Allemachtig. Dat moet wel het toppunt van klantonvriendelijkheid zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Zou voor mij een rechtsvaardigheids- en principekwestie worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Ik zou t gewoon doen, uit principe. Grote kans dat ie toch wel schikt als ie de dagvaarding zietquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Staat gewoon in de topicstart hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke winkel is dit waar we niet meer hoeven te kopen
Begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
See you in court!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef mgerben het volgende:
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
Ongelooflijk hoe onbeschoft sommige winkeliers kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Zijn antwoord?
Real classyquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Zijn antwoord?
Wat een mongool. Rij er langs en gooi een steen door z'n gevel, met de tas er achteraan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Zijn antwoord?
Je hebt dan een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant. Ken je niet een advocaat of jurist die voor jou een een mooie/vage brief kan schrijven waarin je met dagvaarding dreigt? Dat schrikt misschien al genoeg af.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:43 schreef Roodkill het volgende:
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...
Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Zolang je je zelf een beetje weet te beheersen is het niet onverstandig om daar op zatermiddag eens een beetje flink stennis te schoppen (lucht ook nog op).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Waarom? Eerlijke ruil is toch geen diefstal? Volgens hem is er blijkbaar niets met die tas aan de handquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
Denk er nog even rustig over na. Het bericht staat hier pas een uur. Misschien komt er nog een oplossing die je wel aanspreekt. Je kan het altijd nog laten rusten he.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Dan zeggen ze vaak alsnog "meneer u doet maar".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef Zana het volgende:
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol isquote:Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
Dan heeft TS zelf een proces aan zijn broek. En dat verliest hij wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef 100cc het volgende:
Gewoon het hele verhaal uittypen, 100 keer printen en op zaterdag door de winkel strooien.
Advocaat inhuren en zaak starten mag, kan, en ga je winnen. Maar de kosten, wegen die op tegen het winnen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:25 schreef Adfundum het volgende:
Nomineren voor de koude douche bij radar of zo, verder kun je niet veel doen aan dit soort "ondernemers". (behalve de sloten van zijn winkel dichtkitten en dat soort ongein)
Onderzoek of hij is aangesloten bij een geschillencommissie.
je hebt geen kosten, daarvoor heb je nl geen advocaat nodig. Verdedig gewoon jezelf, is echt niet zo moeilijk. Verloren tijd kan je dan in schadevergoeding terugkrijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:32 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Advocaat inhuren en zaak starten mag, kan, en ga je winnen. Maar de kosten, wegen die op tegen het winnen?
Ja, daar heb je echt tijd voor als je werkt, kinderen hebt etc... het is maar een tas...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:54 schreef Noisiv het volgende:
Ik zou die winkel juist pakken door het op alle mogelijke fora en mond op mond reclame onwijs zwart te maken
Eerste 6 maanden bewijslast bij de verkoperquote:Op woensdag 7 januari 2009 01:41 schreef MeneerSjon het volgende:
Met ritsen is het altijd erg moeilijk om te zien of het wel of niet de schuld van de klant is.
Wel heul slechte vergelijkingquote:Op woensdag 7 januari 2009 01:41 schreef MeneerSjon het volgende:
Je kan bij een autodealer ook niet terugkomen als je een deuk rijd en eisen dat het gratis vergoed moet worden.
Dan wel iets tactischer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:07 schreef verita het volgende:
Wat ook wil helpen: op een zeer drukke zaterdagmiddag of andere dag, gewoon naar binnen stappen en luidkeels duidelijk maken dat de service naatje is, en dat je graag andere mensen behoed voor misaankopen...
Dat 2de zou ik inderdaad doen, dat zal die eikel leren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Vervelend. Kan je niet direct contact opnemen met de fabrikant van de tas ?
Je kan natuurlijk ook een scene gaan maken in die winkel op een druk moment![]()
Als dat verhaal volledig klopt en als hij de feiten correct neerschrijft, dan is daar helemaal niets mee mis en dan mag hij dit gewoon doen. Pas als hij gaat liegen, of overdrijven dan komt hij op glad ijs te staan. Wel de blaadjes niet op de stoep gooien trouwens, want dat is wel strafbaar natuurlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:30 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Dan heeft TS zelf een proces aan zijn broek. En dat verliest hij wel.
Want als het niet op waarheid berust, terwijl de verspreider dit weet of kan weten, is het zelfs laster.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:44 schreef Adfundum het volgende:
En dan doet het er niet toe of de telastlegging op waarheid berust of niet.
Gedurende het eerste half jaar moet de verkoper bewijzen dat het géén fabrikagefout was. Omgekeerde bewijslast dus, in het voordeel van de consument.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:18 schreef Zana het volgende:
[..]
dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol is
Als je even verder leest dan lid 1 van het artikel, dan zie je dat uit lid 3 blijkt dat de waarheid er wel degelijk toe doet. En het is in het algemeen belang als je medeklanten laat weten dat een winkelier zijn overeenkomsten niet nakomt. Anders kun je Kassa en Radar ook wel opdoeken, als zelfs ware beschuldigingen niet zouden mogen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:44 schreef Adfundum het volgende:
smaad:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
En dan doet het er niet toe of de telastlegging op waarheid berust of niet.
quote:Artikel 261
1 Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van bepaald feit, met kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Adfundum het volgende:
alleen eist het openbaar belang de telastlegging niet in dit geval.
Daarbij opgeteld dat die toets van het algemeen belang niet zo zwaar is; wanneer daar over te twisten/twijfelen valt, zal de rechter vrijspreken, ook met het oog op de vrijheid van meningsuiting, zeker wanneer de gedane uitlating conform de waarheid is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:32 schreef Pool het volgende:
En het is in het algemeen belang als je medeklanten laat weten dat een winkelier zijn overeenkomsten niet nakomt.
Maar die komen niet in actie voor een lullig tasje (die van mijn huisgenoot heeft iig als 'drempel-schade-bedrag' iets van 230 euro ofzo)quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
rechtsbijstandsverzekering kost je 2 tientjes per jaar.
Dat ligt aan je rechtsbijstandsverzekeringquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maar die komen niet in actie voor een lullig tasje (die van mijn huisgenoot heeft iig als 'drempel-schade-bedrag' iets van 230 euro ofzo)
geloof je het zelf, een fatsoenlijke kost wel 200 per jaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
rechtsbijstandsverzekering kost je 2 tientjes per jaar.
Een RBV van 2 tientjes / jaar (sorry maarquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat ligt aan je rechtsbijstandsverzekeringVoor zoiets hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer dan 1 aangetekende brief te versturen voor het juiste resultaat.
2 tientjes per maand dan, weet niet eens wat die van mij kost, maar niet veel en die regelt dit gewoon hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof je het zelf, een fatsoenlijke kost wel 200 per jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |