Hoe wou je energie opslaan in een transistor??quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Niet perse in een batterij toch.. Een supertransistor of een vliegwiel kan ook nog
dat NOG harder remmen leek mij ook al sterk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:16 schreef Ared het volgende:
en de auto zal ook niet NOG harder afremmen, ze remmen (als het goed is) al op de grens van de grip van de banden. Alleen de wrijving die voor het afremmen zorgt komt niet alleen meer van de remschijven, maar voor een deel van de generator.
Sterker nog: gezien het feit dat de aerodynamische grip dit jaar veel minder is, verwacht ik langere remwegen. Al betwijfel ik of je het verschil met het blote oog zult kunnen zien.
En het is ook niet verplicht, dus niet totaal ondenkbaar dat er bepaalde teams zijn die er gewoon niet mee rond rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
het lijkt mij allemaal zo minimaal
Tsja, hangt er van af natuurlijk. Als je oneindig energie uit je KERS zou mogen gebruiken om na de bocht weer te accelereren, wil je zo min mogelijk je remmen belasten en zo veel mogelijk remmen op je generator. Maar aangezien ze maar een beperkte hoeveelheid energie mogen herbruiken zal het overgrote deel van de energie nog wel via de remmen omgezet worden in warmte. De enige andere optie is energie opslaan in je KERS, maar als je meer opslaat dan je mag gebruiken ga je daar ook problemen mee krijgen. Plus dat de algehele belasting op het systeem toeneemt, terwijl ik vermoed dat ze de belasting aan het begin zo laag mogelijk willen houden vanwege gewicht en betrouwbaarheid.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
dat NOG harder remmen leek mij ook al sterk.
de temperatuur van de remmen van een auto met KERS zal dus lager zijn dan van een auto zonder, in dezelfde omstandigheden?
het lijkt mij allemaal zo minimaal
Nee, op zich valt dat heel erg mee. Na de eerste vrije training hebben ze dat wel onder de knie. Wat een veel groter verschil zal uitmaken is hoe de nieuwe handling aansluit bij de rijstijl van een coureur.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Nu is een circuit voor een coureur snel aangeleerd, maar als je als coureur jaren op Magny-Cours rijd, is het volgens mij nog best wel lastig om je rempunt te verleggen/vervroegen?
Wat ik verwacht is dat bij het remmen een soort koppeling wordt ingeschakeld die de KERS-as laat draaien waardoor het systeem wordt opgeladen (of het vliegwiel in de mechanische variant laat draaien). Het extra zal een minimale (maar positieve) invloed hebben op de remweg (die dus verkort wordt)quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat NOG harder remmen leek mij ook al sterk.
de temperatuur van de remmen van een auto met KERS zal dus lager zijn dan van een auto zonder, in dezelfde omstandigheden?
het lijkt mij allemaal zo minimaal
Check!quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ook.
Hier is nog meer informatie (met opengewerkte tekeningen) over KERS
Dit snap ik weer niet. De banden bepalen de remafstand volgens mijquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
Het extra zal een minimale (maar positieve) invloed hebben op de remweg (die dus verkort wordt)
Eerder langer, omdat het kers ook weer gewicht met zich mee brengtquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef vosss het volgende:
De remweg word ook niet verkort door KERS. Daar geloof ik niets van.
Ze vangen er energie mee op, ze verbruiken hem niet.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef vosss het volgende:
De remweg word ook niet verkort door KERS. Daar geloof ik niets van.
Ze vangen er energie mee op, ze verbruiken hem niet.
Wat ik bedoel is dat doordat tijdens het remmen (als de achteras toch al steeds langzamer gaat draaien door de werking van de remmen, de aandrijving van de KERS-as er voor zal zorgen dat de achteras nog langzamer gaat draaien. Zelfs al zal het een hele lichte aandrijving zijn, dan nog is er energie voor nodig om deze as te laten draaien en die komt van de draaiing van de achteras, die dus per definitie minder wordt (in ieder geval door de wrijving van de tandwielen)quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dit snap ik weer niet. De banden bepalen de remafstand volgens mijDie is idd korter, want met slicks kan je later remmen..
Hij heeft wel gelijk denk ik. Of je nu 100% remt (dus de bandenlimiet) met de normale remmen, of met Kers, de remweg blijft gelijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
??? Pardon ???
Met remmen verbruik je ook geen energie ... remmen = energie opvangen/opwekken (grotendeels warmte bij conventionele remmen)
Als je wilt weten hoeveel een KERS systeem kan afremmen klim dan maar eens op de fiets en gooi de ouderwetse dynamo op je vooriwiel. Zoiets maar dan heftiger
Juist ... je zegt het zelf: KERS heeft een remmende werking op de achterasquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
Wat ik bedoel is dat doordat tijdens het remmen (als de achteras toch al steeds langzamer gaat draaien door de werking van de remmen, de aandrijving van de KERS-as er voor zal zorgen dat de achteras nog langzamer gaat draaien. Zelfs al zal het een hele lichte aandrijving zijn, dan nog is er energie voor nodig om deze as te laten draaien en die komt van de draaiing van de achteras, die dus per definitie minder wordt (in ieder geval door de wrijving van de tandwielen)
Behalve dan dat KERS niet op temperatuur hoeft te komen om goed af te kunnen remmen. Plus KERS remt alleen op de achterwielen (daar waar de remdruk het laagst is). Het zal voor de coureurs dus meer lijken op iets heftiger remmen op de motor (hoewel ik denk dat het maar marginaal is ... KERS zal qua afremmen amper merkbaar zijn als het systeem goed gebouwd is).quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:31 schreef kepler het volgende:
Hij heeft wel gelijk denk ik. Of je nu 100% remt (dus de bandenlimiet) met de normale remmen, of met Kers, de remweg blijft gelijk
Auto's met KERS wegen hetzelfde als de rest volgens mij. Alleen de auto's zonder KERS hebben meer opties om hun gewicht netjes te verdelen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:36 schreef Giem het volgende:
[..]
Eerder langer, omdat het kers ook weer gewicht met zich mee brengt
in alle bespeigelingen destijds werd toyota ook gezien als het team om hier winst te boeken en een sprong vooruit te maken op de grid. VAnwege de bergen ervaringquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:06 schreef Ared het volgende:
begin ik nu al aan de vorm te wennen, of is deze nou echt mooier dan de Ferrari? De front wing endplates zien er cool uit, in ieder geval.
Toyota dus definitief niet aan de start met KERS in Melbourne. En dat terwijl ze vorig jaar nog liepen te zeuren dat de technologie achterhaald was vergeleken met een Prius. Je zou denken dat Toyota mijlenver voor moet liggen wat de techniek aan gaat. Als zij er al geen voordeel uit weten te halen...
Misschien is dit juist wel het voordeel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:06 schreef Ared het volgende:
begin ik nu al aan de vorm te wennen, of is deze nou echt mooier dan de Ferrari? De front wing endplates zien er cool uit, in ieder geval.
Toyota dus definitief niet aan de start met KERS in Melbourne. En dat terwijl ze vorig jaar nog liepen te zeuren dat de technologie achterhaald was vergeleken met een Prius. Je zou denken dat Toyota mijlenver voor moet liggen wat de techniek aan gaat. Als zij er al geen voordeel uit weten te halen...
De remkracht ligt niet zover naar voren om de auto stabiel te houden maar puur omdat bijna al het gewicht van de wagen, bij vol op de rem staan, op de voorwielen terecht komt. De achterwielen zijn zogezegd zo ligt als een veertje en hebben dus bijna geen grip om te remmen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:27 schreef Ared het volgende:
De voorwielen remmen wel tot de limiet van de grip, maar de achterremmen worden veel minder hard geremd om de auto stabiel te houden. Het gaat bij het afremmen van de achterwielen dus niet om de grip, maar om de balans. En dat is ongeacht hoe je afremt, op de motor, op KERS of ouderwets op de remmen.
quote:KERS in ontwikkeling voor F1
Door John (Spooky4u) op donderdag 7 juni 2007 11:49
Bron: Torotrak
Naar aanleiding van de nieuwe regelgeving in 2009 hebben twee bedrijven de handen ineen geslagen om een 'kinetic energy recovery system' (KERS) te ontwikkelen voor de Formule 1. Vanaf 2009 wordt van de Formule 1-teams verwacht dat zij zuiniger omspringen met de energie die een F1-bolide produceert, wat ten goede zal komen aan het milieu.
Torotrak en Xtrac, twee bekende bedrijven in het ontwikkelen van motoronderdelen, hebben een systeem ontwikkeld dat de kinetische vrijgekomen energie opvangt en deze energie op een gewenst moment weer vrijlaat. Wanneer een auto aanremt voor een bocht treedt een vliegwiel in werking, zodra de auto weer begint met accelereren laat het vliegwiel zijn energie los op de aandrijfas om zo met meer tractie en minder 'nieuwe' energie snelheid te winnen. Zo zou het ook mogelijk zijn om de opgeslagen energie op elk gewenst moment om te zetten in kracht. Zo zou het wellicht kunnen zijn dat de coureur een extra knop in zijn cockpit krijgt om de energie los te laten, wat weer tot extra inhaalacties kan leiden.
Kinetic energy recovery system (KERS)
Peter Digby, directeur van Xtrac, verwacht dat het systeem precies in de plannen van FIA president Max Mosley past. Hij gelooft dat de samenwerking van Xtrac en Torotrak van grote invloed kan zijn op een nieuwe generatie personenauto's. "Het samenbrengen van de kennis in transmissies van Torotrak en de kennis van het ontwikkelen en produceren van transmissies van Xtrac is denk ik een goed voorbeeld dat perfect in de plannen van Mosley past toen hij aankondigde dat de Formule 1 in de toekomst efficiënter met energie moest omgaan en de motorsport toegankelijk moest zijn voor nieuwe fabrikanten."
Ook Torotrak directeur Dick Elsy is blij met de samenwerking: "Wij zijn verheugd dat we met Xtrac kunnen samenwerken aan deze nieuwe vorm van transmissie technologie, om een hoogwaardig KERS-systeem in de motorsport te kunnen introduceren, die ook nog eens makkelijk over te nemen is in de personenauto's, wat weer resulteert in betere prestaties van de auto en beter is voor het milieu."
Nope ... je hebt een aandrijfas nodig en die gaat niet naar de voorwielen (4WD F1, dat zou gaaf zijn!)quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:02 schreef kepler het volgende:
Kers kan toch ook werken via de voorwielen?
Ik denk dat we het helemaal niet gaan zien. Hooguit een keertje met Olav in de voorbeschouwing, maar dan heb je het ook wel gehadquote:Ik denk zelf dat we het KERS zo ver mogelijk naar het midden-achter en naar de bodem zullen gaan zien
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:01 schreef Tarabass het volgende:
En ik maar denken dat je energie niet op kon slaan!?
Electrisch opslaan zou inderdaad de enige optie zijn, maar dat hoeft niet extreem zwaar te zijn lijkt me? Je hebt gelijk dat het praktisch niet echt een slimme oplossing is, maar wie weet wat sommige teams gaan proberenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nope ... je hebt een aandrijfas nodig en die gaat niet naar de voorwielen (4WD F1, dat zou gaaf zijn!)
Theoretisch kun je wel KERS op de voorwielen zetten (met dan als enige optie het electrisch opslaan van de kinetische energie) maar dat zou betekenen dat je een zwaar apparaat dicht bij de wielen moet bevestigen of dat het KERS in de neus gebouwd moet worden en er van de beide voorwielen een as de neus in loopt.
Praktisch gezien zijn bovenstaanden natuurlijk geen oplossingen. Het is een RAMP voor de gewichtsverdeling en de extra remmende werking op de voorwielen zou de wagen alleen maar eerder doen slippen.
Ik denk zelf dat we het KERS zo ver mogelijk naar het midden-achter en naar de bodem zullen gaan zien en dat het uiteindelijk (als KERS permanent in de F1 blijft) zelfs een integraal onderdeel van de motor kan worden(zou met de standarisering van de F1 motoren en de KERS'en helemaal geen slechte zijn)
Maar wel vreemd dat die timer nog maar 3 min, wasquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt er aan. die 11.00 was GMT en niet GMT +1, waar wij zitten
maar de Ferrari gaat straks het hardstquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:02 schreef eNGine10 het volgende:
ziet er stukken beter uit als de ferrari al zeg ik het zelf
Maar de McLaren heeft en betere coureurquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst
overschat vooralquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar de McLaren heeft en betere coureur
Natuurlijk is elektrische opslag een oplossing (zie de tekeningen op Formula1.com). Maar je zult hoe dan ook de energie moeten omzetten naar kinetische energie om de auto meer boost te geven. Hiervoor zul je dus een (elektro)motor moeten aansluiten op de aandrijfas. Dus zal deze in de buurt van de achteras/aandrijfas geplaatst worden. En dan kun je deze motor ook maar meteen gebruiken om de accu's te laden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:38 schreef kepler het volgende:
Maar je kan het ook electrisch opslaan (zie dat filmpje van een tijdje terug), dit kan gewoon via een soort dynamo's en het lijkt me dat je dit ook kunt verwerken in de voorwielen
Maar hij wist twee jaar terug wel Alonso te verslaan die algemeen als de beste coureur nu in de F1 wordt beschouwd. Dus dat overschat zal wel meevallen.quote:
quote:Drivers will not get penalties for pitting during a safety car period in 2009
Safety car periods should no longer bring controversial pit penalties in 2009
Alianora la Canta’s rigorous analysis of the 2009 sporting rules turned up a surprising and un-announced change. The ‘pit lane closure’ rule has been dropped.
The controversial rule required the pit lane to be declared closed at the beginning of a safety car period, and any driver who pitted during that time received a penalty. This unfairly ruined races for drivers on several different occasions.
Although the dropping of the rule is good news from a racing point of view, you have to ask why the rule was brought in in the first place.
The ‘pit lane closure’ rule was brought in for safety reasons. When a safety car period is called drivers can save themselves time by taking a ‘free’ pit stop before cars behind them have had a chance to catch up. However this potentially means drivers racing flat-out to get to the pits at a time when there is a serious incident on the circuit.
The revised sporting regulations don’t make any obvious provision to prevent that scenario from happening in the future. Last season the FIA ran several trials of a complicated system that required driver to stick to a pre-determined lap time when a safety car period was called. But that too seems to have been quietly dropped - presumably because it was too difficult and/or expensive to implement.
That said, the ‘pit lane closure’ rule caused safety problems of its own. Bunching the field up before most of them pitted together contributed to potentially dangerous incidents at Montreal and Singapore last year.
I’ve gone into the problems with the ‘pit lane closure’ rule at length in previous articles (below). I think abandoning it is the lesser of two evils because it was never going to work in Formula 1. We can chalk this up as another Max Mosley U-turn I think.
With a ban on race refuelling set for 2010, the pit lane closure rule was going to become irrelevant after the 2009 season.
Volgens mij worden de nummers van een team vastgesteld door het team zelf (eerste en tweede rijder). UItgezonderd de nummer 1 natuurlijk. Massa moet dus niet bij de FIA zijn maar bij Ferrari zelf, die Raikkonen als eerste coureur heeft opgegeven.quote:Higher number a 'mistake' - Massa
Felipe Massa has questioned his allocation of a higher race number than his Ferrari teammate Kimi Raikkonen for the 2009 season
The Brazilian bore the number two in 2008, following Raikkonen's title success the year before
But Massa, 27, was the standout Ferrari performer last season, winning six races compared to Finn Raikkonen's two, and coming within a single point of Lewis Hamilton's drivers' crown
However, Massa will wear the number 4 on his Maranello-built F60 this year, while the higher-paid Raikkonen wears number 3
"It means nothing, numbers are just numbers but maybe the FIA has made a mistake," Massa said at the 'Wrooom' Ferrari media event at an Italian ski resort
quote:Dennis to step down as team principal
McLaren boss Ron Dennis will step down from his role of team principal before the start of the 2009 season, the Briton announced on Friday.
The 61-year-old, however, made it clear that he is not retiring, but will instead focus on other commitments related to the McLaren Group.
Dennis said he would still attend some races, but intends to pass on his team principal responsibilities to Martin Whitmarsh as of March 1 this year.
"First thing I am going to do is work harder, that is the first target," said Dennis during the launch of the new McLaren.
"I intend to raise my own game because I think everybody in our organisation at every level realises this is a tough period in which we are going to work and of course we are a very diverse organisation now.
"We have a clear intention for our production car programme which is really a challenge. Any product we bring to the market will certainly fall the other side of this financial period.
"I stress nothing to get too excited about but it is absolutely time for Martin to take over as team principal. As from March 1 he will adopt that responsibility. I will still go to races, not all of them, because I am passionate.
"I intend to work harder and will take on greater responsibility in the group. I will be full executive chairman. It is time and I have to say it is absolutely 100 percent my decision. It is what I want to do, but I do intend to work much harder.
"Don't see it as some sort of retirement, I want to work harder in other areas and having to plan those tasks around the GP calendar is disruptive to the process. It is a job that Martin will embrace and enjoy.
"It is a job over the years we have shared anyway, but it will be his decision to influence things at a grand prix circuit."
dat maakt het extra spannend want je wil al helemaal niet verliezen als je van te vore een grote bek hadquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:Al die haantjesopmerkingen weer vóór het seizoen begonnen is, over wie of wat is de beste
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:
Kortom: ook 2009 belooft een szjpannnnennndt Formule 1-seizoen te worden?!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar de McLaren heeft en betere coureur
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst de muur in
Dat weten we in novemberquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Alsof degene met de beste KERS ook gegarandeerd kampioen wordtquote:
volgens de "insiders" (geen idee wie dat zijn of hoe ze aan die status komen) zouden Honda en Toyota het beste KERS hebben. Toyota gaat niet met KERS van start in maart, en van Honda is überhaupt niet bekend of ze van start gaan. Reden genoeg om nils7 en Atreidez te echoën dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat Vettel de juiste move gemaakt heeft.. RBR heeft afgelopen jaar minder gepresteerd als STR, hopelijk dat dat "foutje" met de komst van Vettel wel rechtgetrokken word.
Yup, tevens zou het me weinig verbazen mocht Adrian Newey met deze vernieuwde reglementen een topwagen uit zijn hoge hoed toveren. En met Vettel hebben ze wat mij betreft een coureur in huis waarmee ze in dat geval ook serieus voor de titel zouden kunnen gaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Dit denk ik ook. Daarom denk ik ook dat STR er goed aan zou doen om Bourdais maar te laten gaan. Je ziet gewoon dat de grote talenten een auto echt kunnen ontwikkelen. Ik denk dat Sato voor de ontwikkeling van de STR meer kan betekenen dan Bourdais. En niet alleen voor de ontwikkeling overigens.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan.
Volgens mij maakt het echt geen ruk uit of je een Ferrari of Renault achterin hebt liggen. Spyker ging van Toyota ook naar Ferrari. Maar gingen ze sneller? De krachtbron maakt volgens mij niet zo veel meer uit de laatste jaren. De Supertecs, Peugeots en Asiatecs zijn er niet meer. Iedereen heeft nu een volwaardige krachtbron.quote:Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Niet alle credits zijn voor mij hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 04:17 schreef northernlight81 het volgende:
Heb het gezien en ziet er erg netjes uit Sally. Leuk om de stats van afgelopen seizoen te zien.
Vind ik ook eigenlijk geen gezicht als ik het zo zie. De rollbar kan bijna weg.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:14 schreef bodylotion het volgende:
ik dacht dat die haaienvin ook verboden was
Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Williams is als eerste begonnen volgens mij met de auto voor 2009. Hebben zij wellicht ook eerst getest met batterijen en zijn ze tot de conclusie gekomen dat een vliegwiel meer voordelen heeft?quote:Het team heeft bovendien een unieke beslissing genomen met betrekking tot het Kinetic Energy Recovery System. Williams maakt haar eigen systeem op basis van een vliegwiel, terwijl alle andere teams een versie met batterijen ontwikkelen.
Wat is daarquote:Op maandag 19 januari 2009 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Ferrari overigens niet in Portugal.. ze waren bang dat t teveel ging regenen
Dat dacht ik ook ja ..quote:Op maandag 19 januari 2009 11:14 schreef bodylotion het volgende:
ik dacht dat die haaienvin ook verboden was
Het lijkt mij nog de oude achtervleugel te zijnquote:Op maandag 19 januari 2009 13:46 schreef Ared het volgende:
ben ik nou gek, of zit die achtervleugel van McLaren echt 20 centimeter lager dan de rest?
Hij zit wel tussen de wielen!quote:Op maandag 19 januari 2009 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt mij nog de oude achtervleugel te zijn
Ik vind de Williams de mooiste eikquote:Op maandag 19 januari 2009 12:27 schreef nils7 het volgende:
Philips staat er nu wel prominenter op laten we het zo zeggen
[edit]
De enige die er tof uit zien op de baan zijn de mac en de ferrari:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ook.quote:
Je waardevolle test-km's rijden in regencondities, dat heeft veel zin ja.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:16 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Omdat ze te scheiterig zijn zich te meten met de rest.
Wat een onzin! Je hebt ook lekker veel aan de data die je op een natte baan verzameld!quote:Op maandag 19 januari 2009 14:16 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Omdat ze te scheiterig zijn zich te meten met de rest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |