Heyy....quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Iedereen is vrij te posten wat hij of zij wil, uiteraard. Maar uitgaan van escalatie op basis van bijbelse teksten. Excuus, maar dan zit je wat mij betreft echt in het verkeerde topic.
Haha de enige, directe betrokkenheid van Amerika in de oorlogen (1948, zes daagse en Jom Kippoer oorlog) is dat Israel een amerikaanse cruiser bestookt heeftquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:55 schreef rakotto het volgende:
[..]
De laatste keer dat er gevochten was met Israel was Egypte binnengedrongen in Sinai maar later ging Amerika ook bemoeien met de oorlog waardoor Egypte wel degelijk gedwongen was om vrede te sluiten want pas dan zou Egypte het oorlog hebben kunnen verliezen.
Daarnaast is het van een behoorlijke arrogantie om te denken dat die voorspellingen juist tijdens deze generatie gaan uitkomen, als of "wij" zo belangrijk zijn/in zo'n belangrijk tijdperk leven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom schrijf ik ook: je bent uiteraard vrij om te posten wat je wilt. Maar als je er echt dieper op wilt ingaan kun je mss beter een topic openen in TRU.
Weet je wat het is met voorspellingen. Ze komen nooit uit. Er bestaat geen bijbelse profetie die daadwerkelijk waarheid is geworden. Daarnaast zijn deze teksten vaak zo cryptisch verpakt dat ze betrekking kunnen hebben op tal van zaken. Tot slot is het natuurlijk niet de eerste keer dat Gaza onder vuur ligt, dus was dat betreft had die profetie al meerdere keren uit kunnen komen.
Die hebben ze ook verloren, of tenminste, stonden op het punt van.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb het ook eigenlijk over de laatste oorlog.
Waarschijnlijk wel, en er gaan ook meer moskeën in de fik, helaas. Hopelijk hebben we dan geen Balkenende die op zijn handen gaat zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toe
Euh. Hè? Dat wordt juist een flinke kutoorlog dan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
Iran: een oorlog tussen Israel en Iran zou over de hoofden van Syrië, Irak en Jordanië heen moeten, dus dat wordt nooit een echte oorlog.
Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
Dus twee conclusies:
1) Het gevoel dat alle buurlanden bevolkt worden door barbaren die uit zijn op de vernietiging van de beschaafde staat Israel, is aantoonbaar niet reëel. Dat gevoel van onveiligheid als staat is dus een fobie en geen angst.
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kon je goeddeels volgen, behalve onder andere bij bovenstaande. Je kunt het dan wel omschrijven als 'gevoel van onveiligheid als staat', maar uiteindelijk gaat het om burgers die dagelijks de schuilkelders in moeten vluchten. Vandaag nog waren raketten op een bejaardentehuis terecht gekomen. Een paar bewoners waren in shock. Nee, zeg jij, die oudjes waren niet bang, ze zijn ziek.
Ik vind het maar belachelijk.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
Onzin, lees je anders even in:quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:41 schreef antise het volgende:
[..]
![]()
Egyptische leger werd bijna weggeblazen lol.Israel had de oorlog bijna verloren toen het hulp vroeg bij de westerse wereld vaandaar ook de olie crisis in de jaren 70
Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.quote:A division led by Major General Ariel Sharon (almost certainly the 143rd Armoured Division) attacked the Egyptian line just north of Bitter Lake, in the vicinity of Ismailiya. The Israelis struck at a weak point in the Egyptian line, the "seam" between the Egyptian Second Army in the north and the Egyptian Third Army in the south. In some of the most brutal fighting of the war in and around the Chinese Farm (an irrigation project east of the canal and north of the crossing point), the Israelis opened a hole in the Egyptian line and reached the Suez Canal. A small force crossed the canal and created a bridgehead on the other side. For over 24 hours, troops were ferried across the canal in light inflatable boats, with no armor support of their own. They were well supplied with American-made M72 LAW rockets, negating the threat of Egyptian armor. Once the anti-aircraft and anti-tank defences of the Egyptians had been neutralized, the infantry once again was able to rely on overwhelming tank and air support.
Nee, krijg dat hier gewoon naast het topic...quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:10 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Haha nee, grapje zeker? Of denkt Google dat je heel erg pro-Israël bent?
Het is een complot van Fok! en Google tegen ons...zullen we naar BNW gaan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Ik krijg een banner die mij probeert over te halen naar Egypte op vakantie te gaan.
Ze willen ons dood hebben!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |