Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:51 schreef poemojn het volgende:
zijn er dan al beelden van mensen die getroffen door fosfor in de ziekenhuizen komen? bijv op al jazeera? ik kan me niet voorstellen dat de palestijnen zoiets niet zouden filmen?
Pallywood.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Doen ze wel, maar ze moeten het nog goed kunnen namaken.
Israel is altijd voorbereid op oorlog..quote:Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:17 schreef B4CO het volgende:
[..]
Israel is altijd voorbereid op oorlog..
Ieder land moet voorbereid zijn..
De laatste gebeurtenissen zijn de druppel.
"Een volk dat zijn verdediging verwaarloost zet zijn vrijheid op het spel"quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:20 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Zeker Israël, je zag in Nederland tijdens W.O. 2 wat er gebeurt als je niet voorbereid bent.
EDIT: Ik snap best waarom Israel niet met zich laat spotten.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:07 schreef Omnyakom het volgende:
Ervaringsdeskundige bij uitstek Israel is een oorlog begonnen tegen de bevolking in Gaza, die afgaande op de gebruikte soort wapens, maar één uitwerking (doel?) kan hebben: genocide.
In deze oorlog wordt volgens Noorse artsen terplekke gebruik gemaakt van radioactieve en sterk genotoxische DU-munitie en er verschijnen rapporten dat er in het Noorden van Gaza gebruik wordt gemaakt van clusterbommen en fosforgranaten. Dezelfde troep waarmee ze destijds ook de Libanese kinderen verminkten. Allemaal door de VN verboden wapens. Zowel artsen als CNN reporters maken melding van vreemde explosies die ze nooit eerder gehoord hebben en verwondingen die ze nooit eerder gezien hebben.
[..]
Deze bommen veroorzaken miskramen, kanker, leukemie, en de mensen die fragmenten in hun lichaam krijgen hebben geen mogelijkheid meer om kinderen te krijgen en sterven binnen 10-15 jaar tijd aan de bij effecten.
Dit is in mijn ogen puur genocide.
Het Israëlische argument dat deze oorlog de reactie is op recente provocaties, is onzin. De oorlog werd anderhalf jaar lang voorbereid.
Israël is nooit erg terughoudend geweest in het gebruik van verboden wapens. Zo zijn er zeer sterke aanwijzingen dat het IDF in 2001 de bevolking van Gaza heeft bestookt met zenuwgas of chemische wapens en tijdens de laatste oorlog in Libanon werden sporen gevonden van een nieuw soort nucleair wapen.
Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:51 schreef Departak het volgende:
Op de keper beschouwd hebben de Israëliërs gewoon het land van de Palestijnen ingepikt na WO2 omdat het hun beloofd was door de Engelsen. Sindsdien vechten de Palestijnen alleen om hun eigen (!) land terug te krijgen, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je antisemiet. Ik vind het een beetje gekke gang van zaken...
Hoe zit het dan wel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Mag je best zeggen van mij maar het klopt alleen niet.
Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.quote:
1: Verdeling gemaakt Joden/Arabierenquote:
Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:58 schreef Departak het volgende:
Ah, maar dan hebben we het over 1400 jaar geleden en woonden de Joden enkel in het gebied dat ze tegenwoordig Israël noemen. Dat is iets anders dan massaal naar een grondgebied trekken, dit met internationale goedkeuring bezetten en alle andersgelovigen eerlijke kansen ontnemen!
Dat meldde gisteren NOVA ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:18 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Volgens mij heb je hier een punt. Deze operatie moet lang van te voren zijn voorbereid.
Ze verjoegen ze pas toen zij antisemitisch werden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoonquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Nog een keertje goed lezen. Er staat dat het verschil is dat ze in 1948 hun eigen staat uitroepen en alle anderen etnische groepen (Palestijnen) simpelweg verjagen of geen eerlijke kans op leven geven (veel te weinig water toebedelen bijvoorbeeld). Ik zou ook in opstand komen.
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Departak het volgende:
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.
Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
Mja, maar de joden zijn toen het nog kon door niemand geholpen, en letterlijk door iedereen aan hun lot over gelaten, dus het vergaande wantrouwen naar de rest van de wereld is wel te begrijpen, gezien de historie. Het stomme is alleen dat de Sabra's en Palestijnen tot voor het ontstaan van beide geloven gewoon 1 volk waren, dus in de basis hebben beiden "gelijk".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Plaza het volgende:
[..]
Ze pleegden zelfs terreuraanslagen op de Britten en Arabieren. Bloeddorstig waren ze. Zie je het al voor je; net bevrijd van een gruweilijke massamoordenaar, dan pleeg je diezelfde daden op andere volkeren. krankzinnig gewoon
De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De engelsen hebben het gebied aan beide beloofd maar vergeet niet dat veel joden het land ook gewoon gekocht hebben van palastijnen in afwachting van een aparte staat.
En ze hebben idd dik verloren
nu ja geografisch moet er toch nog steeds wat veranderen maar hoe dat op te lossen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:33 schreef basilisk het volgende:
[..]
Na 60 jaar wordt het ook wel eens tijd dat de Arabieren de nieuwe situatie accepteren. Eerlijk of oneerlijk.
Dus even heel erg simpel:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Britten hebben in 1920 ofzo hun kolonie verdeeld in een stuk land voor de Arabieren. Wat nu Jordanië is. En een thuisland voor de Joden.
Waar het hem wringt is dat in dat thuisland ook al mensen woonden, namelijk de Palestijnen.
Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Als het 60 jaar terug gebeurt is wel erg, 1400 jaar terug niet?
Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:46 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Hmm zit wel een verschil in vind ik. Er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die 60 jaar ook leefden. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel iets loslaten. 1400 jaar is erg lang geleden. Er is geen enkel persoon meer op aarde dat nog enige verbinding heeft met die mensen van toen waarschijnlijk.
Het gaat ook helemaal niet om pro = of anti-joods, maar om de misdaden van het Israëlische leger. En je zal altijd mongolen hebben die dergelijke dingen roepen, ook over andere bevolkingsgroepen, dus je toevoeging is irrelevant.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:51 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Naar 60 jaar kan je ook wel iets matige, maar nog steeds klinkt het anti Joods geluid. In Amsterdam weer vele Moslims die het nodig vonden "Hams Hams alle Joden aan het gas te bleren".
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef Departak het volgende:
Ik heb nog nergens een schuldige aangewezen en wil dit ook niet doen, maar het waren de Israëliërs die Palestijnen verjaagden van 'hun' grondgebied. De Britten hebben het ook niet handig aangepakt.
Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misdaden van de Hamas niet goedpraten, noch een kant kiezen in deze verschrikkelijke oorlog, ik begrijp alleen niet waar de pro-Israël houding vandaan komt terwijl zij aan de grondslag staan van het hele conflict.
Claimen Marokkanen een Marokkaanse staat binnen Nederland?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus even heel erg simpel:
Klinkt als bv: Marokkanen wonen in nl, dus...we slaan elkaar de koppen in, want het is ons land.
Wij woonden hier nml eerder.
Grappig is, de mens maakte grenzen, maar grond is grond.
Van wie is die grond dan?
Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:32 schreef Karrs het volgende:
Wist je dat dat reuze meeviel? Er zijn mensen verjaagd en veel ook. Bovendien is elke verjaagde inwoner er één.
Nee, dat staan ze niet... als de Arabieren nou genoegen hadden genomen met Jordanië (de ene kant van het voormalig Palestina) en Israël (de andere kant), dan was er niets aan de hand geweest.
Na 60 jaar, een plan van de VN om de boel op te splitsen, en tig verloren oorlogen wel ja. Of wil jij tot aan het einde der tijden raketjes blijven afvuren omdat de geschiedenis niet eerlijk is?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:
[..]
En betreft je laatste zin;
Stel dat jij in Brabant woont en een bezetter verklaart het onderste deel van Nederland tot een nieuwe staat , zou jij naar Friesland verhuizen en er genoegen mee nemen?
Welke troep?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef moussie het volgende:
[..]
laat me niet lachen .. met 2 handen op de rug gebonden .. alsof de Israëliërs niet meer dan genoeg ander wapentuig hebben om het zonder deze troep af te kunnen ..
Welke discutabele middel?quote:het modernste van het moderne en in ruim voldoende mate tegenover wat veredelde tandenstokers die heel af en toe zo waar iets raken, niet altijd op Israëlisch grondgebied
en dit moderne leger moet dit soort uiterst discutabel middel gebruiken, en dat op dichtbevolkt gebied ?
Dat + een nuancering ervan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Departak het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je quote mij waarin ik zeg dat er mensen verjaagd zijn en zegt zelf vervolgens dat er mensen verjaagd zijn en veel ook.
Nee.quote:En betreft je laatste zin;
Stel ...
Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:
Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.
True, er zit tuig bij.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat jouw Palestijnse vriendjes allemaal uitspoken. Over martelen gesproken. Ik zal je een handje helpen. http://www.hrw.org/en/new(...)-commit-grave-crimes
Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
True, er zit tuig bij.
Maar waarom voer je het op?
Als verdediging dat Israel daarom ook alles mag gebruiken wat ze tot haar beschikking heeft?
Het verandert namelijk niks aan de middelen die Israel kiest en gebruikt,
De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou, het moge duidelijk zijn dat er wel wat meer mis is, dan dat er tuig tussen zit. Mijn punt is dat als het op Neanderthalisme aan komt, dat de Palestijnen beter scoren dan de Israeli's.
Het punt is hier al eerder gemaakt dat de Israeli's er alles aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Hamas doet er alles aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat ze dat doen vanuit een underdog positie, doet er verder niets aan af.
In het Neurenberg proces zijn de Nazi's veroordeeld op basis van algemene principes; los van de vraag of Duitsland aangesloten was bij een specifiek verdrag of conventie. Of de slachtoffers een verdrag getekend hebben lijkt me al helemaal geen stand houden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:16 schreef Andyy het volgende:
en Israël hoeft zich niet aan de conventies te houden tegen palestina, zij hebben namelijk geen van de conventies getekend.
de VS gebruikt ook hollow point/soft point kogels tegen terroristen omdat zij ook geen conventie hebben getekend.
http://www.icrc.org/ihl.nsf/Pays?ReadForm&c=PS
Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
quote:Op maandag 5 januari 2009 04:11 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt het erg triest wat daar gebeurd. Maar verder maak ik me er niet meer druk om.
tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
huh .. je gaat de geschiedenis even herschrijven .. en uiteraard in het nadeel van de moslims ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.
met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.
Ze zouden ook gelijk tanks kunnen sturen maar dat zou veel grotere risico`s met zich meebrengen
waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef moussie het volgende:
[..]
met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijk
heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.
(ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar zeker in het noorden zijn veel lege gebieden en akkers)
jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?
Maar het is geen issue.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.
Het illegaal verklaren van bepaalde wapens is omdat we niet willen dat ze tegen ons gebruikt worden. We zien er vanaf met de afspraak dat anderen er ook vanaf zien.
Andersom geef je door het zelf te gebruiken een signaal dat het voor je tegenstander ook een legitiem middel is.
Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.
Het afzien van middelen die we als barbaars zien geeft geen garanties maar het gebruiken ervan schept precedenten.
dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .
http://maps.google.nl/maps/mm?q=gaza&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&hl=nl&ll=31.550233,34.539557&spn=0.054345,0.11158&t=h&z=14
2,7 Km van het vluchtelingen kamp. (al zal die plek momenteel wel als bufferzone dienen gok ik
maar ook rechts van gaza stad zijn weilandenquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..
en als je even verder kijkt, al die hopen zand tussen de akkers, wat ik daarvan heb begrepen komt dat door Israëlische munitie die alles plat schiet wat te dicht bij de grens komt
goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar ook rechts van gaza stad zijn weilanden
de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze nietquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?
kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over againquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze niet
het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbodquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke troep?
De troep die we als het aan jou ligt we maar even moeten aannemen dat er wel gebruikt word?
[..]
Welke discutabele middel?
Wat we van jou erbij moeten bedenken dat ze gebruiken?![]()
![]()
![]()
die foto's spreken anders boekdelenquote:En onafhankelijk van die troep die tot nader order dus niet gebruikt wordt (maar je moet wat hebben om te zeiken op Israel, is het niet, en is er niks, bedenken we toch wat, of waarderen we een ongefundeerd gerucht toch op tot waarheid?),
of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?quote:is het volstrekt helder dat als Israel 2 keuzes heeft:
1 - Tegenstanders aanpakken met laag aantal burgerslachtoffers, maar hoog aantal eigen slachtoffers,
2 - Tegenstanders aanpakken met hoger aantal burgerslachtoffers, maar minimaal aantal eigen slachtoffers
..Ze voor numero 2 kiezen.
De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
Maar dan is het dus niet verboden, want op zo'n verbod wordt immers aangedrongen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbod
Die foto's?quote:die foto's spreken anders boekdelen
Dat zeg ik niet hey.quote:of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?
Misschien de druppel en vaak bleef het toen met een kleine aktie al snap ik ook wel dat de komende verkiezingen meespelen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
ja het is te triest voor woordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef Sargon het volgende:
[..]
Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
Volgens mij beginnen de haters door de argumenten heen te rakenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef Sargon het volgende:
[..]
Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
Ongelofelijk inderdaad.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef Sargon het volgende:
[..]
Rotterdam had destijds, en nu nog niet de 1,2 miljoen inwoners die Gaza heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.
In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:33 schreef Fockker het volgende:
Lees dit maar eens who's gonna genocide who ?
Fijne, toegeeflijke islamitische mensen inderdaad, zoals we die in Nederland ook kennen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.
Ja, maar gelukkig is het niet zo.quote:
Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie. Het is iig geen halve atoombom of zo. Klinkt spectaculairder dan het is, al kleven er wel wat gezondheidsrisico's aan. Maar dat is met gewone munitie ookquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Radioactieve munitie?
Lekker dan.Ik ben niet heel erg op de hoogte van deze oorlog, maar dat lijkt me onnodig.
Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef iamredleader het volgende:
Ach, aan alle munitie kleeft een zeker gezondheidsrisico
Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie.
Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.
Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.
Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.
Wat bv de reden si dat europese landen veelal het duurdere wolfraam gebruiken ipv DU.
Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.quote:Zover ik begreep kwamen er niet alleen helium kernen vrij bij dat soort munitie
Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.
Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
heb me net ingelezen en het klopt alleen alpha straling echter is die niet giftig omdat ze te weinig MeV bevat om het DNA schade te berokkenen, de giftigheid komt door de chemische toxiciteit (aangetoond door wetenschapper van het amerikaanse leger volgens de wiki).quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.
Ik vermoed overigens ook dat er wel een verband bestaat, maar ik weet het ook niet zeker. Daarvoor zou ik zelf in de beschikbare wetenschappelijke literatuur moeten duiken, want op wat al die linksige journalisten schrijven vertrouw ik al jaren niet meer.
[..]
Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.
Da's een goeie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
Ja, dat begreep ik wel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik wel.![]()
Zolang ze het maar niet op burgers gaan gebruiken, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld.
het gaat niet om hoe zwaar de kogel is, tungsten en goud zijn zwaarder.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.
En typisch is het wel radioactief, maar dan op de meest onschadelijke manier. Het is het type radioactiviteit wat nog niet eens door je huid heen komt.
En het gevaar zit em erin, dat als je een anti-tank granaat hebt, die op een tank afgeschoten wordt, deze voor een groot gedeelte verpulvert. Dat levert poederdeeltjes op. Die kun je inademen, en dan ga je voor gaas. Want alhoewel je huid dat type straling prima tegenhoud, ga je er kapot aan als deeltjes met dat soort straling in je lichaam komen.
het wordt gewoon gebruikt door de kanonnen van de Apache's en F16I/F-18Is, en het behoudt meer energie als je het afschiet dus het kan verder komen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee vooral met sabot, shaped charge zit vooral in rpgsquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
het gaat niet om hoe zwaar de kogel is, tungsten en goud zijn zwaarder.
het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.
en anti tank granaten werken hebben een shaped charge, en dat werkt met koper.
Zal wel een aardig effect geven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.
(en dat mag dan ook niet van de geneefse conventie)
mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zoquote:
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat de zwaarte ook weldegelijk meespeelt. Je kunt ook met titaan op een tank schieten, maar dat ketst waarschijnlijk gewoon af. Niet omdat het zacht is, maar omdat het gewoon te licht is. Overigens, zo hard is uraan nu ook weer niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
het gaat niet om hoe zwaar de kogel is, tungsten en goud zijn zwaarder.
het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.
En de persoon in kwestie?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zo
Ik gok dood met een flink gat, zo`n sabot gaat nog eventjes wat sneller dan een normale kogel hequote:
Lijkt me eerder dat die dan gewoon volledig uit elkaar spat. Wel een mooie manier om dood te gaan, als het dan toch moet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok dood met een flink gat, zo`n sabot gaat nog eventjes wat sneller dan een normale kogel he
ik zie het voor me als een mooi rond gat wat bijna meteen dicht schroeit door de hitte en snelheidquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat die dan gewoon volledig uit elkaar spat. Wel een mooie manier om dood te gaan, als het dan toch moet.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Juist door de veel hogere snelheid en de veel hogere massa van het projectiel zal de impact echt enorm zijn. Als je ziet wat een .45 kogel al aanricht...quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik zie het voor me als een mooi rond gat wat bijna meteen dicht schroeit door de hitte en snelheid
een granaat explodeerd, ExTec had het over een anti-tank granaat en ik denk nou niet dat een LRP een explosieve lading heeftquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee vooral met sabot, shaped charge zit vooral in rpgs
Verder draait het wel om de zwaarte (dichtheid) maar beide alternatieven die je noemt zijn duurder dan wat kernafval afschieten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |