Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben.
Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.quote:Ze hebben er 6 van die dingen en als je niet hoeft te tanken kun je de dienstregeling rijden met
5 stuks maar dan staan ze ook geen moment stil. Dertig ritten per dag, per wagen. Ik schat zo
maar 's dat er dan wel 's een keer een verkeerd kleurtje op 360 gereden zal hebben, vandaag.
Ik had het overigens over 'die rooien' en over 360 Alkmaar-HeerHugowaard, waar die 'rooien' thuishoren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.
[..]
Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.
Arme man toch, die vestigingmanager. Wat jammer nou dat je die kut chauffeurs niet weg kunt sturen, hè.quote:
Manager Connexxion opgestapt
door Marjolein van der Gaag
Arnhem - De grote problemen bij Connexxion in de regio Arnhem hebben vestigingmanager Fred Blok de das omgedaan.
De directie van het openbaar vervoerbedrijf heeft besloten de manager uit zijn functie te ontheffen. Arnhemse buschauffeurs, die eind vorig jaar uit onvrede met het beleid dreigden met stakingen, reageren opgelucht. „We moeten wachten wat er nu gebeurt, maar we zijn voorzichtig optimistisch”, aldus Lutz Kai Kressin namens de chauffeurs.
De grote onvrede bij de Arnhemse busbestuurders bereikte enkele maanden geleden een hoogtepunt toen in twee weken tijd meerdere bussen met stenen werden bekogeld. Daarbij raakte zelfs een meisje, dat in de bus zat, gewond.
Voor de buschauffeurs was op dat moment de maat vol. Zij eisten het aftreden van het management, dat hun veiligheid niet serieus zou nemen. Ook beschuldigden zij de leidinggevenden van intimidatiepraktijken. Zo zouden mensen zich niet durven ziek te melden uit angst ontslagen te worden.
Met het vertrek van Blok hopen de buschauffeurs dat het grootste deel van het probleem is opgelost. „Maar we vertrouwen de zaak nog niet helemaal, want we weten nog niet wie ervoor in de plaats komt. Bovendien hadden we gewild dat ook de twee andere leden van het managementteam zouden vertrekken”, zegt Kressin.
Connexxion zelf stelt te betreuren dat het zo is gelopen. „Voor de vestigingmanager zijn de afgelopen maanden heel zwaar geweest. Er is puur op de man gespeeld. Daarom hebben we besloten hem een andere functie binnen Connexxion aan te bieden. We weten dat het een prima manager is. Dat heeft hij op andere plekken binnen het bedrijf al laten zien”, aldus woordvoerder Herman Opmeer.
Hij vergelijkt de situatie met die van oud-Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek. „Ook die heeft in het verleden bewezen een uitstekende coach te zijn. Maar als het niet meer werkt binnen een groep dan moet je verstandig zijn. Vandaar deze beslissing.”
Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Chauffeurs zijn geen kostenpost, maar een inkomstenbron, wanneer gaan bedrijven dat toch eens begrijpen?
Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizenquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizen![]()
Ik vind het veel te lekker om zelf te rijdenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Het moet wel een kwelling zijn voor de passagiers. De sjoof rijdt constant 80-90 km/h en dan hoor je de banden overduidelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd
Hopen dat het niet zo erg is als in Arnhem. Daar werd laatst een vestigingsmanager de wacht aangezegd vanwege onrust onder het rijdend personeel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.
Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv
Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden
quote:[quote]Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor.
Ik kijk wel mooi uit.quote:Net als jij overigens.
Dat kan ook korter:quote:Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv
Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.quote:Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden![]()
quote:Wurk bussjauffeurs net sûn
De wurkomstannichheden fan bussjauffeurs binne net goed. Dat docht bliken út in enkête fan fakbûn FNV. Neffens it fakbûn binne de omstannichheden min foar de sûnens en feiligens fan de sjauffeurs.
Mei de nije bussen fan ´e lêste jierren is it wurkplak fan ´e sjauffeur der earder minder as better op wurden. Neffens FNV-Bondgenoten is dat min foar de feiligens op ´e dyk en de sûnens fan ´e sjauffeurs. It syktefersom yn ´e beropsgroep is heech.
It fakbûn wol mei busbouwers en ferfiersbedriuwen om tafel om de wurkomstannichheden te ferbetterjen. Yn in protokol soene de easken fêstlein wurde moatten. Slagget dat net, dan siket FNV kontakt mei de arbeidsynspeksje, Verkeer en Waterstaat en sille se besykje fia de polityk druk út te oefenjen. Qbuzz en Connexxion sizze beiden iepen te stean foar suggestjes. De wurkomstannichheden fan de sjauffeurs binne wichtich, mar it is net mooglik om mei alle persoanlike winsken fan de sjauffeurs rekken te hâlden.
Stekwurden: bussjauffeurs, fakbûn, FNV, sûnens, feiligens, Fryslân.
Bussjauffeur Binne Sjonger
Besjoch ús reportaazje
Dossier: Iepenbier ferfier
Ziende blind en horende doof, zoals het een goed vestigingmanager betaamd?quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier in Lw is het heerlijk rustig hoor. Sprak gisteren de vestigingsmanager nog.
quote:Morgen trouwens kick off Gratis OV Transferia in Leeuwarden, irgendwo op de Nieuwestad.
Dat moet je ook zeker doen als je zelf moet rijdenquote:
Briljant.quote:
Hij noemt de Frysker in het TV-stuk alleen op het laatst even als voorbeeld, vanwege de versnellingspook-bak, waar je met je knieën tegenaan komt, wat bij sommige sjoofs voor pijnlijke knieën zorgt. Zelf heb ik er eigenlijk maar weinig last van, maar dat zou zomaar eens kunnen komen omdat ik jong ben en er dus nog niet zo gevoelig voor benquote:[..]
Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 03:39 schreef NoBody122 het volgende:
Buschauffeur gooit eigen ruit in
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk
Vandaag in ieder geval wel in jouw dorp, onder mijn professionele (zie volgende quote) begeleidingquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
En, stopte hij bij de manege van Wergea die niet in Wergea staat, meneer de postbode?
Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamenquote:Op zondag 1 februari 2009 14:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
[*knip*]
Chauffeurs hier in het noorden rijden doorgaans een stuk professioneler.
Kon je dat paaltje nou echt niet met rust laten, jôh?quote:
Maurits V.?quote:spotter gespot
[ afbeelding ]
Dat vondt mijn buschauffeuse zaterdag ochtend op lijntje B'wijk-Alkmaar ook al, (met haar wollen handschoentjes aan).quote:Op zondag 1 februari 2009 14:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk![]()
Met 'vandaag' doelde ik op afgelopen zondag; het 'kwaad' was dus al geschiedquote:Op maandag 2 februari 2009 12:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zalk ff groot licht geven als ik lijn 72 tegenkom
Zitten ze wel, maar anders dan bij sommige vervoerders kunnen ze zo af en toe bij GVU op bepaalde lijnen wél plannen (en op genoeg andere lijnen nietquote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met 'vandaag' doelde ik op afgelopen zondag; het 'kwaad' was dus al geschied
Vandaag (in dit geval dus wél maandag) een aantal enkelgelede van Hool's als reiziger uitgeprobeerd in Utrecht (lijnen 37 en 38). Dit in verband met mijn afstudeerstage aldaar, die tot eind juni gaat duren. Grappig dat de stoelen in een aantal van die geledes met Cxx-bekleding uitgevoerd zijn
Jammer dat die dubbelgeledes niet op de genoemde lijnen zitten trouwens, althans niet op de momenten dat ik ze zag
Was gister ook al zo. Begint zo langzamerhand een dagelijks verschijnsel te worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend een gelede Alkmaarse Citaro in Leeuwarden op lijn 350 gezien.
quote:"Een woordvoerder van Connexxion liet weten dat het ongeluk vrijwel geen gevolgen heeft voor de dienstregeling tussen Amsterdam en IJmuiden-Velsen."
'Woordvoerder bij Connexxion', ook een vak.quote:Welkom bij Connexxion
Spitsboten Fast Flying Ferry uit de vaart
In verband met een aanvaring is de spitsboot van de Fast Flying Ferry voor de rest van de week uit de vaart.
Inderdaad. Zo zat er afgelopen zondag ook weer een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was gister ook al zo. Begint zo langzamerhand een dagelijks verschijnsel te worden.
Wat gaan ze de volgende keer inzetten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo zat er afgelopen zondag ook weer een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350
Of zoiets in de strekking. De bussen kunnen dan zonder meer overgenomen worden door een andere exploitant.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:00 schreef Cothen het volgende:
Waarom zijn de Qbuzzbussen in Rotterdam eigenlijk grijs?
Klopt mijn idee dat het te maken heeft met de concessie die 2012 overgaat naar de RET en de bussen dus zonder al te veel verfwerk mee overkunnen naar de RET?
Connexxion trok zich terug vanwege de onzekere arbeidsvoorwaarden. Dat was een vlugge beslissing ten tijde van de actieweken van de bussjoofs.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom hebben ze dan in godsnaam de consessie willen hebben?
ehm.. ze zijn meer ZWART dan wit..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik mag hopen dat Qbuzz zijn bussen regelmatig schoonmaakt. Arriva en GVB zijn te gierig om elke dag de schoonmakers eropaf te sturen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat gaan ze de volgende keer inzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |