abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 16:37:25 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64691457
"Goh, alweer?" Veel nieuwsberichten met betrekking tot misdaad krijgen deze reactie. Men schrikt er niet meer van, we zien het immers zo vaak.
De één trekt een mes, de ander gebruikt liever een pistool, het lijkt allemaal zo normaal te zijn tegenwoordig.

Ook afgelopen jaar liepen de gemoederen weer hoog op. 2008 heeft, evenals voorgaande jaren, veel misdaden gekend. Maar er zijn altijd misdaden die er echt uitspringen. Het is de bedoeling dat iedereen zijn of haar persoonlijke Top 3 post. Dit kan over een moord gaan, verkrachting of een wel heel ludieke overval, you name it. Over een paar weken maken we daar dan de FOK! Misdaad Top 10 van.

En om het nóg leuker te maken verloten we een FOK!shirt onder de inzendingen!

Mijn top 3 is als volgt:

1. Bijlmoord
Zomaar vanuit het niets kreeg het slachtoffer een bijl in zijn hoofd. De verdachte wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie
2. Jozef Fritzl
Fritzl heeft zijn dochter op 18-jarige leeftijd opgesloten in zijn top secret kelder om haar te misbruiken. Op 27 april 2008 is hij aangehouden, nadat zijn dochter 24 jaar opgesloten heeft gezeten.
3. Tienermoorden in Engeland
De teller stond al op 20. Tieners slachten elkaar af, en blijkbaar houdt het niet op

Ik heb de Bijlmoord op één omdat het gewoon zo totaal 'onverwacht' is. Die jongen zat daar gewoon rustig op zijn trein te wachten en ineens, BANG, bijl in zijn hoofd. Fritzl heb ik op 2 omdat dat arme meisje gewoon 24! jaar opgesloten heeft gezeten, en 24 jaar lang al die vreselijke dingen heeft moeten ondergaan. 24 jaar
En last but not least, de tienermoorden. Omdat dat gewoon werkelijk nergens op slaat. 20 tieners in één jaar die om niets afgemaakt worden, belachelijk.

Nu jullie! Onderbouwing van de keuze is uiteraard leuk, maar hoeft niet per sé.

[ Bericht 1% gewijzigd door Harajuku. op 05-01-2009 17:46:11 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 5 januari 2009 @ 17:11:16 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64692948
1. Aanslagen in Bombay

Omdat: Het hele gebeuren tussen India en Pakistan veel te onbekend is bij de Nederlandse bevolking

2. De valkuilen in de Limburgse bossen

Omdat: Alles werd breed uitgemeten in de media. Al die aandacht . Waarschijnlijk waren die valkuilen gewoon een stille dood gestorven als er niet zoveel aandacht aan werd besteed.

3. Het belagen van ambulancepersoneel

Omdat: Hoe haal je het in je hoofd om hulpverleners lastig te vallen. Dat soort mensen kan niet hard genoeg gestraft worden.
Huilen dan.
pi_64693665
Mijn Top 3 is:

1. Jozef Fritzl
Omdat: Hij heeft zijn dochter 24 jaar(!!!) lang opgesloten en misbruikt. Ook heeft hij een aantal kinderen (die hij zelf verwerkt heeft) laten creperen.
2. Bijlmoord
Omdat: Een daad stellen is 1 ding, een onschuldig iemand met een bijl zijn hoofd inslaan omdat je het ergens niet mee eens bent is heel wat anders.
3. Babymoord Enschede
Omdat: 2 weerloze baby's vermoorden vind ik echt te gruwelijk.
pi_64693801
1 belagen van ambulance/brandweer
dit verdient wat aandacht en moet zsm afgekapt worden
2 de joran affaires
3 geen idee....
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 5 januari 2009 @ 17:48:18 #5
238900 Koekz
Der Meister
pi_64694734
1. Jozef Flutsel (je weet wel waarom)
2. Joran van der Sloot.
3. Belagen van Ambulance personeel
  maandag 5 januari 2009 @ 17:49:23 #6
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_64694796
1. Bijlmoord
want zeg nou zelf. Zit je lekker op het station een patatje te eten, krijg je opeens zonder reden een bijl door je kop.
2. Belagen van ambulance/brandweer
Wat een onzin. Die mensen proberen jou en je medemens te helpen. Daar blijf je met je fikken van af
3. Joran
Harte- en zielloze gast. Goed dat het zo uitgebreid in de media is gekomen.

Is er een lijstje van misdaden waar we misschien uit kunnen kiezen?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  maandag 5 januari 2009 @ 17:58:01 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64695170
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:49 schreef Billy_Talent het volgende:
Is er een lijstje van misdaden waar we misschien uit kunnen kiezen?
Ik zou het werkelijk waar niet weten, als iemand t wel weet; by all means.
pi_64695426
1. Joran
2. Duyvendak
3. Fritzl
  maandag 5 januari 2009 @ 18:21:33 #9
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_64696121
1. Joran van der Sloot, die meisjes wil verkopen
Dit omdat we er als kijker zo dicht opzaten, hoe gevoelloos en zakelijk Joran in aanwezigheid van twee beoogde slachtoffers hun leven aan het kapot maken was.

2. De brandstichtingen in 't Zandt.
Hoe een domme jongen een heel dorp in de greep van angst weet te houden, en dan ook nog het lef te hebben zich te laten filmen door TV Noord, als held omdat hij er een voorkomen zou hebben. En tegelijkertijd wist hij de media hier maandenlang mee te domineren.

3. De brandstichtingen in Veendam
Het andere uiterste, vergeleken met de nummer 2. Weinig media aandacht maar al meer dan een dozijn cafes en andere panden zijn vorig jaar in rook opgegaan. Hier betrof het vaak wat verpauperde/ leeg staande panden. Mijn moeder (die er nog woont) vertelde dat veel mensen wel blij zijn dat de meeste van die panden in as zijn opgegaan. Ook daarin verschilt het als dag en nacht van 't Zandt.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_64697031
1. Joran van der Sloot
2. Reinier Smit
3. Volkert van der Graaf.
pi_64699362
1: bijlmoord
Kom op, waarom iemand gewoon om geen reden een bijl in z'n hoofd slaan!!!!!

2: Joran gedoe
Hij is gewoon gek.

3: Fritzl
Je eigen dochter 24 jaar opsluiten en haar misbruiken.....zieke geest heb je dan.
pi_64699663
Aanslagen in Bombay en de inval van Israel vind ik wel een paar lekkere aan het einde van het jaar.
Graag op anoniem
  maandag 5 januari 2009 @ 19:58:36 #13
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_64700500
Die bijlmoord is de enige die me nu te binnen schiet.. ook omdat het hier al tussen staat, magoed.. als ik daar weer aan denk word ik misselijk... Die gozer zat daar gewoon rustig een patatje te eten en zonder dat je ook maar weet dat het je laatste eten zal zijn, wordt hij in koele bloede afgemaakt... Echt walgelijk gewoon.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_64704577
1. Joran van der Sloot.
Omdat het gruwelijk is wat hij heeft gedaan en blijkbaar nog steeds niet heeft afgeleerd. Het was heel erg om te zien hoe hij het leven van de Thaaise meisjes ruïneerde waar ze bij zaten.
2. Jonge kinderen die andere kinderen verkrachten.
Ik heb het het afgelopen jaar vaak gezien. Jonge kinderen, soms zelf van een jaar of negen, die andere jonge kinderen aanranden of verkrachten. Voed deze kinderen eens op!
3. Bijlmoord.
Geweld is altijd zinloos. En zomaar een bijl in je hoofd krijgen is zeker zinloos.
and to him i gave my heart.
pi_64706963
1. Bijlmoord
De reden is bekend dacht ik zo. Een van de weinige nieuwsberichten die me écht raakte. Zit je dan op het station, niet wetend dat het de laatste keer is dat je op de trein wacht... Echt triest.

2. Groot aantal coffeeshops moet sluiten in Amsterdam.
Begin van het einde van de coffeeshops? In Rotterdam gaan er ook een aantal dicht en ook bij de grensstreken gaan er een aantal sluiten (of verhuizen, daarvan ben ik eigenlijk niet goed op de hoogte)

3. Paddoverbod
Totaal nutteloos verbod. Heb er zelf zeer goede ervaringen mee (met paddo's dan, niet het verbod...)

4. Rookverbod horeca.
Behoeft verder geen uitleg, denk ik.

5. Fritzl.
Waarom niet op 2? Omdat binnenlandse zaken voor gaan
Zelfbenoemde speeltuindeskundige.
pi_64707013
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
1. Bijlmoord
Zomaar vanuit het niets kreeg het slachtoffer een bijl in zijn hoofd. De verdachte wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie

Ik heb de Bijlmoord op één omdat het gewoon zo totaal 'onverwacht' is. Die jongen zat daar gewoon rustig op zijn trein te wachten en ineens, BANG, bijl in zijn hoofd.
Ja, ongelooflijk, en ongelovelijk dat het alweer meer dan een jaar en een aantal maanden geleden is.

Ik weet het nog goed, het was op een zaterdag en op mijn verjaardag (de achtste september).

Ik ging zelf die zaterdag met de trein naar mijn ouders om mn verjaardag te vieren (vanuit Breda via Roosendaal naar Zeeland). Omstreeks zes/half zeven was ik op datzelfde perron (Roosendaal) waar Thijs Geers iets later werd vermoord.

Best bizar als je er over nadenkt.

*PS, maar de bijlmoord is dus van 2007 eigenlijk. De dader heeft in oktober/november van 2008 wel 15 jaar en TBS gekregen.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
  maandag 5 januari 2009 @ 22:00:21 #18
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64707434
1. De bijlmoord, het ultieme voorbeeld van zinloos geweld.

2. De aanslagen in Bombay. Onvoorstelbaar dat er in een klap een heleboel onschuldige mensen worden afgeslacht.

3. De inval in de Gazastrook. Ook hier worden talloze onschuldige burgers afgeslacht en worden verboden wapens ingezet.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64708217
1. Het gedrag van NB op fok!

2. Zie 1

3. Zie 1
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_64708379
-edit

[ Bericht 92% gewijzigd door Harajuku. op 06-01-2009 04:23:45 ]
  maandag 5 januari 2009 @ 22:50:03 #21
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_64710003
De Bijlmoord was in 2007.

Wel in 2008:

1 Fritzl

2. Een 16-jarige jongen in Brazilië heeft bekend dat hij twaalf mensen heeft vermoord. De jongen toonde geen enkel berouw, zegt de politie in de Zuid-Braziliaanse stad Novo Hamburgo. Bij de moorden ging het klaarblijkelijk steeds om futiliteiten. De tiener vermoordde een man die tegen hem had geschreeuwd. Hij bracht een jongen om het leven die zijn vriendin had aangesproken. De laatste moord beging hij woensdag, toen hij een man met twintig kogels doorzeefde. De politie kon inmiddels in zes gevallen de verklaringen van de verdachte bevestigen.

3 Een jongen van 8 jaar uit de Amerikaanse staat Arizona die verdacht wordt van de moord op zijn vader en een andere man, heeft de moorden bekend in een verhoor dat door de politie werd gefilmd. De jongen was op 5 november opgepakt nadat buren schoten hadden gehoord en de politie in de ouderlijke woning in St Johns, Arizona, de lijken van een 29-jarige en een 39-jarige man hadden ontdekt. In de video-opname van zijn verhoor, daags na zijn arrestatie, vertelt het kind aan de agenten dat hij op zijn vader en de andere man neerschoot om hen “uit hun lijden te verlossen”. Op de vraag of hij zijn vader had vermoord antwoordde de jongen: “Ik denk het wel”. De jongen was naar eigen zeggen niet boos op zijn vader en er waren volgens hem geen familiale problemen. Eerder had het kind al enkele verschillende verklaringen afgelegd. Aanvankelijk ontkende hij alles, vervolgens vertelde hij dat een auto was weggereden voor zijn huis en dat hij daarop zijn vader en de andere man had aangetroffen. De opname werd gisteren vrijgegeven. Het gezicht van het kind is in de video onherkenbaar gemaakt. De advocaten van de jongen gaan vragen om zijn bekentenissen niet te weerhouden omdat de hij bij zijn arrestatie niet werd ingelicht over zijn rechten.

[ Bericht 49% gewijzigd door Bayswater op 05-01-2009 23:19:12 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_64710059
die rapper die zn vriendin in het weiland in de fik stak en vermoorde
fritzl
fritzl
pi_64711263
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:42 schreef F04 het volgende:

3. Volkert van der Graaf.
Wat heeft die in 2008 gedaan dan?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 5 januari 2009 @ 23:24:58 #24
189777 zagevent
what's in a name
pi_64711570
1) Man eet ingewanden moeder
De Mechelse kannibaal. Gewoonweg ziek. Intussen is hij wel overleden.

2) Fritzl

3) De toestand in Oost-Congo.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:14:23 #25
43642 Bayswater
pi_64713736
Ach ingewanden, wie is er niet groot mee geworden?
Life lies a slow suicide
pi_64714209
1. Israelische wantoestanden, massamoorden en agressie in Gaza

2. Alle aanslagen in de wereld

3. Alle oorlogen in de wereld.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:44:50 #27
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_64714796
1. Als je op 'Marokkaan' zoekt via FOK! nieuws dan kom je veel berichten tegen. Je zou 2008 ook het 'Marokkanenjaar' kunnen noemen. Altijd dat eeuwige gezeur en gezoek naar 'Marokkaansnieuws'. Hier een 'nette' Marokkaanse jongeman: "uw geld alstublieft"
http://www.dumpert.nl/med(...)lt_buschauffeur.html

2. Volgens mij was het George Carlin die zei: "be more selective." dat geldt ook voor deze jongens: Drie jongens vast voor verkrachten 61-jarige vrouw. Vreselijk natuurlijk..verdomme 61.

3. Ik zou hier wel honderden misdaden kunnen opnoemen, maar dat mag natuurlijk niet. Daarom: de schoenengooier in Irak.
Deze man is illustratief voor onze consumptiegekte. Wie gooit er nou twee paar goede schoenen weg? Verdomme dan gaat het goed met hun land en dan krijg je zulke kapitalistische onzin.
Moskou 2042
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:47:57 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64714887
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:44 schreef Vojnovitsj het volgende:
1. Als je op 'Marokkaan' zoekt via FOK! nieuws dan kom je veel berichten tegen. Je zou 2008 ook het 'Marokkanenjaar' kunnen noemen. Altijd dat eeuwige gezeur en gezoek naar 'Marokkaansnieuws'. Hier een 'nette' Marokkaanse jongeman: "uw geld alstublieft"
http://www.dumpert.nl/med(...)lt_buschauffeur.html

2. Volgens mij was het George Carlin die zei: "be more selective." dat geldt ook voor deze jongens: Drie jongens vast voor verkrachten 61-jarige vrouw. Vreselijk natuurlijk..verdomme 61.

3. Ik zou hier wel honderden misdaden kunnen opnoemen, maar dat mag natuurlijk niet. Daarom: de schoenengooier in Irak.
Deze man is illustratief voor onze consumptiegekte. Wie gooit er nou twee paar goede schoenen weg? Verdomme dan gaat het goed met hun land en dan krijg je zulke kapitalistische onzin.
De rest van je post slaat nergens op, maar George Carlin:
Huilen dan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:48:31 #29
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_64714904
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De rest van je post slaat nergens op, maar George Carlin:
izitso?
Moskou 2042
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:51:29 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64714993
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:48 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

izitso?
Anders schreef ik het niet, nee.
Huilen dan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:00:15 #31
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_64715256
-edit-

[ Bericht 83% gewijzigd door Harajuku. op 06-01-2009 04:25:07 ]
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:21:20 #32
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64715747
1. oorlog in Irak (geen enkele zinnige reden)
2. oorlog in de gazastrook (zinloos geweld)
3. oorlog voort laten duren in Afghanistan (meer doden in de oorlog dan tijdens WTC aanval, wie is nu de grootste moordenaar?)

Volgende keer: top drie aan mooiste momenten?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 03:42:15 #33
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64716961
Ik ben mij ervan bewust dat de bijlmoord van 2007 was, maar het was eind 2007 en de zaak liep dus in 2008. Joran begon in eh, 2005? Maar was nu ook genoeg in de media om het hier te laten staan.

Verder graag gewoon de top 3

Grappige reacties mogen vanaf nu ook achterwege blijven, gewoon meedoen of blijf uit dit topic

[ Bericht 22% gewijzigd door Harajuku. op 06-01-2009 04:27:07 ]
pi_64720458
1: De zaak Fritzl staat buiten kijf, maar in Groot-Brittannië gebeurde ongeveer hetzelfde en die zaak kreeg - tot mijn grote verbazing - nauwelijks aandacht: Britse Fritzl verwekt 7 kinderen bij dochters
Ik zet deze twee zaken gedeeld op nummer 1.

2: Opmerkelijk in 2008 vond ik ook de miljardenfraude van zakenman Bernard Madoff:
Madoff aangehouden voor fraude van 50 miljard
Megafraude Madoff eist wereldwijd slachtoffers
Wouter Bos / Fortis ook opgelicht door filantroop Madoff

3: Geweld tegen hulpverleners. zoals ambulancepersoneel. Een zorgwekkende ontwikkeling, die niet hard genoeg bestraft kan worden.

Wat ik ook niet onbenoemd wil laten, zijn alle gruwelijke misstanden in Zimbabwe. Het misdadige regime van Mugabe liet kandidaten van oppositiepartijen en hun familieleden op gruwelijke wijze afslachten in verkiezingstijd. Op dit moment leeft de bevolking in armoede en gaan duizenden mensen dood aan cholera.
pi_64721828
1. Fritzl. Geen uitleg nodig lijkt me
2. De valkuilen in Limburg. Eigenlijk is dat ook pure horror. Zou je een heerlijk donker, scary horrorfilm van kunnen maken .
3. Geesteszieke die 99-jarige vrouw verkracht. Dit dus. Dat vond ik wel vrij gruwelijk .
Pretentieus geneuzel.
pi_64725476
1. hoge bonussen voor mensen uit het bankwezen die de credietcrises hebben veroorzaakt.
2.Rookverbod horeca( is gewoon een misdaad wat ze de kroegeigenaren aandoen)
3.noordzuidlijn in amsterdam
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_64726191
-Edit- Nee.

[ Bericht 93% gewijzigd door Harajuku. op 06-01-2009 13:31:59 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:40:00 #38
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64728970
1. Aanslagen in Mumbai door uiteraard weer moslimterroristen ( pleonasme geworden?)

2. Fritzl

3. Meki met z'n absurde tunnelvisies
pi_64731518
1. Fritzl, ziekste wat ik ooit gehoord heb... 24 jaar!!!
2. Snelkookpanmoord, een-na-ziekste!
3. Bijlmoord, zo onverwachts enzo.
4. Al die gezinsdrama's.

[ Bericht 24% gewijzigd door michail8 op 06-01-2009 15:55:58 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:17:47 #40
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_64733114
1. Sonja Bakker
2. Fritzl
3. Bijlmoord
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:24:01 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64733408
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:53 schreef bolsena het volgende:

[..]

Ja, ongelooflijk, en ongelovelijk dat het alweer meer dan een jaar en een aantal maanden geleden is.

*PS, maar de bijlmoord is dus van 2007 eigenlijk. De dader heeft in oktober/november van 2008 wel 15 jaar en TBS gekregen.
Bijlmoord: twintig jaar cel en tbs
pi_64734849
1) Puttense Moordzaak

Eind mei 2008 wordt op basis van DNA de echte moordenaar van Christel Ambrosius aangehouden

2) Fritzl

3) Gonda Smit

Reinier Smit wordt aangehouden en veroordeeld voor de moord op Gonda Smit

4) Alle pedofielen

Al die vieze pedofiele oppassers, jeugdzorgverleners etc. die zich aan die kinderen vergrijpen en vieze praktijken via msn etc erop na houden.
pi_64735287
Bijlmoord
pi_64736569
1. Gongadze
Een rechtbank in Oekraïne heeft in januari 2008 drie oud-politiemannen veroordeeld voor de moord op de journalist Gongadze. Deze werd in september 2000 ontvoerd en twee maanden later dood teruggevonden in een bos bij Kiev. Hij was onthoofd. Gongadze schreef kritisch over het totalitaire bewind van president Koetsjma. Zijn dood leidde tot veel protest in Oekraïne en uiteindelijk tot de Oranjerevolutie van 2004. Pas daarna werd een onderzoek ingesteld naar Gongadzes dood.

Deze uitspraak en de ontvoering en moord op zich waren misschien geen groot nieuws hier. Toch vind ik het een zeer relevante misdaad, aangezien het een heuse revolutie heeft ontketend. De situatie in een heel land is ingrijpend veranderd, onder meer door deze zaak.

2. Fritzl
De 73-jarige Fritzl gaf toe de vader te zijn van de zeven kinderen die zijn dochter de afgelopen 24 jaar in een kelder onder zijn huis baarde. Al die tijd hield hij zijn dochter en drie van de kinderen daar gevangen. De drie anderen werden door Fritzl en zijn vrouw opgevoed. De zevende overleed. Met drugs, handboeien en slaag werd de dochter door haar vader in zijn macht gehouden.

Vrijwel iedereen kent deze zaak. De misdaden, nota bene tegen zijn eigen dochter, zijn natuurlijk verschrikkelijk. Het bedroeft me dat er werkelijk mensen ziek genoeg zijn om dit anderen aan te doen.

3. Rookverbod
In 17% van de cafés wordt door eigenaren het rookverbod niet gehandhaafd, meldt de Voedsel en Waren Autoriteit. Caféhouders die het rookverbod overtreden, krijgen eerst een waarschuwing. Daarna volgen boetes die beginnen bij 300 euro. Als de uitbaters het verbod dan nog niet goed naleven, kan de boete oplopen tot 2400 euro.

Hierbij denkt men misschien niet direct aan een misdaad. Toch wordt de kersverse wet massaal, en bewust, overtreden. Naar mijn mening opzienbarend, al was het niet onverwacht. Had het beter op een andere manier geregeld kunnen worden? Misschien, maar het feit blijft dat de wet ingevoerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 06-01-2009 17:56:33 ]
full stops and exclamation marks
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:55:24 #45
43642 Bayswater
pi_64739373
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 03:42 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben mij ervan bewust dat de bijlmoord van 2007 was, maar het was eind 2007 en de zaak liep dus in 2008. Joran begon in eh, 2005? Maar was nu ook genoeg in de media om het hier te laten staan.
Aha, dan mis ik de snelkookpanmoord hier, ook uitvoerig belicht in 2008.
Life lies a slow suicide
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:55:34 #46
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_64760065
zie veel die bijlmoord.
mijn vriendin die heeft dat nog meegemaakt daar toen.
echt ziek gewoon
die gast gewoon afslachten, nekschot, volgende.
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:44:21 #47
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_64765659
1. Bijlmoord - vanwege het onverwachte en het compleet onschuldige slachtoffer

2. Fritzl - Welke intens zieke geest kan zoiets 24 jaar lang volhouden

3. Bernard Madoff - toch bewondering voor deze man die eigenlijk alles en iedereen op de wereld geflest heeft
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_64766965
1. Stelletje smerige honden:
di 23 dec 2008, 11:44 Misbruik werd baby fataal
Antwerpen - Een baby van acht maanden is dit weekeinde overleden in een Antwerps Kinderziekenhuis. Het kind werd het slachtoffer van seksueel misbruik. Hetgeen ook de oorzaak is geweest van haar dood...
Het gaat naar verluidt om de baby van een Bosnisch koppel uit Antwerpen.
Wie de dader is, blijft vooralsnog onduidelijk. Justitie in Belgë en de politie willen voorlopig niets kwijt over de zaak.

2.Bijlmoord, spreekt voor zich

3. Fritzl en die andere gestoorde psycho's
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:24:55 #49
240972 Kloonk
Kloning van Tofania
pi_64769438
1) Valkuilen in de Limburgse Bossen
2) Belagen van Hulpverleners
3) Bijlmoord
Zelfs de meest wijze uil is ooit begonnen als een uilskuiken.
Ik ben geen mens maar een belevenis.
pi_64773709
1. Joran van der Sloot
2. Moord Marlies van der Kouwe
3. Moord op dieren tbv cosmetica
pi_64773711
Top 3 binnenland:

1. Moorden in Hurwenen
Eind september worden in het gelderse dorpje 2 vermoorde en 1 zwaargewonde man in een afgebrand huis aangetroffen. Later vindt men nog een het lijk van een 20-jarige man uit Hellevoetsluis in de Hurwenensche Kil.
2. Bijlmoord
Hoewel het incident in 2007 plaatsvond stond deze zaak geregeld in het nieuws vorig jaar. Absurd hoe je zo maar uit het niets opeens dood op een perron kan liggen dankzij een gestoorde Yank.
3. Moordaanslag op criticus van sekte
Begin augustus wordt een rotterdamse zakenman die forse kritiek uitte op de Orde der Transformanten voor zijn huis neergeschoten. Hij overleeft de aanslag en justitie houdt twee sekteleden aan op verdenking van deze aanslag.
Filmpje

Top 3 buitenland:

1. Joseph Fritzl
Genoeg over gezegd
2. Canadese busmoord
Geflipte Canadees steekt op medepassagier in, onthoofd de man en tracht delen op te eten.
3. Jerome Kerviel
Franse 31 jarige bankier krijgt het voor elkaar om 5 miljard zoek te maken bij de bank Societe Generale.
I stand with the happy Island.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:50:46 #52
240282 FreeExtremeKnowledge
The truth will set you free!
pi_64776310
1: Aanval door Amerika op Rusland bij Georgie.
2: Moord op een tiener door new world order politieagenten in Griekenland.
3: Elektronisch Patienten Dossier waarbij uiteindelijk net als in Engeland bedrijven inzicht krijgen in private medische gegevens. Moord op de privacy.
Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:11:03 #53
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_64784509
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:56 schreef JoBuster het volgende:
2. Canadese busmoord
Geflipte Canadees steekt op medepassagier in, onthoofd de man en tracht delen op te eten.
Och ja. Die had je ook nog. Die was ook gruwelijk
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_64807462
Eigenlijk de bijlmoord op nummer 1, maar dat was in 2007
De reden: het was een goede vriend van mijn broer.

Steekpartij brunssum
Omdat dat mijn neef was en mijn tante deze maand pas een rechtzaak krijgt en ze gaan zeggen dat hij uit nood heeft gestoken. En ze heeft nog steeds geen psychiatrische hulp

Fritzi
  maandag 12 januari 2009 @ 16:37:14 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64954511
Komaan, post jouw top 3
pi_64955536
3. Joran

2. Duyvendak

1. Hara die het FOK mafiaspeltopic sluit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65038335
1. Joran vd. Sloot (maar hij is best wel mooi opzich ... )
2. Fritzl.
3. Kinder en vrouwenmishandeling!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 02:25:55 #58
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65901969
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')