abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:08:54 #151
176916 Karrs
2007-2017
pi_64719902
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:51 schreef poemojn het volgende:
zijn er dan al beelden van mensen die getroffen door fosfor in de ziekenhuizen komen? bijv op al jazeera? ik kan me niet voorstellen dat de palestijnen zoiets niet zouden filmen?
Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64719931
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:08 schreef Karrs het volgende:

[..]

Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.
Pallywood.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:15:17 #153
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64720091
Als Palestina het had/krijgt van Iran zouden/zullen ze het ook zeker gebruiken.
Nowadays Clancy can't even sing.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:17:29 #154
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64720158
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Israel is altijd voorbereid op oorlog..
Ieder land moet voorbereid zijn..

De laatste gebeurtenissen zijn de druppel.
Trotse papa van Eden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:20:30 #155
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64720234
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:17 schreef B4CO het volgende:

[..]

Israel is altijd voorbereid op oorlog..
Ieder land moet voorbereid zijn..

De laatste gebeurtenissen zijn de druppel.
Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:07:13 #156
176916 Karrs
2007-2017
pi_64721549
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:20 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.
"Een volk dat zijn verdediging verwaarloost zet zijn vrijheid op het spel"
pi_64721634
De joden hebben deze oorlog al 1,5 jaar geleden voorbereid.
Vandaar de schending op 4 november tijdens het bestand om Gaza binnen te trekken en Palestijnen te vermoorden.

Gaza truce broken as Israeli raid kills six Hamas gunmen
Rory McCarthy in Jerusalem guardian.co.uk,
Wednesday 5 November 2008 14.32 GMT

A four-month ceasefire between Israel and Palestinian militants in Gaza was in jeopardy today after Israeli troops killed six Hamas gunmen in a raid into the territory.

Hamas responded by firing a wave of rockets into southern Israel, although no one was injured. The violence represented the most serious break in a ceasefire agreed in mid-June, yet both sides suggested they wanted to return to atmosphere of calm.

Israeli troops crossed into the Gaza Strip late last night near the town of Deir al-Balah. The Israeli military said the target of the raid was a tunnel that they said Hamas was planning to use to capture Israeli soldiers positioned on the border fence 250m away. Four Israeli soldiers were injured in the operation, two moderately and two lightly, the military said.

One Hamas gunman was killed and Palestinians launched a volley of mortars at the Israeli military. An Israeli air strike then killed five more Hamas fighters. In response, Hamas launched 35 rockets into southern Israel, one reaching the city of Ashkelon.

"This was a pinpoint operation intended to prevent an immediate threat," the Israeli military said in a statement. "There is no intention to disrupt the ceasefire, rather the purpose of the operation was to remove an immediate and dangerous threat posted by the Hamas terror organisation."

In Gaza, a Hamas spokesman, Fawzi Barhoum, said the group had fired rockets out of Gaza as a "response to Israel's massive breach of the truce".

"The Israelis began this tension and they must pay an expensive price. They cannot leave us drowning in blood while they sleep soundly in their beds," he said.

The attack comes shortly before a key meeting this Sunday in Cairo when Hamas and its political rival Fatah will hold talks on reconciling their differences and creating a single, unified government. It will be the first time the two sides have met at this level since fighting a near civil war more than a year ago.

Until now it had appeared both Israel and Hamas, which seized full control of Gaza last summer, had an interest in maintaining the ceasefire. For Israel it has meant an end to the daily barrage of rockets landing in southern towns, particularly Sderot. For Gazans it has meant an end to the regular Israeli military raids that have caused hundreds of casualties, many of them civilian, in the past year. Israel, however, has maintained its economic blockade on the strip, severely limiting imports and preventing all exports from Gaza.

Ehud Barak, the Israeli defence minister, had personally approved the Gaza raid, the Associated Press said. The Israeli military concluded that Hamas was likely to want to continue the ceasefire despite the raid, it said. The ceasefire was due to run for six months and it is still unclear whether it will stretch beyond that limit.

http://www.guardian.co.uk(...)elandthepalestinians
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:17:24 #158
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64721872
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
Ervaringsdeskundige bij uitstek Israel is een oorlog begonnen tegen de bevolking in Gaza, die afgaande op de gebruikte soort wapens, maar één uitwerking (doel?) kan hebben: genocide.

In deze oorlog wordt volgens Noorse artsen terplekke gebruik gemaakt van radioactieve en sterk genotoxische DU-munitie en er verschijnen rapporten dat er in het Noorden van Gaza gebruik wordt gemaakt van clusterbommen en fosforgranaten. Dezelfde troep waarmee ze destijds ook de Libanese kinderen verminkten. Allemaal door de VN verboden wapens. Zowel artsen als CNN reporters maken melding van vreemde explosies die ze nooit eerder gehoord hebben en verwondingen die ze nooit eerder gezien hebben.
[..]

Deze bommen veroorzaken miskramen, kanker, leukemie, en de mensen die fragmenten in hun lichaam krijgen hebben geen mogelijkheid meer om kinderen te krijgen en sterven binnen 10-15 jaar tijd aan de bij effecten.

Dit is in mijn ogen puur genocide.

Het Israëlische argument dat deze oorlog de reactie is op recente provocaties, is onzin. De oorlog werd anderhalf jaar lang voorbereid.

Israël is nooit erg terughoudend geweest in het gebruik van verboden wapens. Zo zijn er zeer sterke aanwijzingen dat het IDF in 2001 de bevolking van Gaza heeft bestookt met zenuwgas of chemische wapens en tijdens de laatste oorlog in Libanon werden sporen gevonden van een nieuw soort nucleair wapen.
EDIT: Ik snap best waarom Israel niet met zich laat spotten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2009 11:36:53 (dat andere laat je maar achterwege) ]
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:30:44 #159
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64722307
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2009 11:36:06 (doe eens gewoon man) ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:39:41 #160
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64722627
edit

[ Bericht 93% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2009 11:42:35 (nogmaals: Doe normaal of ga weg) ]
pi_64723000
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64723081
Op de keper beschouwd hebben de Israëliërs gewoon het land van de Palestijnen ingepikt na WO2 omdat het hun beloofd was door de Engelsen. Sindsdien vechten de Palestijnen alleen om hun eigen (!) land terug te krijgen, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je antisemiet. Ik vind het een beetje gekke gang van zaken...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:52:11 #163
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64723107
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:51 schreef Departak het volgende:
Op de keper beschouwd hebben de Israëliërs gewoon het land van de Palestijnen ingepikt na WO2 omdat het hun beloofd was door de Engelsen. Sindsdien vechten de Palestijnen alleen om hun eigen (!) land terug te krijgen, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je antisemiet. Ik vind het een beetje gekke gang van zaken...
Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.
pi_64723171
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.
Hoe zit het dan wel?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:54:45 #165
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64723221
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef Departak het volgende:

[..]

Hoe zit het dan wel?
Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.
pi_64723275
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef Departak het volgende:

[..]

Hoe zit het dan wel?
1: Verdeling gemaakt Joden/Arabieren
2: Arabieren proberen 100% in te pikken
3: Arabieren falen jammerlijk en verliezen gebied
4: zie 2 & 3
pi_64723379
Ah, maar dan hebben we het over 1400 jaar geleden en woonden de Joden enkel in het gebied dat ze tegenwoordig Israël noemen. Dat is iets anders dan massaal naar een grondgebied trekken, dit met internationale goedkeuring bezetten en alle andersgelovigen eerlijke kansen ontnemen!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:00:35 #168
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64723445
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:58 schreef Departak het volgende:
Ah, maar dan hebben we het over 1400 jaar geleden en woonden de Joden enkel in het gebied dat ze tegenwoordig Israël noemen. Dat is iets anders dan massaal naar een grondgebied trekken, dit met internationale goedkeuring bezetten en alle andersgelovigen eerlijke kansen ontnemen!
Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?
pi_64723616
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Dat meldde gisteren NOVA ook.

Vandaar dat de zionisten een einde maakte aan het bestand op 4 november 2008
pi_64723624
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:07:25 #171
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64723675
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
Ze verjoegen ze pas toen zij antisemitisch werden.
pi_64723682
quote:
Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoon
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:10:52 #173
16715 Mylene
*schatje*
pi_64723811
quote:
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.

Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
pi_64723901
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.

Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
Dat komt toch op hetzelfde neer?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:17:33 #175
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64724024
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:13 schreef Departak het volgende:

[..]

Dat komt toch op hetzelfde neer?
Nee dan zijn de Britten de schuldigen, niet de Joden.
pi_64724253
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Plaza het volgende:

[..]

Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoon
Mja, maar de joden zijn toen het nog kon door niemand geholpen, en letterlijk door iedereen aan hun lot over gelaten, dus het vergaande wantrouwen naar de rest van de wereld is wel te begrijpen, gezien de historie. Het stomme is alleen dat de Sabra's en Palestijnen tot voor het ontstaan van beide geloven gewoon 1 volk waren, dus in de basis hebben beiden "gelijk".
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64724279
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
pi_64724380
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.

En ze hebben idd dik verloren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64724555
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.

En ze hebben idd dik verloren
Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.
pi_64724691
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:33 schreef basilisk het volgende:

[..]

Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.
nu ja geografisch moet er toch nog steeds wat veranderen maar hoe dat op te lossen?
De gebieden moeten aan elkaar komen te liggen maar Palastina moet ook de toegang tot zee kunnen behouden, tegelijkertijd moet israel ook een grens met egypte kunnen hebben.

het zou eens tijd worden voor een nieuwe indeling en de daarbij behorende volksverhuizingen zodat ze naast elkaar kunnen leven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_64724837
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dus even heel erg simpel:
Klinkt als bv: Marokkanen wonen in nl, dus...we slaan elkaar de koppen in, want het is ons land.
Wij woonden hier nml eerder.

Grappig is, de mens maakte grenzen, maar grond is grond.
Van wie is die grond dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64724952
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?
Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:51:01 #183
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64725084
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:46 schreef Unrealist- het volgende:

[..]

Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.
Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".
pi_64725634
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:51 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".
Het gaat ook helemaal niet om pro = of anti-joods, maar om de misdaden van het Israëlische leger. En je zal altijd mongolen hebben die dergelijke dingen roepen, ook over andere bevolkingsgroepen, dus je toevoeging is irrelevant.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:32:09 #185
176916 Karrs
2007-2017
pi_64726367
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.

De meesten zijn echter óf weggekocht óf weggelokt. Weggelokt door de Arabische regeringen eromheen die hen verzekerden dat ze later terug konden keren als de Israëli's in zee lagen.

We weten hoe dat is afgelopen
quote:
Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.
pi_64726409
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:43 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dus even heel erg simpel:
Klinkt als bv: Marokkanen wonen in nl, dus...we slaan elkaar de koppen in, want het is ons land.
Wij woonden hier nml eerder.

Grappig is, de mens maakte grenzen, maar grond is grond.
Van wie is die grond dan?
Claimen Marokkanen een Marokkaanse staat binnen Nederland?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64727661
Ik heb een idee: we bouwen er een grote muur omheen. We geven ze allemaal een gelijkwaardig wapen. Omdat de palestijnen met meer zijn dumpen we het overschot in een land naar keuze. Vervolgens filmen we hoe iedereen elkaar afmaakt en hebben we weer wat kwaliteits TV. Opgelost, slotje.
What Would Goku Do
pi_64727835
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:32 schreef Karrs het volgende:
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.

Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.
Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.

En betreft je laatste zin;
Stel dat jij in Brabant woont en een bezetter verklaart het onderste deel van Nederland tot een nieuwe staat , zou jij naar Friesland verhuizen en er genoegen mee nemen?
pi_64728075
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:

[..]

Stel dat jij in Brabant woont en een bezetter verklaart het onderste deel van Nederland tot een nieuwe staat , zou jij naar Friesland verhuizen en er genoegen mee nemen?
Na 60 jaar, een plan van de VN om de boel op te splitsen, en tig verloren oorlogen wel ja. Of wil jij tot aan het einde der tijden raketjes blijven afvuren omdat de geschiedenis niet eerlijk is?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:26:49 #190
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64728438
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef moussie het volgende:

[..]

laat me niet lachen .. met 2 handen op de rug gebonden .. alsof de Israëliërs niet meer dan genoeg ander wapentuig hebben om het zonder deze troep af te kunnen ..
Welke troep?

De troep die we als het aan jou ligt we maar even moeten aannemen dat er wel gebruikt word?
quote:
het modernste van het moderne en in ruim voldoende mate tegenover wat veredelde tandenstokers die heel af en toe zo waar iets raken, niet altijd op Israëlisch grondgebied
en dit moderne leger moet dit soort uiterst discutabel middel gebruiken, en dat op dichtbevolkt gebied ?
Welke discutabele middel?

Wat we van jou erbij moeten bedenken dat ze gebruiken?

En onafhankelijk van die troep die tot nader order dus niet gebruikt wordt (maar je moet wat hebben om te zeiken op Israel, is het niet, en is er niks, bedenken we toch wat, of waarderen we een ongefundeerd gerucht toch op tot waarheid? ), is het volstrekt helder dat als Israel 2 keuzes heeft:

1 - Tegenstanders aanpakken met laag aantal burgerslachtoffers, maar hoog aantal eigen slachtoffers,
2 - Tegenstanders aanpakken met hoger aantal burgerslachtoffers, maar minimaal aantal eigen slachtoffers

..Ze voor numero 2 kiezen.

De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:31:59 #191
176916 Karrs
2007-2017
pi_64728665
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.
Dat + een nuancering ervan.
quote:
Stel ...
Nee.

Geen enkele vergelijking gaat op met die situatie daar.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 januari 2009 @ 17:46:09 #192
145146 Andyy
pi_64736844
verwarmd uranium wordt enkel gebruikt door de Merkava's als ze APFSDS afvuren of uit de kanonnen van de vliegtuigen/heli's(hoewel een groot deel ervan waarschijnlijk niet eens DU penetraters zijn )
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 18:32:52 #193
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64738563
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.

Het illegaal verklaren van bepaalde wapens is omdat we niet willen dat ze tegen ons gebruikt worden. We zien er vanaf met de afspraak dat anderen er ook vanaf zien.

Andersom geef je door het zelf te gebruiken een signaal dat het voor je tegenstander ook een legitiem middel is.

Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.

Het afzien van middelen die we als barbaars zien geeft geen garanties maar het gebruiken ervan schept precedenten.
pi_64738801
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:
Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.
Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimes
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:44:37 #195
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64738974
Naar verluidt gebruikt Israel cluster munitie in Gaza. Na Libanon hebben de Amerikanen nog een onderzoek ingesteld naar het Israelisch gebruik van cluster munitie in dichtbevolkte gebieden. Dit omdat er kennelijk een overeenkomst is over het gebruik van de Amerikaanse bommen door partners.

Ik hoor nu geen Amerikaanse reacties terwijl Gaza extreem dichtbevolkt is. Er zullen nog zeker honderden kinderen verminkt raken of gedood worden door ontploffende bommetjes in de komende jaren.
Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 18:52:48 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64739253
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimes
True, er zit tuig bij.

Maar waarom voer je het op?

Als verdediging dat Israel daarom ook alles mag gebruiken wat ze tot haar beschikking heeft?

Het verandert namelijk niks aan de middelen die Israel kiest en gebruikt,
pi_64739763
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

True, er zit tuig bij.

Maar waarom voer je het op?

Als verdediging dat Israel daarom ook alles mag gebruiken wat ze tot haar beschikking heeft?

Het verandert namelijk niks aan de middelen die Israel kiest en gebruikt,
Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.

Het punt is hier al eerder gemaakt dat de Israeli's er alles aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas doet er alles aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat ze dat doen vanuit een underdog positie, doet er verder niets aan af.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:11:10 #198
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64740105
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.

Het punt is hier al eerder gemaakt dat de Israeli's er alles aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas doet er alles aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat ze dat doen vanuit een underdog positie, doet er verder niets aan af.
De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
  FOK!fotograaf dinsdag 6 januari 2009 @ 19:16:08 #199
145146 Andyy
pi_64740305
en Israël hoeft zich niet aan de conventies te houden tegen palestina, zij hebben namelijk geen van de conventies getekend.
de VS gebruikt ook hollow point/soft point kogels tegen terroristen omdat zij ook geen conventie hebben getekend.
http://www.icrc.org/ihl.nsf/Pays?ReadForm&c=PS
(toch ?)
(terroristen die vechten tegen de VS, als die gevangen worden genomen zijn het geen krijgsgevangenen en hebben ook geen rechten die de geneve conventie voorschrijft)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:23:12 #200
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64740624
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:16 schreef Andyy het volgende:
en Israël hoeft zich niet aan de conventies te houden tegen palestina, zij hebben namelijk geen van de conventies getekend.
de VS gebruikt ook hollow point/soft point kogels tegen terroristen omdat zij ook geen conventie hebben getekend.
http://www.icrc.org/ihl.nsf/Pays?ReadForm&c=PS
In het Neurenberg proces zijn de Nazi's veroordeeld op basis van algemene principes; los van de vraag of Duitsland aangesloten was bij een specifiek verdrag of conventie. Of de slachtoffers een verdrag getekend hebben lijkt me al helemaal geen stand houden.
pi_64740764
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.
pi_64741204
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:11 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt het erg triest wat daar gebeurd. Maar verder maak ik me er niet meer druk om.
pi_64762744
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.

Ze zouden ook gelijk tanks kunnen sturen maar dat zou veel grotere risico`s met zich meebrengen
pi_64764276
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.
huh .. je gaat de geschiedenis even herschrijven .. en uiteraard in het nadeel van de moslims ?
Wie waren dan die lui die volgens het OT vermoord moesten worden tot de laatste man, anders zou het joodse volk dat land niet beërven .. en wat was de diaspora in de eerste eeuw, na de mislukte opstand tegen de Romeinen ? En het idee van een eigen land is nou toch echt wat ouder dan 'na WO2', de Balfour-verklaring is al van 1917 en Herzl's boek 'Der Judenstaat' is zelf nog uit de eeuw daarvoor ..
pleased to meet you
pi_64764343
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.

Ze zouden ook gelijk tanks kunnen sturen maar dat zou veel grotere risico`s met zich meebrengen
met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijk
pleased to meet you
pi_64765138
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef moussie het volgende:

[..]

met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijk
waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.
(ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar zeker in het noorden zijn veel lege gebieden en akkers)
pi_64765783
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.
(ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar zeker in het noorden zijn veel lege gebieden en akkers)
heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?
pleased to meet you
pi_64765951
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?
jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .
http://maps.google.nl/maps/mm?q=gaza&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&hl=nl&ll=31.550233,34.539557&spn=0.054345,0.11158&t=h&z=14

2,7 Km van het vluchtelingen kamp. (al zal die plek momenteel wel als bufferzone dienen gok ik
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:00:49 #209
6484 ExTec
pi_64766211
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.

Het illegaal verklaren van bepaalde wapens is omdat we niet willen dat ze tegen ons gebruikt worden. We zien er vanaf met de afspraak dat anderen er ook vanaf zien.

Andersom geef je door het zelf te gebruiken een signaal dat het voor je tegenstander ook een legitiem middel is.

Het afzien van middelen die we als barbaars zien geeft geen garanties maar het gebruiken ervan schept precedenten.
Maar het is geen issue.

Er worden zeer discutabele bronnen opgevoerd, met het vriendelijke verzoek of we meegaan in het feit dat Israel chemische wapens inzet.

En als er dan iets ingezet wordt wat volgens geldende regels mag, maar ernstige gevolgen kan hebben als er mensen in de buurt zijn, gaan we daar over zeiken. Dan mag Israel zich roomser dan de paus opstellen.

En dat alles tegen een achtergrond waar we lekker zwijgen over de pallestijnen die onverbloemd, direct, als doel burgers aanvallen.
pi_64766454
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .
http://maps.google.nl/maps/mm?q=gaza&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&hl=nl&ll=31.550233,34.539557&spn=0.054345,0.11158&t=h&z=14

2,7 Km van het vluchtelingen kamp. (al zal die plek momenteel wel als bufferzone dienen gok ik
dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..
en als je even verder kijkt, al die hopen zand tussen de akkers, wat ik daarvan heb begrepen komt dat door Israëlische munitie die alles plat schiet wat te dicht bij de grens komt
pleased to meet you
pi_64766910
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:07 schreef moussie het volgende:

[..]

dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..
en als je even verder kijkt, al die hopen zand tussen de akkers, wat ik daarvan heb begrepen komt dat door Israëlische munitie die alles plat schiet wat te dicht bij de grens komt
maar ook rechts van gaza stad zijn weilanden
pi_64767627
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar ook rechts van gaza stad zijn weilanden
goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?
pleased to meet you
pi_64768076
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?
de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze niet
pi_64769857
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze niet
kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
pleased to meet you
pi_64770068
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welke troep?

De troep die we als het aan jou ligt we maar even moeten aannemen dat er wel gebruikt word?
[..]

Welke discutabele middel?

Wat we van jou erbij moeten bedenken dat ze gebruiken?
het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbod
quote:
En onafhankelijk van die troep die tot nader order dus niet gebruikt wordt (maar je moet wat hebben om te zeiken op Israel, is het niet, en is er niks, bedenken we toch wat, of waarderen we een ongefundeerd gerucht toch op tot waarheid? ),
die foto's spreken anders boekdelen
quote:
is het volstrekt helder dat als Israel 2 keuzes heeft:

1 - Tegenstanders aanpakken met laag aantal burgerslachtoffers, maar hoog aantal eigen slachtoffers,
2 - Tegenstanders aanpakken met hoger aantal burgerslachtoffers, maar minimaal aantal eigen slachtoffers

..Ze voor numero 2 kiezen.

of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?
pleased to meet you
pi_64770172
Mijn bescheiden bijdrage aan deze discussie:

http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/
pi_64770195
Ik zeg zeker niet dat de Israel's allemaal lieverdjes zijn, maar historisch besef schijnt bij sommige mensen nogal te ontbreken...
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:57:40 #218
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64770930
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:00:35 #219
6484 ExTec
pi_64771066
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbod
Maar dan is het dus niet verboden, want op zo'n verbod wordt immers aangedrongen.

Waarmee mijn stelling, dat jij selectief met 2 maten meet, is bewezen.

Want alhoewel het dus niet verboden is, moet Israel van jou roomser dan de paus zijn, en de wapens niet gebruiken, toch?

En als Israel door het niet inzetten van dat soort wapentuig meer dooien heeft, dan moet dat maar, toch?
quote:
die foto's spreken anders boekdelen
Die foto's?

Hoezo? Ben jij een wapen expert, met de expertise om adhv een explosiewolk te zeggen over wat voor soort warhead we het hebben?

Of ben je nogal dubieuze bronnen maar aan het opwaarderen tot 'waarheid'?
quote:
of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?
Dat zeg ik niet hey.

Ik stoor me aan mensen zoals jij, die volstrekt irrelevante factoren eruit tillen om te dienen als stokje om 'evil-israel' weer een bashing te geven.

En die irrelevante factoren zijn: "Israel gebruikt wapens die niet aardig zijn, wat gemeen van ze! " en je gedram over zogenaamde chemische wapens.

Israel verdient ook in mijn boek zat kritiek, dat is het niet. Maar bespaar me hypocriet gehuichel over hoe inhumaan ze zijn. Als inhumaniteit iets is wat je dwars zit, stel ik voor daar te beginnen waar het probleem het nijpendst is, en da's niet in Israel. Tenzij jij het handig vind om te beginnen met blussen bij het bermbrandje, en daarna pas aan het woud te beginnen, maar meesten snappen toch wel dat je daar begint te blussen waar het probleem het grootst is.
pi_64771188
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Misschien de druppel en vaak bleef het toen met een kleine aktie al snap ik ook wel dat de komende verkiezingen meespelen.

En dan nog blijft het janken je voert doelbewust raketten af vanaf een woonwijk ipv een grasveld en gaat dan janken dat er een antwoord komt op zo`n aanval op diezelfde plek.
(overigens niet zo vreemd de Duitsers flikten hetzelfde tijdens wo2 door v2 raketten te lanceren vanaf woonwijken en daarna de britten de schuld te geven van de doden in een poging die dingen uit te schakelen.

Overigens is fosfor geen chemisch wapen net als napalm dat niet is
pi_64771345
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef Sargon het volgende:

[..]

Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
ja het is te triest voor woorden
Overigens is het de vraag hoelang die dingen blijven werken want het versneld nogal de R&D van dit fijne wapen

Al lees ik net dat het project afgebroken is , leek mij een ideaal wapen

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-01-2009 15:34:47 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:13:59 #222
176916 Karrs
2007-2017
pi_64771670
quote:

[..]

Volgens mij beginnen de haters door de argumenten heen te raken
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:33:15 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64772647
quote:

[..]

Ongelofelijk inderdaad.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:33:59 #224
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64772698
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.
Rotterdam had destijds, en nu nog niet de 1,2 miljoen inwoners die Gaza heeft.

Overigens. Vwb genocide. In het handvest van hamas staat "Uitroeing en vernietiging van de zionistische staat" Ik ken verder geen zionistische staat in die regio dan alleen Israel!

Lees dit maar eens who's gonna genocide who ?

israel moet nu voor eens en voor altijd afrekenen met die fanatieke godsdienstige idioten!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:36:31 #225
6484 ExTec
pi_64772830
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:33 schreef Fockker het volgende:

Lees dit maar eens who's gonna genocide who ?
In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:38:06 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64772894
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.
Fijne, toegeeflijke islamitische mensen inderdaad, zoals we die in Nederland ook kennen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:51:11 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64773456
-edit- verkeerde topic!
pi_64774575
Radioactieve munitie?
Lekker dan. Ik ben niet heel erg op de hoogte van deze oorlog, maar dat lijkt me onnodig.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:16:45 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64774637
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Radioactieve munitie?
Lekker dan.
Ja, maar gelukkig is het niet zo.
pi_64774842
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, maar gelukkig is het niet zo.
Oh, mooi. Bedankt voor de info.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:21:44 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_64774862
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Radioactieve munitie?
Lekker dan. Ik ben niet heel erg op de hoogte van deze oorlog, maar dat lijkt me onnodig.
Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie. Het is iig geen halve atoombom of zo. Klinkt spectaculairder dan het is, al kleven er wel wat gezondheidsrisico's aan. Maar dat is met gewone munitie ook
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64774933
Ach, aan alle munitie kleeft een zeker gezondheidsrisico
pi_64775011
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef iamredleader het volgende:
Ach, aan alle munitie kleeft een zeker gezondheidsrisico
Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:30:00 #234
6484 ExTec
pi_64775283
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie.
Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.

En typisch is het wel radioactief, maar dan op de meest onschadelijke manier. Het is het type radioactiviteit wat nog niet eens door je huid heen komt.

En het gevaar zit em erin, dat als je een anti-tank granaat hebt, die op een tank afgeschoten wordt, deze voor een groot gedeelte verpulvert. Dat levert poederdeeltjes op. Die kun je inademen, en dan ga je voor gaas. Want alhoewel je huid dat type straling prima tegenhoud, ga je er kapot aan als deeltjes met dat soort straling in je lichaam komen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:32:36 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64775421
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.
Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.

Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
pi_64775986
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.

Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.
Wat bv de reden si dat europese landen veelal het duurdere wolfraam gebruiken ipv DU.

Zover ik begreep kwamen er niet alleen helium kernen vrij bij dat soort munitie
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:47:42 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64776171
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.
Wat bv de reden si dat europese landen veelal het duurdere wolfraam gebruiken ipv DU.
Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.

Ik vermoed overigens ook dat er wel een verband bestaat, maar ik weet het ook niet zeker. Daarvoor zou ik zelf in de beschikbare wetenschappelijke literatuur moeten duiken, want op wat al die linksige journalisten schrijven vertrouw ik al jaren niet meer.
quote:
Zover ik begreep kwamen er niet alleen helium kernen vrij bij dat soort munitie
Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:50:33 #238
236264 crew  capricia
pi_64776301
quote:

[..]

Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64776438
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
sarcastisch zeker?

"bijzonder geschikt" betekent niks meer of minder dan dat. Het kan dus ook andere doeleinden hebben: door dikke, betonnen muren heen schieten, bijvoorbeeld
pi_64776538
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.

Ik vermoed overigens ook dat er wel een verband bestaat, maar ik weet het ook niet zeker. Daarvoor zou ik zelf in de beschikbare wetenschappelijke literatuur moeten duiken, want op wat al die linksige journalisten schrijven vertrouw ik al jaren niet meer.
[..]

Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.
heb me net ingelezen en het klopt alleen alpha straling echter is die niet giftig omdat ze te weinig MeV bevat om het DNA schade te berokkenen, de giftigheid komt door de chemische toxiciteit (aangetoond door wetenschapper van het amerikaanse leger volgens de wiki).
Het gevaar zit hem er in dat het zich ophoopt in de longen en zodoende kanker veroorzaakt (deeltjes blijven zo`n 3 jaar rond zo`n tank aanwezig)
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:57:22 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64776618
quote:

[..]

Da's een goeie.

Nouja goed, het is "armor-piercing". Kan dus van alles wezen. Waarschijnlijk gebruiken ze het gewoon als standaardmunitie voor hun tanks, omdat het zo lekker wegknalt.

Hier staat er meer over: http://en.wikipedia.org/wiki/Depleted_uranium
pi_64778969
quote:

[..]

Ja, dat begreep ik wel.
Zolang ze het maar niet op burgers gaan gebruiken, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld.
pi_64780686
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik wel.
Zolang ze het maar niet op burgers gaan gebruiken, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld.
denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.
(en dat mag dan ook niet van de geneefse conventie)
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 20:27:03 #244
145146 Andyy
pi_64785226
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.

En typisch is het wel radioactief, maar dan op de meest onschadelijke manier. Het is het type radioactiviteit wat nog niet eens door je huid heen komt.

En het gevaar zit em erin, dat als je een anti-tank granaat hebt, die op een tank afgeschoten wordt, deze voor een groot gedeelte verpulvert. Dat levert poederdeeltjes op. Die kun je inademen, en dan ga je voor gaas. Want alhoewel je huid dat type straling prima tegenhoud, ga je er kapot aan als deeltjes met dat soort straling in je lichaam komen.
het gaat niet om hoe zwaar de kogel is, tungsten en goud zijn zwaarder.
het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.

en anti tank granaten werken hebben een shaped charge, en dat werkt met koper.
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 20:29:25 #245
145146 Andyy
pi_64785324
quote:

[..]

het wordt gewoon gebruikt door de kanonnen van de Apache's en F16I/F-18Is, en het behoudt meer energie als je het afschiet dus het kan verder komen.
maar ze gebruiken nooit alleen DU kogels
pi_64785568
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.

en anti tank granaten werken hebben een shaped charge, en dat werkt met koper.
Nee vooral met sabot, shaped charge zit vooral in rpgs
Verder draait het wel om de zwaarte (dichtheid) maar beide alternatieven die je noemt zijn duurder dan wat kernafval afschieten
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:39:02 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785673
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.
(en dat mag dan ook niet van de geneefse conventie)
Zal wel een aardig effect geven.
pi_64785794
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zal wel een aardig effect geven.
mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zo
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:45:46 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785912
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat de zwaarte ook weldegelijk meespeelt. Je kunt ook met titaan op een tank schieten, maar dat ketst waarschijnlijk gewoon af. Niet omdat het zacht is, maar omdat het gewoon te licht is. Overigens, zo hard is uraan nu ook weer niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:46:32 #250
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785956
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zo
En de persoon in kwestie?
pi_64786425
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En de persoon in kwestie?
Ik gok dood met een flink gat, zo`n sabot gaat nog eventjes wat sneller dan een normale kogel he
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:59:08 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64786492
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dood met een flink gat, zo`n sabot gaat nog eventjes wat sneller dan een normale kogel he
Lijkt me eerder dat die dan gewoon volledig uit elkaar spat. Wel een mooie manier om dood te gaan, als het dan toch moet.
pi_64786602
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat die dan gewoon volledig uit elkaar spat. Wel een mooie manier om dood te gaan, als het dan toch moet.
ik zie het voor me als een mooi rond gat wat bijna meteen dicht schroeit door de hitte en snelheid
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:04:06 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64786710
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik zie het voor me als een mooi rond gat wat bijna meteen dicht schroeit door de hitte en snelheid
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Juist door de veel hogere snelheid en de veel hogere massa van het projectiel zal de impact echt enorm zijn. Als je ziet wat een .45 kogel al aanricht...

Weliswaar zal het projectiel maar een deel van z'n energie overdragen aan het lichaam, maar waarschijnlijk genoeg om het hele zaakje uit elkaar te laten vliegen.

Tenminste, dat denk ik.
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 21:04:27 #255
145146 Andyy
pi_64786718
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee vooral met sabot, shaped charge zit vooral in rpgs
Verder draait het wel om de zwaarte (dichtheid) maar beide alternatieven die je noemt zijn duurder dan wat kernafval afschieten
een granaat explodeerd, ExTec had het over een anti-tank granaat en ik denk nou niet dat een LRP een explosieve lading heeft
maar tungsten wordt ook wel gebruikt voor APFSDS ( en APDS)
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 21:11:45 #256
145146 Andyy
pi_64786971
hij ligt in stukjes als hij direct wordt geraakt.
als je al ziet wat een slug doet van een shotgun in ballistische gel

en een LRP heeft tig keer meer energie dan dat
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:20:31 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64787400
Da's het betere werk inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')