Qliners weer 80km bussen gaan worden.
Prachtig gewoon, die fantastische samenwerking tussen Connexxion NH-N en Connexxion N&ZW-Fryslân.
De bussjoofs overschrijden toch de 80.
pi_65056997
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De bussjoofs overschrijden toch de 80.
Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 januari 2009 @ 01:21:24 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65057095
Niet iedereen hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 15 januari 2009 @ 15:48:06 #39
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65073775
Het probleem is dat als je gewoon netjes 80-87 rijdt, je in het stuk van N-H vet veel vertraging oploopt en dat kost weer pauze

Het heeft allemaal te maken met capaciteitsproblemen, met name natuurlijk op vrijdagen en zondagen, als de halve studentenwereld de afsluitdijk oversteekt per QLiner.. In een 100 KM/u-bus mogen geen mensen staan en dat is op drukke ritten wél nodig als je iedereen mee wilt nemen. Momenteel rijden er dan touringcars mee, maar dat is ook geen goedkoop grapje natuurlijk
Tevens -purist.
pi_65076565
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het probleem is dat als je gewoon netjes 80-87 rijdt, je in het stuk van N-H vet veel vertraging oploopt en dat kost weer pauze

Het heeft allemaal te maken met capaciteitsproblemen, met name natuurlijk op vrijdagen en zondagen, als de halve studentenwereld de afsluitdijk oversteekt per QLiner.. In een 100 KM/u-bus mogen geen mensen staan en dat is op drukke ritten wél nodig als je iedereen mee wilt nemen.
Het is echt geen rocket science, hoor.
Vroeger reden er op 97 ook al extra ritten (97 sneldienst) en ook wel gelede wagens.
En het is nog niet zo heel lang geleden dat er in het weekend een extra Snelbus (132) reed voor de eilanders.
quote:
Momenteel rijden er dan touringcars mee, maar dat is ook geen goedkoop grapje natuurlijk
Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.
Het probleem is gewoon dat Connexxion te gierig is om die extra passagiers te laten lopen naar bv een
particuliere ondernemer maar ook te gierig is om zodanig te investeren dat ze ze zelf mee kunnen nemen.
Beef R. Wijker
pi_65085027
Wie kan mij helpen of verder helpen aan foto's van de citroën HY bussen die intern gebruikt werden bij de KLM.

Dick Bolt
Warffum
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:33:14 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65087356
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Moet het wel een Brave Hendrik zijn.

Ik heb geen enkele Integro precies 80 zien rijden op autosnelwegen. Meestal wordt de cruise-control ingeschakeld bij 90, in een leuk geval werd zelfs 115 gehaald.
  Spellchecker donderdag 15 januari 2009 @ 23:17:33 #43
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65091952
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:50 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Het is echt geen rocket science, hoor.
Vroeger reden er op 97 ook al extra ritten (97 sneldienst) en ook wel gelede wagens.
En het is nog niet zo heel lang geleden dat er in het weekend een extra Snelbus (132) reed voor de eilanders.
[..]

Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing.
Het probleem is gewoon dat Connexxion te gierig is om die extra passagiers te laten lopen naar bv een
particuliere ondernemer maar ook te gierig is om zodanig te investeren dat ze ze zelf mee kunnen nemen.
Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-H
Tevens -purist.
pi_65094065
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-H
Als je de Friese passagiers in een sneldienst stopt kunnen de Integro's álle ritten normaal en volgens ongewijzigde dienstregeliing uitvoeren. Je zou daarvoor een reserve bus kunnen inzetten. Geen Wayfarer nodig, alleen dagkaarten.
Beef R. Wijker
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:28:23 #45
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_65100544
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
pi_65115773
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk.
Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af.
Ik weet dat bij Arriva de eerste tien kilometer te hard voor de baas is omdat de tellers vaak niet geijkt zijn.Dus daar rijden de meesten 90 km/h
pi_65117607
quote:
Nu alleen nog even schrijven, dat spul.

Edit:
Juiste link is: http://nl.wikipedia.org/wiki/NZH-busmaterieel

[ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 17-01-2009 21:05:08 ]
Beef R. Wijker
pi_65117886
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
Weer?

Heeft die bus toevallig een donkerblauw interieur ipv donkergrijs en lichtblauw ipv gebroken wit?

We hadden er eens een 23xx op Alkmaar in geel/wit met buiten een 2000 nummer (naar ik meen 2002)
en binnen een 23xx nummer waarvan ik schatte dat het een B89 of een B91 was vanwege die kleuren
(en vanwege die oubollige groene en blauwe stoelen). Het zijn echter gewoon B95's.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 januari 2009 @ 19:33:10 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65119458
Vandaag in Leeuwarden de 8015 nog op lijn 60 gespot en de 7165 en 7818 op de stadsdienst gezien. Meer bijzondere meuk was er niet. Behalve dan dat de Integro om 16.05 voor de richting Alkmaar nog niet in beeld was. De versterkingsbus was al weg
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')