Wat doe je hier dan, nitwit?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Rosbief het volgende:
Hij heeft zo'n leipe mocro-kop, alleen daarom kijk ik al niet.
Ik begin jou echt zat te worden manquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Rosbief het volgende:
Hij heeft zo'n leipe mocro-kop, alleen daarom kijk ik al niet.
Reden genoeg om sowieso de eerste aflevering niet te kijken. Kwalbak.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Peter6000 het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste gasten die Raoul Heertje ontvangt zijn: Karin Vogels, over wie hij niet veel weet; klimaatscepticus Hans Labohm, oud-diplomaat en verbonden aan Clingendael, over zijn strijd tegen de broeikaslobby en het CO2-evangelie van Al Gore; en televisiemaker en onruststoker Prem Radhakishun over wat hem drijft.
Omdat je al een jaar lang alleen maar typo's zit te verbeteren en te klagen/spammen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Alleen omdat ik commentaar had op je push-ups?
Terug naar KLB kssstquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Rosbief het volgende:
Hij heeft zo'n leipe mocro-kop, alleen daarom kijk ik al![]()
zoiets als de staat van verwarring ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:17 schreef NatteBever het volgende:
Dit is experimentele TV waar de kijker niet van houdt, er zit geen duidelijke lijn in en je moet goed opletten wil je het goed kunnen volgen. Hier is Nederland nog niet klaar voor/dit moet eerst minimaal een jaar draaien voordat de gemiddelde NLér het gaat waarderen
Tot nu toe heb ik weinig interessant gehoord, dat komt voornamelijk doordat Heertje er steeds doorheen komt. Wat er zo experimenteel aan is weet ik niet, behalve dan dat het op een onlogische manier gemonteerd is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:17 schreef NatteBever het volgende:
Dit is experimentele TV waar de kijker niet van houdt, er zit geen duidelijke lijn in en je moet goed opletten wil je het goed kunnen volgen. Hier is Nederland nog niet klaar voor/dit moet eerst minimaal een jaar draaien voordat de gemiddelde NLér het gaat waarderen
Het is idd. wel een gewaagd tijdstip om dit uit te zenden, misschien hopen ze erop dat Raoul Heertje genoeg aantrekkingskracht heeft?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:17 schreef NatteBever het volgende:
Je zit niet eens een jaar op fok, van wie ben je een remake?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef Remake het volgende:
[..]
Omdat je al een jaar lang alleen maar typo's zit te verbeteren en te klagen/spammen.
Precies, maar dat was ook ergens snachts geprogrammeerd. Die twee dingen zorgden ervoor dat 'het niet werkte'. Heel jammer, want ik vond bijv. DSVV een heel vermakelijk en orgineel programma. Je kunt het een beetje vergelijken met de Mike en Thomas Show. Alleen is de humor die je daar terugziet iets wat heel veel mensen aanspreekt, en dus werkt het.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
zoiets als de staat van verwarring ?
snik dat is nou de tweede dag op rij dat ik eraan herinnerd word.....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:19 schreef Aoristus het volgende:
zoiets als de staat van verwarring ?
Zie jij bij Pauw en Witteman voorgesprekken en meer van dat soort dingen? Het is veel meer dan een talkshow alleen, en dus niet te begrijpen als je dit 5 minuten kijkt. Dat terwijl het normaal is dat op de vrijdagavond, televisie in hapklare brokken wordt opgediendquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik weinig interessant gehoord, dat komt voornamelijk doordat Heertje er steeds doorheen komt. Wat er zo experimenteel aan is weet ik niet, behalve dan dat het op een onlogische manier gemonteerd is.
Je zag bij de promo al dat hij geen geboren presentator is, en dat kwam dan ook duidelijk naar voren tijdens het programma.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:25 schreef Naamah het volgende:
Ik vind het format best oke, maar ik vind dat Heertje het gewoon echt warrig doet en stom doet. Hij heeft echt geen idee waar hij mee bezig is en het irritantste is nog de manier waarop hij ook steeds letterlijk zegt dat hij niet weet wat ie doet. Prem heeft het allemaal nog enigzins gered, maar ik vond het maar niks..
Het is te kort om een geheel te worden, als je zo monteert inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:22 schreef InTrePidIvity het volgende:
Kort.
Ja, dat vrees ik ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:17 schreef NatteBever het volgende:
Hier is Nederland nog niet klaar voor/dit moet eerst minimaal een jaar draaien voordat de gemiddelde NLér het gaat waarderen
Ik hoef geen voorgesprekken te zien, de boeiende onderwerpen die daaruit komen worden doorgaans in de talkshow zelf gebruikt. Ook het monteren is niet interessant om te zien, als regisseur heb je juist bij de montage de mogelijkheid om te bepalen wat de toon van het programma wordt, dat moet je niet aan de kijker overlaten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:22 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Zie jij bij Pauw en Witteman voorgesprekken en meer van dat soort dingen? Het is veel meer dan een talkshow alleen, en dus niet te begrijpen als je dit 5 minuten kijkt.
Die snap ik dus ook niet, leek mij meer een making of. Opzich wel grappig als dat het format zelf is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:28 schreef Zeus1981 het volgende:
Was dit nou het programma zelf, of een soort van "making of..."? In het eerste geval vind ik het wel een onrustig programma, waarin de gasten volgens mij louter beeldvulling zijn. Dat is 1 aflevering leuk, maar op deze manier zal het niet lang doorgaan.
Dit is het programma.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die snap ik dus ook niet, leek mij meer een making of. Opzich wel grappig als dat het format zelf is.
Dat is de bedoeling ook, lijkt me...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:15 schreef Naamah het volgende:
Ik vind het maar vaag en rommelig, er zit totaal geen lijn in..
Exact.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:45 schreef Sargon het volgende:
euhm maar die gasten hebben eigenlijk niets verteld :S
De gasten hebben ongetwijfelt van alles verteld, maar dat is niet uitgezonden!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:45 schreef Sargon het volgende:
euhm maar die gasten hebben eigenlijk niets verteld :S
De redactievergaderingen laten zien hoe het concept van het programma en een talkshow in het algemeen tot stand komen. Dat slaat dus echt wel ergensop. Het programma pretendeert helemaal niet grappig te zijn, wel eerlijk. En die eerlijkheid slaat weer op het vertonen van de redactievergaderingen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:36 schreef Stefan het volgende:
Wat een kutconcept, dat laten zien van de redactievergaderingen slaat echt nergensop, haalt de vaart (die er al niet inzit) helemaal uit. Ook gewoon niet grappig.
Dat wat ze lieten zien is hoe iedereen al dacht hoe t achter de schermen gaat. Leuk voor 1x misschien maar t voegt niks toe. Hij wil Prem, ja so what. Laat Prem of wie dan ook gewoon zn verhaal doen, wat voegt t toe dat ze bespreken hoe ze Prem kunnen indammen als t moetquote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:50 schreef Compatibel het volgende:
[..]
De redactievergaderingen laten zien hoe het concept van het programma en een talkshow in het algemeen tot stand komen.
Hoe weet jij dat t eerlijk is. Die vergaderingen zijn ook slechts soundbites, geknipt uit meedere dagen vergaderen.quote:Dat slaat dus echt wel ergensop. Het programma pretendeert helemaal niet grappig te zijn, wel eerlijk. En die eerlijkheid slaat weer op het vertonen van de redactievergaderingen.
Het ligt helemaal niet aan mij dat er geen vaart in zit. Door steeds t interview te onderbreken door niet ter zake doende dingen haal je de vaart er uit. Als t eerlijk moet zijn dan moet ie gewoon dat interview volledig laten zien. Niet wat fragmenten.quote:Dat er volgens jou geen vaart in zit zegt meer over jou dan over het programma. Het is geen gemakkelijke tv, wel vernieuwend. Ik vind dat fijne tv en daarom zat er volgens mij wel vaart in.
Dat weet helemaal niet iedereen, de beeldvorming rond Prem lijkt eerder te suggereren dat hij juist zo is. Gisteren is volgens mij voor het eerst aangetoond (met feiten) dat hij een act opvoert en dat hij dit zelfs van te voren bekendmaakt. Een fantastische keus voor een eerste uitzending, Prem op die manier 'ontmaskeren' schaadt hem niet, geen wereldschokkende onthulling, maar laat wel duidelijk de toon van het programma zien. Net als bij die vrouw overigens, hoewel erg suggestief gemonteerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef Stefan het volgende:
Dat Prem een act speelt weet toch iedereen wel? Prem is egwoon een mediahoer, de makkelijkste keuze voor een eerste uitzending.
Je voelt je wel heel superieur he omdat je een programmaatje leuk vindtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:37 schreef Compatibel het volgende:
Dingen afzeiken die je niet begrijpt doe je maar bij geenstijl.
Sorry hoor, maar dan ben je echt heel naïef als je denkt dat een gesprek in een talkshow 100% spontaan is. Het lijkt me vrij normaal dat je doorhebt dat een presentator/interviewer zich inleest in en voorbereidt op de gasten die hij gaat ontvangen, die mensen komen toch om iets specifieks te vertellen en schuiven niet aan bij een borreluurtje.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Compatibel het volgende:
Het programma wil laten zien hoe dingen van te voren bedacht zijn, hoe er een act opgevoerd wordt. Hoe een redactie van te voren uitvoerig bespreekt wat er ter sprake moet komen en hoe dat gaat gebeuren. Kijkers houden daar geen rekening mee, denken dat alles spontaan en echt is.
Ik vind het erg grappig om te zien dat er users hier in het topic zijn die het allemaal wel denken te begrijpen, maar zich toch hevig verdedigen tegen degenen die 'er geen reet van snappen'. Overigens zei Heertje in zijn stamelende introductie dat het zou draaien om de gesprekken tussen hem en de gasten, en de oprechte nieuwsgierigheid die hij daarin zou tentoonstellen, maar dit kwam totaal niet uit de verf door het constante geschakel tussen het interview, de montagetafel, de redactie en zijn gesprek met de kinderpsycholoog. Volgens mij is hij er voor zichzelf ook niet uit wat het moet gaan worden. Wellicht komt het door zijn onervarenheid en trekt dat nog bij. Volgende week kijk ik wel weer, maar meer voor deze discussie dan voor het programma zelf.quote:Door op een andere manier te kijken, zoals het programma bedoelt is, heeft het echt wel vaart. Als je het als een standaard talkshow bekijkt snap je er geen reet van.
Prima kijkcijfer voor de eerste keer, ik had verwacht dat het rond de 200.000 zou zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:44 schreef Stefan het volgende:
482.000
Dat wordt zo gepareerd met "het is wel eerlijk, want ze laten het zien!"quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:02 schreef Stefan het volgende:
Wat niet eerlijk is aan de talkshow van heertje is dat op voorhand al wordt vergaderd hoe ze een gast kunnen tackelen indien nodig. Dat is verre van eerlijk. Want dat betekent dat Heertje niet stevig genoeg in zn schoenen staat een discussie te voeren en een gesprek te leiden.
Ik denk dat Heertje vooral gasten krijgt uit de eigen grachtengordelring, Hanneke Groenteman, Najib Amhali, Mathijs van Nieuwkerk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:10 schreef Compatibel het volgende:
ik denk niet dat er nog gasten willen komen als de opzet van het programma niet gewijzigd wordt.
Had ik niet door (en volgens mij het merendeel van de posters hier ook niet).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:29 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar iedereen hier heeft wel door dat de talkshow zelf, dus niet dat programma van gisteren op Nederland 3, op internet staat: http://www.heerlijkeerlijkheertje.nl/page/kijken-1
Ik denk dat de programmamakers de combinatie internet / tv niet goed duidelijk gemaakt hebben.
Dat zou te logisch zijn, en hetgeen wat iedereen zou verwachten. Vind het wel een goed idee om het zo te doen. Ze hadden alleen duidelijker moeten maken dat de talkshow op internet stond. Ze zeiden dat je op het internet stukjes kon zien die weggelaten waren, maar niet 40 minuten aan talkshow!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:53 schreef Stefan het volgende:
Ze hadden beter de talkshow kunnen uitzenden en dat experimentele gedeelte online kunnen knallen.
De kijkcijfers zijn nu redelijk omdat Heertje overal en nergens zn programma mocht spammen. Aangezien hij zelden tot nooit interviews geeft was die mogelijkheid een unieke kans voor zenders om hem reclame te geven in ruil voor een gesprekje,
Dan had je een standaard talkshowtje dat niets toevoegt gehad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:53 schreef Stefan het volgende:
Ze hadden beter de talkshow kunnen uitzenden en dat experimentele gedeelte online kunnen knallen.
De vraag is ook wat genoeg is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:05 schreef Yuin het volgende:
Of het een goede keuze voor de kijkcijfers is, dat weet ik niet. Ik denk dat het welleens kan gaan werken simpelweg omdat het nieuw is. En nieuwe dingen trekken altijd mensen. Of dat er genoeg zijn, tja, who knows.
Spijker op zn kopquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef k_man het volgende:
En hoe kan Raoul ons laten zien hoe er rondom zo'n programma aan toegaat, als ie zelf nooit eerder zo'n programma gemaakt heeft?
Denk je nou dat dat zoveel uitmaakt?quote:
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:26 schreef Toad het volgende:
[..]
Denk je nou dat dat zoveel uitmaakt?
Mwhoa, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt eigenlijk. Volgens mij heeft Heertje best wel een goed beeld hoe het er in de televisiewereld aan toegaat. En hij heeft ook nog een redactie waar wellicht wat kennis en ervaring zit. Wat mij betreft is het niet bij voorbaat kansloos. Maar het is nog wel even afwachten...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik heb nog nooit aan standup gedaan. Kan ik dan als niet standupper in Toomler staan om aan te tonen hoe fake het comedywereldje is?
Volgens mij kijkt ie amper tv, heeft ie wel eens geroepen, en hij is er muz DWHN nooit op tv te zien. Heertje heeft gewoon veel vrienden die wel in de tv wereld zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:35 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt eigenlijk. Volgens mij heeft Heertje best wel een goed beeld hoe het er in de televisiewereld aan toegaat.
http://player.omroep.nl/?aflID=8605949quote:Op zondag 11 januari 2009 01:46 schreef Hoogstaande het volgende:
Top idee, klinkt echt goed
Heb het nog niet gezien, maar wil het zeker gaan bekijken
Net de hele uitzending gezien. Ook met de hele interviews blijft het een rommelige en onrustige uitzending, maar wel vermakelijk.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://player.omroep.nl/?aflID=8605949
Eerst die kijken, dan op de site gaan kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |