Exact.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:45 schreef Sargon het volgende:
euhm maar die gasten hebben eigenlijk niets verteld :S
De gasten hebben ongetwijfelt van alles verteld, maar dat is niet uitgezonden!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:45 schreef Sargon het volgende:
euhm maar die gasten hebben eigenlijk niets verteld :S
De redactievergaderingen laten zien hoe het concept van het programma en een talkshow in het algemeen tot stand komen. Dat slaat dus echt wel ergensop. Het programma pretendeert helemaal niet grappig te zijn, wel eerlijk. En die eerlijkheid slaat weer op het vertonen van de redactievergaderingen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:36 schreef Stefan het volgende:
Wat een kutconcept, dat laten zien van de redactievergaderingen slaat echt nergensop, haalt de vaart (die er al niet inzit) helemaal uit. Ook gewoon niet grappig.
Dat wat ze lieten zien is hoe iedereen al dacht hoe t achter de schermen gaat. Leuk voor 1x misschien maar t voegt niks toe. Hij wil Prem, ja so what. Laat Prem of wie dan ook gewoon zn verhaal doen, wat voegt t toe dat ze bespreken hoe ze Prem kunnen indammen als t moetquote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:50 schreef Compatibel het volgende:
[..]
De redactievergaderingen laten zien hoe het concept van het programma en een talkshow in het algemeen tot stand komen.
Hoe weet jij dat t eerlijk is. Die vergaderingen zijn ook slechts soundbites, geknipt uit meedere dagen vergaderen.quote:Dat slaat dus echt wel ergensop. Het programma pretendeert helemaal niet grappig te zijn, wel eerlijk. En die eerlijkheid slaat weer op het vertonen van de redactievergaderingen.
Het ligt helemaal niet aan mij dat er geen vaart in zit. Door steeds t interview te onderbreken door niet ter zake doende dingen haal je de vaart er uit. Als t eerlijk moet zijn dan moet ie gewoon dat interview volledig laten zien. Niet wat fragmenten.quote:Dat er volgens jou geen vaart in zit zegt meer over jou dan over het programma. Het is geen gemakkelijke tv, wel vernieuwend. Ik vind dat fijne tv en daarom zat er volgens mij wel vaart in.
Dat weet helemaal niet iedereen, de beeldvorming rond Prem lijkt eerder te suggereren dat hij juist zo is. Gisteren is volgens mij voor het eerst aangetoond (met feiten) dat hij een act opvoert en dat hij dit zelfs van te voren bekendmaakt. Een fantastische keus voor een eerste uitzending, Prem op die manier 'ontmaskeren' schaadt hem niet, geen wereldschokkende onthulling, maar laat wel duidelijk de toon van het programma zien. Net als bij die vrouw overigens, hoewel erg suggestief gemonteerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef Stefan het volgende:
Dat Prem een act speelt weet toch iedereen wel? Prem is egwoon een mediahoer, de makkelijkste keuze voor een eerste uitzending.
Je voelt je wel heel superieur he omdat je een programmaatje leuk vindtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:37 schreef Compatibel het volgende:
Dingen afzeiken die je niet begrijpt doe je maar bij geenstijl.
Sorry hoor, maar dan ben je echt heel naïef als je denkt dat een gesprek in een talkshow 100% spontaan is. Het lijkt me vrij normaal dat je doorhebt dat een presentator/interviewer zich inleest in en voorbereidt op de gasten die hij gaat ontvangen, die mensen komen toch om iets specifieks te vertellen en schuiven niet aan bij een borreluurtje.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:20 schreef Compatibel het volgende:
Het programma wil laten zien hoe dingen van te voren bedacht zijn, hoe er een act opgevoerd wordt. Hoe een redactie van te voren uitvoerig bespreekt wat er ter sprake moet komen en hoe dat gaat gebeuren. Kijkers houden daar geen rekening mee, denken dat alles spontaan en echt is.
Ik vind het erg grappig om te zien dat er users hier in het topic zijn die het allemaal wel denken te begrijpen, maar zich toch hevig verdedigen tegen degenen die 'er geen reet van snappen'. Overigens zei Heertje in zijn stamelende introductie dat het zou draaien om de gesprekken tussen hem en de gasten, en de oprechte nieuwsgierigheid die hij daarin zou tentoonstellen, maar dit kwam totaal niet uit de verf door het constante geschakel tussen het interview, de montagetafel, de redactie en zijn gesprek met de kinderpsycholoog. Volgens mij is hij er voor zichzelf ook niet uit wat het moet gaan worden. Wellicht komt het door zijn onervarenheid en trekt dat nog bij. Volgende week kijk ik wel weer, maar meer voor deze discussie dan voor het programma zelf.quote:Door op een andere manier te kijken, zoals het programma bedoelt is, heeft het echt wel vaart. Als je het als een standaard talkshow bekijkt snap je er geen reet van.
Prima kijkcijfer voor de eerste keer, ik had verwacht dat het rond de 200.000 zou zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:44 schreef Stefan het volgende:
482.000
Dat wordt zo gepareerd met "het is wel eerlijk, want ze laten het zien!"quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:02 schreef Stefan het volgende:
Wat niet eerlijk is aan de talkshow van heertje is dat op voorhand al wordt vergaderd hoe ze een gast kunnen tackelen indien nodig. Dat is verre van eerlijk. Want dat betekent dat Heertje niet stevig genoeg in zn schoenen staat een discussie te voeren en een gesprek te leiden.
Ik denk dat Heertje vooral gasten krijgt uit de eigen grachtengordelring, Hanneke Groenteman, Najib Amhali, Mathijs van Nieuwkerk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:10 schreef Compatibel het volgende:
ik denk niet dat er nog gasten willen komen als de opzet van het programma niet gewijzigd wordt.
Had ik niet door (en volgens mij het merendeel van de posters hier ook niet).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:29 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar iedereen hier heeft wel door dat de talkshow zelf, dus niet dat programma van gisteren op Nederland 3, op internet staat: http://www.heerlijkeerlijkheertje.nl/page/kijken-1
Ik denk dat de programmamakers de combinatie internet / tv niet goed duidelijk gemaakt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |