Me too. En elders in de wereld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toequote:Geweld tegen Joden Europa neemt toe
Geplaatst: 07 januari 2009 08:40, laatste wijziging: 07 januari 2009 09:05
AP
PARIJS - Aanvallen op Joden en brandstichtingen bij Joodse bijeenkomsten lijken toe te nemen in Europese steden sinds Israël de aanval op Hamas heeft geopend in de Gazastrook. Dergelijke incidenten hebben zich voorgedaan in Frankrijk, Zweden, Denemarken, Groot-Brittannië en België.
Maandagavond werd met een brandende auto de deur geramd van een synagoge in het Franse Toulouse. In het gebouw volgde op dat moment een groep mensen een cursus, maar niemand raakte gewond. De schade aan het gebouw bleef beperkt tot een geblakerde deur.
In het Zweedse Helsingborg werd een bijeenkomst van Joden verstoord, toen iemand een raam vernielde van het gebouw waar de bijeenkomst plaatshad en een brandend voorwerp naar binnen gooide. Reddingswerkers waren op tijd ter plaatse en konden het vuur in bedwang houden.
Vorige week woensdag werden in de Deense stad Odense in een winkelcentrum twee Israëliërs neergeschoten. De slachtoffers verkochten haarlotions en dergelijke. Zij waren de dagen daarvoor al herhaaldelijk lastig gevallen. De politie arresteerde in verband met de schietpartij een 27-jarige Deen van Palestijnse afkomst.
In Groot-Brittannië vielen de afgelopen week twintig tot vijfentwintig antisemitische incidenten te noteren. Daarbij was een poging een synagoge in Noord-Londen in brand te steken. Volgens de Britten staan de incidenten in relatie met het geweld in de Gazastrook.
De regering in België heeft de politie gevraagd extra alert te zijn, nadat recente pro-Palestijnse demonstraties waren uitgedraaid op geweld, waarbij vele arrestaties werden verricht. Een brievenbus bij een huis van Joden in Antwerpen werd in de brand gestoken.
Eenheid bewaren
Premier Nicolas Sarkozy van Frankrijk waarschuwde gisteren dat hij geen gewelddadigheden zal te tolereren die in verband staan met de toestand in de Gazastrook. Maandag al sprak minister van Binnenlandse Zaken Michèle Alliot-Marie met belangrijke personen van joodse en islamitische groepen, in de hoop de nationale eenheid te bewaren. Frankrijk heeft de grootste joodse en islamitische gemeenschap in West-Europa.
In het verleden laaide geregeld antisemitisch geweld op, als de spanningen in het Midden-Oosten weer eens hoog waren. In 2002 verlieten naar schatting 2300 Joden Frankrijk, omdat ze zich er onveilig voelden.
Een direct verband wat mij betreft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toe
Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een direct verband wat mij betreft.
We zullen heus niet meteen van WO2 naar de honderd elfste wereldoorlog gaan, daar zit namelijk nog wel wat tussen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:35 schreef Aagjekat het volgende:
die mogelijkheid zit erin.dat de oorlog verder uitbreidt en we afstevenen op een WO111..
ook de onrrust in Europa zal toenemen.
Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijsquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:39 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.
Gelukkig zit er een behoorlijk stuk tussen het midden oosten en west Europa.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijs
Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook opquote:
Inderdaad, het gaat er toch van komen, dus waarom wachten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook op. Dat hele conflict zal me aan me reet roesten, er wordt m.i. bovenmatig over bericht. Laat er dan op zijn minst een beetje actie zijn.
Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Egypte zal geen partij worden naar mijn idee.
Ze hebben redelijk goede verhoudingen met Israel bovendien hebben ze niet het voordeel van de underdog-positie die Hamas en Hezbollah wel hebben (dit terwijl het Egyptische leger in een directe confrontatie met Israel wel keihrad afgemaakt zal worden).
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.
ja en.... uiteindelijk willen ze het ook niet echt doen, omdat de nadelen daarvan ook weer te groot zijn, de vijandschaap van Iran en israel is ook een beetje gezocht, het is veilige 'afreageer-vijand' die niet na genoeg is om daadwerkelijk een bedreiging te zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:06 schreef superworm het volgende:
-Israël en de VS zoeken al jaren naar een kans om Iran aan te pakken op het kernwapenprogramma en hun wapenleveranties aan Hezbollah en Hamas.
oja? Iran is het tegendel eerder... grote mond wel maar daadwerkelijk geweldadige acties ondernemen is iets dat ze heel, heel lang niet gedaan hebben en op dat punt eerder relatief zwak zijn..quote:-Iran steunt Gaza openlijk en is niet vies van een robbertje vechten.
is eerder een volledig andere kwestie dan het midden-oosten conflict.quote:-Rusland heeft de gaskraan naar Europa dichtgedraaid, hetgeen politiek ook nog wel eens kan escaleren.
-Rusland heeft koelere betrekkingen met de VS, dan met Iran. Zeker ook door het Georgië-verhaal en de raketschilden in Polen, Tsjechië en elders.
kan sterk betwijfeld worden... Europa zal zeker niet als en blok achter israel staan en erder ook veel belangen an steun voor de palestijnen leggen alsel een bemiddelaarsrol opzoeken.... partij kiezen zal hoogst onwaarschijnlijk zijn, zelfs bv voor nederland (die dat in de zesdaagse oorlog wel oor israel deden)quote:-Europa zal, mocht de VS zich ermee bemoeien, Israël en de VS steunen.
ook weinig relevant... China is juist ook niet echt gebaat bij een escalatie van het midden-oosten conflict.quote:-China is een economische dreiging voor de VS, en kan door haar biljoenen opgepotte dollars in te wisselen en haar schulden op te eisen in no time de toch al wankelende VS economisch de afgrond in helpen.
-China en Rusland zijn de facto beide vrijemarktcommunisten.
Idd, dus laat dat wordt vervolgd maar zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen is vrij te posten wat hij of zij wil, uiteraard. Maar uitgaan van escalatie op basis van bijbelse teksten. Excuus, maar dan zit je wat mij betreft echt in het verkeerde topic.
De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
Ze hebben in de laatste 60 jaar 4 keer oorlog gevoerd met Israel en 4 keer militair verloren. Zeker vandaag de dag zou Israel de vloer met ze aanvegen, zelfs zonder de hulp van Amerika.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:55 schreef rakotto het volgende:
[..]
De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.
Kwaliteit verslaat kwantiteit eigenlijk altijd in een oorlog, dat hebben de Amerikanen wel bewezen met de golfoorlogen. Overigens is de vijand verslaan nog wel te doen, vervolgens een stuk veroverd land bezetten is iets heel anders, dat hebben ze op een wat negatievere manier ook ontdekt inmiddels. Israel zal niet Egypte daadwerkelijk binnenvallen denk ik, woestijn is toch niet zoveel waard, ik zie ze dan meer met wat precisiewapens een paar belangrijke militaire bases ed vernietigen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ze hebben in de laatste 60 jaar 4 keer oorlog gevoerd met Israel en 4 keer militair verloren. Zeker vandaag de dag zou Israel de vloer met ze aanvegen, zelfs zonder de hulp van Amerika.
Israel heeft in '67 helemaal geen hulp gehad van Amerika!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ze hebben in de laatste 60 jaar 4 keer oorlog gevoerd met Israel en 4 keer militair verloren. Zeker vandaag de dag zou Israel de vloer met ze aanvegen, zelfs zonder de hulp van Amerika.
Precies door dit soort achterlijke reacties zal er nooit vrede komen. Israel ruilt dat gebied in ruil voor vrede, en de Arabieren zien dat dan weer als een teken van zwakte i.p.v. een poging tot vrede..quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
Ik heb het ook eigenlijk over de laatste oorlog.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:22 schreef Roi het volgende:
[..]
Israel heeft in '67 helemaal geen hulp gehad van Amerika!!
Pas vanaf de volgende oorlog ('73) kreeg Israel militaire hulp.
We hebben ook Syrië nog, maar die hebben in 2006 ook Hezbollah niet geholpen, dus of ze dat nu wel zullen doen is zeer de vraag, ook dat land heeft genoeg eigen problemen..quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
Israel vs Egypte gebeurt niet. Zo dom is Mubarak niet. Bovendien legt Egypte het af tegen Israel in een militair conflict, zoals hierboven al is geschreven.
Nee, ik ben het eens met fruityloop. Iran is de joker, al zal het land niet snel uit eigen beweging mengen in de huidige oorlog. Dat zie en lees je ook. Vanuit Iran wordt met een boze vinger gewezen naar Israel en er worden weer een hoop nare dingen geroepen, maar meer ook niet. Iran houdt zich afzijdig, want als het teveel herrie gaat schoppen dan zet Israel eigenhandig een streep door Iran's nucleaire ambities. De kans bestaat echter wel dat de joden op korte termijn Iran aanvallen, helemaal als Hezbollah zich in het huidige conflict gaat mengen.
In de zesdaagse oorlog had Israel de Sinai gewonnen van Egypte, toen Egypte een paar jaar later tijdens de Yom Kippur oorlog binnenviel werden ze militair heel snel verslagen. Slechts door internationale druk heeft Israel het verdrag getekend dat de Sinai (terug)gaf aan Egypte.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
Als dit 111 wordt dan ben ik benieuwd naar die 108 andere wereldoorlogen die ik even gemist hebquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:35 schreef Aagjekat het volgende:
die mogelijkheid zit erin.dat de oorlog verder uitbreidt en we afstevenen op een WO111..
ook de onrrust in Europa zal toenemen.
Inderdaad. Ik denk dat Syrie zich alleen in een conflict stort al zij zich duidelijk gesteund ziet door andere Arabische landen. Maar de kans dat de Arabische landen wederom een compact sluiten zoals tijdens de Zesdaagse oorlog lijkt mij zeer klein. Het grootste gevaar komt gewoon van Iran.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
We hebben ook Syrië nog, maar die hebben in 2006 ook Hezbollah niet geholpen, dus of ze dat nu wel zullen doen is zeer de vraag, ook dat land heeft genoeg eigen problemen..
ik ook , zie ze ook niet,quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:37 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als dit 111 wordt dan ben ik benieuwd naar die 108 andere wereldoorlogen die ik even gemist heb
Heyy....quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen is vrij te posten wat hij of zij wil, uiteraard. Maar uitgaan van escalatie op basis van bijbelse teksten. Excuus, maar dan zit je wat mij betreft echt in het verkeerde topic.
Haha de enige, directe betrokkenheid van Amerika in de oorlogen (1948, zes daagse en Jom Kippoer oorlog) is dat Israel een amerikaanse cruiser bestookt heeftquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:55 schreef rakotto het volgende:
[..]
De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.
Daarnaast is het van een behoorlijke arrogantie om te denken dat die voorspellingen juist tijdens deze generatie gaan uitkomen, als of "wij" zo belangrijk zijn/in zo'n belangrijk tijdperk leven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom schrijf ik ook: je bent uiteraard vrij om te posten wat je wilt. Maar als je er echt dieper op wilt ingaan kun je mss beter een topic openen in TRU.
Weet je wat het is met voorspellingen. Ze komen nooit uit. Er bestaat geen bijbelse profetie die daadwerkelijk waarheid is geworden. Daarnaast zijn deze teksten vaak zo cryptisch verpakt dat ze betrekking kunnen hebben op tal van zaken. Tot slot is het natuurlijk niet de eerste keer dat Gaza onder vuur ligt, dus was dat betreft had die profetie al meerdere keren uit kunnen komen.
Die hebben ze ook verloren, of tenminste, stonden op het punt van.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb het ook eigenlijk over de laatste oorlog.
Waarschijnlijk wel, en er gaan ook meer moskeën in de fik, helaas. Hopelijk hebben we dan geen Balkenende die op zijn handen gaat zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toe
Euh. Hè? Dat wordt juist een flinke kutoorlog dan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
Iran: een oorlog tussen Israel en Iran zou over de hoofden van Syrië, Irak en Jordanië heen moeten, dus dat wordt nooit een echte oorlog.
Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
Dus twee conclusies:
1) Het gevoel dat alle buurlanden bevolkt worden door barbaren die uit zijn op de vernietiging van de beschaafde staat Israel, is aantoonbaar niet reëel. Dat gevoel van onveiligheid als staat is dus een fobie en geen angst.
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.
Ik vind het maar belachelijk.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
Onzin, lees je anders even in:quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:41 schreef antise het volgende:
[..]
![]()
Egyptische leger werd bijna weggeblazen lol.Israel had de oorlog bijna verloren toen het hulp vroeg bij de westerse wereld vaandaar ook de olie crisis in de jaren 70
Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.quote:A division led by Major General Ariel Sharon (almost certainly the 143rd Armoured Division) attacked the Egyptian line just north of Bitter Lake, in the vicinity of Ismailiya. The Israelis struck at a weak point in the Egyptian line, the "seam" between the Egyptian Second Army in the north and the Egyptian Third Army in the south. In some of the most brutal fighting of the war in and around the Chinese Farm (an irrigation project east of the canal and north of the crossing point), the Israelis opened a hole in the Egyptian line and reached the Suez Canal. A small force crossed the canal and created a bridgehead on the other side. For over 24 hours, troops were ferried across the canal in light inflatable boats, with no armor support of their own. They were well supplied with American-made M72 LAW rockets, negating the threat of Egyptian armor. Once the anti-aircraft and anti-tank defences of the Egyptians had been neutralized, the infantry once again was able to rely on overwhelming tank and air support.
Nee, krijg dat hier gewoon naast het topic...quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:10 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Haha nee, grapje zeker? Of denkt Google dat je heel erg pro-Israël bent?
Het is een complot van Fok! en Google tegen ons...zullen we naar BNW gaan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ik krijg een banner die mij probeert over te halen naar Egypte op vakantie te gaan.
Ze willen ons dood hebben!
Niet bellen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]
Die krijg ik nu. Creepy.
Cool. Wat is het nummer? Platbellen, gek!quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]
Die krijg ik nu. Creepy.
Ik vind dat er wel hinderlijkveel reclame voor Israel rond deze topics staat, ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er meer mensen die dit als reclame hier op Fok! in hun banner rechts hebben staan?
[ afbeelding ]
Die van de varkensworsten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet bellen!Ik heb een vermoeden dat Alberto Stegeman hier wel eens achter zou kunnen zitten.
Tevens TVP.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onzin, lees je anders even in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War
[..]
Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.
Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik ben hier niet met een wetenschappelijke publicatie bezig, ik zit op fok. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat dit wiki-artikel betrouwbaar is. In dit geval wordt er ook bronvermelding gegeven en is er geen discussie over de inhoud. Daaruit valt af te leiden dat er weinig controversieels gezegd wordt en dat je er dus vanuit kan gaan dat het wel ongeveer klopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.
Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?
Bij mijn weten is dat nog niet gebeurd, dus jaag ze maar over de kling... Deze problemen los je alleen maar op door 1 partij te verwijderen, Israël misdraagt zich, onder andere, tegen de UN en andere hulporganisaties. Opzouten met die gasten
Israël heeft de sinaï teruggegeven in ruil voor een erkenning van de staat Israël en blijvende vrede met Egypte.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg?Of komen nu die pijnlijke onderbuikgevoelens bovendrijven?
Juiste toenadering, maar jah dat zal waarschijnlijk een doorn zijn voor de joodse lobby die juist de wereldvrede willen verstoren.quote:'Obama stapt van isolatie Hamas af'
Uitgegeven: 9 januari 2009 09:54
Laatst gewijzigd: 9 januari 2009 10:34
LONDEN/WASHINGTON - De komende president van de Verenigde Staten, Barack Obama, zou willen ophouden de Palestijnse beweging Hamas te isoleren.
Hij zou eerst via de inlichtingendiensten contacten gaan leggen met Hamas, de Islamitische Verzetsbeweging die de laatste Palestijnse verkiezingen begin 2006 overtuigend won.
Verscheidene bronnen uit het overgangsteam dat met Obama de machtsoverdracht later deze maand voorbereidt, hebben dit volgens de vrijdageditie van de Britse krant The Guardian gezegd.
Bush
Obama's regering zou daarmee breken met de politiek van president Bush. Die heeft samen met Israël en andere bondgenoten Hamas als een terroristische groepering geïsoleerd.
Ze doen in principe slechts zaken met de verliezers van de Palestijnse verkiezingen, de partij Fatah van president Mahmoud Abbas en diens regering van enclaves op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Hamas nam in juni 2007 de macht over in Gaza. Israël belegerde de strook land sindsdien om Hamas ten val te brengen.
Discreet
De zegslieden stelden dat Obama niet onmiddellijk warme betrekkingen aanknoopt. Hij wil eerst discreet een nieuwe benadering van Hamas. Obama en zijn raadgevers zijn er volgens The Guardian van overtuigd dat de isolatiepolitiek van Bush en Israël ten aanzien van Hamas heeft gefaald.
Sommige waarnemers begrijpen Obama's veronderstelde aanpak. Steve Clemons van de vooruitstrevende denktank New America Foundation zei tegen The Guardian: ''Je kan iets doen via de Europeanen, met geheime gezanten of multilaterale gesprekken, maar de isloatie van Hamas die is afgekondigd onder Bush loopt ten einde. Het wordt een bittere pil voor de neocons (ultrarechtse entourage van Bush die Israël onvoorwaadelijk steunt)'', meende Clemons.
Obama heeft tot dusverre gezwegen over onder meer de Israëlische aanvallen op Hamas' bolwerk Gaza. Hij zei eerder dat ''het erg onvoorzichtig zou zijn signalen uit te zenden dat wij de buitenlandse politiek bepalen terwijl ik daar helemaal geen bevoegdheid toe heb''.
Ik wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?
Ik heb, op het nieuws, nog geen geluiden gehoord van Hamas/ Palestijnen die de Vn hulptroepen beschieten en doden.
Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.
Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
Ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik wel.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231424892324&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
Dat, dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik lees over onzekerheid van het incident. IDF tank of een Hamas sluipschutter?
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat, dus.
Palestijnen zeggen "Israëli's hebben het gedaan", Israël zegt "Geen idee momenteel, er komen meerdere verhalen binnen."
Ik vind het tweede verhaal iets verstandiger klinken, ook omdat het eerste verhaal zo stellig is.
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..
Neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat je de problematiek daar alleen maar kan oplossen door 1 van de partijen weg te halen en, voor mij, blijft Israël de oorzaak daar. Maargoed, nu ben ik weer een neo-nazi volgens sommigen op Fok!
Ik zeg niet dat het verstandig is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.
De 'oorzaak' (welke partij dan ook) weghalen kan alleen middels een all-out oorlog en daar zit niemand op te wachten. Geen verstandige uitspraak van je, dus.
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verstandig is.
Ik geef alleen een oplossing
Deze partijen gaan nooit in vrede naast elkaar leven.
En Iran, Egypte en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.
GOED ONDERWIJS.
Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
Ik hoop het ook...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
En Iran, Egypte en ga zo maar door.
Jodenhaat is in alle omliggende gebieden te vinden, dacht ik...
En dan nog, is het probleem pas over 2 a 3 generaties volledig opgelost. Als je dat al red.
Dus nee, ik zie dat als iets onmogelijks. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar toch..
Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.
Daarbij vind ik je ook een beetje klinken als een ervaringsdeskundige. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het is om vanuit een gemoedelijke toestand ineens geconfronteerd te worden met diverse alarmsystemen en er allerhande stress is om zo snel als mogelijk jezelf in veiligheid te moeten brengen in een schuilkelder in afwachting op hetgeen komen gaat.
Je klinkt heel erg ervaren daarmee. Misschien kun je daar meer over vertellen en dan met name aandacht besteden aan die punten, in zo'n bedreigende situatie, die overeenkomsten hebben met een ziekte, zoals jij
zo vakkundig weet te verwoorden.
Én de Joodse scholen. Maar verder met je eens!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.
GOED ONDERWIJS.
Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.
Inderdaad lijk ik in moeilijke omstandigheden mijn hoofd redelijk koel te kunnen houden.
Er is toch wel een verschil tussen een staat die weggevaagd dreigt te worden en burgers die persoonlijk bedreigd worden. Reacties dienen verschillend te zijn, dat mag toch wel duidelijk zijn.
Je maakt ook alleen maar ironische en suggestieve opmerkingen, wat moet ik daar nou op zeggen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.
Je kunt daarmee jouw pretentie, dat jij in moeilijke omstandigheden je hoofd koel houdt, niet waarmaken. Sterker nog vind ik dit ontwijkend gedrag laf.
Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:07 schreef Burakius het volgende:
Heel gek iets om het scenario eens wat interessanter te maken. Wat als Turkije Israël aanvalt (ja het is helemaal niet waarschijnlijk 0,0%, maar wat IF)
En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.
De wens is de vader van de gedachte, vrees ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?
Iran heeft iets van 20.000 zelfmoord commando's? Nee precies, daar hoef je niet bang voor te zijn want de Israëli's hebben daar al genoeg ervaring mee. Jouw probleem is dat je opzoek bent naar argumenten om je anti-Israël mening mee te onderbouwen. Normaliter zoek je eerst de argumenten op en trek je vervolgens pas een conclusie, waar je je mening opbaseert.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.
Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |