maar de Ferrari gaat straks het hardstquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:02 schreef eNGine10 het volgende:
ziet er stukken beter uit als de ferrari al zeg ik het zelf
Maar de McLaren heeft en betere coureurquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst
overschat vooralquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar de McLaren heeft en betere coureur
Natuurlijk is elektrische opslag een oplossing (zie de tekeningen op Formula1.com). Maar je zult hoe dan ook de energie moeten omzetten naar kinetische energie om de auto meer boost te geven. Hiervoor zul je dus een (elektro)motor moeten aansluiten op de aandrijfas. Dus zal deze in de buurt van de achteras/aandrijfas geplaatst worden. En dan kun je deze motor ook maar meteen gebruiken om de accu's te laden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:38 schreef kepler het volgende:
Maar je kan het ook electrisch opslaan (zie dat filmpje van een tijdje terug), dit kan gewoon via een soort dynamo's en het lijkt me dat je dit ook kunt verwerken in de voorwielen
Maar hij wist twee jaar terug wel Alonso te verslaan die algemeen als de beste coureur nu in de F1 wordt beschouwd. Dus dat overschat zal wel meevallen.quote:
quote:Drivers will not get penalties for pitting during a safety car period in 2009
Safety car periods should no longer bring controversial pit penalties in 2009
Alianora la Canta’s rigorous analysis of the 2009 sporting rules turned up a surprising and un-announced change. The ‘pit lane closure’ rule has been dropped.
The controversial rule required the pit lane to be declared closed at the beginning of a safety car period, and any driver who pitted during that time received a penalty. This unfairly ruined races for drivers on several different occasions.
Although the dropping of the rule is good news from a racing point of view, you have to ask why the rule was brought in in the first place.
The ‘pit lane closure’ rule was brought in for safety reasons. When a safety car period is called drivers can save themselves time by taking a ‘free’ pit stop before cars behind them have had a chance to catch up. However this potentially means drivers racing flat-out to get to the pits at a time when there is a serious incident on the circuit.
The revised sporting regulations don’t make any obvious provision to prevent that scenario from happening in the future. Last season the FIA ran several trials of a complicated system that required driver to stick to a pre-determined lap time when a safety car period was called. But that too seems to have been quietly dropped - presumably because it was too difficult and/or expensive to implement.
That said, the ‘pit lane closure’ rule caused safety problems of its own. Bunching the field up before most of them pitted together contributed to potentially dangerous incidents at Montreal and Singapore last year.
I’ve gone into the problems with the ‘pit lane closure’ rule at length in previous articles (below). I think abandoning it is the lesser of two evils because it was never going to work in Formula 1. We can chalk this up as another Max Mosley U-turn I think.
With a ban on race refuelling set for 2010, the pit lane closure rule was going to become irrelevant after the 2009 season.
Volgens mij worden de nummers van een team vastgesteld door het team zelf (eerste en tweede rijder). UItgezonderd de nummer 1 natuurlijk. Massa moet dus niet bij de FIA zijn maar bij Ferrari zelf, die Raikkonen als eerste coureur heeft opgegeven.quote:Higher number a 'mistake' - Massa
Felipe Massa has questioned his allocation of a higher race number than his Ferrari teammate Kimi Raikkonen for the 2009 season
The Brazilian bore the number two in 2008, following Raikkonen's title success the year before
But Massa, 27, was the standout Ferrari performer last season, winning six races compared to Finn Raikkonen's two, and coming within a single point of Lewis Hamilton's drivers' crown
However, Massa will wear the number 4 on his Maranello-built F60 this year, while the higher-paid Raikkonen wears number 3
"It means nothing, numbers are just numbers but maybe the FIA has made a mistake," Massa said at the 'Wrooom' Ferrari media event at an Italian ski resort
quote:Dennis to step down as team principal
McLaren boss Ron Dennis will step down from his role of team principal before the start of the 2009 season, the Briton announced on Friday.
The 61-year-old, however, made it clear that he is not retiring, but will instead focus on other commitments related to the McLaren Group.
Dennis said he would still attend some races, but intends to pass on his team principal responsibilities to Martin Whitmarsh as of March 1 this year.
"First thing I am going to do is work harder, that is the first target," said Dennis during the launch of the new McLaren.
"I intend to raise my own game because I think everybody in our organisation at every level realises this is a tough period in which we are going to work and of course we are a very diverse organisation now.
"We have a clear intention for our production car programme which is really a challenge. Any product we bring to the market will certainly fall the other side of this financial period.
"I stress nothing to get too excited about but it is absolutely time for Martin to take over as team principal. As from March 1 he will adopt that responsibility. I will still go to races, not all of them, because I am passionate.
"I intend to work harder and will take on greater responsibility in the group. I will be full executive chairman. It is time and I have to say it is absolutely 100 percent my decision. It is what I want to do, but I do intend to work much harder.
"Don't see it as some sort of retirement, I want to work harder in other areas and having to plan those tasks around the GP calendar is disruptive to the process. It is a job that Martin will embrace and enjoy.
"It is a job over the years we have shared anyway, but it will be his decision to influence things at a grand prix circuit."
dat maakt het extra spannend want je wil al helemaal niet verliezen als je van te vore een grote bek hadquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:Al die haantjesopmerkingen weer vóór het seizoen begonnen is, over wie of wat is de beste
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:
Kortom: ook 2009 belooft een szjpannnnennndt Formule 1-seizoen te worden?!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar de McLaren heeft en betere coureur
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar de Ferrari gaat straks het hardst de muur in
Dat weten we in novemberquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Alsof degene met de beste KERS ook gegarandeerd kampioen wordtquote:
volgens de "insiders" (geen idee wie dat zijn of hoe ze aan die status komen) zouden Honda en Toyota het beste KERS hebben. Toyota gaat niet met KERS van start in maart, en van Honda is überhaupt niet bekend of ze van start gaan. Reden genoeg om nils7 en Atreidez te echoën dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat Vettel de juiste move gemaakt heeft.. RBR heeft afgelopen jaar minder gepresteerd als STR, hopelijk dat dat "foutje" met de komst van Vettel wel rechtgetrokken word.
Yup, tevens zou het me weinig verbazen mocht Adrian Newey met deze vernieuwde reglementen een topwagen uit zijn hoge hoed toveren. En met Vettel hebben ze wat mij betreft een coureur in huis waarmee ze in dat geval ook serieus voor de titel zouden kunnen gaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Dit denk ik ook. Daarom denk ik ook dat STR er goed aan zou doen om Bourdais maar te laten gaan. Je ziet gewoon dat de grote talenten een auto echt kunnen ontwikkelen. Ik denk dat Sato voor de ontwikkeling van de STR meer kan betekenen dan Bourdais. En niet alleen voor de ontwikkeling overigens.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan.
Volgens mij maakt het echt geen ruk uit of je een Ferrari of Renault achterin hebt liggen. Spyker ging van Toyota ook naar Ferrari. Maar gingen ze sneller? De krachtbron maakt volgens mij niet zo veel meer uit de laatste jaren. De Supertecs, Peugeots en Asiatecs zijn er niet meer. Iedereen heeft nu een volwaardige krachtbron.quote:Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |