Ken je dit filmpje van een toespraak over Israel in de VN?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:19 schreef Reki het volgende:
Ze hebben gewoon schijt aan de resolutie van de VN
Ah, weer zo'n leuke jongeman partij kiest. Moet je Hitler niet op gaan graven?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Als America nu even zijn handen van Israel aftrekt, is het ook zo opgelost
Dubai en eventueel andere VAE?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe bedoel je naief.
Ken jij moslim landen die democratisch zijn, waar rechten van minderheden gerespecteerd worden?
Palestijnse dictator? Heb ik een black-out?quote:Waar komt het lachwekkende idee dan vandaan dat als de pallies het helemaal zelf mogen doen, het vanzelf wel een klein paradijsje wordt?
De dictatortjes hebben zoals altijd een boeman nodig, om naar te wijzen als het domme ongeletterde volk weer gaat morren dat ze niet te vreten hebben.
Jodenhaat, op dit vlak loopt de Arabische wereld 100'en jaren achter op Europa.quote:Dus die raketten e.d., die blijven heus wel komen, onafhankelijk hoe braaf Israel zich opstelt.
Mensen zijn pas flink gestoord in hun hersenpan als ze troep lopen te blaten zoals jij, zonder nuance, doordrenkt van indoctrinatie en propaganda en waarschijnlijk een ruime portie haat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mensen zijn ook flink gestoord in hun hersenpan om een land te steunen wat onrechtmatige oorlogen voert tegen de burgerbevolking.
In principe moet jij je nu gaan schamen tot op het bot.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n leuke jongeman partij kiest. Moet je Hitler niet op gaan graven?
Ik zei iets negatiefs over Israel. Moet je me niet voor antisemiet uitschelden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De mensen welke die raketten afvuren/afvuurden, kregen die opdracht van Hamas. En als dat niet het geval is, gebeurde dit in ieder met medeweten en bij goedkeuring van Hamas. Aangezien Hamas in de Gaza-strook een totalitair regime voert en zij alle gewapende groepen controleert én waarschijnlijk ook alle ambtenaren etc (alle Fatah-leden uiteraard uiteraard opgesloten/weggejaagd etc) zijn de aanhoudende raketaanvallen dus eigenlijk gewoon een constante oorlogsverklaring van de ene natie naar de andere.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:13 schreef John.Milton het volgende:
[..]
De oorsprong van deze raketten zijn echt geen individuen, daar zit een organisatie achter. Dat kun je toch niet ontkennen. Die organisatie dient gewoon aangepakt te worden.
De manier waarop Israel het op het moment doet is natuurlijk wel erg fout en ik denk dat er binnenkort wel meer gruwelijkheden daarvan aan het licht gaan komen.
"Beter maf dan mof?"quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
In principe moet jij je nu gaan schamen tot op het bot.
Je kiest partij flapdrol. In een oorlog waar je vrij weinig mee te maken hebt. Het een is niet beter dan het ander.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:53 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ik zei iets negatiefs over Israel. Moet je me niet voor antisemiet uitschelden?
mogelijk ... maar niet op de oplossing die de (arabische) wereld graag zou zien vrees ikquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Kentoet het volgende:
[..]
De reden of een van redenen waarom dit offensief NU plaatsvindt, is uiteraard de aankomende nieuwe Amerikaanse regering.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Een boel aanames in 1 keer zeg.....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Je kiest partij flapdrol. In een oorlog waar je vrij weinig mee te maken hebt. Het een is niet beter dan het ander.
ja want die gaat zich radicaal anders opstellen richting Israel denk je?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De reden of een van redenen waarom dit offensief NU plaatsvindt, is uiteraard de aankomende nieuwe Amerikaanse regering.
Nog niet al zou Israël de gazastrook nukenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want die gaat zich radicaal anders opstellen richting Israel denk je?
Moet je niet elders gaan flamen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik kan em je geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jaja, hamas niet vrijpleiten blablabla... maar een gegronde reden geven waarom het onzin is om Hamas op individueel niveau te bestrijden met commando's... wordt weer niet gegeven.
Ja, omdat je een oordeel velt over iets wat je niemand begrijpt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:00 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Een boel aanames in 1 keer zeg.....
*Je gaat ervanuit dat ik een flapdrol ben (omdat ik kritisch ben naar Israel)
*Je gaat ervanuit dat ik er niets mee te maken heb (omdat ik kritisch ben naar Israel)
*Je gaat ervanuit dat ik partij kies (omdat ik kritisch ben naar Israel)
*In je vorige post smijt je meteen met Hitler (omdat ik kritisch ben naar Israel)
Maar erg raar is het niet, zoals jij reageren immers de meeste Israel-aanhangers
Ze pakken niet de bevolking, althans niet primair. Dat de bevolking slachtoffer is zal ik niet ontkennen, maar de bevolking is geen doelwit. Bij Hamas ligt dat anders.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ze pakken niet de hele organisatie.
Ze pakken de hele bevolking in de Gaza strook.
Relevant verschil is relevant.
Dat doet Hamas al voor ze. Maar daar hoor je niemand over klagen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het terroriseren van de bevolking wel. En dat er minder Palestijnen overblijven is altijd mooi meegenomen.
Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten. Weerleg dat eens maar. En ik heb helemaal niks gelezen van Salvador waar indoctrinatie en propaganda uit blijkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Mensen zijn pas flink gestoord in hun hersenpan als ze troep lopen te blaten zoals jij, zonder nuance, doordrenkt van indoctrinatie en propaganda en waarschijnlijk een ruime portie haat.
Waar komt dat vandaan?
En dan bedoel ik niet "Israël dit en Israël dat" want dat kennen we. Bovendien is alles wat je daarover zegt te weerleggen.
Bronquote:The IDF's anti-Hamas operation in the Gaza Strip has diverted attention from the row over Palestinian Authority President Mahmoud Abbas's term in office, which expires on Friday.
Palestinian Authority...
Abbas's aides said he has no plans to step down in the near future, claiming that the PA's Basic Law allows him to stay in power for another year.
Abbas was elected in January 2005 to a four-year term.
Hamas officials said that as of Friday they would not recognize Abbas's status as president of the PA.
But they also made it clear that they would not demand his resignation for now "because of the war" in the Gaza Strip.
"This is not the time to talk about such matters," said one Abbas aide. "President Abbas was elected by a majority of the people, and as such he's the legitimate leader. He represents all the Palestinians and not only those living in the West Bank."
PA Prime Minister Salaam Fayad told reporters on Thursday that the law calls for holding presidential and legislative elections simultaneously. And since the legislative elections are due to be held in January 2010, Abbas is entitled to stay in office for an additional year, he explained.
Je snapt de situatie totaal niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ze pakken niet de bevolking, althans niet primair. Dat de bevolking slachtoffer is zal ik niet ontkennen, maar de bevolking is geen doelwit. Bij Hamas ligt dat anders.
[..]
Dat doet Hamas al voor ze. Maar daar hoor je niemand over klagen.
Als Israël een Palestijn afschiet is het een grove schande, als een Palestijn een Palestijn afschiet is het stil...
Ik denk het idd ook, ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Leg uit?quote:
Mijn god wat kansloos weer. Nee de Islam is het probleem daar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:09 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten.
Als er stelselmatig beweerd wordt dat de IDF en IAF doelbwust de Palestijnse burgerbevolking bestookt, dus dat burgers de militaire doelen zijn, waag ik me dat te betwijfelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:09 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten. Weerleg dat eens maar. En ik heb helemaal niks gelezen van Salvador waar indoctrinatie en propaganda uit blijkt.
Gast ga even ergens anders lopen ouwehoeren. Trolliequote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:07 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, omdat je een oordeel velt over iets wat je niemand begrijpt.
Ja, je hebt er niets mee te maken.
Ja, uit je hele post druipt Israelhaat.
Ik ben geen Israelaanhanger, ik ben neutraal. Maar ik heb wel een broertje dood aan die Nederlandse Palestijnenhype. Je vrienden waren gisteren in Utrecht anders erg duidelijk over Hitler.
Precies wat ik hier ook dacht.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
mogelijk ... maar niet op de oplossing die de (arabische) wereld graag zou zien vrees ik
Ja, inhoudelijk ligt hier de grens voor jou? Je bent wel goed in het bepalen wat ik moet doen en denken. Misschien moet je je aansluiten bij HAMAS, groupie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Gast ga even ergens anders lopen ouwehoeren. Trollie
Hier zeg je dus precies wat ik bedoel, minder druk, waarmee je dus erkent dat er weldegelijk veel druk op de situatie lag. Dat ze het toen gezellig in Oslo in een woonkamer geregeld hebben maakt geen verschil, als het aan de partijen zelf had gelegen was er helemaal geen akkoord gekomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zeg ik... lees je eens in. De gesprekken die leiden tot de Oslo akkoorden waren al begonnen tijdens de besprekingen in Madrid. En als ze het niet hadden gewild, hadden ze niet getekend. Kijk maar naar Madrid. Er was juist getekend omdat er onder minder druk, meer ruimte was voor echte gesprekken ipv de gebruikelijke 'jamaar hij' en 'jamaar zij' praatjes.
De misdragingen van Israel vallen in het niet bij hoe de arabieren elkaar onderling behandelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:09 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel wat onrecht in het Midden-Oosten.
Ik denk dat het standpunt van VS niet gaat veranderen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die was als schild gebruikt door de Israëliërs!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef SalmanPack het volgende:
De Al-Jazeera cameraman is tijdens de Live-uitzending geraakt door een Palestijnse steen.
"we got to stop our coverage and get some medical treatment"
De Joodse lobby heeft zijn uitwerking duidelijk gehad op jou. Hitler, Hamas aanhanger, groupie..... wat ben ik nog meer als ik Israel niet steun?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk ligt hier de grens voor jou? Je bent wel goed in het bepalen wat ik moet doen en denken. Misschien moet je je aansluiten bij HAMAS, groupie.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk ligt hier de grens voor jou? Je bent wel goed in het bepalen wat ik moet doen en denken. Misschien moet je je aansluiten bij HAMAS, groupie.
editquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:20 schreef Kentoet het volgende:
[..]
De Joodse lobby heeft zijn uitwerking duidelijk gehad op jou. Hitler, Hamas aanhanger, groupie..... wat ben ik nog meer als ik Israel niet steun?
Als je het zo zegt heb je gelijk. Maar dan is een resolutie zonder 'druk' nooit mogelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:17 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Hier zeg je dus precies wat ik bedoel, minder druk, waarmee je dus erkent dat er weldegelijk veel druk op de situatie lag. Dat ze het toen gezellig in Oslo in een woonkamer geregeld hebben maakt geen verschil, als het aan de partijen zelf had gelegen was er helemaal geen akkoord gekomen.
Is heel leuk, maar misschien moet je dan eerst verdiepen in de personen die niet pro-israël zijn.quote:
Dat klinkt anders al heel anders.quote:
het is dan vast veel handiger om je kinderen met stenen te laten gooienquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die was als schild gebruikt door de Israëliërs!
Serieus, als er bij mij voor de deur 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje zaten was het 'stenen gooien naar 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje' toch 1 van de laatste dingen die ik zou verzinnen om te gaan doen.
In een oorlog moet er 1 toegeven. Alleen dan gloort het licht van de vrede aan de horizon.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:26 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Hans Anders klinkt anders al heel anders.
Wat voor verschil maakt het als je naar de praktijk kijkt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als er stelselmatig beweerd wordt dat de IDF en IAF doelbwust de Palestijnse burgerbevolking bestookt, dus dat burgers de militaire doelen zijn, waag ik me dat te betwijfelen.
Ik denk dat ik maar online Hebreeuws ga leren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:37 schreef Kentoet het volgende:
Die banners! Krijg allemaal Israelisch-gerelateerde reclame: "Someone in Israel is waiting for your call"
Nou, ze zitten daar vast niet op een telefoontje van mij te wachten.
Klein duimpje en de reus bedoel je?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef MisterO het volgende:
Goed om te zien dat de meeste partijen begrijpen hoe het conflict in elkaar zit.
Het gebeurt wel vaker dat SGP, Christenunie, PVV precies begrijpen hoe iets in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef MisterO het volgende:
Goed om te zien dat de meeste partijen begrijpen hoe het conflict in elkaar zit. Jammer van de SP en Groenlinks.
Normaal gesproken heb ik echt totaal niks met Rita Verdonk, maar nu had ze toch echt wel gelijk. Die van Bommel mag echt opzouten van mij.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klein duimpje en de reus bedoel je?
VVD, CDA, Rita ook wel. PvdA doet raar en is meningloos..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:44 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Het gebeurt wel vaker dat SGP, Christenunie, PVV precies begrijpen hoe iets in elkaar steekt.
Een advies aan de Palestijnen: Als Hamas in jouw omgeving mortieren, raketten aan het afschieten is of zich op een andere manier ophouden.. Wegwezen..!!..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat voor verschil maakt het als je naar de praktijk kijkt?
Tering er liggen weet ik hoeveel mensen onder de puinhopen van ingestorte gebouwen. Nou zij blij dat het gebouw het doelwit was en zij niet persoonlijk.
Kijk naar hoeveel ton bommen op een voornamelijk stedelijk gebied is neergegooid. Wat maakt het dan nog uit wat men zegt wel en niet als doelwit te zien?
Hey, ik was sarcastischquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:45 schreef MisterO het volgende:
[..]
VVD, CDA, Rita ook wel. PvdA doet raar en is meningloos..
Ik kan het me verkeerd herinneren maar volgens mij waren de amerikanen even klaar in de zandbak van Irak en vond ineens de hele westerse wereld dat ze nu allemaal maar op moesten houden met schermutselingen daar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
Als je het zo zegt heb je gelijk. Maar dan is een resolutie zonder 'druk' nooit mogelijk.Ik dacht dat je 'buitenlandse' (politieke) druk en de druk om publiek spierballen te laten zien bedoelde. En die was er niet.
Oorlog is dan ook geen doel maar een middel.quote:Dat beide partijen geen vrede willen geloof ik ook niet, althans niet de gewone mensen in de conflict gebieden.
Owquote:
alleen eet de reus in dit geval wel klein duimpje en zijn broertjes die stiekem in zijn huis wilden slapen op ipv zijn eigen dochters?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klein duimpje en de reus bedoel je?
Helaas nog niet, ik wil zn vliegticket naar Israel wel kopen. Koop jij hem even een bomgordel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef tho_Omas het volgende:
Van Bommel is de aanstichter van mijn frustratie. Heeft hij al een bomgordel om?
hehe, en als hij dan in het vliegtuig stapt zeggen: "harry, wel je gordel omdoen hoor!"quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef MisterO het volgende:
Helaas nog niet, ik wil zn vliegticket naar Israel wel kopen. Koop jij hem even een bomgordel?
Het verschil is evident. Wees gewoon reëel!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat voor verschil maakt het als je naar de praktijk kijkt?
Tering er liggen weet ik hoeveel mensen onder de puinhopen van ingestorte gebouwen. Nou zij blij dat het gebouw het doelwit was en zij niet persoonlijk.
Kijk naar hoeveel ton bommen op een voornamelijk stedelijk gebied is neergegooid. Wat maakt het dan nog uit wat men zegt wel en niet als doelwit te zien?
'Gordel? Neeeee een Intifadah kan ook vreedzaam gebeuren hoor! waar heb je het over?!'quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef buachaille het volgende:
[..]
hehe, en als hij dan in het vliegtuig stapt zeggen: "harry, wel je gordel omdoen hoor!"
Als je burgers ontziet zijn er in enkele dagen tijd geen honderden doden en duizenden gewonden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het verschil is evident. Wees gewoon reëel!
Ja, dat gaat bij mij ook verder dan de fatsoensgrenzen. Zeker als je weet dat een aantal stemmers die kwats over gaat nemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:52 schreef MisterO het volgende:
[..]
'Gordel? Neeeee een Intifadah kan ook vreedzaam gebeuren hoor! waar heb je het over?!'
![]()
Kan er geen motie van wantrouwen tegen hem ingediend worden. Zulke dingen kun je echt niet roepen als tweede kamerlid...
En kindertjes sterven van de honger in Uzbekistan, je punt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:55 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik ben met grootse verbazing aan het kijken naar een aantal van de betogingen. Er zijn partijen die in dit conflict helemaal geen oog lijken te hebben voor de onschuldigen.
Volgens mij wordt er door verschillende media gemeld dat het aantal omgekomen burgerslachtoffers tussen de 10% en 25% ligt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je burgers ontziet zijn er in enkele dagen tijd geen honderden doden en duizenden gewonden.
Mijn punt is dat deze kinderen als direct gevolg van de oorlogshandelingen van Israël sterven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En kindertjes sterven van de honger in Uzbekistan, je punt?
niemand??quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen eet de reus in dit geval wel klein duimpje en zijn broertjes die stiekem in zijn huis wilden slapen op ipv zijn eigen dochters?
Nee, die ook niet. Dat is zo'n land waar jij als je als expat daar een ongeluk veroorzaakt, jij standaard een boete krijgt van 50.000 dollar. Gewoon, omdat jij maar een ongelovige buitenlander bent.quote:
Niet zoals mijn bovenstaande voorbeeld, for starters.quote:En wat houd het "respecteren van rechten van minderheden" precies bij jou in?
Blijkbaar.quote:Palestijnse dictator? Heb ik een black-out?
Vergeet het.quote:Welke partij? Israël. Dat is makkelijker als een hele arabisch gebied verplaatsen
Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er door verschillende media gemeld dat het aantal omgekomen burgerslachtoffers tussen de 10% en 25% ligt.
Je bent niet reëel. Er is geen Israëlisch beleid dat burgers als militaire doelen beschouwd.
Je bedoelt door de uitlokking van Hamas!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mijn punt is dat deze kinderen als direct gevolg van de oorlogshandelingen van Israël sterven.
Dat soort dingen gebeuren over de hele wereld, is het niet een beetje hypocriet om te doen alsof je het in dit geval erger vindt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mijn punt is dat deze kinderen als direct gevolg van de oorlogshandelingen van Israël sterven.
Zijn er belangrijkere dingen in dit conflict dan het menselijk leven? Dit is geen schaakspelletje.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef MisterO het volgende:
Mensen die teveel aan de onschuldige slachtoffers denken handelen naar mijn mening meer met emoties dan met verstand bij deze zaak.
En wie zegt niet dat ze als schild gebruikt werden? Of gegijzeld in publieke gebouwen om vervolgens huiliehuilie te doen voor de camera? zoals t verleden ons heeft laten zien. daarbij in een oorlog vallen slachtoffers.. daar kan je nou eenmaal weinig aan doen. Vooral in dit soort zwaarbevolkte gebieden waar de wapen tussen het publiek verstopt is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Maar kan me er wel heel boos om maken ja. Vooral omdat de burgers in Palestina in een openlucht gevangenis leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren over de hele wereld, is het niet een beetje hypocriet om te doen alsof je het in dit geval erger vindt?
en hoeveel airstrikes op dat moment?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
Nee die kindertjes sterven omdat papa de buurman niet kan ruften.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Sorry verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
Wie zegt dat het een schaakspelletje is. Tijdens oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers. En als Hamas tussen burgers gaat schuilen, worden deze cijfers hoger. Het is hard, maar Israel heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zijn er belangrijkere dingen in dit conflict dan het menselijk leven? Dit is geen schaakspelletje.
Waarom moet je altijd alles bagatelliseren?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren over de hele wereld, is het niet een beetje hypocriet om te doen alsof je het in dit geval erger vindt?
Als Tjetsjenen enkele honderden burgers gijzelen in een theater in Moskou en door onvoorzichtig optreden van commando's (o.a. door inzet van fentanyl & halothaan gas) honderd mensen om het leven komen wordt dit de Russische regering verweten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef HarryP het volgende:
[..]
Een advies aan de Palestijnen: Als Hamas in jouw omgeving mortieren, raketten aan het afschieten is of zich op een andere manier ophouden.. Wegwezen..!!..
Tenzij Hamas dat de burgerbevolking niet toestaat.. Maar dan is dat niet de schuld van Israel lijkt mij zo.
Laat ze dan maar eerst gestolen land teruggeven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:06 schreef MisterO het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een schaakspelletje is. Tijdens oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers. En als Hamas tussen burgers gaat schuilen, worden deze cijfers hoger. Het is hard, maar Israel heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.
Waarom moet je altijd zo selectief zijn in je verontwaardiging?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom moet je altijd alles bagatelliseren?
Gaza 2006. Israel verwijdert meer dan 10.000 van zijn eigen burgers uit Gaza. Heeft het geholpen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laat ze dan maar eerst gestolen land teruggeven.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef tho_Omas het volgende:
Van Bommel is de aanstichter van mijn frustratie. Heeft hij al een bomgordel om?
Gelijk oversteken. Jordanië is nota bene gevestigd op 80% van het israelisch grondgebied.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef AryaMehr het volgende:
Laat ze dan maar eerst gestolen land teruggeven.
Ik ben niet selectief. Ik constateer gewoon dat jij bijna altijd alles moet bagatelliseren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waarom moet je altijd zo selectief zijn in je verontwaardiging?
Volgens hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood
Je snapt wel waar ik naar toe wil he?quote:en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
Alsof zij de enige zijn, in Darfur lijden nog veel meer mensen, waarom heb je geen avatar om hen te steunen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Maar kan me er wel heel boos om maken ja. Vooral omdat de burgers in Palestina in een openlucht gevangenis leven.
Een stap in de goede richting, maar nog steeds niet genoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef MisterO het volgende:
[..]
Gaza 2006. Israel verwijdert meer dan 10.000 van zijn eigen burgers uit Gaza. Heeft het geholpen?
Je legt me woorden in de mond. Ik stel dat er geen wezenlijk verschil meer is als je zoveel verwoesting aanricht in een stedelijk gebied, het meest dichtbevolkte ter wereld. Er wordt zelfs fosfor gebruikt, een van de meest willekeurige wapensoort dat er is. Hoe kun je dan nog volhouden burgers te ontzien.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er door verschillende media gemeld dat het aantal omgekomen burgerslachtoffers tussen de 10% en 25% ligt.
Je bent niet reëel. Er is geen Israëlisch beleid dat burgers als militaire doelen beschouwd.
Tuurlijk mag Israel zijn burgers beschermen. Sterker nog, ze moeten hun burgers bescheremen maar ze moeten in dat proces niet gaan doen alsof het leven van de Israëlische burger meer waard is dan een Palestijn. Anders begrijp ik niet waarom er zoveel Palestijnn zijn dood gegaan....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:06 schreef MisterO het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een schaakspelletje is. Tijdens oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers. En als Hamas tussen burgers gaat schuilen, worden deze cijfers hoger. Het is hard, maar Israel heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.
Alsof de Israeliers niet in het grootste ghetto op aarde leven (zelfverkozen ditmaal, dat dan weer wel).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:10 schreef Wheelgunner het volgende:
Alsof zij de enige zijn, in Darfur lijden nog veel meer mensen, waarom heb je geen avatar om hen te steunen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |