abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59992997
Een alarmerend aantal tieners in Londen komt om het leven als gevolg van geweld. Ondertussen maken jeugdbendes in steeds meer wijken de dienst uit.
quote:
Tiener 19e slachtoffer geweld in Londen
LONDEN (ANP) - Een veertienjarige jongen is maandag de negentiende tiener geworden die dit jaar in Londen door geweld is omgekomen. Dat heeft de politie van de Britse hoofdstad bekendgemaakt. De jongen overleed in een ziekenhuis in Londen aan steekwonden die hij drie weken geleden had opgelopen na een ruzie met een groep jongeren uit zijn buurt. Britse politici en media zien een golf van geweld onder tieners in Londen.
Bron: Trouw (ingekort)

En de 'voorganger' van dit slachtoffer:
quote:
Opnieuw tiener doodgestoken in Londen
LONDEN - Een 16-jarige jongen met meerdere steekwonden is overleden aan zijn verwondingen, liet de Britse politie vrijdag weten. Het is de achttiende tiener die dit jaar in Londen is vermoord. Shakilus Townsend werd donderdagmiddag in het zuidoosten van Londen gewond gevonden door een vrouw. Zij probeerde daarop het bloeden van een borstwond van de jongen te stoppen met een handdoek.

De vrouw vermoedt dat een groep achter de tiener aanzat. De ernstig gewonde Shakilus zei tegen de vrouw: "Pak hem, daar aan de overkant". Aan de andere kant van de straat zag de vrouw een groepje jongeren staan die met sjaals hun gezicht bedekten.
Bron: NU.nl

De situatie escaleert dusdanig dat steekwapengeweld inmiddels een grotere bedreiging voor Londen vormt dan terrorisme:
quote:
Londen vreest mes nu meer dan bom
LONDEN - Terrorisme is niet langer de grootste bedreiging voor Londen, maar steekwapengeweld. Sinds de aanslagen op de Londense metro, deze week precies drie jaar geleden, was de bestrijding van terrorisme de topprioriteit van de hoofdstedelijke politie. Maar na tientallen moorden op Londense tieners heeft de hoofdstedelijke politiedienst Scotland Yard de bakens verzet. Er komt een speciale eenheid van 75 agenten die het aantal steekpartijen moet terugdringen.

De overheid probeerde lange tijd het probleem met het straat- en jeugdbendegeweld te bagatelliseren. Ze wees dan op de misdaadstatistieken die juist een daling van het aantal geweldsdelicten en steekpartijen liet zien. Maar in de officiële cijfers is een verontrustende trend waar te nemen. De daders én slachtoffers van het messengeweld worden steeds jonger. Vorig jaar kwamen 27 Londense tieners door geweld om het leven, dit jaar staat de teller al op negentien. Bovendien zetten steeds meer Londenaren dikke vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de officiële misdaadcijfers. ,,De politie heeft geen enkel idee wat er op straat gebeurt. De statistieken geven alleen de geregistreerde misdaad weer, maar veel Londenaren doen geen aangifte uit angst voor represailles van jeugdbendes,’’ zegt Ismail Mohamed, een ex-bendelid die tegenwoordig campagne voert tegen bendegeweld.

Dat beeld wordt bevestigd door Britse ziekenhuizen. Zij turven elk jaar hoeveel patiënten met steekwonden worden binnengebracht op de eerstehulpafdeling. Vorig jaar telden zij bijna veertienduizend slachtoffers, een stijging met negentien procent ten opzichte van het jaar ervoor. Bijna vijfhonderd patiënten met steekwonden waren jonger dan 14 jaar. Het laatste slachtoffer is de 14-jarige David Idowu. Hij werd drie weken geleden op straat neergestoken en overleed gisteren aan zijn verwondingen. Vorige week kwamen zes Londenaren bij steekpartijen om het leven.

Veel jongeren die betrapt worden met een mes, komen er nu nog vanaf met een waarschuwing. Premier Gordon Brown wil dat deze groep automatisch een strafzaak aan zijn broek krijgt. Voor de oppositie gaat dat niet ver genoeg. De conservatieve leider David Cameron wil dat iedereen die met een mes op straat wordt opgepakt, zonder pardon in de gevangenis belandt.
Bron: AD

Eén Vandaag besteedde maandag (7 juli) aandacht aan jeugdbendes die in Londen de dienst uitmaken. De reportage is op www.eenvandaag.nl terug te zien. Uit de beelden blijkt in hoeverre jeugdbendes de baas op straat zijn en hoe machteloos de politie toekijkt. Ook was een jongen van circa 15 jaar te zien, die trots de littekens van messteken op zijn rug liet zien: een statussymbool.

Dit soort taferelen is geen ver weg van ons bed-show, want ook in Nederlandse steden zijn jeugdbendes actief. En dat jongeren niet terugdeinzen voor het toepassen van zwaar geweld, blijkt bijvoorbeeld wel dit recente topic: Jongeren verwonden agenten met 'extreem geweld'

Voldoende stof tot discussie:
- Hoe moet dit geweld de kop worden ingedrukt?
- Wat moet er gebeuren met ontspoorde jongeren?
- Waar komt de straatcultuur vandaan, waarom zijn messteken een statussymbool?
- Gaat Nederland in het spoor van Londen treden, of kunnen we dat voor zijn?
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:56:36 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59993424
Minder onzinnig gedoe als rokersverboden, schoonheidscommissies, dit en onzinnige drugsverboden.

Meer aandacht voor opvoeding en bestrijding van geweldsmisdrijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59993779
Ik snap dat het rookverbod en de homo-parkeerplaatsen je dwars zitten, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met de schoonheidscommissies.

Zet anders liever eens iets uiteen over de 'voorbeelden' van deze jongeren, bijvoorbeeld hiphop-artiesten als 50 Cent die status ontlenen aan de vele kogelwonden die ze hebben. Dit soort 'rolmodellen' - het hele cultuurtje trouwens - speelt flink mee.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:13:31 #4
pi_59993944
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Moet ik dat uitleggen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:15:16 #5
pi_59993996
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap dat het rookverbod en de homo-parkeerplaatsen je dwars zitten, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met de schoonheidscommissies.

Zet anders liever eens iets uiteen over de 'voorbeelden' van deze jongeren, bijvoorbeeld hiphop-artiesten als 50 Cent die status ontlenen aan de vele kogelwonden die ze hebben. Dit soort 'rolmodellen' - het hele cultuurtje trouwens - speelt flink mee.
Ik begrijp dat ethiek je hoog zit, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met wat ouderen wel of geen goeie muziek vinden.
pi_59994238
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Moet ik dat uitleggen?
Graag, want ik snap niet wat je bedoelt.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik begrijp dat ethiek je hoog zit, maar elk verband met dit onderwerp ontgaat mij volkomen. Het zou prettig zijn als je zaken gescheiden wist te houden. Een gemiddelde puber in Londen houdt zich echt niet bezig met wat ouderen wel of geen goeie muziek vinden.
Dus jij wilt beweren dat er geen enkel verband bestaat tussen Londense tieners die status ontlenen aan de messteken op hun lichaam en een rapper als 50 Cent die status ontleent aan kogelwonden? Jij wilt beweren dat hiphop niet populair is onder jongeren van pakweg 14-15 jaar? Ik durf je 100 procent te garanderen dat het gemiddelde 14-jarige bendelid in Londen meer wordt beïnvloed door gewelddadige raps dan door de plaatselijke schoonheidscommissie.
pi_59996730
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:

Voldoende stof tot discussie:
- Hoe moet dit geweld de kop worden ingedrukt?
alle schade, ziekenhuiskosten verhalen op dader of zijn famillie.
Invoering kinderbewijs.
quote:
- Wat moet er gebeuren met ontspoorde jongeren?
verandering van sociale omgeving voor de dader. Gevangenis voor jongeren ben ik niet echt voor, daar leren ze alleen maar andere criminelen kennen. Niet echt een gewenst referentiekader voor dit type jongeren.
quote:
- Waar komt de straatcultuur vandaan, waarom zijn messteken een statussymbool?
Waarom is een rolex een statussymbool? of een bentley? Ik weet het niet? waarom wordt er in het algemeen meer gekeken naar wat men heeft ipv wat men heeft gepresteerd. Hoewel deze persoon natuurlijk wel iets gepresteerd heeft, hij is eens neergestoken.
quote:
- Gaat Nederland in het spoor van Londen treden, of kunnen we dat voor zijn?
de trend is hier al aan de gang. Hopelijk houden we het kleinschalig
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_59996919
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:

Eén Vandaag besteedde maandag (7 juli) aandacht aan jeugdbendes die in Londen de dienst uitmaken. De reportage is op www.eenvandaag.nl terug te zien. Uit de beelden blijkt in hoeverre jeugdbendes de baas op straat zijn en hoe machteloos de politie toekijkt. Ook was een jongen van circa 15 jaar te zien, die trots de littekens van messteken op zijn rug liet zien: een statussymbool.
Dat Eén Vandaag item was een beetje raar. Ze begonnen over de problemen in Londen maar de beelden die ze daarna lieten zien gingen over Glasgow... Ze zullen wel een blik archiefbeelden of iets dergelkijks opengetrokken hebben.

De situatie in Londen zal echter wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan.

Blijft er raar uitzien, Engelse/Schotse bleekscheet hoofden met acne die het hebben over gangs, steekpartijen en wapens.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_59997093
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
alle schade, ziekenhuiskosten verhalen op dader of zijn famillie.
Invoering kinderbewijs.
Je ziet vaak dat ze dat financieel niet kunnen opbrengen, omdat de ouders van deze jongeren doorgaans niet zo heel rijk zijn. Wat bedoel je met een kinderbewijs?
quote:
Verandering van sociale omgeving voor de dader. Gevangenis voor jongeren ben ik niet echt voor, daar leren ze alleen maar andere criminelen kennen. Niet echt een gewenst referentiekader voor dit type jongeren.
Dat zou voor die jongeren inderdaad niet verkeerd zijn, maar het is de vraag of ze na terugkeer in hun oorspronkelijke milieu niet snel in herhaling gaan vervallen. Je kunt jongeren niet permanent uit de stad weghalen.
quote:
Waarom is een rolex een statussymbool? of een bentley? Ik weet het niet? waarom wordt er in het algemeen meer gekeken naar wat men heeft ipv wat men heeft gepresteerd. Hoewel deze persoon natuurlijk wel iets gepresteerd heeft, hij is eens neergestoken.
De Rolex is een heel duur horloge, de Bentley een heel dure auto. Wat mij betreft pimpen ze zelfs met kleding of met een mobiele telefoon, maar dat valt toch niet te vergelijken met messteken of kogelwonden?
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:20:05 #10
pi_59997101
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je agenten in zet tegen geweldsmisdrijven hebben ze geen tijd om andere dingen te doen.
quote:

Dus jij wilt beweren dat er geen enkel verband bestaat tussen Londense tieners die status ontlenen aan de messteken op hun lichaam en een rapper als 50 Cent die status ontleent aan kogelwonden? Jij wilt beweren dat hiphop niet populair is onder jongeren van pakweg 14-15 jaar? Ik durf je 100 procent te garanderen dat het gemiddelde 14-jarige bendelid in Londen meer wordt beïnvloed door gewelddadige raps dan door de plaatselijke schoonheidscommissie.
Ja dat beweer ik.

