abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64726415
En dan?

Mijn vrouw koopt een tas. Na 3 weken is de rits gescheurd (ondeugdelijk gemonteerd)
Mijn vrouw gaat terug naar de winkel en levert de tas ter reparatie in.
Vandaag wordt er gebeld 'De fabrikant vergoedt het niet, dus wij ook niet.."

Ik meen toch dat er juist daarom regels gemaakt zijn?
Redelijke levensduur?
Ik uit zekerheidt och maar even gebeld met Consuwijzer en die vertelde dat de winkelier inderdaad
' onjuist' bezig is.
Hierop heb ik de winkel gebeld met het verzoek tot een oplossing... reparatie, omruiling of wat dan ook.

De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Als consument ben je dus nog steeds overgeleverd aan dit soort malafide ondernemers...

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:31:34 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:35:18 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64726456
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_64726497
Vervelend. Kan je niet direct contact opnemen met de fabrikant van de tas ?
Je kan natuurlijk ook een scene gaan maken in die winkel op een druk moment
pi_64726501
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:37:14 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726517
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Allemachtig. Dat moet wel het toppunt van klantonvriendelijkheid zijn
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726518
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Zou voor mij een rechtsvaardigheids- en principekwestie worden.
pi_64726530
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Ik zou t gewoon doen, uit principe. Grote kans dat ie toch wel schikt als ie de dagvaarding ziet
Where facts are few, experts are many.
pi_64726533
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:38:01 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726541
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke winkel is dit waar we niet meer hoeven te kopen
Staat gewoon in de topicstart hoor
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726567
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
Begrijpend lezen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64726570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Staat gewoon in de topicstart hoor
Niet zo snel zijn , was nog aan het editten , dacht dat het de leverancier was van de tas
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 13:39:50 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64726611
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:41:59 #13
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_64726676
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef mgerben het volgende:
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
See you in court!
Frysk bloed tsjoch op!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:17 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64726720
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:32 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64726727
Onbeschoft van die man.

Ben wel benieuwd hoe duur de tas was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64726734
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
pi_64726923
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Ongelooflijk hoe onbeschoft sommige winkeliers kunnen zijn.
En dat terwijl winkels het tegenwoordig van klantvriendelijkheid, service en mond tot mond reclame moeten hebben.
Schandalig, dit soort uitwassen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:50:56 #18
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_64727015
Wat voor merk tas is het? Via internet kan je wel achterhalen wie de importeur is en dan zou ik even een bellen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:56:46 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64727238
De vraag is hoever je wilt gaan. Ik zou hem een brief sturen met een termijn waarbinnen hij het moet repareren. Doet hij dat niet, dan kun je de koop ontbinden, en krijg je dus de volledige verkoopprijs terug. En als hij dan niet zou terugbetalen zou ik hem dagvaarden. Maak je dat ook eens mee, heb je de koper goed beet en hoef je geen misbruik te maken van pizzabezorgers e.d. Je moet er dan wel tijd, geld en moeite in willen steken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Boks-Chick dinsdag 6 januari 2009 @ 14:01:17 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_64727418
Is de ondernemer lid van de Mitex? Zoja, dan kan je je klacht indienen bij www.degeschillencommissie.nl; kies links in het menu de geschillencommissie 'Textiel en Schoenen'
lolwut
pi_64727582
@brandx

Goeie tip...hij is helaas alleen geen lid..
Maar toch bedankt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:07:02 #22
151515 verita
Happy days
pi_64727641
Wat ook wil helpen: op een zeer drukke zaterdagmiddag of andere dag, gewoon naar binnen stappen en luidkeels duidelijk maken dat de service naatje is, en dat je graag andere mensen behoed voor misaankopen...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64727752
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:

Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Real classy
Trust me, I know what I'm doing.
pi_64727897
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Wat een mongool. Rij er langs en gooi een steen door z'n gevel, met de tas er achteraan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:14:31 #25
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_64727911
pics van de tas
(verkapte TVP)
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_64728391
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:26:43 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64728430
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:43 schreef Roodkill het volgende:
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
Je hebt dan een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant. Ken je niet een advocaat of jurist die voor jou een een mooie/vage brief kan schrijven waarin je met dagvaarding dreigt? Dat schrikt misschien al genoeg af.
pi_64728435
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:28:09 #29
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_64728498
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Zolang je je zelf een beetje weet te beheersen is het niet onverstandig om daar op zatermiddag eens een beetje flink stennis te schoppen (lucht ook nog op).
dit is een lege sig
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:28:41 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64728521
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
Waarom? Eerlijke ruil is toch geen diefstal? Volgens hem is er blijkbaar niets met die tas aan de hand
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:31:44 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64728653
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Denk er nog even rustig over na. Het bericht staat hier pas een uur. Misschien komt er nog een oplossing die je wel aanspreekt. Je kan het altijd nog laten rusten he.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:42:00 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64729038
Ik zou me echt niet laten afschepen. Een beetje subtiele druk gaan uitoefenen. Zoals bijvoorbeeld langsgaan op zaterdagmiddag, inderdaad. Of voorbeelden geven van consumentenrechtprogramma´s. Even tien minuten Googlen en de wettekst onder zn neus schuiven, dat soort dingen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64729108
Moet je voorstellen wat voor een klant je vrouw is, dat hij liever niets meer aan haar wil verkopen....
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_64729143
Tasje ophalen en brieven schrijven en blijven langsgaan.
Uiteindelijk is hij je zat en komt hij wel over de brug.
So we just called him Fred too
pi_64729849
gewoon weigeren de winkel uit te gaan voordat hij met een redelijke oplossing komt, wel recht voor de kassa staan, de politie komt hier niet voor, ik heb het zelf geprobeerd.
de betreffende winkellier wilde toen de politie bellen, en die heb ik toen zelf gebeld en het verhaal uitgelegd, waarop ze duielijk aangaven dat ze daar niet voor kwamen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:12:38 #36
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_64730244
Word boos IN de winkel, niet telefonisch. Kies je moment daarvoor: zaterdagmiddag met 40 klanten in de winkel is beter dan dinsdagochtend om 9 uur 1 op 1 met de eigenaar.

Maak er een mooie scene van en hoe meer klanten er aanwezig zijn, hoe sneller je je geld terug hebt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_64730265
Ik fiets straks weer langs die winkel heen. Gelukkig heb ik nog een granaat in m'n tas.
pi_64730339
Gewoon voor de rechtbank sleuren. Je wint dit zelfs zonder dat je er een advocaat op hoeft te zetten, en je kan je uren die je verliest (doordat je op je werk verlof moet nemen) gewoon door hem laten betalen (bovenop de tas natuurlijk).

Alleen al om te bewijzen dat er mensen zijn die voor iets onnozel wél een rechtzaak aanspannen, en hij in het vervolg mss niet het lef heeft zijn klanten zo te behandelen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64731228
Heb net 3 keer heel diep ademgehaald voor de deur en de tas opgehaald.
De dames die aanwezig waren heel vriendelijk bedankt voor de service en gezegd dat ze al best bekend aan het worden waren op internet...
pi_64732803
Net of mensen die een fucking tas gaan kopen eerst op google gaan kijken of een of ander lokaal kutwinkeltje toevallig slecht bekend staat.
De TS kan inderdaad het beste flink stampij gaan maken in die zaak tijdens primetime.
pi_64733394
Geschoond. Ik wil hier geen namen of verwijzingen naar winkels meer zien. Dit is namelijk niet relevant voor het topic.

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:52:24 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:54:28 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64734757
weg. klagen kan in WGR-feedback.

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:56:41 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64735043
had je ook daadwerkelijk de eigenaar aan de telefoon of een medewerker? anders kan je nog bij de eigenaar klagen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64735221
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
Dan zeggen ze vaak alsnog "meneer u doet maar".
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:06:38 #45
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64735256
Heeft google het al geïndexeerd?
pi_64735309
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
pi_64735507
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef Zana het volgende:
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_64735805
quote:
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol is
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:19:16 #49
239162 100cc
Mostly sunny.
pi_64735826
Gewoon het hele verhaal uittypen, 100 keer printen en op zaterdag door de winkel strooien.
"Nothing in this world that's worth having comes easy."
pi_64736067
Nomineren voor de koude douche bij radar of zo, verder kun je niet veel doen aan dit soort "ondernemers". (behalve de sloten van zijn winkel dichtkitten en dat soort ongein)

Onderzoek of hij is aangesloten bij een geschillencommissie.

De verantwoordelijkheid afschuiven op de fabrikant kan natuurlijk niet. TS heeft een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.

[ Bericht 24% gewijzigd door Adfundum op 06-01-2009 17:32:50 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_64736217
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef 100cc het volgende:
Gewoon het hele verhaal uittypen, 100 keer printen en op zaterdag door de winkel strooien.
Dan heeft TS zelf een proces aan zijn broek. En dat verliest hij wel.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:32:37 #52
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_64736296
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:25 schreef Adfundum het volgende:
Nomineren voor de koude douche bij radar of zo, verder kun je niet veel doen aan dit soort "ondernemers". (behalve de sloten van zijn winkel dichtkitten en dat soort ongein)
Onderzoek of hij is aangesloten bij een geschillencommissie.
Advocaat inhuren en zaak starten mag, kan, en ga je winnen. Maar de kosten, wegen die op tegen het winnen?
pi_64736417
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:32 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Advocaat inhuren en zaak starten mag, kan, en ga je winnen. Maar de kosten, wegen die op tegen het winnen?
je hebt geen kosten, daarvoor heb je nl geen advocaat nodig. Verdedig gewoon jezelf, is echt niet zo moeilijk. Verloren tijd kan je dan in schadevergoeding terugkrijgen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64742190
Ik zou die winkel juist pakken door het op alle mogelijke fora en mond op mond reclame onwijs zwart te maken vertel het verhaal met de bedrijf naam erbij en waar het gebeurd is en dik het verhaal wat aan. Ben je handig met photoshop kan je zelfs wat advertenties verspreiden in het winkel centrum door het uit te printen en op te hangen waarin je uitlegt hoe die winkel keten met hun klanten omgaat. Reken maar dat ze balen en jij voelt je goed door wraak wat veel meer klanten kost dan een tasje gekost zou hebben.

En natuurlijk wel alles ontkennen. Opplakken doe je in de nacht in de omgeving van de winkel op het forum ben jij natuurlijk niet je computer was gehacked enzo
pi_64746171
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:54 schreef Noisiv het volgende:
Ik zou die winkel juist pakken door het op alle mogelijke fora en mond op mond reclame onwijs zwart te maken
Ja, daar heb je echt tijd voor als je werkt, kinderen hebt etc... het is maar een tas...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:50:46 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64747672
als ik je vrouw was, ging ik terug en sloeg hem met die tas om zijn oren, de crimineel!
pi_64756161
Met ritsen is het altijd erg moeilijk om te zien of het wel of niet de schuld van de klant is. Als de fabrikant het niet vergoed zal er wel meer aan de hand zijn met de tas dan de topicstarter ons wilt vertellen. Ik koop zelf vaak tassen in voor winkels en wanneer je met een retour terugkomt word deze gewoon vergoed of vervangen, tenzij de klacht onterecht is. De winkelier heeft ook gewoon het recht op een goed product van de fabrikant. Als je een tas helemaal volpropt en dan de rits kapot trekt omdat deze ergens aan blijft hangen dan is het je eigen schuld. Je kan bij een autodealer ook niet terugkomen als je een deuk rijd en eisen dat het gratis vergoed moet worden.
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:51:02 #58
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_64756285
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:41 schreef MeneerSjon het volgende:
Met ritsen is het altijd erg moeilijk om te zien of het wel of niet de schuld van de klant is.
Eerste 6 maanden bewijslast bij de verkoper
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_64756447
Dat de bewijslast bij de verkoper ligt is eigenlijk een naairegel want in principe zou je dan alle kleding die je koopt kunnen terugbrengen. Je draagt het een week, dan maak je ergens een gaatje op een onopvallend plekje en ga je terug, hoe kan de winkelier bewijzen dat het gat er nog niet in zat bij verkoop?
pi_64756690
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:41 schreef MeneerSjon het volgende:
Je kan bij een autodealer ook niet terugkomen als je een deuk rijd en eisen dat het gratis vergoed moet worden.
Wel heul slechte vergelijking deuken springen namelijk nooit, als gevolg van een productiefout, spontaan in je auto.

Daarenboven zou ik ook graag je mening als ondernemer hebben over de bejegening van deze klant; ik vind namelijk hardop de hoop uiten de klant nooit terug te willen zien nogal boud, als een klant (al dan niet terecht) komt reclameren. Het getuigt iig niet van enige professionaliteit en dat geeft dan ook te denken over de garantieafhandeling.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:14:47 #61
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_64777394
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:07 schreef verita het volgende:
Wat ook wil helpen: op een zeer drukke zaterdagmiddag of andere dag, gewoon naar binnen stappen en luidkeels duidelijk maken dat de service naatje is, en dat je graag andere mensen behoed voor misaankopen...
Dan wel iets tactischer.
Geen scene trappen maar op duidelijk verstaanbare toon je klacht en je rechten aan de kaak stellen.
Zullen ze zeker niet blij mee zijn.


Maar gezien die laatste reactie van de winkelier...
Hebben jullie al vaker klachten of discussies over e.e.a. gehad? Hij lijkt blij te zijn jullie als klant kwijt te zijn.
pi_64780894
Niemand die zich afvraagt hoe duur de tas was?? Lijkt me nogal een verschil of de tas 10 euro was of 100 euro. In dat laatste geval zou ik me niet zo snel af laten schepen. Sowieso kun je beter langs gaan om de discussie aan te gaan dan aan de telefoon, ik geloof niet dat de winkelier dat gezegd zou hebben in een (volle) winkel.
pi_64783645
Het lijkt mij, aangezien de vrouw van de TS, een regelmatige koper is bij die winkel, dat die winkelier het echt niet goed oplost, zoveel kost het hem toch ook nu weer niet om die rits te laten maken!
pi_64783831
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Vervelend. Kan je niet direct contact opnemen met de fabrikant van de tas ?
Je kan natuurlijk ook een scene gaan maken in die winkel op een druk moment
Dat 2de zou ik inderdaad doen, dat zal die eikel leren.
pi_64783874
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:30 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Dan heeft TS zelf een proces aan zijn broek. En dat verliest hij wel.
Als dat verhaal volledig klopt en als hij de feiten correct neerschrijft, dan is daar helemaal niets mee mis en dan mag hij dit gewoon doen. Pas als hij gaat liegen, of overdrijven dan komt hij op glad ijs te staan. Wel de blaadjes niet op de stoep gooien trouwens, want dat is wel strafbaar natuurlijk dus lekker overhandigen.
pi_64785872
smaad:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

En dan doet het er niet toe of de telastlegging op waarheid berust of niet.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_64786266
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:44 schreef Adfundum het volgende:
En dan doet het er niet toe of de telastlegging op waarheid berust of niet.
Want als het niet op waarheid berust, terwijl de verspreider dit weet of kan weten, is het zelfs laster.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:27:07 #68
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64787700
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:18 schreef Zana het volgende:

[..]

dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol is
Gedurende het eerste half jaar moet de verkoper bewijzen dat het géén fabrikagefout was. Omgekeerde bewijslast dus, in het voordeel van de consument.

TS, je moet wel snel een aangetekende brief sturen naar die winkeleigenaar, waarin je schrijft dat je bevestigt dat hij op mondelinge klachten niet heeft gereageerd en dat hij reparaties heeft geweigerd. Stel hem in de brief in gebreke en geef hem 10 dagen om alsnog (schriftelijk!) aan te bieden om de tas te repareren. Verstrijkt die termijn, dan stuur je hem nog een brief waarin je de koop ontbindt en geld terug eist plús de kosten van de aangetekende brieven. Zeg hem dat hij binnen 10 dagen moet betalen en dat je hem anders dagvaardt, met alle kosten van dien.

Klaag je te laat, dan vervallen je rechten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:32:22 #69
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64787922
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:44 schreef Adfundum het volgende:
smaad:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

En dan doet het er niet toe of de telastlegging op waarheid berust of niet.
Als je even verder leest dan lid 1 van het artikel, dan zie je dat uit lid 3 blijkt dat de waarheid er wel degelijk toe doet. En het is in het algemeen belang als je medeklanten laat weten dat een winkelier zijn overeenkomsten niet nakomt. Anders kun je Kassa en Radar ook wel opdoeken, als zelfs ware beschuldigingen niet zouden mogen.
quote:
Artikel 261
1 Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van bepaald feit, met kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van derde categorie.

2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van derde categorie.

3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
pi_64788957
alleen eist het openbaar belang de telastlegging niet in dit geval.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:10:50 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64789976
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Adfundum het volgende:
alleen eist het openbaar belang de telastlegging niet in dit geval.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:32 schreef Pool het volgende:
En het is in het algemeen belang als je medeklanten laat weten dat een winkelier zijn overeenkomsten niet nakomt.
Daarbij opgeteld dat die toets van het algemeen belang niet zo zwaar is; wanneer daar over te twisten/twijfelen valt, zal de rechter vrijspreken, ook met het oog op de vrijheid van meningsuiting, zeker wanneer de gedane uitlating conform de waarheid is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 22:13:10 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64790110
rechtsbijstandsverzekering kost je 2 tientjes per jaar.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:26:24 #73
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_64790853
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
rechtsbijstandsverzekering kost je 2 tientjes per jaar.
Maar die komen niet in actie voor een lullig tasje (die van mijn huisgenoot heeft iig als 'drempel-schade-bedrag' iets van 230 euro ofzo)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 22:31:22 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64791102
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Maar die komen niet in actie voor een lullig tasje (die van mijn huisgenoot heeft iig als 'drempel-schade-bedrag' iets van 230 euro ofzo)
Dat ligt aan je rechtsbijstandsverzekering Voor zoiets hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer dan 1 aangetekende brief te versturen voor het juiste resultaat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 22:36:33 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64791385
Maar je kan natuurlijk ook die winkel inlopen als je zeker weet dat er geen andere klanten zijn, die verkoper bij zijn strot pakken en hem zachtjes in zijn oor fluisteren dat je dat tasjes verzwaart met een baksteen brandend bij zijn prive adres door het raam heen flikkert als hij niet gewoon netjes zijn verplichtingen na komt.
pi_64796085
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
rechtsbijstandsverzekering kost je 2 tientjes per jaar.
geloof je het zelf, een fatsoenlijke kost wel 200 per jaar.
pi_64797157
Ga gewoon terug naar die winkel, print wat dingen uit van consuwijzer zodat heel duidelijk is dat jij gelijk hebt. Het werkt inderdaad om op een drukke zaterdag terug te gaan, dan hebben ze het te druk voor dat 'gezeik' en er zijn ook altijd andere klanten die zich ermee gaan bemoeien.
pi_64798195
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat ligt aan je rechtsbijstandsverzekering Voor zoiets hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer dan 1 aangetekende brief te versturen voor het juiste resultaat.
Een RBV van 2 tientjes / jaar (sorry maar ) doet dat iig zeker niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64798260
HOE DUUR WAS DIE TAS?!
tvp
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 10:37:23 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64802369
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geloof je het zelf, een fatsoenlijke kost wel 200 per jaar.
2 tientjes per maand dan, weet niet eens wat die van mij kost, maar niet veel en die regelt dit gewoon hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')