Er staat Schiphol in de petquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
quote
En met Schiphol pet:
[ afbeelding ]
En een ZORRO 'masker
/quote
Schiphol pet??
Je hebt gelijk. Mijn fout.quote:Dat is gewoon een grote filmkast, die hadden Gado en DVM ook.
Dacht 't niet. Het is een 'gepimpt' standaard Den Oudsten/Hainje/VanHool front.quote:En de officiele benaming van dit ding is een Den Oudsten Daf MB200 met half KLM-front.
Niet noodzakelijkerwijs een hoge pet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:47 schreef J_TM het volgende:
Een half KLM-front (hybride front) wil zeggen de filmkast van de hogepetbussen
quote:en de (Leyland-achtige) grille van de latere KLM-bussen en semitoers.
Misschien helpt 't als je even een andere opzet?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:06 schreef Gnittoo het volgende:
dit gaat mij allemaal wat boven de pet.
Precies dezelfde lijnen waarop de 8451 reed in de Rijn-/Bollenstreek.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!
Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Deze dan maar doen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!
Die heeft toch echt een (witte) airco.quote:Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Klopt, en volgens mij is de 8451 afkomstig uit de eerste serie Amba's met airco.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Die heeft toch echt een (witte) airco.
Las het ja. Dat zijn giga aantallenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:36 schreef J_TM het volgende:
Duizend Ambassadeuren bij Connexxion; en nog eens duizend daarbuiten.
Zijn dat nou wel of niet half-KLM front bussen en zo niet, welke zijn 't dan wel?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:32 schreef J_TM het volgende:
Die door Arriva gehuurde ex-NWH-bussen .....
Dan is het dus eigenlijk 6658-6655 en 6638-6635, toch?quote:Het pimpen van Centraal Nederlanders begon trouwens in 1986 met de semitoers 6655-6658 en 6635-6638 (achteruitnummering);
'k Zou zo zeggen, leef je uit.quote:Hoe zouden de Leylands eruit hebben gezien als ook zij in aanmerking waren gekomen voor een grote beurt ?
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Las het ja. Dat zijn giga aantallen.
Dan zijn die Arriva 3816 (inclusief die bus van Coulant) en Midnet 3928 van hierboven 't ook.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:59 schreef J_TM het volgende:
Het zijn inderdaad halve-KLM-front-bussen, ook wel hybride front genoemd.
Met de kwast J_TM, met de kwast (en een schaar). Neem lekker een teken programma en leef je uit.quote:Misschien hadden de Leylands een KLM-grille gekregen, een grote pet, een grijsgroen interieur, zwarte raampartij en .... bla bla bla.
De gemeente neemt aan dat iets volkomen vanzelfsprekends als 'vanzelfsprekend' geen speciale aandacht behoeft. De provincie geeft de gemeente nu daarvan de schuld. Hadden ze maar beter op moeten letten hoe ze genaaid zou kunnen worden. Wat zal de gemeente blij zijn dat de provincie tegenwoordig het openbaar vervoer in Alkmaar regelt.quote:Wachtruimte is en blijft dicht
ALKMAAR - De sinds half december gesloten wachtruimte bij het busstation van Alkmaar gaat voorlopig niet meer open. Ondanks een regen van klachten van reizigers.
Ondanks de Alkmaarse raadspolitiek die in ruime meerderheid wil dat het wachtlokaal weer opengaat.
Dat willen de partijen bereiken door de provincie Noord-Holland te benaderen. De provincie nam bij de aanbesteding van het openbaar vervoer de openstelling van een centrale wacht ruimte niet in het eisenpakket op. De concessie werd uiteindelijk gegund aan Connexxion, die het openhouden van de wachtruimtes in Noord-Holland Noord had geschrapt om tot een scherpe prijs te kunnen komen. De wachtruimte is een kostenpost voor de vervoersmaatschappij.
Half december ging de deur van de wachtruimte op slot. Het regende gelijk klachtenl. Connexxion maakte duidelijk dat heropening van de wachtruimte in Alkmaar alleen mogelijk is als de provincie voor de kosten opdraait.
De Alkmaarse gemeenteraad gaf vervolgens het college opdracht nog eens met de provincie te gaan praten over de wachtruimte. Een motie met die strekking van D66 -mede ondertekend door de SP- werd met uitzondering van de eenmansfractie van de Christenunie door alle partijen gesteund.
Volgens de Alkmaarse politiek is een centrale wachtruimte bij het busstation een vanzelfsprekende voorziening.
De provincie Noord-Holland heeft nog niets van de gemeente Alkmaar gehoord, hoewel de motie al op 8 januari door een raadsmeerderheid werd aangenomen. Maar de provincie blijft evengoed van mening dat 'nut en noodzaak' van een wachtruimte niet zijn aangetoond omdat er op het busplein voldoende beschutting is voor de wachtende buspassagier, aldus provinciewoordvoerster Katja Greven. Zij wijst er bovendien op dat de eisen bij de aanbesteding van het open-baar vervoer ook in overleg met de gemeente Alkmaar zijn opgesteld.
4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is erquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.
Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is er![]()
Een dieseltank op de plaats waar 2 mensen horen te kunen zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Alexxxxx het volgende:
waarom?
Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, als er maar veel deuren in zitten.
Nee inderdaad, helaas...quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.
Of een APTS.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee inderdaad, helaas...
Dan maar een tram, daar zitten pas veel deuren in![]()
Ook goed, niet opgevallen dan; je zit in een Frysker ook zo laag héquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Deze dan maar doen?![]()
[ afbeelding ]
[..]
Die heeft toch echt een (witte) airco.
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:48 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
ik wist niet dat ze nog gemaakt werden.
Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.
Je meent hetquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is.
Prijs de Heer, het is een wonder.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:29 schreef JDude het volgende:
De busverbinding die ik met enige regelmaat neem is ruim 75% goedkoper geworden.
Geloof dat ik die bus met een witte airco vandaag in het voorbijgaan ook heb gespot, evenals die 2300-Alliance.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Dat lijntje was kennelijk niet belangrijk genoeg om in het dienstregeling boekje te worden opgenomen.quote:
Bij mij is het juist andersom. Ik moest even wennen aan de Lion's City T, maar de latere series hebben wel meer comfort.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk.
Overigens staat de Lion's City T's bij mij nu bovenaan op het lijstje van minst favoriete bussen, nog boven de Amba.
Weet je wel zeker dat je de T bedoelt en niet de TÜ? En zo ja, welke maatschappij heeft er dan nieuwere T's?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. Ik moest even wennen aan de Lion's City T, maar de latere series hebben wel meer comfort.
De laatste 'wat'?quote:Wat VDL Berkhof de laatste bouwde was bagger, al zit er verbetering in bij de Amba's.
Schijnt een favoriet plekje te zijn voor die bussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Kwam vandaag in Lopik ook nog wat leuks tegen
[ afbeelding ]
Was je jarig, Alex?quote:BIRTHDAY PARTY!!
Alle jarige Manebrug Members van Januari ontvangen een speciale VIP-uitnodiging voor het goedkoopste verjaardagsfeestje ooit! Gratis entree met 6 vrienden en een kan bier of sangria voor maar 1 munt!!
Nee, mijn broer heeft een Daf 66 coupe gekocht in Lopik, en die bus staat vlak naast het postkantoor aldaarquote:Op zondag 25 januari 2009 00:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Schijnt een favoriet plekje te zijn voor die bussen.
[..]
Was je jarig, Alex?
Joh, reden er toen ook al Pouw-Alliances?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:55 schreef J_TM het volgende:
@Alex; zo'n Pouw-Alliance kwam ik in de Midnet-periode tegen op lijn 120.
quote:Afgelopen vrijdag zag ik een beschilderde soortgenoot bij Buikslotermeerplein; hij is eigendom van jongerencentrum de Buzz.
Bij Pouw vandaan, natuurlijk.quote:Waar ie vandaan komt is niet bekend.
Huh? Ze hebben 'm echt toch al veel langer.quote:Specificaties van deze Den oudsten Alliance intercity (BD-TT-94)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-01-2009 (4 dagen geleden)
Datum aanvang tenaamstelling: 21-01-2009 (4 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-05-1996 (12 jaar, 8 maanden, 15 dagen geleden)
Datum eerste toelating: 10-05-1996 (12 jaar, 8 maanden, 15 dagen geleden)
Handelsbenaming: ALLIANCE INTERCITY
Ik maak geen busdeuren, ik zit op de afdeling goederenontvangstquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:45 schreef BeefRWijker het volgende:
Kanonne, wat is 't stil hier.
Zo Alex, hoeveel busdeuren heb je vandaag gemaakt?
En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |