Niet bellen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]
Die krijg ik nu. Creepy.
Cool. Wat is het nummer? Platbellen, gek!quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:47 schreef Bier.en.schieten het volgende:
[ afbeelding ]
Die krijg ik nu. Creepy.
Ik vind dat er wel hinderlijkveel reclame voor Israel rond deze topics staat, ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er meer mensen die dit als reclame hier op Fok! in hun banner rechts hebben staan?
[ afbeelding ]
Die van de varkensworsten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet bellen!Ik heb een vermoeden dat Alberto Stegeman hier wel eens achter zou kunnen zitten.
Tevens TVP.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onzin, lees je anders even in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War
[..]
Toen waren de Egyptische troepen afgesneden en hulpeloos. En het embargo werd inderdaad ingesteld vanwege de hulp aan israel, maar dat was alleen materieel, Israel vocht in haar eentje.
Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
Ik ben hier niet met een wetenschappelijke publicatie bezig, ik zit op fok. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat dit wiki-artikel betrouwbaar is. In dit geval wordt er ook bronvermelding gegeven en is er geen discussie over de inhoud. Daaruit valt af te leiden dat er weinig controversieels gezegd wordt en dat je er dus vanuit kan gaan dat het wel ongeveer klopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wikipedia moet je nooit als een betrouwbare bron zien.
Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch pas recht op als de Messias is teruggekeerd?
Bij mijn weten is dat nog niet gebeurd, dus jaag ze maar over de kling... Deze problemen los je alleen maar op door 1 partij te verwijderen, Israël misdraagt zich, onder andere, tegen de UN en andere hulporganisaties. Opzouten met die gasten
Israël heeft de sinaï teruggegeven in ruil voor een erkenning van de staat Israël en blijvende vrede met Egypte.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel denk ik zo dat de laatste keer wel degelijk verloren is door Israel. Sinai behoort tot zover ik het weet tot het "heilige land" en dat geeft de Israelische staat niet zomaar weg.
Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Jij bent lekker. Hamas gedraagt zich net zo min, dus alle Palestijnen weg?Of komen nu die pijnlijke onderbuikgevoelens bovendrijven?
Juiste toenadering, maar jah dat zal waarschijnlijk een doorn zijn voor de joodse lobby die juist de wereldvrede willen verstoren.quote:'Obama stapt van isolatie Hamas af'
Uitgegeven: 9 januari 2009 09:54
Laatst gewijzigd: 9 januari 2009 10:34
LONDEN/WASHINGTON - De komende president van de Verenigde Staten, Barack Obama, zou willen ophouden de Palestijnse beweging Hamas te isoleren.
Hij zou eerst via de inlichtingendiensten contacten gaan leggen met Hamas, de Islamitische Verzetsbeweging die de laatste Palestijnse verkiezingen begin 2006 overtuigend won.
Verscheidene bronnen uit het overgangsteam dat met Obama de machtsoverdracht later deze maand voorbereidt, hebben dit volgens de vrijdageditie van de Britse krant The Guardian gezegd.
Bush
Obama's regering zou daarmee breken met de politiek van president Bush. Die heeft samen met Israël en andere bondgenoten Hamas als een terroristische groepering geïsoleerd.
Ze doen in principe slechts zaken met de verliezers van de Palestijnse verkiezingen, de partij Fatah van president Mahmoud Abbas en diens regering van enclaves op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Hamas nam in juni 2007 de macht over in Gaza. Israël belegerde de strook land sindsdien om Hamas ten val te brengen.
Discreet
De zegslieden stelden dat Obama niet onmiddellijk warme betrekkingen aanknoopt. Hij wil eerst discreet een nieuwe benadering van Hamas. Obama en zijn raadgevers zijn er volgens The Guardian van overtuigd dat de isolatiepolitiek van Bush en Israël ten aanzien van Hamas heeft gefaald.
Sommige waarnemers begrijpen Obama's veronderstelde aanpak. Steve Clemons van de vooruitstrevende denktank New America Foundation zei tegen The Guardian: ''Je kan iets doen via de Europeanen, met geheime gezanten of multilaterale gesprekken, maar de isloatie van Hamas die is afgekondigd onder Bush loopt ten einde. Het wordt een bittere pil voor de neocons (ultrarechtse entourage van Bush die Israël onvoorwaadelijk steunt)'', meende Clemons.
Obama heeft tot dusverre gezwegen over onder meer de Israëlische aanvallen op Hamas' bolwerk Gaza. Hij zei eerder dat ''het erg onvoorzichtig zou zijn signalen uit te zenden dat wij de buitenlandse politiek bepalen terwijl ik daar helemaal geen bevoegdheid toe heb''.
Ik wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Pijnlijke onderbuikgevoelens? Zoals? Of is iedereen die tegen Israel is nu ineens een Neo-Nazi?
Ik heb, op het nieuws, nog geen geluiden gehoord van Hamas/ Palestijnen die de Vn hulptroepen beschieten en doden.
Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.
Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
Ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik wel.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231424892324&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
Dat, dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik lees over onzekerheid van het incident. IDF tank of een Hamas sluipschutter?
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat, dus.
Palestijnen zeggen "Israëli's hebben het gedaan", Israël zegt "Geen idee momenteel, er komen meerdere verhalen binnen."
Ik vind het tweede verhaal iets verstandiger klinken, ook omdat het eerste verhaal zo stellig is.
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..
Neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat je de problematiek daar alleen maar kan oplossen door 1 van de partijen weg te halen en, voor mij, blijft Israël de oorzaak daar. Maargoed, nu ben ik weer een neo-nazi volgens sommigen op Fok!
Ik zeg niet dat het verstandig is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.
De 'oorzaak' (welke partij dan ook) weghalen kan alleen middels een all-out oorlog en daar zit niemand op te wachten. Geen verstandige uitspraak van je, dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |