abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 12:06:41 #1
145738 superworm
is erbij
pi_64805424
Lijkt me wel een topic waard om de mogelijkheden te bediscussiëren, zodat we in het geval dát het escaleert kunnen zeggen 'ja, wij van FOK! zagen het aankomen natuurlijk'.

-Israël en de VS zoeken al jaren naar een kans om Iran aan te pakken op het kernwapenprogramma en hun wapenleveranties aan Hezbollah en Hamas.
-Iran steunt Gaza openlijk en is niet vies van een robbertje vechten.
-Rusland heeft de gaskraan naar Europa dichtgedraaid, hetgeen politiek ook nog wel eens kan escaleren.
-Rusland heeft koelere betrekkingen met de VS, dan met Iran. Zeker ook door het Georgië-verhaal en de raketschilden in Polen, Tsjechië en elders.
-Europa zal, mocht de VS zich ermee bemoeien, Israël en de VS steunen.
-China is een economische dreiging voor de VS, en kan door haar biljoenen opgepotte dollars in te wisselen en haar schulden op te eisen in no time de toch al wankelende VS economisch de afgrond in helpen.
-China en Rusland zijn de facto beide vrijemarktcommunisten.

Het lijkt een beetje zo'n WO1- of WO2-scenario, waarbij de machtsblokken zich reeds vormen en een voorzichtige omlijning van een eventuele derde WO of een groot continentaal conflict snel tevoorschijn komt.

China/Rusland/Iran/Gaza/Libanon en nog wat anderen tegen EU/VS/Israël en gelieerde bondgenoten. Kan het? Wat zijn de kansen?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64805777
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:22:10 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64805914
Kansen waarop? Een kernoorlog? MAD?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_64805949
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
Me too. En elders in de wereld.
pi_64806102
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
quote:
Geweld tegen Joden Europa neemt toe

Geplaatst: 07 januari 2009 08:40, laatste wijziging: 07 januari 2009 09:05

AP

PARIJS - Aanvallen op Joden en brandstichtingen bij Joodse bijeenkomsten lijken toe te nemen in Europese steden sinds Israël de aanval op Hamas heeft geopend in de Gazastrook. Dergelijke incidenten hebben zich voorgedaan in Frankrijk, Zweden, Denemarken, Groot-Brittannië en België.

Maandagavond werd met een brandende auto de deur geramd van een synagoge in het Franse Toulouse. In het gebouw volgde op dat moment een groep mensen een cursus, maar niemand raakte gewond. De schade aan het gebouw bleef beperkt tot een geblakerde deur.

In het Zweedse Helsingborg werd een bijeenkomst van Joden verstoord, toen iemand een raam vernielde van het gebouw waar de bijeenkomst plaatshad en een brandend voorwerp naar binnen gooide. Reddingswerkers waren op tijd ter plaatse en konden het vuur in bedwang houden.

Vorige week woensdag werden in de Deense stad Odense in een winkelcentrum twee Israëliërs neergeschoten. De slachtoffers verkochten haarlotions en dergelijke. Zij waren de dagen daarvoor al herhaaldelijk lastig gevallen. De politie arresteerde in verband met de schietpartij een 27-jarige Deen van Palestijnse afkomst.

In Groot-Brittannië vielen de afgelopen week twintig tot vijfentwintig antisemitische incidenten te noteren. Daarbij was een poging een synagoge in Noord-Londen in brand te steken. Volgens de Britten staan de incidenten in relatie met het geweld in de Gazastrook.

De regering in België heeft de politie gevraagd extra alert te zijn, nadat recente pro-Palestijnse demonstraties waren uitgedraaid op geweld, waarbij vele arrestaties werden verricht. Een brievenbus bij een huis van Joden in Antwerpen werd in de brand gestoken.

Eenheid bewaren
Premier Nicolas Sarkozy van Frankrijk waarschuwde gisteren dat hij geen gewelddadigheden zal te tolereren die in verband staan met de toestand in de Gazastrook. Maandag al sprak minister van Binnenlandse Zaken Michèle Alliot-Marie met belangrijke personen van joodse en islamitische groepen, in de hoop de nationale eenheid te bewaren. Frankrijk heeft de grootste joodse en islamitische gemeenschap in West-Europa.

In het verleden laaide geregeld antisemitisch geweld op, als de spanningen in het Midden-Oosten weer eens hoog waren. In 2002 verlieten naar schatting 2300 Joden Frankrijk, omdat ze zich er onveilig voelden.
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toe
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:32:11 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_64806243
tvp
pi_64806313
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
[..]

Een direct verband wat mij betreft.
pi_64806341
die mogelijkheid zit erin.dat de oorlog verder uitbreidt en we afstevenen op een WO111..

ook de onrrust in Europa zal toenemen.
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
pi_64806469
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een direct verband wat mij betreft.
Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:43:08 #10
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_64806591
We will see, it just might.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:44:04 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64806623
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:35 schreef Aagjekat het volgende:
die mogelijkheid zit erin.dat de oorlog verder uitbreidt en we afstevenen op een WO111..

We zullen heus niet meteen van WO2 naar de honderd elfste wereldoorlog gaan, daar zit namelijk nog wel wat tussen.

Ook dit conflict zal gewoon via de diplomatieke weg worden opgelost. Net als de vorige paar keer.

Daarbij Egypte is op dit moment nog geen partij en zal dat ook niet worden denk ik, die zijn namelijk, volgens mij, net pas over de 6-daagse oorlog heen.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 12:46:02 #12
145738 superworm
is erbij
pi_64806692
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:39 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.
Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijs
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64806831
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijs
Gelukkig zit er een behoorlijk stuk tussen het midden oosten en west Europa.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:51:50 #14
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64806866
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:14 schreef Wheelgunner het volgende:
Escalatie
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:54:42 #15
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_64806954
tvp
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_64807049
Dat hele gedoe met Gaza dat loopt met een sisser af.

Maar weg gaat het probleem van Gaza ook niet.
Als ik hoor dat de gemiddelde leeftijd in Gaza 17 jaar is.
En dat moeders met 11 kinderen ook niet ongewoon zijn.

Overbevolking zorgt overal wel voor problemen maar als de mensen verder nergens welkom zijn ook niet in Iran dan is dat weer voer voor toekomstige problemen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:00:45 #17
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64807121
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]
Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook op . Dat hele conflict zal me aan me reet roesten, er wordt m.i. bovenmatig over bericht. Laat er dan op zijn minst een beetje actie zijn.
pi_64807317
Egypte zal geen partij worden naar mijn idee.
Ze hebben redelijk goede verhoudingen met Israel bovendien hebben ze niet het voordeel van de underdog-positie die Hamas en Hezbollah wel hebben (dit terwijl het Egyptische leger in een directe confrontatie met Israel wel keihrad afgemaakt zal worden).
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:09:27 #19
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64807375
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:00 schreef Terecht het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook op . Dat hele conflict zal me aan me reet roesten, er wordt m.i. bovenmatig over bericht. Laat er dan op zijn minst een beetje actie zijn.
Inderdaad, het gaat er toch van komen, dus waarom wachten?
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:57:23 #20
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_64809235
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Egypte zal geen partij worden naar mijn idee.
Ze hebben redelijk goede verhoudingen met Israel bovendien hebben ze niet het voordeel van de underdog-positie die Hamas en Hezbollah wel hebben (dit terwijl het Egyptische leger in een directe confrontatie met Israel wel keihrad afgemaakt zal worden).
Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:06:26 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64809607
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
pi_64809683
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:06 schreef superworm het volgende:

-Israël en de VS zoeken al jaren naar een kans om Iran aan te pakken op het kernwapenprogramma en hun wapenleveranties aan Hezbollah en Hamas.
ja en.... uiteindelijk willen ze het ook niet echt doen, omdat de nadelen daarvan ook weer te groot zijn, de vijandschaap van Iran en israel is ook een beetje gezocht, het is veilige 'afreageer-vijand' die niet na genoeg is om daadwerkelijk een bedreiging te zijn
quote:
-Iran steunt Gaza openlijk en is niet vies van een robbertje vechten.
oja? Iran is het tegendel eerder... grote mond wel maar daadwerkelijk geweldadige acties ondernemen is iets dat ze heel, heel lang niet gedaan hebben en op dat punt eerder relatief zwak zijn..

zelfs de Iran-Irak oorlog was vooral uitgelokt door saddam en daarij werd Iran keihard gepwned door een verdomd klein landje met een relatief veel kleiner leger (alhowel natuurlijk gesteund door een machtige 'broer', maar die steun was ook toen al niet onbeperkt)
quote:
-Rusland heeft de gaskraan naar Europa dichtgedraaid, hetgeen politiek ook nog wel eens kan escaleren.
-Rusland heeft koelere betrekkingen met de VS, dan met Iran. Zeker ook door het Georgië-verhaal en de raketschilden in Polen, Tsjechië en elders.
is eerder een volledig andere kwestie dan het midden-oosten conflict.
Hoogstmogelijk kan het juist een grond zijn waarom Rusland zich erder _niet_ in het MO-conflict actief wil mengen, omdat hun belangen en prioriteit ergens anders ligt en ze er domweg weinig te winnen hebben.
quote:
-Europa zal, mocht de VS zich ermee bemoeien, Israël en de VS steunen.
kan sterk betwijfeld worden... Europa zal zeker niet als en blok achter israel staan en erder ook veel belangen an steun voor de palestijnen leggen alsel een bemiddelaarsrol opzoeken.... partij kiezen zal hoogst onwaarschijnlijk zijn, zelfs bv voor nederland (die dat in de zesdaagse oorlog wel oor israel deden)
quote:
-China is een economische dreiging voor de VS, en kan door haar biljoenen opgepotte dollars in te wisselen en haar schulden op te eisen in no time de toch al wankelende VS economisch de afgrond in helpen.
-China en Rusland zijn de facto beide vrijemarktcommunisten.
ook weinig relevant... China is juist ook niet echt gebaat bij een escalatie van het midden-oosten conflict.

Al met al zie ik weinig goede gronden om een escalatie te vrezen...
dat oorlog een deel uitmaakt van internationale politiek is gewonweg een feit, maar dat maakt het iet diekt warschijnlijk dat ieder lokaal conflict ook sel uitmond in iets 'groters'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64809842
TS roept dat er zich een soortgelijk scenario als de aanloop naar WO I & II zich voordoet. Dat is natuurlijk onzin. Alleen al omdat het conflict tussen de Palestijnen en Israel niets nieuws onder de zon is. Effe kijken, twee intifadas en honderden schermutselingen. En nu zou plots WO III uitbreken? Lijkt me heel sterk. Bovendien heeft de wereld wel vaker op het randje gezeten (Cuba crisis bijv.)

Nee, ik denk dat als iets kan leiden tot WO III dan is het een Israelische aanval op Iran. Dan slaat de vlam waarschijnlijk wel in de pan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:19:38 #24
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_64810231
Mogelijkheid voor escalatie is altijd aanwezig.

Allereerst een kleine bijdrage om voor sommigen de achtergronden van dit geopolitieke deel van de wereld beter te belichten.

http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/

==

Maar dat het een keer gaat escaleren staat vast !!!

Waarom ??

let me explain (vanuit een Christelijk oogpunt, eindtijd gerelateerd)

==

allereerst staat voor Christenen vast dat er ooit een tijd komt waarin een toekomstige oorlog gaat draaien om het conflict (en het bestaansrecht) in en om Israel.

"About the Times of the End, a body of men will be raised up who will turn their attention to the prophecies, and insist upon their literal interpretation, in the midst of much clamor and opposition." --Sir Isaac Newton--

Een paar aanknopingspunten vanuit oude profetieen uit de Bijbel.

Jeruzalem zou een internationaal probleem worden
Bijbel passage : Zacharia 12:2-3, oude testament
Geschreven : Ergens tussen 520-518 BC
Vervulling : eindtijd

In Zacharia 12:2-3; verteld de profeet dat Jeruzalem een internationaal probleem zou worden, dat uiteindelijk de naties van de wereld zich tegen haar zouden keren en Jeruzalem zouden aanvallen en dat God dan uiteindelijk zijn Heilige stad zal beschermen.

Gedurende de tijd van Zacharia, welke zo'n 2500 jaar geleden leefde werd Jeruzalem gecontroleerd door het Meden-Persische rijk. De joden hadden geen onafhankelijkheid, ze kregen met onderbreking van een kleine periode zelfbeschikking (+- 100 BC) pas weer echt controle over Jeruzalem in 1967 tijdens de 6 daagse oorlog(!) Vandaag de dag, claimen de palestijnen (arabieren welke al jaren in het land tussen de joden leefden) een gedeelte van Jeruzalem als de hoofdstad van hun palestijnse staat binnen de grenzen van Isra묮 Veel landen proberen Israë¬ te bewegen om een gedeelte van Jeruzalem weg te geven aan de palestijnen. Dit is nog niet gebeurd. Maar, Jeruzalem is inderdaad een internationaal (politiek) probleem geworden, juist als Zacharia heeft voorspeld 2500 jaar geleden. Veel Bijbel onderzoekers geloven dat de uiteindelijke oorlog tegen Israel (Armagedon) zal worden gevochten om het onderwerp Jeruzalem. Maar de Bijbel maakt duidelijk dat God en de joden zullen overwinnen.

Zacharia 12:2-3 -- Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Te dien dage zal ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; alle dien hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen.

=====

Owww, en heel toepasselijk, wat er gebeurde in 1948...

Jesaja sprak over de dag dat Israel herboren zou worden in 1 dag(!)
Bijbel passage : Jesaja 66 : 7-8, oude testament
Geschreven : waarschijnlijk tussen 701 en 681 BC
Vervulling : 14 Mei, 1948

In Jesaja 66 : 7-8 voorzag de profeet de hergeboorte van Israel in de toekomst (zoals we nu weten, 1948). Jesaja beschrijft een 'vrouw' die baart voordat ze ween krijgt ! en hij spreekt van een land geboren in 1 enkele dag. Deze verzen beschrijven exact wat er gebeurde op 14 Mei,1948 - toen de joden de onafhankelijkheid uitriepen en Israel oprichten als verenigde en souvereine joodse staat. (voor het eerste keer sinds 2900 jaar !)

Gedurende die belangrijke dag, vaardigden de verenigde naties een order uit tot erkenning van de staat Israel en enkele uren voor die order verstreek juist een mandaat van Britse controle over dat oude gebied. Gedurende een 24 urige tijdspanne was buitenlandse controle beeindigd, Israë¬ had zich onafhankelijk verklaard en zijn onafhankelijkheid was erkend door andere naties. Modern Israel was inderdaad geboren in 1 enkele dag !

Maar er is meer, Jesaja schreef dat de geboorte zou uitgaan voor de geboortepijnen (wee뮩. En dat is ook exact wat er gebeurde...Een beweging (zionisme genaamd) begon in het jaar 1800 joden te bewegen om te verhuizen richting het historische moederland Israel welks gedurende die tijd Palestina genoemd werd. Binnen enkele uren na haar onafhankelijkheidsverklaring werd Israel aangevallen door de omliggende landen; Egypte, Jordanie, Syrie, Libanon, Irak en Saudi Arabie. Israel overwon die oorlog en breidde haar grenzen uit met 50 % als gevolg daarvan.

Dus als je Jesaja 66 : 7-8 leest, houd dan in gedachte dat Israel een land werd in 1 enkele dag, dat het werd geboren uit een beweging (zionisme), dat zijn geboorte vredig was maar de nasleep pijnlijk.

Jesaja 66 : 7-8 -- "Voordat zij smarten kreeg, heeft zij gebaard; voordat de weeë® haar overvielen, heeft zij een zoon ter wereld gebracht. Wie heeft zoiets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien? wordt een land op 1 dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren ? Maar Sion heeft nauwelijks barensween gekregen, of zij baarde haar kinderen.

=====

wordt vervolgd
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_64810342
Iedereen is vrij te posten wat hij of zij wil, uiteraard. Maar uitgaan van escalatie op basis van bijbelse teksten. Excuus, maar dan zit je wat mij betreft echt in het verkeerde topic.
pi_64810828
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen is vrij te posten wat hij of zij wil, uiteraard. Maar uitgaan van escalatie op basis van bijbelse teksten. Excuus, maar dan zit je wat mij betreft echt in het verkeerde topic.
Idd, dus laat dat wordt vervolgd maar zitten.
pi_64811711
Egypte? Tegen de Hamas lijkt me plausibeler dan tegen Israel!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:55:41 #28
137562 rakotto
pi_64811720
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:03:54 #29
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64812071
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:55 schreef rakotto het volgende:

[..]

De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.
Ze hebben in de laatste 60 jaar 4 keer oorlog gevoerd met Israel en 4 keer militair verloren. Zeker vandaag de dag zou Israel de vloer met ze aanvegen, zelfs zonder de hulp van Amerika.
pi_64812621
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Kwaliteit verslaat kwantiteit eigenlijk altijd in een oorlog, dat hebben de Amerikanen wel bewezen met de golfoorlogen. Overigens is de vijand verslaan nog wel te doen, vervolgens een stuk veroverd land bezetten is iets heel anders, dat hebben ze op een wat negatievere manier ook ontdekt inmiddels. Israel zal niet Egypte daadwerkelijk binnenvallen denk ik, woestijn is toch niet zoveel waard, ik zie ze dan meer met wat precisiewapens een paar belangrijke militaire bases ed vernietigen.

ik denk dan ook dat Egypte zich er niet fysiek in zal mengen, ook omdat het een mooie manier is om hun toeristenindustrie in 1 beweging om zeep te helpen..

De koning van Jordanië heeft de boel net aardig op orde in eigen land, en zal er oa dankzij veel VN hulp etc wel voor zorgen dat de oostelijke flank van Israel veilig blijft, ook omdat hun recht tot het winnen van de olie onder oa de dode zee gelinkt is aan het bereiken van een vredesakkoord in de regio.

Iran is de joker in het spel, als die besluiten om al die glimmende zelfontwikkelde raketten eens goed te gaan testen, en iets richting een Amerikaanse carrier slingeren, of die grote NAVO basis in Turkije, tsja dan wordt het al wat vervelender, maar echt een wereldoorlog zie ik er niet uit voortkomen. Rusland kan nu wel stoer doen, maar ze hebben de EU en de VS uiteindelijk wel nodig als handelspartner etc, nog even afgezien van het feit dat die corrupte Poetin bende alle belangrijke industrieën aan het uithollen zijn, er wordt bijna geen geld gestoken aan het ontwikkelen van nieuwe olievelden, of aan het upgraden van de oude raffinaderijen en olie installaties, al het geld verdwijnt naar Zwitserland etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:17:13 #31
137562 rakotto
pi_64812696
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ze hebben in de laatste 60 jaar 4 keer oorlog gevoerd met Israel en 4 keer militair verloren. Zeker vandaag de dag zou Israel de vloer met ze aanvegen, zelfs zonder de hulp van Amerika.
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
pi_64812976
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Israel heeft in '67 helemaal geen hulp gehad van Amerika!!

Pas vanaf de volgende oorlog ('73) kreeg Israel militaire hulp.
pi_64813043
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
Precies door dit soort achterlijke reacties zal er nooit vrede komen. Israel ruilt dat gebied in ruil voor vrede, en de Arabieren zien dat dan weer als een teken van zwakte i.p.v. een poging tot vrede..
pi_64813063
Israel vs Egypte gebeurt niet. Zo dom is Mubarak niet. Bovendien legt Egypte het af tegen Israel in een militair conflict, zoals hierboven al is geschreven.

Nee, ik ben het eens met fruityloop. Iran is de joker, al zal het land niet snel uit eigen beweging mengen in de huidige oorlog. Dat zie en lees je ook. Vanuit Iran wordt met een boze vinger gewezen naar Israel en er worden weer een hoop nare dingen geroepen, maar meer ook niet. Iran houdt zich afzijdig, want als het teveel herrie gaat schoppen dan zet Israel eigenhandig een streep door Iran's nucleaire ambities. De kans bestaat echter wel dat de joden op korte termijn Iran aanvallen, helemaal als Hezbollah zich in het huidige conflict gaat mengen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:27:38 #35
137562 rakotto
pi_64813187
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:22 schreef Roi het volgende:

[..]

Israel heeft in '67 helemaal geen hulp gehad van Amerika!!

Pas vanaf de volgende oorlog ('73) kreeg Israel militaire hulp.
Ik heb het ook eigenlijk over de laatste oorlog.
pi_64813463
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
Israel vs Egypte gebeurt niet. Zo dom is Mubarak niet. Bovendien legt Egypte het af tegen Israel in een militair conflict, zoals hierboven al is geschreven.

Nee, ik ben het eens met fruityloop. Iran is de joker, al zal het land niet snel uit eigen beweging mengen in de huidige oorlog. Dat zie en lees je ook. Vanuit Iran wordt met een boze vinger gewezen naar Israel en er worden weer een hoop nare dingen geroepen, maar meer ook niet. Iran houdt zich afzijdig, want als het teveel herrie gaat schoppen dan zet Israel eigenhandig een streep door Iran's nucleaire ambities. De kans bestaat echter wel dat de joden op korte termijn Iran aanvallen, helemaal als Hezbollah zich in het huidige conflict gaat mengen.
We hebben ook Syrië nog, maar die hebben in 2006 ook Hezbollah niet geholpen, dus of ze dat nu wel zullen doen is zeer de vraag, ook dat land heeft genoeg eigen problemen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:33:51 #37
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64813466
quote:

[..]

In de zesdaagse oorlog had Israel de Sinai gewonnen van Egypte, toen Egypte een paar jaar later tijdens de Yom Kippur oorlog binnenviel werden ze militair heel snel verslagen. Slechts door internationale druk heeft Israel het verdrag getekend dat de Sinai (terug)gaf aan Egypte.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:37:20 #38
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64813636
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:35 schreef Aagjekat het volgende:

Als dit 111 wordt dan ben ik benieuwd naar die 108 andere wereldoorlogen die ik even gemist heb
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64813724
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

We hebben ook Syrië nog, maar die hebben in 2006 ook Hezbollah niet geholpen, dus of ze dat nu wel zullen doen is zeer de vraag, ook dat land heeft genoeg eigen problemen..
Inderdaad. Ik denk dat Syrie zich alleen in een conflict stort al zij zich duidelijk gesteund ziet door andere Arabische landen. Maar de kans dat de Arabische landen wederom een compact sluiten zoals tijdens de Zesdaagse oorlog lijkt mij zeer klein. Het grootste gevaar komt gewoon van Iran.
pi_64814051
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:37 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Als dit 111 wordt dan ben ik benieuwd naar die 108 andere wereldoorlogen die ik even gemist heb
ik ook , zie ze ook niet,
wel nummer drie..3..dat bedoelde ik
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:34:14 #41
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_64816062
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Heyy....

Vertel eens wat daar verkeerd aan is dan ?

'k ga echt niet preken ofzo...... Maar stel jezelf de vraag " wat nu als wat daar heel lang geleden werd geschreven nu eens precies zo gaat gebeuren" dan ga jij jezelf toch afvragen wat er aan de hand is ? toch......

Zo niet, ook goed. Maar wie weet anderen wel.....

Om af te sluiten, ergens heeft de profeet Zefanja dit geschreven (4:2)

hij voorspelt dat op een bepaald moment in de toekomst de stad Ashkelon verwoest zal worden, waarna de Gazastrook en haar inwoners totaal worden vernietigd. Ashkelon ligt op dit moment onder vuur van Palestijnse raketten; Hamas heeft haar krachtigste raketten nog achter de hand, en Israël is vastbesloten een eind te maken aan het Palestijnse terreurbewind. Staat de gruwelijke profetie van Zefanja op het punt uit te komen?

Gaza zal verlaten zijn, en Askelon een woestenij worden, Asdod zal men op de middag verdrijven, en Ekron zal ontworteld worden. Wee u, bewoners der zeekust, volk der Keretieten! Het woord des Heren is tegen u, Kanaän, land der Filistijnen, en Ik zal u te gronde richten, zodat er geen inwoner meer zal zijn... De kust zal ten deel vallen aan het overblijfsel van het huis van Juda (het huidige Israël); daarop zullen zij weiden; in de huizen van Askelon zullen zij zich des avonds legeren, want de Here, hun God, zal acht op hen slaan en een keer in hun lot brengen.' (Zefanja 2:4-7)

Het is niet ondenkbaar dat de huidige Gazacrisis het begin is van het uitkomen van deze duizenden jaren oude profetie. Is dit daadwerkelijk het geval, dan zullen de Palestijnse terroristen -al dan niet met hulp van Arabische landen- mogelijk al binnen zeer korte tijd een aanval uitvoeren op Ashkelon, Asdod en Ekron, waarbij deze steden verwoest zullen worden. Israël slaat vervolgens keihard terug en zal de complete Gazastrook en alle Palestijnen die daar wonen, vernietigen.

Maar dat is volgens Zefanja slechts het begin van het conflict,

(maar als beloofd, geen ellenlange verhalen, zoek en let zelf maar op)
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_64817269
Daarom schrijf ik ook: je bent uiteraard vrij om te posten wat je wilt. Maar als je er echt dieper op wilt ingaan kun je mss beter een topic openen in TRU.

Weet je wat het is met voorspellingen. Ze komen nooit uit. Er bestaat geen bijbelse profetie die daadwerkelijk waarheid is geworden. Daarnaast zijn deze teksten vaak zo cryptisch verpakt dat ze betrekking kunnen hebben op tal van zaken. Tot slot is het natuurlijk niet de eerste keer dat Gaza onder vuur ligt, dus was dat betreft had die profetie al meerdere keren uit kunnen komen.
pi_64819687
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:55 schreef rakotto het volgende:

[..]

Haha de enige, directe betrokkenheid van Amerika in de oorlogen (1948, zes daagse en Jom Kippoer oorlog) is dat Israel een amerikaanse cruiser bestookt heeft Amerika heeft zich nooit (naast wapenleveranties) direct gemengd in de conflicten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:11:49 #44
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64824048
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom schrijf ik ook: je bent uiteraard vrij om te posten wat je wilt. Maar als je er echt dieper op wilt ingaan kun je mss beter een topic openen in TRU.

Weet je wat het is met voorspellingen. Ze komen nooit uit. Er bestaat geen bijbelse profetie die daadwerkelijk waarheid is geworden. Daarnaast zijn deze teksten vaak zo cryptisch verpakt dat ze betrekking kunnen hebben op tal van zaken. Tot slot is het natuurlijk niet de eerste keer dat Gaza onder vuur ligt, dus was dat betreft had die profetie al meerdere keren uit kunnen komen.
Daarnaast is het van een behoorlijke arrogantie om te denken dat die voorspellingen juist tijdens deze generatie gaan uitkomen, als of "wij" zo belangrijk zijn/in zo'n belangrijk tijdperk leven.

Kijk naar de geschiedenis en in elke eeuw zijn er mensen geweest, overtuigd van het feit dat het einde der tijden of wat dan ook echt tijdens [/i]hun[/i] leven zou plaatsvinden...en elk persoon/groep die dat dacht pleegde of (collectief) zelfmoord of ging(en) dood aan ouderdom.
pi_64824716
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik heb het ook eigenlijk over de laatste oorlog.
Die hebben ze ook verloren, of tenminste, stonden op het punt van.

(Het staakt-het-vuren kwam op het moment dat de Israëli's het Egyptische derde leger wilde gaan uitroeien).
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64825378
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk wel, en er gaan ook meer moskeën in de fik, helaas. Hopelijk hebben we dan geen Balkenende die op zijn handen gaat zitten.
pi_64827141
Grappig topic wel.
Ik was toch al van plan eens te kijken of het argument: "Israel moet er wel steeds op los slaan want het wordt in zijn bestaan bedreigd door buurlanden die het willen vernietigen." wel hout snijdt. Dit sluit er mooi op aan.
Laten we eens kijken naar de landen die Israel omringen.
Egypte: niet bepaald er op uit om Israel te vernietigen, de laatste paar jaar.
Jordanië: heeft vrede getekend en Israel erkend, als ik het goed heb.
Saoedi-Arabië: heeft rond de oorlog tegen Libanon een serieus vredesvoorstel gedaan en het is dus uitermate onwaarschijnlijk dat het Israel wil vernietigen.
Libanon: is sowieso bij lange na niet sterk genoeg en heeft ook helemaal niet de intentie.
Syrië: staat niet bepaald vriendelijk t.o.v. Israel, maar naar verluidt zijn er wel besprekingen over de Golanhoogte.
Turkije: is bevriend met Israel.
Irak: wordt bezet door de VSvA.
Libië: te zwak en te ver weg.
Iran: een oorlog tussen Israel en Iran zou over de hoofden van Syrië, Irak en Jordanië heen moeten, dus dat wordt nooit een echte oorlog.
De meeste landen hebben bovendien geen voldoende sterk leger en veel te veel problemen in eigen huis. Zoals die wegens corruptie ontslagen/opgestapte premier zei: "Israel kan makkelijk van al zijn vijanden winnen, zelfs van al zijn vijanden tegelijk."
Dan zijn er de organisaties, zoals Al Fatah, Hamas en Hezb-ollah. Heel vervelende luizen in de pels, of misschien zelfs teken met Lyme. Maar Israel vernietigen? Geen schijn van kans.

Dus twee conclusies:
1) Het gevoel dat alle buurlanden bevolkt worden door barbaren die uit zijn op de vernietiging van de beschaafde staat Israel, is aantoonbaar niet reëel. Dat gevoel van onveiligheid als staat is dus een fobie en geen angst.
2) De kans dat dit conflict door die landen en organisaties zal escaleren is vrij klein.

Wel verdient het in mijn ogen aanbeveling om Israel eindelijk eens te laten voelen, dat het zich misdraagt. Bijvoorbeeld door serieuze economische sancties. Want anders leren ze het nooit: ze zijn al 80 jaar woest om zich heen aan het slaan en niemand die er serieus wat van durft te zeggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64827725
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
Iran: een oorlog tussen Israel en Iran zou over de hoofden van Syrië, Irak en Jordanië heen moeten, dus dat wordt nooit een echte oorlog.
Euh. Hè? Dat wordt juist een flinke kutoorlog dan.
pi_64827877
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:

Dus twee conclusies:
1) Het gevoel dat alle buurlanden bevolkt worden door barbaren die uit zijn op de vernietiging van de beschaafde staat Israel, is aantoonbaar niet reëel. Dat gevoel van onveiligheid als staat is dus een fobie en geen angst.
Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.

Ik vind het maar belachelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64828474
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.

Ik vind het maar belachelijk.
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.

Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64831526
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Egyptische leger werd bijna weggeblazen lol.Israel had de oorlog bijna verloren toen het hulp vroeg bij de westerse wereld vaandaar ook de olie crisis in de jaren 70
pi_64831602
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:48:22 #53
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64831872
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:41 schreef antise het volgende:

[..]

Egyptische leger werd bijna weggeblazen lol.Israel had de oorlog bijna verloren toen het hulp vroeg bij de westerse wereld vaandaar ook de olie crisis in de jaren 70
Onzin, lees je anders even in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War
quote:
A division led by Major General Ariel Sharon (almost certainly the 143rd Armoured Division) attacked the Egyptian line just north of Bitter Lake, in the vicinity of Ismailiya. The Israelis struck at a weak point in the Egyptian line, the "seam" between the Egyptian Second Army in the north and the Egyptian Third Army in the south. In some of the most brutal fighting of the war in and around the Chinese Farm (an irrigation project east of the canal and north of the crossing point), the Israelis opened a hole in the Egyptian line and reached the Suez Canal. A small force crossed the canal and created a bridgehead on the other side. For over 24 hours, troops were ferried across the canal in light inflatable boats, with no armor support of their own. They were well supplied with American-made M72 LAW rockets, negating the threat of Egyptian armor. Once the anti-aircraft and anti-tank defences of the Egyptians had been neutralized, the infantry once again was able to rely on overwhelming tank and air support.
Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.

[ Bericht 24% gewijzigd door Wheelgunner op 08-01-2009 22:59:41 ]
pi_64832591
Zijn er meer mensen die dit als reclame hier op Fok! in hun banner rechts hebben staan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64832883
Haha nee, grapje zeker? Of denkt Google dat je heel erg pro-Israël bent?
pi_64832975
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:10 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Haha nee, grapje zeker? Of denkt Google dat je heel erg pro-Israël bent?
Nee, krijg dat hier gewoon naast het topic...
Ben helemaal niet zo pro israel, ook niet tegen. Ben tegen nodeloos geweld van beide kanten...
Lijkt wel of ze me over proberen te halen...dat gaat ze mooi niet lukken! Ik bezwijk niet!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64834379
Ik krijg een banner die mij probeert over te halen naar Egypte op vakantie te gaan.
Ze willen ons dood hebben!
pi_64834415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ik krijg een banner die mij probeert over te halen naar Egypte op vakantie te gaan.
Ze willen ons dood hebben!
Het is een complot van Fok! en Google tegen ons...zullen we naar BNW gaan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64834496

Die krijg ik nu. Creepy.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:49:30 #60
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_64834593
Hmmm, ik moet militaire uitrusting gaan kopen... Momma, I've finally got a destiny in my life!
pi_64834674
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]

Die krijg ik nu. Creepy.
Niet bellen! Ik heb een vermoeden dat Alberto Stegeman hier wel eens achter zou kunnen zitten.

Tevens TVP.
pi_64834829

Ghallo? Graag geen gmeer gebombardeer ghoor. Gik ben gnederlandger en ik ghoud gniet van goorlog.
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 23:55:34 #63
145738 superworm
is erbij
pi_64834831
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]

Die krijg ik nu. Creepy.
Cool. Wat is het nummer? Platbellen, gek!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64836039
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er meer mensen die dit als reclame hier op Fok! in hun banner rechts hebben staan?
[ afbeelding ]
Ik vind dat er wel hinderlijkveel reclame voor Israel rond deze topics staat, ja.
Someone in Israel is waiting for you to call (of woorden van gelijke strekking). Lijkt me sterk, als ik denk aan wat ik zou willen zeggen.
pi_64836074
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:51 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Niet bellen! Ik heb een vermoeden dat Alberto Stegeman hier wel eens achter zou kunnen zitten.

Tevens TVP.
Die van de varkensworsten?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 07:44:02 #67
137562 rakotto
pi_64839152
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Onzin, lees je anders even in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War
[..]

Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:46:47 #68
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64841119
quote:

[..]

Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?
Bij mijn weten is dat nog niet gebeurd, dus jaag ze maar over de kling... Deze problemen los je alleen maar op door 1 partij te verwijderen, Israël misdraagt zich, onder andere, tegen de UN en andere hulporganisaties. Opzouten met die gasten
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:41:15 #69
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64842850
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:44 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.
Ik ben hier niet met een wetenschappelijke publicatie bezig, ik zit op fok. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat dit wiki-artikel betrouwbaar is. In dit geval wordt er ook bronvermelding gegeven en is er geen discussie over de inhoud. Daaruit valt af te leiden dat er weinig controversieels gezegd wordt en dat je er dus vanuit kan gaan dat het wel ongeveer klopt.
pi_64842985
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:46 schreef Keltie het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?
Bij mijn weten is dat nog niet gebeurd, dus jaag ze maar over de kling... Deze problemen los je alleen maar op door 1 partij te verwijderen, Israël misdraagt zich, onder andere, tegen de UN en andere hulporganisaties. Opzouten met die gasten
Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg? Of komen nu die pijnlijke onderbuikgevoelens bovendrijven?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:57:29 #71
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_64843524
quote:

[..]

Israël heeft de sinaï teruggegeven in ruil voor een erkenning van de staat Israël en blijvende vrede met Egypte.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:04:51 #72
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64843804
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg? Of komen nu die pijnlijke onderbuikgevoelens bovendrijven?
Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?
Ik heb, op het nieuws, nog geen geluiden gehoord van Hamas/ Palestijnen die de Vn hulptroepen beschieten en doden.
pi_64844336
quote:
'Obama stapt van isolatie Hamas af'
Uitgegeven: 9 januari 2009 09:54
Laatst gewijzigd: 9 januari 2009 10:34

LONDEN/WASHINGTON - De komende president van de Verenigde Staten, Barack Obama, zou willen ophouden de Palestijnse beweging Hamas te isoleren.
Hij zou eerst via de inlichtingendiensten contacten gaan leggen met Hamas, de Islamitische Verzetsbeweging die de laatste Palestijnse verkiezingen begin 2006 overtuigend won.

Verscheidene bronnen uit het overgangsteam dat met Obama de machtsoverdracht later deze maand voorbereidt, hebben dit volgens de vrijdageditie van de Britse krant The Guardian gezegd.
Bush

Obama's regering zou daarmee breken met de politiek van president Bush. Die heeft samen met Israël en andere bondgenoten Hamas als een terroristische groepering geïsoleerd.

Ze doen in principe slechts zaken met de verliezers van de Palestijnse verkiezingen, de partij Fatah van president Mahmoud Abbas en diens regering van enclaves op de bezette Westelijke Jordaanoever.

Hamas nam in juni 2007 de macht over in Gaza. Israël belegerde de strook land sindsdien om Hamas ten val te brengen.

Discreet

De zegslieden stelden dat Obama niet onmiddellijk warme betrekkingen aanknoopt. Hij wil eerst discreet een nieuwe benadering van Hamas. Obama en zijn raadgevers zijn er volgens The Guardian van overtuigd dat de isolatiepolitiek van Bush en Israël ten aanzien van Hamas heeft gefaald.

Sommige waarnemers begrijpen Obama's veronderstelde aanpak. Steve Clemons van de vooruitstrevende denktank New America Foundation zei tegen The Guardian: ''Je kan iets doen via de Europeanen, met geheime gezanten of multilaterale gesprekken, maar de isloatie van Hamas die is afgekondigd onder Bush loopt ten einde. Het wordt een bittere pil voor de neocons (ultrarechtse entourage van Bush die Israël onvoorwaadelijk steunt)'', meende Clemons.

Obama heeft tot dusverre gezwegen over onder meer de Israëlische aanvallen op Hamas' bolwerk Gaza. Hij zei eerder dat ''het erg onvoorzichtig zou zijn signalen uit te zenden dat wij de buitenlandse politiek bepalen terwijl ik daar helemaal geen bevoegdheid toe heb''.
Juiste toenadering, maar jah dat zal waarschijnlijk een doorn zijn voor de joodse lobby die juist de wereldvrede willen verstoren.
pi_64844763
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Keltie het volgende:

[..]

Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?
Ik heb, op het nieuws, nog geen geluiden gehoord van Hamas/ Palestijnen die de Vn hulptroepen beschieten en doden.
Ik wel.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231424892324&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
pi_64844981
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.

Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.
Daarbij vind ik je ook een beetje klinken als een ervaringsdeskundige. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het is om vanuit een gemoedelijke toestand ineens geconfronteerd te worden met diverse alarmsystemen en er allerhande stress is om zo snel als mogelijk jezelf in veiligheid te moeten brengen in een schuilkelder in afwachting op hetgeen komen gaat.
Je klinkt heel erg ervaren daarmee. Misschien kun je daar meer over vertellen en dan met name aandacht besteden aan die punten, in zo'n bedreigende situatie, die overeenkomsten hebben met een ziekte, zoals jij
zo vakkundig weet te verwoorden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:37:27 #76
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64845075
quote:
Ik niet.
Ik lees over onzekerheid van het incident. IDF tank of een Hamas sluipschutter?
Ik lees wel over het schenden van het staakt-het-vuren.

Of heb ik er in de snelheid overheen gelezen?
pi_64845493
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik lees over onzekerheid van het incident. IDF tank of een Hamas sluipschutter?
Dat, dus.

Palestijnen zeggen "Israëli's hebben het gedaan", Israël zegt "Geen idee momenteel, er komen meerdere verhalen binnen."

Ik vind het tweede verhaal iets verstandiger klinken, ook omdat het eerste verhaal zo stellig is.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:38:53 #78
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64847312
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat, dus.

Palestijnen zeggen "Israëli's hebben het gedaan", Israël zegt "Geen idee momenteel, er komen meerdere verhalen binnen."

Ik vind het tweede verhaal iets verstandiger klinken, ook omdat het eerste verhaal zo stellig is.
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..

Neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat je de problematiek daar alleen maar kan oplossen door 1 van de partijen weg te halen en, voor mij, blijft Israël de oorzaak daar. Maargoed, nu ben ik weer een neo-nazi volgens sommigen op Fok!
pi_64848826
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Keltie het volgende:

[..]

Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..

Neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat je de problematiek daar alleen maar kan oplossen door 1 van de partijen weg te halen en, voor mij, blijft Israël de oorzaak daar. Maargoed, nu ben ik weer een neo-nazi volgens sommigen op Fok!
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.

De 'oorzaak' (welke partij dan ook) weghalen kan alleen middels een all-out oorlog en daar zit niemand op te wachten. Geen verstandige uitspraak van je, dus.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:27:48 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64849050
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.

De 'oorzaak' (welke partij dan ook) weghalen kan alleen middels een all-out oorlog en daar zit niemand op te wachten. Geen verstandige uitspraak van je, dus.
Ik zeg niet dat het verstandig is.
Ik geef alleen een oplossing
Deze partijen gaan nooit in vrede naast elkaar leven.
pi_64849546
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het verstandig is.
Ik geef alleen een oplossing
Deze partijen gaan nooit in vrede naast elkaar leven.
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.

GOED ONDERWIJS.

Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:54:12 #82
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64850064
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

GOED ONDERWIJS.

Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
En Iran, Egypte en ga zo maar door.
Jodenhaat is in alle omliggende gebieden te vinden, dacht ik...
En dan nog, is het probleem pas over 2 a 3 generaties volledig opgelost. Als je dat al red.

Dus nee, ik zie dat als iets onmogelijks. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar toch..
pi_64851199
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:54 schreef Keltie het volgende:

[..]

En Iran, Egypte en ga zo maar door.
Jodenhaat is in alle omliggende gebieden te vinden, dacht ik...
En dan nog, is het probleem pas over 2 a 3 generaties volledig opgelost. Als je dat al red.

Dus nee, ik zie dat als iets onmogelijks. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar toch..
Ik hoop het ook...

Maar redelijkheid moet in dat geval zegevieren en laat dat nou net het ene gebied op aarde zijn waar redelijkheid al jaren niet mogelijk is.
pi_64876156
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.
Daarbij vind ik je ook een beetje klinken als een ervaringsdeskundige. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het is om vanuit een gemoedelijke toestand ineens geconfronteerd te worden met diverse alarmsystemen en er allerhande stress is om zo snel als mogelijk jezelf in veiligheid te moeten brengen in een schuilkelder in afwachting op hetgeen komen gaat.
Je klinkt heel erg ervaren daarmee. Misschien kun je daar meer over vertellen en dan met name aandacht besteden aan die punten, in zo'n bedreigende situatie, die overeenkomsten hebben met een ziekte, zoals jij
zo vakkundig weet te verwoorden.
Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.
Inderdaad lijk ik in moeilijke omstandigheden mijn hoofd redelijk koel te kunnen houden.

Er is toch wel een verschil tussen een staat die weggevaagd dreigt te worden en burgers die persoonlijk bedreigd worden. Reacties dienen verschillend te zijn, dat mag toch wel duidelijk zijn.
pi_64876189
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

GOED ONDERWIJS.

Én de Joodse scholen. Maar verder met je eens!
pi_64876386
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.
Inderdaad lijk ik in moeilijke omstandigheden mijn hoofd redelijk koel te kunnen houden.

Er is toch wel een verschil tussen een staat die weggevaagd dreigt te worden en burgers die persoonlijk bedreigd worden. Reacties dienen verschillend te zijn, dat mag toch wel duidelijk zijn.
Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.
Je kunt daarmee jouw pretentie, dat jij in moeilijke omstandigheden je hoofd koel houdt, niet waarmaken. Sterker nog vind ik dit ontwijkend gedrag laf.
pi_64876508
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.
Je kunt daarmee jouw pretentie, dat jij in moeilijke omstandigheden je hoofd koel houdt, niet waarmaken. Sterker nog vind ik dit ontwijkend gedrag laf.
Je maakt ook alleen maar ironische en suggestieve opmerkingen, wat moet ik daar nou op zeggen?

Oh, en het verschil tussen een staat die bedreigd wordt en burgers die bedreigd worden, vind ik niet semantisch.
pi_64975173
Heel gek iets om het scenario eens wat interessanter te maken. Wat als Turkije Israël aanvalt (ja het is helemaal niet waarschijnlijk 0,0%, maar wat IF)
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_64975805
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:07 schreef Burakius het volgende:
Heel gek iets om het scenario eens wat interessanter te maken. Wat als Turkije Israël aanvalt (ja het is helemaal niet waarschijnlijk 0,0%, maar wat IF)
Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.
pi_64975890
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.
En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_64977387
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:28 schreef Burakius het volgende:

[..]

En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?
De wens is de vader van de gedachte, vrees ik.

Overigens denk ik dat de Turken niet slim genoeg zijn. En dan valt een NAVO-land een ander land aan.
Alleen als Israel dan een atoombom op Turkije gooit, maken we nog een kans.
pi_64983977
-edit- Mooi geweest

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 15:20:49 ]
pi_64984175
Best een ontroerend verhaal, helaas met een eenzijdigheid die verraad dat je "de bigger picture" mist.
pi_64984486
God nee, weer een domme troll die denkt dat-ie intelligent over komt door correct-progressief te blaten.
pi_64985179
Jezus wat een afgrijselijk stuk tekst. Wanneer de inhoud wordt gevormd door tal van stijl- en spellingsfouten dan neem ik de boodschap al direct niet meer serieus. En de boodschapper al helemaal niet. Dwainy, u bent een idioot.
pi_64985481
Maar goed, deze crisis heeft inderdaad alles in zich om te escaleren.

• De EU en de VS zijn tot niet veel in staat vanwege de economische toestand. Ze zijn vooral met zichzelf bezig. Wat in principe natuurlijk goed voor te stellen is.

• Tandeloos Amerikaans leiderschap vanwege de benoeming van de nieuwe president. Tot die tijd zullen er geen grote beslissingen worden genomen in de VS. Zoals grootschalige militaire steun.

• De provocaties vanaf Syrië, Jordanië en zuid-Libanon kunnen meer landen bij deze oorlog betrekken als bijvoorbeeld een Israëlische reactie daarop opgevat wordt als oorlogsverklaring.

We're doomed.
  • pi_64985657
    Aaah joh, en wat dan nog. WO III moet vroeg of laat toch een keertje losbarsten.
    pi_64986003
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Iran heeft iets van 20.000 zelfmoord commando's? Nee precies, daar hoef je niet bang voor te zijn want de Israëli's hebben daar al genoeg ervaring mee. Jouw probleem is dat je opzoek bent naar argumenten om je anti-Israël mening mee te onderbouwen. Normaliter zoek je eerst de argumenten op en trek je vervolgens pas een conclusie, waar je je mening opbaseert.
    pi_64987506
    VERSCHRIKKELIJK NIET????

OH NEE TOCH NIET HET IS MAAR EEN ISRAELIET
    http://www.jr.co.il/terror/israel/2009/ter4994.jpg
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 13:27:10 #100
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64987620
    =edit=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 15:18:55 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')