Komt ie weer met zijn nazi-termenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze zijn immers het uitverkoren volk, waar ter wereld ze ook vandaan gehaald worden. Op basis van hun genen hebben ze meer rechten dan een ander volk en mag dat andere volk gedeporteerd worden. Een soort Herrenvolk zeg maar.
Dat kun je het beste aan een Perziër, Griek, Italiaan of Jood vragen. Ik weet zeker dat ze daar allevier wel een sterk antwoord op zullen hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom precies? Wat stelt precies de Palestijn onder de Perzier, Griek, Italiaan of Jood?
Maar het is toch dom om dan maar alle voorgaande afspraken overboord te kieperen? Probeer ze na te leven in plaats van je op alle mogelijke manier ergens onderuit ouwehoeren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:58 schreef g0dz0r het volgende:
[..]Waarom is dat gestoei in die zandbak ook alweer begonnen? Ja ik weet dat dat een reactie is op en juist daarom kun je die afspraken niet ineens nu na gaan leven, dat werkte toen niet en nu ook niet. Er zijn twee partijen die beiden geen concessies willen doen en daar zit het probleem, kun je afspraken maken wat je wil maar beide partijen zijn niet van plan deze na te leven.
Voor de palestijnen is jordanië hun natuurlijk habitat. Of natuurlijk Egypte waar het gros vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:01 schreef G.Fawkes het volgende:
En dat is niet zo voor de Palestijnen? Als ze natuurlijk het geluk hadden dat ze niet in een vluchtelingenkamp op een deken moesten slapen omdat er weer het een en ander bezet was...
Jij hanteert nazi-logica voor die regio, net als Israel, dus waarom dan niet meteen het jargon erbij?quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij hanteert nazi-logica voor die regio, net als Israel, dus waarom dan niet meteen het jargon erbij?
Daar kom je niet mee weg... Want waar stop je met terug redeneren? Als we met z'n allen op de geboorteplaats van de homo sapiens zitten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor de palestijnen is jordanië hun natuurlijk habitat. Of natuurlijk Egypte waar het gros vandaan komt.
Wat had je dan verwacht van dat tuig wat gisteren stond te "demonstreren"?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:05 schreef Waterwereld het volgende:
Egypte zou morgen een delegatie naar Caïro sturen om uit te zetten wat er is besproken.
En hier roepen de demonstranten, Hamas hamas alle joden aan het gas!
In Nederland! Niet normaal meer
Wat bepaalt de natuurlijke habitat? Ik dacht dat je het net had over waar je wieg had gestaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor de palestijnen is jordanië hun natuurlijk habitat. Of natuurlijk Egypte waar het gros vandaan komt.
[..]
Jij hanteert nazi-logica voor die regio, net als Israel, dus waarom dan niet meteen het jargon erbij?
Nee het is dom om te denken dat onder druk gemaakte afspraken nageleefd worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar het is toch dom om dan maar alle voorgaande afspraken overboord te kieperen? Probeer ze na te leven in plaats van je op alle mogelijke manier ergens onderuit ouwehoeren.
Een demonstratie is ieders recht. Dit is puur oproepen tot massamoord. En er lopen verdoemd hen, kleine kinderen bij. Wat wanneer er extreem rechtse mensen lopen die wel zin hebben in een rel? Ik hoop dat de demonstratie van de Joden iets normaler gaat verlopen en hun kinderen niet blootstellen aan mensen die niet verder kunnen denken dan met hun leuter. Dus die mensen die die leuzen riepen. En nee, nu heb ik het niet over elke allochtoon, maar over die mensen die op zaten te roepen tot dood.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht van dat tuig wat gisteren stond te "demonstreren"?
Volgens die logica bestaat Joods Israel dan ook al langer, veel langer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
`Lol, dus nu ineens bestaat Jordanië omdat de Israëlieten concessies hebben gedaan aan de Arabieren? Jordanie bestaat al langer dan het conflict tussen de Joden en Arabieren.
Ik zie in ras geen grond om het ene volk het andere volk te laten deporteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef Waterwereld het volgende:
Doe jij dan niet precies hetzelfde?
In de marokkanenvergelijking probeerde ik aan te geven dat marokkanen waar ook ter wereld zich als marokkaan zien, ook als ze elders geboren zijn. Zelfs in Nederland zullen 3e generatie marokkanen zich eerder zien als marokkaan dan als Nederlander.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef G.Fawkes het volgende:
Wat bepaalt de natuurlijke habitat? Ik dacht dat je het net had over waar je wieg had gestaan.
Onder druk gemaakt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:08 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee het is dom om te denken dat onder druk gemaakte afspraken nageleefd worden.![]()
Beetje hetzelfde als wat er nu gebeurt, denkt iemand nou echt dat het deze keer wel afgelopen is als de VN of andere partij een verdrag af kan dwingen?De papieren liggen bij beide partijen al in de prullenbak voor de inkt opgedroogd is.
Nogmaals, wat had je dan verwacht? Je weet toch over wat voor lui we het hier hebben?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Een demonstratie is ieders recht. Dit is puur oproepen tot massamoord.
Dat ben ik helemaal mee eens. Als je alleen maar de retoriek beschouwt die Israël en Hamas tegen elkaar bezigen en hoe ze elkaar naar het leven staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:08 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee het is dom om te denken dat onder druk gemaakte afspraken nageleefd worden.![]()
Beetje hetzelfde als wat er nu gebeurt, denkt iemand nou echt dat het deze keer wel afgelopen is als de VN of andere partij een verdrag af kan dwingen?De papieren liggen bij beide partijen al in de prullenbak voor de inkt opgedroogd is.
Like I said: Er zijn ook genoeg Palestijnse kinderen 3/4e generatie. Jij kunt niet objectief beoordelen wie er meer binden met het stukje land heeft. En daarom is het belachelijk om voor te stellen de Palestijnen te deporteren naar een ander deel van de kaart.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
In de marokkanenvergelijking probeerde ik aan te geven dat marokkanen waar ook ter wereld zich als marokkaan zien, ook als ze elders geboren zijn. Zelfs in Nederland zullen 3e generatie marokkanen zich eerder zien als marokkaan dan als Nederlander.
Voor Israeliers geldt hetzelfde. In al die eeuwen is er altijd binding geweest. Dat heeft niets te maken met een 'uitverkoren volk' o.i.d. maar met de cultuur. En dit geldt helemaal voor de 3e of 4e generatie die in Israel zelf geboren is.
Het politieke feit is evident. Israël bestaat en is als zodanig erkend.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Like I said: Er zijn ook genoeg Palestijnse kinderen 3/4e generatie. Jij kunt niet objectief beoordelen wie er meer binden met het stukje land heeft. En daarom is het belachelijk om voor te stellen de Palestijnen te deporteren naar een ander deel van de kaart.
Dus Israël (de Joden) mag daar van jou gewoon blijven bestaan? Mmm..dacht iets anders gelezen te hebben, maar dan moet ik even terugspittenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie in ras geen grond om het ene volk het andere volk te laten deporteren.
Ja, maar zoals ik al zei: de palestijnen uit Libanon, Gaza en Samaria en Judea keren terug naar hun thuisland. Dat is arabisch palestijna (jordanie) of Egypte. En dit is inderdaad een harde maatregel maar zoals het nu is is ook geen doen. De internationale gemeenschap kan de palestijnen dan verzorgen met huizen en andere goederen. De impopulaire maatregel zal inderdaad niet fijn gevonden worden maar hiermee worden wel veel slachtoffers in de toekomst voorkomen en na enkele tientallen jaren zal iedereen gesettled en tevreden zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:16 schreef G.Fawkes het volgende:
Like I said: Er zijn ook genoeg Palestijnse kinderen 3/4e generatie. Jij kunt niet objectief beoordelen wie er meer binden met het stukje land heeft. En daarom is het belachelijk om voor te stellen de Palestijnen te deporteren naar een ander deel van de kaart.
Dat heeft weinig te maken met de zogenaamde binding waar buachaille het over heeft.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het politieke feit is evident. Israël bestaat en is als zodanig erkend.
Denk ook niet dat het tegen die oorlog helpt, maar welke mensen je na de tijd weer op het matje kunt roepen, zodat rechters, griffiers en advocaten voorlopig ook weer genoeg werk hebbenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal mee eens. Als je alleen maar de retoriek beschouwt die Israël en Hamas tegen elkaar bezigen en hoe ze elkaar naar het leven staan.
Dan komen vervolgens een paar volgevreten mannen naar New York, die schrijven gezamenlijk een opstel en dan wordt er gezegd dat de internationale gemeenschap haar plicht heeft gedaan.
Het is gewoonweg een farce.
Het heeft te maken met een non-discussie, omdat we nu te maken hebben met een realiteit; Israël bestaat en is als zodanig erkend.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat heeft weinig te maken met de zogenaamde binding waar buachaille het over heeft.
Inval van Israël lijkt me dan weinig succesvol.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef damian5700 het volgende:
12:04 Gaza militants fire 20 rockets at Israel over course of Friday morning (Haaretz)
Die afspraken zijn er verre van spontaan gekomen en ook niet zonder inmenging van derden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Onder druk gemaakt?![]()
Niemand wil ze dwingen en niemand durft ze te dwingen dat is het probleem. Ze komen er toch wel mee weg.
Nee natuurlijk niet! Maar om nou te zeggen dat ze onder druk zijn gemaakt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:24 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Die afspraken zijn er verre van spontaan gekomen en ook niet zonder inmenging van derden.
Het waren er op een gegeven moment dagelijks rond de 80. Het is maar net hoe je het beschouwt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:24 schreef basilisk het volgende:
[..]
Inval van Israël lijkt me dan weinig succesvol.
17 dooien door raketten in 7 jaar. Er gaan meer lui dood door vliegtuigongelukken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het waren er op een gegeven moment dagelijks rond de 80. Het is maar net hoe je het beschouwt.
????quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
17 dooien door raketten in 7 jaar. Er gaan meer lui dood door vliegtuigongelukken.
En daarom moet je 17 doden door vijandelijkheden maar afdoen als niets?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
17 dooien door raketten in 7 jaar. Er gaan meer lui dood door vliegtuigongelukken.
Heb het over dooien door raketinslagen. Niet over andere terror.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
????
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)d+Terrorism+sinc.htm
[..]
Gewoon wel, op deze manier niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:18 schreef Waterwereld het volgende:
Dus Israël (de Joden) mag daar van jou gewoon blijven bestaan? Mmm..dacht iets anders gelezen te hebben, maar dan moet ik even terugspittenLees zoveel dus hou de users niet echt meer uit elkaar
Nou, eerlijk gezegd kijk ik er wel van op, want vond het tijdens de cartoonrel redelijk rustig. Ik wil ook niet graag met een rechts-extremist vergeleken worden (die er ook zijn) dus generaliseren doe ik niet aan qua Marokkanen en zou je ook niet moeten doen, maar de groepen die dit roepen zou ik wel graag een tijdje in de cel zien belanden tijdens de ramadan of een Islamitisch fees (of welk feest hen ook dierbaar is.Desnoods een bruiloft van broer ofzo). dus straffen die er echt toe doen. Het lijkt me raadzaam om wel verschil te zien in moslims hoor, want er lopen heel wat moslims rond die niet meteen elke jood aan het gas willen zien hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nogmaals, wat had je dan verwacht? Je weet toch over wat voor lui we het hier hebben?
Het is niet niets, maar om het te gebruiken als rechtvaardigheid om een all-out war te beginnen tegen de mensen in de Gaza strook, dat gaat net iets te ver.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En daarom moet je 17 doden door vijandelijkheden maar afdoen als niets?
Die zijn ze ook niet begonnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is niet niets, maar om het te gebruiken als rechtvaardigheid om een all-out war te beginnen tegen de mensen in de Gaza strook, dat gaat net iets te ver.
Source?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:36 schreef Salvad0R het volgende:
The onslaught in Gaza, where many civilians including children have been killed, has solid support among Israeli voters who go to the polls in a month. Most back Olmert's stated aim of ending years of rocket fire by Hamas on Israeli towns, that have killed 22 people since 2000.
Ach, de enige van wie Israël zich iets aantrekt is de VS. En aangezien die geen stem heeft uitgebracht voor deze resolutie gaan ze gewoon lekker door.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef Salvad0R het volgende:
GAZA (Reuters) - Israel pushed ahead with its two-week-old offensive in the Gaza Strip, ignoring a U.N. Security Council resolution calling for an immediate ceasefire.
Kan niet zeggen dat ik verbaasd ben. Zegt ook wat over de waarde van de UNSCquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef Salvad0R het volgende:
GAZA (Reuters) - Israel pushed ahead with its two-week-old offensive in the Gaza Strip, ignoring a U.N. Security Council resolution calling for an immediate ceasefire.
Ik vind de vergelijking trouwens überhaupt vreemd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is niet niets, maar om het te gebruiken als rechtvaardigheid om een all-out war te beginnen tegen de mensen in de Gaza strook, dat gaat net iets te ver.
Madrid?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
Maar misschien moet ik je vragen welke druk je bedoelt?..
De Israëli hebben alarmeringssystemen en schuilkelders gebouwd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat was ook het punt niet en daar ging de reactie helemaal niet over.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat gezever over wie er is begonnen en waarom, dat schiet niet op.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Israëli hebben alarmeringssystemen en schuilkelders gebouwd.
En het gaat evenwel om de intentie van deze beschietingen en dat is om de burgerbevolking te treffen.
Het punt echter was dat als het er eerst 80 per dag zijn en na dag 14 van het conflict 20 per dag zijn er al iets gewonnen is, als je het zo zou willen beschouwen.
Je begint goed! Maar daarna...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat gezever over wie er is begonnen en waarom, dat schiet niet op.
We zullen moeten kijken naar de grondslag van het probleem.
Israel heeft dat stuk land toegewezen gekregen. Waarom behandelen zij de oorspronkelijke bewoners van dat land als dieren? Wanneer zij een letterlijke samenleving creeeren hebben die onderdrukte mensen ook geen reden meer om Israel aan te vallen. Maar dit staat geenszins op de agenda van Israel, vreemd genoeg.
Onder druk van Madrid? Waar de officiële (niet zo geslaagde) onderhandelingen bezig waren? Welke druk levert dat op dan?quote:
Ik vind dit gewoon onzin. Ezzedine al-Qassam Brigade is een georganiseerde groep, die mensen recruteert en opleidt en ook als groep aanvallen coördineert.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:39 schreef Salvad0R het volgende:
Ze zouden die hamasstrijders op individueel niveau moeten aanpakken.
Als je de hele bevolking aanpakt zoals nu, heeft dat alleen maar meer hamas-strijders tot gevolg.
maarja, Israel beschouwt hun soldaten als te waardevol om dat te doen
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
Israel heeft dat stuk land toegewezen gekregen. Waarom behandelen zij de oorspronkelijke bewoners van dat land als dieren? Wanneer zij een letterlijke samenleving creeeren hebben die onderdrukte mensen ook geen reden meer om Israel aan te vallen. Maar dit staat geenszins op de agenda van Israel, vreemd genoeg.
Je leest bar slecht.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat gezever over wie er is begonnen en waarom, dat schiet niet op.
We zullen moeten kijken naar de grondslag van het probleem.
Juist ja. Geen ingang in een constructieve samenleving.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe bedoel je naief.
Ken jij moslim landen die democratisch zijn, waar rechten van minderheden gerespecteerd worden?
Waar komt het lachwekkende idee dan vandaan dat als de pallies het helemaal zelf mogen doen, het vanzelf wel een klein paradijsje wordt?
De dictatortjes hebben zoals altijd een boeman nodig, om naar te wijzen als het domme ongeletterde volk weer gaat morren dat ze niet te vreten hebben.
Dus die raketten e.d., die blijven heus wel komen, onafhankelijk hoe braaf Israel zich opstelt.
Jaja, hamas niet vrijpleiten blablabla... maar een gegronde reden geven waarom het onzin is om Hamas op individueel niveau te bestrijden met commando's... wordt weer niet gegeven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dit gewoon onzin. Ezzedine al-Qassam Brigade is een georganiseerde groep, die mensen recruteert en opleidt en ook als groep aanvallen coördineert.
En dat pleit de rest van Hamas overigens niet vrij. De doelstellingen van deze terroristische organisatie zijn bekend en het sociale component is de basis waarop terreur wordt uitgeoefend.
Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef SicSicSics het volgende:
Onder druk van Madrid? Waar de officiële (niet zo geslaagde) onderhandelingen bezig waren? Welke druk levert dat op dan?
Hamas is geen overkoepelende naam voor losse autonome individuen. Hamas is een organisatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jaja, hamas niet vrijpleiten blablabla... maar een gegronde reden geven waarom het onzin is om Hamas op individueel niveau te bestrijden met commando's... wordt weer niet gegeven.
Liever burgerslachtoffers maken he.
En dan? Ga je me nog een reden geven waarom die losse autonome individuen niet op individueel niveau aangepakt kunnen worden, of blijf je shit vertellen wat iedereen al weet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hamas is geen overkoepelende naam voor losse autonome individuen. Hamas is een organisatie.
Dat zeg ik... lees je eens in. De gesprekken die leiden tot de Oslo akkoorden waren al begonnen tijdens de besprekingen in Madrid. En als ze het niet hadden gewild, hadden ze niet getekend. Kijk maar naar Madrid. Er was juist getekend omdat er onder minder druk, meer ruimte was voor echte gesprekken ipv de gebruikelijke 'jamaar hij' en 'jamaar zij' praatjes.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:00 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat snap je toch zelf ook wel?Onder druk van de internationale gemeenschap werd Madrid georganiseerd, vervolgens lukt dat allemaal niet zo en komen ze met het Oslo akkoord.
![]()
Ja dat laatste is heel spontaan tot stand gekomen, vandaar dat beiden partijen zich er ook keurig aan hebben gehouden.
Omdat als je de top van deze organisatie elimineert en hun aanvoerlijnen en opslagplaatsen vernietigd er dan weinig overblijft van de organisatie. Dan vervalt het tot losse individuen met een te kleine machtsbasis en infrastructuur om een werkelijke bedreiging te vormen; in elk geval wordt de dreiging daarmee aanzienlijk gedecimeerd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:03 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En dan? Ga je me nog een reden geven waarom die losse autonome individuen niet op individueel niveau aangepakt kunnen worden, of blijf je shit vertellen wat iedereen al weet.
En de top van de organisatie (die overigens is verkozen) elimineer je door hele woonwijken met de grond gelijk te maken?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat als je de top van deze organisatie elimineert en hun aanvoerlijnen en opslagplaatsen vernietigd er dan weinig overblijft van de organisatie. Dan vervalt het tot losse individuen met een te kleine machtsbasis en infrastructuur om een werkelijke bedreiging te vormen; in elk geval wordt de dreiging daarmee aanzienlijk gedecimeerd.
Die zijn ze ook niet begonnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En de top van de organisatie (die overigens is verkozen) elimineer je door hele woonwijken met de grond gelijk te maken?
Het zal wel, achtergesteld volk daaroEnige wat ze ontwikkelen is wapens en haat.
Als deze oorlog haar grondslag kent in de raketten die door Hamas op Israel afgevuurd worden, dan zou Israel de oorsprong van deze raketten (individuen) moeten aanpakken. Niet het gehele volk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef SicSicSics het volgende:
Joehoe, Sally!
[..]
Die zijn ze ook niet begonnen.
Maar joh, waar zou jij dan de grens trekken?
Zou je na 100 doden zeggen dat het genoeg is?
200?
Mogen ze er 1000 afknallen voor dat je zegt; 'Nu is het wel welletjes, ik ga er potverdorie eens wat aan doen.' Om vervolgens Gaza in te wandelen om die rekels van een Hamas eens goed verbaal de oren te wassen?
En waarom ze voor deze aanpak kiezen en niet voor een aanval met commando's weet ik niet, ik ben ook geen militair tacticus met verstand van zaken. Maar ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben.
En nee, ik geloof niet dat het vermoorden van alle Palestijnen de reden voor deze aanpak is.
De oorsprong van deze raketten zijn echt geen individuen, daar zit een organisatie achter. Dat kun je toch niet ontkennen. Die organisatie dient gewoon aangepakt te worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als deze oorlog haar grondslag kent in de raketten die door Hamas op Israel afgevuurd worden, dan zou Israel de oorsprong van deze raketten (individuen) moeten aanpakken. Niet het gehele volk.
Als er een organisatie achter zat, zouden ze wel met wat professioneler vuurwerk komen dan thuisgemaakte raketten van rioolpijp. Lijkt mij.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:13 schreef John.Milton het volgende:
[..]
De oorsprong van deze raketten zijn echt geen individuen, daar zit een organisatie achter. Dat kun je toch niet ontkennen. Die organisatie dient gewoon aangepakt te worden.
De manier waarop Israel het op het moment doet is natuurlijk wel erg fout en ik denk dat er binnenkort wel meer gruwelijkheden daarvan aan het licht gaan komen.
Vanuit een gebied dat onder zware (grens) controles staat vind ik het al best knap en getuigen van een goede organisatie om met de Qassams te komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als er een organisatie achter zat, zouden ze wel met wat professioneler vuurwerk komen dan thuisgemaakte raketten van rioolpijp. Lijkt mij.
Waarom houden de Palestijnse autoriteiten deze individuen dan niet tegen? Dat had ze veel leed kunnen besparen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als er een organisatie achter zat, zouden ze wel met wat professioneler vuurwerk komen dan thuisgemaakte raketten van rioolpijp. Lijkt mij.
Omdat zij de enigen zijn die in opstand komen tegen de agressor Israel. Logica is bepaalde mensen vreemd, lijkt het.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:19 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Waarom houden de Palestijnse autoriteiten deze individuen dan niet tegen? Dat had ze veel leed kunnen besparen.
Ze pakken niet de hele organisatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vanuit een gebied dat onder zware (grens) controles staat vind ik het al best knap en getuigen van een goede organisatie om met de Qassams te komen.
En waarom ze geen individuen pakken maar de gehele organisatie lijkt me een gevolg van de opbouw en werkwijze van de organisatie. maar nogmaals beschik ik niet over de juiste intel om tot een goede conclusie te komen.
Nee, het terroriseren van de bevolking wel. En dat er minder Palestijnen overblijven is altijd mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef SicSicSics het volgende:
Joehoe, Sally!
En nee, ik geloof niet dat het vermoorden van alle Palestijnen de reden voor deze aanpak is.
Van de ene kant worden de Palestijnen afgeschilderd als een volk dat heel vredelievend is en dat er alleen individuen zijn die aanslagen plegen. Maar die individuen wordt geen strobreed in de weg gelegd om deze aanvallen te doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat zij de enigen zijn die in opstand komen tegen de agressor Israel. Logica is bepaalde mensen vreemd, lijkt het.
Want?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het terroriseren van de bevolking wel. En dat er minder Palestijnen overblijven is altijd mooi meegenomen.
Stel dat de joden een stuk West-Duitsland hadden toegewezen gekregen. Zeg maar grenzend aan Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Van de ene kant worden de Palestijnen afgeschilderd als een volk dat heel vredelievend is en dat er alleen individuen zijn die aanslagen plegen. Maar die individuen wordt geen strobreed in de weg gelegd om deze aanvallen te doen.
De wijze waarop Israel oorlog voert is inderdaad niet echt te rechtvaardigen op dit moment.
Ja, dat zullen ze nou niet meer doen nu ze gezien hebben hoe goed Israel het met ze voorheeft he?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:08 schreef DustPuppy het volgende:
Maar de meerderheid heeft toch wel op Hamas gestemd, dus iets van verantwoordelijkheid is er toch wel.
Hij bedoelt het sarcastisch.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Want?
Wat is een Palestijn minder als een Israeliet, Nederlander, Ier, Amerikaan, Afghaan en noem maar op?
Dat blijkt wel uit de doelen die Hamas kiest.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Volgens die logica is overigens het hele Israelische volk verantwoordelijk voor de misdaden die de staat Israel momenteel begaat.
22 burgerdooien in 9 jaar door de raketten van Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de doelen die Hamas kiest.
Mensen zijn ook flink gestoord in hun hersenpan om een land te steunen wat onrechtmatige oorlogen voert tegen de burgerbevolking.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:37 schreef Kentoet het volgende:
Goh, wat een opkomst bij die pro-israel demonstratie![]()
Cidi moet in het vervolg beter hun best doen om alles recht te praten, mensen geloven het niet meer.
En ben je het met die logica eens dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de doelen die Hamas kiest.
Wat roept ie nou weer?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:41 schreef G.Fawkes het volgende:
Hans van Baalenwat een smerige kerel is dat toch
Dan stap je weer heel gemakkelijk om het klip en klare feit heen, dat Hamas geen enkel militair doel beoogt maar enkel burgers bestookt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
22 burgerdooien in 9 jaar door de raketten van Hamas.
22 Palestijnse burgerdooien waren al in het 1e uur van Israels invasie gerealiseerd.
Iets in mij zegt dat deze verhoudingen niet kloppen.
ik denk dat een dergelijke aanpak een veelvoud aan burgerslachtoffers zal maken eerlijk gezetquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jaja, hamas niet vrijpleiten blablabla... maar een gegronde reden geven waarom het onzin is om Hamas op individueel niveau te bestrijden met commando's... wordt weer niet gegeven.
Liever burgerslachtoffers maken he.
Het is niet dat Hamas beschikt over een tactisch leger waarmee ze gericht militaire doelen van Israel kunnen aanvallen hequote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan stap je weer heel gemakkelijk om het klip en klare feit heen, dat Hamas geen enkel militair doel beoogt maar enkel burgers bestookt.
Categorisch nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En ben je het met die logica eens dan?
Als America nu even zijn handen van Israel aftrekt, is het ook zo opgelostquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:43 schreef tho_Omas het volgende:
Als ze nou beiden even constructief zijn, en een paar weken hun bijbels gesloten laten, gaan ze misschien nadenken.
Dat is geen vergoelijking. Er is nog steeds een keuze om geen burgers te beschieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is niet dat Hamas beschikt over een tactisch leger waarmee ze gericht militaire doelen van Israel kunnen aanvallen he
Dat zou de strijd eerlijk maken en zover kan Israel het heus niet laten komen, want dan worden ze geraped.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |