abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65108059
ziet er stukken beter uit als de ferrari al zeg ik het zelf
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 januari 2009 @ 14:08:11 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65108276
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:02 schreef eNGine10 het volgende:
ziet er stukken beter uit als de ferrari al zeg ik het zelf
maar de Ferrari gaat straks het hardst
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65108351
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar de Ferrari gaat straks het hardst
Maar de McLaren heeft en betere coureur
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 januari 2009 @ 14:16:33 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65108609
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar de McLaren heeft en betere coureur
overschat vooral
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65108757
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:38 schreef kepler het volgende:
Maar je kan het ook electrisch opslaan (zie dat filmpje van een tijdje terug), dit kan gewoon via een soort dynamo's en het lijkt me dat je dit ook kunt verwerken in de voorwielen
Natuurlijk is elektrische opslag een oplossing (zie de tekeningen op Formula1.com). Maar je zult hoe dan ook de energie moeten omzetten naar kinetische energie om de auto meer boost te geven. Hiervoor zul je dus een (elektro)motor moeten aansluiten op de aandrijfas. Dus zal deze in de buurt van de achteras/aandrijfas geplaatst worden. En dan kun je deze motor ook maar meteen gebruiken om de accu's te laden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65108797
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

overschat vooral
Maar hij wist twee jaar terug wel Alonso te verslaan die algemeen als de beste coureur nu in de F1 wordt beschouwd. Dus dat overschat zal wel meevallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65109261
quote:
Drivers will not get penalties for pitting during a safety car period in 2009

Safety car periods should no longer bring controversial pit penalties in 2009

Alianora la Canta’s rigorous analysis of the 2009 sporting rules turned up a surprising and un-announced change. The ‘pit lane closure’ rule has been dropped.

The controversial rule required the pit lane to be declared closed at the beginning of a safety car period, and any driver who pitted during that time received a penalty. This unfairly ruined races for drivers on several different occasions.

Although the dropping of the rule is good news from a racing point of view, you have to ask why the rule was brought in in the first place.

The ‘pit lane closure’ rule was brought in for safety reasons. When a safety car period is called drivers can save themselves time by taking a ‘free’ pit stop before cars behind them have had a chance to catch up. However this potentially means drivers racing flat-out to get to the pits at a time when there is a serious incident on the circuit.

The revised sporting regulations don’t make any obvious provision to prevent that scenario from happening in the future. Last season the FIA ran several trials of a complicated system that required driver to stick to a pre-determined lap time when a safety car period was called. But that too seems to have been quietly dropped - presumably because it was too difficult and/or expensive to implement.

That said, the ‘pit lane closure’ rule caused safety problems of its own. Bunching the field up before most of them pitted together contributed to potentially dangerous incidents at Montreal and Singapore last year.

I’ve gone into the problems with the ‘pit lane closure’ rule at length in previous articles (below). I think abandoning it is the lesser of two evils because it was never going to work in Formula 1. We can chalk this up as another Max Mosley U-turn I think.

With a ban on race refuelling set for 2010, the pit lane closure rule was going to become irrelevant after the 2009 season.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65109557
quote:
Higher number a 'mistake' - Massa
Felipe Massa has questioned his allocation of a higher race number than his Ferrari teammate Kimi Raikkonen for the 2009 season

The Brazilian bore the number two in 2008, following Raikkonen's title success the year before

But Massa, 27, was the standout Ferrari performer last season, winning six races compared to Finn Raikkonen's two, and coming within a single point of Lewis Hamilton's drivers' crown

However, Massa will wear the number 4 on his Maranello-built F60 this year, while the higher-paid Raikkonen wears number 3

"It means nothing, numbers are just numbers but maybe the FIA has made a mistake," Massa said at the 'Wrooom' Ferrari media event at an Italian ski resort
Volgens mij worden de nummers van een team vastgesteld door het team zelf (eerste en tweede rijder). UItgezonderd de nummer 1 natuurlijk. Massa moet dus niet bij de FIA zijn maar bij Ferrari zelf, die Raikkonen als eerste coureur heeft opgegeven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65109691
quote:
Dennis to step down as team principal

McLaren boss Ron Dennis will step down from his role of team principal before the start of the 2009 season, the Briton announced on Friday.

The 61-year-old, however, made it clear that he is not retiring, but will instead focus on other commitments related to the McLaren Group.

Dennis said he would still attend some races, but intends to pass on his team principal responsibilities to Martin Whitmarsh as of March 1 this year.

"First thing I am going to do is work harder, that is the first target," said Dennis during the launch of the new McLaren.

"I intend to raise my own game because I think everybody in our organisation at every level realises this is a tough period in which we are going to work and of course we are a very diverse organisation now.

"We have a clear intention for our production car programme which is really a challenge. Any product we bring to the market will certainly fall the other side of this financial period.

"I stress nothing to get too excited about but it is absolutely time for Martin to take over as team principal. As from March 1 he will adopt that responsibility. I will still go to races, not all of them, because I am passionate.

"I intend to work harder and will take on greater responsibility in the group. I will be full executive chairman. It is time and I have to say it is absolutely 100 percent my decision. It is what I want to do, but I do intend to work much harder.

"Don't see it as some sort of retirement, I want to work harder in other areas and having to plan those tasks around the GP calendar is disruptive to the process. It is a job that Martin will embrace and enjoy.

"It is a job over the years we have shared anyway, but it will be his decision to influence things at a grand prix circuit."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65109703
Al die haantjesopmerkingen weer vóór het seizoen begonnen is, over wie of wat is de beste


Kortom: ook 2009 belooft een szjpannnnennndt Formule 1-seizoen te worden?!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_65110039
Wat mij betreft alleen maar goed voor McLaren dat Dennis vertrekt.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_65110584
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:
Al die haantjesopmerkingen weer vóór het seizoen begonnen is, over wie of wat is de beste
dat maakt het extra spannend want je wil al helemaal niet verliezen als je van te vore een grote bek had
* eNGine10 lacht stiekem naar de ferrari fans
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65111351
Nou wie gaat de haatopmerkingen tegen Ron Dennis maken?

Iedereen had altijd meteen een oordeel over hem klaar terwijl ze hem nog nooit in het echt gezien hebben. Ik kan daar altijd slecht tegen Ik vind hem in ieder geval een geweldige man . Ik vind het jammer dat hij weggaat maar zijn opvolger is zeker geschikt

Wat is die racefreaks trouwens een slechte site geworden zeg , vroeger waren ze altijd objectief , en om over de comments tegenwoordig maar te zwijgen
<>
pi_65117642
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef Sally het volgende:

Kortom: ook 2009 belooft een szjpannnnennndt Formule 1-seizoen te worden?!
Ik denk het wel.

Het zou zomaar kunnen dat een van de grote teams volledig de plank mis slaat met de 2009-spec bolide en dat een of wellicht 2 kleinere teams voor echte verrassingen gaan zorgen omdat zij de plank vol raak slaan.

Ik kan iig al niet meer wachten!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65119619
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar de Ferrari gaat straks het hardst
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar de McLaren heeft en betere coureur

Waar twee vechten om plaats nummer 1, gaat de ander ermee heen
pi_65120523
Ik hoop dat Vettel de juiste move gemaakt heeft.. RBR heeft afgelopen jaar minder gepresteerd als STR, hopelijk dat dat "foutje" met de komst van Vettel wel rechtgetrokken word.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:34:55 #167
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65121756
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:47:02 #168
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_65122301
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar de Ferrari gaat straks het hardst de muur in
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:39:42 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65124790
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
Dat weten we in november
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65136744
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef nils7 het volgende:
Dat weten we in november
Alsof degene met de beste KERS ook gegarandeerd kampioen wordt
Where facts are few, experts are many.
pi_65138541
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef bodylotion het volgende:
hoe zit het nou met KERS eigenlijk? welk team heeft dat nu goed voor elkaar, en welke niet?
volgens de "insiders" (geen idee wie dat zijn of hoe ze aan die status komen) zouden Honda en Toyota het beste KERS hebben. Toyota gaat niet met KERS van start in maart, en van Honda is überhaupt niet bekend of ze van start gaan. Reden genoeg om nils7 en Atreidez te echoën dus.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:04:06 #172
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_65138783
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat Vettel de juiste move gemaakt heeft.. RBR heeft afgelopen jaar minder gepresteerd als STR, hopelijk dat dat "foutje" met de komst van Vettel wel rechtgetrokken word.
Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_65138974
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan. Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Yup, tevens zou het me weinig verbazen mocht Adrian Newey met deze vernieuwde reglementen een topwagen uit zijn hoge hoed toveren. En met Vettel hebben ze wat mij betreft een coureur in huis waarmee ze in dat geval ook serieus voor de titel zouden kunnen gaan.
  zondag 18 januari 2009 @ 03:07:13 #174
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_65162345
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat Vettel STR naar een hoger niveau heeft getild, en dat hij dat zelfde grapje ook kan uithalen bij RBR. En aangezien RBR ook meer geld tot z'n beschikking heeft als hun kleinere broertje, dat ze ook wel eens makkelijker/sneller naar de voorzijde van de subtop kunnen gaan.
Dit denk ik ook. Daarom denk ik ook dat STR er goed aan zou doen om Bourdais maar te laten gaan. Je ziet gewoon dat de grote talenten een auto echt kunnen ontwikkelen. Ik denk dat Sato voor de ontwikkeling van de STR meer kan betekenen dan Bourdais. En niet alleen voor de ontwikkeling overigens.
quote:
Maar van de andere kant, STR heeft Ferrari, RBR ''maar'' een Renault. Al weten we niet hoe die motor zal gaan, aangezien Renault de enigste is geweest die de motor heeft mogen aanpassen gedurende de winter.
Volgens mij maakt het echt geen ruk uit of je een Ferrari of Renault achterin hebt liggen. Spyker ging van Toyota ook naar Ferrari. Maar gingen ze sneller? De krachtbron maakt volgens mij niet zo veel meer uit de laatste jaren. De Supertecs, Peugeots en Asiatecs zijn er niet meer. Iedereen heeft nu een volwaardige krachtbron.

Vind ik overigens ergens wel jammer. Ik zie het liefst zoveel mogelijk variatie. Maar ja, als je dan voor spek en bonen meerijdt.
pi_65196596
Terugblik deel 1: F1-seizoen 2008 in cijfers


Het Formule 1-seizoen begint al bijna: in het weekend van 28 en 29 maart 2009 wordt er weer geracet in Australië. FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Wie presteerden er goed en wie vielen er tegen? Vandaag deel 1: het F1-jaar 2008 gevangen in cijfers. Met dank aan FOK!user ElmarO voor de statistische analyses en fraaie grafieken.

Lees en vooral kijk verder op FOK!sport


ElmarO: bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 19-01-2009 04:39:26 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')