abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64726415
En dan?

Mijn vrouw koopt een tas. Na 3 weken is de rits gescheurd (ondeugdelijk gemonteerd)
Mijn vrouw gaat terug naar de winkel en levert de tas ter reparatie in.
Vandaag wordt er gebeld 'De fabrikant vergoedt het niet, dus wij ook niet.."

Ik meen toch dat er juist daarom regels gemaakt zijn?
Redelijke levensduur?
Ik uit zekerheidt och maar even gebeld met Consuwijzer en die vertelde dat de winkelier inderdaad
' onjuist' bezig is.
Hierop heb ik de winkel gebeld met het verzoek tot een oplossing... reparatie, omruiling of wat dan ook.

De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Als consument ben je dus nog steeds overgeleverd aan dit soort malafide ondernemers...

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:31:34 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:35:18 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64726456
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_64726497
Vervelend. Kan je niet direct contact opnemen met de fabrikant van de tas ?
Je kan natuurlijk ook een scene gaan maken in die winkel op een druk moment
pi_64726501
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:37:14 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726517
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Allemachtig. Dat moet wel het toppunt van klantonvriendelijkheid zijn
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726518
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Zou voor mij een rechtsvaardigheids- en principekwestie worden.
pi_64726530
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Ik zou t gewoon doen, uit principe. Grote kans dat ie toch wel schikt als ie de dagvaarding ziet
Where facts are few, experts are many.
pi_64726533
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:38:01 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64726541
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke winkel is dit waar we niet meer hoeven te kopen
Staat gewoon in de topicstart hoor
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64726567
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
Begrijpend lezen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64726570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Staat gewoon in de topicstart hoor
Niet zo snel zijn , was nog aan het editten , dacht dat het de leverancier was van de tas
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 13:39:50 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64726611
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:41:59 #13
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_64726676
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef mgerben het volgende:
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
See you in court!
Frysk bloed tsjoch op!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:17 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64726720
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:43:32 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64726727
Onbeschoft van die man.

Ben wel benieuwd hoe duur de tas was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64726734
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
pi_64726923
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Ongelooflijk hoe onbeschoft sommige winkeliers kunnen zijn.
En dat terwijl winkels het tegenwoordig van klantvriendelijkheid, service en mond tot mond reclame moeten hebben.
Schandalig, dit soort uitwassen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:50:56 #18
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_64727015
Wat voor merk tas is het? Via internet kan je wel achterhalen wie de importeur is en dan zou ik even een bellen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:56:46 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64727238
De vraag is hoever je wilt gaan. Ik zou hem een brief sturen met een termijn waarbinnen hij het moet repareren. Doet hij dat niet, dan kun je de koop ontbinden, en krijg je dus de volledige verkoopprijs terug. En als hij dan niet zou terugbetalen zou ik hem dagvaarden. Maak je dat ook eens mee, heb je de koper goed beet en hoef je geen misbruik te maken van pizzabezorgers e.d. Je moet er dan wel tijd, geld en moeite in willen steken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Boks-Chick dinsdag 6 januari 2009 @ 14:01:17 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_64727418
Is de ondernemer lid van de Mitex? Zoja, dan kan je je klacht indienen bij www.degeschillencommissie.nl; kies links in het menu de geschillencommissie 'Textiel en Schoenen'
lolwut
pi_64727582
@brandx

Goeie tip...hij is helaas alleen geen lid..
Maar toch bedankt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:07:02 #22
151515 verita
Happy days
pi_64727641
Wat ook wil helpen: op een zeer drukke zaterdagmiddag of andere dag, gewoon naar binnen stappen en luidkeels duidelijk maken dat de service naatje is, en dat je graag andere mensen behoed voor misaankopen...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64727752
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:

Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"

Real classy
Trust me, I know what I'm doing.
pi_64727897
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Wat een mongool. Rij er langs en gooi een steen door z'n gevel, met de tas er achteraan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:14:31 #25
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_64727911
pics van de tas
(verkapte TVP)
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_64728391
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:26:43 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64728430
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:43 schreef Roodkill het volgende:
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
Je hebt dan een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant. Ken je niet een advocaat of jurist die voor jou een een mooie/vage brief kan schrijven waarin je met dagvaarding dreigt? Dat schrikt misschien al genoeg af.
pi_64728435
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:28:09 #29
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_64728498
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Zolang je je zelf een beetje weet te beheersen is het niet onverstandig om daar op zatermiddag eens een beetje flink stennis te schoppen (lucht ook nog op).
dit is een lege sig
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:28:41 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64728521
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
Waarom? Eerlijke ruil is toch geen diefstal? Volgens hem is er blijkbaar niets met die tas aan de hand
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:31:44 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64728653
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...

Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Denk er nog even rustig over na. Het bericht staat hier pas een uur. Misschien komt er nog een oplossing die je wel aanspreekt. Je kan het altijd nog laten rusten he.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:42:00 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64729038
Ik zou me echt niet laten afschepen. Een beetje subtiele druk gaan uitoefenen. Zoals bijvoorbeeld langsgaan op zaterdagmiddag, inderdaad. Of voorbeelden geven van consumentenrechtprogramma´s. Even tien minuten Googlen en de wettekst onder zn neus schuiven, dat soort dingen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64729108
Moet je voorstellen wat voor een klant je vrouw is, dat hij liever niets meer aan haar wil verkopen....
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_64729143
Tasje ophalen en brieven schrijven en blijven langsgaan.
Uiteindelijk is hij je zat en komt hij wel over de brug.
So we just called him Fred too
pi_64729849
gewoon weigeren de winkel uit te gaan voordat hij met een redelijke oplossing komt, wel recht voor de kassa staan, de politie komt hier niet voor, ik heb het zelf geprobeerd.
de betreffende winkellier wilde toen de politie bellen, en die heb ik toen zelf gebeld en het verhaal uitgelegd, waarop ze duielijk aangaven dat ze daar niet voor kwamen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:12:38 #36
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_64730244
Word boos IN de winkel, niet telefonisch. Kies je moment daarvoor: zaterdagmiddag met 40 klanten in de winkel is beter dan dinsdagochtend om 9 uur 1 op 1 met de eigenaar.

Maak er een mooie scene van en hoe meer klanten er aanwezig zijn, hoe sneller je je geld terug hebt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_64730265
Ik fiets straks weer langs die winkel heen. Gelukkig heb ik nog een granaat in m'n tas.
pi_64730339
Gewoon voor de rechtbank sleuren. Je wint dit zelfs zonder dat je er een advocaat op hoeft te zetten, en je kan je uren die je verliest (doordat je op je werk verlof moet nemen) gewoon door hem laten betalen (bovenop de tas natuurlijk).

Alleen al om te bewijzen dat er mensen zijn die voor iets onnozel wél een rechtzaak aanspannen, en hij in het vervolg mss niet het lef heeft zijn klanten zo te behandelen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64731228
Heb net 3 keer heel diep ademgehaald voor de deur en de tas opgehaald.
De dames die aanwezig waren heel vriendelijk bedankt voor de service en gezegd dat ze al best bekend aan het worden waren op internet...
pi_64732803
Net of mensen die een fucking tas gaan kopen eerst op google gaan kijken of een of ander lokaal kutwinkeltje toevallig slecht bekend staat.
De TS kan inderdaad het beste flink stampij gaan maken in die zaak tijdens primetime.
pi_64733394
Geschoond. Ik wil hier geen namen of verwijzingen naar winkels meer zien. Dit is namelijk niet relevant voor het topic.

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:52:24 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:54:28 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64734757
weg. klagen kan in WGR-feedback.

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 06-01-2009 16:56:41 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64735043
had je ook daadwerkelijk de eigenaar aan de telefoon of een medewerker? anders kan je nog bij de eigenaar klagen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64735221
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
Dan zeggen ze vaak alsnog "meneer u doet maar".
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:06:38 #45
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64735256
Heeft google het al geïndexeerd?
pi_64735309
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
pi_64735507
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef Zana het volgende:
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_64735805
quote:
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol is
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:19:16 #49
239162 100cc
Mostly sunny.
pi_64735826
Gewoon het hele verhaal uittypen, 100 keer printen en op zaterdag door de winkel strooien.
"Nothing in this world that's worth having comes easy."
pi_64736067
Nomineren voor de koude douche bij radar of zo, verder kun je niet veel doen aan dit soort "ondernemers". (behalve de sloten van zijn winkel dichtkitten en dat soort ongein)

Onderzoek of hij is aangesloten bij een geschillencommissie.

De verantwoordelijkheid afschuiven op de fabrikant kan natuurlijk niet. TS heeft een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.

[ Bericht 24% gewijzigd door Adfundum op 06-01-2009 17:32:50 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')