abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64847618
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:19 schreef Reki het volgende:
Ze hebben gewoon schijt aan de resolutie van de VN
Ken je dit filmpje van een toespraak over Israel in de VN?

tvp
pi_64847676
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Als America nu even zijn handen van Israel aftrekt, is het ook zo opgelost
Ah, weer zo'n leuke jongeman partij kiest. Moet je Hitler niet op gaan graven?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:51:33 #203
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64847733
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe bedoel je naief.

Ken jij moslim landen die democratisch zijn, waar rechten van minderheden gerespecteerd worden?
Dubai en eventueel andere VAE?
En wat houd het "respecteren van rechten van minderheden" precies bij jou in?
quote:
Waar komt het lachwekkende idee dan vandaan dat als de pallies het helemaal zelf mogen doen, het vanzelf wel een klein paradijsje wordt?

De dictatortjes hebben zoals altijd een boeman nodig, om naar te wijzen als het domme ongeletterde volk weer gaat morren dat ze niet te vreten hebben.
Palestijnse dictator? Heb ik een black-out?
quote:
Dus die raketten e.d., die blijven heus wel komen, onafhankelijk hoe braaf Israel zich opstelt.
Jodenhaat, op dit vlak loopt de Arabische wereld 100'en jaren achter op Europa.
Dat word daar, meen ik, nog steeds met de paplepel ingegoten. En zo zal de jeugd van Israël ook wel het 1 en ander ingeprent worden over de Arabische wereld.
Onder die omstandigheden kan daar geen vrede komen, dus moet 1 partij daar gewoon weg.
Welke partij? Israël. Dat is makkelijker als een hele arabisch gebied verplaatsen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:51:41 #204
176916 Karrs
2007-2017
pi_64847738
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mensen zijn ook flink gestoord in hun hersenpan om een land te steunen wat onrechtmatige oorlogen voert tegen de burgerbevolking.
Mensen zijn pas flink gestoord in hun hersenpan als ze troep lopen te blaten zoals jij, zonder nuance, doordrenkt van indoctrinatie en propaganda en waarschijnlijk een ruime portie haat.

Waar komt dat vandaan?

En dan bedoel ik niet "Israël dit en Israël dat" want dat kennen we. Bovendien is alles wat je daarover zegt te weerleggen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:52:48 #205
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64847776
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

In principe moet jij je nu gaan schamen tot op het bot.
pi_64847808
quote:

[..]

Ik zei iets negatiefs over Israel. Moet je me niet voor antisemiet uitschelden?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:54:36 #207
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64847840
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:13 schreef John.Milton het volgende:

[..]

De oorsprong van deze raketten zijn echt geen individuen, daar zit een organisatie achter. Dat kun je toch niet ontkennen. Die organisatie dient gewoon aangepakt te worden.

De manier waarop Israel het op het moment doet is natuurlijk wel erg fout en ik denk dat er binnenkort wel meer gruwelijkheden daarvan aan het licht gaan komen.
De mensen welke die raketten afvuren/afvuurden, kregen die opdracht van Hamas. En als dat niet het geval is, gebeurde dit in ieder met medeweten en bij goedkeuring van Hamas. Aangezien Hamas in de Gaza-strook een totalitair regime voert en zij alle gewapende groepen controleert én waarschijnlijk ook alle ambtenaren etc (alle Fatah-leden uiteraard uiteraard opgesloten/weggejaagd etc) zijn de aanhoudende raketaanvallen dus eigenlijk gewoon een constante oorlogsverklaring van de ene natie naar de andere.

Wat Salvad0r ook vergeet is dat Hamas (zie ook Hezbollah) bij voorkeur veel (Palestijns) bloed en ellende wil laten zien op het moment dat de camera's draaien en de wereld meekijkt, maar ook als propaganda naar de eigen bevolking. Het is geen geheim dat om deze reden en bij wijze van verstoppen, wapenopslagplaatsen nogal eens tussen de bevolking liggen en het afvuren van raketten gebeurt op plaatsen waar een groot risico is onder burgerslachtoffers bij reactie door Israel.

Eerder deze week werd een ambulance door Israel onder vuur genomen. Dat was natuurlijk een grote schande, maar niet onbegrijpelijk als men ziet dat dat Hamas-rapalje geen respect heeft voor internationale afspraken en een ambulance net zo makkelijk wordt gebruikt om strijders in te vervoeren. Ook is het niet zoals in een 'normale' oorlog waar iedereen een herkenbaar uniform draagt; ook mensen in burgerkleding dragen en gebruiken wapens (waardoor het aantal 'burgerslachtoffers' nóg minder betrouwbaar wordt).

Even voor de duidelijkheid; ik keur de massale aanval op de Gaza-strook door Israel af. Het is ook heel makkelijk om 'de palestijnen' de schuld te geven van dit alles, maar de gewone man in de straat heeft daar geen schuld aan. Hamas is dan wel democratisch gekozen, maar zelfs daar kan ik ook nog wel in komen als je probeert vanuit andermans ogen te kijken. De gemiddelde Gaza-bewoner weet niet anders dan dat Israel/de joden van alle slechte dingen in het leven de oorzaak is, wat zelfs in de Koran staat (of in ieder geval zo uit wordt gelegd) en men onder het juk van de ubercorrupte Fatahkliek uit wilde. Hamas zich wél om de mensen bekommerd in sociale zin en op die manier veel krediet bij de mensen opgebouwd. En daar worden ze nu op afgerekend.

Ik voel sympathie voor de Palestijnse bevolking, maar die Hamassers mogen van mij netjes hangend in bomen worden gerangschikt. Net als strijders van beide kanten die bewust burgers treffen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64847860
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

In principe moet jij je nu gaan schamen tot op het bot.
"Beter maf dan mof?"

Laat maar.
pi_64847884
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:53 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Ik zei iets negatiefs over Israel. Moet je me niet voor antisemiet uitschelden?
Je kiest partij flapdrol. In een oorlog waar je vrij weinig mee te maken hebt. Het een is niet beter dan het ander.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 12:57:53 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64847943
quote:

[..]

mogelijk ... maar niet op de oplossing die de (arabische) wereld graag zou zien vrees ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:58:18 #211
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64847959
quote:

[..]

De reden of een van redenen waarom dit offensief NU plaatsvindt, is uiteraard de aankomende nieuwe Amerikaanse regering.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64848047
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Je kiest partij flapdrol. In een oorlog waar je vrij weinig mee te maken hebt. Het een is niet beter dan het ander.
Een boel aanames in 1 keer zeg.....

*Je gaat ervanuit dat ik een flapdrol ben (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*Je gaat ervanuit dat ik er niets mee te maken heb (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*Je gaat ervanuit dat ik partij kies (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*In je vorige post smijt je meteen met Hitler (omdat ik kritisch ben naar Israel)

Maar erg raar is het niet, zoals jij reageren immers de meeste Israel-aanhangers
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01:01 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64848048
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De reden of een van redenen waarom dit offensief NU plaatsvindt, is uiteraard de aankomende nieuwe Amerikaanse regering.
ja want die gaat zich radicaal anders opstellen richting Israel denk je?
pi_64848223
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nog niet al zou Israël de gazastrook nuken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:06:33 #215
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64848234
13:52 Police arrest axe-wielding Palestinian who wounded two Israelis in Rehovot (Haaretz)
13:38 Olmert says UN Security Council cease-fire resolution is `unworkable` (Reuters)
13:04 Lebanon arrests Hamas militants suspected of firing Katyushas at north Israel (Ch. 10)
13:01 Rocket alerts sound in Ashdod, Ashkelon and Yavneh (Channel 10)
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:06:50 #216
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64848246
quote:

[..]

Moet je niet elders gaan flamen?
Dasvidanja
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:07:01 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_64848250
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jaja, hamas niet vrijpleiten blablabla... maar een gegronde reden geven waarom het onzin is om Hamas op individueel niveau te bestrijden met commando's... wordt weer niet gegeven.
Ik kan em je geven.

Dat zou betekenen dat de IDF infanteristen in een zeer urbaan gebied moet gaan sturen.

Er bestaat geen vorm van oorlogvoeren die meer levens kost, dan duer voor deur, huis voor huis, door een wijk moeten ploegen.

En logischerwijs is het feit dat dat niet doen, meer pallestijnse burgerslachtoffers kost, maar wel minder IDF levens, prima het overwegen waard voor de IDF.

Onthoud: the purpose of war is not to die for your country, but make the other guy die for his.

Israel gaat niet met 2 handen op z'n rug gebonden het gevecht aan omdat dat jou en andere europese 'socialen' wel een goed idee lijkt. De IDF generaals moeten hun troepen in leven houden, pallestijnse burgers zijn minder van belang. Dat is hun werk, daar worden ze voor betaald.

En dat is 'niet lief', nee.

Oorlog is nooit lief.
&lt;signature here&gt;.
pi_64848254
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:00 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Een boel aanames in 1 keer zeg.....

*Je gaat ervanuit dat ik een flapdrol ben (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*Je gaat ervanuit dat ik er niets mee te maken heb (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*Je gaat ervanuit dat ik partij kies (omdat ik kritisch ben naar Israel)

*In je vorige post smijt je meteen met Hitler (omdat ik kritisch ben naar Israel)

Maar erg raar is het niet, zoals jij reageren immers de meeste Israel-aanhangers
Ja, omdat je een oordeel velt over iets wat je niemand begrijpt.

Ja, je hebt er niets mee te maken.

Ja, uit je hele post druipt Israelhaat.

Ik ben geen Israelaanhanger, ik ben neutraal. Maar ik heb wel een broertje dood aan die Nederlandse Palestijnenhype. Je vrienden waren gisteren in Utrecht anders erg duidelijk over Hitler.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:07:49 #219
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64848282
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ze pakken niet de hele organisatie.

Ze pakken de hele bevolking in de Gaza strook.

Relevant verschil is relevant.
Ze pakken niet de bevolking, althans niet primair. Dat de bevolking slachtoffer is zal ik niet ontkennen, maar de bevolking is geen doelwit. Bij Hamas ligt dat anders.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het terroriseren van de bevolking wel. En dat er minder Palestijnen overblijven is altijd mooi meegenomen.
Dat doet Hamas al voor ze. Maar daar hoor je niemand over klagen.

Als Israël een Palestijn afschiet is het een grove schande, als een Palestijn een Palestijn afschiet is het stil...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:09:16 #220
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64848327
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mensen zijn pas flink gestoord in hun hersenpan als ze troep lopen te blaten zoals jij, zonder nuance, doordrenkt van indoctrinatie en propaganda en waarschijnlijk een ruime portie haat.

Waar komt dat vandaan?

En dan bedoel ik niet "Israël dit en Israël dat" want dat kennen we. Bovendien is alles wat je daarover zegt te weerleggen.
Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten. Weerleg dat eens maar. En ik heb helemaal niks gelezen van Salvador waar indoctrinatie en propaganda uit blijkt.
Dasvidanja
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:09:21 #221
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64848330
quote:
The IDF's anti-Hamas operation in the Gaza Strip has diverted attention from the row over Palestinian Authority President Mahmoud Abbas's term in office, which expires on Friday.
Palestinian Authority...

Abbas's aides said he has no plans to step down in the near future, claiming that the PA's Basic Law allows him to stay in power for another year.

Abbas was elected in January 2005 to a four-year term.

Hamas officials said that as of Friday they would not recognize Abbas's status as president of the PA.

But they also made it clear that they would not demand his resignation for now "because of the war" in the Gaza Strip.

"This is not the time to talk about such matters," said one Abbas aide. "President Abbas was elected by a majority of the people, and as such he's the legitimate leader. He represents all the Palestinians and not only those living in the West Bank."

PA Prime Minister Salaam Fayad told reporters on Thursday that the law calls for holding presidential and legislative elections simultaneously. And since the legislative elections are due to be held in January 2010, Abbas is entitled to stay in office for an additional year, he explained.
Bron
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:10:02 #222
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64848359
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze pakken niet de bevolking, althans niet primair. Dat de bevolking slachtoffer is zal ik niet ontkennen, maar de bevolking is geen doelwit. Bij Hamas ligt dat anders.
[..]

Dat doet Hamas al voor ze. Maar daar hoor je niemand over klagen.

Als Israël een Palestijn afschiet is het een grove schande, als een Palestijn een Palestijn afschiet is het stil...
Je snapt de situatie totaal niet.
Dasvidanja
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:10:24 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_64848366
quote:

[..]

Ik denk het idd ook, ja.

Een Obama die enigzins gematigd is, is idd radicaal anders dan een Bush die alles op voorhand goedkeurt.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:10:38 #224
116015 SicSicSics
pi_64848374
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:10 schreef Verluste het volgende:

[..]

Je snapt de situatie totaal niet.
Leg uit?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64848406
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:09 schreef Verluste het volgende:

[..]

Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten.
Mijn god wat kansloos weer. Nee de Islam is het probleem daar.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:12:01 #226
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64848412
quote:

[..]

Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel onrecht in het Midden-Oosten. Weerleg dat eens maar. En ik heb helemaal niks gelezen van Salvador waar indoctrinatie en propaganda uit blijkt.
Als er stelselmatig beweerd wordt dat de IDF en IAF doelbwust de Palestijnse burgerbevolking bestookt, dus dat burgers de militaire doelen zijn, waag ik me dat te betwijfelen.
pi_64848552
Beelden van het laatste uur in Gaza:

De Al-Jazeera cameraman is tijdens de Live-uitzending geraakt door een Palestijnse steen.
"we got to stop our coverage and get some medical treatment"
pi_64848576
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:07 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja, omdat je een oordeel velt over iets wat je niemand begrijpt.

Ja, je hebt er niets mee te maken.

Ja, uit je hele post druipt Israelhaat.

Ik ben geen Israelaanhanger, ik ben neutraal. Maar ik heb wel een broertje dood aan die Nederlandse Palestijnenhype. Je vrienden waren gisteren in Utrecht anders erg duidelijk over Hitler.
Gast ga even ergens anders lopen ouwehoeren. Trollie
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:15:50 #229
176916 Karrs
2007-2017
pi_64848585
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

mogelijk ... maar niet op de oplossing die de (arabische) wereld graag zou zien vrees ik
Precies wat ik hier ook dacht.

Mensen vergeten wel eens dat Israël de meeste wapens zelf bouwt (onder licentie of niet).
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64848588
Veel rook ook.
pi_64848619
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Gast ga even ergens anders lopen ouwehoeren. Trollie
Ja, inhoudelijk ligt hier de grens voor jou? Je bent wel goed in het bepalen wat ik moet doen en denken. Misschien moet je je aansluiten bij HAMAS, groupie.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:17:03 #232
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64848630
pi_64848639
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zeg ik... lees je eens in. De gesprekken die leiden tot de Oslo akkoorden waren al begonnen tijdens de besprekingen in Madrid. En als ze het niet hadden gewild, hadden ze niet getekend. Kijk maar naar Madrid. Er was juist getekend omdat er onder minder druk, meer ruimte was voor echte gesprekken ipv de gebruikelijke 'jamaar hij' en 'jamaar zij' praatjes.
Hier zeg je dus precies wat ik bedoel, minder druk, waarmee je dus erkent dat er weldegelijk veel druk op de situatie lag. Dat ze het toen gezellig in Oslo in een woonkamer geregeld hebben maakt geen verschil, als het aan de partijen zelf had gelegen was er helemaal geen akkoord gekomen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:18:43 #234
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_64848690
quote:

[..]

Maar Israël IS ook de oorzaak van heel veel wat onrecht in het Midden-Oosten.
De misdragingen van Israel vallen in het niet bij hoe de arabieren elkaar onderling behandelen.
&lt;signature here&gt;.
pi_64848701
quote:

[..]

Ik denk dat het standpunt van VS niet gaat veranderen.

Volgens mij bedoelt Ebvandeberg dat Israel de operatie nu uitvoert, omdat Obama dan niet in een lastige (onmogelijke) posite wordt geplaatst waarbij hij een mening moet hebben over het conflict.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:19:54 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_64848743
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Leg uit?
"Pallestijnen zijn zielig , Israel is evil "
&lt;signature here&gt;.
pi_64848745
Net ene heel mooie betoog van de PVV over de oorlog, ook de SGP geageerd pro-Israël.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:20:08 #238
116015 SicSicSics
pi_64848755
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef SalmanPack het volgende:
De Al-Jazeera cameraman is tijdens de Live-uitzending geraakt door een Palestijnse steen.
"we got to stop our coverage and get some medical treatment"
Die was als schild gebruikt door de Israëliërs!

Serieus, als er bij mij voor de deur 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje zaten was het 'stenen gooien naar 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje' toch 1 van de laatste dingen die ik zou verzinnen om te gaan doen.
Fine, fuck you then!
pi_64848772
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja, inhoudelijk ligt hier de grens voor jou? Je bent wel goed in het bepalen wat ik moet doen en denken. Misschien moet je je aansluiten bij HAMAS, groupie.
De Joodse lobby heeft zijn uitwerking duidelijk gehad op jou. Hitler, Hamas aanhanger, groupie..... wat ben ik nog meer als ik Israel niet steun?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:21:51 #240
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64848836
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

pi_64848937
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:20 schreef Kentoet het volgende:

[..]

De Joodse lobby heeft zijn uitwerking duidelijk gehad op jou. Hitler, Hamas aanhanger, groupie..... wat ben ik nog meer als ik Israel niet steun?
edit

[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2009 14:04:12 (probeer het nog eens: en dan normaal aub) ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:24:52 #242
116015 SicSicSics
pi_64848950
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:17 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Hier zeg je dus precies wat ik bedoel, minder druk, waarmee je dus erkent dat er weldegelijk veel druk op de situatie lag. Dat ze het toen gezellig in Oslo in een woonkamer geregeld hebben maakt geen verschil, als het aan de partijen zelf had gelegen was er helemaal geen akkoord gekomen.
Als je het zo zegt heb je gelijk. Maar dan is een resolutie zonder 'druk' nooit mogelijk. Ik dacht dat je 'buitenlandse' (politieke) druk en de druk om publiek spierballen te laten zien bedoelde. En die was er niet.

Dat beide partijen geen vrede willen geloof ik ook niet, althans niet de gewone mensen in de conflict gebieden.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:26:27 #243
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64849009
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:24 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Is heel leuk, maar misschien moet je dan eerst verdiepen in de personen die niet pro-israël zijn.
Is beter als gelijk domme dingen blaten

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2009 14:04:37 (quote aangepast) ]
pi_64849020
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:24 schreef tho_Omas het volgende:

[..]
Dat klinkt anders al heel anders.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2009 14:04:58 (quote aangepast) ]
pi_64849021
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die was als schild gebruikt door de Israëliërs!

Serieus, als er bij mij voor de deur 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje zaten was het 'stenen gooien naar 20 man tot de tanden toe bewapende soldaten achter mijn tuinhekje' toch 1 van de laatste dingen die ik zou verzinnen om te gaan doen.
het is dan vast veel handiger om je kinderen met stenen te laten gooien
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:30:44 #246
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849157
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_64849219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:26 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Hans Anders klinkt anders al heel anders.
In een oorlog moet er 1 toegeven. Alleen dan gloort het licht van de vrede aan de horizon.

En als je geen 48-uurs ban wilt ook natuurlijk.
pi_64849410
Verdonk praat in koninklijk meervoud.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64849411
Mensen moeten eens wat minder letterlijk de media overnemen... Media is kijkcijfergeil. Het nieuws heeft heus niet als eerste doel de mens informeren, bij lange na niet. It's all about the ratings.
Ik ben geen voorstander van een van deze partijen, ze hebben beiden hun redenen die ik van de ene kant kan begrijpen. Vergeet echter niet dat elk lijk dat in beeld gebracht is en gaat worden hoogwaarschijnlijk een middel van propaganda is. Grote kans dat die arme dode Palastijn een "human shield" was of 5 min voordat de camera aan ging nog een wapen vast had. Hamas heeft dit soort mensonterende kutgeintjes vaker uigehaald en zullen zich vast niet schromen dit weer uit te halen. VN materieel zoals ambulances gebruiken als transport, scholen en andere publieke gebouwen gebruiken voor wapenopslag of dekking. Ze hebben t allemaal gebruikt en doen dit waarschijnlijk weer.

En komop nou! "er zijn maar zoveel dode Israeliers in zoveel jaar en nu al zoveel dode palastijnen" dit soort uitspraken komen uit zieke geesten... jullie hebben een burger van mij vermoord nu mag ik er een van jou vermoorden! over onnodige burgerslachtoffers gesproken? Israel heeft als doel de raketbeschietingen te stoppen door ze te vernietigen en aangezien die dingen tussen t publiek zitten (weer een bekende taktiek) vallen er burgerslachtoffers. (NET ZOALS IN ELKE OORLOG) Vooral in een dichtbevolkte wijk zoals de Gaza.

Pro- Israel/Hamas aanghangers ga toch iets nuttigs doen.

Ja ik neig iets meer richting Israel omdat ik gewoon niet tegen de laffe en beestachtige (voor beesten zelfs beledigend) taktieken kan. Hoe je t ook went of keert, de Hamas is heer en meester op dit vlak.
pi_64849442
Die banners! Krijg allemaal Israelisch-gerelateerde reclame: "Someone in Israel is waiting for your call"
Nou, ze zitten daar vast niet op een telefoontje van mij te wachten.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 13:38:07 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64849451
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als er stelselmatig beweerd wordt dat de IDF en IAF doelbwust de Palestijnse burgerbevolking bestookt, dus dat burgers de militaire doelen zijn, waag ik me dat te betwijfelen.
Wat voor verschil maakt het als je naar de praktijk kijkt?

Tering er liggen weet ik hoeveel mensen onder de puinhopen van ingestorte gebouwen. Nou zij blij dat het gebouw het doelwit was en zij niet persoonlijk.

Kijk naar hoeveel ton bommen op een voornamelijk stedelijk gebied is neergegooid. Wat maakt het dan nog uit wat men zegt wel en niet als doelwit te zien?
pi_64849547
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:37 schreef Kentoet het volgende:
Die banners! Krijg allemaal Israelisch-gerelateerde reclame: "Someone in Israel is waiting for your call"
Nou, ze zitten daar vast niet op een telefoontje van mij te wachten.
Ik denk dat ik maar online Hebreeuws ga leren.
pi_64849553
Hoeveel ton is er gegooid to nu toe ?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:42:23 #254
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849617
Goed om te zien dat de meeste partijen begrijpen hoe het conflict in elkaar zit. Jammer van de SP en Groenlinks.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 13:43:22 #255
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64849657
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef MisterO het volgende:
Goed om te zien dat de meeste partijen begrijpen hoe het conflict in elkaar zit.
Klein duimpje en de reus bedoel je?
pi_64849695
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef MisterO het volgende:
Goed om te zien dat de meeste partijen begrijpen hoe het conflict in elkaar zit. Jammer van de SP en Groenlinks.
Het gebeurt wel vaker dat SGP, Christenunie, PVV precies begrijpen hoe iets in elkaar steekt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:44:51 #257
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849709
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Normaal gesproken heb ik echt totaal niks met Rita Verdonk, maar nu had ze toch echt wel gelijk. Die van Bommel mag echt opzouten van mij.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:45:42 #258
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849740
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:44 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Het gebeurt wel vaker dat SGP, Christenunie, PVV precies begrijpen hoe iets in elkaar steekt.
VVD, CDA, Rita ook wel. PvdA doet raar en is meningloos..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:46:20 #259
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64849757
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Tering er liggen weet ik hoeveel mensen onder de puinhopen van ingestorte gebouwen. Nou zij blij dat het gebouw het doelwit was en zij niet persoonlijk.

Kijk naar hoeveel ton bommen op een voornamelijk stedelijk gebied is neergegooid. Wat maakt het dan nog uit wat men zegt wel en niet als doelwit te zien?
Een advies aan de Palestijnen: Als Hamas in jouw omgeving mortieren, raketten aan het afschieten is of zich op een andere manier ophouden.. Wegwezen..!!..

Tenzij Hamas dat de burgerbevolking niet toestaat.. Maar dan is dat niet de schuld van Israel lijkt mij zo.
pi_64849766
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:45 schreef MisterO het volgende:

[..]

VVD, CDA, Rita ook wel. PvdA doet raar en is meningloos..
Hey, ik was sarcastisch
pi_64849771
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
Als je het zo zegt heb je gelijk. Maar dan is een resolutie zonder 'druk' nooit mogelijk. Ik dacht dat je 'buitenlandse' (politieke) druk en de druk om publiek spierballen te laten zien bedoelde. En die was er niet.
Ik kan het me verkeerd herinneren maar volgens mij waren de amerikanen even klaar in de zandbak van Irak en vond ineens de hele westerse wereld dat ze nu allemaal maar op moesten houden met schermutselingen daar.
Handig als je nog een blik troepen hebt daar in de buurt om dan dergelijke dingen te gaan roepen.
quote:
Dat beide partijen geen vrede willen geloof ik ook niet, althans niet de gewone mensen in de conflict gebieden.
Oorlog is dan ook geen doel maar een middel.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:47:20 #262
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849801
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Hey, ik was sarcastisch
Ow ik heb net gepauzeerd in de kantine, dus heb toevallig die 3 partijen gemist
pi_64849848
Van Bommel is de aanstichter van mijn frustratie. Heeft hij al een bomgordel om?
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 13:49:21 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64849860
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

alleen eet de reus in dit geval wel klein duimpje en zijn broertjes die stiekem in zijn huis wilden slapen op ipv zijn eigen dochters?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:49:39 #265
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849870
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef tho_Omas het volgende:
Van Bommel is de aanstichter van mijn frustratie. Heeft hij al een bomgordel om?
Helaas nog niet, ik wil zn vliegticket naar Israel wel kopen. Koop jij hem even een bomgordel?
pi_64849904
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef MisterO het volgende:

Helaas nog niet, ik wil zn vliegticket naar Israel wel kopen. Koop jij hem even een bomgordel?
hehe, en als hij dan in het vliegtuig stapt zeggen: "harry, wel je gordel omdoen hoor!"
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:50:48 #267
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64849923
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het verschil is evident. Wees gewoon reëel!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:52:19 #268
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64849984
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

hehe, en als hij dan in het vliegtuig stapt zeggen: "harry, wel je gordel omdoen hoor!"
'Gordel? Neeeee een Intifadah kan ook vreedzaam gebeuren hoor! waar heb je het over?!'

Kan er geen motie van wantrouwen tegen hem ingediend worden. Zulke dingen kun je echt niet roepen als tweede kamerlid...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:55:09 #269
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_64850106
Ik ben met grootse verbazing aan het kijken naar een aantal van de betogingen. Er zijn partijen die in dit conflict helemaal geen oog lijken te hebben voor de onschuldigen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 13:57:41 #270
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64850197
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het verschil is evident. Wees gewoon reëel!
Als je burgers ontziet zijn er in enkele dagen tijd geen honderden doden en duizenden gewonden.
pi_64850206
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:52 schreef MisterO het volgende:

[..]

'Gordel? Neeeee een Intifadah kan ook vreedzaam gebeuren hoor! waar heb je het over?!'

Kan er geen motie van wantrouwen tegen hem ingediend worden. Zulke dingen kun je echt niet roepen als tweede kamerlid...
Ja, dat gaat bij mij ook verder dan de fatsoensgrenzen. Zeker als je weet dat een aantal stemmers die kwats over gaat nemen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:58:18 #272
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64850219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:55 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik ben met grootse verbazing aan het kijken naar een aantal van de betogingen. Er zijn partijen die in dit conflict helemaal geen oog lijken te hebben voor de onschuldigen.
En kindertjes sterven van de honger in Uzbekistan, je punt?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:01:01 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64850323
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je burgers ontziet zijn er in enkele dagen tijd geen honderden doden en duizenden gewonden.
Volgens mij wordt er door verschillende media gemeld dat het aantal omgekomen burgerslachtoffers tussen de 10% en 25% ligt.
Je bent niet reëel. Er is geen Israëlisch beleid dat burgers als militaire doelen beschouwd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:01:35 #274
159979 G.Fawkes
pi_64850337
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En kindertjes sterven van de honger in Uzbekistan, je punt?
Mijn punt is dat deze kinderen als direct gevolg van de oorlogshandelingen van Israël sterven.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:02:47 #275
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64850381
Mensen die teveel aan de onschuldige slachtoffers denken handelen naar mijn mening meer met emoties dan met verstand bij deze zaak.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03:15 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64850396
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

alleen eet de reus in dit geval wel klein duimpje en zijn broertjes die stiekem in zijn huis wilden slapen op ipv zijn eigen dochters?
niemand??

ik zit echt met tranen in mijn ogen op mijn stoel te draaien!
ik weet zeker dat dat grappig was -O_

beter sprookje (van die point of view) zou de 3 kleine biggetjes zijn, hans en grietje is wat minder
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03:25 #277
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_64850404
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dubai en eventueel andere VAE?
Nee, die ook niet. Dat is zo'n land waar jij als je als expat daar een ongeluk veroorzaakt, jij standaard een boete krijgt van 50.000 dollar. Gewoon, omdat jij maar een ongelovige buitenlander bent.

Nog meer domme voorbeelden?
quote:
En wat houd het "respecteren van rechten van minderheden" precies bij jou in?
Niet zoals mijn bovenstaande voorbeeld, for starters.

Maar ik ga hier niet met jou de discussie hoe discriminatoir islamitische landen richting minderheden zijn dunnetjes overdoen.

Als jij wilt spelen of je dom bent, moet je dat vooral blijven doen.

quote:
Palestijnse dictator? Heb ik een black-out?
Blijkbaar.

Dat abbas en hamas 'gekozen' zijn, maakt die leiders in die regio niet ineens democraten in hart en nieren.

Maar echte democraten gaan natuurlijk niet dood, rijker dan beatrix, terwijl je volk super-paupers zijn (arafat), en gaan niet andere partijen naar het leven staan, als de uitkomst van de stembusgang ons niet bevalt (Abbas, die lekker oorlogje ging voeren met hamas, wat overigens meer levens kosten dan wat Israel nu uitvreet, maar om onduidelijke redenen hoorden we toen mensen zoals jij totaal niet!
quote:
Welke partij? Israël. Dat is makkelijker als een hele arabisch gebied verplaatsen
Vergeet het.

Israel zal eerder de regio nuken voor ze dat over zich heen laten komen, en gelijk hebben ze.

Pallestijnen hebben het recht om daar te wonen, ze zijn daar geboren. De joden in Israel ook.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03:31 #278
159979 G.Fawkes
pi_64850405
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er door verschillende media gemeld dat het aantal omgekomen burgerslachtoffers tussen de 10% en 25% ligt.
Je bent niet reëel. Er is geen Israëlisch beleid dat burgers als militaire doelen beschouwd.
Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:00 #279
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64850459
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Mijn punt is dat deze kinderen als direct gevolg van de oorlogshandelingen van Israël sterven.
Je bedoelt door de uitlokking van Hamas!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:06 #280
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64850466
quote:

[..]

Dat soort dingen gebeuren over de hele wereld, is het niet een beetje hypocriet om te doen alsof je het in dit geval erger vindt?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:06 #281
159979 G.Fawkes
pi_64850468
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef MisterO het volgende:
Mensen die teveel aan de onschuldige slachtoffers denken handelen naar mijn mening meer met emoties dan met verstand bij deze zaak.
Zijn er belangrijkere dingen in dit conflict dan het menselijk leven? Dit is geen schaakspelletje.
pi_64850470
quote:

[..]

En wie zegt niet dat ze als schild gebruikt werden? Of gegijzeld in publieke gebouwen om vervolgens huiliehuilie te doen voor de camera? zoals t verleden ons heeft laten zien. daarbij in een oorlog vallen slachtoffers.. daar kan je nou eenmaal weinig aan doen. Vooral in dit soort zwaarbevolkte gebieden waar de wapen tussen het publiek verstopt is.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:21 #283
159979 G.Fawkes
pi_64850475
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren over de hele wereld, is het niet een beetje hypocriet om te doen alsof je het in dit geval erger vindt?
Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Maar kan me er wel heel boos om maken ja. Vooral omdat de burgers in Palestina in een openlucht gevangenis leven.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:30 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64850481
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
en hoeveel airstrikes op dat moment?
700?

lijkt me nogal meevallen, maar ik neem aan dat dat dodental van die dagen wel op is gelopen (verdubbelt?)
pi_64850485
quote:

[..]

Nee die kindertjes sterven omdat papa de buurman niet kan ruften.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:48 #286
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64850489
quote:

[..]

Sorry verkeerd gelezen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:06:56 #287
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64850521
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Zijn er belangrijkere dingen in dit conflict dan het menselijk leven? Dit is geen schaakspelletje.
Wie zegt dat het een schaakspelletje is. Tijdens oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers. En als Hamas tussen burgers gaat schuilen, worden deze cijfers hoger. Het is hard, maar Israel heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:07:22 #288
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64850531
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Waarom moet je altijd alles bagatelliseren?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:07:54 #289
36038 Shaman
retro-progressief
pi_64850542
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef HarryP het volgende:

[..]

Een advies aan de Palestijnen: Als Hamas in jouw omgeving mortieren, raketten aan het afschieten is of zich op een andere manier ophouden.. Wegwezen..!!..

Tenzij Hamas dat de burgerbevolking niet toestaat.. Maar dan is dat niet de schuld van Israel lijkt mij zo.
Als Tjetsjenen enkele honderden burgers gijzelen in een theater in Moskou en door onvoorzichtig optreden van commando's (o.a. door inzet van fentanyl & halothaan gas) honderd mensen om het leven komen wordt dit de Russische regering verweten.
Als Hamas mogelijk burgers gijzelt (nog steeds niet bewezen) en Israël behoorlijk onvoorzichtig te werk gaat, is het de schuld van de Palestijnen.
Dubbele moraal niet?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:08:05 #290
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64850547
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:06 schreef MisterO het volgende:

[..]

Wie zegt dat het een schaakspelletje is. Tijdens oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers. En als Hamas tussen burgers gaat schuilen, worden deze cijfers hoger. Het is hard, maar Israel heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.
Laat ze dan maar eerst gestolen land teruggeven.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:08:45 #291
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64850568
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waarom moet je altijd alles bagatelliseren?
Waarom moet je altijd zo selectief zijn in je verontwaardiging?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:08:56 #292
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64850574
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Gaza 2006. Israel verwijdert meer dan 10.000 van zijn eigen burgers uit Gaza. Heeft het geholpen?
pi_64850581
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef tho_Omas het volgende:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64850596
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef AryaMehr het volgende:

Gelijk oversteken. Jordanië is nota bene gevestigd op 80% van het israelisch grondgebied.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:09:40 #295
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64850606
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Waarom moet je altijd zo selectief zijn in je verontwaardiging?
Ik ben niet selectief. Ik constateer gewoon dat jij bijna altijd alles moet bagatelliseren.
pi_64850628
quote:

[..]

Na de 2e dag van het grondoffensief waren er ongeveer 550 mensen dood
Volgens hamas.
quote:
en het Israëlische leger beweerde dat er tot dan toe ongeveer 130 Hamas strijders waren gedood. Dan kom je op hele andere getallen uit...
Je snapt wel waar ik naar toe wil he?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:10:35 #297
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64850642
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Maar kan me er wel heel boos om maken ja. Vooral omdat de burgers in Palestina in een openlucht gevangenis leven.
Alsof zij de enige zijn, in Darfur lijden nog veel meer mensen, waarom heb je geen avatar om hen te steunen?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:11:05 #298
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64850654
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:08 schreef MisterO het volgende:

[..]

Gaza 2006. Israel verwijdert meer dan 10.000 van zijn eigen burgers uit Gaza. Heeft het geholpen?
Een stap in de goede richting, maar nog steeds niet genoeg.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 14:11:17 #299
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64850659
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond. Ik stel dat er geen wezenlijk verschil meer is als je zoveel verwoesting aanricht in een stedelijk gebied, het meest dichtbevolkte ter wereld. Er wordt zelfs fosfor gebruikt, een van de meest willekeurige wapensoort dat er is. Hoe kun je dan nog volhouden burgers te ontzien.

Die cijfers zijn kul omdat het alleen uitgaat van welke bevestigd zijn als burger. Van die 600+ doden zijn honderden de grond ingegaan zonder dat er bevestiging was. Mannen, vrouwen, kinderen, oude mensen etc. Het werkelijke cijfer kan gemakkelijk rond 80 of 90% uitkomen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:11:18 #300
159979 G.Fawkes
pi_64850660
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:06 schreef MisterO het volgende:

[..]

Tuurlijk mag Israel zijn burgers beschermen. Sterker nog, ze moeten hun burgers bescheremen maar ze moeten in dat proces niet gaan doen alsof het leven van de Israëlische burger meer waard is dan een Palestijn. Anders begrijp ik niet waarom er zoveel Palestijnn zijn dood gegaan....
pi_64850671
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:10 schreef Wheelgunner het volgende:

Alsof zij de enige zijn, in Darfur lijden nog veel meer mensen, waarom heb je geen avatar om hen te steunen?
Alsof de Israeliers niet in het grootste ghetto op aarde leven (zelfverkozen ditmaal, dat dan weer wel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')