abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64726415
En dan?

Mijn vrouw koopt een tas. Na 3 weken is de rits gescheurd (ondeugdelijk gemonteerd)
Mijn vrouw gaat terug naar de winkel en levert de tas ter reparatie in.
Vandaag wordt er gebeld 'De fabrikant vergoedt het niet, dus wij ook niet.."

Ik meen toch dat er juist daarom regels gemaakt zijn?
Redelijke levensduur?
Ik uit zekerheidt och maar even gebeld met Consuwijzer en die vertelde dat de winkelier inderdaad
' onjuist' bezig is.
Hierop heb ik de winkel gebeld met het verzoek tot een oplossing... reparatie, omruiling of wat dan ook.

De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Als consument ben je dus nog steeds overgeleverd aan dit soort malafide ondernemers...

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:31:34 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:35:18 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64726456
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_64726497
Vervelend. Kan je niet direct contact opnemen met de fabrikant van de tas ?
Je kan natuurlijk ook een scene gaan maken in die winkel op een druk moment
pi_64726501
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:37:14 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726517
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Allemachtig. Dat moet wel het toppunt van klantonvriendelijkheid zijn
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726518
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Zou voor mij een rechtsvaardigheids- en principekwestie worden.
pi_64726530
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Ik zou t gewoon doen, uit principe. Grote kans dat ie toch wel schikt als ie de dagvaarding ziet
Where facts are few, experts are many.
pi_64726533
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:38:01 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726541
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke winkel is dit waar we niet meer hoeven te kopen
Staat gewoon in de topicstart hoor
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726567
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
Begrijpend lezen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64726570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Staat gewoon in de topicstart hoor
Niet zo snel zijn , was nog aan het editten , dacht dat het de leverancier was van de tas
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 13:39:50 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64726611
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:41:59 #13
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_64726676
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef mgerben het volgende:
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
See you in court!
Frysk bloed tsjoch op!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:17 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64726720
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:32 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64726727
Onbeschoft van die man.

Ben wel benieuwd hoe duur de tas was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64726734
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
pi_64726923
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Ongelooflijk hoe onbeschoft sommige winkeliers kunnen zijn.
En dat terwijl winkels het tegenwoordig van klantvriendelijkheid, service en mond tot mond reclame moeten hebben.
Schandalig, dit soort uitwassen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:50:56 #18
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_64727015
Wat voor merk tas is het? Via internet kan je wel achterhalen wie de importeur is en dan zou ik even een bellen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:56:46 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64727238
De vraag is hoever je wilt gaan. Ik zou hem een brief sturen met een termijn waarbinnen hij het moet repareren. Doet hij dat niet, dan kun je de koop ontbinden, en krijg je dus de volledige verkoopprijs terug. En als hij dan niet zou terugbetalen zou ik hem dagvaarden. Maak je dat ook eens mee, heb je de koper goed beet en hoef je geen misbruik te maken van pizzabezorgers e.d. Je moet er dan wel tijd, geld en moeite in willen steken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Boks-Chick dinsdag 6 januari 2009 @ 14:01:17 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_64727418
Is de ondernemer lid van de Mitex? Zoja, dan kan je je klacht indienen bij www.degeschillencommissie.nl; kies links in het menu de geschillencommissie 'Textiel en Schoenen'
lolwut
pi_64727582
@brandx

Goeie tip...hij is helaas alleen geen lid..
Maar toch bedankt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:07:02 #22
151515 verita
Happy days
pi_64727641
Wat ook wil helpen: op een zeer drukke zaterdagmiddag of andere dag, gewoon naar binnen stappen en luidkeels duidelijk maken dat de service naatje is, en dat je graag andere mensen behoed voor misaankopen...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64727752
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:

Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Real classy
Trust me, I know what I'm doing.
pi_64727897
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Wat een mongool. Rij er langs en gooi een steen door z'n gevel, met de tas er achteraan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:14:31 #25
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_64727911
pics van de tas
(verkapte TVP)
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')