Allemachtig. Dat moet wel het toppunt van klantonvriendelijkheid zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Zou voor mij een rechtsvaardigheids- en principekwestie worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Ik zou t gewoon doen, uit principe. Grote kans dat ie toch wel schikt als ie de dagvaarding zietquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef IkWilbert het volgende:
tja... lastig verhaal. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Je moet je recht dus halen... rechtzaak? Maar ja... wie doet dat nou om een tas. Dat is dus precies waar de winkelier op hoopt
Staat gewoon in de topicstart hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke winkel is dit waar we niet meer hoeven te kopen
Begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bij die winkel hoeven we niet meer te kopen
See you in court!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef mgerben het volgende:
Zo te lezen heb je groot gelijk.
Dan moet je kiezen wat je wilt.
Ik zie ruwweg drie opties:
- niks doen en over je heen laten lopen (hij zegt dat jij bluft, en hij heeft gelijk)
- Beginnen met brieven waarin je dreigt met een rechtzaak met alle bijkomende kosten (alleen als je bereid bent zover te gaan).
- Naar de consumentenbond, radar, kassa, of een ander publiek medium stappen.
Ongelooflijk hoe onbeschoft sommige winkeliers kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Real classyquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Wat een mongool. Rij er langs en gooi een steen door z'n gevel, met de tas er achteraan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef Roodkill het volgende:
De winkelier lachte mij uit om zijn verplichting en was bereid tot niets.
Nu ben ik zelf ondernemer en vroeg hem of hij op deze manier een klant kwijt wilde raken???
Mijn vrouw koopt daar zeer regelmatig..
Zijn antwoord?
"Belooft u dat? Dat u hier niet meer komt?"
Je hebt dan een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant. Ken je niet een advocaat of jurist die voor jou een een mooie/vage brief kan schrijven waarin je met dagvaarding dreigt? Dat schrikt misschien al genoeg af.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:43 schreef Roodkill het volgende:
Fabrikant is ook geen optie.. die weigert hij te noemen..
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...
Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Zolang je je zelf een beetje weet te beheersen is het niet onverstandig om daar op zatermiddag eens een beetje flink stennis te schoppen (lucht ook nog op).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...
Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Waarom? Eerlijke ruil is toch geen diefstal? Volgens hem is er blijkbaar niets met die tas aan de handquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een nieuwe tas uit het rek pakken, die oude naar hem toe gooien en weglopen, maar hij is volgens mij best groot en kan je achterna komen...
Denk er nog even rustig over na. Het bericht staat hier pas een uur. Misschien komt er nog een oplossing die je wel aanspreekt. Je kan het altijd nog laten rusten he.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Roodkill het volgende:
Nah, ik laat het maar rusten denk ik.. (heeft ie vent toch zijn zin....)
Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties...
Probleem is wel.. die tas ligt daar dus nog..en ik ben nogal driftig... (zachtjes uitgedrukt)
Ik denk dat het verstandig is dat ik hem niet zelf ga ophalen..
Dan zeggen ze vaak alsnog "meneer u doet maar".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel typisch gedrag van sommige winkeliers. Met bluf proberen onder hun verantwoordelijkheden uit te komen.
Een erg makkelijke oplossing is gewoon 'dreigen' langs te gaan bij zo'n consumentenprogramma
Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef Zana het volgende:
kan het zijn dat op ritsen geen garantie is?
dat kan, maar stel je trekt zelf te hard aan de rits en het is je eigen schuld, is het dan nog steeds een fabrikagefout? bijvoorbeeld bij een jeans, die een beetje strak zit of een koffer die eigenlijk te vol isquote:Na 3 weken de rits kapot is gewoon fabrikagefout, dus gewoon garantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |