"Goh, alweer?" Veel nieuwsberichten met betrekking tot misdaad krijgen deze reactie. Men schrikt er niet meer van, we zien het immers zo vaak.
De één trekt een mes, de ander gebruikt liever een pistool, het lijkt allemaal zo normaal te zijn tegenwoordig.
Ook afgelopen jaar liepen de gemoederen weer hoog op. 2008 heeft, evenals voorgaande jaren, veel misdaden gekend. Maar er zijn altijd misdaden die er echt uitspringen. Het is de bedoeling dat iedereen zijn of haar persoonlijke
Top 3 post. Dit kan over een moord gaan, verkrachting of een wel heel ludieke overval, you name it. Over een paar weken maken we daar dan de FOK! Misdaad Top 10 van.
En om het nóg leuker te maken verloten we een FOK!shirt

onder de inzendingen!

Mijn top 3 is als volgt:
1. BijlmoordZomaar vanuit het niets kreeg het slachtoffer een bijl in zijn hoofd. De verdachte wilde een daad stellen vanwege de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak, zo heeft hij volgens BN/De Stem verklaard bij de politie
2. Jozef FritzlFritzl heeft zijn dochter op 18-jarige leeftijd opgesloten in zijn top secret kelder om haar te misbruiken. Op 27 april 2008 is hij aangehouden, nadat zijn dochter 24 jaar opgesloten heeft gezeten.
3. Tienermoorden in EngelandDe teller stond al op 20. Tieners slachten elkaar af, en blijkbaar houdt het niet op
Ik heb de Bijlmoord op één omdat het gewoon zo totaal 'onverwacht' is. Die jongen zat daar gewoon rustig op zijn trein te wachten en ineens, BANG, bijl in zijn hoofd. Fritzl heb ik op 2 omdat dat arme meisje gewoon 24! jaar opgesloten heeft gezeten, en 24 jaar lang al die vreselijke dingen heeft moeten ondergaan. 24 jaar

En last but not least, de tienermoorden. Omdat dat gewoon werkelijk nergens op slaat. 20 tieners in één jaar die om niets afgemaakt worden, belachelijk.
Nu jullie! Onderbouwing van de keuze is uiteraard leuk, maar hoeft niet per sé.
[ Bericht 1% gewijzigd door Harajuku. op 05-01-2009 17:46:11 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.