Ik heb ook alle film en clips gezien en ik ben geen stekende schietende verkrachtende junk omdat ik ondertussen gewoon opvoeding heb gehad.
pi_59997500
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je agenten in zet tegen geweldsmisdrijven hebben ze geen tijd om andere dingen te doen.
Ah, ok... tja, daar zit wat in. Hoewel het op mij allemaal wel overkomt alsof de agenten vrij weinig grip op deze situatie hebben. Probeer maar eens om grip te krijgen op de gedachten van een 14-jarige die rondloopt met het idee dat hij zijn klasgenootje wil omleggen...
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja dat beweer ik. Ik heb ook alle film en clips gezien en ik ben geen stekende schietende verkrachtende junk omdat ik ondertussen gewoon opvoeding heb gehad.
Ik stel dan ook nergens dat de opvoeding GEEN rol speelt, ik wijs alleen op bepaalde invloeden die er onmiskenbaar zijn. En ik zie dat verband (50 Cent en zijn kogelwonden versus 15-jarige Schotse jongen met messteken) absoluut.

Ik vind het trouwens ook te makkelijk om alles maar steeds op de ouders af te schuiven. We (in algemene zin bedoeld) hebben dit soort discussies eerder gehad hier op Fok. Je mag jongeren ook op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Daar zijn ze immers mans genoeg voor, blijkt wel uit hun daden. Natuurlijk hebben de ouders een rol, maar je kunt niet van ouders verwachten dat ze hun pubers 24 uur per dag monitoren.
pi_59997664
Vinden jullie nou ook niet dat het een beetje overdreven word... Okay, het zijn op dit moment allemaal tieners die worden vermoord (alhoewel die Fransoosjes al in de 20 waren geloof ik) maar wat wil je in een stad met 7 miljoen mensen? Dat er helemaal niks gebeurd?

In elke grote stad waar dan ook op de wereld word dagelijks iemand wel omgelegd... Alleen besteed de media specifiek veel aandacht aan dit ''Londen gebeuren''...

(Neemt natuurlijk niet weg dat het erg is wat er momenteel gebeurd en dat die mensen die dat doen eveneel messteken terug mogen krijgen...)
Rise or Die Trying!
pi_59997920
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
Je ziet vaak dat ze dat financieel niet kunnen opbrengen, omdat de ouders van deze jongeren doorgaans niet zo heel rijk zijn. Wat bedoel je met een kinderbewijs?
Laat eens onderzoeken hoeveel van dit soort kansenjongeren ook in het bezit zijn van kansenouders. Op hun beurt zullen deze jongeren hun hoge moraal ook weer doorgeven aan hun eigen kinderen. Persoonlijk ben ik ervoor dit type volk uit de voortplantcyclus te halen.
quote:
Dat zou voor die jongeren inderdaad niet verkeerd zijn, maar het is de vraag of ze na terugkeer in hun oorspronkelijke milieu niet snel in herhaling gaan vervallen. Je kunt jongeren niet permanent uit de stad weghalen.
Enkeltje Siberie?
quote:
De Rolex is een heel duur horloge, de Bentley een heel dure auto. Wat mij betreft pimpen ze zelfs met kleding of met een mobiele telefoon, maar dat valt toch niet te vergelijken met messteken of kogelwonden?
De sociale omgeving (mini maatschappij) bepaalt wat status heeft, niet het individu. Dus de sociale omgeving is grotendeels verantwoordelijk voor wat er in die subcultuur gezien wordt als status. Waarom dat kogelwonden of steeklittekens zijn is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat je 50ct teveel eer aan doet als je hem verantwoordelijk stelt hiervoor. Onze hele maatschappij is doordrongen van geweld. We zien het overal om ons heen. In dat opzicht kun je wel stellen dat geweld als middel om iets af te dwingen eigenlijk heel normaal is. Elke leider van een land maakt er gebruiik van als het hem uitkomt. In dat opzicht is 50ct nogal een mietje met zijn paar kogelgaatjes, als je het vergelijkt met de Amerikaanse president die hele landen het stenen tijdperk in helpt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:55:20 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59998004
Opvoeding is een verantwoordelijkheid van de ouders dus ook die moet je betrekken in een vervolgtraject.

Verder zag je in dat stuk over Glasgow dat ze nergens meer aan de bak kunnen zodra ze in die gangs rondhangen. Hier kan het leger een rol spelen waarbij de jongeren in ruil voor dienstneming een bewijs kunnen krijgen waaruit blijkt dat ze hun leven weer op orde hebben en de maatschappij aan kunnen zonder weer in de criminaliteit te vallen. Vervang de criminele gang door een ander groepsgevoel die een positief doel voor ogen heeft.

Moet er wel nog wat gedaan worden aan het Britse leger, maar dat is weer een ander punt. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:53:17 #15
pi_60001084
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, ok... tja, daar zit wat in. Hoewel het op mij allemaal wel overkomt alsof de agenten vrij weinig grip op deze situatie hebben. Probeer maar eens om grip te krijgen op de gedachten van een 14-jarige die rondloopt met het idee dat hij zijn klasgenootje wil omleggen...
Je krijgt ook geen grip door 2 x per dag een politie auto door een wijk te laten rijden en na een paar dagen te reageren op een aangifte door het slachtoffer 5 vragen te stellen en de antwoorden te archiveren. Maar voor meer is geen tijd/geld.
quote:

Ik stel dan ook nergens dat de opvoeding GEEN rol speelt, ik wijs alleen op bepaalde invloeden die er onmiskenbaar zijn. En ik zie dat verband (50 Cent en zijn kogelwonden versus 15-jarige Schotse jongen met messteken) absoluut.
Mensen met een interesse voor techniek kijken vast naar Discovery, maar raken ze technische geinteresseerd door die programma's? Gaan ze door die programma's sleutelen of doen ze dat omdat ze de interesse al hadden?
quote:

Ik vind het trouwens ook te makkelijk om alles maar steeds op de ouders af te schuiven. We (in algemene zin bedoeld) hebben dit soort discussies eerder gehad hier op Fok. Je mag jongeren ook op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Daar zijn ze immers mans genoeg voor, blijkt wel uit hun daden. Natuurlijk hebben de ouders een rol, maar je kunt niet van ouders verwachten dat ze hun pubers 24 uur per dag monitoren.
In de praktijk blijkt dat deze jongeren juist heel veel niet kunnen. Ze kunnen zich niet normaal gedragen, ze kunnen geen baan hebben, ze kunnen niet gewoon doen wat de baas ze vraagt zonder commentaar en bijgeluiden. Allemaal gebrek aan opleiding/opvoeding.
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:12:51 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60001439
quote:

[..]

[..]

Haal dat kind weg uit zijn samenleving, zet hem in een goed lopende omgeving met veel liefde en begrip en zo'n kind was nooit aan het moorden gegaan.
De muziek is niet de boosdoener en zal het ook nooit zijn. Het is enkel de omgeving die kracht/macht/respect ontleend aan geweld.
pi_60001813
Het vooroordeel dat het aan de opvoeding en/of ouders ligt, is mij iets te kort door de bocht. Soms is het waar (bij tokkies) en soms is het niet waar (ook pubers uit niet-tokkie-gezinnen kunnen aso's worden en niet alle pubers uit tokkie-gezinnen worden per definitie aso).

Ontopic: de enige manier om dergelijk geweld écht te stoppen is simpel, namelijk meer/harder geweld.
Laat elke wouldbe gangster/kutpuber/crimineel/whatsinaname in elkaar rossen door een stel mariniers en moet je opletten hoe snel het afgelopen is!

Enig nadeel van deze oplossing....het mag niet. Tis niet beschaafd.
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:40:28 #18
pi_60001950
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:32 schreef girl123456 het volgende:
Het vooroordeel dat het aan de opvoeding en/of ouders ligt, is mij iets te kort door de bocht. Soms is het waar (bij tokkies) en soms is het niet waar (ook pubers uit niet-tokkie-gezinnen kunnen aso's worden en niet alle pubers uit tokkie-gezinnen worden per definitie aso).

Ontopic: de enige manier om dergelijk geweld écht te stoppen is simpel, namelijk meer/harder geweld.
Laat elke wouldbe gangster/kutpuber/crimineel/whatsinaname in elkaar rossen door een stel mariniers en moet je opletten hoe snel het afgelopen is!

Enig nadeel van deze oplossing....het mag niet. Tis niet beschaafd.
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat strenger straffen niet helpt. Een element dat hierin mee speelt is dat je als overheid het verkeerde (gewelddadige) voorbeeld geeft. Dit grenst aan de discussie over doodstraf.
pi_60001960
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Haal dat kind weg uit zijn samenleving, zet hem in een goed lopende omgeving met veel liefde en begrip en zo'n kind was nooit aan het moorden gegaan.
Dit is natuurlijk volslagen onzin. Kijk maar naar dubbeljoe boe(s). Stalin, Che Guevara, onze eigen Willem van Oranje..... De geschiedenis (recent én minder recent) wijst uit dat er altijd al "goede" en "slechte" mensen zijn geweest. Een liefdevolle en/of begripvolle omgeving is slechts een factor, maar ook niet meer dan dat.

quote:
De muziek is niet de boosdoener en zal het ook nooit zijn. Het is enkel de omgeving die kracht/macht/respect ontleend aan geweld.
Hier ben ik het wél mee eens. Rock 'n Roll zou de muziek van de duivel zijn, remember? En Jazz en punk en hardrock en gotic....allemaal muziekstromingen die als boosdoener werden aangewezen....allemaal flauwekul!!!

Muziek/films/clips/beelden whatever bepalen niet(s). Jij als persoon maakt de keuzes.

Maar of die raptroep voor muziek kan doorgaan.....tja da's natuurlijk een kwestie van smaak....
pi_60002012
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat strenger straffen niet helpt. Een element dat hierin mee speelt is dat je als overheid het verkeerde (gewelddadige) voorbeeld geeft. Dit grenst aan de discussie over doodstraf.
Da's maar nét hoe je het ziet. Als de crimineel dood is, weet je iig zeer zeker dat ie niet nog eens in de fout gaat.

Maar idd, dit grenst aan de discussie over doodstraf, oftewel: hoever mag je gaan...

Voor diegenen die écht serieus last hebben van dergelijke klootzakken zal dat punt wat verderweg liggen, dan voor diegenen die er geen ervaring mee hebben....
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:45:50 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60002050
quote:

[..]

[..]

Het vergroot wellicht de voedingsbodem voor dergelijk gedrag, maar dat bestond (ook in NL) al voor de hiphop cultuur hier voet aan de grond had.

Maar het is wel opmerkelijk te noemen in ieder geval. [sub]understatement wellicht[/b]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:48:09 #22
pi_60002098
pi_60002137
opzich is het wel goed om kinderen te vermoorden. Hoe ouder iemand is, hoe groter de kans is dat hij/zij zich al heeft voortgeplant. Goed tegen de overbevolking.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:50:48 #24
pi_60002140
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:44 schreef girl123456 het volgende:

[..]

Da's maar nét hoe je het ziet. Als de crimineel dood is, weet je iig zeer zeker dat ie niet nog eens in de fout gaat.
Ten eerste moet je dan heel zeker weten dat je de goede hebt, onschuldigen vermoorden maakt je niet populair. Ten tweede heeft de dader vriendjes en familie die geweldadig op het goede voorbeeld van de overheid kunnen reageren. Of wil je complete buurten uitmoorden?
quote:

Maar idd, dit grenst aan de discussie over doodstraf, oftewel: hoever mag je gaan...

Voor diegenen die écht serieus last hebben van dergelijke klootzakken zal dat punt wat verderweg liggen, dan voor diegenen die er geen ervaring mee hebben....
Dat klopt, maar de buurtbewoners/slachtoffers tevreden stellen met geweld lost het probleem niet op.
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:51:33 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60002154
Slechte voeding wellicht? Wordt door sommige onderzoeken ook gelinkt aan gewelddadig gedrag.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')