abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:39:34 #1
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64068319
"You could not make it up if you try", omschreef een journalist van Bloomberg het verhaal van de Amerikaanse 'vermogensbeheerder' Bernard Madoff. Madoff, afgelopen week gearresteerd en inmiddels aangeklaagd voor effectenfraude, heeft zijn klanten naar eigen zeggen voor ruim 50 miljard dollar opgelicht.

De 'investeerder' lokte klanten met de belofte om via beleggingen met hun geld rendementen van dertien percent te behalen. 'Oudere' klanten betaalde hij uit met het geld dat hij door het werven van nieuwe klanten binnenhaalde. Op die manier hield hij het piramidespel in stand.

Ook Nederlandse banken Fortis en ABN Amro horen bij de slachtoffers van Madoff. Fortis maakte bekend dat de geleden schade 'kan oplopen tot een bedrag tussen 850 miljoen en 1 miljard. ABN Amro wil niet zeggen hoe groot het verlies is.

In Netwerk een portret van de man die zijn carrière ooit als lifeguard begon en nu als meesteroplichter achter de tralies van een Amerikaanse gevangenis eindigde."

bron netwerk TV
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_64068379
Wij zijn dus opgelicht.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:43:12 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64068458
Hoe is Bos opgelicht dan? Fortis is opgelicht en daarna kwam Bos pas in het spel. Het is niet alsof Madoff in een week of twee 50 miljard dollar fraudeerde.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_64068546
Fortis heeft last, maar ABN niet, die hebben dat deel aan RBS verkocht (althans dat is wat ik las). Okee en voor de puristen onder ons : ABN en Fortis gaan idd samen, dus heeft ABN ook last.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:08:30 #5
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64069254
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:45 schreef elcastel het volgende:
Fortis heeft last, maar ABN niet, die hebben dat deel aan RBS verkocht (althans dat is wat ik las). Okee en voor de puristen onder ons : ABN en Fortis gaan idd samen, dus heeft ABN ook last.
Banken zitten overigens doorgaan overal in. Gokken met jouw geld. Dus leiden bij dit soort "grappemakerij"ook schade, direct of indirect. Alleen JIJ bent degene die betaald, zij niet!
Security Matters
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:24:26 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_64069828
Leg me nog eens uit waarom wouter bos opgelicht is?
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:53:19 #7
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64073394
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:24 schreef Bill_E het volgende:
Leg me nog eens uit waarom wouter bos opgelicht is?
Moet dat? Je bent niet in staat on logisch te denken?

Persoonlijk natuurlijk niet.

"Minister Wouter Bos zegt dat hij niet wist van de dubieuze investeringen toen hij de Fortis-bank kocht."

Hij kan wel zien als geld wegvloeit naar dubiezuze bronnen, lijkt mij.

Laten we inieder geval vaststellen dat Bos niet goed gekeken heeft, in de boeken. Niet vwb die overname van ING door Fortis. Fortis had geen stuiver meer. Sterker nog. De helft hadden ze niet eens. En niet vwb die oplichting.
Kortom. Die overname was al fout en wel goedgekeurd door Bos. Fortis is nu van de staat.Bos is de baas, dus neemt hij alles mee, ook het verlies door die oplichting.Kortom. De politicus van het jaar kijkt niet zo goed.Zijn fouten mogen wij weer ophoesten, jij ook! Daarbij.

Volgens experts, o.a Michael Kraland zit Fortis(1 miljard), Shell(2x 500 miljoen, waarvan 1x geleend geld) en een aantal ned. fondsen (totaal 1 mijjard) erin.Voorlopig dus voor een totaal voor 3 miljard.Dat zijn al een hoop centen, hoor!

Zie ook vooral de uitzending van NOVA van heden avond. Daar komen de experts aan het woord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fockker op 16-12-2008 23:04:35 ]
Security Matters
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:40:05 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_64075152
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:53 schreef Fockker het volgende:

[..]

Moet dat? Je bent niet in staat on logisch te denken?

Persoonlijk natuurlijk niet.

"Minister Wouter Bos zegt dat hij niet wist van de dubieuze investeringen toen hij de Fortis-bank kocht."

Hij kan wel zien als geld wegvloeit naar dubiezuze bronnen, lijkt mij.

Laten we inieder geval vaststellen dat Bos niet goed gekeken heeft, in de boeken. Niet vwb die overname van ING door Fortis. Fortis had geen stuiver meer. Sterker nog. De helft hadden ze niet eens. En niet vwb die oplichting.
Kortom. Die overname was al fout en wel goedgekeurd door Bos. Fortis is nu van de staat.Bos is de baas, dus neemt hij alles mee, ook het verlies door die oplichting.Kortom. De politicus van het jaar kijkt niet zo goed.Zijn fouten mogen wij weer ophoesten, jij ook! Daarbij.

Volgens experts, o.a Michael Kraland zit Fortis(1 miljard), Shell(2x 500 miljoen, waarvan 1x geleend geld) en een aantal ned. fondsen (totaal 1 mijjard) erin.Voorlopig dus voor een totaal voor 3 miljard.Dat zijn al een hoop centen, hoor!

Zie ook vooral de uitzending van NOVA van heden avond. Daar komen de experts aan het woord.
Even voorop stellen. Ik heb een erge hekel aan wouter bos.
Maar :
Ik kan me niet voorstellen dat bij de overnamen alle bellegingen zijn gecontroleerd. En daarbij was de belleging in in het fonds ( of hoe het ook heet) van die geke amerikaan helemaal niet dubieus in de tijd. Je geest zelf al aan dat zelfs shell er investeerde. Dat nu blijkt dat het om een slechte investering gaat kon wouter bos toen niet zien. Tenzij hij de achtergrond van alle beleggingen ging controleren . Dan was ie waarschijnlijk een jaartje of 5 bezig.

Al met al kun je Wouter veel aanrekenen. Het verhogen van de staatsschuld bv.
Maar niemand had dit voorzien. Ook al zijn er nu waarschijnlijk honderde analisten die dit natuurlijk allang wisten maargoed ..
  woensdag 17 december 2008 @ 12:56:06 #9
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64085371
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:43 schreef Dagonet het volgende:
Hoe is Bos opgelicht dan? Fortis is opgelicht en daarna kwam Bos pas in het spel. Het is niet alsof Madoff in een week of twee 50 miljard dollar fraudeerde.
Die beleggingen stonden wel op de balans, alleen nu blijkt dat ze opgelicht zijn dus moeten deze beleggingen afgewaardeerd worden en dit verlies gaat ten koste van de huidige eigenaar, oftewel Bos/staat/NL

@ Fockker: Ik vind het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat Bos niet goed gekeken heeft. Een bank is nou eenmaal niet voor de volle 100% te controleren, er zijn altijd dingen waar maar een subjectieve waarde aan worden toegekend. Het is dus ook zeer lastig om alles bij de bank goed te waarderen. Ten tijde van de aankoop was het dus ook helemaal nog niet duidelijk dat het hier om oplichting ging, hoe moet Bos dat dan wel weten? Al de beleggingen controleren tot aan de bodem toe? Dan kan je nog wel eens 5 jaar en 16 miljard extra uittrekken om dat te doen...
  woensdag 17 december 2008 @ 13:42:21 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64086839
Precies, en daarom kan je ook niet zeggen dat Bos / de staat is opgelicht. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 december 2008 @ 13:43:13 #11
158452 IQM
I am the one
pi_64086868
TT-change.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:17:22 #12
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64103213
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:56 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Die beleggingen stonden wel op de balans, alleen nu blijkt dat ze opgelicht zijn dus moeten deze beleggingen afgewaardeerd worden en dit verlies gaat ten koste van de huidige eigenaar, oftewel Bos/staat/NL
Dan heeft ie zich toch laten oplichten?
quote:
@ Fockker: Ik vind het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat Bos niet goed gekeken heeft. Een bank is nou eenmaal niet voor de volle 100% te controleren,
Ook niet bij de overname van ING die goedgekeurd was door, jawel Bos!

Ik blijf m'n twijfels houden.
Security Matters
  woensdag 17 december 2008 @ 22:20:06 #13
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64103333
We gaan straks enorm winst maken met fortis. En trouwens het verlies was in principe al geleden vóórdat Fortis in het Hollandse winkelmandje kwam. Dus Bos maakt niet meer/minder verlies/winst dan dat hij anders zou doen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:17:16 #14
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64105485
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:20 schreef klaasdj het volgende:
We gaan straks enorm winst maken met fortis. En trouwens het verlies was in principe al geleden vóórdat Fortis in het Hollandse winkelmandje kwam. Dus Bos maakt niet meer/minder verlies/winst dan dat hij anders zou doen.
Het was toen nog helemaal niet bekend dat er voor een miljard verlies was door die oplichting. Het verlies komt dus wel degelijk voor rekening voor de staat...
  woensdag 17 december 2008 @ 23:19:07 #15
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64105537
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:17 schreef Fockker het volgende:

[..]

Dan heeft ie zich toch laten oplichten?

Klopt, dat is toch ook het punt van mijn verhaal?
[..]

Ook niet bij de overname van ING die goedgekeurd was door, jawel Bos!

Ik blijf m'n twijfels houden.

Welke overname van ING en waar blijf je je twijfels over houden? (Is niet als sarcastisch bedoeld, het is me nog niet helemaal duidelijk wat je nu bedoeld)
pi_64123038
In Europe, the Dutch pension fund of Royal Dutch Shell Plc said it had $45 million exposure to Madoff.

http://www.reuters.com/ar(...)253520081217?sp=true

Daar gaat het pensioenfonds van Shell .
pi_64133778
En trouwens.
Als je leest dat "Bos" is opgelicht... dan betekent dat dat het volk wat hij representeert is opgelicht.
Hij gaat die shit heus niet uit zijn eigen zak vergoeden.
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:05:18 #18
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64140857
Mag hopen dat dat toch wel duidelijk is voor iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')