Ik zit op m'n werkquote:Op maandag 5 januari 2009 17:17 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Dan kun je toch gewoon naar beneden schreeuwen?
Dat is toch niet zo vreemd, je kunt er donder op zeggen dat Israel permanent een aanvalsplan heeft liggen. Ze zijn sowieso doorgaans wel goed ingelicht (als hetom Palestijnen gaat).quote:Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:
Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Nonsense. Israel is een kernmacht. Dus als ze dat wilde hadden ze er een kernbom opgegooid en hadden ze nu al klaar geweest.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
Ervaringsdeskundige bij uitstek Israel is een oorlog begonnen tegen de bevolking in Gaza, die afgaande op de gebruikte soort wapens, maar één uitwerking (doel?) kan hebben: genocide.
Niet alleen als het om Palestiijnen gaat. Het is algemeen bekend dat de Israelisch geheime dienst een van de beste ter wereld is. Dat is al jaren zo.quote:elcastel - maandag 5 januari 2009 @ 18:16
Ze zijn sowieso doorgaans wel goed ingelicht (als hetom Palestijnen gaat).
quote:Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
Dit is in mijn ogen puur genocide.
oh noes!quote:Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
Ervaringsdeskundige bij uitstek Israel is een oorlog begonnen tegen de bevolking in Gaza, die afgaande op de gebruikte soort wapens, maar één uitwerking (doel?) kan hebben: genocide.
In deze oorlog wordt volgens Noorse artsen terplekke gebruik gemaakt van radioactieve en sterk genotoxische DU-munitie en er verschijnen rapporten dat er in het Noorden van Gaza gebruik wordt gemaakt van clusterbommen en fosforgranaten. Dezelfde troep waarmee ze destijds ook de Libanese kinderen verminkten. Allemaal door de VN verboden wapens. Zowel artsen als CNN reporters maken melding van vreemde explosies die ze nooit eerder gehoord hebben en verwondingen die ze nooit eerder gezien hebben.
[..]
Deze bommen veroorzaken miskramen, kanker, leukemie, en de mensen die fragmenten in hun lichaam krijgen hebben geen mogelijkheid meer om kinderen te krijgen en sterven binnen 10-15 jaar tijd aan de bij effecten.
Het Israëlische argument dat deze oorlog de reactie is op recente provocaties, is onzin. De oorlog werd anderhalf jaar lang voorbereid.
Israël is nooit erg terughoudend geweest in het gebruik van verboden wapens. Zo zijn er zeer sterke aanwijzingen dat het IDF in 2001 de bevolking van Gaza heeft bestookt met zenuwgas of chemische wapens en tijdens de laatste oorlog in Libanon werden sporen gevonden van een nieuw soort nucleair wapen.
Een woordvoerder van het leger versprak zich gisteren op Al Jazeera; het blijkt dat deze operatie al drie maanden actief wordt gepland, dus al vóór het staakt-het-vuren door Israël werd verbroken in november, hadden ze een plan klaarliggen voor een invasiequote:Op maandag 5 januari 2009 18:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo vreemd, je kunt er donder op zeggen dat Israel permanent een aanvalsplan heeft liggen. Ze zijn sowieso doorgaans wel goed ingelicht (als hetom Palestijnen gaat).
En ze zullen ook plannen hebben klaarliggen voor invasies van Iran en Syrie. Zo'n plannen zijn er altijd, voor het geval dat.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Een woordvoerder van het leger versprak zich gisteren op Al Jazeera; het blijkt dat deze operatie al drie maanden actief wordt gepland, dus al vóór het staakt-het-vuren door Israël werd verbroken in november, hadden ze een plan klaarliggen voor een invasie
M825.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit ziet er anders toch wel zeker uit als white phosphorus.
quote:The M825 White Phosphorus (Felt-Wedge) is a 155mm base ejection projectile designed to produce a smoke screen on the ground for a duration of 5 to 15 minutes. It consists of two major components, the projectile carrier, and the payload. The projectile carrier delivers the payload to the target. The payload consists of 116 WP-saturated felt wedges.After ejection, the WP felt wedges fall to ground in a elliptical pattern. Each wedge will then becomes a source of smoke. The projectile is ballistically similar to the M483A1 DPICM family of projectiles.
Smoke ammunition is a limited asset. Since ammunition requirements vary with each mission, observers should know the amount and types of smoke ammunition available and how many minutes of coverage it can provide. Extensive, planned smoke employment should be coordinated early with firing units to allow for redistribution or requisition of ammunition.
The Field Artillery employment of smoke is based upon two delivery techniques: Quick Smoke or Immediate Smoke. Immediate Smoke is designed to build a immediate screen on a point or small area target of 150 meters or less. It utilizes a normal time limit of 5 to 30 minutes in duration. Immediate smoke is normally fired using a parallel sheaf as a separate mission, or as a follow up to an immediate suppression mission. The initial volley may be fired with shell WP, or a mix of shells WP and shell HC. When firing the M825 projectile all howitzers should fire M825 in the initial and subsequent volleys.
En nu Iran dreigt de oliekraan dicht te draaien komt die invasie ook steeds dichterbij. Laten we hopen dat Ahmedinejad zijn chemische en biologische wapens niet tentoon spreidt, dat kan een massaslachting worden met een zekere nucleaire respons uit Israël of Amerika.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En ze zullen ook plannen hebben klaarliggen voor invasies van Iran en Syrie. Zo'n plannen zijn er altijd, voor het geval dat.
Gazastrook is hermetisch afgesloten.quote:
Verarmd uranieum is licht radioactief, je post klopt dus niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Lyrebird het volgende:
1) Het verarmde uranium is niet radioactief; de TT klopt dus niet.
2) Er is totaal geen sprake van genocide, de OP klopt niet.
Het beton waar je huis van gemaakt is is ook licht radioactief.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Verarmd uranieum is licht radioactief, je post klopt dus niet.
Dat zou het eind zijn van Iran,Irak,Palestina,Pakistan,Afghanistan te mooi om waard te zijn waarschijnlijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:59 schreef superworm het volgende:
[..]
En nu Iran dreigt de oliekraan dicht te draaien komt die invasie ook steeds dichterbij. Laten we hopen dat Ahmedinejad zijn chemische en biologische wapens niet tentoon spreidt, dat kan een massaslachting worden met een zekere nucleaire respons uit Israël of Amerika.
Je bent echt dom he?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Dat zou het eind zijn van Iran,Irak,Palestina,Pakistan,Afghanistan te mooi om waard te zijn waarschijnlijk.
Dat klopt.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het beton waar je huis van gemaakt is is ook licht radioactief.
--- edit
bron
en dit is geen troll?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Dat zou het eind zijn van Iran,Irak,Palestina,Pakistan,Afghanistan te mooi om waard te zijn waarschijnlijk.
Ik hoopte dat iemand de schuld bij Israël zou neerleggenquote:
Oh sorry.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:29 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik hoopte dat iemand de schuld bij Israël zou neerleggen
ontopic:
Munitie met sterk verarmd uranium wordt vaker gebruikt en door bijna alle regimes. Het is nodig om door bunkers en gepantserde voertuigen te schieten. Over de effecten op lange termijn is nog helemaal niks bekend.
"we"? was jij er ook bij dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 04:09 schreef Omnyakom het volgende:
Het laatste land wat zenuwgas gebruikte was Irak, en wat deden we met Saddam?
Wel bunkers.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh sorry.
Het is een zionistisch complot!![]()
Maar zoveel pantserwagens heeft Hamas toch niet?
Nuke het Midden-Oosten maar gewoon weg. They had it all coming.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou Iran, flikker er nou helemaal maar een nuke op. They had it coming.
Goed idee. Nuken we meteen de rest ook, kan de natuur z'n gang weer gaan. Lekkere gedachtengang heb jequote:Op maandag 5 januari 2009 22:21 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nuke het Midden-Oosten maar gewoon weg. They had it all coming.
laat me niet lachen .. met 2 handen op de rug gebonden .. alsof de Israëliërs niet meer dan genoeg ander wapentuig hebben om het zonder deze troep af te kunnen .. het modernste van het moderne en in ruim voldoende mate tegenover wat veredelde tandenstokers die heel af en toe zo waar iets raken, niet altijd op Israëlisch grondgebiedquote:Op maandag 5 januari 2009 17:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat ze dat doen staat om te beginnen dus niet allezins vast, dat is 1.
Dan blijft over, dat hier weer wat mensen allerhande 'beschavingseisen' op gaan lopen stellen, waar Israel zich vanzelfsprekend aan moet houden, heel erg comfortabel spreken we maar niet over het feit dat de andere kant alleen maar moreel onaanvaardbaar vecht, en vervolgens na het uitspreken van die eisen, heeft men het stokje gevonden om het hondje Israel mee te slaan.
Ik heb het al eerder gezegd, als jij gaat matten pak jij je grootste zwaard. Grote stappen, gauw thuis. Iedereen die minder verwacht is een naieve dwaas.
En het meest weerzinwekkende vind ik wat er uit voortvloeit: namelijk dat als het aan mensen zoals jij ligt, Israel mag gaan matten met 2 handen op z'n rug gebonden, want ander is't niet "moreel aanvaardbaar".
En als je 2 strijdende partijen hebt, de een kan zich in 1001 bochten draaien, mag zich aan 1001 regelstjes houden, en de ander niet, verliest die eerste.
Waarom, ik sloot even aan op voorgaande uitspraak. Als je een wespennest hebt in huis, ga je de wespen toch ook niet 1 voor 1 neermaaien? Nee dan gooi je gif in het nest, en ga je daarna de liefde bedrijven voor de kachel.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:33 schreef superworm het volgende:
[..]
Goed idee. Nuken we meteen de rest ook, kan de natuur z'n gang weer gaan. Lekkere gedachtengang heb je
weet je hoe ze dat noemen .. de-humanizen, ontmenselijken .. alsof je over afval praat ipv mensenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Waarom, ik sloot even aan op voorgaande uitspraak. Als je een wespennest hebt in huis, ga je de wespen toch ook niet 1 voor 1 neermaaien? Nee dan gooi je gif in het nest, en ga je daarna de liefde bedrijven voor de kachel.
Ja, ok, heb je een punt. Laten we alle sharia-regeringen dan in ieder geval vernietigen + de kerken (voor zover in die landen toegestaan) en andere propagandagebouwen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:56 schreef moussie het volgende:
[..]
weet je hoe ze dat noemen .. de-humanizen, ontmenselijken .. alsof je over afval praat ipv mensen
ik kan hier dan wel een plaatje van een gewond of dood kind neer zetten, om je eraan te herinneren dat je het over mensen hebt, maar eerlijk gezegd kom jij zo afgestompt over dat ik vermoed dat je dat zou gaan zien als pro-palestina propaganda of zo
huh .. je hebt een beetje last van grootheidswaanzin .. dat je even meent te mogen bepalen wat wel of niet mag blijven bestaan ?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, ok, heb je een punt. Laten we alle sharia-regeringen dan in ieder geval vernietigen + de kerken (voor zover in die landen toegestaan) en andere propagandagebouwen.
Oh en ook synagogen voor ik het vergeet.
Dat doen de Ayatollah's en andere leiders daar toch ook?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:13 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. je hebt een beetje last van grootheidswaanzin .. dat je even meent te mogen bepalen wat wel of niet mag blijven bestaan ?
en hun acties noem je barbaars .. wat zijn de acties die jij voorstelt dan, en wat ben jij als je die 'maatregelen' echt toepast ?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:32 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat doen de Ayatollah's en andere leiders daar toch ook?
Mocht ik de knop indrukken zou ik mijzelf niet ontzien. Enfin, conflicten zullen constant blijven ontstaan. Denk aan Pakistan, waar ik ook nog wel een hoop van verwacht dit jaar. Volgens mij is dit een tunnel die gewoon ergens doodloopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:11 schreef moussie het volgende:
[..]
en hun acties noem je barbaars .. wat zijn de acties die jij voorstelt dan, en wat ben jij als je die 'maatregelen' echt toepast ?
Ze hebben ALTIJD een plan klaarliggen voor een invasie!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Een woordvoerder van het leger versprak zich gisteren op Al Jazeera; het blijkt dat deze operatie al drie maanden actief wordt gepland, dus al vóór het staakt-het-vuren door Israël werd verbroken in november, hadden ze een plan klaarliggen voor een invasie
Ja, klopt, bij aanraking met zuurstof.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:11 schreef superworm het volgende:
Ik meldde het fosfor-feitje vanochtend aan de keukentafel aan mijn vader. Die noemde me een 'ul', en zei dat die fosfor bij ontploffing vrijwel meteen verbrandt. Is dat zo?
An-sich ook een goede strategie als je door landen omringt bent die niet zo blij met je zijn. En hoede militairen doen niks anders dan plannen maken en oefenen, dat houd ze scherp..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ze hebben ALTIJD een plan klaarliggen voor een invasie!
Nee, je krijgt letterlijk een rookgordijn. Het spul is inderdaad nog niet helemaal opgebrand als het op de grond komt, maar enkele seconden erna wel. Daar is het ook voor bedoeld: rook, niet vuur.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, je krijgt letterlijk een vlammenzee.
Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:51 schreef poemojn het volgende:
zijn er dan al beelden van mensen die getroffen door fosfor in de ziekenhuizen komen? bijv op al jazeera? ik kan me niet voorstellen dat de palestijnen zoiets niet zouden filmen?
Pallywood.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.
Israel is altijd voorbereid op oorlog..quote:Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:17 schreef B4CO het volgende:
[..]
Israel is altijd voorbereid op oorlog..
Ieder land moet voorbereid zijn..
De laatste gebeurtenissen zijn de druppel.
"Een volk dat zijn verdediging verwaarloost zet zijn vrijheid op het spel"quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:20 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.
EDIT: Ik snap best waarom Israel niet met zich laat spotten.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
In deze oorlog wordt volgens Noorse artsen terplekke gebruik gemaakt van radioactieve en sterk genotoxische DU-munitie en er verschijnen rapporten dat er in het Noorden van Gaza gebruik wordt gemaakt van clusterbommen en fosforgranaten. Dezelfde troep waarmee ze destijds ook de Libanese kinderen verminkten. Allemaal door de VN verboden wapens. Zowel artsen als CNN reporters maken melding van vreemde explosies die ze nooit eerder gehoord hebben en verwondingen die ze nooit eerder gezien hebben.
[..]
Deze bommen veroorzaken miskramen, kanker, leukemie, en de mensen die fragmenten in hun lichaam krijgen hebben geen mogelijkheid meer om kinderen te krijgen en sterven binnen 10-15 jaar tijd aan de bij effecten.
Het Israëlische argument dat deze oorlog de reactie is op recente provocaties, is onzin. De oorlog werd anderhalf jaar lang voorbereid.
Israël is nooit erg terughoudend geweest in het gebruik van verboden wapens. Zo zijn er zeer sterke aanwijzingen dat het IDF in 2001 de bevolking van Gaza heeft bestookt met zenuwgas of chemische wapens en tijdens de laatste oorlog in Libanon werden sporen gevonden van een nieuw soort nucleair wapen.
Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:51 schreef Departak het volgende:
Op de keper beschouwd hebben de Israëliërs gewoon het land van de Palestijnen ingepikt na WO2 omdat het hun beloofd was door de Engelsen. Sindsdien vechten de Palestijnen alleen om hun eigen (!) land terug te krijgen, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je antisemiet. Ik vind het een beetje gekke gang van zaken...
Hoe zit het dan wel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.
Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.quote:
1: Verdeling gemaakt Joden/Arabierenquote:
Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:58 schreef Departak het volgende:
Ah, maar dan hebben we het over 1400 jaar geleden en woonden de Joden enkel in het gebied dat ze tegenwoordig Israël noemen. Dat is iets anders dan massaal naar een grondgebied trekken, dit met internationale goedkeuring bezetten en alle andersgelovigen eerlijke kansen ontnemen!
Dat meldde gisteren NOVA ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Ze verjoegen ze pas toen zij antisemitisch werden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoonquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.
Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
Mja, maar de joden zijn toen het nog kon door niemand geholpen, en letterlijk door iedereen aan hun lot over gelaten, dus het vergaande wantrouwen naar de rest van de wereld is wel te begrijpen, gezien de historie. Het stomme is alleen dat de Sabra's en Palestijnen tot voor het ontstaan van beide geloven gewoon 1 volk waren, dus in de basis hebben beiden "gelijk".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Plaza het volgende:
[..]
Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoon
De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.
En ze hebben idd dik verloren
nu ja geografisch moet er toch nog steeds wat veranderen maar hoe dat op te lossen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:33 schreef basilisk het volgende:
[..]
Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.
Dus even heel erg simpel:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.
Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?
Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:46 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.
Het gaat ook helemaal niet om pro = of anti-joods, maar om de misdaden van het Israëlische leger. En je zal altijd mongolen hebben die dergelijke dingen roepen, ook over andere bevolkingsgroepen, dus je toevoeging is irrelevant.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:51 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.
Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
Claimen Marokkanen een Marokkaanse staat binnen Nederland?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus even heel erg simpel:
Klinkt als bv: Marokkanen wonen in nl, dus...we slaan elkaar de koppen in, want het is ons land.
Wij woonden hier nml eerder.
Grappig is, de mens maakte grenzen, maar grond is grond.
Van wie is die grond dan?
Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:32 schreef Karrs het volgende:
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.
Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.
Na 60 jaar, een plan van de VN om de boel op te splitsen, en tig verloren oorlogen wel ja. Of wil jij tot aan het einde der tijden raketjes blijven afvuren omdat de geschiedenis niet eerlijk is?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:
[..]
En betreft je laatste zin;
Stel dat jij in Brabant woont en een bezetter verklaart het onderste deel van Nederland tot een nieuwe staat , zou jij naar Friesland verhuizen en er genoegen mee nemen?
Welke troep?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef moussie het volgende:
[..]
laat me niet lachen .. met 2 handen op de rug gebonden .. alsof de Israëliërs niet meer dan genoeg ander wapentuig hebben om het zonder deze troep af te kunnen ..
Welke discutabele middel?quote:het modernste van het moderne en in ruim voldoende mate tegenover wat veredelde tandenstokers die heel af en toe zo waar iets raken, niet altijd op Israëlisch grondgebied
en dit moderne leger moet dit soort uiterst discutabel middel gebruiken, en dat op dichtbevolkt gebied ?
Dat + een nuancering ervan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.
Nee.quote:En betreft je laatste zin;
Stel ...
Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:
Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.
True, er zit tuig bij.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimes
Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
True, er zit tuig bij.
Maar waarom voer je het op?
Als verdediging dat Israel daarom ook alles mag gebruiken wat ze tot haar beschikking heeft?
Het verandert namelijk niks aan de middelen die Israel kiest en gebruikt,
De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.
Het punt is hier al eerder gemaakt dat de Israeli's er alles aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas doet er alles aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat ze dat doen vanuit een underdog positie, doet er verder niets aan af.
In het Neurenberg proces zijn de Nazi's veroordeeld op basis van algemene principes; los van de vraag of Duitsland aangesloten was bij een specifiek verdrag of conventie. Of de slachtoffers een verdrag getekend hebben lijkt me al helemaal geen stand houden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:16 schreef Andyy het volgende:
en Israël hoeft zich niet aan de conventies te houden tegen palestina, zij hebben namelijk geen van de conventies getekend.
de VS gebruikt ook hollow point/soft point kogels tegen terroristen omdat zij ook geen conventie hebben getekend.
http://www.icrc.org/ihl.nsf/Pays?ReadForm&c=PS
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |